جلسه ۶ آموزش..............._۲۰۲۳_۰۵_۳۱_۰۶_۴۴_۱۰_۱۳۹.mp3
15.48M
#جلسه_۶_آموزش_قرآن
✨آموزش رایگان از ما
✨نشر و گسترش با شما
📱ارتباط با ما 👈
@pasokhgo_quran
💠 به پایگاه قرآنی ثقل اکبر بپیوندید 💠
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://eitaa.com/seqle_akbar
صوت و ترجمه ۶..................._۲۰۲۳_۰۵_۳۱_۰۶_۵۱_۵۳_۴۰۰.mp3
3.07M
#تلاوت_ترجمه_۶
✨ تلاوت ترتیل صفحه ۶
✨ ترجمه صوتی دلنشین صفحه ۶
📱ارتباط با ما 👈
@pasokhgo_quran
💠 به پایگاه قرآنی ثقل اکبر بپیوندید 💠
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://eitaa.com/seqle_akbar
#مصحف_۶
📱ارتباط با ما 👈
@pasokhgo_quran
💠 به پایگاه قرآنی ثقل اکبر بپیوندید 💠
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://eitaa.com/seqle_akbar
#سوال_۹
چرا در اسلام، ارزش عمل به نیّت آن است و قبولى عمل به قصد قربت و اخلاص وابسته است؟
▫️در كارهاى دنیوى نیز ارزش كارها، به نیّت آنها بستگى دارد. به این مثالها توجّه كنید: جرّاح و چاقوكش هر دو شكم پاره مىكنند، امّا كار جراح، خدمت است و كار چاقوكش جنایت.
▫️ همین جرّاح مىتواند براى پول كار كند و مىتواند براى نجات یك انسان كار كند، هر كدام از این هدفها نیز ارزش مخصوص به خود دارد.
▫️مثالى دیگر: یك لیوان آب را به سه نفر عرضه مىكنیم؛ یكى نمىخورد، چون میل ندارد، دیگرى نمىخورد چون قهر كرده است، سومى نمىخورد و مىگوید: نفر چهارم از من تشنهتر است، آب را به او بدهید! این سه نفر، در ننوشیدن آب یكسانند ولى به خاطر آن كه هدفهاى آنها متفاوت است، ارزش كارشان نیز تفاوت دارد.
▫️در اسكناسها نخى است كه نشانه اصالت اسكناس و وسیله جدایى اسكناس اصلى از قلابى است، در عبادات نیز باید ریسمانى محكم میان بنده و خدا باشد كه همان قصد قربت و اخلاص است.
اگر آن نخ نباشد یا پاره شود، رابطه انسان با خدا قطع و عمل مقبول نیست.
📱ارتباط با ما 👈 @pasokhgo_quran
💠 به پایگاه قرآنی ثقل اکبر بپیوندید 💠
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://eitaa.com/seqle_akbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🔸فرازی از سوره مبارکه تکویر
🔸قاری : استاد سعید مسلم
📱ارتباط با ما 👈
@pasokhgo_quran
💠 به پایگاه قرآنی ثقل اکبر بپیوندید 💠
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://eitaa.com/seqle_akbar
#دفاع_از_حریم_امامت_و_ولایت
شب دوم 5⃣
حافظ: امروز صبح به کتابخانه رفتم. چند جلد از کُتُب انساب را خواندم. خیلی متأثّر شدم که شخص شریفی مثل شما چرا میبایست شیعه باشد؟! زیرا شیعه یک حزب سیاسی و شعبه ای از مذهب یهود است! و تا قبل از «عبداللَّه بن سبای صنعانی» نامی از شیعه در تاریخ اسلام نبوده است؛ او یهودی تازه مسلمانی بود که این حزب را تأسیس کرد و از ترس عثمان به مصر پناه برد. همینها بودند که عثمان را به قتل رساندند و از علی - کرّم اللَّه وجهه - حمایت کردند.
در حالی که پیامبر و علی علیهما السلام از آنها بیزارند. ایرانیان هم به خاطر مقابله با اعراب از آنها پیروی کردند.
واعظ: شما چند اشکال اساسی به شیعه وارد کردید که همه ی آنها غلط است.
▫️ اوّلاً لفظ شیعه را خود پیامبرصلی الله علیه وآله، نام گذاری کرده است. وقتی این آیه نازل شد: «إنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلوُا الصّالِحاتِ اُولئِکَ هُمْ خَیرُ الْبَرِیةِ * جَزاؤُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنّاتُ عَدْنٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الاَنْهارُ خالِدِینَ فِیها أَبَداً رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ»؛ [۱]
«همانا کسانی که ایمان آوردند و کارهای نیک و شایسته کردند، ایشانند بهترین آفریدگان. پاداش ایشان نزد پروردگارشان بهشتهای پاینده است که زیر درختان جویها روان است. درآنجا همیشه جاودان باشند. خدا از آنان خشنود است و آنان از خدا خشنودند. »[۱]
▫️و نیز فرمودند: «قسم به کسی که جان من در دست اوست، این - علی علیه السلام - و شیعه ی او روز قیامت از رستگارانند» آن گاه همان آیه نازل شد. [۲]
▫️ و نیز فرمودند: «یا علی! تو و اصحاب تو در بهشت اید. تو و شیعه ی تو در بهشت هستید» [۳]
▫️هم چنین فرمودند: «یا علی! مَثَل تو در امّت من، مَثَل مسیح پسر مریم است. تو و شیعیان تو در بهشت هستید و دوستداران شیعیانت نیز در بهشت هستند و دشمن و غُلُو کننده ی در حقّ تو نیز در آتش جهنم. »
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
[۱]: حلیة الاولیاء حافظ ابونعیم اصفهانی - مناقب خوارزمی، فص ۱۷ - شواهد التنزیل الحسکانی - کفایة الطالب گنجی، ص ۱۱۹.
[۲]: الدرّالمنثور سیوطی - مناقب خوارزمی، ص۹ - صواعق محرقه ابن حجر - النهایه ابن اثیر.
[۳]: مودة القربی میر سید علی همدانی - صواعق محرقه ابن حجر.
📱ارتباط با ما 👈 @pasokhgo_quran
💠 به پایگاه قرآنی ثقل اکبر بپیوندید 💠
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
https://eitaa.com/seqle_akbar