eitaa logo
طوبای عفاف
622 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4هزار ویدیو
482 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقتدار اگر تصویر بود... ۱۹ مرداد سالروز رحلت شهادت گونه سیدالاسرای ایران، سرلشکر خلبان حسین لشکری گرامی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• ...از قم تا قلهک... این جاست که لازم است با بصیرت، برگ هایی از تاریخ نه چندان دور خودمان را کمی مرور کنیم.👇 ✍از زمان مشروطیت تا حال، جریانی با دلال گری غرب گراها در ایران و سپس در کشورهای شیعه نشین در حال جریان است که جایگاه علما، فقهاء دین، احکام اسلامی و معارف ناب الهی را هتک کرده، کنار می زنند و خانه نشین می کنند؛ و جالب هم اینکه تا این لحظه، با آن همه هجمه نتوانستند زعیم شیعه و ولایت فقاهت، ولی فقیه زمانه ها و عالمان شیعی را پس بزنند و این نشان از اتصال مذهب شیعه به فیض لایزال الهی و حقانیت معارف ناب قرآن و أهلبیت علیهم السلام است. کار جریان برآمده از استکبار و به واسطه غربگراها و نفوذی ها دور راندن مردم و به ویژه جوانان از روحانیت اصیل شیعی است، تا مردم از زیبایی های معارف و علوم اسلامی دور مانند و به جای آن فرهنگ بی اساس و مختلط غرب رو به زوال را قالب کنند. این جاست که لازم است با بصیرت، برگ هایی از تاریخ نه چندان دور خودمان را کمی مرور کنیم. پیشنهاد می کنم بعضی کتاب های مربوط به تاریخ معاصر ایران از جمله کتاب های آقای ابوالحسنی منذر در موضوع مشروطیت و نیز این کتاب را ببینید👇 «مشروطه از قم تا قلهک»، علی احمدی خواه @toubaefaf
«...قم شهری است که از آن‌جا یاران بهترین مردم از جهت پدر و مادر و جد و جده و عمو و عمه بر می‌خیزند...» قم و رسالت آن در عصر معصومین علیهم‌السلام، ص۳۳ «...یکی از دلایل برتری مکه، مدینه، کوفه و قم بر دیگر شهرهای زمین، پیشی گرفتن در پذیرش ولایت عام حضرت علیه السلام است.» همان، ص۳۱ «سلام خداوند بر اهل قم باد. خداوند سرزمینشان را به خوبی تبدیل کند. قمیان اهل رکوع و سجده و قیام و قعوداند. آنان فقیه و عالم و با شعور و اهل فهم و روایت هستند و عبادات را به خوبی به جا می آورند.» معجم رجال الحدیث، آیةالله خوئی ره، ج۱۳، ص۱۹۶ و ۱۹۴ «... اهل قم یاری دهندگان قائم ما هستند و به حق ما دعوت می‌کنند. راوی گوید: آنگاه امام سرش را به سوی آسمان بلندکرد و گفت: بار الها، آنان را از هر فتنه‌ای حفظ کن و از هر هلاکتی نجات ده.» انوار المشعشعین، ج۱، ص۱۷۹ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با کاروان علیه السلام(۳۱) در مدت زمانى كه عليهم السلام را در خرابه شام سكونت دادند آنان روز از گرما و شب از سرما آسوده نبودند. روزى عليه السلام از آنجا بيرون آمد تا هوايى تازه كند كه «منهال بن عمر» آن حضرت را ديد و عرض كرد: «كَيْفَ أَمْسَيْتَ يَا بْنَ رَسُولِ اللهِ»؛ اى پسر چگونه شب را سپرى كردى؟. فرمود: «أَمْسَيْنا كَمِثْلِ بَني إِسْرائِيلَ في آلِ فِرْعَونَ يُذَّبِّحُونَ أَبْناءَهُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَهُم»؛ (روزگار ما همانند بنى اسرائيل در چنگال فرعونيان است كه پسران آنها را مى كشتند و زنانشان را زنده نگه مى داشتند). آنگاه افزود: «عرب بر مردم عجم مباهات مى كند كه صلى الله عليه وآله از آنهاست و قريش بر سائر عرب فخر مى كند كه /محمّد صلى الله عليه وآله از قبيله آنهاست، ولى ما پيامبر را از دم تيغ گذراندند و گروهى را نيز آواره ساختند؛ «إِنّا للهِِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ». منهال مى گويد: امام عليه السلام با من مشغول سخن گفتن بود كه زنى از خرابه به سوى او آمد و فرمود: «إِلى أَيْنَ يا نِعْمَ الْخَلَفُ»؛ (اى بهترين بازمانده اهل بيت، به كجا مى روى؟) حضرت نيز از من جدا شد و به سرعت به سوى آن زن رفت. من پرسيدم اين زن كه بود؟ گفتند عمّه آن حضرت، عليها السلام بود». لهوف، ۳۲۲ و مقتل الحسين مقرّم، ص۳۶۰ و عاشورا ريشه ‏ها، انگيزه‏ ها، رويدادها، پيامدها، ص۶۱۴ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ناریان مر ناریان را جاذبند... این اشاره ای است به تعبیر قرآن حکیم👇 «الْخَبِيثاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَ الْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثاتِ وَ الطَّيِّباتُ لِلطَّيِّبِينَ وَ الطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّباتِ» سوره نور، ۲۶ زنان پليد، سزاوار مردان پليدند و مردان پليد، سزاوار زنان پليد. زنان پاك براى مردان پاك و مردان پاك براى زنان پاک...» که در کتاب «طراوت فطرت»، استاد ابوالفضل بهرام‌پور، ص۸۲ به توضیح آن پرداخته است. (۴۴۸)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با کاروان علیه السلام(۳۲) 🌷تجلی نور و عطر در شام و الگویی برای عالمیان از کامل بهائى نقل شده که اهلبیت  علیه السلام در حال اسارت از کودکانى که پدرشان در کربلا شهید شده بوده خبر شهادت پدر را پنهان مى داشتند. دخترکى سه یا چهار ساله از علیه السلام شبى از خواب بیدار شد و بهانه پدر گرفت و گفت: بابایم الان در کنارم بود و مرا در آغوش خود گرفته بود به کجا رفت؟ علیهم‌السلام که از خواب حضرت سلام الله علیها آگاه شدند یکباره صداى ضجه و ناله شان بلند شد، صداى شیون به خانه یزید رسید. از خواب بیدار شد، پرسید در خرابه چه خبر است؟ گفتند: طفلى از ، پدر را در خواب دیده و بهانه پدر گرفته است. گفت: سر پدر را برایش ببرید. سر علیه السلام را در طشتى نهاده و پارچه اى روى آن پوشیدند و به خرابه آوردند و جلوی او نهادند. حضرت خاتون سلام الله علیها به تصور این که طعام برایش آورده اند صدا زد: عمه جان! از شما طعام نخواستم، من بابایم را مى خواهم؛ گفتند: آنچه مى خواهى در میان طشت است. دختر اباعبدالله با دست هاى کوچکش روپوش را برداشت، چشمش بر سر بریده پدر افتاد، سر را در آغوش گرفت و با سر پدر درد دل مى کند که شاعر زبان حال او را چنین به نظم آورده است: پدر بعد از تو محنت ها کشیدم بیابان ها و صحراها دویدم همى گفتندمان در کوفه و شام که اینان خارجند از دین اسلام مرا بعد از تو اى شاه یگانه پرستارى نَبُد جز تازیانه ز کعب نیزه و از ضرب سیلى تنم چون آسمان گشته است نیلى به آن سر جمله آن جور و ستم ها بیابان گردى و درد و الم ها بیان کرد و بگفت اى شاه محشر تو برگو کى بریدت سر ز پیکر مرا در خوردسالى در بدر کرد اسیر و دستگیر و بى پدر کرد همى گفت و سر شاهش در آغوش بناگه گشت از گفتار خاموش علیهم‌السلام دیدند که سر به یک طرف و حضرت سلام الله علیها بطرفى بر زمین افتاد. او را حرکت دادند دیدند جان به جان آفرین تسلیم کرده است. نفس المهموم، ص ۴۵۶ (۴۴۹)هزار و یک نکته پیرامون @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا