1439-7-[12-7-2015_1.27.54_PM]-naha.bar93.8.1.pdf
4.77M
🔘 دانلود: مبسوطترین تحقیق برای کشف مرقد اصلی حضرت زینب (س)🔻
📚 آرامگاه عقیله؛ ترجمه کتاب مرقد العقیله (س) فی میزان الدراسه و التحقیق..
✍ به قلم محمد حسنین سابقی
🔹 بر اساس این تحقیق، در بین احتمالات، قوی ترین نظر، وجود مرقد آن حضرت در شام است. خواننده در خلال مطالب با اطلاعات خوبی درباره سرشت و فرجام زندگانی ام المصائب س روبرو خواهد شد.
🔰شبهه :
تاریخ نگاران به دستهای از خادمان شاهان صفوی اشاره میکنند که مجرمین و کسانی که به مذهب تشیع نمیگرویدند را زنده زنده میخوردند. همچنین ایشان روشهای دیگری برای مجازات بکار میبردند همچون انداختن مجرمین جلوی سگانی که آدمخوار بودند. همچنین ذکر شده که بسیاری از این مجازات و شکنجهها ریشه در رسوم قبایل چادرنشین ترک آسیای میانهای داشت، که از حامیان شاه اسماعیل صفوی بودند و او را در به قدرت رسیدن یاری کردند.[۳] از جمله این رسوم که این حامیان وارد نمودند، زندهخواری دشمنان و استفاده از جمجمه دشمنان به عنوان جام بود.[۳] در دوران حکومت صفویان دستهای جلاد خامخوار وجود داشتهاست که به فرمان شاه، مقصرین را زندهزنده میخوردند.[۴] گاهی شاهان صفوی آنان را احضار کرده و دستور میدادند تا مجرمان را در جلوی چشمانش بدرند. این دسته از آدم خواران که در دربار شاه عباس نگهداری میشدند چیک (چگیین) نام داشتند.[۵] گفته میشود که لشکر چهل نفری آدم خواران شاه عباس همه جا او را همراهی میکردند و قربانیان را میخوردند.[۶] کریم نجفی برزگر، استاد تاریخ صفوی، عنوان میکند که بسیاری از این اعمال تحت عنوان گسترش شیعه توجیه میشد.
در رابطه با آدم خواری در دوره صفوی آیا این مورد از قطعیات است و مورد اتفاق منابع دست اول تاریخی و این اتفاق می افتاده است اگر این گونه است آیا علمای شیعه در آن دوره واکنشی به این عمل داشته اند یا خیر ؟ یا صرفا یک شایعه ای است از سوی جنگ روایی مخالفان صفوی یا شایعه ای است ساخته خود دستگاه پروپاگاندای حکومت صفوی برای ایجاد رعب و وحشت در بین دشمنان ؟
wart R. Sutherland (1998). The World's Religions Published by G.K. Hall, Original from the University of California Digitized 8 Apr 2008 ISBN 0-8161-8978-1, 9780816189786، Page 362
The Crowned Cannibals: Writings on Repression in Iran - Page 22 by Reza Baraheni - Political Science - 1977 - 279 pages
A Persian Odyssey: Iran Revisited By Rami Yelda Edition: illustrated Published by A. Pankovich Publishers, 2005 Original from the University of Michigan Digitized Aug 29, 2008 ISBN 0-9672101-5-1, 9780967210155 , Page 325
🔵 پاسخ استاد موسی نجفی:
غالب حملات به صفویان به خصوص در کتب مورخین سکولار بخاطر تاثیر شیعی صفویه بر هویت و وحدت ملی ایرانیان باز می گردد۰ البته در زمان خود آنها نیز دشمنانشان که عمدتا وابسته به عثمانی ها بوده نیز ، "صفویه هراسی " را تبلیغ می نمودند ۰ سلاطین بعد از صفویه هم گاهی از محبوبیت مردمی برخی از آنان در اذهان ملی مطلع می شدند نسبت به آنها طریق کینه ورزی و عناد را در پیش می گرفتند؛ فلذا صفویه از بدو تولد تا به امروز در معرض انتقام جویی فرهنگی و سیاسی و اعتقادی و ملی قرار داشته است ؛ اما این همه باعث نمی شود که همه کارها و اعمال و شیوه های آنها را در حکومت داری ، درست و بی عیب و نقص بشماریم ۰ البته مسائلی مثل آدمخواری و این سنخ مطالب از عقل سلیم و باور آدمی به دور است ولی می توان گفت روشهای حکومتی و شیوه مجازات ها در قرون گذشته با دنیای معاصر متفاوت بوده و میزان اعمال قدرت آن در مناطق مختلف دنیا فرق می نموده است ۰ این نکته را هم دقت نمایید که دفاع از معدل عصر صفویه با دفاع از جزء جزء عملکرد برخی از آنان قابل تفکیک است ۰ در این مورد در زمان خود ما هم دفاع از کلیت نظام جمهوری اسلامی با دفاع از عملکرد ضعیف برخی دولت ها بسیار فاصله داشت و متفاوت است و انتقاد از جزئیات این دسته از رجال دولتی با معیارهای اصولی در خود نظام جمهوری اسلامی تباین در خور توجهی را نشان می دهد۰
🔵دیوید فرامکین نویسنده کتاب "صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد " در صفحه ۱۷۶ با مرور تحولات تاریخی دوره جنگ اول جهانی، نوشته های محرمانه و گزارشات خصوصی آنان در مورد مذاکرات سیاسی و امتیاز دادن و امتیاز گرفتن، بر سر استقلال عرب ها از امپراطوری عثمانی، از قول کارشناسان انگلیسی چنین می نویسد :
🔶🔶 خواهیم دید چون زمان قول و قرار فرا رسد ، باید حیله گرانه از عبارات چند پهلویی استفاده کرد تا خود را به چیزی متعهد نکند۰
و در مورد سرنوشت اعراب بعد از جنگ و حل مسئله عثمانی اظهار می دارد : باید زبانی دو پهلو در پیش گرفت از یک طرف پذیرفت که عربها بعد از جنگ باید به استقلال برسند و از سوی دیگر مطرح کرد که برای تاسیس دولت های عرب به مستشار و مقامات اروپایی نیاز است و البته این مقامات باید منخصرا انگلیسی باشند !! به سخن دیگر هر دولت عرب مستقل در خاورمیانه بعد از جنگ در واقع تحت الحمایه بریتانیا می شد.
🔴و در جای دیگر می خوانیم که : دولت بریتانیا خود را علاقه مند به استقلال آسیای عرب زبان نشان داد بی آنکه درباره شکل دولتی که آنجا به وجود می آمد یا مرزهایی که برایش تعیین می شد قولی بدهد ۰
و در نهایت با این جملات میتوان به عمق سیاست و اخلاق دیپلماسی انگلیسی پی برد که : هر تعریف دقیقی از خواسته های ما عرب ها را رم می دهد لذا در مذاکرات با شریف حسین نه حقی برای ما به بار می آورد و نه دست ما را می بندد ۰
بریتانیا سخت به دنبال کسب حمایت اعراب بودند اما تمایلی به پرداخت بهایی نداشتند.
و اما چیزی هم که می پرداختند در واقع سکه ی تقلبی زبانی بی معنی بود.
علمسنجی عجیب و غریب وزارت علوم!
واحد "مدیریت پژوهش و فنّاوری ایران" (مپفا) وابسته بهمعاونت پژوهشی و فنّاوری وزارت علوم، اعضای هیئت علمی دانشگاهها و پژوهشگاهها را ملزم ساخته است تا مختصات پژوهشی خود را در سامانهای بهنام "علمسنجی اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فنّاوری" ثبت کنند
. مراد از مختصات پژوهشی، آدرس افراد در سه پایگاه استنادی اسکوپوس (Scopus)، گوگلاسکولار (Google Scholar) و وبافساینس (WoS) است.
کار این پایگاهها آن است که مقالات علمی و پژوهشی فرد در ژورنالها و کنفرانسهای معتبر خارجی را ثبت، آمار ارجاع بهآنها را رصد و نمرهای بهنام عدد اچ (H Index) را بهنویسنده نسبت دهد. ضریب اچِ بالاتر، نشانهی مرجعیت و برتری علمی است.
سامانهی علمسنجی، بر این اساس، مراکز آموزش عالی کشور و در هر مؤسسهای نیز اعضای هیئت علمی را طبقهبندی میکند. قاعدتاً مؤسسه و فردی برتر تلقی میشوند، که بر مبنای معیارهای پایگاههای استنادی دنیا، عدد اچ بالاتری داشته باشند. این معیارها اما چند اشکال اساسی دارند:
یکم / مجلات علمی پژوهشی فارسیزبانی را که داخل کشور منتشر میشوند، مطلقاً نمیبینند! یعنی اگر مقالهی عضو هیئت علمی، مثلاً در مجلهی علمی پژوهشی "عمران شریف" منتشر شد، چون توسط پایگاههای استنادی معتبر جهان دیده نمیشود، در ارزیابی علمی مؤلف و دانشگاه متبوع وی ملحوظ نمیگردد! بههمین دلیل است که رغبت بهفارسینویسی، میان دانشگاهیان ما فروکش کرده تا جایی که، نشریات داخلی متعددی، زبان نگارش را از فارسی بهانگلیسی تغییر دادهاند.
دوم / حتی مجلات علمی پژوهشی انگلیسیزبانی را که داخل کشور منتشر میشوند، اگر آیاسآی (ISI) باشند، نمیبینند. نتیجهی قهری دو اشکال اخیر آن است که ارزیابی توانمندی علمی مؤسسات و افراد بر مبنای معیارهای پایگاههای استنادی دنیا، در کشوری که نصف تولیدات علمی آن در نشریات داخلی منتشر میشود، فاقد دقت و اعتبار است.
سوم / وقتی مراکز آموزش عالی و اعضای هیئت علمی ما، ارتقاء و رشد مادی خویش را در تولید مقالات مورد پسند پایگاههای استنادی دنیا میبینند، قطعی است که اهداف، برنامه و مسیر حرکت علمیشان متأثر و رسالت اصلی آنها که رفع نیازهای کاربردی کشور است، حسابی کمرنگ شود.
جمعبندی سه نکتهی فوق آن است که توجه بیش از حد و بلکه افراطی وزارت علوم و مقامات مافوقِ آن بهپایگاههای استنادی معتبر دنیا، اولاً زبان فارسی را تدریجاً از ادبیات علمی نخبگان کشور محروم و لذا جایگاه آن را تضعیف میکند؛ ثانیاً اهداف و نظام ارزشی حاکم بر مراکز آموزش عالی ما را از اصالت خود خارج و راهبری این مجموعه را بهغیرایرانی میسپارد؛ ثالثاً دلهای اساتید و خصوصاً دانشجویان ما را هرچه بیشتر متوجه آن سوی آبها و آنها را عملاً بهمهاجرت تشویق میکند.
معتقدم تولیدات علمیمان را هم بهفارسی باید بنویسیم، هم بهانگلیسی. هم بخش علمی ادبیات فارسیمان را باید غنا بخشیم، هم در عرصهی بینالملل باید حضور علمی قوی داشته باشیم. حتی برای هر دو نوع نوشته، در آییننامههای ارتقاء امتیاز وتویی قائل شویم. اما جانب اعتدال را نیز رعایت کنیم. تعامل علمی با غرب هرقدر ضرورت داشته باشد که حتماً دارد و موجب افتخار است، هرگز مجوّز آن نیست که سیاستگذاری علمی کشور را نیز برونسپاری کنیم!
نهایتِ خودباختگی و بیشخصیتی است که مراکز آموزش عالی و دانشمندان خود را نه بر اساس تجربه، شاخصها، اقتضائات و توانمندی ایرانی، که بر مبنای معیارهای پایگاههای استنادی دنیا طبقهبندی کنیم! بهراستی چرا وزارت علوم، خود ظرف دهههای گذشته یک پایگاه استنادی بومی قوی برپا نکرده است که تمامی مقالات داخل و خارج از کشورِ هر عضو هیئت علمی را ثبت، ارجاعات بهآنها را رصد و عدد (H) را رأساً محاسبه کند؟ چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم را بدین کار ملزم نکرده است؟
بامزه آنکه جماعتی پایگاههای استنادی دنیا را بر نظام آموزش عالی ما حاکم میکند، که فریاد ناحقش علیه نفوذ سند بینالمللی ۲۰۳۰ در نظام آموزش و پرورش، گوش فلک را کر کرده است! بامزهتر آنکه حتی مسئولان آموزش عالی عهد پهلوی، با راهاندازی نشریات علمی پژوهشی فارسیزبانِ حقیقتاً فاخر، این بزرگترین میراث فرهنگی کشور را پاس داشتند؛ مسئولانِ مدعی ارزشمداری روزگار ما اما، ولو ناخواسته، با علمسنجی نابخردانه، تیشه بهریشهی این ثروت عظیم ملی میزنند! بهقول استاد دکتر محمد فشارکی:
بگرفته غم گلویم چون ابر شامگاهی
شادی بهدل نبینم گاهی نه دیرگاهی
از درِد روزگارم و از روزگارِ دردم
آهی برارم از دل، از دل برآرم آهی
محسن کمالیان /استاد تمام پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی و مهندسی زلزله
قرار بود پیکر حضرت علی (ع) به کدام شهر ایران منتقل شود؟
اوج شکوفایی شهر سلطانیه زنجان در زمان «اولجایتو» معروف به سلطان محمد خدابنده است، وی از سال ۷۰۲ پس از آغاز کار اولیه و ناتمام ارغوان چهارم کار ساخت شهر را از سر گرفت و برای انجام این کار بسیاری از هنرمندان، صنعتگران و بازرگانان را به این امر رساند. شهر کوچانید و این محل از این پس سلطانیه محل شاهنشین نامیده شد.
اولجایتو دستور ساخت بارویی به طول ۳۰ هزار گام را داد و امر کرد تا آرامگاه با عظمتی درون این بارو ساخته شود، به این ترتیب باشکوهی ساخته شد که گنبد سلطانیه نامیده میشود و سومین گنبد بزرگ جهان به حساب میآید.
اولجایتو «سلطان محمد خدابنده» این بنا را به آرامگاه امامان شیعه اختصاص داده بود و قصد داشت تا پیکر مطهر حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) را به این محل انتقال و در تربتخانه گنبد که با خاک کربلا منتقل کند. ساخته شده بود منتقل شد که البته با مخالفت علمای شیعه مخالفت کرد.
همچنین اولجایتو به هر یک از بزرگان دستور داده بود تا محلههای به نام خود در شهر بنا کنند و خواجه رشیدالدین فضلالله و چلبیاوغلو از افرادی بودند که در سلطانیهها و عماراتی ساختند، مجموعه مقبره و خانقاه چلبیاوغلو در این دوران ساخته شد که در ادامه هویت شخص مدفون، دستاندرکاران ساخت و... بررسی تفصیلی صورت گرفته است.
*بنای سلطانیه بزرگترین گنبد خشتی جهان
یکی از آثار مهم کشورمان که در یونسکو به ثبت رسیده است گنبد آجری سلطانیه است، اثر تاریخی که نگین گردشگری کشور و موقعیت مکانی در میان صدها اثر تاریخی ایرامی اسلامی دارد.
بنای تاریخی سلطانیه با ارتفاع بنای ۴۸.۵ متری و قطره داخلی آن ۲۵.۵ متر ساخته شده است که از نظر ارتفاع از کلیسای سانتا ماریا دلفیوره فلورانس با ۸۶ متر و مسجد ایاصوفیه استانبول با ۵۶ متر سومین گنبد مرتفع جهان است.
این بنای هشت ضلعی، الهام از مقبره سنجر در مرو با ارتفاع 38 متر گرفته شده است که بزرگترین مصالح به کار رفته در سازه این بنا آجر است، ابداع گنبد دو پوسته پیوسته برای اولین بار در تاریخ معماری جهان در این بنا صورت گرفته است، پوسته. بیرونی گنبد با کاشیهای فیروزهای پوشیده شده است.
تزئینات به کار رفته در این بنای تاریخی انواع کاشیکاری، نقاشی روی گچ، آجرکاری مشبک، مقرنس کاری گچی و آجری و گچبری بر روی پارچه، کتابهای قرآن با مضمون آیات و احادیث است.
مجموعه منسوب به بی بی شهربانو، محوطهای است مستطیل شکل (شمالی ـ جنوبی)، به طول 33متر و عرض 22 متر که با دیواری سنگی متعلق به سدهٔ چهارم محصور گردیده و از شمال به کوهستان محدود میشود.
در بخش جنوبی آن چند بنای محکم سنگی با پوشش گنبدی از سنگ و آجر وجود دارد.
محوطه اصلی با احداث دیوارهای جدید، رواقها، اتاقها، راهرو و غیره در دورههای گوناگون به دو قسمت تقسیم شدهاست.
بنای اصلی بقعه از سنگ و گچ ساخته شده و تاقهای آن آجری است. از سبک و وضع بنا برمی آید که هسته اصلی آن در دوره ساسانی ساخته شده باشد و در سدهٔ چهارم از آن برای آرامگاه استفاده شده و قسمتهایی به آن افزودهاند.
این بقعه مشتمل بر حرم کوچک چهارگوشی است با ابعادی در حدود 25ر3متر. مدخل اصلی حرم رو به مشرق و دارای سردری است متعلق به روزگار صفوی، اما گنبد کاشیکاری و برخی گچبریها و تزیینات آن از آثار دوره قاجار است.
جلو سر در، دهلیزی قرار دارد که در گذشته به صورت ایوانی بوده و بخشی از حیاط اندرون بقعه به شمار میآمدهاست. در جنوب همین دهلیز بنای مربع سنگی استواری متعلق به قرن چهارم وجود دارد.
دکتر محمد حسین رجبی دوانی، کارشناس تاریخ اسلام نکته مهمی را درباره قبر مادر امام چهارم بیان کردند که در ادامه میتوانید سوال و جواب را با هم بخوانید:
آیا مرقد همسر امام حسین(ع) در بالای کوه "بیبی شهربانو" در نزدیکی تهران واقع است؟ عاقبت حضرت شهربانو(س) همسر امام حسین(ع) چه شد؟
اشتباهات فاحشی در این خصوص وجود دارد. اولا مادر امام سجاد(ع) هنگام وضع حمل ایشان از دنیا رفتند و درواقع امام سجاد(ع) مادر به خود ندیدند. بنابراین اینکه گفته میشود حضرت شهربانو(س) با امام حسین(ع) همراه بودند و در روز عاشورا وقتی اباعبدالله(ع) به شهادت رسیدند سوار بر اسب شدند و ایشان را تا ایران تعقیب کردند تا در این منطقه وارد کوه شدند و کوه به هم آمد افسانهای بیش نیست و غیرقابل قبول است.
اگر بنا بود کسی از فاجعه کربلا و اسارت و فاجعهای که بر سر اهل بیت امام حسین(ع) آمد نجات پیدا کند، در درجه اول امام سجاد(ع) است و بعد از آن بانوی بزرگ اسلام حضرت زینب کبری(س) است. پس معنا ندارد که آنها در غل و زنجیر باشند و همسر امام بخواهد نجات یابد؛ بنابراین داستان از اساس جعلی است.
سوالی که پیش میآید این است: این بنایی که امروزه در آن آثار تاریخی هم هست چه سابقهای دارد و اگر متعلق به حضرت شهربانو(س) نیست پس چیست؟ باید گفت بنابر تحقیق اهل فن، این بقعه آرامگاهی است متعلق به ایرانیان زرتشتی پیش از اسلام که ظاهرا اموات خود را آنجا میآوردند و در دخمهای قرار میدادند. اما نخستین اثر اسلامی که در اینجا مشاهده شده متعلق به قرن ششم است که برخی از اموات مسلمان را در آن دفن میکردند و هیچ ارتباطی به همسر بزرگوار امام حسین(ع) ندارد.
مشهورات غیر مستند
آیا مادر امام سجاد ایرانی و دختر یزدگرد سوم بوده است؟
یکی از ابهاماتی که معمولا" عده ای آن را باور دارند این است که شهربانو مادر امام سجاد و همسر امام حسین و دختر یزدگرد سوم پادشاه ساسانی بوده.
چنان که در کتاب ملاآقا دربندى، اکسیر العبادات فى اسرار الشهادات، ج 3، ص 110 ، چهارده نام نام براي مادر امام سجاد آمده از جمله : شهربانو، شهربانویه و...
اغلب منابعي كه معتقدند نام مادر امام سجاد شهربانو بوده، از کتاب بصائر الدرجات نوشته محمد بن حسن صفار قمى آورده اند و در بعضي منابع نيز از روايت هايي بدون سند معتبر نقل كرده اند.
بنابراین در این که همسر امام حسین "دختر یزدگرد" سوم بودند، اختلافنظرهای اساسی وجود دارد، چرا که به جز یک نقل از "یعقوبی"، سند متقن تاریخی دیگری ارائه نشده است و البته علمای بزرگی چون: محمد بن حسن صفار قمى (متوفاى 290 ق)، كلينى (متوفاى 329ق)، شيخ صدوق (متوفاى 381ق) و شيخ مفيد (متوفاى 413ق)، به قول یعقوبی استناد کردهاند که معمولا مطالب خود را بدون سند نقل می کند.
مجموعه اين قرينه ها ما را به اين نتيجه میرساند كه ساختگی بودن مادرى ايرانى با اين اوصاف براى امام سجاد دخالت داشته، عمداً ديدگاههاى ديگر درباره مادرشان بويژه ديدگاههايى كه او را از كنيزكان بلاد ديگر نادیده گرفته اند.
استاد مطهری: اگر از زوايه تاريخ بنگريم، اصل داستان شهربانو و ازدواج او با امام حسين و ولادت امام سجاد از شاهزادهاى ايرانى، مشكوك است(خدمات متقابل اسلام و ايران، صدرا، 1357 ،ص 120 – 134) + (ناسخ التواريخ حضرت على بن الحسين السجاد (ع)، ج1، مؤسسهمطبوعاتدينى، ص1)
مقایسه نکن!
گفت: فرانسه اینجور، هلند اونجور، آمریکا که دیگه نگو... داشت تعریف می کرد...
گفتم مقایسه نکن!
ایران رو با مثل هلند و فرانسه و آمریکا مقایسه نکن!
به دو دلیل.
یک:تو علم روان شناسی به ما یاد دادند که بدترین خطای استراتژیک در مسیر رسیدن به اهداف مقایسه خودت با دیگران هست. چرا؟ چون ممکنه اعتماد به نفست رو ازت بگیره.
تو فقط مجازی خودت رو با دیروز خودت مقایسه کنی.
اگر پیشرفت داشتی خوشحال شی و انرژی بگیری برای ادامه. اگر پس رفت داشتی، عزم جدی کنی که فردا اصلاح کنی خودت رو.
حالا اونی که مدام می گه فلانی از من باهوش تره، پول دار تره، زیباتره... همیشه در حسرت داشته های دیگران غوطه وره و اصلا حس و انرژی و انگیزه ای برای تلاش و حرکت و بهتر شدن پیدا نمی کنه.
دو: حداقل دویست سال تاریخ ایران رو بخون تا بفهمی الان در اوجیم.
کشوری که یه زمانی امیرکبیرش به دستور شاهش کشته می شد. کشوری که یه زمانی حتی شاهش توسط استعمارگران خارجی انتخاب و گماشته می شد. کشوری که حتی سیم کشی برقی کاخ شاهش توسط خارجی ها انجام می شد. کشوری که روسای چند کشور می آمدند در داخل خاکش جلسه می گذاشتند و برای خودشان ایران را قسمت می کردند و می رفتند بدون خبر کردن حتی شاهش! کشوری که حتی استخراج نفتش توسط کارشناسان خارجی انجام می شد. کشوری که ۸۰ درصد مردمش سواد و تحصیلات نداشتند. کشوری که حتی پیچ لامپش رو خارجی می اومد می بست. کشوری که حتی صید میگوی جنوبش توسط خارجی های کارشناس! انجام می شد. این کشور امروز مستقل و پیشرفته داره مسیر رو ادامه میده و در حوزه های متعدد داره با کشورهای پیشرو رقابت می کنه!
در این فرایند رشد چهل و چند ساله خودش رو با این مسیر دویست ساله خودش بسنج! نه با کشورهایی که تو همین دویست سال تمام تلاششون بردن نفت و ثروت و دانشمند و نیروی انسانی کشورهایی مثل ما بود تا امروز این باشند. تازه این وسط موردی نمونده که ما رو تحریم نکنند و هرچند وقت یکبار یه دانشمند ما رو بکشن که سرعت پیشرفتمان را کم کنند...
جای مقایسه نیست با این کشورها! ما چهل ساله شروع کردیم به تحول. اونا دویست ساله. ما داریم با استقلال به همه این پیشرفت ها می رسیم. اونا با اسیر و اجیر کردن نیرو و منابع مادی و انسانی خارجی. یک روز در این کانال پیام گذاشتم که آموزش و پرورش فرانسه سه بار تحول و انقلاب اساسی را تجربه کرده که فاصله زمانی هر کدوم حدود ۴۰ سال بوده!
فکر کن... همین امروز که در سایت آمار پیشرفت علمی کشورهای جهان، رتبه علمی ایران ۲۱ شده برو ببین چهل سال پیش چند بوده! بیست سال پیش چند بوده!
تازه! جذابیت رشد و پیشرفت ایران اینه که این رتبه رو فقط و فقط با تک تک ایرانی ها داره. اما رتبه های علمی عموم کشورها بیشتر بر اساس تلاش نخبه های خارجی است. در یکی از سایت های خارجی شان می خواندم که ۷۰ درصد کارآفرینان آمریکایی خارجی هستند. یا ۷۰ درصد دانشجویان انگلستان، بین المللی هستند... غالب تیم فوتبال فرانسه و هلند خارجی اند، همه کشتیگیران ما ایرانی!
مقایسه نکن! چون هم عقلی هم تاریخی جایی برای مقایسه نیست. فقط به قله چشم بدوز و به رسالتی که داری فکر کن. صبور و تلاشگر باش و مدام به خودت بگو: درس اول: مقایسه نکن!
🌸 مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 در هلند و فرانسه
@ninfrance
زن کرایه ای
اگر میخواهید بردگی زن را ببینید، به اروپا و امریکا سفر کنید و سری به کمپانیهای فیلمبرداری بزنید تا ببینید زن کرایهای یعنی چه. ببینید چگونه کمپانیهای مزبور، حرکات زن، ژستهای زن، اطوار زنانه زن، هنرهای جنسی زن را به معرض فروش میگذارند. بلیطهایی که شما برای سینماها و تئاترها میخرید، در حقیقت اجاره بهای زنهای کرایهای را میپردازید. ببینید در آنجا زن بدبخت برای اینکه پولی بگیرد تن به چه کارهایی میدهد. مدتها تحت نظر متخصصان کارآزموده و شریف! باید رموز تحریکات جنسی را بیاموزد، بدن و روح و شخصیت خود را در اختیار یک مؤسسه پول درآوری قرار دهد برای اینکه مشتریان بیشتری برای آن مؤسسه پیدا کند.
📕استاد مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ص۵۶
تمدن غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخ از روزی تحریف شد که
در مقابله با علی ابن ابی طالب، شمشیرها بالا رفت و قرآن پایین آمد
حاکم شارجه امارات
📍جنگ روایتها به زبان ساده یعنی این!
🔹نقل است که در سنتر پارک نیویورک سگی به کودکی حمله میکند، مردی که شاهد حادثه بود برای نجات کودک خود را به روی سگ میاندازد و او را خفه میکند ...
🔸خبرنگار نیویورک تایمز که ماجرا را از نزدیک میبیند به مرد میگوید: فردا تیتر اول نیویورک تایمز این است: "مرد شجاع نیویورکی جان پسری را نجات داد". مرد در جواب خبرنگار میگوید: "من نیویورکی نیستم"
🔹خبرنگار میگوید پس تیتر میزنیم: "آمریکایی قهرمان جان پسری را نجات داد". مرد میگوید: "ولی من آمریکایی نیستم، پاکستانیام".
🔸فردا تیتر نیویورک تایمز اینچنین شد:
"یک مسلمان متعصب سگی را در سنتر پارک خفه کرد!! اف بی آی احتمال میدهد القاعده در این جنایت دخیل باشد".
🔻پ ن:
۱. رهبر حکیم انقلاب: اگر شما حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را روایت نکنید دشمن روایت میکند... هرجور دلش میخواهد. توجیه میکند، دروغ میگوید، ۱۸۰ درجه با این خلاف واقع، جای ظالم و مظلوم را عوض میکند.
۲. اندیشکده رند: در جنگهای فردا کسی برنده نیست که بزرگترین بمبها را دارد، بلکه کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد./محمدصادق سلطانزاده بشرویه
علت توهین #مولوی_گرگیج به اهل بیت چه بود؟
او معتقد است که شهربانو را خلیفه دوم به عقد امام حسین(ع) در آورده است
پس اگر خلافت خلیفه دوم را قبول نداشته باشیم عقد باطل و نسب فرزندان این دو مخدوش است
اولا نه در فقه شیعه نه اهل سنت خلیفه بودن عاقد شرط نیست!
بلکه افراد عادی هم میتوانند عاقد باشند
پس قبول نداشتن خلافت عاقد، خللی در صحت عقد ایجاد نمیکند
ثانیا درباره ورد جناب شهربانو به مدینه سه قول مختلف وجود دارد
۱: در زمان خلافت عمر بوده
۲: در زمان خلافت عثمان بوده
۳: در زمان خلافت امیرالمؤمنین بوده
به اذغان تاریخ نگاران اگر عقد جناب شهربانو و امام، در زمان خلافت عمر باشد عاقدشان امام علی بوده
و حتی در زمان عقد توصیه هایی نیز به آنها نموده
اصول کافی، جلد ۱ ص ۴۶۷
از همه مهر تر
طبق نظر مورخین و محققین، تاریخ کشته شدن یزدگرد سوم ۳۰ هجری است
و طبیعتا دختر یزدگرد جناب شهربانو نیز در همان سال به اسارت درآمده است نه پیش از آن
تاریخ طبری، جلد۴، ص ۲۹۳
۳۰ هجری مصادف با ششمین سال خلافت عثمان است
یعنی سال ها پس از وفات خلیفه دوم!
پس عملا ازدواج امام حسین (ع) با شهربانو هیچ ارتباطی به زمان خلافت عمر نداشته
و قبول نداشتن خلافت او خللی در ازدواج ایجاد نمیکند.
👤منتقم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این سایت، رتبه بندی جهانی کشورها بر اساس مقالات منتشر شده در نشریات علمی معتبر را از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ نمایش میدهد.
ایران در سال ۱۹۹۶ رتبه ۵۴ ام جهان بوده است. و در فاصله ۲۴ سال به رتبه ۱۶ ام جهان رسیده است.
هلند در این طبقه بندی رتبه ۱۵ ام را دارد.
ما با ۷۴۴۴۰ مقاله و هلند با ۷۵۳۹۹ مقاله.
https://www.scimagojr.com/countryrank.php
📝 *دانشگاههای بی مسئولیت*
✅سایت دانشگاه ملبورن را نگاه کنید! می گوید *من یک engaging university هستم که نسبت به حل مسائل ایالت که اصلیترین آن آب است، تعهد دارم.*
میگوید در ده سال گذشته چقدر روی آب ایالت کار کردهام و دستاوردهای آن چه بوده است.
✅ *در کدام سایت دانشگاههای ایران یک بیانیه محلی داریم که گفته باشد نسبت به این استان و شهرستان و این مردم متعهد هستم و این کارها را برای بهبود این وضعیت انجام دادهام؟*
در کدامیک از مدلهای ما برای تخصیص گرنت و حمایت مالی، کار کردن برای مردم محلی یک شاخص بوده است؟ مثلا اگر یک استاد در جمع مردم محلی سخنرانی کرد تا آنها را نسبت به یک پدیده ناخوشایند آگاه کند، یا دانشگاهی که تعداد اعضای هیات علمی آن از هزار تا میرسد به دو هزارتا، و تعداد دانشجویانش از شش هزار تا میشود ده هزار تا، ولی فقر و آسیب در محیط محلی آن افزایش پیدا میکند این دانشگاه بیمسئولیت است.
✅ *اگر از فردا صبح همه اساتید دانشگاههای ما برای شش ماه سر کار نروند، اجتماع محلی احساس نمیکند چیزی کم شده است؛ در حالی که اگر نانواها یک روز این کار را بکنند همه متوجه میشوند.* چراکه پرداختن به ماموریتهای محلی در نظام دانشگاهی ما تعریف نشده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅اینجاطبیعت زیبای زنجان
ببینید و از زیبایی قدرت پروردگار لذت ببرید.
#ایران_زیبا
#گردشگری_مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ طبیعت پاییزی روستای سورکول ، شهرستان مریوان
#ایران_زیبا
#گردشگری_مجازی
✅ خانه خشتی ، شهرستان رفسنجان استان کرمان
یکی از بزرگترین و زیباترین خانههای خشتی دنیا
#ایران_زیبا
#گردشگری_مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
AUD-20211214-WA0012.opus
745K
فایل صوتی
دکتر #طاووسی
درباره سخنان امام جمعه اهل سنت آزادشهر
#شهربانو
#فتوحات
#خلیفه_دوم
السلام علیک یا اهل بیت النبوه
-----------❀❀✿❀❀---------
⭕️پلیس آلمان در حال چک کردن طول دامن زنان عابر که کوتاهتر از حد قانونی نباشد!
برلین؛ ۱۹۲۰
#تاریخ_تمدن
#حجاب
#پوشش