eitaa logo
طوبای عفاف
665 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی وحشتناک از کشتار بی رحمانه مردم بی گناه در مسجد گوهرشاد و زنده به گور کردن زخمی ها در دوران پهلوی 🏴 21 تیرماه ، سالروز قتل‌عام مردم در توسط ملعون @Roshangari_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌷🍃🌷 مجتهد راه عفاف و حجاب چه کسی باعث شد قانون هشت سال دیرتر اجرا شود؟ برخی از محققان، واکنشِ تند آیةالله (ره) را به حضور زنان بی‌حجاب از طرف شاه، در حرم (سلام الله علیها) در نوروز۱۳۰۷ش، سبب تأخیر هشت ساله در کشف حجاب می‌دانند. به طور کلی، شجاعت در رویارویی با رضاخان، تأثیر شایانی درحوزه علمیه قم بر جای نهاد. به طوری که (ره) در درس اخلاقی که در دهه ۱۳۱۰-۱۳۲۰ در آن شهر می‌داد، آیةلله بافقی را به عنوان نمونه‌ای ذکر می‌کرد که باید سرمشق قرار گیرد. تلاش مجدّانه او در در شیوه زندگی مردم بسیار مؤثر بود. از جمله اینکه وی توانست آرایشگاه های مردانه قم را متعهّد سازد که ریش مشتریان را نتراشند. یک بار، دولت خواست بافقی و سایر علما را از این کار بازدارد، اما وقتی با جواب تند بافقی که رضاخان را با فراعنه مقایسه می‌کرد روبرو شد، موقّتاً از اصرار خود چشم پوشید. بافقی به گوشزدهای شفاهی قانع نبود؛ چنانکه گفته شده، چندین نامه به رضاخان نوشت و از وی خواست تا سیاست‌هایی را که به نظر مخالف با اسلام است، تغییر دهد. درگیری آیةالله بافقی با رضاخان در نوروز ۱۳۰۷ به اوج خود رسید. در این سال، همسر رضاخان و گروهی از زنان دربار، برای حضور در مراسم نوروزی، روز دوشنبه ۲۹ اسفند ماه ۱۳۰۶، وارد حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) شدند و در غرفه بالای ایوان آیینه بی‌چادر نشستند. وقتی آیةالله بافقی از این ماجرا آگاه شد، پیغامی برای زنان فرستاد و به حضور آنان در حرم بدان وضع اعتراض کرد و چون مؤثر واقع نشد، شخصاً به آنجا آمد و از ایشان خواست تا حرم را ترک کنند. خبر از طریق تلگراف به تهران وشاه رسید و شاه حرم و آیةالله بافقی را هتک حرمت و او را ری تبعید کرد. تلاش های او ثمر داد. هشت سال قانون کشف حجاب به تاخیر افتاد. امر به معروف های او مردم و جامعه را آباد کرد و رسیدگی اش به محرومین زبانزد خاص و عام شد. با عزل رضاخان در ۱۳۲۰ ش، بافقی از تبعید رهایی یافت. پس از بازگشت به قم، در مدت کوتاهی که در آنجا اقامت داشت و از گشودن دکان‌های مشروب فروشی در آن شهر جلوگیری کرد. وی سپس از قم، عازم شهرهای مقدس عراق شد و حدود یک سال در آنجا به سر برد؛ امّا سال‌های آخر عمر را در ری سپری کرد. بافقی در ۱۲ مرداد ۱۳۲۵ درگذشت و در حرم حضرت معصومه دفن شد. ( روح مهربان1، شیخ محمدتقی بافقی، و مجاهد شهید آیه الله شیخ محمدتقی بافقی) 🌸 پس از دهها سال از رحلت شهات گونه او، خوبی های سبک زندگی اسلامیش هنوز به گوش می رسد. 🌷 اعطای لقب «شهید راه عفاف و حجاب» شایسته اوست. 🍃یاد کنیم از علما و شهدا به ویژه شهدای راه و با https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🔴توطئه کشف حجاب /ایده‌ روشنفکران و چُماق رضاخان! ♦️امام خامنه ای : آنچه که نظام طاغوت بر سر این کشور و این ملت آورد، در طول سالهای متمادی حاکمیت سیاه و ننگین خود، حقیقتا یکی از فصول تلخ تاریخ ماست... ♦️طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روز متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند... کشف حجاب... این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد... ♦️برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود. 🗓 هفته «حجاب و عفاف» eitaa.com/ebratha_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
سرنوشت دوخواهر نویسنده: آمنه بنت الهدی صدر «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل فکرى مبتلا به جوانان را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است.» 🍃یکی از اساتید به ما می فرمود: من با این کتاب ده‌ها نفر با حجاب آشنا کردم. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
آیه (سوره نور، آیه ۳۱) آیه حجاب(جزءهجدهم) از لزوم حجاب‌داشتن زنان سخن می‌گوید. این آیه از دلایل قرآنی فقیهان بر وجوب حجاب است. همچنین برخی از فقیهان بر اساس عبارت «اِلّا ما ظَهَر مِنها مگر آنچه پیدا است» در این آیه، گفته‌اند پوشاندن صورت و دست‌ها از مچ به پایین، بر زن واجب نیست. آیات دیگری هم به‌عنوان آیه حجاب شناخته می‌شوند. از جمله‌ آن‌ها آیه ۵۹ سوره احزاب است که آیه جِلباب نام گرفته است. جابر بن عبدالله بنا به نقل مقاتل چنین گوید: اسماء دختر مرثد داراى نخلستانى بود. روزى زنان مدینه نزد وى رفته بودند در حالتى که لباسى که روى لباس‌ها مى پوشند و به آن آزار مى گفتند، در تن نداشتند و از این روى زینت پاى آن‌ها یعنى خلخال و نیز گردن و برآمدگى سینه آن‌ها نمایان شده بود. اسماء به سخن آمد و گفت: این چه حرکت زشتى است که مرتکب شده و با این وضع در باغ من آمده اید. خبر به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رسید و آیه ۳۱ سوره نور نازل گردید. و درباره این قسمت از آیه «وَلایضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ» گویند: زنان در هنگام راه رفتن در میان بازار خلخال که بپا داشتند، پاهاى خود را به یکدیگر می‌زدند و خلخال مزبور به صدا درمی‌آمد و به این وسیله جلب توجه مردم را به خود می‌نمودند با نزول این آیه از این حرکت که موجب تهییج شهوت مردان می‌گردید، منع گردیدند. 📚تفسیر ابن ابى حاتم، طبرى و میبدى صاحبان تفاسیر جامع البیان و کشف الاسرار https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
گوشه ای از حکمت ✨در تفسیر سوره حجرات، استاد محسن قرائتی آمده است: «زنان ودخترانی که به اسم آزادی، به هر شکلی خود را در مَعرَض دید دیگران قرار می‌دهند، اگر چند دقیقه (تنها چند دقیقه) با خود فکر کنند، حتّی اگر مسلمان نباشند، عقل و علم ایشان، آنان را به سوی پاکی و عفّت و پوشش دعوت خواهد کرد.» ایشان ۱۷ پیامد را برای نبود حجاب عنوان می‌کند: ۱- سوءظن نسبت به آنان ۲- توطئه برای ربوده شدن آنان ۳- گسستن نظام خانواده ۴- تحریک‌های نابجا و به هم خوردن تعادل روحی ۵ - گرایش به خودنمائی و تجملات ۶- ضربه علمی به دانشجویان و از بین بردن تمرکز فکری آنان نسبت به درس و مطالعه ۷- خجل کردن افراد بی‌بضاعتی که توان تهیّه این‌گونه لباس و تجمّل را ندارند ۸ - ضربه اقتصادی، زیرا به جای دقّت در کار، به هوسبازی سرگرم می‌شوند ۹- به ناکامی کشاندن زنان و دخترانی که شکل و رویِ در خور توجّهی ندارند ۱۰- ایجاد دغدغه برای والدین، ۱۱- راضی کردن هوس‌بازان ۱۲- پیدایش رقابت‌های منفی ۱۳- فرار از خانه ۱۴- پیدایش اطفال نامشروع ۱۵- بروز امراض مقاربتی ۱۶- پیدا شدن امراض روانی ۱۷- پیش آمدن مسائلی از قبیل سقط جنین، خودکشی یا دیگرکشی یا حمله به دیگران و حوادث رانندگی و… @toubaefaf https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از آسیب های بدحجابی گناه بزرگ سقط جنین است. امروز دیدم یک کانال اختصاصی برای همین موضوع راه افتاده👇 سقط جنین نابودی یک انسان نیست، کشتن یک نسل است.. @seghtkomak https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
ویروس بدحجابی در روایاتی از رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) آمده است: اگر مردی راضی شود به اینکه زنش آرایش کرده از خانه خارج شود بی غیرت است و اگر کسی این مرد را بی غیرت بنامد گناهی نکرده و زن هنگامی که آرایش کرده و معطر از خانه اش خارج شود و شوهرش به این عمل رضایت دهد، باهر قدمی که زن بردارد برای شوهر او خانه ای در جهنم ساخته می شود. پس وصیت مرا در مورد زنان خود به خاطر بسپارید ، تا از شدت حسابرسی خدا نجات پیداکنید. 📚جامع الاخبار ص ۱۸۵ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
امیرمؤمنان (علیه السلام) درباره حضور در جامعه و عدم رعایت حکم شرعی ارتباط زن با مردان نامحرم، فرمودند: «اى مردم عراق! به من خبر رسيده است كه زنان شما در بين راه با برخورد كرده و آنان را كنار مى‏زنند، آيا شرم نمى‏كنيد؟! خدا لعنت كند كسى را كه ندارد.» آن حضرت همچنین، زنان را از حضور بی مورد در بازار، نهی می کرد و می فرمود: «زن، نباید صداي خود را براي نامحرم اظهار کند، یا زینتی مانند خلخال بپوشد که نامحرم بشنود یا بوي خوش او به مشام نامحرمی برسد.» 📚برقی، المحاسن، ج1، ص115؛ 📚کلینی، الکافی، ج5، ص537، ح6. 📚مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص215 @ahlebait110 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
🍃«گنجینه عفاف» جمع آوری بیش از پانصدنکته در موضوع عفاف و حجاب توسط آقای مهدی نصیریان دهزیری که برای تهیه می توانید با ایشان تماس بگیرید: ۰۹۱۷۶۷۲۱۷۱۳ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸🍃 تکریم همسر و احترام متقابل یکی از راه های تقویت و است و در تربیت فرزندان اثر عمیق دارد. «...برای ترویج رفتارهای شایسته ازجمله عفاف و حجاب، نوع برخوردهای والدین با یکدیگر، نکته‌ی دیگری است که باید به آن توجه داشت. به فرمایش قرآن، باید با زنان به نیکی رفتار کرد؛ «وَعاشِرُوهُنَّ بِالمَعروُف» که یکی از نکته‌های آن تکریم شخصیت ایشان است. در آموزه‌های دینی است که در صورت ازدواج، با همسرتان به بزرگواری رفتار کنید و همین تکریم در تقویت عفاف مؤثر است. در روایت آمده است: «کسی که همسری می گیرد، باید او را تکریم کند.» تکریم ایشان به مهربانی، غیرت و غذای حلال و تربیت صحیح است و از طرف دیگر همسر از شکوه و احترام پدر در خانه محافظت نماید. نکته دیگر اینکه تهیه مسکن از وظائف مرد است و ایجاد آرامش بر دوش زن؛ این هماهنگی در کار و فضای پر از عاطفه و آرامش خانه است که زمینه بسیاری از موفقیت ها و نابغه پروری ها خواهد شد. طوبای عفاف، ویراست دوم، فصل چهارم، راه های تقویت عفاف در پوشش https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی ♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده می‏آورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مى‏كند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می ‏كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟" . ♦️"مى ‏گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى‏ گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آن‏طور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان می‏دهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مى‏كنند تنها مردى را كه در نظر نمى‏ گيرند شوهران خودشان است... ♦️غريزه خودآرايى و شكارچى‏گرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى ‏خوانند يا با وضعى كه مشاهده مى‏كنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ‏ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟ ♦️من شنيده ‏ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده ‏اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى‏ گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟" 📚استاد مطهری، مجموعه آثار. جلد 19 ص 453 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
❓آیا می دانید برای مبارزه با بی حجابی و بی غیرتی، چند نفر تا به حال فدا شده اند؟ «...در کنار حرم امام مهربان، حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، مصادف با 21 تیرماه 1314مردم را به جرم دفاع از حریم عفاف به خاک وخون کشیدند. یک روز بعد برای دفاع از حریم عفاف و نشان اعتراض به کشتار مردم و قانون کشف حجاب، عده ای از مردم با چماق و بیل و داس، برای دفاع جمع شدند... زنان در وسط مسجد گوهرشاد چادر زده بودند. مسلسل های سنگین بالای مسجد و عده ای مزدور و نفوذی نیز در مسجد حاضر شده بودند. ناگاه نیمه های شب با حمله ای ناجوانمردانه حدود پنج هزار نفر را به خاک و خون کشیدند و پانصد نفر را دستگیر کردند. گفته اند پنجاه وشش کامیون، جنازه مرد و زن وکودک بی گناه را بیرون بردند... و این تظاهرات مردمی نشان اعتراض به کشف حجاب بود. ای عزیز و ای گرامی؛ آیا می دانید برای مبارزه با بی حجابی و بی غیرتی، چند نفر تا به حال فدا شده اند؟ از واقعه مسجد گوهرشاد تا داستان های دفاع از حریم عفاف و تا شهدای مدافع حرم و امر به معروف، آیا خبر داری؟ در طول تاریخ کم نبوده اند زنانی که شهید شدند تا آلوده نگردند. حجابی برای گل، محمد حسین مدبر، نشرامید قم، ص: 27 🌹همیشه گفته اند، خون شهید جوشش و جاودانگی دارد.... و همین دلیلی بر رسوایی و نابودی کسانی است که بی عفتی و بد حجابی را ناجوانمردانه تبلیغ می کنند... آری جوشش خون شهدا، فضیلت ها را تضمین کرده است و خدا گسترش دینش را بر همه عالم تمام خواهد کرد. سوره توبه، آیات 32 و33، سوره صف، آیات 8 و 9 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃«حجابی برای گل» نویسنده: امام جمعه محترم جهرم، حجةالإسلام و المسلمین حاج آقا مدبر دامت توفیقاته که چند سال پیش نوشته اند. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 یک کوتاه‌سخن ولی خیلی دقیق از عاملان ! 🔻 بسیاری از پیامها که در آن‌ها عکس فرد بی‌حجاب در خیابان گرفته شده است، فقط و فقط دامن زدن به بی‌حجابی است! که متاسفانه چندی است در رسانه‌های مذهبی زیاد پخش می‌شود! و کاری صددرصد غلط است! زیرا: اولا قبح گناه را می‌ریزد و آن را عادی می‌سازد! ثانیا تعداد گناهکار را زیاد جلوه می‌دهد که باعث می‌شود اهل حق دراقلیت نشان داده شود ثالثا انگیزه نهی از منکر را می‌کشد! چون‌‌می‌گوید اینها که زیاد هستند حالا من یک مورد را تذکر دهم به چه دردی می‌خورد؟! رابعا فایده‌ای ندارد! بله گاهی عکس گرفتن و ارسال به دادسرای ارشاد، مفید است ولی نشر عمومی اونها مگر در شرایط خیلی خاص باعث شکسته شدن حریم‌ها و افزایش گناه می‌شود.
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
روش این کتاب چگونه است و محتوایش چیست که در قالب داستان مختصر، کتاب موفقی در ترویج عفاف و حجاب بوده است؟ «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل اساسی مربوط به مبدأ و معاد را برای نگرش توحیدی به مخاطب دادن را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است.» 🍃یکی از اساتید به ما می فرمود: من با این کتاب ده‌ها نفر را با عفاف و حجاب آشنا کردم. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱) 🍃بخش اول: حمد و ثنای الهی (۱) الْحَمْدُ للهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَدَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ وَعَظُمَ فی أَرْکانِهِ، وَأَحاطَ بِکُلِّ شَیءٍ عِلْما وَهُوَ فی مَکانِهِ، وَقَهَرَ جَمیعَ الْخَلْقِ بِقُدْرَتِهِ وَبُرْهانِهِ، حَمیدا لَمْ‏ یَزَلْ، مَحْمُودا لا یزالُ وَمَجیدا لا یزُولُ، وَمُبْدِئا وَمُعیدا وَکُلُّ أَمْرٍ إلَیهِ یعُودُ. حمد و سپاس خدایی را که در یگانگی خود بلندمرتبه، و در تنهایی و فرد بودنش نزدیک است. در قدرت و سلطه خود با جلالت و در ارکان خود عظیم است. علم او به همه چیز احاطه دارد در حالی که در جای خود است، و همه مخلوقات را با قدرت و برهان خود تحت سیطره دارد. همیشه مورد سپاس بوده و همچنان مورد ستایش خواهد بود. صاحب عظمتی که از بین رفتنی نیست. ابتداکننده و بازگرداننده اوست و هر کاری به سوی او باز می‌‏گردد. (۲) بارِئُ الْمَسْمُوکاتِ وَداحِی الْمَدْحُوّاتِ وَجَبّارُ الْأرَضینَ وَالسَّماواتِ، قُدُّوسٌ سُبُّوحٌ، رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ، مُتَفَضِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ بَرَأَهُ، مُتَطَوِّلٌ عَلی جَمیعِ مَنْ أَنْشَأَهُ.یلْحَظُ کُلَّ عَینٍ وَالْعُیونُ لا تَراهُ. به وجودآورنده بالابرده شده‏‌ها (آسمانها و افلاک) و پهن‌کننده گسترده‌‏ها (زمین)، یگانه حکمران زمین‌‏ها و آسمان‏‌ها، پاک و منزّه و تسبیح شده، پروردگار ملائکه و روح، تفضّل‌کننده بر همه آنچه خلق کرده، و لطف‌کننده بر هر آنچه به وجود آورده است. هر چشمی زیر نظر اوست ولی چشم‏‌ها او را نمی‌‏بینند. (۳) کَریمٌ حَلیمٌ ذُو أَناةٍ، قَدْ وَسِعَ کُلَّ شَیءٍ رَحْمَتُهُ وَمَنَّ عَلَیهِمْ بِنِعْمَتِهِ. لا یعْجَلُ بِانْتِقامِهِ، وَلا یبادِرُ إلَیهِمْ بِمَا اسْتَحَقُّوا مِنْ عَذابِهِ. کرم‌کننده و بردبار و تحمّل‌کننده است. رحمت او همه چیز را فرا گرفته و با نعمت خود بر همه آنها منّت گذارده است. در انتقام گرفتن خود عجله نمی‌‏کند، و به آنچه از عذابش که مستحقّ آنند مبادرت نمی‌ورزد. (۴) قَدْ فَهِمَ السَّرائِرَ وَعَلِمَ الضَّمائِرَ، وَلَمْ تَخْفَ عَلَیهِ الْمَکْنُوناتُ وَلاَ اشْتَبَهَتْ عَلَیهِ الْخَفِیاتُ. لَهُ الإحاطَةُ بِکُلِّ شَیءٍ وَالْغَلَبَةُ عَلی کُلِّ شَیءٍ وَالْقُوَّةُ فی کُلِّ شَیءٍ وَالْقُدْرَةُ عَلی کُلِّ شَیءٍ، وَلَیسَ مِثْلَهُ شَیءٌ. وَهُوَ مُنْشِئُ الشَّیءِ حینَ لا شَیءَ، دائِمٌ حَیٌّ وَقائِمٌ بِالْقِسْطِ، لا إلهَ إلاّ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ. باطن‌‏ها و سریره‏‌ها را می‌فهمد و ضمایر را می‌داند، و پنهان‏‌ها بر او مخفی نمی‌ماند و مخفی‏‌ها بر او مشتبه نمی‌شود. او راست احاطه بر هر چیزی و غلبه بر همه چیز و قوّت در هر چیزی و قدرت بر هر چیزی، و مانند او شیئی نیست. اوست به وجودآورنده شیئ (چیز) هنگامی که چیزی نبود. دائم و زنده است، و به قسط و عدل قائم است. نیست خدایی جز او که با عزّت و حکیم است. (۵) جَلَّ عَنْ أَنْ تُدْرِکَهُ الأبْصارُ وَهُوَ یدْرِکُ الأبْصارَ وَهُوَ اللَّطیفُ الْخَبیرُ. لا یلْحَقُ أَحَدٌ وَصْفَهُ مِنْ مُعاینَةٍ، وَلا یجِدُ أَحَدٌ کَیفَ هُوَ مِنْ سِرٍّ وَعَلانِیةٍ، إلاّ بِما دَلَّ عَزَّ وَجَلَّ عَلی نَفْسِهِ. بالاتر از آن است که چشم‌ها او را درک کنند ولی او چشم‌ها را درک می‌کند و او لطف‌کننده و آگاه است. هیچکس نمی‌تواند با دیدن به صفت او راه یابد، و کسی به چگونگی او از سرّ و آشکار دست نمی‌یابد مگر به آنچه خود خداوند عزوجل راهنمایی کرده است. (۶)وَأَشْهَدُ أَنَّهُ اللّه‏ُ الَّذی مَلاَءَ الدَّهْرَ قُدْسُهُ، وَالَّذی یغْشَی الاْءَبَدَ نُورُهُ، وَالَّذی ینْفِذُ أَمْرَهُ بِلا مُشاوَرَةِ مُشیرٍ، وَلا مَعَهُ شَریکٌ فی تَقْدیرِهِ، وَلا یعاوَنُ فی تَدْبیرِهِ. گواهی می‌دهم برای او که اوست خدایی که قُدس و پاکی و منزّه بودن او روزگار را پر کرده است. او که نورش ابدیت را فرا گرفته است. او که دستورش را بدون مشورتِ مشورت‌کننده‏‌ای اجرا می‌کند و در تقدیرش شریک ندارد و در تدبیرش کمک نمی‌شود. (۷)صَوَّرَ مَا ابْتَدَعَ عَلی غَیرِ مِثالٍ، وَخَلَقَ ما خَلَقَ بِلا مَعُونَةٍ مِنْ أَحَدٍ وَلا تَکَلُّفٍ وَلاَ احْتِیالٍ. أَنْشَأَها فَکانَتْ، وَبَرَأَها فَبانَتْ. فَهُوَ اللّه‏ُ الَّذی لا إلهَ إلاّ هُوَ الْمُتْقِنُ الصَّنْعَةَ، الْحَسَنُ الصَّنیعَةُ، الْعَدْلُ الَّذی لا یجُورُ، وَالاْءَکْرَمُ الَّذی تَرْجِعُ إلَیهِ الاْءُمُورُ. آنچه ایجاد کرده بدون نمونه و مثالی تصویر نموده و آنچه خلق کرده بدون کمک از کسی و بدون زحمت و بدون احتیاج به فکر و حیله خلق کرده است. آنها را ایجاد کرد پس به وجود آمدند و خلق کرد پس ظاهر شدند. پس اوست خدایی که جز او خدایی نیست. صنعت او محکم و کار او زیباست. عادلی که ظلم نمی‌کند و کَرم‌کننده‌‏ای که کارها به سوی او باز می‌گردد... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✍سلام. ان شالله به مبارکی این ایام قرار ما هر روز تا به ترتیب خطابه غدیر را جهت استفاده بیشتر و تدبر در آن و نشر در فضای مجازی بارگزاری می کنیم. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5