#غدیر در سیره اهل بیت علیهم السلام
🌻امام #حسن(علیه السلام) در سالگرد روز عید #غدیرخم، #غذایی تدارک دیده بود که امیرمؤمنان #علی(علیه السلام) به همراه شیعیان #فقیر و غنی در آن شرکت کردند.
📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص758.
🌻امام #صادق(علیه السلام) فرمود:
#شیطان دشمن خدا، چهار بار ناله کرد:
روزى که مورد لعن خدا واقع شد، روزى که به زمین هبوط کرد، روزى که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) مبعوث شد و روز عید #غدیر.
📚حمیری، قرب الاسناد، ص۱۰
🌻امام #رضا(علیه السلام) ضمن سفارش #شیعیان به #زیارت قبر امیرمؤمنان #علی(علیه السلام) در شب #عیدغدیر،
خود نیز در روز عید غدیر #لباس های نو پوشیده و برای دوستان #غذا و هدایای فراوان ازجمله #کفش و #انگشتر آماده می نمود.
📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص24؛
📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص752
@ahlebait110
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
💐سلام. چهل پیشنهاد برای اینکه همه در تبلیغ غدیر شریک باشیم:
چهل و یکمی هم شما اضافه کنید، یاعلی
🔸1- یک خانواده می تواند با دیدار از اقوام و سادات مبلّغ غدیر باشد.
🔸2- یک کاسب می تواند با تخفیف ویژه در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸3- یک راننده تاکسی می تواند با پذیرایی شکلات در ماشینش مبلّغ غدیر باشد.
🔸4- یک مادر بزرگ می تواند با گفتن قصه های غدیری برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد.
🔸5- یک امام جماعت مسجد می تواند با صحبت پیرامون غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸6- یک نمازگزار مسجد می تواند با پذیرایی از نمازگزاران مبلّغ غدیر باشد.
🔸7- یک مادر می تواند با آماده کردن بهترین لباس های فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸8- یک مادر می تواند با پختن غذای مورد علاقه فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸9- یک مادر می تواند با پخش سرودهای شاد در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸10- یک مادر می تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسبت غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸11- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش مبلّغ غدیر باشد.
🔸12- یک پدر بزرگ می تواند با ارسال پیام برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد.
🔸13- یک مادربزرگ می تواند با دادن نذری در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸14- یک دانش آموز می تواند با تزئین کلاس مدرسه اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸15- یک دانشجو می تواند با هدیه کتاب و سی دی مرتبط با غدیر به اساتید و دوستان و نزدیکانش مبلّغ غدیر باشد.
🔸16- یک معلم می تواند با برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر در کلاسش مبلّغ غدیر باشد.
🔸17- یک مدیرِ مدرسه می تواند با مسابقه تزئینات بین کلاس ها مبلّغ غدیر باشد.
🔸18- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸19- یک دانش آموز می تواند با تهیه روزنامه دیواری با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸20- یک دانش آموزمی تواند با آماده کردن دکلمه و قرائت در مجالس مبلّغ غدیر باشد.
🔸21- یک استادِ دانشگاه می تواند با اختصاص دادن بخشی از کلاسش به غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸22- یک هیأت می تواند با برگزاری مراسم جشن با شکوه مبلّغ غدیر باشد.
🔸23- یک هیأت می تواند با دیدار از سالمندان و اهداء هدیه مبلّغ غدیر باشد.
🔸24- یک هیأت می تواند با ایجاد ایستگاه صلواتی مبلّغ غدیر باشد.
🔸25- یک دانش آموز می تواند با توزیع یک پاکت شکلات مبلّغ غدیر باشد.
🔸26- یک پدر می تواند با خرید لباسِ نو برای خانواده اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸27- یک دانش آموز می تواند با اجرای مصاحبه با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸28- یک فرد می تواند با عیدی روز غدیر به رفتگر محله اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸29- یک فرد می تواند با دادن هدیه به همسایگان محله اش مبلّغ غدیر باشد.
🔸30- یک فرد می تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه ها مبلغ غدیر باشد.
🔸31- یک فرد می تواند با تزئین ماشینِ خود در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸32- یک فرد می تواند با تزئین درب منزل یا آپارتمان خود مبلّغ غدیر باشد.
🔸33- یک فرد می تواند با دیدار از بیماران در بیمارستان در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸34- یک فرد می تواند با ترویج آداب غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸35- یک فرد می تواند تهیه و گردآوری جدول با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸36- یک فرد می تواند با طراحی کارت پستال با موضوع غدیر و پیام آن مبلّغ غدیر باشد.
🔸37- یک فرد می تواند با ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام مبلّغ غدیر باشد.
🔸38- یک مادر می تواند با پخش سرودهای غدیری در منزل مبلّغ غدیر باشد.
🔸39- یک فرد می تواند با یک لبخند و شادباش غدیر مبلّغ غدیر باشد.
🔸40- یک فرد می تواند با خواندن خطبه برادری میان دوستانش مبلّغ غدیر باشد.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃خطابه #غدیر (۵): بخش سوم: پیوند ناگسستنی توحید، نبوت و امامت
(۱) فَاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ ذلِکَ فیهِ وَ افْهَمُوهُ، وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیا وَ إماما فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَ الأنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإحْسانٍ و َعَلَی الْبادی وَ الْحاضِرِ وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبِی وَالْحُرِّ وَ الْمَمْلُوکِ وَ الصَّغیرِ
ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید، و بدانید که خداوند او را برای شما صاحباختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی، و بر روستایی و شهری، و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده، و بر بزرگ و کوچک، و بر سفید و سیاه. بر هر یکتاپرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است، و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است.
(۲) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أَقُومُهُ فی هذَا الْمَشْهَدِ، فَاسْمَعُوا وَ أَطیعُوا وَ انْقادُوا لأِمْرِ اللّهِ رَبِّکُمْ، فَإنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ هُوَ مَوْلاکُمْ وَ إلهُکُمْ، ثُمَّ مِنْ دُونِهِ رَسُولُهُ وَ نَبِیهُ الْمُخاطِبُ لَکُمْ، ثُمَّ مِنْ بَعْدی عَلِی وَلِیکُمْ وَ إمامُکُمْ بِأَمْرِ اللّهِ رَبِّکُمْ، ثُمَّ الإمامَةُ فی ذُرِّیتی مِنْ وُلْدِهِ إلی یوْمٍ تَلْقَوْنَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ. لا حَلالَ إلاّ ما أَحَلَّهُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ لا حَرامَ إلاّ ما حَرَّمَهُ اللّهُ عَلَیکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ هُمْ وَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ عَرَّفَنِی الْحَلالَ وَ الْحَرامَ وَ أَنَا أَفْضَیتُ بِما عَلَّمَنی رَبّی مِنْ کِتابِهِ وَ حَلالِهِ وَ حَرامِهِ إلَیهِ.
ای مردم، این آخرین باری است که در چنین اجتماعی بپا میایستم. پس بشنوید و اطاعت کنید و در مقابل امر خداوند پروردگارتان سر تسلیم فرود آورید، چرا که خداوند عزوجل صاحباختیار شما و معبود شماست، و بعد از خداوند رسولش و پیامبرش که شما را مخاطب قرار داده، و بعد از من علی صاحباختیار شما و امام شما به امر خداوند است، و بعد از او امامت در نسل من از فرزندان اوست تا روزی که خدا و رسولش را ملاقات خواهید کرد. حلالی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان حلال کرده باشند، و حرامی نیست مگر آنچه خدا و رسولش و امامان بر شما حرام کرده باشند. خداوند عزوجل حلال و حرام را به من شناسانده است، و آنچه پروردگارم از کتابش و حلال و حرامش به من آموخته به او سپردهام.
(۳) مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ. ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَ قَدْ أَحْصاهُ اللّهُ فِی و کُلُّ عِلْمٍ عُلِّمْتُ فَقَدْ أَحْصَیتُهُ فی إمامِ الْمُتَّقینَ وَ ما مِنْ عِلْمٍ إلاّ وَقَدْ عَلَّمْتُهُ عَلِیا وَ هُوَ الإمامُ الْمُبینُ الَّذی ذَکَرَهُ اللّهُ فی سُورَةِ یس: «و کُلَّ شَیءٍ أَحْصَیناهُ فی إمامٍ مُبینٍ»
ای مردم، علی را فضیلت دهید. هیچ علمی نیست مگر آنکه خداوند آن را در من جمع کرده است و هر علمی را که آموختهام در امام المتقین جمع نمودهام، و هیچ علمی نیست مگر آنکه آن را به علی آموختهام. اوست «امام مبین» که خداوند در سوره یس ذکر کرده است: «وَ کُلَّ شَییءٍ اَحْصَیناهُ فی اِمامٍ مُبینٍ»، «و هر چیزی را در امام مبین جمع کردیم»...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
#خطابه_غدیر (۶)
(4)مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَضِلُّوا عَنْهُ وَلا تَنْفِرُوا مِنْهُ، وَ لا تَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایتِهِ، فَهُوَ الَّذی یهْدی إلَی الْحَقِّ وَ یعْمَلُ بِهِ وَ یزْهِقُ الْباطِلَ وَ ینْهی عَنْهُ وَ لا تَأْخُذُهُ فِی اللّهِ لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ، لَمْ یسْبِقْهُ إلَی الاْیمانِ بیأَحَدٌ وَ الَّذی فَدی رَسُولَ اللّهِ بِنَفْسِهِ، وَ الَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ اللّهِ وَ لا أَحَدَ یعْبُدُ اللّهَ مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیرُهُ. أَوَّلُ النّاسِ صَلاةً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَ اللّهَ مَعی. أَمَرْتُهُ عَنِ اللّهِ أَنْ ینامَ فی مَضْجَعی، فَفَعَلَ فادِیا لی بِنَفْسِهِ. ای مردم، از علی به سوی دیگری گمراه نشوید و از او روی برمگردانید و از ولایت او سرباز نزنید.
اوست که به حق هدایت نموده و به آن عمل میکند و باطل را ابطال نموده و از آن نهی مینماید، و در راه خدا سرزنش ملامت کنندهای او را مانع نمیشود. علی اول کسی است که به خدا و رسولش ایمان آورد و هیچکس در ایمانِ به من بر او سبقت نگرفت. اوست که با جان خود در راه رسول خدا فداکاری کرد. اوست که با پیامبر خدا بود در حالی که هیچکس از مردان همراه او خدا را عبادت نمیکرد. اولین مردم در نماز گزاردن و اول کسی است که با من خدا را عبادت کرد. از طرف خداوند به او امر کردم تا در خوابگاه من بخوابد، او هم در حالی که جانش را فدای من کرده بود در جای من خوابید.
(۵)مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوهُ فَقَدْ فَضَّلَهُ اللّهُوَ اقْبَلُوهُ فَقَدْ نَصَبَهُ اللّهُ. ای مردم، او را فضیلت دهید که خدا او را فضیلت داده است و او را قبول کنید که خداوند او را منصوب نموده است.
(۶) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ إمامٌ مِنَ اللّهِ، وَ لَنْ یتُوبَ اللّهُ عَلی أَحَدٍ أَنْکَرَ وِلایتَهُ وَ لَنْ یغْفِرَ لَهُ، حَتْما عَلَی اللّهِ أَنْ یفْعَلَ ذلِکَ بِمَنْ خالَفَ أَمْرَهُ وَأَنْ یعَذِّبَهُ عَذابا نُکْرا أَبَدَ الاْآبادِ وَدَهْرَ الدُّهُورِ. فَاحْذَرُوا أَنْ تُخالِفُوهُ، فَتَصْلُوا نارا وَقُودُهَا النّاسُ وَالْحِجارَةُ أُعِدَّتْ لِلْکافِرینَ. ای مردم، او از طرف خداوند امام است، و هر کس ولایت او را انکار کند خداوند هرگز توبهاش را نمیپذیرد و او را نمیبخشد. حتمی است بر خداوند که با کسی که با او مخالفت نماید چنین کند و او را به عذابی شدید تا ابدیت و تا آخر روزگار معذب نماید. پس بپرهیزید از اینکه با او مخالفت کنید و گرفتار آتشی شوید که آتشگیره آن مردم و سنگها هستند و برای کافران آماده شده است.
(۷)مَعاشِرَ النّاسِ، بیـ وَاللّهِ ـ بَشَّرَ الأوَّلُونَ مِنَ النَّبِیینَ وَ الْمُرْسَلینَ وَ أَنَا ـ وَاللّهِ ـ خاتَمُ الأنْبِیاءِ وَالْمُرْسَلینَ وَ الْحُجَّةُ عَلی جَمیعِ الْمَخْلُوقینَ مِنْ أَهْلِ السَّماواتِ وَ الأرَضینَ. فَمَنْ شَکَّ فی ذلِکَ فَقَدْ کَفَرَ کُفْرَ الْجاهِلِیةِ الاُْولی وَ مَنْ شَکَّ فی شَیءٍ مِنْ قَوْلی هذا فَقَدْ شَکَّ فی کُلِّ ما أُنْزِلَ إلَی وَ مَنْ شَکَّ فی واحِدٍ مِنَ الأئِمَّةِ فَقَدْ شَکَّ فِی الْکُلِّ مِنْهُمْ وَ الشّاکُ فینا فِی النّارِ.
ای مردم، به خدا قسم پیامبران و رسولان پیشین به من بشارت دادهاند و من به خدا قسم خاتم پیامبران و مرسلین و حجت بر همه مخلوقین از اهل آسمانها و زمینها هستم. هر کس در این مطالب شک کند مانند کفر جاهلیت اول کافر شده است و هر کس در چیزی از این گفتار من شک کند در همه آنچه بر من نازل شده شک کرده است، و هر کس در یکی از امامان شک کند در همه آنان شک کرده است و شککننده درباره ما در آتش است.
(۸)مَعاشِرَ النّاسِ، حَبانِی اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ بِهذِهِ الْفَضیلَةِ مَنّا مِنْهُ عَلَی وَ إحْسانا مِنْهُ إلَی وَ لا إلهَ إلاّ هُوَ، أَلا لَهُ الْحَمْدُ مِنّی أَبَدَ الآبِدینَ وَ دَهْرَ الدّاهِرینَ وَ عَلی کُلِّ حالٍ. مَعاشِرَ النّاسِ، فَضِّلُوا عَلِیا فَإنَّهُ أَفْضَلُ النّاسِ بَعْدی مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثی ما أَنْزَلَ اللّهُ الرِّزْقَ وَ بَقِی الْخَلْقُ. ای مردم، خداوند این فضیلت را بر من ارزانی داشته که منّتی از او بر من و احسانی ازجانب او به سوی من است. خدایی جز او نیست. حمد و سپاس از من بر او تا ابدیت و تا آخر روزگار و در هر حال. ای مردم، علی را فضیلت دهید که او افضل مردم بعد از من از مرد و زن است تا مادامی که خداوند روزی را نازل میکند و خلق باقی هستند...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
#خطابه_غدیر (۷)
(۹)مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ، مَغْضُوبٌ مَغْضُوبٌ مَنْ رَدَّ عَلَی قَوْلی هذا وَ لَمْ یوافِقْهُ. أَلا إنَّ جَبْرَئیلَ خَبَّرَنی عَنِ اللّهِ تَعالی بِذلِکَ وَ یقُولُ: «مَنْ عادی عَلِیا وَلَمْ یتَوَلَّهُ فَعَلَیهِ لَعْنَتی وَغَضَبی»، «وَ لْتَنْظُرْ نَفْسٌ ما قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَ اتَّقُوا اللّهَ ـ أَنْ تُخالِفُـوهُ فَتَزِلَّ قَدَمٌ بَعْدَ ثُبُوتِها ـ إنَّ اللّهَ خَبیرٌ بِما تَعْمَلُونَ» ملعون است ملعون است، مورد غضب است مورد غضب است کسی که این گفتار مرا ردّ کند و با آن موافق نباشد. بدانید که جبرئیل از جانب خداوند این خبر را برای من آورده است و میگوید: «هر کس با علی دشمنی کند و ولایت او را نپذیرد لعنت و غضب من بر او باد». هر کس ببیند برای فردا چه پیش فرستاده است. از خدا بترسید که با علی مخالفت کنید و در نتیجه قدمی بعد از ثابت بودن آن بلغزد، خداوند از آنچه انجام میدهید آگاه است.
(۱۰)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ جَنْبُ اللّهِ الَّذی ذَکَرَ فی کِتابِهِ الْعَزیزِ، فَقالَ تَعالی مُخْبرا عَمَّنْ یخالِفُهُ: «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتا عَلی ما فَرَّطْتُ فی جَنْبِ اللّهِ» ای مردم، علی «جنب اللّه» است که خداوند در کتاب عزیزش ذکر کرده و درباره کسی که با او مخالفت کند فرموده است: «اَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتا عَلی ما فَرَّطْتُ فی جَنْبِ اللّهِ»، «ای حسرت بر آنچه درباره جنب خداوند تفریط و کوتاهی کردم»
(۱۱)مَعاشِرَ النّاسِ، تَدَبَّرُوا القُرْآنَ وَ افْهَمُوا آیاتِهِ وَ انظُرُوا إلی مُحْکَماتِهِ وَ لا تَتَّبِعُوا مُتَشابِهَهُ، فَوَاللّهِ لَنْ یبَینَ لَکُمْ زَواجِرَهُ وَ لَنْ یوضِحَ لَکُمْ تَفْسیرَهُ إلاَّ الَّذی أَنَا آخِذٌ بِیدِهِ وَ مُصْعِدُهُ إلَی وَ شائِلٌ بِعَضُدِهِ وَ رافِعُهُ بِیدی وَ مُعْلِمُکُمْ: أَنَّ مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِی مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِی بْنُ أَبیطالِبٍ أَخی وَوَصِیی وَمُوالاتُهُ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَیّ
ای مردم، قرآن را تدبر نمایید و آیات آن را بفهمید و در محکمات آن نظر کنید و به دنبال متشابه آن نروید. به خدا قسم، باطن آن را برای شما بیان نمیکند و تفسیرش را برایتان روشن نمیکند مگر این شخصی که دست او را میگیرم و او را به سوی خود بالا میبرم و بازوی او را میگیرم و با دستم او را بلند میکنم و به شما میفهمانم که: «هر کس من صاحباختیار اویم این علی صاحباختیار اوست»، و او علی بن ابیطالب برادر و جانشین من است، و ولایتِ او از جانب خداوندِ عزوجل است که بر من نازل کرده است.
(۱۲)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ عَلِیا وَ الطَّیبینَ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ هُمُ الثِّقْلُ الأصْغَرُ وَ الْقُرْآنُ الثِّقْلُ الأکْبَرُ، فَکُلُّ واحِدٍ مِنْهُما مُنْبِئٌ عَنْ صاحِبِهِ وَ مُوافِقٌ لَهُ، لَنْ یفْتَرِقا حَتّی یرِدا عَلَیّ الْحَوْضَ. أَلا إنَّهُمْ أُمَناءُ اللّهِ فی خَلْقِهِ وَحُکّامُهُ فی أَرْضِهِ. أَلا وَ قَدْ أَدَّیتُ، أَلا وَ قَدْ بَلَّغْتُ، أَلا وَ قَدْ أَسْمَعْتُ، أَلا وَ قَدْ أَوْضَحْتُ. ألا وَ إنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ قالَ وَ أَنَا قُلْتُ عَنِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ. أَلا إنَّهُ لا «أَمیرَالْمُؤْمِنینَ» غَیرَ أَخی هذا. أَلا لا تَحِلُّ إمْرَةُ الْمُؤْمِنینَ بَعْدی لأحَدٍ غَیرِهِ...
ای مردم، علی و پاکان از فرزندانم از نسل او ثقل اصغرند و قرآن ثقل اکبر است. هر یک از این دو از دیگری خبر میدهد و با آن موافق است. آنها از یکدیگر جدا نمیشوند تا بر سر حوض کوثر بر من وارد شوند. بدانید که آنان امینهای خداوند بین مردم و حاکمان او در زمین هستند. بدانید که من ادا نمودم، بدانید که من ابلاغ کردم، بدانید که من شنوانیدم، بدانید که من روشن نمودم، بدانید که خداوند فرموده است و من از جانب خداوند عزوجل میگویم، بدانید که امیرالمؤمنینی جز این برادرم نیست. بدانید که امیرالمؤمنین بودن بعد از من برای احدی جز او حلال نیست...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
#غدیر شناسی
🍃حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم): هر پیامبری، وصی و وارثی دارد و علی (علیه السلام) وصی و وارث من است.
📚 تاریخ دمشق ۳۹۲/۴۲
🍃حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم): غدیر را تا قیامت، حاضران به غایبان و پدران به فرزندان برسانند.
📚 خطبه غدیر
🍃حضرت صادق علیه السلام: نام غدیر در زمین، روز باز خواست شدگان است.
📚 بحارالانوار ۲۲۰/۹۸
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز باز کردن گره پیوند میان کفر و نفاق است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
🍃مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز به صراحت سخن گفتن از مقام ناب است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
🍃امام صادق علیه السلام: روز غدیر، روز شادابی است.
📚 الغدیر ۲۸۶/۱
🍃حضرت رضا سلام الله علیه: روز غدیر، روز کامل کردن است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
🍃مولانا امیرالمومنین #علی علیه السلام: در روز غدیر، عالم بالا است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۶/۲
🍃امام صادق علیه السلام:
روز غدیر، روز اطعام است.
📚 بحار الانوار ۲۲۳/۹۵
🍃حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم): #یوم_الغدیر (این نام، معروفترین نام غدیر است، که از مکان واقعه گرفته شده است)
📚 خطبه غدیر
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: و خداوند در روز غدیر، اراده خویش را در حق بندگان خاص و گزیدگان خود اظهار داشت.
📚 مصباح المتهجد۷۵۴/۲
🍃حضرت صادق علیه السلام: روز غدیر، روز شکر گزاری است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
🍃امام صادق علیه السلام: روز غدیر، روز نماز است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
🍃امام صادق علیه السلام: روز غدیر، روز محمد(صلی الله علیه وآله وسلم) و آل محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز اظهار گوهر مصون است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۶/۲
🍃حضرت صادق علیه السلام: روز غدیر، روز اتمام نعمت است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
🍃حضرت صادق علیه السلام: روز غدیر، روز عبادت است.
📚 الغدیر ۲۸۵/۱
🍃حضرت صادق علیه السلام: روز غدیر، عید اهل بیت علیهم السلام است.
📚 بحار الانوار ۳۰۰/۹۵
🍃مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز امن و امان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۶/۲
🍃حضرت رضا علیه السلام: روز غدیر، روز قبولی اعمال شیعیان است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
🍃حضرت رضا علیه السلام: روز غدیر، روز زینت است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
🍃حضرت صادق علیه السلام: روز غدیر در زمین، روز میثاق نامیده شده است.
📚 بحار الانوار ۲۳۱/۹۵
🍃مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز گواهی و گواهان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
🍃أمیرالمومنین علی علیه السلام: روزغدیر، روز پیمان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
🍃مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز جداسازی حق از باطل است.
📚 المراقبات / ۲۵۷
🍃مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روزی است که منزلت شایستگان در آن، بلندی گرفت.
📚 مصباح المتهجد/۷۵۵
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز بیان کردن حقایق ایمان است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز آشکار کردن حقیقت است.
📚 مصباح المتهجد۷۵۵/۲
🍃حضرت رضا سلام الله علیه: همانا روز زبونی شیطان است
📚 بحار الانوار ۳۲۳/۹۵
🍃حضرت صادق علیه السلام: در این روز، رضایت خدا نهفته است.
📚 بحار الانوار ۳۲۳/۹۵
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز راندن شیطان است.
📚 مصباح المتهجد ۷۵۶/۲
🍃امیرالمومنین علیه السلام: روز غدیر، روز آزمایش بندگان است.
📚 مصباح المتهجد ۷۵۶/۲
🍃امیرالمومنین علیه السلام روز غدیر: روزی است که دلایل خداوند در آن روشن کشت.
📚 مصباح المتهجد ۷۵۵/۲
🍃امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز راهنمایی است.
📚 مصباح التهجد۷۵۶/۲
🍃مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام: روز غدیر، روز گشایش است.
📚 مصباح المتهجد/۷۰۰
🍃امام رضا علیه السلام: روز غدیر، روز لبخند است.
📚 المراقبات/ ۲۵۷
🍃حضرت رضا سلام الله علیه: عید غدیر، برترین عید خداوند است.
📚 الغدیر ۱/۲۸۶
🍃امام صادق علیه السلام روز غدیر، روز بپا خواستن است.
📚 بحارالانوار ۳۲۳/۹۵
🍃امام صادق علیه السلام: روز غدیر، روز شادمانی است.
📚 الغدیر ۲۸۶/۱
eitaa.com/ebratha_ir
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روایتی عجیب
🎙حجت الاسلام میرزا محمدی
🔰قال النبي (صلی الله علیه و آله):
✅إن الله يرفع القطر عن هذه الأمة ببغضهم علي بن أبي طالب (علیه السلام)
وفي رواية فقام رجل فقال: يا رسول الله وهل يبغض عليّا أحد ؟
قال: نعم! القعود عن نصرته بغضٌ
(ابن شهر آشوب، المناقب، ج 3ص 16)
#تبلیغ_غدیر_واجب_است.
#مبلغ_غدیر_باشیم.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✅ثبات قدم در مسیر قرآن و أهلبیت
چه پیام های بسیاری از دیدن این عکس زیبا دریافت کردم.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
#آیه_غدیر
«يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ» سوره مائده، آیه ۶۷
اى پيامبر! آنچه را از سوى پروردگارت به تو نازل شده است (در مورد ولايت و جانشينى حضرت على) اعلام كن واگر چنين نكنى، رسالت الهى را نرساندهاى و (بدان كه) خداوند تو را از (شرّ) مردم (و كسانى كه تحمّل شنيدن اين پيام مهم را ندارند) حفظ مىكند. همانا خداوند گروه كافران را هدايت نمىكند.
نکته ها
اين آيه به دلايلى كه خواهد آمد مربوط به جانشينى حضرت على عليه السلام و نصب او به ولايت در #غديرخم به هنگام برگشت پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله از سفر حج در سال دهم هجرى است. جالب اينكه اين آيه در ميان دو آيهاى قرار گرفته كه مربوط به اقامهى كتاب آسمانى است و شايد اشاره به اين باشد كه ميان رهبر معصوم و اقامهى كتاب آسمانى، پيوند محكمى برقرار است. آرى، امام است كه مىتواند كتاب آسمانى را به پا دارد و اين كتاب خداست كه مىتواند امام واقعى را معرّفى كند.
همهى مفسّران شيعه به اتكاى روايات اهل بيت عليهم السلام و نيز بعضى از مفسّران اهلسنت به عنوان يكى از مصاديق، آيه را مربوط به نصب حضرت على عليه السلام در غدير خم به ولايت و امامت دانستهاند.( تفاسير كبير فخررازى و المنار)
جالب آنكه صاحب تفسير المنار از مُسند احمد و ترمذى و نسائى و ابن ماجه، حديثِ «مَن كنتُ مولاه فعلىّ مولاه» را با سند صحيح و موثّق بيان كرده است و سپس با دو جمله به خيال خود در آن تشكيك نموده است: اوّل اينكه مراد از ولايت، دوستى است. (غافل از آنكه دوستى نياز به بيعت گرفتن و تبريك گفتن و آن همه تشريفات در غدير خم نداشت) دوم آنكه اگر حضرت على عليه السلام امام و رهبر بعد از رسول اكرم صلى الله عليه و آله بود، چرا فرياد نزد و ماجراى نصب خود را در غدير نگفت؟! (غافل از آنكه در سراسر نهجالبلاغه و كلمات حضرت على عليه السلام نالهها و فريادها مطرح است؛ ولى صاحب المنار گويا آن نالهها و فريادها را نشنيده است).
در تمام قرآن تنها در اين آيه است كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نسبت به كتمان پيام، تهديد شده كه اگر نگويى، تمام آنچه را كه در۲۳ سال رسالت گفتهاى هدر مىرود. پس بايد ديد چه پيام مهمى است كه اين گونه بيان مىشود؟
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله به حضرت على عليه السلام فرمود: «لو لم ابلغ ما امرت به من ولايتك لحبط عملى» اگر آنچه درباره ولايت تو است به مردم نرسانم تمام اعمال من محو مىشود. (تفسير نورالثقلين وامالى صدوق، ص۴۰۰)
در اين آيه، چند نكته است كه جهتگيرى محتوايى آن را روشن مىكند:
۱. سورهى مائده، در اواخر عمر شريف پيامبر اسلام نازل شده است.
۲. در اين آيه، بجاى «يا أيّها النّبى»، تعبير «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ» آمده است، كه نشانهى يك رسالت مهم است.
۳. به جاى فرمان «أبلغ»، فرمان «بَلِّغْ» آمده كه نشانهى ابلاغ قطعى ورسمى ومهم است.
۴. پيامبر نسبت به نرساندن يك پيام مهم تهديد شده كه اگر نگويد، همهى زحماتش به هدر مىرود.
۵. رسول خدا صلى الله عليه و آله از عواقب كارى هراس دارد كه خداوند او را دلدارى مىدهد كه ما تو را از شر مردم نگه مىداريم.
۶. پيامبر، از جان خود نمىترسد. زيرا در روزگار تنهايى كه با بتپرستان مبارزه مىكرد و در جنگهايى كه با مشركان درگيرى نظامى داشت، از خطرها نمىترسيد. (در حالى كه سنگباران مىشد، و يارانش شكنجه مىشدند، حالا در اواخر عمر و در ميان اين همه يار بترسد؟!)
۷. در آيه، پيامى است كه به لحاظ اهميّت، با همه پيامهاى دوران نبوّت و رسالت، برابر است كه اگر اين پيام به مردم نرسد، گويا همهى پيامها محو مىشود.
۸. محتواى پيام، بايد مسألهاى اساسى باشد، وگرنه در مسائل جزئى و فردى، اين همه تهديد و دلدارى لازم نيست.
۹. پيام آيه، مربوط به توحيد و نبوّت و معاد نيست، چون اين اصول، در روزهاى اوّل بعثت در مكّه بيان شده و نيازى به اين همه سفارش در اواخر عمر آن حضرت ندارد.
۱۰. پيام آيه، مربوط به نماز، روزه، حج، زكات، خمس و جهاد هم نيست، چون اينها در طول۲۳ سال دعوت پيامبر بيان شده و مردم نيز به آن عمل كردهاند و هراسى در كار نبوده است.
پس، محتواى اين پيام مهم كه در اواخر عمر شريف پيامبر صلى الله عليه و آله نازل شده چيست؟
روايات بسيارى از شيعه و سنّى، ما را از تحيّر نجات داده و راه را نشان مىدهد. روايات مىگويد: آيه مربوط به هجدهم ذيحجه سال دهمهجرى در سفر حجةالوداع پيامبر اسلام است، كه آن حضرت در بازگشت به سوى مدينه، در مكانى به نام #غديرخم به امر الهى فرمان توقّف داد و همه در اين منطقه جمع شدند. مكانى كه هم آب و درخت داشت و در گرماى حجاز، كارساز بود و هم محلّ جداشدن كاروانهاى زائران مكّه بود و اهل يمن، عراق، شام،
مدينه و حبشه از هم جدا مىشدند.
در آنجا، پيامبر خدا در ميان انبوه ياران، بر فراز منبرى از جهاز شتران قرار گرفت و خطبهاى طولانى خواند. ابتداى خطبه، توحيد، نبوّت و معاد بود كه تازگى نداشت. سخن تازهاى كه بود اين بود كه پيامبر، خبر از رحلت خود داد و نظر مسلمانان را نسبت به خود جويا شد. همه نسبت به كرامت و عظمت و خدمت و رسالت او در حد اعلا اقرار كردند. وقتى مطمئن شد که صدايش به همهى مردم، در چهار طرف مىرسد، پيام مهم خود را نسبت به آينده بيان كرد. و فرمود: «مَن كنتُ مولاه فهذا فعلىّ مولاه» هر كه من مولاى اويم، علىّ مولاى اوست و بدين وسيله جانشينى حضرت على عليه السلام را براى پس از خود به صراحت اعلام داشت.
امّا پس از وفاتش، وقتى حضرت زهرا عليها السلام به در خانههاى مردم مىرفت و مىگفت: مگر نبوديد و نشنيديد كه رسول خدا در غدير خم چه فرمود؟ مىگفتند: ما در غدير خم، در فاصله دورى بوديم و صداى پيامبر را نمىشنيديم!! اللّه اكبر از كتمان، از ترس، از بىوفايى و از دروغ گفتن به دختر پيامبر خدا.
آرى، مردم با دو شاهد، حقّ خود را مىگيرند، ولى حضرت على عليه السلام با وجود دهها هزار شاهد، نتوانست حقّ خود را بگيرد. امان از حبّ دنيا، حسادت و كينههاى بدر و خيبر و حنين كه نسبت به حضرت #علىّ عليه السلام در دل داشتند.
امام باقر عليه السلام فرمودند: «بُنى الاسلام على خمس على الصلاة و الزّكاة و الصوم و الحج و الولاية و لم يناد بشىء كما نودى بالو لاية فاخذ النّاس بارباع و تركوا هذه»، اسلام بر پنج چيز استوار است: بر نماز، زكات، روزه، زكات و ولايت اهلبيت و چيزى به اندازهى ولايت مورد توجّه نبود، امّا مردم چهارتاى آن را پذيرفتند و ولايت را ترك كردند! (كافى، ج۲، ص۱۸)
امام رضا عليه السلام فرمود: بعد از نزول اين آيه كه خداوند ضامن حفظ رسول اكرم صلى الله عليه و آله شد، «وَ اللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» پيامبر هر نوع تقيّه را از خود دور كرد. (تفسير نورالثقلين و عيون اخبارالرضا، ج۲، ص۱۳۰)
پیام ها
۱. نوع خطاب، بايد با نوع هدف، هماهنگ باشد. چون هدف، رسالت و پيام رسانى است، خطاب هم «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ» است.
۲. انتخاب رهبر اسلامى (امام معصوم) بايد از سوى خداوند باشد. «بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ»
۳. گاهى ابلاغ پيام الهى بايد در حضور مردم و در مراسم عمومى و با بيعتگرفتن همراه باشد، ابلاغ ولايت با سخن گفتن تنها كافى نيست؛ بلكه بايد با عمل همراه باشد. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ» به جاى «ان لم تبلغ»
۴. احكام و پيامهاى الهى، همه در يك سطح نيست. گاهى كتمان يك حقيقت، با كتمان تمام حقايق برابر است. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»
۵. اگر رهبرى صحيح نباشد، مكتب نابود و امّت گمراه مىشود. «فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»
۶. ركن اصلى اسلام، امامت و حكومت است. «وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»
۷. انكار ولايت، نوعى كفر است. «إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرِينَ»
۸. عنصر زمان و مكان، دو اصل مهم در تبليغ است. (با توجّه به اينكه اين آيه در هجدهم ذىالحجّه و در محل جدا شدن كاروانهاى حج نازل شد)
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
#یاعلی
اشعار بدون نقطه وتکرار ۱۱۰ بار نام مبارک علی( علیه السلام) در وصف مولی امیرالمومنین علیه السلام
سروده: رضا وهابزاده(خاموش)
علی عالی علی اعلی
علی والی علی والا
علی روح همه دلها
علی سرلوح هر املا
علی کرّارعلی سردار
علی سرّوعلی اسرار
علی سرور علی سالار
علی حاء وعلی طاها
علی اکمل علی کامل
علی اعلم علی عامل
علی عدل و علی عادل
علی درّ کلام ما
علی اعلم علی اکرم
علی محرم علی مرحم
علی هم دم علی همدم
علی لوُءلوُء علی لا لا
علی احکم علی حاکم
علی صائم علی دائم
علی سلم و علی سالم
علی سرّ دعای ما
علی علم همه عالم
علی حکم و علی محکم
علی حالُ علی الاحوال
علی اول ولّی ما
علی کی درکلام آمد
علی کو در مرام آمد
علی روح سلام آمد
علی مُهر کلام ما
علی مُلک و علی مالک
علی سِلک وعلی سالک
علی حُلوُ عَلی' حالک
علی داروی درد ما
علی اسعد علی مسعود
علی احمد علی محمود
علی کو در حرم مولود
علی آگاهی دلها
علی طاهر علی اطهر
علی داور علی محور
علی محو روی داور
علی آرام دل مارا
علی دُرّ کلام الله
علی صُهر رسول الله
علی روحُ عَلَی الاَرواح
علی آدم عَلی حوّا
دلم مملوّ مِهر او
علی را مهر مولا گو
مگو اصلا علی را هو
ملک مَحو روی مولا
معلّم درهمه عالم
ومحو علم او آدم
علی اعلا عَلَی الآدم
علی اعلا عَلَی الموسی
علی را دم دهم هردم
دهم درراه او سرهم
علی وردم علی روحم
علی آرامه ی دلها
علی صلح و علی صالح
علی سمع و علی سامع
علی مدح وعلی مادح
علی روح دل اعما
علی هم اسم الله و
علی همراه الله و
علی را گو ولی الله
صدا سَرده علی مولا
علیحمد وعلی حامد
علی مرد و علی واحد
علی را در سماء مائد
علی دارد محمد را
علی امرو علی آمر
علی راحِم علی عامر
علی ماه وعلی ماهر
همه مهو روی مولا
علی دُرّ وعلی گوهر
علی واکَرده اوهر در
کسی اسم علی آرد
رود همّ همه دلها
علی دلداده همسر
دل آرام علی همسر
و کرده مدح او همسر
علی را همسری والا
محمد را علی امداد
محمد را علی داماد
گلی اطهر علی را داد
که او عطر همه گلها
دلم مِهر ولی دارد
دمادم اسم اوآرد
سروری در دلم کارد
سرم گَردِ ره مولا
صدو ده مرحله اسم
علی آورده ام
که هر مصرا ع سردادم
مدد مولا مددمولا مدد
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
داستانی زیبا و شنیدنی
🔹 پدر ما حاج آقای دشتی مترجم نهج البلاغه به آیت الله مرعشی گفتند آقا دعا کنید ما در هزینه ی چاپ این کتاب دچار مشکل هستیم.
آیت الله مرعشی نجفی (ره) فرمودند آقای دشتی حکایت علی مَرده را شنیدی؟شخصی بود در اصفهان. اوضاع مالی داغون.. یه خونه ی کوچیک داشت که دو تا اتاق داشت به همسرش گفت بیا یکی از این اتاقها را خالی کنیم اتاق دوم را بکنیم محل پرورش مرغ و خروس پذیرفت.
قرار شد کف اتاق را بکنند تا قفسه بگذارند تعداد بیشتری مرغ و خروس جا بگیرد. مقداری کند دید چیزی برق میزند نگاه کرد دید الماسی از دل خاک آمد بیرون، سریع رفت بازار زرگرهای اصفهان گفت این را کسی می خرد؟
گفتند: این خیلی قیمتی است این را فقط باید ببری بغداد آنجا از تو می خرند.
آمد وارد عراق شد چون محب امیرالمؤمنین علیه السلام بود گفت اول بروم نجف عرض ارادت کنم بعد بروم دنبال فروش الماس.
روز آخر که میخواست خداحافظی کند و برود سمت بغداد دید خادم حرم دارد صدا میزند(داخل ضریح یک قبر چوبی است)آن زمان حرم ضریح نداشت خادم می گفت ایها الناس شیعیان مولا کمک کنید مولا ضریح ندارد.
این بنده ی خدا به عبارت ما امروزی ها جوگیر شد گفت ما که یک عُمر نداشتیم از این به بعد هم نداشته باشیم خادم را صدا زد الماس را داد به خادم و گفت این خیلی قیمتی است ضریح را درست کنید و به همه ی کارهای حرم برسید همه را جواب میدهد خادم خوشحال رفت.
این شخص نشست گوشه ی حرم دیگر کاری نداشت بکند. یک لحظه پشیمان شد با خود گفت عجب کاری کردم ,کاش میفروختم و مقداری را میدادم حالا جواب زن و بچه را چه بدهم...در همین حالت که بوده به خواب فرو میرود در عالم خواب می بیند.
آقا امیرالمؤمنین علیه السلام از داخل آن قبر که صندوق چوبی داشت آمدند بیرون و لاله گوشش را گرفتند و سه بار فرمودند حاجی الماسی (علی مَرد است) زیر بار منت نامرد نمیرود شخص از خواب بیدار شد و پشیمان شد از آن پشیمانی ... عرضه داشت آقا جان غلط کردم نفهمیدم همه ی زندگیم فدای شما.
یک مرتبه دید پلیس وارد حرم شده و او را گرفتند. ترسید فکر کرد اتفاق بدی افتاده پرسید چه شده گفتند ما اصفهان دنبالت میگشتیم تلگراف زدیم گفتند آمدی نجف آمدیم دنبالت. یک عموی بسیار پولدار داشتی در هندوستان از دنیا رفته وارثی ندارد جز تو دنبالت میگردند بری تحویل بگیری اموال را.
با خود گفت من نیم ساعت پیش الماس را دادم این تلگراف بیشتر از بیست روز است دست به دست دنبال تو است اصلا قبل از اینکه الماسی پیدا کنی علی علیه السلام فکر تو را کرده است.
رفت هندوستان مال و اموال را تحویل گرفت آمد در اصفهان بازار زرگری راه انداخت که مشابهش نبود در آن اطراف اسمش را هم به برکت خطاب امیرالمؤمنین گذاشت (حاجی الماسی)
آقای مرعشی فرمودند آقای دشتی برای امیرالمؤمنین کار می کنید نگران نباشید علی مَرد است.
💐پیشاپیش عید غدیر خم مبارک.
https://eitaa.com/joinchat/1997602816Cf7f5d3ab84
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خطاب به کسانی که میخواهند اینستاگرام را حسینیه کنند، حتما قبلش این کلیپ را ببینید!…
✅ تلگرام و.... پیامهای شما را (که بخواهد ) قبل از آنکه آنها را بخوانید حذف می کند.
✅چرا پیامبر برای ایران مبلغ نفرستاد بلکه نامه نوشت اما برای یمن و ... مبلغ فرستاد.
✅چرا پیامبر در مسجد ضرار نماز نخواند.
✅مقام معظم رهبری :باید انقلابی همچون انقلاب سال۵۷ در( پیام رسان ها و...) فضای مجازی انجام شود.
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh