#خطابه_غدیر (۱۳) اولیای الهی و فضائل سیدالأولیاء علیه السلام
(۱) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ یدْخُلُونَ الْجَنَّةَ بِسَلامٍ آمِنینَ، تَتَلَقّاهُمُ الْمَلائِکَةُ بِالتَّسْلیمِ یقُولُونَ: «#سَلامٌ عَلَیکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدینَ»
أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمْ، لَهُمُ الْجَنَّةُ یرْزَقُونَ فیها بِغَیرِ حِسابٍ.
أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یصْلَوْنَ سَعیرا.
بدانید که #دوستان ایشان کسانیاند که با #سلامتی و در حال امن وارد #بهشت میشوند، و ملائکه با #سلام به ملاقات آنان میآیند و میگویند: «سلام بر شما، پاکیزه شدید، پس برای همیشه داخل بهشت شوید».
بدانید که دوستان ایشان کسانی هستند که بهشت برای آنان است و در آن بدون حساب روزی داده میشوند.
بدانید که دشمنان اهلبیت کسانیاند که به شعلههای آتش وارد میشوند.
(۲) أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ یسْمَعُونَ لِجَهَنَّمَ شَهیقا وَ هِی تَفُورُ وَ یرَوْنَ لَها زَفیرا، أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ قالَ اللّهُ فیهِمْ: «کُلَّما دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُخْتَها حَتّی إذَا ادّارَکُوا فیها جَمیعا قالَتْ أُخْریهُمْ لِأُوُلاهُمْ رَبَّنا هؤُلاءِ أَضَلُّونا فَآتِهِمْ عَذابا ضِعْفا مِنَ النّارِ قالَ لِکُلٍّ ضِعْفٌ وَ لکِنْ لاتَعْلَمُونَ»
بدانید که #دشمنان ایشان کسانیاند که از #جهنم در حالی که میجوشد صدای وحشتناکی میشنوند و شعلهکشیدن آن را میبینند.
بدانید که دشمنان ایشان کسانیاند که خداوند درباره آنان فرموده است: «کُلَّما دَخَلَتْ اُمَّةٌ لَعَنَتْ اُخْتَها...» : «هر گروهی که داخل جهنم میشوند همتای خود را لعنت میکنند، تا آنکه همه آنان در آنجا به یکدیگر بپیوندند آخرین آنان با اشاره به اولین آنان میگویند: پروردگارا، اینان ما را گمراه کردند؛ پس عذاب دو چندان از آتش به آنان نازل کن. خدا میفرماید: برای هر دو گروه عذاب مضاعف است ولی شما نمیدانید»
(۳) أَلا إنَّ أَعْداءَهُمُ الَّذینَ قالَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ: «کُلَّما أُلْقِی فیها فَوْجٌ سَأَلَهُمْ خَزَنَتُها أَلَمْ یأْتِکُمْ نَذیرٌ، قالُوا بَلی قَدْ جاءَنا نَذیرٌ فَکَذَّبْنا وَ قُلْنا ما نَزَّلَ اللّهُ مِنْ شَیءٍ، إنْ أَنْتُمْ إلاّ فی ضَلالٍ کَبیرٍوَ قالوُا لَوْ کُنّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ ما کُنّا فی أَصْحابِ السَّعیرِ فَاعْتَرَفوُا بِذَنْبِهِمْ فَسُحْقا لِأصْحابِ السَّعیرِ»
بدانید که دشمنان ایشان کسانیاند که خداوند عزوجل میفرماید: «کُلَّما اُلْقِی فیها فَوْجٌ سَاَلَهُمْ خَزَنَتُها اَلَمْ یأْتِکُمْ نَذیرٌ...» : «هر گاه گروهی را در جهنم میاندازند خزانهداران دوزخ از ایشان میپرسند: آیا ترسانندهای برای شما نیامد؟ میگویند: بلی، برای ما نذیر و ترساننده آمد ولی ما او را تکذیب کردیم و گفتیم: خداوند هیچ چیز نازل نکرده است، و شما در گمراهی بزرگ هستید. و میگویند: اگر میشنیدیم یا فکر میکردیم در اصحاب آتش نبودیم. به گناه خود اعتراف کردند؛ پس دور باشند اصحاب آتش»
(۴) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ یخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَیبِ، لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ أَجْرٌ کَبیرٌ
بدانید که #دوستان_اهلبیت کسانی هستند که در پنهانی از پروردگارشان میترسند و برای آنان مغفرت و اجر بزرگ است.
(۵) مَعاشِرَ النّاسِ، شَتّانَ ما بَینَ السَّعیرِ وَالاْءَجْرِ الْکَبیرِ، مَعاشِرَ النّاسِ، عَدُوُّنا مَنْ ذَمَّهُ اللّهُ وَ لَعَنَهُ، وَوَلِینا کُلُّ مَنْ مَدَحَهُ اللّهُ وَأَحَبَّهُ
ای مردم، چقدر فاصله است بین شعلههای آتش و بین اَجر بزرگ، ای مردم، دشمن ما کسی است که خداوند او را مذمت و لعنت نموده، و دوست ما کسی است که خداوند او را مدح نموده و دوستش بدارد.
(۶) مَعاشِرَ النّاسِ، أَلا وَ إنّی أنَا النَّذیرُ وَ عَلِیّ الْبَشیرُ، مَعاشِرَ النّاسِ، #أَلا_وَ_إنّی_مُنْذِرٌ_وَ_عَلِیّ_هادٍ،
مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی نَبِیّ وَ علِیّ وَصِیی
مَعاشِرَ النّاسِ، أَلا وَإنّی رَسُولٌ وَ عَلِیّ الإمامُ وَ الْوَصِی مِنْ بَعْدی، وَ الاْءَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدُهُ. أَلا وَ إنّی والِدُهُمْ وَ هُمْ یخْرُجُونَ مِنْ صُلْبِهِ.
ای مردم، بدانید که من #نذیر و ترسانندهام و علی #بشیر (بشارتدهنده) است. ای مردم، بدانید که من مُنذر و بر حذر دارندهام و علی هدایتکننده است.
ای مردم، من پیامبرم و علی جانشین من است.
ای مردم، بدانید که من پیامبرم و #علی امام و وصی بعد از من است و امامان بعد از او فرزندان او هستند. بدانید که من پدر آنانم و آنها از صلب او به وجود میآیند...
@toubaefaf
✅ بهترين وسيلهاى كه مىتوان با آن به #خدا نزديك شد
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» سوره مائده، 35
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از خدا پروا كنيد و (براى تقرب) به سوى او وسيله بجوييد و در راه او جهاد كنيد، باشد كه رستگار شويد.
نکته ها
حضرت علی عليه السلام مىفرمايد: «بهترين وسيلهاى كه مىتوان با آن به خدا نزديك شد، ايمان به خداوند و پيامبرش و جهاد در راه او و كلمهى اخلاص و اقامهى نماز و پرداخت زكات و روزه گرفتن ماه رمضان و حج و عمره و صلهى رحم و انفاقهاى پنهانى و آشكار و كارهاى نيك است». نهجالبلاغه، خطبه 110
اهل بيت عليهم السلام همان ريسمان محكم و وسيلهى تقرّب به خداوند هستند. «هم العروة الوثقى والوسيلة الى اللّه» تفسیر صافی
توسّل، موضوعى است كه در كتب بسيارى از اهل سنّت مثل «صواعق» ابن حجر، «سنن» بيهقى، «صحيح» دارمى و «وفاء الوفاء» دربارهى آن روايت نقل شده است. ضمناً آيات 64 سورهى نساء، 97 سورهى يوسف و 114 سورهى توبه نيز مىتواند سند توسّل باشد.
پیام ها
1- ايمان «آمَنُوا»، تقوا «اتَّقُوا اللَّهَ»، شفاعت «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ» و جهاد «وَ جاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ»، راه سعادت و رستگارى است. «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
2- براى رسيدن به فلاح، هم بايد گناهان را ترك كرد، «اتَّقُوا اللَّهَ» هم بايد طاعات را انجام داد. «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»
3- كارهاى خير، همه زمينه و وسيلهى سعادتند. (البتّه اگر با گناه خود آن زمينهها را از بين نبريم.) «لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»
تفسیر نور، ج2، ص288
@toubaefaf
«آری اگر چهرهی دل کسی از سمت فطرت توحیدی او به سمت طبیعت حیوانیاش برگردد، هرگز از فیض الهی بهره نمیبرد؛ همانند ظرف واژگون که هرچه باران از بالا ببارد، چیزی درون آن نمیریزد... .»
تفسیر انسان به انسان، علامه جوادی آملی، ص: 214
✍️ آیا بی حیایی و بی عفافی روی برگرداندن از فطرت توحیدی نیست؟
(163)هزار و یک نکته پیرامون #حیاوعفاف
@toubaefaf
حدیث بساط.pdf
460K
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا أمیرالمؤمنین
حدیث بساط
در روز 21 ذی الحجه حضرت #أمیرالمؤمنین علی علیه السلام با اصحاب کهف به سخن گفتن پرداختند که این گفت و گو در روایات به #حدیث_بساط مشهور می باشد و از احادیث معتبرى است که علماى فراوانى در کتب خود آن را از طرق مختلف نقل فرموده اند.
@toubaefaf
«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» سوره نساء، ۵۹
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! خدا را اطاعت كنيد و از رسول و اولى الامر خود (جانشينان پيامبر) اطاعت كنيد.
روایات متعددی در منابع شیعه (بحرانی، غایة المرام، ۱۴۲۲ق، ج۳، ص۱۰۹-۱۱۵)
و اهلسنت (ابنمردویه، مناقب علی بن ابیطالب، ۱۴۲۴ق، ص۲۳۶؛ حاکم حسکانی، شواهد التنزیل، ۱۴۱۱ق، ج۱، ص۱۹۰ و ۱۹۱)
منظور از اولوالامر را ائمه علیهم السلام معرفی میکنند.
(آیه الله مکارم شیرازی، آیات ولایت در قرآن، ۱۳۸۶ش، ص۱۱۶)
علمای شیعه براساس این روایات، مصداق #اولوالامر را امامان دوازدهگانه میدانند.
(شیخ طوسی، التبیان، داراحیاء التراث العربی، ج۳، ص۲۳۶ و شیخ طبرسی، مجمع البیان، ۱۳۷۲ش، ج۳، ص۱۰۰ و علامه طباطبایی، المیزان، ۱۳۹۰ق، ج۴، ص۳۹۹)
یکی از این روایات از این قرار است:
جابر بن عبدالله انصاری (در روایت به حدیث جابر معروف است) از #پیامبرخدا صلی الله علیه وآله درباره واژه #اولیالامر سؤال کرد.
#پیامبرخدا صلی الله علیه وآله در پاسخ فرمود: «آنان جانشینان من و امامان مسلمانان بعد از من هستند که اولِ آنان علی بن ابیطالب است و بعد از او به ترتیب نام تکتک دوازدهامام را ذکر کرد.
(خزاز رازی، کفایه الاثر، ۱۴۰۱ق، ص۵۴-۵۵ و قندوزی، ینابیع الموده، ۱۴۲۲ق، ج۱، ص۳۴۱)
۲۱ذی الحجه نزول این آیه در شأن حضرت #أمیرالمؤمنین علیه السلام و أئمه هدی علیهمالسلام است.
@toubaefaf
✅نکته اساسی تربیت
غالب بن صعصعه پیر مرد با شخصیّتی بود. روزی با فرزندش، همام (فرزدق) خدمت امام #أمیرالمؤمنین علیه السلام رسید که این سؤال و جواب مطرح شد؛ امام علیهالسلام پرسید: این کودک تو است؟
گفت: آری، به او ادبیّات عرب و روش شعر سرودن آموختم چنانکه دارد شاعر لایقی می شود.
