eitaa logo
مدرسه تولید محتوا
1.7هزار دنبال‌کننده
444 عکس
179 ویدیو
2 فایل
آموزش #ایده_پردازی #سناریو_نویسی و #فیلمنامه #تصویربرداری #تدوین #کارگردانی #سواد_رسانه #معرفی و #نقد_فیلم @mostafagoodarzi اینستاگرام instagram.com/madrese_toolid_mohtava instagram.com/mostafagoodarziofficial
مشاهده در ایتا
دانلود
💢انواع تعلیق از نظر بکارگیری 1. تعلیق زمانی 🔻توضیح: تعلیق زمانی، زمانی ایجاد می‌شه که داستان به یک نقطه بحرانی نزدیک می‌شه و خواننده منتظره ببینه چه اتفاقی می‌خواد بیوفته. ▪️مثال: در رمان "هری پاتر و سنگ جادو"، وقتیکه هری و دوستانش به دنبال سنگ جادو هستند و به اتاقی می‌رسند که درش موانع مختلفی وجود داره، خواننده به شدت منتظره تا ببینه آیا اونا قادر به عبور از این موانع خواهند بود یا نه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢من میتونم پرواز کنم... 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢انواع تعلیق از نظر بکارگیری 2. تعلیق عاطفی 🔻توضیح: در این نوع تعلیق، احساسات شخصیت‌ها و روابط اونا با هم مورد تأکید قرار می‌گیره. ▪️این نوع تعلیق می‌تونه باعث شه خواننده نگران سرنوشت شخصیت‌ها باشه. ▪️مثال: در رمان "غرور و تعصب" اثر جین آستین، زمانی که الیزابت بنت و دارسی در یک موقعیت دشوار قرار می‌گیرن و احساسات متضادی نسبت به هم دارن، تعلیق عاطفی ایجاد می‌شه. خواننده نگرانه که آیا اونا قادر به حل مشکلات خود و درک هم خواهند بود یا نه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢انواع تعلیق از نظر بکارگیری 3. تعلیق اطلاعاتی 🔻توضیح: در این نوع تعلیق، اطلاعات مهمی از خواننده پنهان می‌مونه و نویسنده به تدریج این اطلاعات رو فاش می‌کنه. ▪️مثال: در رمان "دختری با گوشواره مروارید" اثر تریسی شوالیه، خواننده اطلاعات کمی درباره گذشته شخصیت اصلی، گرتا، داره و به تدریج با پیشرفت داستان، رازها و اطلاعات بیشتری فاش می‌شه که باعث ایجاد تعلیق اطلاعاتی می‌شه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تو هم منفجر خواهی شد ✍️مصطفی گودرزی (ماهئیل) ▪️همه چیز در چشمانش باطنی داشت که به فیزیک کوانتوم مربوط بود و این مطلب مرا یاد خودم می‌اندازد. ▪️شاید اوپنهایمر را پنجمین بار هم دیدم و حتی یک بار هم خودم تدوینش کردم با روایتی از خودم البته با اجازه کریستوفر. ▪️دنیای در وجود اوپنهایمر در حال انفجار است و در انتها هم در قالب بمب اتم منفجر می‌شود. ▪️اما کجای داستان مربوط به امثال ماست؟ 🔗ادامه مطلب 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
#نوشتار 💢 تو هم منفجر خواهی شد ✍️مصطفی گودرزی (ماهئیل) ▪️همه چیز در چشمانش باطنی داشت که به فیزیک
💢رویا سازی برای فرار از عمق فاجعه وقتی فیلم «اوپنهایمر» را دیدم مطلب «تو هم منفجر خواهی شد» را نوشتم و بعد در کتاب «مبانی توسعه و تمدن غرب» مطلبی که متذکر می‌شود را خواندم که بر دیالوگ انتهای فیلم می‌توان آن‌ را منطبق نمود. شهید آوینی در جایی از مقاله «عمق فاجعه» می‌نویسد: «تحولات مادی طبیعت همواره در دایره‌ی بسته‌ای انجام می‌شود که هیچ چیز در آن زیادی و غیرضرور نیست...» اما بعد با بیان مطلب دیگری به توسعه غرب می‌پردازد و عنوان می‌کند: «مسئله این است که نظام تکنولوژی مدرن فضولاتی از خود به جای می‌گذارد که هیچ راهی برای دفع آن وجود ندارد و اصلا ً ـ همان طور که عرض شد مشکل ما دفع فضولات نیست ... اصولا ً صفت ذاتی تکنولوژی مدرن این است که طبیعت را به صورتی تغییر شکل می‌دهد که نه هرگز امکان جذب آنها توسط طبیعت وجود دارد و نه خود سیستم‌های صنعتی می‌توانند فضولات خود را پسخوراند کنند. تنها از همین طریق است که تکنولوژی‌مدرن توانسته است از عهده‌ی تصرفی اینچنین در طبیعت برآید» نکته ای که در جلسه به «روایت سینما» بدان اشاره نمود این بود: «بشر همه چیز را با تکنولوژی به تصرف درآورد و در نهایت به این نتیجه رسید که در واقع با تصرف عالم گویی خود را تصرف کرده است و حال راه فراری برای خود نگذاشته و برای برون رفت از این جریان دست به رویا سازی با سینما زده است.» به نظر می رسد که انسان غربی در نهایت با توسعه نابجای تکنولوژی موجب نابودی خود می‌شود همانطور که شهید آوینی در انتهای مقاله می‌نویسد: به اعتقاد حقیر، آنان که به حفظ و استمرار وضعیت موجود جهان امید بسته‌اند هر چه زودتر باید از این پیر فرتوتی که چند قدمی بیشتر با گور فاصله ندارد دل بکنند و در معنای توسعه تجدید نظر کنند.» ✍️مصطفی گودرزی 👇به کانال [تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
✋ سلام عزیزان و همراهان 🔻برای دسترسی راحت‌تون به محتوای تولیدی و منتشر شده در (مدرسه تولید محتوا) یک لیست اماده کردم سرفصل‌ها: 📣از اینجا شروع مدرسه چرا تولید محتوا کنم؟ ⁉️چرا داستان کوتاه؟ ♨️با سه صوت یه قصه بگو 1. مقدمه چینی 2. گره افکنی 3. کشمکش 4. گره‌گشایی 👤 یک شخصیت خوب بسازید 🔰انواع قالب تولید محتوا 📜متن 📷محتوای تصویری 📸 عکاس و تصویربرداری 1. نما 2. زاویه دوربین 3. ترکیب بندی 🛤 داستان سرایی با تصویر 💡 رنگ و نور 📷 ژانرهای عکاسی 🎼 انواع موسیقی و تاثیرات آن 🎬 ژانر در فیلم 📽 حرکت دوربین تکنیک های اقناع در فیلم سازی 👈 از اینجا بخوانید تکنیک های اقناع 🎞 مبانی تدوین 🧩 سوژه یابی 🎯 ایده پردازی 📖داستان نویسی 🔗 چهار گام برای کپشن نویسی 🔎 سواد بصری 🎭 انواع سبک‌ها و مکاتب هنری تعلیق در داستان 👌یک شروع جذاب 🔹با کلیک بر روی متن‌های آبی رنگ میتونید پست های مربوط به اون موضوع رو ببینید و بخونید. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢انواع تعلیق از نظر بکارگیری 4. تعلیق ساختاری 🔻توضیح: در این نوع تعلیق، ساختار داستان به گونه‌ای طراحی می‌شه که خواننده نمی‌دونه چه زمانی به نقطه اوج داستان می‌رسه. این می‌تونه شامل استفاده از فلاش‌بک‌ها یا فلاش‌فورواردها باشه. ▪️مثال: در سریال "بازی تاج و تخت"، داستان به صورت غیرخطی روایت می‌شه و فلاش‌بک‌ها و فلاش‌فورواردها به کار گرفته می‌شن. این ساختار باعث می‌شه خواننده یا بیننده همیشه در انتظار کشف جزئیات جدید و پیوندهای داستانی باشه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
✍️حکم ثانویه... نزدیک به یکسال بود که عبور و مرور از آن خیابانِ همیشه مرده را بر خود حرام کرده بودم؛ اما دعوت رفیق خوش قریحه‌ام به صرف نهار مرا ایجاب کرد تا کمی با او قدمی بزنم و دمی در کنارش غزلی بشنوم. حکم ثانویه را صادر کردم و با ان‌شاءالله بادمجان است، هم‌قدم حضرت دوست شدم. از میان درختان پارک، آهسته گام بر می‌داشتیم. دیدن عاشقانه‌های آرام، برای رفیقم سخت و ملال آور بود. نفسی عمیق کشید و " ای کاش" گویان پشیمان از آمدن به پارک! تاسف او زیر عینک قاب مشکی‌اش، مرا نیز متاثر ساخت. ادامه متن را اینجا بخوانید ✏️علی عسگری ______________________________________________ 🔻نویسنده با هوشمندی به دغدغه‌ای که در ذهنش بوده در قالب یک روایت روزانه پرداخته و خواسته که فریاد خودش رو با داستان سرایی به گوش مخاطب برسونه و این مدل به نظرم تاثیر عمیق تری بر مخاطب می‌ذاره، چرا که از کلی گویی و بیان انتزاعی بیرون اومده و با سطحی ملموس تر برای مخاطب شرح چالش کرده 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢انواع تعلیق از نظر بکارگیری 5. تعلیق اخلاقی 🔻توضیح: در این نوع تعلیق، شخصیت‌ها با انتخاب‌های دشواری مواجه می‌شن که تأثیرات عمیقی بر زندگیشون داره. این نوع تعلیق باعث می‌شه خواننده در انتظار تصمیم‌گیری شخصیت‌ها باشه. ▪️مثال: در رمان "جنایت و مکافات" اثر فئودور میخائیلوویچ داستایفسکی، شخصیت راسکولنیکوف با انتخابی اخلاقی مواجه می‌شه که تأثیر عمیقی بر زندگی‌اش داره. خواننده در انتظاره که آیا او به سمت جنایت می‌رود یا نه و عواقب این انتخاب چه خواهد بود. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 معرفی و نقد فیلم «فاطیما FATIMA» 💠 معجزه بانوی تسبیح 💢 آیا ایمان،‌ بین شک و یقین تعریف می‌شود یا خودِ یقین است؟ ✍️ میلاد پورعسگری، مصطفی گودرزی 📌 تماشا و دانلود باکیفیت از آپارات 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
#نقد_فیلم 🎞 معرفی و نقد فیلم «فاطیما FATIMA» 💠 معجزه بانوی تسبیح 💢 آیا ایمان،‌ بین شک و یقین تعری
👆این کلیپ رو ببینید که یک فیلم با محوریت مباحث دینی هست وبعد صحبت‌های استاد شاه حسینی رو بشنوید در کلیپ بعدی👇
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢قرار است سینمای دینی بایکوت شود! ▪️گفته‌های استاد شاه حسینی پیرامون سینمای دینی و آخر الزمانی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢نحوه ایجاد تعلیق در داستان 1️⃣ خوانندگان خود را گرسنه نگه دارید. ▪️لی چایلد، نویسنده سری کتاب های "جک ریچر"، تعلیق رو به تهیه کیک تشبیه می کنه: «صد روش برای انجام آن وجود دارد، اما چگونه از طعم خوشمزه آن اطمینان خواهید داشت؟ یک راه این است که مهمانان خود را در تمام طول روز گرسنه نگه دارید بنابراین زمانی که تصمیم بگیرید کیک را سرو کنید، برای آن ها بهترین چیزی خواهد بود که تا به حال خورده اند. 🔻شما باید همین کار را با تعلیق در داستان خود انجام دهید. تا زمانی که می توانید آن را بسازید، مخاطبان خود را با جوابهای احتمالی مجذوب داستان نگه دارید. با ظرافت به بخشی از آرک تعلیق در همان ابتدای داستان اشاره کنید. کاری کنید که آنها برای هر بخش واحد تا رسیدن به نتیجه نهایی انتظار بکشند. به این ترتیب، هنگامی که خوانندگان شما سرانجام به کیک خود که همان آشکار شدن یا نتیجه نهایی است می رسند، آماده خواهند بود که از آن نهایت لذت را ببرند.» 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢نحوه ایجاد تعلیق در داستان 2️⃣. عناصر مهم را آینده نگاری (forshadow) کنید ▪️آینده نگاری یک روش ساده برای نشون دادن چیز مهمیه، حتی اگر خواننده دلیل اون رو نمی دونه. 🔻 بعضی از آینده نگاری ها تا پایان یک کتاب آشکار نمی شن، مثل تصادف قطار در اوایل کتاب "آناکارینا". ▪️با این حال، آینده نگاری های دیگه هم به راحتی هدف خودشون رو برای خواننده روشن می کنن و باعث می شن خواننده بتونه پایان داستان رو حدس بزنه. 🔻تکنیک های آینده نگاری قوی شامل این موارد هست: 1. ارائه یک شیء یا شخصیت مهم که بعداً به طرح داستان برمی گرده 2. به نظر برسه که رازی را افشا می کنه، اما سایر جزئیات مهم را مورد غفلت قرار بده 3. عباراتی که بطور غیرمعمول مبهم یا رمزی بیان می‌شه 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
💢نحوه ایجاد تعلیق در داستان 3️⃣ از فلش بک (flashabck) استفاده کنید ▪️فلش بک روشی عالی برای افزایش تعلیقه، خواه این یک فلش بک به تنهایی باشه که چیزی تکان دهنده رو نشون میده یا یک سری فلش بک ها باشه که در راستای رسیدن به نتیجه نهایی ارائه می شه. 🔻صرف نظر از اینه چطور از فلش بک استفاده می کنید، اونها باید هدفی در داستان داشته باشند. ▪️ شما می توانید نکته انحرافی رو به عنوان بخشی از فلش بک بگنجانید. 🔻فلش بک ها باید همانند روایت اصلی، جذاب و آشکار باشند و به تقویت پیرنگ داستان کمک کنند. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
میدان رسانه.mp3
1.91M
💢میدان‌داری در رسانه 🔹دوره تربیت مربی سواد رسانه (آشنایی با تولیدات رسانه‌ای) ▪️در فرایند تولید محتوا آنچه موجب تاثیرگذاری یک عملیات رسانه‌ای می‌شود، فهم عمیق عوامل تولیدی از فضای رسانه است. 🔻یکی از لوازم این فهم، حضور عوامل در بستر رسانه و شهود آن فضاست، به این معنی که تا وقتی اتمسفر رسانه ادراک و با چالش‌های آن از نزدیک مواجهه پیدا نشده باشد، هر نوع تجویزی برای افراد به خطا رفته و مثمر ثمر نخواهد بود. 🔘از این منظر شاید بتوان رسانه را همانند میدان جنگ در نظر گرفت و بهتر این است که فرماندهی میدان را به افرادی سپرد که تجربه کافی و تصور صحیح از موقعیت داشته و در این فضا زندگی کرده باشند. ✍️مصطفی گودرزی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢نحوه ایجاد تعلیق در داستان 4️⃣ شخصیت ها را در خطر قرار دهید ▪️قرار دادن شخصیت ها در یک وضعیت خطرناک بهترین دستورالعمل برای تعلیق ناگهانیه. 🔻 این روش به ویژه وقتی که به نقطه اوج آرک تعلیق معمایی می رسید و باید اون رو با برخی از تعلیق های وحشتناک کوتاه مدت تشدید کنید، بسیار مفیده. ▪️این تکنیک فقط در صورتی کار می‌کنه که خوانندگان رو جذب شخصیت های داستان خود کرده باشید، بنابراین صبر کنید تا ازش در پایان روایت استفاده کنید. 🔻همینطور اطمینان پیدا کنید که این تهدید واقع بینانه است، و تمام مدت شخصیت ها رو تهدید کرده. ▪️به عنوان مثال، در پایان کتاب "دختری در قطار" (اسپویلر در ادامه)، تعلیق اسرارآمیز وقتی برطرف می شه که متوجه می شیم مگان توسط شوهر سابق راوی کشته شده. این واقعه غیرمنتظره به طور ناگهانی وضعیت اسرارآمیز رو به وحشتناک تبدیل می کنه، چونکه راوی با شوهر سابق خود روبرو می شه و ناگهان زندگی اش به خطر می افته. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢گروه مدرسه تولید محتوا ▪️فضای برای آموزش و تبادل اطلاعات فنی و محتوایی تولیدات رسانه‌ای ▫️واکاوی و تحلیل محتوای رسانه‌ای ▪️خلق پیام موثر و … 🔘با حضور اساتید و ایده پردازان رسانه‌ای 🔗لینک حضور در گروه https://eitaa.com/joinchat/3370254601Cf5bb40d29b
💢نحوه ایجاد تعلیق در داستان 5️⃣ همیشه یک قدم جلوتر باشید ▪️به عنوان خواننده شاید دوست داشته باشید که بصورت کاملاً شفاف به چیزی که قراره اتفاق بیافته اشاره بشه. اما تعلیق خوب با موفقیت طرحش رو پنهان می‌کنه و در نتیجه رضایت رو به دنبال میاره. این به معنای جلو بودن از خواننده‌ست، تا بتونید اونا رو نسبت به چیزی که قراره روی بده کنجکاو نگه دارید. 🔻همونطور که می نویسید، نکات رو خیلی واضح و یا بطور مکرر به کار نبرید، و اگر لازم شد از نکات انحرافی در جایی که شما به عنوان یک خواننده به دنبال سرنخ هستید، استفاده کنید. نکته اصلی در اینجا اشاره به چندین نتیجه متفاوت در طول داستانه، تا خواننده بتونه بدون نزدیک شدن به نتیجه قطعی گمانه زنی کنه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢آیا علامه طباطبایی با تمدن غرب موافق بود؟ 🔻به بهانه 24 آبان ماه سال روز درگذشت علامه طباطبایی 🎙حجت الاسلام یزدانی‌مقدم 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
#پادکست 💢آیا علامه طباطبایی با تمدن غرب موافق بود؟ 🔻به بهانه 24 آبان ماه سال روز درگذشت علامه طباط
صوت رادیو علامه.mp3
7.62M
💢آیا علامه طباطبایی با تمدن غرب موافق بود؟ 🔻به بهانه 24 آبان ماه سال روز درگذشت علامه طباطبایی 🎙حجت الاسلام یزدانی‌مقدم 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
مدرسه تولید محتوا
#پادکست 💢آیا علامه طباطبایی با تمدن غرب موافق بود؟ 🔻به بهانه 24 آبان ماه سال روز درگذشت علامه طباط
| 💢 چراغی تا ابد 24 آبان ماه هر سال دنیا به خاطر می‌آورد که احیا کننده فلسفه در عصر معاصر از این جهان فانی به ابدیت پیوست. اورا علامه می‌خوانند زیرا که علوم بسیاری در سینه‌اش جا گرفته بود و وسعت معرفتش به آسمان دنیا شباهت داشت. در دامانش بزرگان فلسفه و عرفان به بار نشسته بودند و بیرق معرفت الهی را بر افراشته بود. نامش محمدحسین و او را طباطبایی می‌خواندند. از او بسیار روایت شده که به اطرافیان و شاگردانش گوشزد می‌نمود: «ابد در پیش است» و راه صحیح سیر به ابدیت را توحید می‌دانست. در مقابل نگاه خوشی به تمدن غرب نداشت و در المیزان نوشته بود: «تمدن عصر حاضر قوانین خود را مطابق هوا و هوس اکثریت افراد وضع و اجرا می‌کند». (تفسیر المیزان، ج ۴، ص ۱۶۰) علامه معتقد بود که قوانین ملل غربی بر بنیان اخلاق مبتنی نیست و لذا به فساد جامعه و شکسته شدن قوانین می‌انجامد. (همان، ص ۱۷۳) احمد احمدی معتقد بود نظر علامه طباطبائی در ارتباط با غرب، پس از سفر درمانی او به لندن تغییر یافت. احمدی می‌گوید: «… موقع رفتن، پلیس خیلی به آقای طباطبایی احترام گذاشت. همان‌جا من به ایشان گفتم: حاج آقا شما در نوشته‌هایتان خیلی به اروپا تاخته‌اید. اگر قبلاً آمده بودید و نظم و انضباط اینجا را دیده بودید، آیا اینقدر به این‌ها می‌تاختید. فرمود: نه. توجه می‌کنید. فرمود: نه؛ یعنی یک انصافی در این مرد عالی مقام بود و آنچه را که حق می‌دید، آن را درست می‌انگاشت و آنچه را که نادرست می‌دید، طرد می‌کرد». باز هم تاکید می‌نمود: «رفقا، ابد در پیش داریم» اما، آیا ابدیت و توحید با جریان امروز غرب و جهان مدرن سنخیت دارد؟ ✍️مصطفی گودرزی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava