eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
153 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
10.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدیر مرکز مطالعات ایران دانشگاه تل‌آویو: 📍ایران قدرت اصلی خاورمیانه است/باید آنها را جدی گرفت/تحریم ها مانع خرید ایران از دنیا شد اما خودشان آموختند و تولید کردند/آنها مرزهای ما را محاصره کرده‌اند...!
حق و باطل یادم هست، سال‌های آخر دانشجویی، همان زمان‌های قبل از مهاجرت، در اوجِ ناامیدی بزرگی بودم. ناامیدی که هر روز هم بیشتر می‌شد. ناامیدی از همه چیز. از جَبْر جغرافیایی در رأس‌اش. بعدها، در سکوت، سکون و تنهایی غربت، روزی هزار بار روزهای زندگی‌ام را مرور کردم، و ‌دیدم «ناامیدی» از جنسِ حق نیست که از درون بیاید، «ناامیدی» از جنسِ باطل است و باطل برای پَر و بال گرفتن، نیاز به تغذیه بیرونیِ دائمی دارد. تغذیه‌ی ناامیدی من در آن روزها، اخبارِ ماهواره بود، سرزدن به فیسبوکِ دوستانِ خارج‌نشینم بود، خیال‌پردازی‌های خودم بود همه با این مضمون که «کاش وطنم ایران نبود»، جمعِ دوستانِ غربگرایم بود.. این طرف که آمدم اما به یک‌باره جیره‌ی ناامیدی‌ام قطع شد. زندگی تقریباً سخت‌تری نسبت به ایران داشتم. هفته‌ای چهل ساعت کارِ مردانه، با هیچ کجای وجودم جور در نمی‌آمد. می‌دیدم اما هنوز اُمید دارم. تغذیه‌ی ناامیدی که قطع شود، مهم نیست شرایطِ زندگی چقدر سخت باشد، آدم به اُمید می‌رسد. حواس‌مان باشد، اگر معترض به چیزی هستیم، ببینیم اعتراض‌مان از کجا تغذیه می‌شود. ببینیم ناأمیدیِ باطل ما تحمیلی است، اکتسابی است یا تقلیدی؟ مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک زن مهاجر ایرانی مقیم غربِ کانادا، شهرِ ونکوور @pardarca
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بهت مجری از اظهارات "ابراهیم الامین"، مدیر مسئول روزنامه الاخبار؛ در جنگ اخیر غزه اتاق عملیات مشترک محور مقاومت با حضور فرمانده سپاه قدس ایران، سردار قاآنی در لبنان تشکیل شده بود! 🔹اسرائیلی ها همیشه نگران سایه ایرانی‌ها بودند اما این بار شبح ایران در مرکز سرزمین های فلسطین اشغالی ظاهر شد و به غزه راه پیدا کرد
🔰🔰🔰 از مسائلی که در هیاهوهای تاریخ دهه های اول صدر اسلام به حاشیه رفته است همانا ریشه های نصب معاویه بر حکومت شام است ؛ انتصابی که در زمان خلیفه دوم اثرات مخربش زیاد معلوم نبود ولی در دهه های بعدی بزرگترین دشمنان اسلام یعنی باند فاسد اموی را در قلب نظام سیاسی اسلام قرار داد و به حکومت رساند۰ اثرات ویرانگر و مخربی که هنوز هم بعد از قرن ها کم و بیش باقی مانده است ۰ موسی نجفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ فرماندار نیویورک: 📍مردم احساس امنیت نمی‌کنند/آمار جنایت افزایش پیدا کرده است...!
۳ فرزندی در چین مجاز اعلام شد 🔹پس از آن که داده‌های جدید از کاهش چشمگیر نرخ تولد در پرجمعیت‌ترین کشور جهان حکایت داشت، دولت چین در تغییر سیاستی عمده، داشتن ۳ فرزند را برای زوج‌های این کشور مجاز اعلام کرد. @Farsna - Link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کشف اسکلت کودک ۱۲ هزار ساله در بهشهر 🔹مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران: باستان‎شناسان هنگام کاوش در غار باستانی هوتوی بهشهر اسکلت کودک ۱۲ هزار ساله مربوط به دوره فراپارینه سنگی را کشف کردند.
علل عدم گسترش و ناپایداری تشیّع در اندلس از ابتدای ورود اسلام به اندلس تا پایان دورة بنی حمود(92-449ق) 📚📚📚📚📚📚 نویسنده: سید احمدرضا خضری حسین خسروی 📚📚📚📚📚📚 منبع: مطالعات تاریخ اسلام سال ششم پاییز ۱۳۹۳ شماره ۲۲ با تسلط مسلمانان بر اندلس، به مرور آئین و فرهنگ اسلامی در میان ساکنان آنجا گسترش یافت. با این همه به رغم آن که اندیشه های مختلف دینی و گرایشهای گوناگون مذهبی، مجالی برای بروز و ظهور در اندلس (در دورة اسلامی) به دست آوردند، تشیّع در شمار معدود مذاهبی بود که اساساً فرصتی برای بیان مبانی اعتقادی خود به دست نیاورد و به سبب وجود عواملی چند، راه برگسترش و تثبیت اندیشه های شیعی در اندلس بسته شد . اندلس از زمان فتح تا سرنگونی خلافت اموی در قرطبه، ماهیتی اموی داشت که سیاست های خود را بر مبنای نادیده گرفتن حق اهل بیت استوار ساخته بود. در واقع امویان تلاش فراونی برای گسترش مذهب بر اساس دیدگاه های خود به عمل آوردند و با حمایت همه جانبه از مذهب مالکی، مجال هر گونه فعالیت را از دیگر مذاهب، خاصّه تشیّع سلب کردند. این موضوع باعث شد تا فعالیت ها و کوشش های پیروان تشیّع در اندلس به گونه ای آشکار محدود شده و شیعیان از بیان باورها و انجام مراسم مذهبی خود باز مانند. https://b2n.ir/j98031 -----------❀❀✿❀❀---------
دولت های شیعه در مغرب و اندلس نویسنده: محمدرضا شهیدی پاک 📚📚📚📚📚📚📚 منبع: دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی سال سوم آذر ۱۳۹۹ شماره ۳۱ 178 - 170 بخش مهمی از تاریخ سیاسی مغرب و اندلس ظهور و سقوط دولت های شیعه است. جریان تشیع در اندلس و مغرب در مراحل سیاسی نظامی و اقتصادی با تاسیس دولت های مستقل و حتی امپراطوری همراه است. نخستین این دول دولت علوی ادریسیان است که بدست ادریس اول و به نام علی و با عنایت امام رضا ع که ادریس را نجیب ال محمد نامید در مغرب تاسیس شد اما چون خورشید ان غروب کرد صد سال بعد در اندلس بوسیله بنی حمود از نسل ادریس نجیب ال محمد طلوع کرد و طومار دولت ظالم اموی را به شکل معجزه اسایی درهم پیچید . دولت فاطمیان به نام فاطمه زهرا در افریقیه و مغرب ادنی تاسیس شد و هشتاد سال دوام اورد و سپس به مصر و قاهره منتقل شد و دولت کلبیان در سیسل صد سال به نیابت فطمیان تنها دولت شیعه سیسل است . جانشیان مغربی فاطمیان دولت شیعه زیریان هم حدود نیم قرن به نیابت فاطمیان پرچمدار قدرت تشیع در مغرب اوسط بود و هم زمان یا دولت بنی حمود در اندلس ، در قلعه بنی حماد دولت بنی حماد متمایل به تشیع در مغرب اوسط تاسیس شد . دولت زیریان با شیطنت و توطئه خلافت عباسی تشیع را رها کرد و پرچم سیاه عباسیان را در مغرب برافراشت. https://b2n.ir/j86264 تنظیم: نجمه صالحی -----------❀❀✿❀❀---------
این چه انتخاباتی است؟! ‌این چه معنی دارد که بگویند مردم دلشان خواسته یک کسی را انتخاب کنند؛ هر کس را که خودشان انتخاب کردند. اگر بناست که مصالح کلی جامعه رعایت بشود ـ و مصالح کلی جامعه، مصالح انسانیت است و انسانیت باید به کمال خودش برسد ـ بسیار منطقی است که برای انتخاب‏ شوندگان شرایطی شبیه آنچه که افلاطون گفته (نمی‌گوییم عین آن شرایط) گذاشته شود، مثل مسئله عدالت. 📕 مرتضی مطهری، مقدمه ای بر حکومت اسلامی ص۱۰۶ @ttt1400
✅خوی، آذربایجان غربی @ttt1400
📌 هنر نزد ایرانیان است و بس!!! 📝 معماری بینظیر | سقف هزار نقش ایوان شرقی مدرسه‌ی چهارباغ اصفهان! ┅┅❅❈❅┅┅ @ttt1400