امام علیهالسلام فرمود: اگر به او #قرآن می آموختی بهتر بود.
فرزدق می گوید این رهنمود امام همواره در گوش من بود تا آنکه کل #قرآن را حفظ کردم.
#نهج_البلاغه، ذیل حکمت ۴۴۶
✍ امام #أمیرالمؤمنین علیه السلام در نامه ۳۱ #نهج_البلاغه هم شروع تربیت از #قرآن را مطرح فرموده است:
«وَ أَنْ أَبْتَدِئَكَ بِتَعْلِيمِ #كِتَابِ_اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ تَأْوِيلِهِ وَ شَرَائِعِ الْإِسْلَامِ وَ أَحْكَامِهِ وَ حَلَالِهِ وَ حَرَامِهِ»
اوقات فراغت فرزندان مان را دریابیم.
@toubaefaf
خطابه #غدیر (۱۴): توصیف #منجی عالم، حضرت #امام_مهدی عج
أَلا إنَّ خاتَمَ الأَئِمَّةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی بدانید که آخرینِ امامان، #مهدی_قائم از ماست،
أَلا إنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدّینِ اوست غالب بر ادیان،
أَلا إنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ اوست انتقام گیرنده از ظالمین،
أَلا إنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَ هادِمُها اوست فاتح قلعه ها و منهدم کننده آنها،
أَلا إنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَ هادیها اوست غالب بر هر قبیلهای از اهل شرک و هدایت کننده آنان،
أَلا إنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لأوْلِیاءِ اللّهِ بدانید که اوست گیرنده انتقام همه خونهای اولیای خدا،
أَلا إنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ اللّه اوست یاری دهنده دین خدا،
أَلا إنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ بدانید که اوست استفادهکننده از دریایی عمیق،
أَلا إنَّهُ یسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ اوست که هر صاحب فضیلتی را به قدر فضلش و هر صاحب جهالتی را به قدر جهلش نشانه میدهد،
أَلا إنَّهُ خِیرَةُ اللّهِ وَ مُخْتارُهُ اوست انتخاب شده و اختیارشده خداوند،
أَلا إنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالْمُحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ اوست وارث هر علمی و احاطهدارنده به هر فهمی،
أَلا إنَّهُ الْمُخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ الْمُشَیدُ لِأمْرِ آیاتِهِ بدانید که اوست خبردهنده از پروردگارش و بالابرنده آیات الهی،
أَلا إنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ اوست هدایتیافته محکم بنیان،
أَلا إنَّهُ الْمُفَوَّضُ إلَیهِ اوست که کارها به او سپرده شده است،
أَلا اءنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرُونِ بَینَ یدَیهِ اوست که پیشینیان به او بشارت دادهاند،
أَلا إنَّهُ الْباقی حُجَّةً وَ لا حُجَّةَ بَعْدَهُ وَ لا حَقَّ إلاّ مَعَهُ وَ لا نُورَ إلاّ عِنْدَهُ اوست که به عنوان حجت باقی میماند و بعد از او حجتی نیست و هیچ حقی نیست مگر همراه او و هیچ نوری نیست مگر نزد او،
أَلا إنَّهُ لا غالِبَ لَهُ وَلا مَنْصُورَ عَلَیهِ بدانید او کسی است که غالبی بر او نیست و کسی بر ضد او کمک نمیشود،
أَلا وَ إنَّهُ وَلِی اللّهِ فی أَرْضِهِ وَ حَکَمُهُ فی خَلْقِهِ وَ أَمینُهُ فی سِرِّهِ وَ عَلانِیتِهِ اوست ولی خدا در زمین و حکمکننده او بین خلقش و امین او بر نهان و آشکارش...
@toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میوه از باغ بیرون زده رو میشه خورد؟
حق الماره
🌺 گدایی خدا ، عزت است
✍️همیشه دعا کنید، نگویید خدا قضا و قدرش را مشخص کرده است، اگر بخواهد می دهد و نخواهد نمی دهد، نه این جور نیست … بنده ای که دهان خود را بسته و گدایی نمی کند خدا به او چیزی نمی دهد، باید خدا خدا کنید. خدا را صدا کنید. خدا هم دوست دارد بنده اش بگوید یا الله.
▫️ مسلماً هیچ یا الله بی جواب نمی ماند، پس دعا کنید و خدا هم اجابت می کند. اگر اعتنا نکنید به شما نمی دهد، پس دعا لازم است.
ما مخلوق هستیم باید عرض حاجت کنیم.
▫️ گدایی خدا عزت است. اصلاً این گدایی فن خاصی دارد، یک آدابی دارد، دل سوخته، چشم گریان و مضطر می خواهد، و این ها شرط دارد باید غذایت و کارت پاک باشد تا دعایت مستجاب شود. بعدش هم باید امر به معروف و نهی از منکر نمود. باید این دو رکن اساسی نیز در زندگی یتان باشد تا دعاهایتان به اجابت برسد.
📗 آیت الله ضیاء آبادی ، بانک تقوا ، ص ۲۲
کانال منبرهای عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمک نشناس نباشیم!
▫️«اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ ارْزُقْنِي الرَّغْبَةَ فِي الْعَمَلِ لَكَ...»
▫️خدایا بر محمد و آل محمد درود فرست و انگیزه عمل برای خودت را روزی ام گردان!
🔸🔸
📃صحیفه سجادیه، دعای ۲۲
💠#صحیفه_سجادیه
💠#عمل_برای_خدا
@nasimehayaat
💠 نسیمی از قرآن
بندگان خالص شده خدا(۱)
🔹«وَ ما تُجْزَوْنَ إِلاَّ ما كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ إِلاَّ عِبادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ.» (صافات/۳۹ و ۴۰)؛ و جز آنچه كه همواره انجام مى داديد، پاداش داده نمى شويد.جز بندگان خالص شدۀ خدا [كه از هر كيفرى در امانند، ]
🔸مومنان #مُخْلَص طایفه ویژه ای هستند که از مومنان #مخلِص در قرآن کریم متمایز بوده و ویژگی های بسیاری برجسته ای دارند.
🔸آنان، به طور کلی، کسانی هستند که خداوند آنان را برای خود خالص نموده و هیچ کس دیگر سهمی در آنان ندارد. آنان جز خدا به چیز دیگری تعلق خاطر ندارند و در قلب آنان جز خدا وجود ندارد(المیزان/ ج۱۷/ ص۱۴۵).
🔸#مُخْلَصین چنان که در بخش های بعدی خواهد آمد واصلان به مقام #ولایت_الهی هستند.
▫️#نسیمی_از_قرآن_۲_۲۱
▫️#تدبر_در_قرآن
▫️#مُخْلَصین
▫️@nasimehayaat
ماجرای #گردنه_هرشی
#پيامبراكرم صلی الله علیه و آله سه روز پس از غدير، یعنی شب بیست و دوم ذی الحجّه به سمت مدينه حركت كردند. منافقین كه آمدن پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله را به مدينه برای خود خطرناک مى دانستند و می ترسیدند که مبادا آن حضرت پیام غدیر را در مدینه بازگو کند و راه را بر آنان ببندد، تصميم گرفتند پيامبر خدا صلی الله علیه و آله را قبل از رسيدن به مدينه به قتل برسانند تا به خيال خود امامت و خلافت را از مسيرخود منحرف سازند.
به همين علت در كوههاى «هرشی»، بین راه مکه و مدینه پنهان شده و در مسيرى كه بايد شتر پيامبر صلی الله علیه وآله از آنجا عبور مى كرد و دارای پرتگاهی بود قرار گرفتند تا در فرصت مناسب نقشه شوم خود را با رم دادن مرکب پیامبر صلی الله علیه و آله و یا حمله به آن حضرت پیاده کنند.
جبرئيل علیه السلام نازل شد و به پيامبر صلی الله علیه و آله عرض كرد: چهارده نفر در گردنه هرشی كمين كرده اند تا شتر شما را رم بدهند. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عدّه ای از نزدیکان را خبر کرده و تدابیر امنیتی را اعمال نمودند.
یکی از یاران مهار شترِ حضرت را در دست گرفته و به پیش می رفت. هنگامی که به گردنه های کوه هرشی رسیدند، منافقین سعی کردند با پرتاب سنگ ها و ابزارهای خود شتر پیامبر صلی الله علیه وآله را رم بدهند که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نهیب زدند و فرمودند: آرام باش بر تو چیزی نیست. از این رو مرکب آرام گرفت و به راه خود ادامه داد.
آنگاه عمّار و حذيفه شمشيرهاى خود را كشيده، به دنبال آنان رفتند و منافقين با مشاهده این شرائط پا به فرار گذاشتند امّا در آسمان رعد و برقی زده شد و چهره آن ها معلوم گشت و توسط همراهان حضرت شناسایی شدند و حضرت نیز همۀ آنها را دیدند و شناختند.
وقتی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وارد مدینه شد و به نماز ایستاد منافقین آمدند و در صف های نماز جای گرفتند.
حضرت پس از نماز رو به نمازگزاران فرمودند: به خدا قسم شما را می شناسم و می توانم از بین جمعیّت شما را بیرون کشیده گردن بزنم! امّا می ترسم آیندگان بر من عیب بگیرند که پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وقتی کارش سر و سامان پیدا کرد اطرافیان خود را گردن زد! در نتیجه منافقین رسوا و توطئه آن ها خنثی گردید.
از آن پس اصحاب حُذيفه را منافق شناس مى دانستند، امّا پيامبراکرم صلی الله علیه و آله حُذيفه را از بردن نام و افشای منافقین منع كرده بودند.
منافقان همیشه ناکام آن شب، كسانى بودند كه سال ها ادعای مسلمانی داشتند، امّا آنها براى رسيدن به رياست و حكومت، حاضر بودند هر كارى بكنند.
آنها مى دانستند كه #أمیرالمؤمنین عليه السلام #جمع_همه_خوبى_ها است و فقط او شايستگى #امامت امت را دارد، امّا عشق به رياست، لحظه اى آنها را رها نمى كند و آرام نمى گذارد و مرتب در کینه و حسادت اند.
نام منافقان آن شب در کتب تاریخی نقل شده است.
پس از اين اقدامِ آنان، خداوند اين آيه را نازل فرمود: «أَمْ أَبْرَمُوا أَمْراً فَاًِّنّا مُبْرِمُونَ أَمْ يَحْسَبُونَ أَنّا لانَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَ نَجْواهُمْ بَلي وَ رُسُلُنا لَدَيْهِمْ يَکْتُبُونَ»
کاری را بين خود محکم کرده اند در حالی که ما هم کارها را محکم می کنيم. يا گمان کرده اند ما کارهای پنهانی و سخنان سری آنان را نمی شنويم؟ بلي فرستادگان ما نزد آنانند و می نويسند».
سوره زخرف، 80 -79
بحارالانوار، ج 37، ص 129
عوالم العلوم، ج15، ص 298
✍بسیار لازم است مؤمنان همیشه ترورهای گردنه های هرشی جامعه اسلامی را رصد و مرتب نقشه نفوذی ها و منافقان را خنثی کنند.
@toubaefaf
گردنه هرشی زمانه ما
✍سلام. بسیار لازم است مؤمنان همیشه ترورهای گردنه های هرشی جامعه اسلامی را رصد و مرتب نقشه نفوذی ها و منافقان را خنثی کنند؛ به ویژه در این زمانه که از همین منافقان گردنه هرشی زمانه در موضوع #حیاوعفاف واگرایی و بی غیرتی می بینیم و در موضوع حل مشکلات مردم القاء بی ایمانی و ناامیدی.
باید چشم به امام امت داشت که از گردنه هرشی زمانه هم به سلامت عبور کنیم؛ با #ایمان_وامید إن شاالله
ماجرای گردنه هرشی را ببینید👇
@toubaefaf