eitaa logo
@Torab_bash
3.9هزار دنبال‌کننده
803 عکس
662 ویدیو
14 فایل
تراب باش، فرزند ابوتراب باش گروه تحلیل مباحث قرآنی و آخرالزمانی ارتباط با ادمین👇 @Abuo_Torab
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از @Torab_bash
enc_16842540419328756575852.mp3
2.79M
🏴 به مناسبت ایام محرم 🎙️... 🔸 @Torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸ما هرگز شما را فراموش نمی‌کنیم 🌹(عج) فرمود: «...إِنَّا غَيْرُ مُهْمِلِينَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِينَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاءُ...» 🌤️ما هرگز نسبت به شما نيستيم و هرگز شما را نمی‌کنيم؛ و اگر غیر از این بود، [پیوسته] بر شما می‌شد؛ و [بی‌درنگ] شما را و می‌نمودند. 📚 ، ج ۲، ص ۴۹۲ @Torab_bash
هدایت شده از @Torab_bash
📚 💎 کتاب کاروان نور به‌سوی ظهور در ۳۲۰ صفحه با قطع رقعی، درباره ارزش‌های حسینی(ع) صحبت کرده و خواستگاه این ارزش‌ها را در دورانِ ظهور بیان می‌کند. 📚 این کتاب به ابعاد نورانی کاروانی حسینی(ع) پرداخته و رفتار اصیلِ تبعیت در قبال ولی الهی را از جنبه‌های مختلف رشد مورد بررسی قرار داده و مبحث تبعیت از ولیّ را در یک فصل کامل تبیین می‌کند؛ و در نهایت بدین نتیجه می‌رسد که راه نجات امت‌ها در آخرالزمان، حرکت از مسیر کاروان مهدوی(عج) با الگوی کاروان حسینی(ع) و الزام به تربیت‌های این کاروان آسمانی است. 📜 برخی از عناوین کتاب عبارت است از: ۱. نقد و بررسی نگاه جاری در جامعه ۲. همراهی با امام ع بر اساس شاکله ۳.
زینبِ شاهد در میان شاهدان
۴. ایام قیامت و شهادت اصحابُ الاعراف ۵.وقوع آخرالزمان به خاطر اشراق نور ۶. اثرگذاری فرا زمان و فرا مکان عاشورا ۷. و... ☎️ جهت : آقای حسین صالحی +989306262232 @Hoseinsalehi133 🆔️ @torab_bash
@Torab_bash
📚 #کاروان_نور_به‌سوی_ظهور 💎 کتاب کاروان نور به‌سوی ظهور در ۳۲۰ صفحه با قطع رقعی، درباره ارزش‌های حس
❤️دوستانِ جویای علیه‌ السلام، مطالعه کتاب معرفی شده را از دست ندهند!👆 📍ان‌شاءالله با معرفتی عالی‌تر و اعمالی بهتر، وارد ایام پیشِ‌رو شده و از ابعاد بالاتری کاروان مولایمان امام حسین علیه‌السلام را همراهی کنیم! @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐ابا صالح کجائی، یابن الزهرا ؟🥀 🎙️ سرود؛ ترکی و فارسی @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@Torab_bash
🏴 #برنامه_های_حسینی(ع) ⁉️چه مقدار به #اهداف و #برنامه_های امام حسین(ع) در ماجرای #کربلا و #عاشورا ف
🏴 بیان برنامه‌های حسینی ع (۲-۷) ۲. ادامه برنامه مبارزه با امثال یزید: ✍🏻... مفاهیم دینی در خلال زمان، از آدم(ع) به سوی خاتم(ص)، به تدریج رشد داده شده‌اند؛ تا اینكه در دوران سید بشر و این مفاهیم به اوج خود رسیدند و ما در این دوران با اوج «مفاهیمِ عظیم» مواجه هستیم. 💢 اما پس از رسول‌‌‌الله(ص)، جامعه شروع به مطرح نمودن تعاریفِ از برخی مفاهیم اسلام و قرآن كردند، و از آن بدتر اینكه، برای بسیاری از این مفاهیمِ مرتفع و عظیم، زمینی و سطحی مطرح كرده و سپس به ساختن «معادلِ جعلی» برای آن‌ها اقدام نمودند. 🔹 از بارزترین مصادیق و قیمتی‌ترین مفاهیمی كه دستخوش این تحریفات و معادل‌سازی‌ها قرار گرفت، مفاهیم «امامت» و «خلافت» بود. بر اساس تعریف اجتماعی و سیاسی[به جای تعریف عرشی] كه از «امامت» و «خلافت» صورت پذیرفت و به تبع آن، نوعی «مدل امامت» و «مدل خلافت» كه بعد از رسول‌‌‌الله(ص) در جامعه اسلامی برقرار شد، شأن و جایگاه «امامت و خلافت»، در اذهان مسلمین افول پیدا نموده و در پی آن، افراد زیادی به خود جرأت می‌‌‌دادند كه مصداق آن باشند و در این امر خود را همپا و همتای اهل‌‌‌بیت(ع) می‌دیدند و با ایشان احساس رقابت می‌كردند؛ همچنین بر اساس آن نوع «مدلِ حكومتی» كه بعد از رسول‌‌‌الله(ص) در جامعه اسلامی برقرار شد، افرادی مانند معاویه و یزید (لع) خود را شایسته امیرالمؤمنینی می‌‌‌دانستند. 💬 فوق، به علاوه‌ی و ضعفِ شخصیتی و فرهنگی عمومی، باعث شد تا كم‌‌‌كم جامعه اسلامی از درون تهی شده و پذیرای حاكمیت فردی چون ملعون گردد. 🔻امام حسین(ع) در منزل بَیْضَه در برابر لشگر خویش و لشگر حرّ، در این‌‌‌باره چنین فرمودند: هان اى مردم! همانا رسول خدا(ص) فرمود: هر کسی كه ستمگر را ببیند كه حرام‌‌‌هاى خدا را حلال مى‌‌‌شمارد، پیمان خدا را مى‌‌‌شكند، با سنت رسول خدا(ص) مخالفت كرده و در میان بندگان خدا با گناه و تجاوز رفتار مى‌‌‌كند؛ و او با كردار و گفتار خود بر او نشورد، بر خداست كه او را در جایگاه آن ستمگر در آورد. 🗽بدانید این‌ها به چسبیده و اطاعت خداى رحمان را ترک گفته، تباهی‌‌‌ها را آشكار ساخته، حدود خداوندى را تعطیل كرده، بیت‌‌‌المال را در انحصار خود در آورده، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام ساخته‌‌‌اند و من از هر فردِ دیگری سزاوارترم كه بر اینان شوریده و در برابرشان بایستم. این كلام امام حسین(ع) گویای درجه‌ای از برنامه ایشان تحت عنوان برنامه با می‌باشد. 💢 مدّت‌‌‌ها در ذهن و كلام امام حسین(ع) مطرح بود. لیكن این برنامه، از زمانی كه خبر مرگ معاویه(لع) و جایگزینی (لع) و نیز درخواست از امام حسین(ع)، در مقرّ والی مدینه مطرح ‌گردید، به صورت عملی شكل ‌گرفت. ⚔ «برنامه با ظلمِ یزیدی» به تدریج پُررنگ شد. این برنامه به طور پیوسته در (ع) جریان داشت تا اینكه در روز عاشورا با رشادت و شهادت پایان یافت. اما این رفتار امام(ع) برای بسیاری از كسانی كه در خلال دوران‌‌‌های بعد، نمی‌‌‌خواستند ظلم را تحمل كنند، به صورت یک تثبیت گردید [و از این جنبه، این برنامه تا زماِ هم ادامه خواهد داشت. از جمله اینكه در ، خوبان به تأسی از این الگو، به مقابله با سفیانی (لع) برمی‌‌‌خیزند یعنی همان خلف ناصالح یزید(لع) كه در پی آن است كه حكومت را در و و .... در دست بگیرد.] 🔹️ ... @torab_bash
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 بیان برنامه‌های حسینی ع (۳-۷) ۳ـ برنامه [برنامه شهادت] (۱) ✍🏻... یكی دیگر از برنامه حسینی، برنامه است. بر اساس این برنامه، می‌توان هدف امام حسین(ع) از حركت خویش را تحقق مقوله ثارالله دانست. برای آشنایی بیشتر با این برنامه، ابتدا به بیان مفهوم ثار الله می‌پردازیم. 🔺 : اَعمال ناشایست خلایق، به خصوص انسان‌‌‌ها، مدام تبدیل به می‌‌‌شود و این حجاب‌‌‌ها، راه بشریت به سوی آینده خدایی را سدّ می‌‌‌كنند. هرچه اَعمال بدتر باشد، به حجاب‌‌‌های خشن‌‌‌تری تبدیل می‌‌‌شود. بدترین اَعمال تاریخ بشر، بعد از رحلت رسول‌‌‌الله(ص) واقع شد؛ تا حدّی كه به خاطر آنها، حتّی امامت نیز باید پس از امام حسین(ع) منقطع ‌‌‌گردیده و دیگر ادامه نمی‌‌‌یافت، لذا خداوند سالها قبل از وقوع آنها[حدوداً در سال سوّم هجری]، به رسول‌‌‌الله(ص) وحی می‌‌‌فرستد كه اگر می‌‌‌خواهید امامت تا (عج) ادامه یابد، باید فرزندی[حسین(ع)] به دنیا بیاید كه چنین و چنان شهید شود. 📚 از احادیث متعدد برمی‌‌‌آید كه رسول‌‌‌الله(ص) و امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) به‌خاطر همین موضوع بود كه راضی به شدند [رجوع به احادیث مربوط به «وَ وَصَّینَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً» (احقاف ۱۵)]. ▫️ خداوند متعال را مؤثر و شكافنده و زایل كننده بدی‌‌‌ها قرار داده است. البته خون هر شهید مقداری در این موضوع مؤثر است. ، خون آن شهیدی است كه خداوند مقرر داشته تا بوسیله آن: حجاب‌‌‌های سخت و قطور اعماق را تا مسافت‌‌‌های زیاد بشكافد. 🔹 همانگونه كه مشاهده می‌شود در اینجا ما با دو مفهوم شهادت و مواجه هستیم و به تبع هر یک از این دو مفهوم، می‌تواند برنامه‌ای مطرح باشد و در نتیجه مولا حداقل دو برنامه تحت عناوین «برنامه به سوی شهادت» و «برنامه ثار الله» داشته‌اند. ⁉️ اكنون سؤال این است كه آیا «برنامه به سوی شهادت» با «برنامه ثار الله» یكی است؟ در ظاهر، «برنامه به سوی شهادت» مربوط به قبل از شهادت امام حسین(ع) است و
«برنامه ثار الله»
مربوط به بعد از شهادت ایشان. اما اگر از این جنبه نگاه كنیم كه فلسفه «برنامه به سوی شهادت» چیست و اساساً چرا باید چنین برنامه‌ای وجود داشته باشد؟ آنگاه در پاسخ می‌توان چنین گفت كه این برنامه بخاطر «برنامه ثار الله» باید محقق گردد. یعنی اینكه «برنامه به سوی شهادت» مقدمه «برنامه ثار الله» است و «برنامه ثار الله» «برنامه به سوی شهادت» و بلكه در حقیقت این دو برنامه، دو بخش از یک برنامه هستند. 📌 در نگاه کسی که از منظر «برنامه شهادت» به ماجرای امام حسین(ع) نگاه می‌‌‌كند، ، به نوعی، پایان كاروان حسینی(ع) است و بعد از عاشورا فقط می‌‌‌توان به آن «تأسّی» كرد. چنین شخصی می‌‌‌گوید: ایشان شهید شدند و به بهترین سرانجام رسیدند. شهید پیش خدا مأجور است، نزد خدا متنعّم است «بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ» بلكه زنده‏اند كه نزد پروردگارشان روزی داده می‏شوند؛ آل‌‌‌عمران ۱۶۹) در بهترین جایگاه است، آنها به تكلیف‌‌‌شان عمل كردند و به بهترین سرانجام رسیدند. 🔸️ در نزد كسی كه اوج برنامه‌‌‌اش، «برنامه به سوی شهادت» می‌باشد، امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال پیش شهید شده ‌‌است و طبیعتاً پس از آن دیگر كاروانی وجود نخواهد داشت. لذا دیگر کسی نمی‌‌‌تواند وارد كاروان حسینی(ع) شود، بلکه تنها می‌‌‌تواند با كاروان حسینی(ع) زندگی كند. او چون از منظر برنامه پایین‌‌‌تری به نام «برنامه به سوی شهادت» به حركت امام(ع) نگاه می‌‌‌كند، عاشورا را ماجرایی در گذشته می‌‌‌بیند و معتقد است که ما باید به گذشته برویم و در آنجا از عاشورا بهره‌‌‌مند شویم. اما زمانی كه انسان از منظر برنامه بالاتر یعنی «برنامه ثار الله» كه زیرمجموعه‌اش برنامه به سوی شهادت می‌باشد، نگاه می‌كند، كربلا و عاشورا را محدود به یك مكان و یک روز خاص نمی‌بیند. شاید بتوان گفت كه از بارزترین مستندات «برنامه ثار الله»، خطبه امام حسین(ع) در عصر هفتم ذی‌‌‌الحجه در مكه می‌‌‌باشد. برای مطالعه و آشنایی بیشتر با این برنامه باید دانست كه... ▪️... @torab_bash