eitaa logo
طوبای عفاف
654 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
459 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خطاب به کسانی که میخواهند اینستاگرام را حسینیه کنند، حتما قبلش این کلیپ را ببینید!… ✅ تلگرام و.... پیام‌های شما را (که بخواهد ) قبل از آنکه آنها را بخوانید حذف می کند. ✅چرا پیامبر برای ایران مبلغ نفرستاد بلکه نامه نوشت اما برای یمن و ... مبلغ فرستاد. ✅چرا پیامبر در مسجد ضرار نماز نخواند. ✅مقام معظم رهبری :باید انقلابی همچون انقلاب سال۵۷ در( پیام رسان ها و...) فضای مجازی انجام شود. #⃣ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۸): معرفی (علیه السلام) (۱) رفع علی(علیه‏‌السلام) بیدی رسول اللّه‏(صلی الله علیه و آله) ثم ضرب بیده إلی عضد علی(علیه‏السلام) فرفعه و کان أمیرالمؤمنین (علیه‏السلام) منذ أول ما صعد رسول اللّه‏ منبره علی درجة دون مقامه مُتیامِنا عن وجه رسول اللّه‏ کأنَّهما فی مقام واحد. فرفعه رسول اللّه‏ بیده و بسطهما إلی السماء وشال علیا (علیه‏السلام) حتی صارت رجله مع رکبة رسول اللّه‏ سپس پیامبر دستش را بر بازوی علی (علیه‌‏السلام) زد و آن حضرت را بلند کرد. و این در حالی بود که امیرالمؤمنین (علیه‏‌السلام) از زمانی که پیامبر بر فراز منبر آمده بود یک پله پایین‌‏تر از مکان حضرت ایستاده بود و نسبت به صورت حضرت به طرف راست مایل بود که گویی هر دو در یک مکان ایستاده‌اند. پس پیامبر (صلی‌الله‏ علیه‌و‏آله) با دستش او را بلند کرد و هر دو دست را به سوی آسمان باز نمود و امام علی (علیه‏‌السلام) را از جا بلند نمود تا حدی که پای آن حضرت موازی زانوی پیامبر رسید. (۲) ثم قال: أیهَا النّاسُ، مَنْ أوْلی بِکُمْ مِنْ أنْفُسِکُمْ؟ قالوا: اللّه‏ُ وَ رَسوُلُهُ. فَقالَ: ألا فَمَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، اللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ و َاخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ سپس فرمود: ای مردم، چه کسی بر شما از خودتان صاحب‌اختیارتر است؟ گفتند: خدا و رسولش. فرمود: بدانید که هر کس من صاحب‌اختیار اویم این علی صاحب‌اختیار اوست. خدایا دوست بدار هرکس او را دوست بدارد، و دشمن ‏بدار هر کس او را دشمن بدارد، و یاری کن هر کس او را یاری کند، و خوار کن هر کس او را خوار کند. (۳) مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی أَخی وَ وَصِیی وَ واعی عِلْمی وخَلیفَتی فی أُمَّتی عَلی مَنْ آمَنَ بی‌وَ عَلی تَفْسیرِ کِتابِ اللّه‏ِ عَزَّ وجَلَّ وَ الدّاعی إلَیهِ وَ الْعامِلُ بِما یرْضاهُ وَ الْمُحارِبُ لِأعْدائِهِ وَ الْمُوالی عَلی طاعَتِهِ وَ النّاهی عَنْ مَعْصِیتِهِ. إنَّهُ خَلیفَةُ رَسُولِ اللّه‏ِ وَأَمیرُالْمُؤْمِنینَ وَ الإمامُ الْهادی مِنَ اللّه‏ِ وَ قاتِلُ النّاکِثینَ وَ الْقاسِطینَ وَ الْمارِقینَ بِأَمْرِ اللّه‏ِ. یقُولُ اللّه‏ُ: «ما یبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی» ای مردم، این علی است برادر من و وصی من و جامع علم من، و جانشین من در امتم بر آنان که به من ایمان آورده‌‏اند، و جانشین من در تفسیر کتاب خداوند عزوجل و دعوت به آن، و عمل‌کننده به آنچه او را راضی می‌‏کند، و جنگ‌کننده با دشمنان خدا و دوستی‌کننده بر اطاعت او و نهی‌کننده از معصیت او. اوست خلیفه رسول خدا، و اوست امیرالمؤمنین و امام هدایت‌کننده از طرف خداوند، و اوست قاتل ناکثین و قاسطین و مارقین به امر خداوند. خداوند می‌‏فرماید: «ما یبَدَّلُ الْقَوْلُ لَدَی»، «سخن در پیشگاه من تغییر نمی‏‌پذیرد»، (۴) بِأَمْرِکَ یا رَبِّ أَقُولُ: اللّهُمَّ والِ مَنْ والاهُ وَعادِ مَنْ عاداهُ وَ اْنصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ وَ الْعَنْ مَنْ أَنْکَرَهُ وَ اغْضِبْ عَلی مَنْ جَحَدَ حَقَّهُ. اللّهُمَّ إنَّکَ أَنْزَلْتَ الآیةَ فی عَلِی وَلِیکَ عِنْدَ تَبْیینِ ذلِکَ وَ نَصْبِکَ إیاهُ لِهذَا الْیوْمِ: «الْیوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَرَضیتُ لَکُمُ الاْءسْلامَ دینا» وَ قُلْتَ: «إنَّ الدّینَ عِنْدَ اللّه‏ِ اْلإسْلامُ» وَ قُلْتَ: «وَ مَنْ یبْتَغِ غَیرَ الاْءسْلامِ دینا فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الاْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ». اللّهُمَّ إنّی أُشْهِدُکَ أَنّی قَدْ بَلَّغْتُ. پروردگارا، به امر تو می‏‌گویم: «خداوندا دوست بدار هر کس علی را دوست بدارد و دشمن بدار هر کس علی را دشمن بدارد و یاری کن هر کس علی را یاری کند و خوار کن هر کس علی را خوار کند و لعنت نما هر کس علی را انکار کند و غضب نما بر هر کس که حق علی را انکار نماید». پروردگارا، تو هنگام روشن شدن این مطلب و منصوب نمودن علی در این روز این آیه را درباره او نازل کردی: «اَلْیوْمَ اَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ اَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لکُمُ الاْءِسْلامَ دینا»: «امروز دین شما را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین شما راضی شدم»، و فرمودی: «اِنَّ الدّینَ عِنْدَ اللّه‏ِ اْلاِسْلامُ»: «دین نزد خداوند اسلام است»، و فرمودی: «وَ مَنَ یبْتَغِ غَیرَ الاْءِسْلامِ دینا فَلَنْ یقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِی الاْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ» : «هر کس دینی غیر از اسلام انتخاب کند هرگز از او قبول نخواهد شد و او در آخرت از زیانکاران خواهد بود». پروردگارا، تو را شاهد می‏‌گیرم که من ابلاغ نمودم. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بخشی از خطابه غدیر ...مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ اللّه‏ُوَ اقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ اللّه‏ُ ای مردم، او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده است و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است ...مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّه‏... ای مردم، او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبه‌‏اش را نمی‏‌پذیرد و او را نمی‌‏بخشد... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
خطابه (۹): اهمیت امامت در و اشاره‌ای دوباره به فضل امام امت، حضرت (علیه‌السلام) و پرهیز از حسادت و جریان نفاق ...مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْ‏یأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ وَ الْعَرْضِ عَلَی اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا و الاْآخِرَةِ وَفِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ، «لا یخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ ینْظَرُونَ» ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمی‏‌یابد و به آنها مهلت داده نمی‏‌شود. مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی، أَنْصَرُکُمْ لی وَ أَحَقُّکُمْ بی ‌وَ أَقْرَبُکُمْ إلَی وَ أَعَزُّکُمْ عَلَی وَ اللّه‏ُ عَزَّ وَجَلَّ وَ أَنَا عَنْهُ راضِیانِ وَ ما نَزَلَتْ آیةُ رِضی فِی الْقُرْآنِ إلاّ فیهِ وَ لا خاطَبَ اللّه‏ُ الَّذینَ آمَنُوا إلاّ بَدَأَ بِهِ وَ لا نَزَلَتْ آیةُ مَدْحٍ فِی الْقُرآنِ إلاّ فیهِ وَ لا شَهِدَ اللّه‏ُ بِالْجَنَّةِ فی «هَلْ أَتی عَلَی الاِْنْسانِ» إلاّ لَهُ، وَ لا أَنْزَلَها فی سِواهُ وَ لا مَدَحَ بِها غَیرَهُ. ای مردم، این علی است که یاری‌کننده‌‏ترین شما نسبت به من و سزاوارترین شما به من و نزدیک‏ترین شما به من و عزیزترین شما نزد من است. خداوند عزوجل و من از او راضی هستیم. هیچ آیه رضایتی در قرآن نازل نشده مگر درباره او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنکه ابتدا او مخاطب بوده است، و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره «هَلْ اَتی عَلَی الاْءِنْسانِ...» شهادت به بهشت نداده مگر برای او، و این سوره را درباره غیر او نازل نکرده و با این سوره جز او را مدح نکرده است. مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّه‏ِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَوَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الأوْصِیاءِ ای مردم، او یاری‌دهنده دین خدا و دفاع‌کننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایت‌کننده هدایت‌شده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند. مَعاشِرَ النّاسِ، ذُرِّیةُ کُلُّ نَبِی مِنْ صُلْبِهِ وَ ذُرِّیتی مِنْ صُلْبِ أمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِی ای مردم، نسل هر پیامبری از صلب خود او هستند ولی نسل من از صلب است. مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ إبْلیسَ أَخْرَجَ آدَمَ مِنَ الْجَنَّةِ بِالْحَسَدِ، فَلا تَحْسُدُوهُ فَتَحْبِطَ أَعْمالُکُمْ وَ تَزِلَّ أَقْدامُکُمْ، فَإنَّ آدَمَ أُهْبِطَ إلَی الاْرْضِ بِخَطیئَةٍ واحِدَةٍ وَ هُوَ صَفْوَةُ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ وَ کَیفَ بِکُمْ وَ أَنْتُمْ أَنْتُمْ وَ مِنْکُمْ أَعْداءُ اللّه، ألا وَ إنَّهُ لا یبْغِضُ عَلِیا إلاّ شَقِی وَ لا یوالی عَلِیا إلاّ تَقِی وَ لا یؤمِنُ بِهِ إلاّ مُؤمِنٌ مُخْلِصٌ وَ فی عَلِی ـ وَاللّه‏ِ ـ نَزَلَتْ سُورَةُ الْعَصْرِ: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، وَالْعَصْرِ، إنَّ الإنْسانَ لَفی خُسْرٍ» إلاّ عَلِی الَّذی آمَنَ وَ رَضِی بِالْحَقِّ وَ الصَّبْرِ، مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ اسْتَشْهَدْتُ اللّه‏َ وَ بَلَّغْتُکُمْ رِسالَتی وَ ما عَلَی الرَّسُولِ إلاَّ الْبَلاغُ الْمُبینُ، مَعاشِرَ النّاسِ، «اتَّقُوا اللّه‏َ حَقَّ تُقاتِهِ وَلا تَمُوتُنَّ إلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»‏ِ ای مردم، شیطان آدم را با حسد از بهشت بیرون کرد. مبادا به حسد کنید که اعمالتان نابود شود و قدم‏‌هایتان بلغزد. آدم به خاطر یک گناه به زمین فرستاده شد در حالی که انتخاب شده خداوند عزوجل بود، پس شما چگونه خواهید بود در حالی که شمایید و در بین شما دشمنان خدا هستند. بدانید که با علی دشمنی نمی‌‏کند مگر شقی و با علی دوستی نمی‏‌کند مگر با ، و به او نمی‏‌آورد مگر مؤمن مخلص. به خدا قسم درباره علی نازل شده است سوره «و »: «بِسْمِ اللّه‏ِ الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، وَ الْعَصْرِ، اِنَّ الاْءِنْسانَ لَفی خُسْرٍ»، «قسم به عصر، انسان در زیان است» مگر علی که ایمان آورد و به حق و صبر راضی شد. ای مردم، من خدا را شاهد گرفتم و رسالتم را به شما ابلاغ نمودم، و بر عهده رسول جز ابلاغ روشن چیزی نیست.‌ ای مردم، از خدا بترسید آن گونه که باید ترسید و از دنیا نروید مگر آنکه مسلمان باشید... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بیست توصیه حضرت أمیرالمؤمنین(علیه السلام) در آداب غدیر https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقرار به حتی هنگام مرگ عن أبي صالح قال: لما حضرت عبدالله بن الوفاة، قال: اللهم إني اتقرب إليك بولاية علي بن أبي طالب. عبدالله بن عباس هنگام وفات گفت: خدا به تو قرب می جویم به سبب ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام. 📚احمدبن حنبل، مسند(الفضائل امیرالمومنین،) ح٢٥٣ @ahlebait110 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃رهبر عزیز انقلاب: اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ @Khamenei_ir https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃خطابه (۱۰): روشنگری‌های حضرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ترسیم نقشه راه امت و پرهیز از جبهه (1) مَعاشِرَ النّاسِ، «آمِنُوا بِاللّه‏ِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوها فَنَرُدَّها عَلی أدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنّا أَصْحابَ السَّبْتِ» بِاللّه‏ِ ما عَنی بِهذِهِ الاْآیةِ إلاّ قَوْما مِنْ أَصْحابی أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَ قَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ. فَلْیعْمَـلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلی ما یجِدُ لِعَلِی فی قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَ الْبُغْضِ. ای مردم، « آورید به خدا و رسولش و به نوری که همراه او نازل شده است، قبل از آنکه هلاک کنیم وجوهی را و آن صورت‏‌ها را به پشت برگردانیم یا آنان را مانند اصحاب سبت لعنت کنیم» به خدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصحابم که آنان را به اسم و نسبشان می‏‌شناسم، ولی مأمورم بر آنان پرده‌پوشی کنم. پس هر کس عمل کند مطابق آنچه در قلبش از حب یا بغض نسبت به علی می‏‌یابد. (2) مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّه‏ِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِیّ، ثُمَّ فی ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّه‏ِ وَبِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لِأنّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَ الْمُعانِدینَ وَ الْمُخالِفینَ وَ الْخائِنینَ وَ الاْآثِمینَ وَ الظّالِمینَ وَ الْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ. ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در بن ابی‏‌طالب و بعد در نسل او تا قائم، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد می‏‌گیرد، چرا که خداوند عزوجل ما را بر کوتاهی‌کنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهکاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجت قرار داده است. (3) مَعاشِرَ النّاسِ، أُنْذِرُکُمْ أَنّی رَسُولُ اللّه‏ِ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِی الرُّسُلُ، أَفَإنْ مِتُّ أَوْ قُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ ؟ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلی عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّه‏َ شَیئا وَ سَیجْزِی اللّه‏ُ الشّاکِرینَ الصّابِرینَ. أَلا وَ إنَّ عَلِیا هُوَ الْمَوْصُوفُ بِالصَّبْرِ وَالشُّکْرِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ. ای مردم، شما را می‏‌ترسانم و انذار می‏‌نمایم که من رسول خدا هستم و قبل از من پیامبران بوده‏‌اند. آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم شما عقب‏گرد می‏‌نمایید؟ هر کس به عقب برگردد به خدا ضرری نمی‏‌رساند و خداوند به زودی شاکرین و صابرین را پاداش می‏‌دهد. بدانید که است توصیف شده به و و بعد از او فرزندانم از نسل او چنین‌اند. (4) مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَمُنُّوا عَلَی بِإسْلامِکُمْ، بَلْ لا تَمُنُّوا عَلَی اللّه‏ِ فَیحْبِطَ عَمَلَکُمْ وَ یسْخَطَ عَلَیکُمْ وَ یبْتَلِیکُمْ بِشُواظٍ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٍ، إنَّ رَبَّکُمْ لَبِالْمِرْصادِ. ای مردم، با اسلامتان بر من منّت مگذارید، بلکه بر خدا منت نگذارید که اعمالتان را نابود می‏‌نماید و بر شما غضب می‏‌کند و شما را به شعله‌‏ای از آتش و مس گداخته مبتلا می‌‏کند. پروردگار شما در کمین است. (5) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ سَیکُونُ مِنْ بَعْدی أَئِمَّةٌ یدْعُونَ إلَی النّارِ وَ یوْمَ الْقِیامَةِ لا ینْصَرُونَ. مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ وَ أَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ. ای مردم، بعد از من امامانی خواهند بود که به آتش دعوت می‏‌کنند و روز قیامت کمک نمی‏‌شوند. ‌ای مردم، خداوند و من از آنان بیزار هستیم (6) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُمْ وَ أَنْصارَهُمْ وَ أَتْباعَهُمْ وَ أَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الأسْفَلِ مِنَ النّارِ وَ لَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرینَ ‌ای مردم،آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پایین‌‏ترین درجه آتش‌‏اند و چه بد است جای متکبران. (7) ألا إنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْینْظُـرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!! قال: فذهب علی الناس ـ إلاّ شرذمة منهم ـ أمر الصحیفة. بدانید که آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یک از شما در صحیفه خود نظر کند. راوی می‏‌گوید: وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) نام «اصحاب صحیفه» را آورد اکثر مردم منظور حضرت از این کلام را نفهمیدند و برایشان سؤال‌انگیز شد و فقط عده کمی مقصود حضرت را فهمیدند... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
(۱۱) (۱) مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَ وِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، ««لْقِیامَةِ»» ای مردم، من امر خلافت را به عنوان و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه می‏‌سپارم و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمده‌‏اند یا نیامده‌‏اند. . (۲) وَ سَیجْعَلُونَ الإمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّه‏ُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ وَ عِنْدَها سَیفْرُغُ لَکُمْ أَیهَا الثَّقَلانِ مَنْ یفْرُغُ وَ یرْسَلُ عَلَیکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ. و به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور می‏‌گیرند. خداوند غاصبین و تعدی‌کنندگان را لعنت کند. و در آن هنگام است ـ‌ای جن و انس ـ که می‌‏ریزد برای شما آنکه باید بریزد و می‌‏فرستد بر شما شعله‏‌ای از آتش و مس گداخته و نمی‏‌توانید آن را از خود دفع کنید. (۳) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ یکُنْ لِیذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّی یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ وَما کانَ اللّه‏ُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیبِ. ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد کرد تا آنکه خبیث را از پاکیزه جدا کند و خداوند شما را بر غیب مطلع نمی‏‌کند. (۴)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ ما مِنْ قَرْیةٍ إلاّ وَ اللّه‏ُ مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا وَ اللّه‏ُ مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ. ای مردم، هیچ سرزمین آبادی نیست مگر آنکه در اثر تکذیبِ (اهل آن آیات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنان را هلاک خواهد کرد و آن را تحت حکومت خواهد آورد، و خداوند وعده خود را عملی می‌‏نماید. (۵)مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ ضَلَّ قَبْلَکُمْ أَکْثَرُ الأوَّلینَ وَ اللّه‏ُ لَقَدْ أَهْلَکَ الأوَّلینَ وَ هُوَ مُهْلِکُ الآخِرینَ. قالَ اللّه‏ُ تَعالی: «أَلَمْ نُهْلِکِ الأوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الاْآخِرینَ، کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ، وَیلٌ یوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ» ای مردم، قبل از شما اکثر پیشینیان هلاک شدند، و خداوند آنها را هلاک نمود و اوست که آیندگان را هلاک خواهد کرد. خدای تعالی می‏‌فرماید: «اَلَمْ‏نُهْلِکِ الاَْوَّلینَ...»، «آیا ماپیشینیان را هلاک نکردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین می‏‌کنیم. وای بر مکذبین در آن روز. (۶) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّه‏َ قَدْ أَمَرَنی وَ نَهانی وَ قَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَ نَهَیتُهُ بِأَمْرِهِ. فَعِلْمُ الأمْرِ وَ النَّهْی لَدَیهِ، فَاسْمَعُوا لِأمْرِهِ تَسْلِمُوا وَ أَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَ انْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا وَ صیرُوا إلی مُرادِهِ وَ لا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ... ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است و من هم به امر الهی را امر و نهی نموده‌‏ام و علم امر و نهی نزد اوست. پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید و به سوی مقصد و مراد او بروید و راه‏‌های بیگانه شما را از راه او منحرف نکند... https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐فرمان او ( علی علیه السلام ) را بشنوید تا سلامت بمانید و اطاعت کنید تا هدایت شوید... بخشی از 🌸🍃🌸عیدتان مبارک https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
«یا أَیهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیک مِنْ رَبِّک وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ‏ ای پیامبر! آنچه را که بر تو نازل شد، تبلیغ کن و اگر تبلیغ نکنی رسالت الهی را تبلیغ نکرده‌‏ای. مفاد این آیه آنچنان شدید است که مفاد حدیث‏ مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ امامَ زَمانِهِ ماتَ میتَةً جاهِلِیةً. اجمالًا خود آیه نشان می‌دهد که موضوع آنچنان مهم است که اگر پیغمبر تبلیغ نکند، اصلًا رسالتش را ابلاغ نکرده است. سوره مائده به اتفاق شیعه و سنی آخرین سوره‌‏ای است که بر پیغمبر نازل شده و این آیات جزء آخرین آیاتی است که بر پیغمبر نازل شده است؛ یعنی در وقتی نازل شده که پیغمبر صلی الله علیه و آله تمام دستورات دیگر را در مدت سیزده سال مکه و ده سال مدینه گفته بوده و این، جزء آخرین دستورات بوده است.» ✅شهید مطهری(ره)، امامت و رهبری، ص۳۹ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅فضیلیت 1⃣ امام (علیه السلام): خرج کردن یک درهم در این روز، پاداش 100 هزار درهم در روزهای دیگر و حتّی‌ بیشتر دارد. مصباح المتهجد، ج2، ص 757- 758 2⃣ امام صادق(علیه السلام) :یکی از وظایف روز غدیر این است که مؤمن تمیزترین و گرانقدرترین جامه های خویش را بپوشد. 3⃣ امام صادق(علیه السلام) :غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. بحارالانوار، ج6، ص 303 4⃣ امام صادق(علیه السلام): روز غدیر خم عید بزرگ خداست ، خدا پیامبرى مبعوث نکرده ، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانى است. وسائل الشیعه، ج 5، ص 224 5⃣ امام علی(علیه السلام):اگر کسی از آغاز دنیا تا پایانش، روزها را روزه و شب‌هایش را احیا بگیرد، به پای ثواب روزۀ این روز- اگر خالصانه باشد- نمی‌رسد. مصباح المتهجد، ج2، ص757- 758 6⃣امام صادق (علیه السلام):عید غدیر روزی است که خداوند دو برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه مبارک رمضان و شب قدر و شب عید فطر، از آتش جهنم رها می کند و گناه 60 سال را می بخشد. بحارالانوار، ج 94 ، ص119 🌸🍃🌸عید غدیر بر شما مبارک باد. https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ، شب و شب با شرافتى است که سیّد در اقبال دوازده ركعت نماز به یك سلام آورده که هر دو رکعت یک تشهد دارد و در پایان رکعت دوازدهم باید سلام داد؛ و در هر رکعت، بعد از سوره حمد، سوره توحید را ده بار و آیةالکرسی یک بار خوانده می‌شود و در رکعت دوازدهم باید هر یک از حمد و سوره را هفت بار خواند و این ذکر را ده بار در قنوت تکرار کرد: «لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْملْکُ وَ لَهُ الحَمْدُ یُحْیِی وَ یُمِیتُ وَ هُوَ حَیٌّ لَا یَمُوتُ بِیَدِهِ الخَیْرُ وَ هُوَ عَلی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیر» در دو سجده رکعت آخر نیز، این ذکر ده بار خوانده می‌شود: «سُبْحانَ مَنْ أَحْصی کُلَّ شَیْ‏ءٍ عِلْمُهُ، سُبْحانَ مَنْ لا یَنْبَغِی التَّسْبِیحُ الّا لَهُ، سُبْحانَ ذِی الْمَنِّ وَ النِّعَمِ، سُبْحانَ ذِی الْفَضْلِ وَ الطَّوْلِ، سُبْحانَ ذِی‏ الْعِزَّةِ وَ الْکَرَمِ. أسْأَلُکَ بِمَعاقِدِ الْعِزِّ مِنْ عَرْشِکَ، وَ مُنْتَهیَ الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ، وَ بِالاسْمِ الاعْظَمِ وَ کَلِماتِکَ التّامَّةِ انْ تُصَلِّیَ عَلی‏ مُحَمَّدٍ رَسُولِکَ وَ اهْلِ بَیْتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ وَ انْ تَفْعَلَ بِی کَذا وَ کَذا(بجای کذا حوائج خود را از خدا بخواهد)، انَّکَ سَمِیعٌ مُجِیبٌ» (التهذیب، ج ٣، ص ١۴٣) ✅ همچنین «روزه» روز عید سعید غدیر بسیار فضیلت دارد و در روایات آمده که کفّاره شصت سال گناه است و در برابر روزه تمامی عمر دنیا و معادل با صد حج و صد عمره است. @ghadirie https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
کجای قرآن از علی(علیه السلام) گفته است؟ ✅پاسخ روزی معاویه وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند : آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟ معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟! گفتند: آیات را به نفع علی بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این  قضیه شاکی هستیم! معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم. معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت: ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟! ابن عباس گفت : معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ "انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" آیه ٧ رعد این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است. ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" آیه ٣٣ احزاب بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است. ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُه وَالَّذینَ ءامنوا     الَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" آیه ۵۵ مائده  معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم"آیه ١و٢ نبا معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید. ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" آیه ١٠٣ آل عمران بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" آیه ۴٣ رعد این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند. ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" آیه ۶١ آل عمران بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند. ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" آیه ١ معارج این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ،  شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم. آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" آیه ۶٧ مائده این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" آیه ٣ مائده معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ! ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها" آیه ١ زلزله ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است! معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟! ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت:ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود..۰۰۰ 📚بحار الانوار ج ۴۴، ص۱۲۵ https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌸🍃🌸شکر نعمت «... از بارزترين مصداقهاي خداست، چنان كه در جريان و اعطاي فرمود: «وأتمَمتُ عَلَيكُم نِعمَتي» (سوره مائده، آيه3) از اين‌گونه نعمتهاي معنوي به ياد مي‌شود، چنان كه فرمود: «يا قَومِ أرَأيتُم إن كُنتُ عَلي بَيِّنَةٍ مِن رَبّي ورَزَقَني مِنهُ رِزقاً حَسَنا» (سوره هود، 88) هر نعمتي مناسب با آن نعمت است، چنان‏كه رضاي الهي در برابر هر شكر و طاعتي مناسب همان خواهد بود. ولايتمداري، معرفتِ عِدْل ، حمايت و دفاع از آن و تبيين ضرورت رعايت آن در همه شئون فردي و اجتماعي از مصاديق روشن سپاس اين نعمت عظيم خداست.» حضرت آیه الله جوادی آملی، تفسيرتسنيم، ج8، ص611 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
「﷽」 سلمه الله 🍃 عید الله اکبر 🔹یکی از روزهای پر برکت عالم هستی یوم الله غدیر خم است که عید الله اکبر نام دارد. 🔹هیچ عیدی از اعیاد شریفه در منزلت و عظمت به پای عید غدیر نمی رسد؛ نه عید سعید فطر و نه عید قربان و نه هیچ یک از اعیاد شرعیّه دیگر قابل مقایسه با آن نیستند، چرا که عید غدیر خمّ روز ابلاغ امامت و ولایتی است که کامل و تمام کننده دین و تمام نعمت های الهی است. 🔹همانگونه که سایر ارکان دین در مقام و منزلت به پای ولایت نمی رسند. امام باقر عليه السلام فرمود: ✨اسلام بر پنج پايه بنا نهاده شده: نماز و زكاة و روزه و حج و ولايت و چنان كه براى تبلیغ و دعوت به ولايت (در روز غدير خم يا در عالم ميثاق) فریاد زده شده است،براى هيچ چيزى ديگر فریاد زده نشده است. 🔹به همان نسبت روزی که خدای متعال در آن بر گردن ما منت نهاده و امامت ولایت را به ما شناسانده نیز أعظم و أشرف از سایر روزهای منتسب به دین است. 🔹از این رو در چنین روز مبارکی باید بسیار گفت: ✨« الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولاية مولانا امیرالمومنین علي بن ابي طالب و الائمة المعصومین علیهم السلام» ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ 🔆 @forooghetohid https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5