eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
بیان فلسفه قیام همراه با کاروان علیه السلام (۲) قافله امام حسین علیه السلام و سپاه حر در کنار هم پس از حرکت از منزل ذوحـسم، در منـزل بیـضَه فـرود آمدند. امام علیه السلام طی خطبه ای علت قیام و انگیزه مبارزه خویش را براي اصحاب خود و سپاه حر تشریح کرد و فرمود: «اي مردم، پیامبر صلی الله علیه و آله مردم را از همراهی با حاکم ظالم و طغیانگر نهی کـرده اسـت. اي مردم آگاه باشید! اینان(بنی امیه) پیروي از شیطان را بر خود لازم شمرده اند، و اطاعت خـدا را تـرك کرده اند؛ فساد را علنی و حدود الهـی را تعطیـل نمـوده، فـیء(بخـشی از بیـتالمـال) را بـه خـود اختصاص داده اند و حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام کرده اند و من براي تغییر این وضعیت شایسته تر هستم.» مقتل الحسین، مقرم، ص۱۸۴ قصه کربلا، ص۱۹۷ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاروان علیه السلام (۳) ورود علیه السلام به کربلا حرّ و سپاهیانش با علیه السلام به راه ادامه دادند تا آنکه به کربلا رسیدند. آن حـضرت روز دوم محرم سال ۶۱ ه.ق به کربلا رسید. در آنجا حر و یارانش دربرابر امـام علیه السلام ایـستادند و آنـان را از رفتن بازداشتند. حر گفت: همین جا فرود آیید، فرات که به شما نزدیک است. علیه السلام پرسید: اسم اینجا چیست؟ گفتند: کربلا. فرمود: محلی که با رنج و بلا همراه است. پدرم هنگـام رفـتن بـه صفین، از اینجا گذشت. من با او بودم، ایستاد و از نام این سرزمین پرسید. نامش را گفتند. فرمـود: اینجا محل فرود آمدنشان، و مکان ریخته شـدن خونـشان اسـت. پرسـیدند: چـه کـسانی؟ فرمـود: کاروانی از خاندان صلی الله علیه وآله اینجا فرود میآیند. آنگاه علیه السلام دستور داد بارها را همـان جـا فرود آورند. نک: ، فصل پنجم، ص۲۱۱ @toubaefaf
با احتیاط لالۀ ما را پیاده کن عباس جان، سه سالۀ ما را پیاده کن با احتیاط بار حرم را زمین گذار زانو بزن وقار حرم را زمین گذار با احتیاط تا که نیفتد ستاره ای می ترسم آن که گیر کند گوشواره ای چشم مخدرات به سمت نگاه تو دوشیزگان محترمه در پناه تو با حوریان رفته به زیر نقاب ها یک لحظه روبرو نشدند آفتاب ها این حوریان عزیز خدایند و بس، همین این دختران کنیز خدایند و بس، همین این دختر علی ست که بالش شکستنی ست ناموس اعظم است و وقارش شکستنی ست از این به بعد ماهِ حرم آفتاب باش عباس جان مراقب این با حجاب باش این دختران من که بیابان ندیده اند در عمر خویش خار مغیلان ندیده اند یک لحظه هم ز خیمه ی طفلان جدا نشو جان رباب از دم گهواره پا نشو تو هستی و اهالی این خیمه راحتند در زیر سایه ات همه در استراحتند تو هستی و به روز حرم شب نمی رسد چشم کسی به قامت زینب نمی رسد یک عده یوسف اند و یک عده مریم اند احساس می کنم همه دلواپس هم اند احساس می کنم که جوابم نمی دهند با آب آب گفتنم آبم نمی دهند راضی ام و رضایت یزدانم آرزوست از سنگ ها شکستن دندانم آرزوست من راضیم به پای خدا دست و پا زنم با صورتم به خاک بیفتم صدا زنم جام بلا به دست گرفتیم ما دو تا این جام را الست گرفتیم ما دو تا می خواستیم عبد شدن را نشان دهیم پیغمبر و علی و حسن را نشان دهیم گذشت و چند روز بعد... با احتیاط لاله ی ما را سوار کن زینب بیا سه ساله ی ما را سوار کن با احتیاط خسته شدند این ستاره ها این گوش پاره ها سر گوشواره ها علی اکبرلطیفیان @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« در این اجتماعات داشته باشند، خطبا هم بروند مسائل روز را برایشان بگویند و تعزیه بگویند و گریه بکنند برای این یک شعار الهی است. انقلاب کردیم که را زنده کنیم. زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم سیاسی- عبادی است. عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله سیاسی است؛ یک مسئله‌ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. ما ملت هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان می‌دهیم و خرد می‌کنیم سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است». (ره) 📚صحیفه نور،جلد ١٣،صفحه ١۵۶ یاد کنیم از امام، عالمان و شهیدان با @toubaefaf
فضیلت تلاوت در عليه السلام فرمودند: «هركس در هر شب جمعه سوره واقعه را بخواند، خداوند او را دوست مى دارد و محبوب همه مردمانش مى گرداند، و هرگز در دنيا گرفتار درويشى، فقر، درماندگى و هيچ آفتى از آفات دنيا نخواهد شد و از همراهان حضرت خواهد بود. اين سوره، ويژه حضرت است و كسى در آن شريكش نيست مَن قَرَأَ في كُلِّ لَيلَةِ جُمُعَةٍ الواقِعَةَ أحَبَّهُ اللّه و أحَبَّهُ [في مكارم الأخلاق «حبّبه» وهو الصحيح] إلَى النّاسِ أجمَعينَ و لَم يَرَ فِي الدُّنيا بُؤسا أبَدا ولا فَقرا و لا فاقَةً ولا آفَةً مِن آفاتِ الدُّنيا و كانَ مِن رُفَقاءِ أميرِالمُؤمِنينَ عليه السلام و هذِهِ السّورَةُ لِأَميرِالمُؤمِنينَ عليه السلامخاصَّةً ، لا يَشرَكُهُ فيها أحَدٌ» ثواب الأعمال: 144 / 1 عن أبي بصير؛ مكارم الأخلاق: 2 / 185 / 2493؛ الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام: 343 @toubaefaf
فضیلت شب و روز از صلی الله علیه و آله نقل شده: «اِنَّ لَیْلَةَ الْجُمُعَةِ وَ یَوْمَ الْجُمُعَةِ اَرْبَع وَ عِشْرُونَ سَاعَة للّه ِِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی کُلِّ سَاعَةٍ مِائَةَ ألف عَتیقٍ مِنَ النّارِ». به درستی که خدای تعالی در شب و روز جمعه، ۲۴ ساعت قرار داده است که در هر ساعت ششصد هزار تن را از آتش جهنم رهایی می‌بخشد. وسائل الشیعه، ج۵، ص ۶۶ الخصال، ج ۲، ص۳۰۰ بحارالانوار، ج ۸۹، ص ۲۶۲ مفاتیح الجنان، اعمال شب و روز جمعه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هزار برابر شدن فضیلت و علیه السلام: دادن در شب و روز ، برابر با هزار کار نيک است، و فرستادن بر و خاندان او در شب جمعه نیز برابر با هزار کار نيک. و در آن شب، خداوند، هزار بدی را [از صلوات فرستنده] مى‌‌زُدايد و هزار درجه [او را] بالا مى‌‌بَرَد. الصَّدَقَةُ لَيلَةَ الجُمُعَةِ ويَومَها بِأَلفٍ، وَالصَّلاةُ عَلى مُحَمَّدٍ وآلِهِ لَيلَةَ الجُمُعَةِ بِأَلفٍ مِنَ الحَسَناتِ، ويَحُطُّ اللّهُ فيها ألفاً مِنَ السَّيِّئاتِ، ويَرفَعُ فيها ألفاً مِنَ الدَّرَجاتِ. المقنعة، ص۱۵۶ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب جمعه و زیارت علیه السلام (عج) فرمودند: «زيارت حضرت عليه‌السلام در شب جمعه، امان از آتش جهنم در روز قيامت است. زيارة الحسين عليه‌السلام في ليلة الجمعه، أمان من النار يوم القيامة ‌ ‌📚 بحار الانوار، ج۵۳ ، ص۳۱۵ ----------------------- دواي درد مرا هيچكس نمي فهمد بجز كسی كه شب جمعه كربلا رفته ‌ السلام علیک یااباعبدالله، السلام علیک و رحمه الله و برکاته @toubaefaf
علیه السلام: «هر کس که رنج و اندوهی را از مؤمنی برطرف سازد، خداوند متعال غم‌های دنیا و آخرت را از او دور می‌سازد» أعلام الدین، ج ۱، ص ۲۹۸ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاروان علیه السلام (۴) ابن زیاد نامه ای برای علیه السلام به این مضمون نوشت: «اما بعد، ای حسین، به من خبر رسیده که در کربلا فرود آمده ای. یزیدبن معاویه نامه ای برای من فرستاده و به من دستور داده که تو را بکشم یا اینکه تسلیم فرمان من و یزید شوی.» امام وقتی این نامه را خواند، فرمود: «مـن بـرای ایـن نامـه جوابی ندارم؛ زیرا او مستحق عذاب است.» عبیداللَّه، عمرسعد را طلبید و به او گفت: به سوی حـسین حرکـت کـن. عمـرسـعد نیـز بـه فرماندهی لشکری چهارهزار نفری به راه افتاد و یک روز پس از استقرار امـام حـسین علیه السلام در کـربلا (روز سوم محرّم) به آنجا رسید و حر نیز با سپاهش به او پیوست. عبیداالله مردمی را که داراي تفکر ضد علوی داشتند برای مبارزه با علیه السلام فرستاد و تـا شـب ششم محرم بیست هزار نفر سپاهی از کوفه براي جنگ با امام حسین علیه السلام به کربلا رسیدند. نک: قصه کربلا، ص۲۲۷-۲۱۹ @toubaefaf
1_1275677014.mp3
4.24M
مرحوم سید بن طاووس: هرگاه تورابه سبب مشکلی وگرفتاری دیگر طاقت نبود بخوان این دعا را که رسیدن به آرزوهاست به سرعت اگر از هر عملی در عصر جمعه غافل شدی از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل مشو... اللهُمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلیکَ‌الفَرَجْ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلواتی از عجل الله تعالی فرجه الشریف «از سید بن طاووس(ره) که از علمای بزرگ جهان اسلام و شیعه است، نقل شده که این را در عصر جمعه ترک نکنید که اسرار و معارفی از آن به ما رسیده است.» مفاتیح الجنان، اعمال روز جمعه، صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی (یکی از تشرف یافتگان به محضر علیه السلام) ✍یکی از عالمان در مشهد توصیه فراوانی دارد به خواندن این دعا در هر روز. هر کسی با هر حاجتی پیش او می آید، او را سفارش به خواندن می کند و خود نیز هر روز و بعضی روزها چندین مرتبه می خواند که به زودی بعضی نکات درباره این صلوات را با بیان ایشان ارسال خواهم کرد. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر رهبر انقلاب به مداحان و عزاداران: آیا درست است عظمت امام حسین (علیه‎السلام) را در یک مجلسی تبدیل کنیم به کار سبک و لخت شدن و بالا و پایین پریدن‌ها؟!
اقامه عزای علیه السلام مصداق و تقوا، زمینه اساسی آن «...بهره‌مند از تقوای الهی، توانگر واقعی است كه «نام خدا» دوای او، «ياد خدا» شفايش و «طاعت خدا» غناي اوست: «يامن اسمه دواء و ذكره شفاء و طاعته غني»( اقبال الاعمال، ص224؛ مفاتيح الجنان، «دعاي كميل» )، از اين‏رو هرگز در راه نمی ماند، زيرا اين ره‌توشه جاودانه است و تا پايان راه وی را همراهی می كند و به لقای حق رهنمون می سازد، از اين رو خداوند فرمود: «وتَزَوَّدوا فَإن خَيرَ الزّادِ التَّقوي واتَّقونِ ياأُولِي الألباب»(سوره بقره، 197) [1] « ...انسان دائماً در سفر است، زيرا هيچ‌گونه جمود، ركود و ايستايي براي وي نيست. هر مسافری نيز ره‌توشه می طلبد و غذای انسان فكر و ذكر و شكر است و چون هيچ‌يك از اين مواد غذايی بدون سامان نمی پذيرد...» [2] «...بي‏ ترديد، تعظيم احكام الهي فضيلت است و خداوند به آن پاداش خير مي‏ دهد: «ذلِكَ ومَن يُعَظِّم حُرُمتِ اللهِ فَهُوَ خَيرٌ لَهُ عِندَ رَبِّه» (سوره حج، آیه 30)؛ ليكن اگر اين تعظيم صبغه بزرگداشت به خود بگيرد، مقام برتری دارد و در نتيجه پاداش بهتری: «ذلِكَ و مَن يُعَظِّم شَعائِرَ اللهِ فَاِنَّها مِن تَقوَي القُلوب»(سوره حج، 32) ..اين تعظيم كه از تقوای قلوب شمرده می شود، بركات وافری دارد كه مهم‏ترين آن‏ها نيل به معارف ماوراء طبيعی است، زيرا قلب متّقی توان مشاهده معارفی را دارد كه قلوب ديگر از آن بی بهره‏ اند. در نتيجه يكي از برجسته‏ ترين رهاوردهای وحی الهی، همان ‏_شناسی شهودی است. از ديرزمان به درستي، نزد اصحاب حكمت و كلام رايج است كه من فقد حسّا فقدَ عِلماً؛ ليكن حوزه صدق آن، محسوسات و علوم حصولی برخاسته از آن‏هاست؛ ولی دارج پيش صحابه وحي و الهام اين است كه: من فَقدَ تقوي فَقَدَ عِلماً، زيرا تقوا دريچه معرفت است: «اِن تَتَّقوا اللهَ يَجعَل لَكُم فُرقانًا» (انفال، 29)، زيرا بهره متقيان از تقوا همانا فرق بين حق و باطل، صدق و كذب، خير و شرّ و حَسَن و قبيح است و دارنده اين نور فارق، معرفت ويژه‏اي دارد كه ديگران از آن محروم‏اند. تقوای اعضا و جوارح حسّی، بركات علم حصولي وابسته به حسّ را همراه دارد و تقوای قلوب و جوانح عقلي گذشته از بركات ياد شده، ثمرات شيرين شهود را به دنبال دارد.»[3] «...گرامی داشتن شعائر و علامتهای الهي و عظيم شمردن و بزرگداشت آن، نشانه برخورداري تعظيم‌كننده از تقواي قلب است: «ذلِكَ ومَن يُعَظِّم شَعائِرَ اللّهِ فَإنَّها مِن تَقوَي القُلوب» (سوره حج، 32) تعظيم شعائر كه از تقوای قلب نشأت مي‌گيرد فضيلتی ديني است و به شعائر حج اختصاص ندارد، هر چند قسمت مهم آن درباره حج و عمره وارد شده است. هر چه به نام خدا و نشان اوست از شعائر الهي محسوب مي‌شود و همه عبادات و مراكز عبادی، مانند مساجد و مشاهد انبيا و اوليای معصوم(عليهما‌السلام) چنين است.»[4] [1] تفسیر تسنيم، جلد 10صفحه 102 [2] همان، صفحه 104 [3] ادب فناي مقربان جلد5صفحه 325 [4] تفسیرتسنيم، جلد 8، صفحه 38 🌷ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) به عنوان بزرگترین مصداق شعائر الهی تسلیت باد. ✅ @tuobaefaf 🆔 @mfathi135
«ذٰلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعٰائِرَ اَللّٰهِ فَإِنَّهٰا مِنْ تَقْوَى اَلْقُلُوبِ» ﴿سوره حج‏، 32﴾ این است [برنامه های حج و حدود و مقرّرات خدا] و هر کس شعایر خدا را بزرگ شمارد، بدون تردید این بزرگ شمردن ناشی از تقوای دل هاست. «...گرامي داشتن شعائر و علامتهاي الهي و عظيم شمردن و بزرگداشت آن، نشانه برخورداري تعظيم‌كننده از تقواي قلب است: «ذلِكَ ومَن يُعَظِّم شَعائِرَ اللّهِ فَإنَّها مِن تَقوَي القُلوب» (سوره حج، 32) تعظيم شعائر كه از تقواي قلب نشأت مي‌گيرد فضيلتي ديني است و به شعائر حج اختصاص ندارد، هر چند قسمت مهم آن درباره حج و عمره وارد شده است. هر چه به نام خدا و نشان اوست از شعائر الهي محسوب مي‌شود و همه عبادات و مراكز عبادي، مانند مساجد و مشاهد انبيا و اولياي معصوم(عليهما‌السلام) چنين است.» تفسیرتسنيم، جلد 8، صفحه 38 🌷مراسم عزاداری حضرت سید الشهدا(علیه السلام) از بزرگترین شعائر الهی است. ✅ @tuobaefaf 🆔 @mfathi135
صلّى اللّه علیه و آله فرمود: «براى شهادت علیه السلام حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً». مستدرك الوسائل، حسین بن محمدتقی نوری، مؤسسة آل البیت علیهم‌السلام، بیروت، ج 10، ص 318 @toubaefaf