eitaa logo
@Torab_bash
4هزار دنبال‌کننده
860 عکس
746 ویدیو
18 فایل
تراب باش، فرزند ابوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨زود باورهای دروغ‌گو!!🚨 ✍️... دوستان! بیایید نباشیم و هرکه چیزی گفت؛ بدون تحقیق و یافتن ادله‌ی محکم از او قبول نکنیم؛ چه رسد به اینکه بخواهیم قبل از تحقیق برای دیگران هم بکنیم؛ برای بیان اهمیت این رفتار در سیره‌ی اهل‌بیت علیهم‌السلام به چهار نقل حدیثی زیر توجه کنید: 👇👇 1️⃣ رسولُ اللّه ِصلى‌الله عليه وآله: «كَفىٰ بالمَرءِ مِنَ الكَذِبِ أن يُحَدِّثَ بكُلِّ ما سَمِعَ.» رسول‌الله صلى‌الله عليه وآله: براى یک آدم همين بس است كه هر‌چه مى‌شنود [قبول و سپس برای دیگران] بازگو و نقل كند. (كنز العمّال: ۸۲۰۸). 2️⃣ رسولُ اللّه ِصلى‌الله عليه وآله: «کَفَى بِالْمَرْءِ إِثْمًا أَنْ یُحَدِّثَ بِکُلِّ مَا سَمِعَ.» برای گناه‌کار بودنِ یک آدم همین کافی است که هرچه می‌شنود را باور کند و نقل کند. (سُنن ابی داود) 3️⃣ رسولُ اللّه ِصلى‌الله عليه وآله: «کَفَی المرءُ کِذْباً أنْ یحدثَ بِکُلّْ ما یَسْمَعُ.» برای بودنِ یک آدم همین کافی است که هرچه می‌شنود را باور کند و نقل کند. (معانی الاخبار، شیخ صدوق، ص ۱۵۹؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵۹). 4️⃣ رسولُ اللّه ِصلى‌الله عليه وآله: «كَفیٰ بالْمَرْءِ جَهْلاً اَنْ یُحَدِّثَ بكُلِّ ما سَمِعَ.» برای و انسان همین بس كه هرچه می‌شنود را نقل كند. (سیوطی، جامع الصغیر، ج ۲، ص ۹۰.) @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😱 | گویی کسی حوزه‌ی علمیه‌ را جوری طراحی کرده است که حتی گذر یک طلبه هم به قرآن نیفتند!! 🚨 | سخنان عجیب حجت الاسلام رمضانی در برنامه سحر تلویزیون: نه تنها در ساختار کشور بلکه حتی در خود ساختار حوزه علمیه هم جایگاهی ندارد!!! ‼️حجت الاسلام اسماعیل رمضانی در برنامه «سحر نشینی» شبکه ۲ سیما. @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨آنتی‌تز انقلاب از حوزه علمیه قم 🚨 ⛔ از سال‌های آخر دهه‌ی اول انقلاب به بعد، و جبهه‌ی دشمن با استفاده از کارشناس‌های ایرانی یک سیاستی را طراحی کردند... و آن سیاست این بود که از قم آنتی‌تز انقلاب درست کنند. همان طور که از جوشید، یک ضد انقلاب هم از قم به وجود بیاورند. قم حوزه‌ی روحانیت است. ‼️حوزه‌ی علمیه ظاهراً در است، اما این جمعِ حوزوی در معنا در همه‌ی کشور منتشر است. این طلبه‌ی قمی که در قم ساکن است، در شهر خود، در روستای خود است. از سرتاسر در اینجا جمع‌اند. آن روزی که افراد این حوزه برای تعطیلی یا برای کاری به منازل خود می‌روند، معنایش این است که حوزه در سرتاسر کشور منتشر می‌شود. پس هر فکری در اینجاست، هر ایده‌ای در اینجاست، هر و اراده‌ای در اینجاست، هر حرکت و جهت‌گیری‌ای در اینجاست؛ در واقع در سرتاسر کشور یک امتدادی دارد؛ این را بیگانه‌ها نمی‌فهمیدند؛ آمریکایی‌ها نمی‌توانستند این حقیقت را تحلیل کنند؛ این را یک خودی، یک ایرانی، یک آشنا به طبیعت می‌توانست بفهمد؛ این را به آنها یاد دادند. 📛 لذا سعی کردند در زمینه‌ی را فراهم کنند. من چون نمی‌خواهم از کسی اسم بیاورم، اسم نمی‌آورم و عبور می‌کنم. 🖍️رهبر معظم انقلاب: ۱۳۸۹/۰۸/۰۴ @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 امروز ملت ایران با یک جبهۀ وسیعی از قدرت‌مداران یا مواجه است...؛ متضمن چگونگی رفتار با این‌هاست؛ اینکه در چه مرحله با این‌ها بزنیم، در چه مرحله دستِ همکاری دهیم، در چه مرحله به دهانشان بکوبیم و در چه مرحله بکشیم. @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
🌷: «خِفِ الله كَأنَّكَ تَراه و إنْ كُنْتَ لا تَراه فَإِنَّهُ يَراك». 🌺 چنان از [محضرِ] خداوند باش كه گويی او را ؛ و اگر تو او را ؛ او تو را می‌بيند. 📚 اصول كافی، ج ۳، ص ۱۱۰. @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙دعای روز چهارم ماه رمضان بسم‌الله الرحمن الرحیم «اللَّهُمَّ قَوِّنِي فِيْهِ عَلئ إِقامَةِ أَمْرِكَ، وَ أَذِقْنِي فِيْهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ، وَ أَوْزِعْنِي فِيْهِ لاَداءِ شُكْرِكَ بِكَرَمِكَ، وَ أحْفَظْنِي فِيْهِ بِحِفْظِكَ وَ سَترِكَ، يا أبْصَرَ النَّاظِرِينَ.» خدایا! نیرومندم نما در این روز در به‌ پاداشتن دستور و فرمانت و بچشان در این روز شیرینی محضرت را و مهیا کن مرا در این روز برای انجام سپاسگزاریت، به کرم خودت ای بیناترین بینایان. @torab_bash https://eitaa.com/torab_bash
هدایت شده از @Torab_bash
🔭همه‌ی عِلمِ آینده در قرآن است! 🔖 ما امیدواریم که به استضائه‌ی از قرآن و به روز‌به‌روز در بین مردمِ ما و مردمِ همه‌ی جهانِ اسلام و امّت اسلامی پیدا کند؛ به این داریم. 📜 یک جمله در مورد مسئله‌ی استضائه‌ی از عرض کنم. این قرآنی که شما تلاوت می‌کنید، است: «اِنَّ هٰذَا القُرآنَ یَهدی لِلَّتی‌ هِیَ اَقوَم» (اسراء: ۹) همه به هدایت احتیاج داریم. است و «ذکر» یعنی ازاله‌ی غفلت؛ ما غالباً دچار غفلتیم؛ آحادِ بشر غالباً معلوماتِ خودشان را هم از یاد می‌برند و دچار غفلت می‌شوند؛ کتاب ذکر است، و مُزیل غفلت است؛ فرمود: «وَ لَقَد یَسَّرنَا القُرآنَ لِلذِّکرِ فَهَل مِن مُدَّکِر» (قمر: ۱۷) قرآن است: «وَ اوحِیَ اِلَیَّ هٰذَا القُرآنُ لِاُنذِرَکُم بِه» (انعام: ۱۹) احتیاج داریم به انذار، که توجّه بدهند ما را به که تهدید می‌کند آحاد بشر را، چه در و چه در نشئه‌ی بعد که زندگی حقیقی است. ▪️ قرآن دردهای بشر است؛ چه دردهای افرادِ بشر [مانند] معنوی و روحی و فکری‌شان، چه دردهای جوامع بشری [از قبیل] ، ، بی‌عدالتی‌ها؛ قرآن درمان این‌ها است: «وَ نُنَزِّلُ مِنَ القُرآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحمَةٌ لِلمُؤمِنین» (اسراء: ۸۲) قرآن است: «یٰس، وَ القُرآنِ الحَکیم» (یس: ۱و۲) «حکمت» یعنی بیان حقایقِ زندگی که انسان به آن‌ها احتیاج دارد. قرآن و رفع ابهام‌ها و جهالت‌ها است، مکرّر هم «تِلکَ آیاتُ الکِتابِ المُبین» (شعرا: ۲) در قرآن تکرار شده است. است، است، است، است؛ این قرآن است. این‌ها در خود قرآن است؛ قرآن را خود قرآن بما معرّفی میکند و توصیف می‌کند قرآن را. ♥️ در کلام امیرالمؤمنین علیه الصّلاة و السّلام که شاگرد برجسته قرآن و پیامبر اعظم صلّی‌الله علیه وآله است؛ تعبیرات بلندی در درباره‌ی قرآن وجود دارد. [قرآن] «رَبیعُ القُلوب»؛ بهار دل‌ها است؛ همچنان که در بهار، عالم زنده می‌شود، زمین زنده می‌شود، قرآن دل‌ها را زنده می‌کند و از دل‌مردگی، و عقب‌رفت نجات می‌دهد؛ رَبیعُ القُلوبِ؛ شِفاءُ الصُّدور؛ [شفای روح‌ها] فیهِ عِلمَ ما یَأتی؛ [در آن آمده است] دَواءَ دَائِکُم‌ وَ نَظمَ ما بَینَکُم‌؛ [در آن دوای دردهایتان و انتظام در میانِ خودتان آمده]، اینها تعبیرات نهج‌البلاغه درباره‌ی قرآن است؛ یعنی تمام‌نشدنیِ مورد نیاز بشر، در قرآن است؛ چه معارفی که مورد نیاز بشر به عنوان فرد است، چه معارفی که مورد نیاز بشر به عنوان جامعه‌ی بشری است. 📍این عبارتِ «عِلمَ ما یَأتی» که از نهج‌البلاغه خواندیم، یعنی برآورنده‌ی نیازهای همه‌ی بشر و همه‌ی ؛ عِلمَ ما یَأتی. در تمام ادواری که بشر در این کره‌ی خاکی زندگی می‌کند، قرآن نیازهای او را تأمین می‌کند و پاسخ می‌دهد؛ «عِلمَ ما یَأتی» یعنی این. دوای دردهای بزرگ جوامع بشری است. وَ نَظمَ ما بَینَکُم؛ نظام اجتماعی، ارتباطات بشری، ارتباطات جوامع، این‌ها همه در قرآن است؛ قرآن را بشناسیم. ‼️متأسّفانه در خود دنیای اسلام، یک عدّه‌ای بودند و هستند که می‌کنند و کرده‌اند که قرآن فقط برای دل‌ها است، برای است و انسان‌ها برای نیازها و ارتباطات شخصی‌شان با خدا به قرآن احتیاج دارند؛ اسلامِ پاسخگوی به نیازهای جوامع را قبول ندارند، اسلام سیاسی را قبول ندارند، اسلام سازنده‌ی نظام اجتماعی را قبول ندارند. این درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که خود قرآن، از خود تبیین می‌کند و نقطه‌ی مقابل آن چیزی است که علیه السّلام درباره‌ی قرآن توصیف میکند. 💯خب، این‌ها است؛ این معارف را چه‌جوری به دست بیاوریم؟ با با قرآن، با در قرآن، با به آنانی که قرآن در خانه‌ی آنها نازل شده است، [یعنی] اهل‌بیتِ رسول‌الله علیهم الصّلاة و السّلام؛ با استفاده‌ی از این‌ها می‌شود این معارف را به دست آورد و از آن‌ها استفاده کرد و زندگی را بر اساس آن‌ها ساخت. رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۲/۱۲/۰۳ @Torab_bash https://eitaa.com/torab_bash