eitaa logo
مدرسه تولید محتوا
1.7هزار دنبال‌کننده
446 عکس
180 ویدیو
2 فایل
آموزش #ایده_پردازی #سناریو_نویسی و #فیلمنامه #تصویربرداری #تدوین #کارگردانی #سواد_رسانه #معرفی و #نقد_فیلم @mostafagoodarzi تلگرام https://t.me/+iAWtk-Y2Cz9iMTRk اینستاگرام instagram.com/madrese_toolid_mohtava instagram.com/mostafagoodarziofficial
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️امام سجاد علیه السلام: ▪️«بار خدايا ! بصيرت در دينت و فهميدن احكامت و فهم عميق در علمت را به من عطا كن و نيز دو بهره از رحمتت و وَرَعى كه مرا از گناهانت باز دارد، و رويم را با نور خود، سپيد گردان». ▪️«اللّهُمَّ أعطِني بَصيرَةً في دينِكَ، وفَهماً في حُكمِكَ، وفِقهاً في عِلمِكَ، وكِفلَينِ مِن رَحمَتِكَ، و وَرَعاً يَحجُزُني عَن مَعاصيكَ، وبَيِّض وَجهي بِنورِكَ». مصباح المتهجّد: ص٥٩٦ ح٦٩١ 🏴شهادت حضرت علی بن حسین امام زین العابدین علیه‌السلام تسلیت باد🏴 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
27.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم در مورد مادری چینی-کانادایی است که از سندرم آشیانه خالی رنج می‌برد اما شانس دوباره‌ای برای تجربه مادر بودن پیدا می‌کند. این پویانمایی در نود و یکمین دوره جوایز اسکار برنده جایزه اسکار بهترین پویانمایی کوتاه شده‌است. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. ا
این انیمیشن رو به دختران دوره تولید محتوا دادم و ازشون خواستم در موردش بنویسن و حیفم اومد نوشته‌هاشون رو با شما به اشتراک نذارم 👇👇👇
مدرسه تولید محتوا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. ا
| ✍️نرگس مومنی در روزگاران گذشته زن و شوهری در روستایی کوچک زندگی می کردند زن به کار های خانه مشغول و بود مرد نیز کار های بیرون از خانه را به دوش می کشید زن و شوهر در کنار یکدیگر بودند ،اما شاد نبودند ،هر روز چهره یکدیگر را می دیدند ،اما به دیدن یکدیگر مثل گذشته مشتاق نبودند انگار زندگی تنها در کار خلاصه نمی شد انگار برای ادامه دادن زندگی دلیلی محکم تر باید وجود داشت گذشت و گذشت و زن آن دلیل محکم برای ادامه زندگی را در فرزند خردسالش یافت دیگر کار ، علاقه ، دل خوشی و بهتر هست بگویم تمام زن در فرزندش خلاصه می شد اکنون او دیگر به دیدن فرزندش مشتاق نبود بلکه به بودن در کنار او محتاج شده بود هر چقدر که پسرک بزرگ تر می شد و برای دیدن دنیای بیرون آماده تر بود نگرانی و وابستگی مادر نیز بیشتر می شد پسرک آماده رفتن شده بود و تمام وجود مادرش غرق در التماس برای ماندنش آخر زن چگونه می توانست فرزندش را که روزگار زیادی سنگ صبورش بود ، امیدی برای زندگی اش بود رها کند ؟! نه او نمی‌توانست دلیل زندگی اش را از دست بدهد یا اورا با کسی دیگر شریک شود اما پسر برای رستن ،برای دیدار با انسان هایی تازه و برای شروع زندگی جدید باید می رفت و خود را رها می کرد بعد از رفتن پسر، زن بی تاب شده بود روزی نبود که به یاد پسرش دلش از چشمانش سرازیر نشود احساس می کرد زندگی اش تنها یک دلیل داشته که اکنون همان را هم ندارد پسرک که بازگشت بر روی موهای سیاه رنگ مادرش تار های نقره ای نمایان شده بود و بر روی دستانش رد چروک هایی موازی به هم کشیده شده بود دستان مادرش را گرفت و به قلب خود نزدیک کرد با دستان مردانه اش اشک های گوشه چشم مادرش را پاک کرد زن تازه فهمید با رها کردن فرزندش نه تنها دلیل زندگی اش را نکشته بلکه بزرگترش کرده ، زیبا ترش کرده او فهمید فرزندش تنها عصای دست یا سرگرمی برای پر کردن تنهایی نیست بلکه فرزند شیرینی زندگی است که هربار به آن فکر می کند قلبش محکم تر می تپد باید گهگاهی رها شود تا زندگی خود و یا حتی زندگی جهانیان را بهبود ببخشد... 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. ا
| ✍️سیده زهرا جعفری 《به نام او》 تو را وقتی بدست آوردم که تمام دکترها قطع امید کرده بودند که همدمی برای قلبم و عصای دستی برای پدرت نصیبمان شود. شاید برای این است که ترس از دست دادنت کل وجودم را می‌لرزاند. از همان قدم های اول و چشمان پرذوقت که به دنیا باز شد لحظه‌ای فارغ از حالت نشدم و ثانیه ای در بیداری ات ، خواب مهمان چشمانم نشد که مبادا چیزی بخواهی و من نفهمم. روزها رفت و رفت و رفت و این موهای مشکی من بود که دانه دانه سفیدتر میشد و چشمانم که چروکیده میشد و تو در جلوی چشمانم قد کشیدی و دیگر روحیه‌ی استقلال طلبانه‌ی جوانی زیر دلت زده بود و من را همدم و همسفره‌ی خود نمی‌دانستی. چشم روی هم گذاشتم که همدم بازی های فوتبال بچه‌های کوچه و خیابان شدی و من ترسان از خط و خشی که مبادا بر صورت و دستان کوچکت بیوفتد از بازی منعت میکردم و تو دیگر به من به چشم دشمن نگاه میکردی. اما تو نشنیدی، تو ندیدی اشک هایم را و تو حس نکردی درد ایامی را که نداشتمت و منتظر گریه ‌های شبانه و دستان نرم و چشمان براق و اولین مامان گفتنت بودم. حال چه فایده! تو دیگر رفتی و همسفر زندگی ات را برگزیدی. من را گذاشتی با دنیای غم و تنهایی، گویی که دوباره ندارمت، گویی دیگر مال من نیستی. اما، تو می‌آیی، مگر نه؟! همدم گریه های شبانه‌ات و کسی را که صبورانه با قدم هایت قدم زد و با عشق برایت غذا پخت فراموش نمیکنی، نه؟! آری، چون تو در نهایت ، جزوی از وجود منی. ولی بدان چه باشی ، چه نباشی ؛ تو هنوز هم تمام روح و جان منی!🌱 🪴برداشتی از انیمیشن کوتاه Bao 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. ا
| ✍️مریم بابایی خورشید عادت داشت که از طاقچه آسمان سرک بکشد و آشپزخانه ''جینگ'' را بیدار کند. جینگ میدانست سفره کوچکش قرار نیست زیاد پهن بماند اما با این حال همان چند لحظه را کنار همسرش غنیمت میدانست؛ روزها برایش تکراری میگذشتند.در و دیوار خانه رنگ به رو نداشتند. مگر او از زندگی چه میخواست جز آشیانه ای پر از مهر؟ اصلا مهر زندگیش کجا بود؟کجا غیبش زده بود؟ چرا چند وقتی بود آسمان دل جینگ را روشن نکرده بود؟ ابر خیال جای خالی خورشید را پر میکرد.هر روز بیشتر از روز قبل سایه می انداخت مترسکی قالب کرده بود بجای خورشید و زن را دست می انداخت.ولی جینگ راضی بود؛نبود؟! او پسرش را داشت با او زندگی میکرد برایش ''بائو''میپخت!او عاشق این خوراکی بود روز ها و شبهای بهاریشان کنار هم میگذشت در و دیوار خانه رنگ گرفته بود. زن دیگر در خیال زندگی نمیکرد!در آن غوطه ور بود؛هر لحظه ممکن بود غرق شود. او میترسید.ترس از تکرار روزهای سیاهی وادارش میکرد به خیالش دامن بزند. او پسرش را زندگی میکرد!از بدو تولد تا تکرار روزهای نبودنش؛ شب های بارانی پاییز رفتنش؛ حساب اینجای کار را نکرده بود.حساب نکرده بود که خاطراتی که ورقشان میزند عینا تکرار میشوند و حقیقت را به او نشان میدهند. این بار او بود که پرده را کشید.این بار با پای خودش به سمت تاریکی قدم برداشت. قهر کرده بود. اما شاید وقتش رسیده بود باور کند که او دیگر نیست. از تصمیم خودش در بهت بود. جای دستان پسرش را دانه های غلتان اشک گرفته بودند. طوفانی که بر خانه اش سایه انداخته بود رنگ های دروغین در ودیوار را شست و برد. زمان را گم کرده بود. فقط میدانست خواب بائو کوچولویش را میبیند. کاش خواب نبود! دستی به چشمانش کشید. نه،انگار واقعا خواب نبود؛ او برگشته بود. مهر دلش برگشته و اکنون در کنارش بود! گرمی دستانش خانه دلش را گرم کرده بود. این بار بیمینگ دستان جینگ را گرفت و با هم پرده را کنار زدند. آتشی که خانه را گرم کرده بود دیگر خاموش نخواهد شد.این را چشمان بیمینگ به مادرش قول داده بود. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. ا
| ✍️هانیه صفایی‌سرشت زندگی برایش عادی شده بود، مانند گذشته دیگر امید به زندگی نداشت؛ همچو ربات به کارهای روزمره زندگی می‌پرداخت و هرروز را منتظر فردایی بهتر سپری میکرد. در یکی از همان روزهای تهی و پوچ امیدش را پیدا کرد در اصل پسرک مانند خورشید بر زندگی تیره و تار زن تابید و روزهایش را روشن گل هایش را شاداب لب هایش را خندان کرد. حالا او هدفی برای زندگی پیدا کرده بود، کسی را داشت که برای کوچک ترین تغییرات و رشدش ذوق کند. او دلیلی برای زندگی داشت! وقتی پسرک به درجه ای از کمال و درک رسید که تصمیم به جدایی گرفت هرگز به فکر عاقبت کارش نبود متقابلا زن هم نمی‌دانست بعد از پسر چه بر سر او خواهد آمد... همانطور که حدس میزد شد... بعد از رفتن پسر پروانه‌های دلش مردند امیدهایش خاموش شدند گل‌هایش پژمرده شدند دیگر آسمان آبی نبود ماه ناقص بود ستاره‌ها چشمک نمی‌زدند خیابان‌ها قشنگ نبودند... زن به گذشته‌اش بازگشت او پسر را نداشت اما خاطراتش را که داشت! غرق در خیال و خاطرات بود گاهی خودش را از باتلاق توهم به سختی بیرون می‌کشاند. در خانه که به صدا درآمد، توجهی نکرد خیال کرد مثل همیشه بچه‌های همسایه آمدند تا اورا اذیت کنند. بوی آشنای قدیمی به مشامش خورد لبخندی زد و اهمیت نداد، به خودش گفت:« اینم حتما جزو خیالاتمه» چشمانش را بست تا پسرش را تصور کند غافل از اینکه نیاز به تصور نبود حالا پسرکش بزرگ شده بود و کنار او بر روی تخت نشسته بود فقط کافی بود اشک هایش را پاک و چشمانش را باز کند و پسرش را در آغوش بکشد و سال‌های سخت دوری را جبران کند. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
بائو (انگلیسی: Bao) یک پویانمایی رایانه‌ای کوتاه به کارگردانی دومی شی است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. ا
| ✍️الهام صادقی روزی روزگاری بود در گوشه ای از این سرزمین پهناور و شلوغ و پر از همهمه ؛ زنی زندگی می‌کرد که با تمام وجودتش تنهایی رو حس می‌کرد؛ زن همراه با شوهرش در یک خانه ی دنج و زیبا زندکی میکردن اما این زن با وجود همسرش باز هم عمیقا تنها بود ؛ بین این زن و شوهر هیچ صدایی رد و بدل نمیشد و تنها زمان غذا خوردن ؛ صدای خوردن قاشق به بشقاب این سکوت سنگین رو میشکست ؛ زن هر روز پیر و پیرتر میشد تا این که یه روز صاحب فرزندی شد ؛ زن وقتی پسرش رو در آغوش گرفت برای اولین بار تمام تنهاییش رو فراموش کرد و نور امیدی در قلب زن روشن شد ؛ انگار پسر شد تمام دنیای زن اما اون همیشه ترسی وجودش رو فرا گرفته بود و اون ترس ؛ ترس از دست دادن بود ؛ زن قصه ما انگار فرزندش رو برای خودش و خلاء هایی که داشت دوست میداشت نه به خاطر خود پسر ؛ زن نفهمید خودخواهی و این ترس بیشتر و بیشتر داره اونا رو از هم دور میکنه انگار هر چی تلاش می‌کرد به فرزندش نزدیک بشه اما دورتر میشد ؛ زن نگاهش به فرزندش مثل ریسمانی بود که اگر رهاش کنه پرت میشه به غار تنهایی و انگار محکم چسبیده بود به این ریسمان ؛ یه روز دیگه پسر خسته شد و قصد رفتن داشت تا رها بشه ؛ رشد کنه ؛ اما هر چی تلاش می‌کرد برای رهایی فایده ای نداشت و زن به سختی اونو نگه داشته بود تا این که پسر موفق شد و رفت ... زن دوباره تنها شد ؛ روزها و شب ها گریه میکرد اما یه روز تصمیم گرفت قلبا پسرش رو رها کنه و دل کند از این وابستگی؛ همین که این تصمیم رو گرفت فرزندش برگشت ؛ فرزندی که رشد کرده بود و زندگی کردن رو یاد گرفته بود ؛ شادی به زندگی زن و شوهر برگشت اما این بار جنس این شادی و دوست داشتن فرق داشت .. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
📲 کـَــژ کــارکــردهــای رســانـــه ✍ میثم شهردمی ▫️انسجام اجتماعی به معنای پیوندها و ارتباطاتی است که افراد یک جامعه را به هم متصل می‌کند. این پیوندها می‌توانند بر اساس ارزش‌های مشترک، هویت‌های مشترک، تعاملات اجتماعی، همکاری و اعتماد متقابل شکل بگیرند. به عبارت ساده‌تر، انسجام اجتماعی نشان می‌دهد که افراد یک جامعه تا چه اندازه احساس تعلق و وابستگی به هم دارند و تا چه اندازه حاضرند برای رفاه و پیشرفت جامعه تلاش کنند. ▫️رسانه ها علاوه بر ایفای نقش‌ها و کارکردهای مثبت در جامعه، در جهت ایجاد نظم و انسجام اجتماعی و بسیج همگانی، در مواقعی دارای کژکارکردهایی هستند که برای جامعه و مخاطبان تبعات منفی دارند. ▫️در ایفای کارکرد خبری و اطلاع رسانی و نظارت بر محیط، چنانچه رسانه‌ها به خطرات و تهدیدهای احتمالی بیش از حد تأکید کنند باعث ترس و وحشت مردم می شوند. همچنین رسانه‌ها با انتشار بیش از حد اخبار و اطلاعات و جذب این اطلاعات توسط مردم، باعث تخدیر ذهنی، رخوت و بی‌اعتنایی مخاطبان می‌شوند. ▫️در ایفای کارکرد همبستگی، چنانچه رسانه‌ها با تأکید بیش از حد بر ثبات و انسجام اجتماعی نسبت به آزادی فردی و دگرگونی اجتماعی بی‌اعتنا باشند، دارای آثار و پیامد منفی‌ای چون سازگاری توده‌ها، شکل‌گیری افکار قالبی، جلوگیری از نوآوری و تغییر اجتماعی و کاهش نقد و انتقاد خواهند بود. ▫️در ایفای نقش انتقال میراث فرهنگی، رسانه‌ها می‌توانند دارای کژکارکردهایی چون تقویت جامعه توده‌وار و تضعیف خرده‌فرهنگ‌ها، گرایش به همسان‌سازی و جلوگیری از توسعه فرهنگی باشند. ▫️کار کرد سرگرمی رسانه ها و کمک آنها به پُرکردن اوقات فراغت، دارای کژکارکردهایی چون غفلت از واقعیت، تنزل سلیقه عمومی، تخریب هنر متعالی و عادت به تن آسایی است. | لینک کانال 👇 @revolutionson
💢سبک های هنری بسیار معروف 1️⃣مکتب رئالیسم ▪️مکتب رئالیسم یا واقع گرایانه در اواسط قرن 19 در فرانسه ظهور کرد. 🔻همون طور که از نامش پیداست به سبکی گفته میشه که هنرمند تمام موضوعات رو همون طور که هست پیاده می کنه، هنرمندان در این نوع سبک شعار نمی ده و صداقت و واقع نگری رو مبنای کار خودش قرار می ده. ▪️در این سبک هنرمند از بزرگ نمایی کردن یا ترکیب هیجانات خودش در کار پرهیز می کنه و سعی می‌کنه به اصل هر چیز وفادار بمونه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢«إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَىٰ أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّىٰ يَسْتَأْذِنُوهُ ۚ ... ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» 🔻مؤمنان حقیقی آنهایی هستند که به خدا و رسولش ایمان (و انقیاد کامل) دارند و هرگاه در کاری اجتماعشان به حضور رسول (صلّی اللّه علیه و آله و سلّم) لازم باشد حاضر آیند و تا اجازه نخواهند هرگز از محضر او بیرون نمی‌روند. و (ای رسول ما) آنان که از تو اجازه می‌خواهند اینان به حقیقت اهل ایمان به خدا و رسولند، پس چون از تو اجازت طلبند که بعضی مشاغل و امور خود را انجام دهند از آنان هر که را خواهی اجازه ده و بر آنها از خدا طلب مغفرت و آمرزش کن، که خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. (آیه 62 سوره نور) ▪️برای شروع از شما اجازه می‌گیریم تا برکت به کارمون بدید و خودتون تمومش کنید ✅«اللهُمَّ سَلِّم وَ تَمِّم» 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢سبک های هنری بسیار معروف 2️⃣رنسانس ▪️رنسانس یا نوزایی، دوران پیشرفت هنری در اروپا بود. 🔻مکتب رنسانس در اواخر قرون وسطی در ایتالیا شکل گرفت و به عنوان یکی از مهمترین مکتب‌های هنری در تاریخ شناخته می‌شه. ▪️این مکتب بر تجدید حیات هنر یونان و روم باستان تأکید داشت و بر ترسیم انسان و تحلیل طبیعت با استفاده از روش‌های علمی بنا شده بود. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🛑گروه دکوپاژ محلی برای تبادل مباحث سینمایی و اطلاعات اهل هنر و رسانه‌ای 🔻با حضور اساتید و تحلیلگران سینما لینک گروه: https://eitaa.com/joinchat/193462645C745c7f70f3
| 🔘نویسنده شو: بخش اول ▫️ما در «نویسنده شو» قصد داریم تا شما علاقه‌مندان به فیلم و سریال را با اصول فیلم دیدن، فیلم نامه نوشتن، داستان نویسی، و نقد محتوایی فیلم و سریال آشنا کنیم. ▫️ما در این سلسله یادداشت‌ها سعی می‌کنیم قدم به قدم در کنار شما علاقمندان پیش برویم تا با رعایت نکات مهم در زمینه‌های بیان شده، شما را به یک فیلم بین، نویسنده و منتقد حرفه‌ای تبدیل کنیم. برای این مهم در ابتدا شما باید با داستان و داستان نویسی آشنا شوید. 🔳داستان چیست ؟ «رولان باروت» در تعریف داستان می‌گوید: «داستان، جمله‌ای است طولانی و هرجمله داستانی است کوتاه.» ▪️داستان یعنی بازآفرینی رویدادها و حوادثِ به ظاهر طبیعی. ▪️داستان تکرار واقعیت‌ها نیست. داستان در اصل تخیلی است از واقعیت. داستان هم می‌تواند بازآفرینی رویدادهای واقعی باشد و هم غیرواقعی و ساخته ذهن انسان. ▪️داستان از قدیمی‌ترین قالب‌های هنری است که پیشینه بسیار کهنی دارد. انسان‌ها آن را به شکل‌های مختلفی برای هم نقل و بازگو کرده‌اند. از وقتی انسان‌های غارنشین بعد از یک روز پر شکار و پرتلاش کنار هم می‌نشسته، آتش روشن می‌کردند و رویدادها را برای هم تعریف می‌کردند، داستان بوده تا همین حالا که شکل‌های بسیار مختلفی به خود گرفته است. ▪️طبق یک تعریف دیگر: داستان، ایجاد کردن شخصیت‌های تخیلی و توضیح روابط آن شخصیت‌هاست و رو به رو شدن داستان با رویدادها و حوادث، از تجربیات خلاقانه یک نویسنده محسوب می‌‌گردد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
💢سبک های هنری بسیار معروف 3️⃣باروک ▪️مکتب باروک در قرن 17 میلادی در اروپا شکل گرفت. 🔻این مکتب بر زیبایی‌شناسی پرجزئیات، استفاده از رنگ‌ها و نورپردازی قوی تاکید داشت. ▪️پرداختن به موضوعات مذهبی، تاریخی و میثاقی نیز جزء ویژگی‌های این مکتب بود. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘 دوره سواد رسانه ویژه دختران ▫️مبحث نزاع تمدنی ▪️مدرس: حجت الاسلام حسن‌زاده 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
مدرسه تولید محتوا
#کلیپ |#دوره_آموزشی 🔘 دوره سواد رسانه ویژه دختران ▫️مبحث نزاع تمدنی ▪️مدرس: حجت الاسلام حسن‌زاده
🔻بحث نزاع تمدنی از اون بحثا بود که خیلی دوستش داشتم و استاد حسنزاده‌ هم واقعا از پسش خوب بر اومد. ❓واقعا در گیری ما با غرب سر چیه؟ ❓آیا فقط یک مشت خاک، منابع و طلا و ... انقدر ارزش داره که بخواییم کلی با غرب بجنگیم؟ ▪️نه❕ 🔻اون چیزی که این وسط ارزشمنده و باید براش جنگید انسانه، انسان توحیدی در مقابل انسان غیر توحیدی یا مدرن و سکولاریزه شده 💠تمام حرف ما بر سر توحیده وگرنه مشکلی با پیشرفت و توسعه غرب نداریم 🔻شهید آوینی در سطر‌های پایانی کتاب «مبانی توسعه و تمدن غرب» می‌نویسه: «به‌راستی چرا مردم غرب به این حد از عجب گرفتار آمده‌اند؟ معنای تکامل و تعالی تدریجی انسان در معارف ما با آنچه که غربی‌ها در باب ترقی دترمینیستی بشر می‌گویند زمین تا آسمان متفاوت است. تکامل و تعالی برای ما اصالتاً یک اعتلای معنوی است که لاجرم دارای آثار و برکات دنیایی نیز هست. ما نیز نوعی تعالی و تکامل که ناشی از حرکت جوهریه است برای انسان قائل هستیم، اما این صیرورت تکاملی هرگز یک سیر خطی مستقیم و بی‌وقفه را در جهت تمتع هر چه بیشتر از حیات دنیایی طی نمی‌کند.» 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢سبک های هنری بسیار معروف 4️⃣مکتب هنری امپرسیونیسم ▪️مکتب امپرسیونیسم در قرن 19 میلادی در فرانسه شکل گرفت. 🔻این مکتب بر تأکید بر لحظه‌گیری سریع و تأثیر نور و رنگ در طبیعت تمرکز داشت. ▪️هنرمندان امپرسیونیست، با استفاده از قطعات رنگی کوچک و تأثیرات نوری، تصاویری از طبیعت و لحظات زندگی را به تصویر می‌کشیدند. 🔻در این سبک از نقاشی اصول پرسپکتیو ، معماری و سایه روشن ها به درستی رعایت نمی شه، همچنین برای خلق اثری امپرسیونیسمی هنرمند رنگ ها رو با هم ترکیب نمی کنه و از رنگ های خالص استفاده می کنه به طور مثال اگر در قسمتی از نقاشی رنگ نارنجی داره هنرمند رنگ قرمز و زرد را با هم ترکیب نکرده و هرکدام را جداگانه روی بوم می ذاره ▪️در سبک امپرسیونیسم جزئیات اهمیتی ندارن و بر کلی نگری تاکید داره. ▪️هنرمند در این سبک با ضربات پیاپی و شکسته قلمو اثری را خلق می کنه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢سبک‌های هنری بسیار معروف 5️⃣سبک پست امپرسیونیسم ▪️برای خلق نقاشی‌های پست امپرسیونیسم مانند امپرسیونیسم هنرمند با استفاده از ضربات پیاپی یک نقاشی رو می کشه. 🔻 معمولاً طرح های امپرسیونیسم درونگرا هستند و با استفاده از برداشت خود هنرمند کشیده میشن، ▪️موضوع های انتخابی در سبک پست امپرسیونیسم معمولاً طبیعته ♦️از هنرمندهای برجسته این سبک می‌تونیم به «ون گوگ» اشاره کنیم. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
. 💢اندر حکایت مجادله فلسفی اربعین ▪️اهل جدل نیستم اما بعضی جاها به نظرم باید کمی حرف زد و گفت و گو کرد تا فکر نکنند که حق با اوناست. 🔻البته اهل پذیرش با اشاره‌ای می‌پذیرن و اهل عناد با برهان که هیچ با معجزه هم قبول نمی‌کنند. 🔹و چقدر پیامبران و اولیا سختی کشیدند، ما که حقیقتی رو نیافتیم و علمی نداریم وقتی می‌بینیم کسی اشتباه میگه و پافشاری رو اشتباهش داره انقدر اذیت میشیم، وای به احوال رسول خدا که خداوند فرمود: «لَعَلَّكَ باخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ» [شعرا/۳] «گویی می‌خواهی جان خود را از شدّت اندوه از دست دهی بخاطر اینکه آنها ایمان نمی‌آورند!» 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات و پایگاه تحلیلی و تخصصی عصرزنان برگزار می‌کند: 💢نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین به همراه: 🎞اکران مستند«ازخانه تا مشایه» سخنرانان: ▪️حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا کدخدایی 🔻مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت 🔹با موضوع: زن، اربعین و رسانه ▪️دکتر معصومه طباطبایی 🔻پژوهشگر زن و خانواده 🔹باموضوع: کارکردهای تربیتی پیاده‌روی اربعین با محوریت زنان و خانواده ▪️دکتر مرضیه مینایی‌پور 🔻پژوهشگر و فعال فرهنگی 🔹با موضوع: تبیین الگوی سوم زن در پیاده‌روی اربعین ▪️دکتر فاطمه نعمتی 🔻پژوهشگر فرهنگ و تمدن اسلامی 🔹تجربه نقش زنان در سفر پیاده‌روی اربعین ▪️سرکار خانم مهتا صانعی 🔻مجری 🔅شرکت برای عموم آزاد🔅 🛑ظرفیت محدود🛑 🕰زمان برگزاری: 21 مردادماه 1403 🏷روز یک شنبه ساعت 16 الی 18 📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 🔻برای شرکت در نشست به آیدی @savade_rasane 🔻و یا با شماره تماس 09059496064 تماس حاصل فرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
45.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 📽 مستند کوتاه "دست‌هایشان" 🎥 کارگردان: فاطمه و مطهره عابدینی (فارغ‌التحصیلان دوره مستندسازی انجمن سواد رسانه طلاب) 🔻دست‌ها، زبان گویای دل‌ها هستند. هر دست، نمادی از یک اثر، یک حرکت، یک دعا و یک ارادت است که در دل آن، داستانی نهفته است. داستانی که از جنس احساس، عشق و ارادت است. در مستند کوتاه «دست‌هایشان»، فاطمه و مطهره عابدینی با نگاهی هنرمندانه و بهره‌گیری از آموخته‌هایشان، به اعماق این داستان‌ها سفر می‌کنند. 🔻این دو هنرمند جوان، با گذراندن دوره مستندسازی انجمن سواد رسانه طلاب، توانسته‌اند مهارت‌های لازم برای روایتگری تصویری را فرا بگیرند. آن‌ها در این دوره، با اصول و تکنیک‌های ساخت مستند، از جمله گونه‌های مختلف مستند و ویژگی‌های آن‌ها، کارگردانی مستند، انتخاب سوژه، تدوین، فیلم‌برداری و صداگذاری آشنا شده‌اند. حاصل این آموزش‌ها، مستند کوتاهی است که با زبانی ساده و روانی، داستان‌های دلنشینی را روایت می‌کند. 🔹تصویربرداری و تدوین این اثر با تلفن همراه انجام شده است. | لینک کانال 👇 @revolutionson
مدرسه تولید محتوا
🎞 #ببینید 📽 مستند کوتاه "دست‌هایشان" 🎥 کارگردان: فاطمه و مطهره عابدینی (فارغ‌التحصیلان دوره مستندس
مستند کوتاه "دست‌هایشان" 🎥 کارگردان: فاطمه و مطهره عابدینی (فارغ‌التحصیلان دوره مستندسازی انجمن سواد رسانه طلاب) ▪️ایده این مستند رو دوست داشتم 🔻کوتاه هست اما یک مفهموم خوب رو انتقال میده: ✅دستی که برای اهل بیت خدمت کنه خریدارش اهل بیت هستند 🔻کل تصاویر روی دستها روایت میشه و به نظرم جالب بود 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
▪️این یک شروع بود و امیدوارم تمام زندگیم رو بتونم برای تو(ع) و اربعینت وقف کنم. 🔻لحظه‌ای که پای تماشای روایتی از زیارت امام غریبم نشستم، بغض گلوم رو گرفت؛ شما که بزرگان عالم در پیشگاهتون زانو ادب زمین می‌زنند منت گذاشتید که خدمتی کنیم به این جریان عاشقی که تماما نور شما درش متجلیه. این شما هستید که اجازه می‌دید ما قدمی برداریم و اون قدم رو هم شما بر‌میدارید وگرنه ما رو چه به این حرفا. و عاجزانه آرزو کردم تمام زندگیم وقف روایت شما باشه. که فرمود: بِأبى أَنْتُمْ وَ اُمّى وَ أهْلى وَ مالى وَ اُسْرَتى 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava