eitaa logo
طوبای عفاف
673 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻برخی از اغتشاشگران برای اینکه ترسِ جوانان حاضر در را کاهش دهند و انرژی آنها را برای ادامه‌ی اغتشاشات زیاد نمایند ، جنبش خود را با انقلاب سال ۵۷ مقایسه می‌کنند و قصد الگو گیری از انقلاب را دارند و از جوانان میخواهند همچون مردمِ آن سالها دست از مبارزه نکشند!! ♨️بیاییم به طور اجمالی تفاوت‌ های اغتشاشات ۱۴۰۱ را با انقلاب ۱۳۵۷ بررسی کنیم : ⭕️1⃣⭕️: در سال ۵۷ ، رهبری مقتدر و دارای محبوبیت همچون حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) جلودار انقلاب بود ، اما در اغتشاشات ۴۰۱ ما نه تنها رهبری واحد نمیبینیم ، بلکه افرادی که به عنوان لیدرهایِ این جریان محسوب می‌شوند ، یکی مفت خوری‌ست که هنوز دستش در جیب مادرش است [رضا پهلوی] ، یکی حقوق بگیر آمریکاست که در دوران مجردی باردار شده [مسیح علینژاد] ، یکی فاحشه‌ای هالیوودی [گلشیفته فراهانی] و دیگری فوتبالیستی دیپلمه [علی کریمی] است! ⭕️2⃣⭕️: حضرت امام در سال ۵۷ در حالی انقلاب را به پیروزی رسانیدند که از رسانه‌های نوین همچون رادیو و تلویزیون بی بهره بودند ، اما جریان برانداز در سال ۴۰۱ با اینکه سوارِ بر رسانه‌های نوین هستند ولی سعی میکنند با فراخوان‌ها ، دروغ های فراوان ، شایعه پراکنی‌ها و انتشار اخبار ها از خاموشیِ نهضت خود جلوگیری کنند! ⭕️3⃣⭕️: حضرت امام قلب مردم را فتح کرد و مردم از اعماق قلب‌شان پای انقلابشان بودند و ایشان حتی مجاهدین خلق [منافقین] را از مبارزه‌ی مسلحانه منع فرمودند ، اما براندازان ۴۰۱ مسلح هستند و گمان می‌کنند میتوانند با ایجاد رعب و وحشت انقلاب کنند! ⭕️4⃣⭕️: ایمان و عقیده‌ی الهیِ انقلابیون سال ۵۷ و قبل تر از آن ، چنان بالا بود که حاضر بودند زیر شکنجه‌های ساواکِ خونریز جان بدهند اما لب به اسرار محرمانه نگشایند ، ولی براندازان ۴۰۱ به محض دستگیری به کرده و نکرده‌ی خود اعتراف می‌کنند و بعضا خود را خیس می‌نمایند! ⭕️5⃣⭕️: انقلاب سال ۵۷ هدف و برنامه داشت و متفکرانی همچون شهید بهشتی و شهید مطهری در اتاق فکر آن حضور داشتند ، اما نهضت ۴۰۱ با شعار هدفی جز فحشا و برهنگی و تجزیه‌ی ایران ندارد و رهبران این جنبش برای فردای براندازی هیچ فکری نکرده‌اند! 😏موارد دیگری هم از این تفاوت های فاحش بین این دو حرکت اعتراضی موجود است ، اما همین ۵ مورد به خوبی گویای این است که براندازان ۴۰۱ هیج ربطی به انقلابیون ۵۷ ندارند و وقتی به شیوه‌ی کشته‌شدن افرادی همچون شهید آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان توسط این آشوب گران نگاه میکنیم ، اتفاقا این براندازان را بیشتر شبیه به ساواکی هایِ سال ۵۷ می‌یابیم تا انقلابی های سال ۵۷!!! ✍ میلاد خورسندی انتشاربدون‌‌لینک: ☑️ ـ @mikh_media ـ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر می‌خواهید ببینید امپراتوری رسانه چه بلایی سر مردم می‌آورد سخنان جالب سردار نقدی را بشنوید!
35.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک خانم با سه دقیقه، پرونده اغتشاشگرها و حامیانشان را به تصویر کشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای(مد ظله العالی): برای انقلابی بودن شاخص هایی وجود دارد. من پنج شاخص را ذکر می کنم. البته بیش از این ها می شود خصوصیاتی را گفت، لکن من فعلاً پنج شاخص برای انقلابی گری ذکر می کنم که ما باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد کنیم و حفظ کنیم، هرجا هستیم: یکی در کار هنر است، یکی در کار صنعت است، یکی در کار فعّالیّت سیاسی است، یکی در کار فعّالیّت علمی است، یکی در کار فعّالیّت اقتصادی و بازرگانی است؛ فرقی نمی کند؛ این شاخصها در همه‌ افراد ما ملّت ایران می تواند وجود داشته باشد. پنج شاخص که اینها را شرح خواهم داد [عبارتند از]: شاخص اوّل: پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب؛ شاخص دوّم، هدف‌گیری آرمانهای انقلاب و همّت بلند برای رسیدن به آنها که آرمان های انقلاب و اهداف بلند انقلاب را در نظر بگیریم و همّت برای رسیدن به آنها داشته باشیم؛ شاخص سوّم، پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ کشور، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، استقلال فرهنگی -که مهم‌تر از همه است- و استقلال امنیّتی شاخص چهارم، حساسیت در برابر دشمن و کار دشمن و نقشه‌ دشمن و عدم تبعیت از او که البته باید دشمن را شناخت، نقشه‌ او را فهمید و از تبعیّت دشمن سر باز زد. عرض کردیم که قرآن این عدم تبعیّت را «جهاد کبیر» نام نهاده است؛ من این چند وقت دو سه بار دراین‌باره صحبت کردم. شاخص پنجم، تقوای دینی و سیاسی که این بسیار مهم است. این پنج شاخص اگر در کسی وجود داشته باشد، قطعاً انقلابی است؛ حالا درجات انقلابی بودن، همان‌طور که عرض کردیم، مختلف است. قرارگاه محله های اسلامی شهيد همدانی منطقه سه تهران
☂ 💜☂ ☂ خدایا به حرف مامان بابام گوش نده .... ☂ 💜☂ ☂ 🌅امام صادق علیه السلام: 🌅پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: فرزندانتان را زیاد کنید، چرا که من فردا (روز قیامت) با فراوانی شما بر دیگر امتها مباهات میکنم. 📚کافی، ج ۶، ص ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز هر چند لحظاتی را به گفتگو با امام عصر علیه السلام اختصاص دهید. 💠 «یارب فرج صاحب ما را برسان.» تعجیل در فرج @toubaefaf
مأیوس نشوید شما یک حلقه از این زنجیره هستید ‌‌ ‌╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮ @vajebf00 ╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═
تفاوت انقلاب ها «قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ شَدِيدٍ» سوره سبأ، ۴۶ بگو: من شما را به يك سخن پند مى‌دهم؛ براى خدا قيام كنيد، دو نفر دو نفر و يك نفر يك نفر، پس بيانديشيد (تا ببيند) كه هيچ گونه جنونى در هم سخن شما (پيامبر) نيست، او براى شما از عذاب سختى كه در پيش است جز هشدار دهنده‌اى نيست. پیام ها ۱. يكى از وظايف انبيا، موعظه مردم است. «أَعِظُكُمْ» ۲. تنها به حرف اكتفا نكنيد، بايد به پا خواست. «تَقُومُوا» ۳. آن چه مهم است قيام خالصانه براى خداست، تعداد و نفرات نقش اصلى را ندارد. «تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‌ وَ فُرادى‌» ۴. قيام سه عنصر لازم دارد: خلوص، «لِلَّهِ» رهبر، «بِصاحِبِكُمْ» فكر و برنامه. «تَتَفَكَّرُوا» حركت‌ها و انقلاب‌هايى كه براى خدا نباشد و برخاسته از عقده‌ها و هوس‌ها و براى كسب ثروت باشد به جايى نمى‌رسد. اگر انقلاب همراه با فكر و برنامه جامع نباشد و يا رهبر الهى همراه و مصاحب با انقلابيون نباشد به نتيجه‌اى نمى‌رسد و بقا و بركاتى نخواهد داشت. ۵. پيامبر، كوچك‌ترين نقطه ضعف روحى ندارد. او سال‌ها در ميان شما زندگى كرده و همه او را به عقل و درايت مى‌شناسيد و نسبت جنون به او ناشى از بى‌فكرى است. «تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ» ۶. رهبر الهى، هم‌نشين و هم‌سخن با مردم است. «بِصاحِبِكُمْ» ۷. خداوند حامى پيامبران است و تهمت‌ها را از آنان دفع مى‌كند. «ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ» ۸. با اين كه كار پيامبران بشارت و هشدار است، امّا هشدار بيش‌تر مورد توجّه قرآن است، زيرا افراد غافل به هشدار نياز بيش‌ترى دارند. «إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ» ۹. هشدار انبيا به سود مردم است. «نَذِيرٌ لَكُمْ» ۱۰. عذاب، پيش روى شماست، اگر در راه خدا قيام نكنيد، هم در دنيا گرفتار مى‌شويد و هم قيامت دور نيست. «بَيْنَ يَدَيْ عَذابٍ» تفسیر نور، ج۷، ص۴۶۰ @toubaefaf
این توئیت عالی بود 😂👆 ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز↙️ 🆘@sabreenS1_official
🔴 می‌دانستید در آمریکا بیش از ۱۲۰ دانشگاه تک جنسیتی وجود دارد؟! 🔹 آن وقت وقتی از جداسازی فضای تحصیل دختران و پسران در ایران صحبت می کنیم که علاوه بر رعایت مسائل شرعی تأثیر بالایی در یادگیری دارد، می گویند به شعور دانشجو توهین می کنید!
✍سلام. در این زمانه حساس بسیار به جاست که به هر طریق ممکن از طریق رسانه، آگاهی بخشی به قوا و نهادهای فرهنگی و دولت، تذکر لسانی، تألیف کتاب و مقاله و داستان، تبلیغ چهره به چهره، تحصن بانوان و... در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب و در راستای مبارزه با حیایی قیام کنیم. @toubaefaf
▪️تراکنش با موفقیت انجام شد ⛔اعمال خوب شما با موفقیت به حساب شخصی که از او غیبت کردید، واریز شد.
120129_002.m4a
13.95M
🎙نقشه ای برای نهادینه کردن فرهنگ حیا و عفاف حجت‌الاسلام والمسلمین فتحی 💠 کارگاه عفاف و حجاب 🗓 یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۹ بعد از نماز عشا‌ء 🕌@emameaskarimasjed ◾️ راه ارتباطی با مدیر کانال؛ 🆔@mozaffari48 @toubaefaf
✅...صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى... «ن وَ الْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ🍃 ما أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ🍃 و إِنَّ لَكَ لَأَجْراً غَيْرَ مَمْنُونٍ🍃 و إِنَّكَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِيمٍ» سوره قلم: ۴-۱ نون. به قلم و به آنچه مى‌نويسند سوگند. كه تو به خاطر (لطف و) نعمت پروردگار ديوانه نيستى. و همانا براى تو پاداش بى‌پايان است. و حقّاً كه تو بر اخلاق بزرگى استوارى. نکته ها «مَمْنُونٍ» اگر از «من» به معناى قطع باشد، به معناى پاداش بى انقطاع است و اگر از «منت» باشد به معناى آن است كه الطاف الهى بدون منّت است. ظاهرا معناى اول منظور باشد، زيرا به رخ كشيدن نعمت از جانب خداوند عيب نيست، بلكه انگيزه‌اى براى شكر و اطاعت از او مى‌شود. تفسیر نور به نقل از تفسير راهنما نقش از نقش زبان، شمشير، درهم و دينار، شهرت و فرزند بيشتر است. زيرا قلم تجربه قرنها را به هم منتقل مى‌كند و فرهنگ را رشد مى‌دهد. افراد را با قلم مى‌توان خواب يا بيدار كرد. ملّتى را مى‌توان با قلم، عزيز يا ذليل كرد. قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. رابطه با قلم رابطه با علم است. در ميان تمام صداها، سه صدا امتياز دارد: صداى قلم دانشمندان، صداى پاى مجاهدان و صداى چرخ ريسندگان. آرى، امّتى عزيز است كه علم و قدرت و اقتصادش پويا باشد و اگر امروز بخواهيم اين سه صدا را نقل كنيم، بايد بگوييم: صداى چاپخانه، توپخانه و كارخانه، يعنى قدرت فرهنگى، نظامى و اقتصادى. قلم‌ها و نوشته‌ها، حافظ علومند. در حديث مى‌خوانيم: «قيدوا العلم بالكتابة» بحارالانوار، ج ۲، ص۵۲ كسى به قلم و نوشته سوگند ياد مى‌كند كه در تمام عمرش يك سطر ننوشت: «لا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ» ( سوره عنکبوت: ۴۸) به قول حافظ: نگار من كه به مكتب نرفت و خط ننوشت‌ به غمزه مسئله‌آموز صد مدرّس شد در نسبت جنون به افراد برجسته تعجب نكنيد، قرآن مى‌فرمايد: «كَذلِكَ ما أَتَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُونٌ» (سوره ذاریات: ۵۲) هيچ پيامبرى به سراغ مردم نيامده، مگر آنكه به او گفتند: ساحر يا ديوانه است. پاداشهاى الهى را ساده ننگريد. «أَجْرٌ كَبِيرٌ» سوره هود: ۱۱ «أَجْرٌ عَظِيمٌ» سوره آل عمران: ۱۷۳ «أَجْرٍ كَرِيمٍ» سوره یس: ۱۱ «أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ» سوره های فصلت: ۸، قلم: ۳، انشقاق: ۲۵ و تین: ۶ «أَجْراً حَسَناً» سوره های کهف، ۲ و فتح، ۱۶ «أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ» سوره نساء، ۱۰ تفسیر نور، استاد قرائتی، ج ۱۰، سوره قلم @toubaefaf https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طوبای عفاف
امیرمؤمنان (علیه السلام) درباره حضور در جامعه و عدم رعایت حکم شرعی ارتباط زن با مردان نامحرم، فرمودند: «اى مردم عراق! به من خبر رسيده است كه زنان شما در بين راه با برخورد كرده و آنان را كنار مى‏زنند، آيا شرم نمى‏كنيد؟! خدا لعنت كند كسى را كه ندارد.» آن حضرت همچنین، زنان را از حضور بی مورد در بازار، نهی می کرد و می فرمود: «زن، نباید صداي خود را براي نامحرم اظهار کند، یا زینتی مانند خلخال بپوشد که نامحرم بشنود یا بوي خوش او به مشام نامحرمی برسد.» 📚برقی، المحاسن، ج1، ص115؛ 📚کلینی، الکافی، ج5، ص537، ح6. 📚مغربى، دعائم الاسلام، ج2، ص215 @ahlebait110 https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5 https://chat.whatsapp.com/Cf6mXNx35WSCf0SdIKuiit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃آیه (سوره نور، آیه ۳۱) آیه حجاب(جزءهجدهم) از لزوم حجاب‌داشتن زنان سخن می‌گوید. این آیه از دلایل قرآنی فقیهان بر وجوب حجاب است. همچنین برخی از فقیهان بر اساس عبارت «اِلّا ما ظَهَر مِنها مگر آنچه پیدا است» در این آیه، گفته‌اند پوشاندن صورت و دست‌ها از مچ به پایین، بر زن واجب نیست. آیات دیگری هم به‌عنوان آیه حجاب شناخته می‌شوند. از جمله‌ آن‌ها آیه ۵۹ سوره احزاب است که آیه جِلباب نام گرفته است. جابر بن عبدالله بنا به نقل مقاتل چنین گوید: اسماء دختر مرثد داراى نخلستانى بود. روزى زنان مدینه نزد وى رفته بودند در حالتى که لباسى که روى لباس‌ها مى پوشند و به آن آزار مى گفتند، در تن نداشتند و از این روى زینت پاى آن‌ها یعنى خلخال و نیز گردن و برآمدگى سینه آن‌ها نمایان شده بود. اسماء به سخن آمد و گفت: این چه حرکت زشتى است که مرتکب شده و با این وضع در باغ من آمده اید. خبر به رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم رسید و آیه ۳۱ سوره نور نازل گردید. و درباره این قسمت از آیه «وَلایضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ» گویند: زنان در هنگام راه رفتن در میان بازار خلخال که بپا داشتند، پاهاى خود را به یکدیگر می‌زدند و خلخال مزبور به صدا درمی‌آمد و به این وسیله جلب توجه مردم را به خود می‌نمودند با نزول این آیه از این حرکت که موجب تهییج شهوت مردان می‌گردید، منع گردیدند. 📚تفسیر ابن ابى حاتم، طبرى و میبدى صاحبان تفاسیر جامع البیان و کشف الاسرار @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کمک کنید مرا... أمیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»(نهج البلاغه، نامه۴۵ ) بعد از آنکه شیوه‌ی زندگی خود را - که در آن مقام والا، با آن همه امکانات، با آن‌چنان زهدی زندگی میکند - بیان کرد، فرمود: شما نمیتوانید مثل من رفتار کنید؛ امّا میتوانید به من کمک کنید؛ با چه چیزی؟ «بِوَرَعٍ»، با ورع خودتان، با پرهیز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان؛ اینها وظیفه‌ی من و شما است. هدفها را برای ما ترسیم کردند، هم هدفهای فردی و شخصی را، هم هدفهای اجتماعی و سیاسی و کلّی را. در هدف شخصی، رسیدن به اوج مقام کرامت انسانی هدف والای ما است؛ همه هم وعده داده شده‌اند که بتوانند این پرواز بلند و بی‌حد را انجام بدهند؛ توانایی شما جوانها از ماها هم بیشتر است. این اهداف شخصی است. اهداف بزرگ اجتماعی، ایجاد حیات طیّبه‌ی اسلامی و جامعه‌ی اسلامی [است‌]؛ جامعه‌ای که افراد خود را فرصت بدهد که بتوانند به‌سوی این هدف حرکت کنند: جامعه‌ی آباد، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ی مستقل، جامعه‌ی دارای اخلاق والا، جامعه‌ی متّحد، یکپارچه، جامعه‌ی متّقی و پرهیزگار؛ اینها اهداف جامعه‌ی اسلامی است. دنیایی که مقدّمه‌ی آخرت است، دنیایی که انسان را ناگزیر به بهشت میرساند، ایجاد یک چنین دنیایی هدف کلان اجتماعی و سیاسی اسلام است؛ اینها را در مقابل ما ترسیم کردند. راه آن چیست؟ چه‌جور میشود به این هدفها رسید؟ همین‌طور که فرمود: «اَعینُونی» - فرمایش، فرمایش امیرالمؤمنین است - به من کمک کنید؛ یعنی آنچه را که امیرالمؤمنین در زندگی خود و تلاش و جهاد خود، همه را در این راه مصرف کرد، و آن عبارت است از ایجاد چنین دنیایی برای بشریّت در طول تاریخ؛ کمک کنید به من که این هدف انجام بگیرد. چه‌جور «بوَرَعٍ»، با ورع؛ «وَ اجتِهادٍ»، با کوشش، با تلاش، تنبلی ممنوع است، بیکارگی ممنوع است، خسته شدن ممنوع است، مأیوس شدن ممنوع است. این حرکت عظیم وقتی انجام بگیرد، آن‌وقت شما دل مبارک فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) را شاد میکنید، دل امیرالمؤمنین را شاد میکنند؛ چون آنها برای همین هدف آن همه تلاش کردند، آن همه مجاهدت به‌خرج دادند. رهبر معظم انقلاب، دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ @toubaefaf
حیا و عفاف ثمره هایی دارد که اشاره به آن ها می تواند موجب تغییر نگرش مخاطب در موضوع عفاف و حجاب شود، مانند: تفکر، آرامش، دوام زیبایی، سخاوت و... به این مقاله توجه فرمایید:
عفاف و مفاهیم مرتبط.pdf
1.13M
«...شاید بعضی افراد خیال کنند زیبایی در گرو به نمایش گذاشتن چهره و اندام بدن است که به ظاهر جذابیت را بیشتر می‌کند و در نتیجه جلب توجه بهتر. در صورتی که این نوع نگاه خود تخریب زیبایی و ضد آزادی است، زیرا حریم افراد را در جامعه نقض کرده و با عث تشویش فکر می‌گردد و آسیب‌های بسیار دیگر که خود جای نوشتار دیگری است. در روایتی از علیه‌السلام نقل شده است: «صِیانَةُ المرأهِ أنعَمُ لِحالِها و أدوَمُ لجَمالِها» حفظ (عفاف و حجاب) زن به حال او بهتر و زیبایی‌اش را پایدارتر می‌کند.» گوشه ای از مقاله «عفاف و مفاهیم مرتبط» دیگر فایده های حیا و عفاف را در این مقاله ببینید. اگر ما به حکمت های زیبا و بلند و آشنا شوند، خود مروج فضیلت‌های الهی خواهند شد. @toubaefaf