eitaa logo
طوبای عفاف
623 دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
4هزار ویدیو
482 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
«الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‌» سوره بقره، ۳ () كسانى هستند كه به غيب دارند و را به پاى مى‌دارند و از آنچه به آنان روزى داده‌ايم، مى‌كنند. @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ‌» سوره بقره، ۳ () كسانى هستند كه به غيب دارند و را به پاى مى‌دارند و از آنچه به آنان روزى داده‌ايم، مى‌كنند. نکته ها قرآن، هستى را به دو بخش تقسيم مى‌كند: عالم غيب‌ (غيب به خداوند متعال، فرشتگان، معاد و حضرت مهدى عليه السلام اطلاق شده است.) و عالم شهود. متّقين به كلّ هستى ايمان دارند، ولى ديگران تنها آنچه را قبول مى‌كنند كه برايشان محسوس باشد. حتّى توقّع دارند كه خدا را با چشم ببينند و چون نمى‌بينند، به او ايمان نمى‌آورند. چنانكه برخى به حضرت موسى گفتند: «لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتَّى نَرَى اللَّهَ جَهْرَةً» (سوره بقره، ۵۵) ما هرگز به تو ايمان نمى‌آوريم، مگر آنكه خداوند را آشكارا مشاهده كنيم. اين افراد درباره‌ى قيامت نيز مى‌گويند: «ما هِيَ إِلَّا حَياتُنَا الدُّنْيا نَمُوتُ وَ نَحْيا وَ ما يُهْلِكُنا إِلَّا الدَّهْرُ» (سوره جاثيه، ۲۴) جز اين دنيا كه ما در آن زندگى مى‌كنيم، جهان ديگرى نيست، مى‌ميريم و زنده مى‌شويم و اين روزگار است كه ما را از بين مى‌برد. چنين افرادى هنوز از مدار حيوانات نگذشته‌اند و راه شناخت را منحصر به محسوسات مى‌دانند و مى‌خواهند همه چيز را از طريق حواسّ درك كنند. نسبت به جهان غيب ايمان دارند، كه برتر از علم و فراتر از آن است. در درونِ ايمان، عشق، علاقه، تعظيم، تقديس و ارتباط نهفته است، ولى در علم، اين مسائل نيست. پیام ها ۱. ، از عمل جدا نيست. در كنار ايمان به غيب، وظايف و تكاليف عملى مؤمن بازگو شده است. «يؤمنون ... يقيمون ... ينفقون» ۲. اساسى‌ترين اصل در جهان‌بينى الهى آن است كه هستى، منحصر به محسوسات نيست. «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ» ۳. پس از اصل ، و از مهم‌ترين اعمال است. «يُؤْمِنُونَ ... يُقِيمُونَ ... يُنْفِقُونَ» (در جامعه‌ى الهى كه حركت و سير الى اللّه دارد، اضطراب‌ها و ناهنجارى‌هاى روحى و روانى و كمبودهاى معنوى، با نماز تقويت و درمان مى‌يابد و خلأهاى اقتصادى و نابسامانى‌هاى ناشى از آن، با انفاق پر و مرتفع مى‌گردد.) ۴. برگزارى ، بايد مستمر باشد نه موسمى و مقطعى. «يُقِيمُونَ الصَّلاةَ» (فعل مضارع بر استمرار و دوام دلالت دارد.) ۵. در نيز بايد ميانه‌رو باشيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» («مِمَّا»، (مِن ما) است و يكى از معانى «من» بعض است. يعنى بعضى از آنچه روزى كرده‌ايم- نه همه را- انفاق مى‌كنند.) ۶. از هرچه خداوند عطا كرده (علم، آبرو، ثروت، هنر و ...) به ديگران انفاق كنيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ يُنْفِقُونَ» (در اينگونه موارد كلمه «ما» به معناى هر چيز است.) عليه السلام مى‌فرمايد: از آنچه به آنان تعليم داده‌ايم در جامعه نشر مى‌دهند. (بحار، ج ۲، ص۱۷) ۷. انفاق بايد از مال حلال باشد، چون خداوند رزق‌ («رزق»، نعمت دائمى كه براى ادامه‌ى حيات طبق احتياج داده مى‌شود، اطلاق مى‌گردد و قيد تداوم و به اندازه‌ى احتياج، آن را از مفاهيمِ احسان، اعطاء، نصيب، انعام و حظّ، جدا مى‌كند. التحقيق فى كلمات‌القرآن، ج ۴، ص ۱۱۴) هر كس را از حلال مقدّر مى‌كند. «رَزَقْناهُمْ» ۸. اگر باور كنيم آنچه داريم از خداست، با انفاق كردن مغرور نمى‌شويم. بهتر مى‌توانيم قسمتى از آن را انفاق كنيم. «مِمَّا رَزَقْناهُمْ» https://zil.ink/toubaefaf
•⊰❁⊱•﷽•❁⊱• از علیه السلام درباره «الذین یؤمنون بالغیب» (سوره بقره، ۳) روایت شده که فرمود: «آنان کسانى هستند که به حقانیت قیام اقرار دارند». و نیز از علیه السلام [درباره سخن خداوند که مى  فرماید:] «و مما رزقناهم ینفقون» روایت شده که فرمود: «یعنى، از آن چه مابه آنان تعلیم داده ایم خبر مى دهند (آن را نشر مى نمایند) و از آن چه ما از به آنها آموخته ایم تلاوت مى کنند». عن ابى عبداللّه علیه السلام [فى قوله] ... «و مما رزقناهم ینفقون» قال: مما علمناهم ینبؤن و مما علمناهم من القرآن یتلون». کمال الدین، ج ۲، ص ۳۴۰، ح ۱۹ نورالثقلین، ج ۱، ص۳۱، ح ۱۱ معانى الأخبار، ص ۲۳، ح ۲ بحارالأنوار، ج ۲، ص ۱۷، ح ۳۸ ﴿اَلّلهُمَّـ ؏عَجِّل لِوَلیِّڪَ الفَرَج﴾ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ ༺طوبای عفاف༻ ┄┅┅┅┅❁✨❁┅┅┅┅┄ 🌐جهت عضویت در کانال ها به لینک زیر مراجعه فرمایید 👇 https://zil.ink/toubaefaf
🔰 حملات پهپادی مقاومت به مواضع آمریکایی‌ها در عراق و سوریه مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به مواضع تروریست‌های آمریکایی در استان دیرالزور سوریه و الانبار عراق خبر داد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای در ۱۳ آذر ماه، از حمله پهپادی به مواضع اشغالگران آمریکایی در گرین ویلیج در میدان نفتی العمر واقع در استان دیرالزور سوریه و پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار عراق خبر داد. طبق بررسی تحولات جهان اسلام، این بیست و یکمین حمله به مواضع آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد و پانزدهمین حمله به مواضع آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر طی هفته‌های اخیر می‌باشد. 🔗 خبر: https://iswnews.com/110393
▪️نقشه: نقاط تحت حمله در جنوب لبنان و شمال فلسطین اشغالی در ۱۳ آذر ۱۴۰۲ 🔗 خبر: https://iswnews.com/110417
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا این لحظه به بیش از ۱۵۸۹۹ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان هم به بیش از ۴۲۰۰۰ نفر رسیده است. بیش از ۷۰ درصد شهدای غزه از زمان آغاز جنگ تاکنون، از زنان و کودکان هستند و تا امروز ۸۰ نفر خبرنگار توسط اسرائیل به شهادت رسیدند... و چه راحت از این خبرها می گذریم. أدرکنا
و اما خبری نیز از اسراییل صفتان داخلی در پی گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده فساد در واردات چای، روزنامه اعتماد با انتشار مطلبی به جزئیات بیش‌تر این پرونده پرداخته است. ⁣ ✍ براساس این گزارش «گروه کشت و صنعت دبش» با برند تجاری «چای دبش» در سه سال گذشته بالغ بر دو میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار ارز با نرخ نیمایی برای واردات ماشین‌آلات و واردات چای دریافت کرده که بخش بزرگی از این مبلغ در جای دیگری هزینه شده است. پیگیری‌های خبرنگار «اعتماد» نشان می‌دهد که این شرکت حاصل یک تجارت موروثی متعلق به خانواده «الف.ر» بوده و عمده فعالیت‌شان در اختیار گرفتن باغات چای در کشورهای آفریقایی به صورت قرارداد سلف و واردات چای تولید شده به ایران است.⁣ ⁉️گروه کشت و صنعت دبش، برای چای درجه یک هندی ثبت سفارش کرده اما چای درجه دو کنیایی وارد کرده است. اختلاف قیمت این دو نوع چای حدود ۱۲ دلار در هر کیلو بوده که در تناژ بالا به ارقام بزرگی می‌رسد.⁣ براساس گزارش روزنامه اعتماد رقم ریالی این فساد حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است كه «از نظر ريالی تاكنون چنين چيزي در تاريخ اقتصادی ايران سابقه نداشته است.» سازمان بازرسی درمورد پرونده میلیارد دلاری «چای دبش»: 🔹در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۱۰۱ میلیون دلار به این گروه اختصاص پیدا کرده است. 🔹طی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با هماهنگی مدیران وزارت صمت، کشاورزی و بانک مرکزی، ثبت سفارش‌های این گروه به میزان بیشتر از نیاز کشور تأیید و به محض ارسال برای بانک مرکزی تخصیص ارز لازم انجام شده‌‌ است.