#افتاب_در_حجاب
#قسمت19
اما در این سعى آخر میان خیمه و میدان ، کارى شده است که دل او را یکدله کرده است....سکینه ، سکینه ، سکینه ، اینجا همانجاست که جاده هاى محبت به هم می رسد.عشقهاى مختلف به هم گره مى خورد و یکى مى شود.
عشق او به حسین و عشق او به بچه ها در سکینه با هم تلاقى مى کند.
عشق او به حسین و عشق حسین به بچه ها در سکینه به هم مى رسند.اینجا همان جاست که او در مقابل حسین و بچه ها یکجا زانو مى زند.
این سکینه همان طور سینایى است که حضور حسین در آن به تجلى مى نشیند.
این سکینه مرز مشترك میان حسین و بچه هاست. و لزومى ندارد که سکینه به عباس ، حرفى زده باشد....
لزومى ندارد که سکینه از عباس آب خواسته باشد.
چه بسا که او را از رفتن به دنبال آب منع کرده باشد... لزومى ندارد که نگاهش را به نگاه عباس دوخته باشد تا عباس ، خواستن را از چشمهاى او بخواند. همینقدر کافیست که او پیش روى عباس ایستاده باشد،... مژگان سیاهش را حایل چشمهایش کرده باشد و نگاهش را به زمین دوخته باشد.
همین براى عباس کافیست تا زمین و زمان را به هم بریزد و جهان را آب کند.
اگر سکینه بگوید آب، هستى عباس آب مى شود پیش پاى سکینه....
نه ، سکینه لب به گفتن آب ، تر نکرده است... فقط... شاید گفته باشد:
عمو!... یا نگفته باشد.چه گذشته است میان سکینه و عباس که عباس ادب ،
عباس معرفت ، عباس ماموم ،
عباس خضوع ، پیش روى امام ایستاده است و گفته است:
آقا! تابم تمام شده است.
و آقا رخصت داده است.
خب اگر آقا رخصت داده است پس چرا نمى روى عباس ! اینجا، حول و حوش خیمه زینب چه مى کنى ؟ عمر من !
عباس ! تو را به این جان نیم سوخته چه کار؟ آمده اى که داغ مرا تازه کنى ؟
آمده اى که دلم را بسوزان جانم را به آتش بکشى ؟ تو خود جان منى عباس ؟ برو و احتضار مرا اینقدر طولانى نکن.
رخصت ازمن چه مى طلبى عباس ! تو کجا دیده اى که من نه بالاى حرف حسین ، که همطراز حسین ، حرفى گفته باشم ؟ تو کجا دیده اى که دلم غیر از حسین به امام دیگرى اقتدا کند؟تو کجا دیده اى که من به سجاده اى غیر خاك پاى حسین نماز بگذارم.آمده اى که معرفت را به تجلى بنشینى ؟ ادب را کمال ببخشى ؟
عشق را به برترین نقطه ظهور برسانى ؟چه نیازى عباس من ؟!
نشان ادب تو از دامان مادرت به یاد من مانده است.... وقتى که مادر خطابش کردیم ، پیش پاى ما نشست و زار زار گریه کرد و گفت : _مرا مادر خطاب نکنید. مادر شما فاطمه بوده است ، این کلام ، از دهان شما فقط برازنده مقام زهراست . من خدمتگزار شمایم . کنیز شمایم.
عباس من !
تو شیر ادب از سینه این مادر خورده اى . وقتى پدر او را به همسرى برگزید، او ایستاده بود پشت در و به خانه در نمى آمد تا ازمن ، دختر بزرگ خانه رخصت بگیرد، و تا من به پیشواز او نرفتم ، او قدم به داخل خانه نگذاشت.
عباس من ! تو خود معلم عشقى ! امتحان چه را پس مى دهى ؟
جانم فداى ادبت عباس !
عرفان ، شاگرد معرفت توست و عشق ، در کلاس تو درس پس مى دهد.
بارها گفته ام که خدا اگر از همه عالم و آدم ، همین یک عباس را مى آفرید،
به مدال فتبارك االله احسن الخالقین ش میبالید.اگر آمده اى براى سخن گفتن ، پس چیزى بگو...
#ادامه_دارد.....
🔴 اجرتان با خدا
💠 رهبرانقلاب:
خیلیها از زحمات خانمها آگاهی ندارند. مردم عادت کردهاند که خیال کنند زحمت، چیزی است که انسان با بازو و بدن و جسم خود انجام میدهد.
نمیدانند زحمات روحی و عاطفی گاهی سنگینتر است! آقایان، خیلی از زحمتهای شما را درست ملتفت نیستند؛ اما خدای متعال که «لا یخفی عَلَیهِ خافِیة» است هیچ چیزی از او پوشیده نمیماند ناظر کار شماست و شما اجر دارید.
۸۱/۷/۱۸
هدایت شده از النفیسه: بانک جزوه و نمونهسوال فقهی و حقوقی
جزوات دروس پژوهشی.zip
16.76M
🌸🍃جزوات پژوهشی برای دروس
۱.آشنایی با پژوهش
۲.پژوهش و حوزه
۳.مهارت روش نقد (نمونه یک)
۴.مهارت روش نقد (نمونه دو)
۵.اصول ویراستاری
۶.طرحنامهنویسی
۷.مهارت تدورین
۸.مهارت روش ترجمه
۹..مهارت کنفرانس
۱۰.پژوهش و حوزه (نمونه یک)
۱۱.پژوهش و حوزه (نمونه دو)
۱۲.پژوهشهای میدانی
۱۳.نگارش علمی
۱۴.راه و رسم پایاننامهنویسی
۱۵.روش پایاننامهنویسی و تولید مقاله
۱۶.درستنویسی
۱۷.روش تحقیق اجتهادی
۱۸.کلیات تحقیق
#پژوهش #آموزهای_پژوهشی
از کانال پژوهشیار
𖡨⃟ٖٖ𖠷͚̥̆̑⃟📚══✼🍃🌺🍃●═┅┄•
📲در صورت خرابی فایل به لینک زیر مراجعه فرماید.
🔸
📚النفیسه: بانک جزوات حوزوی
@alnafiseh3
اربعین - فرزندآوری.mp3
5.48M
#ایده_کاربردی
🔶 فرزندآوری و پیاده روی اربعین
⭕️ چگونه می توان از فرصت اربعین برای تشویق مردم به فرزندآوری استفاده کرد؟
♻️ ۲۲ ایده کاربردی با محوریت پیاده روی اربعین و فرزندآوری (قسمت اول)
❗️ گوش کنید و برای دیگران نیز ارسال فرمایید!
🔹 رادیو زیارت ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
✅ حجت الاسلام محمدمسلم وافی
#اربعین #فرزندآوری #کاربردی
🔶 جهت دریافت بیش ۲۰۰ محتوای جمعیتی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741
💠 نهضت مردمی جمعیت 👇
📞 09104441412
#ثبت_نام
#پاییز
🌀 علاقمندان به #تحصیل_علوم_حوزوی می توانند جهت ثبت نام در مجموعه آزاد حوزوی نجم الهدی (عجل الله) از طریق سامانه اینترنتی زیر اقدام نمایند.
🔰 زمان ثبت نام:
🗓 ۱ لغایت ۱۵ شهریور ماه
(این تاریخ به هیچ عنوان تمدید نخواهدشد.)
✅ پیشثبت نام به صورت اینترنتی
✅ کلاس ها(حضوری و مجازی)
✅ مخصوص تمامی علاقمندان
✅ بدون محدودیت سنی
✅ پذیرش از سراسر کشور
✅ برادران و خواهران
🔹 آشنایی بیشتر و ثبت نام:
🌐 http://www.najmolhoda.org
📱اینستاگرام | تلگرام | ایتا | بله |
روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆
#مجموعه_حوزوی_نجم_الهدی
🆔 @Najmolhoda_ir
🆔 @Najmolhoda_ad
🔴 خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا
▫️رهبر معظم انقلاب اسلامی:
باید با بانک ها برخورد شود. غلط میکنند که بنگاهداری میکنند
▫️#تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس
🕑 یکشنبه ۱۳ شهریور ساعت ۱۱ صبح
🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه
#تجمع_حوزویان
#مدرسه_فیضیه
#اصلاح_طرح_بانکداری
#مجلس_شورای_اسلامی
@soada_qom
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
🔴 جمهوری اسلامی و پرچم معنویت و عدالت
🔹رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نکته ای مهم اشاره کردند و فرمودند پرچمی که در دست جمهوری اسلامی است، پرچم معنویت و عدالت است. این پرچم انبیاء و ائمه بوده: «این همان پرچم است، پرچم ائمّه است، پرچم انبیا است و نوشتهی این پرچم هم همین دو کلمه است: عدالت و معنویّت.» چند کلامی در تبیین این نکته مهم عرض می کنم.
🔻این کلام چند وجه دارد که به آن اشاره می کنم.
1️⃣ وجه اول: بدون عدالت، معنویتی نخواهد بود.
🔸هدف اصلی همه انبیای الهی چه بود؟ و برای رسیدن به این هدف چه اقدامی باید می کردند؟ بر مبنای آیات و روایات، هدف نهایی و اصلی همه انبیاء علیهم السلام، این بود که بشر را به برای رسیدن به کمال الهی هدایت کنند. فلسفه وجودی انسان، رسیدن به مقام قرب الهی و انسان کامل است. انسانی که به بی نهایت برسد و خدایی شود. انسانی که از غل و زنجیر دنیا و اهل دنیا رها شود و به سعادت الهی برسد. این هدف اصلی همه انبیاء است که انسان ها را به کمال معنویت الهی برسانند. اما چگونه و از چه طریقی؟ و مقدمه این هدف والا چیست؟
🔹مقدمه هدف اصلی پیامبران، یک هدف میانی و بسیار اساسی است که شرط ضروری است. پیامبران برای اینکه انسان ها را به صراط الهی هدایت کنند و جامعه را تربیت کنند، دنبال تربیت فرد فرد جامعه نبودند. دنبال ایجاد یک مدرسه یا مؤسسه یا فرقه نبودند. بلکه دنبال ایجاد یک کارخانه انسان سازی بودند. آن کارخانه انسان سازی، یعنی نظام سیاسی مبتنی بر عدل و جامعه عادلانه. یعنی پیامبران برای اینکه بتوانند انسان ها را تربیت کنند، جامعه را هدایت کنند، راهی بجز نفی طبقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و بنیان گذاشتن یک #جامعه_توحیدی و بی طبقه نداشتند. آنان برای تحقق جامعه عادلانه، در این مسیر با طواغیت جامعه اعم از مترفین، اشراف، سرمایه سالاران، زرسالاران، زورگویان، مستبدان و مستکبران و ... مبارزه کردند چون اینها موانع اصلی تحقق جامعه عادلانه اند.
🔸لذا در قرآن، آیه 25 سوره حدید آمده: «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ ...». ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند...
🔹این همان پرچم انبیاء الهی است. یعنی پرچم معنویت و عدالت. تا مقدمه و هدف میانی که همان جامعه عادلانه و نظام سیاسی مبتنی بر عدل است، محقق نشود، جامعه معنویتی نخواهد داشت و تربیت معنوی عموم جامعه محقق نمی شود. تربیت حداقلی خواهد بود و بسیار سخت و ناممکن و فقط انسان های معدودی می توانند زیست معنوی داشته باشند. شرایط برای عموم فراهم نخواهد شد.
2️⃣ وجه دوم؛ بدون معنویت، عدالت محقق نمی شود.
🔹در این زمینه باید عرض کنیم؛ اولاً بدون توجه به عالم معنویت و مبانی دینی و اعتقادات و اخلاقیات و احکام اسلامی، نگاه به مفهوم و ابعاد و چگونگی عدالت ناقص است. عدالتی که اسلام از آن دم می زند با عدالتی که مکاتب مادی نظیر کمونیسم و مارکسیسم از آن می گویند متفاوت است. ما باید بدانیم عدالت را برای خود عدالت نمی خواهیم. عدالت هدف نهایی نیست بلکه هدف میانی است و البته اگر محقق نشود هدف نهایی هیچوقت محقق نمی شود.
🔸ثانیاً کسانی که بناست عدالت را اجرا کنند یا بخواهند و مطالبه کنند، اگر مبنای اندیشه دینی و معنوی نداشته باشند، یا نمی توانند و یا به انحراف می روند. ثالثاً کسانی که می خواهند عدالت را اجرا کنند و کسانی که دم از عدالت و عدالتخواهی می زنند باید خود اهل تزکیه و اهل معنویت باشند. اگر اهل تزکیه نفس و اهل معنویت و اهل عبادت به درگاه خداوند متعال نباشند یا نمی توانند یا به انحراف خواهند رفت.
🔹از این روست که یکی از ویژگی های اصلی انتخاب حاکمان، عدالت است. توجه کنید که برخی از فقهای قدیم، یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر را عدالت می دانند. یعنی فردی که می خواهد امر و نهی کند، خود باید عادل باشد. یعنی چه؟ یعنی عدالت درونی داشته باشد و اسیر نفس و ظلم کردن به نفس نباشد، اهل گناهان کبیره و اصرار به گناهان صغیره نباشد. برخی فقها البته این شرط را ذکر نمی کنند چون اگر بناست فقط عادلان امر و نهی کنند، مگر چند عادل در جامعه داریم؟ و لذا همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.
🔸البته، اکثر فقها، شرط عدالت را اگر شرط انجام امر و نهی ندانند ولی شرط تأثیر آن امر و نهی می دانند. یعنی تا فرد آمر و ناهی، خود عادل نباشد، امر و نهی او تأثیری در مخاطب ندارد. مخاطب، حاکمان باشند یا مردم؛ فرقی نمی کند.
من اتیکم نجی و من لم یاتکم هلک.... از قافله نجات اربعین جا نمانیم...🌿🌿🌿