eitaa logo
طوبای عفاف
657 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوبای عفاف
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✅ هر روز أنس با یک دعای #صحیفه_سجادیه چه خوب است از اول #ماه_مبارک_رمضان، هر روز با اشار
✍سلام. ما به چند هدف را تحفه تبلیغی امسال قرار دادیم، یکی آشنایی با معارف ناب، و دیگری اینکه دعای صحیفه میل دل انسان را با نظام هستی و دنیا تنظیم می کنه، و اینکه نور در کنار قرآن و نهج البلاغه وارد همه خانه ها بشه و به اعماق جامعه و نسل ها برسه، إن شاالله. روش هم اینه که هر روز ماه مبارک یک دعا از اول در خانه یا مسجد یا ... می خوانیم و هر کسی تا فردا فرصت دارد روی آن دعا مطالعه و تفکر کند. تقویت انگیزه هم اینه که این کتاب سفارش و هدیه علیه السلام است. داستان هدیه حضرت علیه السلام را در کانال ببینید👇 @toubaefaf https://zil.ink/toubaefaf
🍃هدیه علیه السلام به پدر علامه مجلسی ره ✨محدّث عظیم و سالک وارسته، مرحوم مجلسی (ره) (پدر علامه مجلسی (ره)) می‌فرماید: «در اوایل جوانی مایل بودم نماز شب بخوانم؛ اما نماز قضا برگردنم بود و به همین دلیل احتیاط می‌کردم و نمی‌خواندم. خدمت شیخ بهایی (ره) عرض نمودم که فرمود: نماز قضا بخوان. اما من با خودم می‌گفتم [فکر می‌کردم] نماز شب، خصوصیّات خاصّ خود را دارد و با نمازهای واجب فرق می‌کند. یک شب بالای پشت بام خانه‌ام در خواب و بیداری بودم که امام زمان (علیه السلام) را در بازار خربزه فروش‌های اصفهان در کنار مسجد جامع دیدم. با شوق و شعف نزد او رفتم و سئوالاتی پرسیدم که از آن جمله، خواندن نماز شب بود. فرمود: بخوان! عرض کردم: صلی‌الله علیه و آله وسلم همیشه دستم به شما نمی‌رسد. کتابی به من دهید تا به آن عمل کنم. فرمود: برو از آقا محمد تاج، کتاب بگیر. گویا در خواب او را می‌شناختم. رفتم کتاب را از او گرفتم. مشغول خواندن بودم و می‌گریستم که از خواب بیدار شدم. از ذهنم گذشت که شاید «محمد تاج» همان شیخ بهایی (ره) است و منظور امام از «تاج» این است که شیخ بهایی، ریاست شریعت را در آن دوره به عهده دارد. نماز صبح خواندم و خدمت ایشان رفتم. دیدم شیخ با سیّد گلپایگانی مشغول مقابلۀ است. ماجرا را برایش نقل کردم. فرمود: انشاءالله به چیزی که می‌خواهی، می‌رسی. بعد ناگهان یاد جایی که امام (علیه السلام) را در آن ملاقات کرده بودم، افتادم و به کنار مسجد جامع رفتم. در آنجا آقا «حسن تاج» را دیدم که از آشنایان قدیم، بود. مرا که دید: گفت ملا محمد تقی! بیا برویم خانه یک سری کتاب به تو بدهم، مرا به خانه‌اش برد. دَرِ اتاق باز کرد و گفت: هر کتابی را که می‌خواهی بردار. کتابی برداشتم. ناگهان دیدم همان کتابی است که در خواب دیدم؛ به گریه افتادم. برخاستم و به بیرون آمدم. گفت باز هم بردار. گفتم همین بس است. پس شروع کردم به تصیح و مقابله و آموزش به مردم و چنان شد که از برکت این کتاب، بسیاری از مردم اصفهان مستجاب الدعوة شدند. مرحوم ره می‌نویسد: پدرم چهل سال از عمر خود را صرف ترویج صحیفه کرد و انتشار این کتاب توسط او باعث شد که تا کنون هیچ خانه‌ای بی صحیفه نباشد. این حکایت بزرگ مرا بر آن داشت که بر صحیفه شرح فارسی بنویسم تا عوام و خواص از آن بهره‌مند گردند. 📚بحارالانوار، ج11، ص51 به بعد و ج53، ص276، امام شناسی، ج15، ص45 و ص50، روضةالمتقین، ج14، ص114 @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرعزیزانقلاب: ما باید خود را برای سربازى امام زمان آماده کنیم... ۱۳۸۱/۰۷/۳۰ @nasr_am
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «وَ لا تَتَمَنَّوْا ما فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلى‌ بَعْضٍ لِلرِّجالِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبُوا وَ لِلنِّساءِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبْنَ وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيماً» سوره نساء، ۳۲ و آنچه را كه خداوند سبب برترى بعضى از شما بر بعضى ديگر قرار داده آرزو نكنيد. براى مردان از آنچه بدست آورده‌اند بهره‌اى است و براى زنان نيز از آنچه كسب كرده‌اند بهره‌اى مى‌باشد و (به جاى آرزو و حسادت) از فضل خداوند بخواهيد، كه خداوند به هر چيزى داناست. نکته ها آيات قبل، از حرام خوارى نهى فرمود، اين آيه به ريشه‌ى حرام‌خوارى اشاره مى‌كند كه طمع، آرزو و رقابت است. ، غير از تساوى است. عدالت همه جا ارزش است، ولى تساوى گاهى ارزش وگاهى ظلم است. مثلًا اگر پزشك به همه مريض‌ها يك نوع دارو بدهد، يا معلّم به همه شاگردان يك نوع نمره بدهد، تساوى هست، امّا عدالت نيست. عدالت، آن است كه به هركس بر اساس استحقاقش بدهيم، گرچه تفاوت باشد، زيرا تفاوت گذاشتن بر اساس لياقت‌ها و كمالات حقّ است، امّا تبعيض باطل است. تبعيض آن است كه بدون دليل و براساس هواى نفس يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم، ولى تفاوت آن است كه بر اساس معيارها يكى را بر ديگرى ترجيح دهيم. بنابراين بايد آرزوى داشت، ولى تمنّاى يكسان بودن همه چيز و همه كس نابجاست. اعضاى يك بدن و اجزاى يك ماشين از نظر جنس و شكل و كارايى متفاوتند، امّا تفاوت آنها حكيمانه است. اگر خداوند، همه را يكسان نيافريده، طبق حكمت اوست. بنابراين در امورى كه به دست ما نيست، مثل جنسيّت، زيبايى، استعداد، بيان، هوش، عمر و ... بايد به تقسيم و تقدير الهى راضى بود. ما كه خدا را عادل و حكيم مى‌دانيم، اگر در جايى هم دليل و حكمت چيزى را نفهميديم نبايد قضاوت عجولانه و جاهلانه همراه با سوءظن يا توقّع نابجا به خداوند حكيم داشته باشيم و يا بر دارندگان اين نعمت‌ها حسد ورزيم، چرا كه با فزونى هر نعمتى، مسئوليّت بيشتر مى‌شود و آمدن هر نعمتى، با غم از دست دادنش همراه است. اين حقيقت را در نهج‌البلاغه مى‌خوانيم. در موارد اختيارى، بايد با كوشش و تلاش و پرهيز از كسالت و تنبلى، در رقابتى سالم به قوّت و كثرت و استقلال رسيد و اجازه‌ى استثمار و استعمار به ديگران نداد و در مواردى كه بدست ما نيست، بايد تفاوت‌ها را دليل رشد و آزمايش و تحرك و تعاون و پيوستگى جامعه دانست، زيرا كه اگر همه مردم داراى امكانات يكسان باشند، صفات انسانى از قبيل: سخاوت، شجاعت و ايثار در انسان رشد نمى‌كند. انسان در لابلاى فراز و نشيب‌ها خود را نشان مى‌دهد، حركت مى‌كند و با ديگران به خاطر نيازش پيوند مى‌خورد. امام صادق عليه السلام در پاسخ از آيه فرمودند: كسى به همسر و فرزند ديگران چشم داشت نداشته باشد، ولى همانند آن را از خداوند بخواهد. (وسائل، ج 12، ص 241) زمانى كه اين آيه نازل شد، اصحاب پيامبراكرم گفتند: مقصود از فضل در «وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ» چيست؟ قرار شد تا امام على عليه السلام اين موضوع را از پيامبر سؤال كند. پيامبر صلى الله عليه و آله در پاسخ فرمودند: خداوند ارزاق را در ميان مردم از طريق حلال تقسيم كرده وحرام را نيز عرضه كرده است. كسى كه حرام را تحصيل كند، به همان اندازه از رزق حلال خود كاسته است و بر حرام مورد محاسبه قرار مى‌گيرد. (تفسير عيّاشى، ج 1، ص 215) تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه ✍خوب است در ذیل همین آیه از نکات زیبای تفسیر المیزان و برهان نیز استفاده کنیم؛ در موضوع پرهیز از حسادت، منیت، تمنای داشتن چیزهای دیگران، و نیز درخواست فضل خدا پس از نماز صبح و برکت در رزق @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ✅پیام هایی از آیه ای که امروز خواندیم ✍خوب است در ذیل همین آیه از نکات زیبای تفسیر المیزان و برهان نیز استفاده کنیم؛ در موضوع پرهیز از حسادت، منیت، تمنای داشتن چیزهای دیگران، و تساوی حقوق زن و مرد، و نیز درخواست فضل خدا پس از نماز صبح(وقت ویژه) و برکت در رزق👇 «وَ لا تَتَمَنَّوْا ما فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلى‌ بَعْضٍ لِلرِّجالِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبُوا وَ لِلنِّساءِ نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبْنَ وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيماً» سوره نساء، ۳۲ و آنچه را كه خداوند سبب برترى بعضى از شما بر بعضى ديگر قرار داده آرزو نكنيد. براى مردان از آنچه بدست آورده‌اند بهره‌اى است و براى زنان نيز از آنچه كسب كرده‌اند بهره‌اى مى‌باشد و (به جاى آرزو و حسادت) از فضل خداوند بخواهيد، كه خداوند به هر چيزى داناست. پیام ها 1- به داده‌هاى الهى راضى باشيم و حسودانه، آرزوى برتريهاى ديگران را نداشته باشيم. «وَ لا تَتَمَنَّوْا» 2- در اسلام مسائل اقتصادى واخلاقى بهم آميخته است. لا تَأْكُلُوا ... بِالْباطِلِ‌ ... وَ لا تَتَمَنَّوْا 3- تبعيض‌ها وبرترى‌هاى استثمارگرانه و ظالمانه، از حساب برترى‌هاى خداداد، جداست. «فَضَّلَ اللَّهُ بِهِ بَعْضَكُمْ عَلى‌ بَعْضٍ» 4- تفاوت‌هاى زن و مرد از نظر خلقت و طبيعت، از نمونه‌هاى برترى دادن خداوند در آفرينش است. فَضَّلَ اللَّهُ‌ ... لِلرِّجالِ‌ ... لِلنِّساءِ 5- هر يك از زن و مرد، نسبت به دستاوردهاى خود به طور مساوى مالكند. «لِلرِّجالِ نَصِيبٌ‌، لِلنِّساءِ نَصِيبٌ» 6- به جاى تمنّاى آنچه ديگران دارند، در پى كسب وتلاش باشيم. نَصِيبٌ مِمَّا اكْتَسَبُوا ... 7- انسان، تنها مالك بخشى از دست رنج خود است. «مِمَّا اكْتَسَبُوا» بخش ديگر سهم‌فقرا و حكومت اسلامى است. 8- هم كار، هم دعا. اكْتَسَبُوا ... وَ سْئَلُوا اللَّهَ‌ 9- به جاى چشمداشت به داشته‌هاى ديگران به فضل و لطف خدا چشم داشته باشيد. وَ لا تَتَمَنَّوْا ... وَ سْئَلُوا اللَّهَ‌ 10- به خصلت‌ها جهت صحيح بدهيم. آرزو در انسان هست، امّا جهت اين آرزو را درخواست نعمت از خدا قرار دهيم، نه سلب نعمت از ديگران. لا تَتَمَنَّوْا ... وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ‌ 11- اگر خداوند، چيزى به كسى داد يا از او گرفت، حكيمانه و آگاهانه است. «بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَلِيماً» (ايمان به علم خداوند سبب بازداشتن انسان از طمع و چشم داشت است.) تفسير نور، ج۱، ذیل همین آیه 🌸به نکته های تساوی عادلانه حقوق زن و مرد در آیه توجه فرمایید. (۳۷۵)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم و تمام مسئولین به این صحبت های شهید رجایی ره توجه کنیم... به نکته مراقبتی نیز ویژه تر. یاد کنیم از امام و شهیدان با صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
راز توفیقات مرحوم آیت الله نخودکی اصفهانی ره مرحوم آیت الله فاطمی نیا ره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 وقتی سرلشکر مهدی باکری فرمانده نام‌آور لشکر عاشورا به پشت تریبون رسید، قبل از هر اقدامی خم شد و پتوی کهنه سربازی را که به احترام فرمانده زیر پایش انداخته بودند را برداشت و با وقار و مهارت خاصی آن را تکان داد و خیلی آرام تایش کرد و به جای زیر پایش بر روی تریبون نهاد و آنگاه با لحنی آرام جمله‌ای ترکی را گفت که هرگاه و در هر شرایطی برای هر کسی گفته ام متأثر شده است. داش باشوآ مهدی آدام اولبسان بیت المالی آتبلار ایاغ آلتوآ خاک بر سرت مهدی آدم شده‌ای که بیت‌المال را به زیر پایت انداخته‌اند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واکنش تند مرحوم آیت الله بروجردی نسبت به کسانی که به طلبه و عمامه اش اهانت کرده بودند: شخصا پیگیر شدند و فرمودند اینها باید تنبیه شوند و تا تنبیه آنها قضیه را رها نکردند. خاطرات مرحوم آیت الله مهدوی کنی ای کاش برخی از عمامه به سرهای امروز هم که تمام هویت و اعتبارشان مرهون حوزه و طلاب است نسبت به این سلسله کم لطفی نکنند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر ره: به داد اسلام برسید... ما همچنان چشم انتظار مسئولان در رابطه با وضعیت حجاب هستیم. @ravanbakhsh_qasem ✍ مادران شهیدان چشم و چراغ این ملت اند، اما این روزها خیلی دلشکسته اند؛ به یقین آه دل شکسته که یاری جز ندارند، دامن افرادی که در امر جامعه کوتاهی می کنند، خواهد گرفت. حضرت علیه السلام فرمودند: «از ظلم به کسی که یاری جز خدا ندارد پرهیز کن! کافی، ج۲، ص۳۳۲ (۳۷۶)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf