eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ چرا رها کنیم؟! 🔹 این امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس میکنند؛ اصلاً آنجا تنفّس میکنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا را بکنید. ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما ؛ نه، اینکه است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ی درست میکنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ؟ چرا حواسمان نیست؟ این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟ مسئولند، یکی از مسئولین هم همینها هستند؛ دستگاه وزارت ارتباطات است. ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار معلمان و فرهنگیان
♦️ ایران امروز به روایت تصویر ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارشناس بی‌بی‌سی: حجاب بهانه است 🔹حجاب بهانه است و اصل نظام نشانه است! "اگر مرگ مهسا امینی هم اتفاق نمی‌افتاد اغتشاشگران بهانه ای دیگری برای اغتشاش پیدا می‌کردند!" پ.ن: 🔴رهبر انقلاب : اگر قضیّه‌ی این دختر جوان هم نبود، یک بهانه‌ی دیگری درست میکردند.
🔺 زیباترین عکس از حرم مطهر امامین عسکریین
🔺 عکس بسیار قدیمی و هوایی از سامراء و حرم امامین عسکریین علیهم السلام
🔺 عکس تاریخی از سامرا و حرم امام عسکری
maaref-tar-v3n7p63-fa.pdf
579.3K
● نسخه PDF 📚 مواضع و اقدامات سیاسی امام حسن عسکری(ع) در برابر خلافت عباسی ✍ دکتر احمدرضا بهنیافر | فصلنامه تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی (ع)
💥 مقاله پژوهشی ⚫️ تصویر امام عسکری (ع) در آثار غربیان ✍ نوشته دکتر سعید طاوسی مسرور و علیرضا دهقانی | دوفصلنامه سیره‌پژوهی اهل بیت (ع) 🔰 🔹 اهمیت مطالعه این مقاله پژوهشی: 1⃣ تمرکز بیشتر بر شیعه پژوهی در جهان غرب و اینکه غربیان چه تصویری از شیعه و پیشوایان تشیع، بویژه امام حسن عسکری (ع) و میزان همخوانی این تصویر با واقعیت تاریخی همخوانی. مقاله حاضر نشان می‌دهد که ناشناخته‌ترین امام ما در فضای آکادمیک غرب، امام عسکری (ع) است و در همان منابع اندک‌شمار اروپایی و یهودی نیز نه تنها قضاوت‌های چندان عمیق و دقیقی به چشم نمی‌خورد که حتی غبار تحریف بر آن نشسته است. اشراف به این نکته، پیش‌درآمدی بر یک آسیب‌شناسی شایسته است. 2⃣ پی بردن به قصورها و تقصیرهای خودمان تا بدانیم تا معرفی در خور آن امام همام، نه تنها در عرصه بین المللی که حتی در بین عموم شیعیان فرسنگ‌ها فاصله داریم و بایستی به مرور ناشناختگی و بعضا بدشناختگی‌های موجود را جبران کنیم.
📌وضعیت در عصر امام حسن (ع) ابوبکر خوارزمی(م383ق) درباره وضعیت دوره امام عسکری(ع) مینویسد: ◀️آنان هر کسی را شیعه بدانند به می رسانند؛ ◀️هرکس نام پسرش را بگذارد، خونش را می ریزند. ◀️شاعر شیعه چون در مناقب وصی(علی) و معجزات نبی شعر بگوید، زبانش را می برند و دیوانش را پاره می کنند. ◀️عباسیان در صورتی به کسی بخشش می نمودند که به آل أبی طالب گوید. ◀️علویان را از یک وعده خوراک منع می کنند. یک جرعه آب را از اولاد (س) دریغ می دارند. ◀️یکی شمشیر خود را گرو می گذارد و دیگری پیراهنش را میفروشد. در چنین فضایی امام حسن عسکری(ع) از طریق سازمان و با بیان اوصاف و توجه دادن آنان به اعتقادات، میراث مکتوب امامیه و جان شیعیان را حفظ کرد. 📚ابوبکر خوارزمی، الرسائل، ص129- 130.
📌 آیا امام حسن (ع) سفری به داشته‌اند؟ امروزه در شهر گرگان و منسوب به امام حسن عسکری(ع) وجود دارد. مبنای این باور، خبری است که برخی علمای در سده ششم، از جمله ابن حمزه در الثاقب فی المناقب (ص214-216) و قطب‌الدین در الخرائج والجرائح (ج1، ص424- 426) نقل کرده‌اند. مفاد این خبر به طور خلاصه آن است که شخصی به نام «جعفر بن شریف » ـ از شیعیان جرجان ـ در سفر حج خود به سامرا نزد امام عسکری(ع) رفت و مبلغی را که این شهر به امانت به وی سپرده بودند، به دست امام رسانید. امام نیز تاریخ وی به جرجان را سوم ربیع‌الثانی همان سال پیش‌گویی کرد و به او وعده داد که خود ایشان نیز در همان روز به وارد خواهد شد. در تاریخ تعیین شده، امام به به جرجان رفت و نزد شیعیان خود حضور یافت. 📍 : صرف نظر از ضعیف و بی‌اعتبار بودن این خبر از منظر رجالی به علت و ناشناخته بودن و عدم نقل آن در منابع کهن و دست اول شیعه، که اصل خبر را محل شک و تردید قرار می‌دهد، اما نکته دیگری که حضور امام را در با تردید جدّی موجه می‌سازد آن است که: بر اساس خبر فوق، امام عسکری(ع) به شهر «جُرجان» وارد شد که منطبق بر شهر « » کنونی است؛ نه شهر گرگان امروزی که در گذشته به «استرآباد» شهرت داشته است. از این‌رو به نظر می‌رسد و قدمگاه امام حسن عسکری(ع) صرفاً یادمانی است که در دوره‌های متأخر، پس از ویرانه و متروکه شدن تاریخی(گنبد گاووس کنونی)، و با توّهم انطباق کنونی بر جرجان کهن به وجود آمده است، لذا نمی‌توان برای آن اعتبار تاریخی قائل شد.
آرزوی اغتشاشگران
دانشمندانمان را ترور نکنید، لازم‌نیست برای دانشجویانمان اشک تمساح بریزید. داریوش ارجمند