eitaa logo
مدرسه تولید محتوا
1.9هزار دنبال‌کننده
460 عکس
201 ویدیو
2 فایل
آموزش #ایده_پردازی #سناریو_نویسی و #فیلمنامه #تصویربرداری #تدوین #کارگردانی #سواد_رسانه #معرفی و #نقد_فیلم @mostafagoodarzi تلگرام https://t.me/+iAWtk-Y2Cz9iMTRk اینستاگرام instagram.com/madrese_toolid_mohtava instagram.com/mostafagoodarziofficial
مشاهده در ایتا
دانلود
💢تکنیک های اقناع در فیلم سازی 1. گواهی دادن ستاره ها، نخبگان و مردم عادی: 🔻در این تکنیک شما با استفاده از کلام یک دانشمند یا یک نفر که در فیلمتون مورد اعتماد بقیه هست اونو گواه بر درستی ادعا میگیرید تا مخاطب با شما همراهی کنه. 🔺این فن پای فرد سومی رو به میون می‌کشه تا گیرنده پیام سازنده فیلم رو راحت تر بپذیره. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
🛑دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻سرفصل های دوره 1️⃣ سوژه یابی 2
💢دوره جدید (از ایده تا تولید) با محوریت فیلمنامه نویسی و کارگردانی 🔻جلسه امروز در مورد ساختار فیلم نامه بود این سوال مهم که: ❓چه کسی، چه چیزی را چرا و چگونه در چه مکانی و زمانی انجام داده است؟ 🔻جواب به این سوال یعنی ایجاد یک طرح داستانی برای نوشتن یک داستان یا ساختن یک فیلم 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢ساختار داستان 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
💢ساختار داستان 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
ساختار داستان.mp3
1.28M
💢ساختار داستان 🔻قسمتی از صوت جلسه دیروز در مورد ساختار سه پرده‌ای داستان 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
16.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | برادرها خواهرها؛ عاشــــق شــــوید! 🎞 ویژه «عاشق شوید»، برگزیده فانوس بهترین اثر بخش کلیپ و آیتم دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار 🔸 تهیه کننده: مهاجر توحیدپرست 🔹 کارگردان: سید علی حسینی، حنیف رحیمی 🔸 محصول مجموعه فرهنگی سرچشمه 💠 انتشار به مناسب سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی 🔰 جشنواره مردمی فیلم عمار ✅ @AmmarFest
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 اکران، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی بدون قرار قبلی با حضور: ▫️سرکار خانم دکتر زهرا راد _ تحلیلگر سینما ◾️سید محمدمهدی موسوی _ مجری و کارشناس 🔗لینک فایل کامل تصویری https://aparat.com/v/LKeXS 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام
| 🔘 متن و حاشیه ▪️حاشیه نگاری پیرامون برنامه دکوپاژ () ✍️متن آقای مصطفی گودرزی ◾️حالمان خوب شد ▫️جمله‌ای که بعد اتمام اکران فیلم بدون قرار قبلی از حضار شنیده می‌شد ◾️اما مگر فیلم چه داشت که حالمان را خوب می‌کرد؟ ▫️مگر نه اینکه ابتدای فیلم با مرگ آغاز شد و گره اصلی فیلم هم یک ارثیه بود که آن هم قبری‌ست که در فرهنگی که سبقه مادی به خود گرفته به معنای نیستی و پایان است؟ ◾️اصولا پرداخت به امر معنوی در فیلم کاری دشوار است که لازمه آن فهم عمیق امر معنوی و همچنین ورود غیر مستقیم به آن است، به طوری که مخاطب سینمای امروز احساس نکند که دوباره سازنده فیلم می‌خواهد باورهای خود را به او دیکته کند ▫️شعیبی از این بابت نمره خوبی می‌گیرد ◾️او تقابل میان تجدد و مادیت با سنت و معنویت را نه در حوزه نظر بلکه در عالم مصداق و بر روی یک قبر بنا می‌کند، البته مصادیق دیگری نیز در فیلم وجود دارد که به این جهت طرح ریزی شده اما آنچه خود نمایی می‌کند به ارث رسیدن یک قبر به دختر داستان که بزرگ شده عالم تجدد و عاری از معنویت و نگاه عرفانی و توحیدی به عالم هستی‌ست . ▫️این ارثیه سبب بازگشت دختر به وطن می‌شود که نمادی از بازگشت به خویشتن و شاید فطرت توحیدیست، در این بازگشت انسان با خود رو به رو می‌شود که از کجا آمده و پیش رویش یک قبر که نماد به کجا می‌رود است. ◾️حال باید این انسان جستجو کند که این آمدن بهر چه بوده و آیا وطنش همین خاک است یا آن افلاک؟ ▫️نکته دیگری که در بدون قرار قبلی توجه بیننده را جلب می‌کند پسری دارای اوتیسم است که تحت درمان پزشکان تن قرار گرفته و این درمان ها فقط مسکنی بر درد بوده و درمانی در واقع حاصل نشده، اما همین کودک وقتی تحت درمان روحانی قرار می‌گیرد و ابتدا معنای خانواده که محل آرامش بخشی به افراد در جامعه است را درک می‌کند از تشویشش کاسته می‌شود. ◾️بعد نوبت امر معنوی و‌ روحانی می‌رسد تا روح این کودک را به اطمینان برساند و از تلاطم برهاند؛ اینجاست که شعیبی این امر معنوی را در حرم امام هشتم رقم می‌زند و نشان می‌دهد که به آرامش و امنیت رسیدن جز تحت ولایت ولی الهی اتفاق نخواهد افتاد. ▫️حالا بهتر می‌فهمیم که چرا بعد از دیدن بدون قرار قبلی حالمان خوب شد. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
💢تکنیک‌های اقناع در فیلم سازی 2. فن تداعی معانی 🔻سعی می‌کنید با ایجاد یه حس خوب در لحظات حساس فیلمنامه اون مفهوم و اون پیام خودتون رو در ذهن مخاطب قرار بدید تا هر زمان که یاد فیلم شما افتاد اون معنا در ذهنش تدایی پیدا کنه 🔺مثل پادای کنگفوکار3 که اون سکانسی که همه جمع شدن و نیروهاشون رو برای پو فرستادن تا با اون گاوه بجنگه من حس خیلی خوبی گرفتم و در حقیقت پیام وحدت و همبستگی رو به من انتقال داده و برام در جاهای مختلف که حرف از اتحاد هست اون سکانس تداعی میشه ♦️این روش باعث می شه هر وقت در آینده به اون محصول برخورد کردید، احساسات و انگیزه های درونیتون، شما رو به عملی متناسب با اون پیام حرکت بدن. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢تکنیک های اقناع در فیلم سازی 3. ترس 🔻این فن تا حدودی در مقابل تداعی معانیه. 🔺در این جا از چیزهای دوست نداشتنی حرف زده می شه مثل تروریست، عدم رعایت حقوق بشر، زامبی یا زلزله و… ♨️شما بخاطر ایجاد وحشت با داستان فیلم همراه میشید و پیام فیلم رو تا حدودی میپذیرید یعنی اگر این اتفاق بیوفته چی میشه و ... ♦️بعد در فیلم‌های هالیوودی یک نفر رو به عنوان ناجی شما از این ترس مشخص میکنن که اون پایان بخش این شرایط ناپایداره 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢تکنیک های اقناع در فیلم سازی 4.فن طنز 🔻وقتی که می خندیم، احساس خوبی داریم. بنابراین، اگر در فیلم نامه یا سناریو بتونیم لحظاتی مخاطب رو به خنده بیاریم گارد مخاطب شکسته میشه و آمادگی بیشتری برای پذیرش کار ما داره . 🔺تولید کننده‌های فیلم‌ها هم بعضا این مطلب رو میدونن و حتی در فیلم‌هایی با ژانر‌های جدی هم طنز رو قاطی می‎کنن که اون تاثیر پیام و پذیرش پیام توسط مخاطب رو بالاتر ببرن. 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢چهاردهم تیر ماه ✅روز قلم بر صاحبان قلم مبارک 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
اهمیت داستان.mp3
2.45M
💢داستان‌گویی و داستان‌پردازی چه فایده‌ای داره؟ 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava