eitaa logo
طوبای عفاف
673 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷یاد شهیدان بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰن الرَّحیم اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یَا اَولِیاءَ اللہ وَ اَحِبّائَهُ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یَا اَصفِیَآءَ اللہ و َاَوِدّآئَهُ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللہِ اَلسَلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَبے مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِےّ الوَلِےّ النّاصِحِ اَلسَّلامُ عَلَیڪُم یا اَنصارَ اَبے عَبدِ اللهِ، بِاَبے اَنتُم وَ اُمّے طِبتُم وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتے فیها دُفِنتُم، وَ فُزتُم فَوزًا عَظیمًا فَیا لَیتَنے ڪُنتُ مَعَڪُم فَاَفُوزَ مَعَڪُم. اللهم عجل لولیک الفرج @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حضور مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) در مراسم غبارروبی ضریح و مزار مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به مناسبت سالروز رحلت حضرت آیةالله صافی گلپایگانی ره شادی روحشان صلوات https://eitaa.com/joinchat/4045733908C710c8085de
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت علیه­ السّلام در عالَم مکاشفه به یکی از عالمان قم فرمودند: «… ما در عصر خودش مظلوم است، تا می­توانید دربارهٔ  آن حضرت سخن بگویید و قلم­ فرسایی کنید؛ آنچه درباره­ٔ شخصیّت این معصوم بگویید درباره­ٔ همه­ٔ معصومین علیهم السّلام گفته اید؛ چون حضرات معصومین همه در عصمت و ولایت و یکی هستند و چون این زمان، دوران ما است سزاوار است درباره­ٔ او بیشتر گفتگو شود. و در ادامه فرمودند: باز تأکید می­ کنم درباره­ٔ ما زیاد سخن بگویید و بنویسید، مهدی ما مظلوم است، بیش از آنچه نوشته و گفته شده باید درباره­ اش نوشت و گفت» بوستان ولایت، ج۲، ص۱۸ به نقل از صحیفه­ مهدیّه، ص۵۲ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نوای به یاد ماندنی «کربلا کربلا ما داریم می آییم » با مداحی اکبر شریعت و را تو مپندار که شهری است در میان شهرها و نامی است در میان نام ها ؛ نه ، کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین ( ع ) راهی به سوی حقیقت نیست. شادی روح شهدا صلوات 🌷
﷽یاد خاطرات عاشقان خدا﷽ شهید نواب صفوی: اگر با کاشتن گندم بر پشت بام خانه‌ها، میتوانی رفع احتیاج از بیگانه کنی، بهتر است بر این کار اقدام کنی، تا اینکه دست گدایی به سوی دشمنان اسلام دراز کنی! 🔶 پـای درس شهیـــــد.... ✍شهید نواب صفوی وسط سخنرانی اش گفت؛ برام یه بیارین. شمع رو ڪه آوردند، روشن ڪرد و گفت؛ در اتاق رو ڪمی باز ڪنین . در اتاق ڪه باز شد، شعله ی شمع با وزش باد ڪمی خم شد. 🍀شهیـد نواب گفت؛ مثل این شعله ی شمع است و معصیت و گناه حتی اگه به اندازه ی وزش نسیمی باشه، مؤمن رو به طرف چپ و راست ڪرده و از صراط الهی دور میکنه.... ملقب به : ۳۴/۱۰/۲۷ 🕊 ✨هدیه به روح مطهر شهید صلوات الّلهُمَّ_صَلِّ_عَلَی_مُحَمَّدٍ_وَآلِ_مُحَمَّدٍ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃واسطه های فیض الهی را دریابیم «همانا خداى عزّ و جلّ را بندگانى است با بركت و گشاده خوى؛ کسانی‌اند که روزگار خود را بسر برند و مردم نيز در سايه آن‌ها (به خوشى و نعمت) زندگى خود را به سر برند. ايشان در ميان بندگان خدا همانند باران هستند (كه به مردم خير و بركت‏ دهند) اما در برابر خداى عزّ و جلّ کسانی‌اند كه از رحمت حق دور و بى‏خير و بركت‌اند؛ نه خود آن‌ها زندگانى خوشى دارند و نه مردم در پناهشان به خوشى زندگى كنند. ایشان در ميان بندگان خدا همانند (آفت) ملخ هستند كه به چيزى نرسند جز آنكه نابودش سازند.» الروضة من الكافي / ترجمه رسولى محلاتى، ج۲، ص۵۷ @toubaefaf
✅ مقام معظم رهبری (مدظله العالی): حرف بزنید، بگویید. یک کلمه بیشتر هم نمی خواهد. لازم نیست یک سخنرانی کنید، کسی را که می بینید خلافی را مرتکب می شود... بگویید این کار شما خلاف است نکنید؛ لازم هم نیست که با خشم همراه باشد؛ شما بگویید، دیگران هم بگویند گناه در جامعه خواهد خشکید. ۱۳۷۰/۸/۱۵ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه است دلم دور و بر کرب و بلاست... ، درب ورودی از سمت از حضرت ره با واسطه شنیدم که فرموده بودند: خدا می داند از این پله های حرم که وارد می شویم چه بسیار رحمت خدا موج می زند. السلام علیک یا رحمةالله الواسعه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت علیه­ السّلام در عالَم مکاشفه به یکی از عالمان قم فرمودند: «… ما در عصر خودش مظلوم است، تا می­توانید دربارهٔ  آن حضرت سخن بگویید و قلم­ فرسایی کنید؛ آنچه درباره­ٔ شخصیّت این معصوم بگویید درباره­ٔ همه­ٔ معصومین علیهم السّلام گفته اید؛ چون حضرات معصومین همه در عصمت و ولایت و یکی هستند و چون این زمان، دوران ما است سزاوار است درباره­ٔ او بیشتر گفتگو شود. و در ادامه فرمودند: باز تأکید می­ کنم درباره­ٔ ما زیاد سخن بگویید و بنویسید، مهدی ما مظلوم است، بیش از آنچه نوشته و گفته شده باید درباره­ اش نوشت و گفت» بوستان ولایت، ج۲، ص۱۸ به نقل از صحیفه­ مهدیّه، ص۵۲ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(عليه السلام) مي فرمايد: «مِنَ اَلْمَحْتُومِ اَلَّذِي حَتَمَهُ اَللَّهُ قِيَامُ قَائِمِنَا، فَمَنْ شَكَّ فِيمَا أَقُولُ لَقِيَ اَللَّهَ وَ هُوَ كَافِرٌ بِهِ وَ لَهُ جَاحِدٌ» «قيام قائم ما از وعده هاي حتمي خداوند است. هرکس در اين گفتار که مي گويم شکّ و ترديد به خود راه دهد، خدا را به حال کفر و انکار ملاقات خواهد کرد». 📗 غيبت نعماني، ص 86، ح 17 http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سه آسیب جدی جامعه: دنیا گرایی دانشمندان، کتمان حقائق، دوری از قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام و در نتیجه اختلاف افکنی ✍سلام. اگر خواص جامعه وظیفه شناس باشند معمولا مشکلی در جامعه پیش نخواهد آمد. از آیات ۱۷۶_۱۷۴ در سوره بقره این سه نکات به دست می آید که: ۱. دنياگرايى، بزرگترين خطر براى علما و دانشمندان است. «يَكْتُمُونَ، يَشْتَرُونَ» سوره بقره، آیه ۱۷۴ «... و شرطت علیهم الزهد فی درجات هذه الدنیاالدنیه...» دعای ندبه ۲. كتمان حقايق، از گناهان ويژه‌ى دانشمندان است. «أُولئِكَ الَّذِينَ» سوره بقره، آیه۱۷۵ ۳. منشأ اختلافات دينى و مذهبى، دانشمندان هستند، نه كتب آسمانى. «نَزَّلَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ ... اخْتَلَفُوا فِي الْكِتابِ» سوره بقره، آیه۱۷۶ نک: تفسیر نور، ج۱، ص۲۶۷ و تفسیر تسنیم ذیل همین آیات @toubaefaf
دنیاگرایی، آسیب جدی دانشمندان۱ «إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتابِ وَ يَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً قَلِيلًا أُولئِكَ ما يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَ لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ وَ لا يُزَكِّيهِمْ وَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ‌» سوره بقره ، آیه۱۷۴ كسانى كه آنچه را خداوند از كتاب نازل كرده، كتمان مى‌كنند و بدان بهايى اندك مى‌ستانند، آنها جز آتش در شكم‌هاى خود فرو نمى‌برند، و خداوند روز قيامت با آنها سخن نمى‌گويد و پاكشان نمى‌كند و براى آنها عذاب دردناكى است. نکته ها دانشمندانِ يهود و نصارى تا قبل از آمدن پيامبر اسلام، به مردم وعده‌ى آمدن آن حضرت را مى‌دادند و نشانه‌هايى را كه در تورات و انجيل آمده بود براى مردم مى‌گفتند، ولى همين كه پيامبر اسلام مبعوث شد و آنها اقرار به رسالت آن حضرت را مساوى با از دست دادن مقام، مال و ... خود ديدند، حقيقت را كتمان نمودند، تا چند روزى بيشتر در مسند خود بمانند و تحفه و هدايايى بخورند، ولى اين بهاى اندكى است كه در برابر گناه بزرگ خود دريافت مى‌دارند و اين درآمدها نيز چيزى جز آتش نيست كه مى‌خورند. همچنان كه در آيه‌اى‌ دیگر، از خوردن اموال يتيمان به خوردن آتش تعبير شده است. سوره نساء ، آیه ۱۹ خداوند در روز قيامت با اين كتمان كنندگان، سخنى از روى محبّت نخواهد گفت، با آنكه در آن روز، مؤمنان با خدا هم سخن خواهند شد. البتّه اين گفتگو يا از راه ايجاد موج در فضا و يا از طريق الهام و با زبان دل است و همه خوبان در آن روز كليم‌اللّه مى‌شوند. در آيه قبل، به دنبال تحريم گوشت خوك و مردار، سخنى از مغفرت آمده است، ولى در اين آيه كه سخن از تحريم كتمان حقّ و گناهان مربوط به مسائل فكرى و فرهنگى است، لحن آيه بسيار تندتر شده و سخنى از مغفرت نيامده است. بگذريم كه در آيه بعد اين تهديدات شديدتر مى‌شود. كتمان حقيقت، تنها درباره رسالت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نبوده است. كسانى كه درباره جانشين واقعى پيامبر نيز كتمان حقيقت كنند، دچار اين عقوبت خواهند شد. آنانكه ماجراى غدير خم را در كتب تفسير و تاريخ خود محو و مسير آيات را تحريف و توجيه مى‌كنند و مردم را به جاى امام معصوم به سراغ ديگران مى‌فرستند، دچار كتمان حقيقت شده‌اند. پیام ها 1- دنياگرايى، بزرگترين خطر براى علما و دانشمندان است. «يَكْتُمُونَ، يَشْتَرُونَ» 2- دين فروشى، به هر قيمتى كه باشد خسارت است، زيرا حقايق و معارف كتب آسمانى ارزشمندتر از همه منافع است. «ثَمَناً قَلِيلًا» 3- خوردنى‌هاى حرام، به صورت آتش تجسّم مى‌يابند. «ما يَأْكُلُونَ ... إِلَّا النَّارَ» 4- اشيا داراى يك وجهه باطنى و ملكوتى هستند كه در قيامت به آن شكل تجسّم مى‌يابند. «فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ» 5- كيفر، بايد متناسب با جرم باشد. آنانكه در دنيا راه شنيدن كلام خدا را بر مردم بسته‌اند، در قيامت از لذّت استماع كلام خدا محروم مى‌شوند. «لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ» 6- عذاب‌هاى قيامت، هم جسمى وهم روحى است. «لا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 266 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتمان، از آسیب های جدی دانشمندان۲ «أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‌ وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ» سوره بقره، آیه۱۷۵ آنها (كتمان كنندگان حقّ) كسانى هستند كه گمراهى را به بهاى از دست دادن هدايت و عذاب را به جاى آمرزش خريدند. پس به راستى چقدر در برابر عذاب خداوند تحمّل دارند؟ نکته ها براى گناه كتمان، هشت تهديد پى در پى آمده است؛ پنج تهديد در آيه قبل، دو تهديد در اين آيه و يك تهديد در آيه بعد. شايد در مورد هيچ گناه ديگر اين همه تهديد پشت سر هم نيامده باشد. انگيزه‌هاى كتمان حقيقت، زياد است. از آن جمله مى‌توان به غرور، تعصّب نابجاى دينى، حفظ موقعيّت، ضعف نفس، عدم شهامت، تنگ نظرى، سفارش بيگانگان، حفظ مقام و مال اشاره كرد. توبه‌ى گناه كتمان، تنها استغفار و گريه نيست، بلكه علاوه بر آن، بيان حقايق است. البتّه در مواردى كتمان لازم است مانند آنكه جان كسى در خطر است و يا فساد و خطرى مطرح است. مانند كتمان گناهان خود يا مردم. پیام ها 1- كتمان حقايق، از گناهان ويژه‌ى دانشمندان است. «أُولئِكَ الَّذِينَ» 2- در بيان كتب آسمانى، هدايت و مغفرت الهى است و در كتمان آنها ضلالت و عذاب. «اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدى‌ وَ الْعَذابَ بِالْمَغْفِرَةِ» 3- دين فروشى و كتمان حقيقت، سخت‌ترين كيفرها را بدنبال دارد. جمله‌ى‌ «فَما أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ» در قرآن تنها در مورد اين گروه بكار رفته است. تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 267 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عدم انس حقیقی با قرآن و اهلبیت علیهم السلام، از آسیب های جدی دانشمندان۳ «ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ وَ إِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتابِ لَفِي شِقاقٍ بَعِيدٍ» سوره بقره، آیه۱۷۶ آن (عذاب) به جهت آن است كه خداوند كتاب (آسمانى) را به حقّ نازل كرده است و البتّه كسانى كه در كتاب (خدا با كتمان و تحريف) اختلاف (ايجاد) كردند، همواره در ستيزه‌اى عميق هستند. نکته ها اين همه تهديد و وعده‌ى عذاب كه براى كتمان كنندگان حقايق دينى بيان شد، از آن جهت است كه خداوند كتاب آسمانى را چنان روشن و واضح و همراه با دلايل و استدلال نازل كرده است كه جاى هيچ گونه شبهه و ابهام براى كسى باقى نمى‌ماند، امّا با اين حال گروهى از مردم براى حفظ منافع شخصى خود، دست به توجيه و تحريف زده و در فهم كتاب آسمانى اختلاف به وجود مى‌آورند تا به اصطلاح آب را گل آلود نموده و از آن ماهى بگيرند. خداوند در وصف اينان مى‌فرمايد: اين گروه در شقاق و جدايى به سر مى‌برند. يكى از راههاى كتمان حقيقت، ايجاد اختلاف است. در سه آيه‌ى گذشته، تمام تهديدات متوجّه كتمان كنندگان بود. در اين آيه به جاى اينكه بفرمايد: كتمان كنندگان در شقاقند، فرمود: اختلاف كنندگان در كتاب، در شقاقند. اين نشان دهنده‌ى آن است كه كتمان كنندگان، همان اختلاف كنندگان هستند. زيرا در محيط آلوده به اختلاف است كه مى‌توان مردم را سردرگم و حقايق را پنهان كرد. پیام ها 1- منشأ اختلافات دينى و مذهبى، دانشمندان هستند، نه كتب آسمانى. «نَزَّلَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ ... اخْتَلَفُوا فِي الْكِتابِ» 2- كتمان حقايق، موجب شقاق وشكاف و جدايى وپراكندگى است. «شِقاقٍ بَعِيدٍ» تفسير نور(10جلدى)، ج‌1، ص: 268 @toubaefaf