eitaa logo
ترابیران ... معماری‌ظرف‌زندگی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
235 ویدیو
11 فایل
گروه ترابیران در سال ۱۳۹۱ خورشیدی فعالیت خود را با مشارکت متخصصین معماری با هدف احیاء الگوهای موجود در معماری اسلامی و بهره گیری از این هنر غنی در معماری معاصر آغاز نمود. ارتباط: @TORAB91
مشاهده در ایتا
دانلود
هُوالْاوَلُ وَالْاخِروَالظَّاهِروَالْبَاطِن 📌📌 https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
یکی از استدلال‌های (مغالطه) مخالفین افزایش حقوق کارگران، مقابله با تورم ناشی از این افزایش نقدینگی است. در حالی که افزایش حقوق، جبران کاهش قدرت خرید سال قبل است که در اثر آزادسازی نرخ ارز و سایر سیاست‌های نئولیبرال با سابقه بیست‌ساله و سی‌ساله بر گرده قشر کارگر سنگینی می‌کند. عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30 ارتباط، انتقاد، پیشنهاد: @TORAB91
🌺🌺🌺🌺 سیر تقویم جلالی به‌جمال تو خوش‌است فصل ها را همه با فاصله‌ات سنجیدند تو بیایی همه ساعتها ثانیه ها از همین روز همین لحظه همین دم عیدند 🖋قیصر امین‌پور فرا رسیدن بهار طبیعت و سال نو شمسی را خدمت شما همراهان گرامی تبریک عرض می‌کنیم. ارمغان https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
و "لازم و ملزوم" یکدیگرند. امیدواریم با سیاست هویج (مهار تورم) و چماق (نقدینگی)، تولید به جای رشد مهار نشود. https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
در این ماه پربرکت از همراهان کانال التماس دعای خیر داریم. 🙏 https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
گاهی اوقات کلیپی کوتاه و یا لینک گفتگوی کارشناسان با علی‌علیزاده و برنامه جدال را در کانال بارگذاری می‌کنیم که با واکنش منفی همراهان محترم کانال روبرو می‌شود و شخص علیزاده را نیروی غیر میدانند که با هدف اختلال در دستگاه محاسباتی نیروهای انقلابی وارد میدان شده است. در مجموع هم نظرات متفاوتی نسبت به شخص وی وجود دارد؛ از سفید کردن کامل او، تا مذبذب خواندنش، تا عامل سرویس‌های اطلاعاتی دانستن این شخص باهوش و زیرک! در این بین آقای حسامی نگاه متفاوتی به علیزاده دارد که خواندنی است: بخش اول https://eitaa.com/criticalknowledge/100 بخش دوم https://eitaa.com/criticalknowledge/101 بخش سوم https://eitaa.com/criticalknowledge/103 نکته کلیدی تحلیل بالا به نظر نگارنده این است که اصحاب فکر و قلم و رسانه که دل در گرو ایران اسلامی دارند اگر به بهانه غیرهمسو بودن جریانی میدان را از او بگیرند ممکن است خود آنها نیز در امواج فکری و رسانه‌ای بزرگتر و البته مهاجم نتوانند به یک تعادل و تضارب آراء برسند (چیزی که بعد از دهه ۶۰ و با یکه‌تازی نئولبیرالیسم تجربه شد) اما 👇👇👇👇👇👇👇 اما دوم فروردین به عنوان شخصی که به اقتصاد سیاسی تسلط خوبی دارد گفتگوی جامع، مانع و روانی با برنامه جدال در رابطه با علت‌ها و راهکار در جمهوری اسلامی داشته است. جبراییلی در اینجا حرف‌های متفاوت نسبت به باور عموم در رابطه با علت و راهکار مهار تورم می‌زند که خیلی‌ها دوست ندارند به گوش مردم برسد! بنابراین پیشنهاد خود ایشان این است که این بسته عملیاتی را هم ببینید و هم برای دیگران (در دورهمی‌های خانوادگی، دوستانه، هیئت‌ها...) به نمایش بگذارید. دانلود فایل پاورپوینت از اینجا دانلود فیلم گفتگو از اینجا بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ تحریریه ترابیران https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️نام‌ها تمدن می‌سازند یکی از راه‌هایی که میتوانیم از طریق آن هویت و تفکر جوامع را بشناسیم، توجه به نام‌های مورد علاقه‌شان است. جامعه‌ای که نام شهرهایش پرند، پردیس، فردیس، پردیسان، شیرین‌شهر، مهسان، پارمیس، پرنیان و مهستان است صدها سال نوری با آن جامعه که نام‌های مورد علاقه‌اش علی‌آباد، احمدآباد، حسین‌آباد، اسلام‌آباد و جنت‌آباد است فاصله دارد. قصه‌ی اسفناک نام‌گذاری مبتذل شهرها و شهرک‌ها در مورد نام‌گذاری نوزادان هم صدق میکند. نگاهی گذرا به نام‌های مورد علاقه مردم در گزارش‌های ثبت احوال نشان میدهد که بخش مهمی از جامعه گرفتار نوعی زیبایی‌شناسی مبتذل و بی‌معنا شده‌اند. توجه کنیم به فرمایش آیت الله جوادی آملی که فرمودند ظاهر مردم باطن مسئولان است. الناس علی دین ملوکهم. تمدن اسلامی را فکر و ذهن اسلامی می‌سازد، تمدن اسلامی فقط با بنر و همایش ساخته نمیشود. @madineyefazele
▪️نام‌ها تمدن می‌سازند یکی از راه‌هایی که میتوانیم از طریق آن هویت و تفکر جوامع را بشناسیم، توجه به نام‌های مورد علاقه‌شان است. جامعه‌ای که نام شهرهایش پرند، پردیس، فردیس، پردیسان، شیرین‌شهر، مهسان، پارمیس، پرنیان و مهستان است صدها سال نوری با آن جامعه که نام‌های مورد علاقه‌اش علی‌آباد، احمدآباد، حسین‌آباد، اسلام‌آباد و جنت‌آباد است فاصله دارد. قصه‌ی اسفناک نام‌گذاری مبتذل شهرها و شهرک‌ها در مورد نام‌گذاری نوزادان هم صدق میکند. نگاهی گذرا به نام‌های مورد علاقه مردم در گزارش‌های ثبت احوال نشان میدهد که بخش مهمی از جامعه گرفتار نوعی زیبایی‌شناسی مبتذل و بی‌معنا شده‌اند. توجه کنیم به فرمایش آیت الله جوادی آملی که فرمودند ظاهر مردم باطن مسئولان است. الناس علی دین ملوکهم. تمدن اسلامی را فکر و ذهن اسلامی می‌سازد، تمدن اسلامی فقط با بنر و همایش ساخته نمیشود. @madineyefazele انحطاط در تمامی عرصه‌های هنری، هویتی و تمدنی (معماری، شهرسازی، خطاطی، طب، اقتصاد، نظام آموزش، حکمرانی و...) از آغاز شد و در دوران به اوج رسید و پس از ارتباط این عرصه‌ها با هویت اسلامی‌‌ایرانی‌شان تقریبا قطع شد. اما با روی کار آمدن ، به موازات ظهور ترکیه نوین به رهبری آتاتورک، نه تنها رویکرد اسلامی که حتی هویت ایرانیِ اصیل نیز برخلاف شعارهای رسمی، با تاسیس نهادهای اقتصادی، آموزشی و بهداشتی و قضایی مدرن و حتی نام‌گذاری و القاب در این شاخه‌ها جایی ندارد و اوج ابتذال را شاهد هستیم. انحطاط 👈 انقطاع 👈 ابتذال ✍️ تحریریه ترابیران @torabiran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نمونه نقشه خانه ایرانی اسلامی که در مساحت ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ متری می‌شود پیاده کرد. وصف‌العیش نصف‌العیش... این خانه‌ها به راحتی در ایران قابل دست‌یابی است اما مافیای مسکن و آسانسور و سیمان و میلگرد و زمین و ... اجازه نمی‌دهند... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ترابیران ... معماری‌ظرف‌زندگی
یک نمونه نقشه خانه ایرانی اسلامی که در مساحت ۹۰۰ الی ۱۰۰۰ متری می‌شود پیاده کرد. وصف‌العیش نصف‌العی
و را اگر مقصد نهایی بدانیم؛ برای رسیدن به این مقصد نیاز به استراتژی‌ها و راهبردهایی داریم که به موازات یا توالی هم یک نقشه راه تا رسیدن به مقصد ( ) برایمان ترسیم می‌کند. قطعا معماری در کنار سایر حوزه‌های استراتژیک از جمله؛ اقتصاد، طب، آموزش و پرورش، حکمرانی و سایر حوزه‌ها نیازمند تغییر از وضع موجود(بحرانی) به وضع تراز این آرمانشهر هست که در یک نقشه راه کلی (انقلاب سیاسی، انقلاب فرهنگی، انقلاب اقتصادی) جانمایی می‌گردد. اما این نگاه راهبردی و استراتژیک نباید ما را از نگاه تاکتیکی و تکنیکی غافل کند، چرا که معماری با در هم تنیدگی "فرهنگ و سبک زندگی، صنعت و تولید، اقتصاد و مذهب" از لایه تکنیک، تاکتیک، استراتژی تا چشم‌اندازِ مدینه فاضله یک حرکت رفت و برگشت دارد و هر کدام بر دیگری اثرگذار است. در واقع هم علت است هم معلول؛ توضیح اینکه هم یک می‌تواند ناخودآگاه علت تبرج، بی غیرتی و مصرف‌گرایی باشد هم یک می‌تواند معلول یک جامعه با فرهنگ بالنده، تولید کننده و دارای حریم و حدود باشد. بنابراین در پرداختن به چیستی‌چرایی‌چگونگیِ معماری اگر نسخه‌ای واحد را به عنوان چگونگی و در جواب چیستی و چرایی مطرح کردیم قطعا دچار اشتباه راهبردی خواهیم شد: چگونه ممکن است الگوی ساخت برای خانوداه با شغل گاوداری، با یک کشاورز دیم و یا پرورش دهنده ماهی و یا جامعه محلی که ارتزاقش از مسیر بافندگی، ریسندگی و حتی سفال‌گری می‌گذرد یکسان باشد! چگونه ممکن است برای ساخت خانه مولد در شمال کشور (با بیشترین بارش باران و الگوی شهر پراکنده) با کویر خشک مرکزی (با بادهای آزاردهنده و الگوی شهر متراکم) و یا ارتفاعات زاگرس الگوی ساخت یکسان تجویز کرد!؟ ضمن اینکه همین تغییر اقلیم در نوع معیشت و تولید هم موثر و از این مسیر بر الگوی معماری و شهر اثرگذار خواهد بود. و دهها موضوع دخیل دیگر در الگوی ساخت از جمله؛ سبک زندگی و فرهنگ بومی، اختلاف دمای شبانه و سالیانه، نحوه چرخش و زاویه خورشید، مصالح در دسترس و بوم‌آورد و... ✍️ تحریریه ترابیران https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30 ارتباط، انتقاد، پیشنهاد : @TORAB91 انیمیشن مربوط به یک نمونه نقشه خانه ایرانی‌اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای شهردار تهران ظاهرا عدالت را اینجور فهمیده‌اند: اگر شخصی از قِبَل ویژه‌خواری و رانت به چیزی رسید، این ویژه‌خواری را برای همه مردم محیا کنیم؟ است. https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
ترابیران ... معماری‌ظرف‌زندگی
هُوالْاوَلُ وَالْاخِروَالظَّاهِروَالْبَاطِن 📌📌 https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
جایگاه در یک تعریف مشخص و چارچوب تعریف شده‌ای دارد: ☑️ کاربرد رنگ در ایران نیز فقط جنبه زیبایی‌شناسانه ندارد، اما زیبایی‌شناسی هم در کاربرد آن دخالت دارد. ☑️ انتخاب رنگ در ایرانی همزمان متاثر از مسائل فنی (اقلیم، در دسترس بودن، ملاحظات زیست‌محیطی و...) نیز می‌باشد. ☑️ علاوه بر این‌ها، مباحث مربوط به رنگ‌ها نیز امروزه بخش جدایی‌ناپذیر مربوط به انتخاب رنگ می‌باشد. ☑️ در کنار همه اینها در و بسیار تعیین کننده است؛ مثلا تمثیلی از چهار نهر روان در است و یا گنبد تداعی کننده آسمان و مذَکِّر آیه شریه "هوالاول‌والآخر" می‌باشد. ☑️ اگر فیروزه بر روی انگشتر و در اندازه و مقیاس و ظاهر می‌شود دلیل بر ذی‌قیمت بودن آن است، از همین رو این در مساجد سنتی نیز در همان مقیاس (نگین و خاتم) و به عنوان ختم کننده تمام کثرت‌ها رخ می‌نمایاند تا به وحدت برسد. عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30 ارتباط، انتقاد، پیشنهاد: @TORAB91
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مصیبت از جایی شروع شد که یک ملت ریشه دار را تنزل دادید به گردشگری!! حفاظت از این میراث یک امر فنی‌_تخصصی است و سلب اختیار از کسانی با چند دهه تجربه زیان بار است. بهترین راه گره نزدن سرنوشت این میراثِ غنی به سودمحور است. https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
به عنوان نشان‌تجاری ثبت شده گروه نقشبندتراب‌مهر در سال ۱۳۹۱ شمسی فعالیت خود را با مشارکت جمعی از فارغ التحصیلان معماری در شهر یزد آغاز نمود. این گروه در تلاش است با تکنیکی جدید به احیاء و ترویج الگوهای اصیل موجود در اقدام و با به کارگیری خلاقیت، امکان بهره گیری از این هنر غنی را در معماری امروز نیز فراهم نماید. در این راستا گروه برای اولین بار اقدام به تولید محصولات متنوع با جنس آجر، فلز، سنگ و... با رویکرد نموده است و پروژه‌های متعددی را از طراحی تا نظارت و اجرا در کشور به سرانجام رسانده است. عضویت در کانال محصولات و پروژه‌ها عضویت در کانال تولید محتوا دسترسی به تارنما ما را به دوستان و همکاران خود معرفی کنید 🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، عصر امروز: حجاب محدودیت شرعی و قانونی است/ کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است/ خیلی از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمی‌کنند/ دشمن با برنامه وارد شده ما هم باید با برنامه وارد شویم/ کارهای بی‌قاعده نباید انجام بگیرد 💻 Farsi.Khamenei.ir کسانیکه این چندماه با عدم درک "پیشران‌های اصلی تولید تمدن" اظهارات نسنجیده‌ای داشتند کمی کلاه خود را بالاتر بگذارند. ☑️ بسط حداکثری شریعت در گرو کار فرهنگی است. اما ☑️ حفظ حداقل‌های شریعت (خط قرمزها) در گرو اعمال قانون است. https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30