👓 این #آبشیرینکن بود که غربیا واسه عربستان میساختند و یه عده میزدنش تو سر ملت.
خواستم بگم، این هفته سه تاش تو بوشهر به ظرفیت 28.5 میلیون لیتر در روز بهرهبرداری میشه و جمعیت 200 هزار نفری رو پوشش میده.
البته برخلاف سعودیا، این تجهیزات روز دنیا توسط جوونای ایرانی ساخته شده...
💬 محمد عنایتی نجف آبادی
@HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا #آقایی_دلار باید شکسته شود!
🔻کلیپ ۵دقیقهای از ۸۰ درصد علم اقتصاد که در دانشگاهها به آن پرداخته نمیشود!
📍 آمریکا چگونه ثروتمند شده است ؟
✅ احیای ارزش پول ملی تنها راه مقابله با جنگ ارزی
🔻تنها و تنها راه مقابله با جنگ ارزی پیشرو احیای ارزش پول ملی است؛ یعنی باید قیمت دلار را پایین آورد نه اینکه به افزایش آن تن دهیم.
✅ حدود یک سال پیش روسیه همین اقدام را کرد و با احیای ارزش روبل جنگ ارزی علیه کشورش را خنثی کرد. پوتین با انجام حداقل 8 اقدام، قیمت دلار را که از ۶۴ روبل به ۱۳۰ روبل افزایش یافته بود را در عرض یک ماه به ۶۱ روبل کاهش داد ، یعنی قیمت دلار را بیش از ۱۰۰ درصد کاهش داد (با اعمال پیمان سپاری ارزی صد درصدی، جلوگیری از خروج سرمایه، کنترل جریان نقدینگی روبل،...)
✳️ جالب است حتی طالبان هم با اجرای سیاستی مشابه قیمت دلار را پایین آورد و ارزش افغانی را احیا کرد.
🔺متاسفانه بسیاری از کارشناسان ما به صورت صریح یا ضمنی کاهش ارزش پول ملی را پذیرفتهاند، و حتی ان را توصیه میکنند آنها نه تنها نمیگویند نرخ ارز را پایین بیاورید بلکه میگویند بگذارید نرخ ارز بالا برود؛ این یعنی پذیرش کاهش ارزش پول ملی و شکست در جنگ ارزی
✅ اگر میخواهیم در جنگ ارزی موفق شویم، باید قیمت دلار را به زیر ۲۸ هزار تومان برگردانیم، نه اینکه به قیمت ۴۱ هزار تومان تالار دوم مرکز مبادله ارز تن بدهیم، این کار را میتوان کرد، اگر بخواهیم.
توکلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعیت این هست که از میزان آسیبی که فضای مجازی به خیلی از ما می زند بیخبریم.
آموزش و شناخت در افراد زیادی اثربخش هست. یعنی با آگاهی که به دست می آورند تلاش خود را برای تغییر وضعیت خود آغاز می کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ غرب آنچنان که هست ...
🔹صحبت های جالب چند مسلمان بازگشته از آمریکا و اروپا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ تاریخچهی #روز_ملی_زن در گینه
🔹"گینه بیسائو" یک کشور در غرب آفریقا است. جزایر بیسانگوس توسط زنان و قبایل ماتریاکو اداره میشود و در ۳۰ ژانویه روز ملی زن را جشن میگیرند، اما این تاریخی نیست که به طور تصادفی انتخاب شده باشد، بلکه مصادف است با ترور زنی که شجاعت و مقاومتش به رهایی این منطقه زیبا از سلطهی #پرتغالیها کمک کرد.
🔸"تیتنا سیلا" در سال ۱۹۴۳ در اوج اشغال پرتغال متولد شد و شاهد خشونت آنها بود. او در ۱۸ سالگی به یک مبارز تبدیل شد و به یک حزب مخفی آفریقایی برای #استقلال گینه بیسائو پیوست و زندگی خود را وقف جنگ چریکی برای آزادی وطن و مردمش کرد.
🔹او در سن ۳۰ سالگی توسط ارتش پرتغال در هنگام عبور از رودخانهای برای شرکت در مراسم تشییع جنازهی مبارزی که چند روز قبل ترور شده بود، کشته شد؛ اما مبارزهی آنها بیهوده نبود؛ یک سال بعد از مرگِ او، در سال ۱۹۷۴، گینه استقلال پیدا کرد.
🔸پس روز زن در #گینه مبارک باشد؛ روزی که به یاد یک زن مبارز جوان است که برای آزادی خود جنگید.
📌زندگی نامه #امام_زمان(عج)
1⃣زیست نامه:
◀️نام:
#محمد، فرزند امام حسن #عسکری(ع).
◀️نام مادر:
#نرجس یا #ریحانه یا #سوسن.
◀️محل تولد:
۱۵ #شعبان سال۲۵۵ در #سامراء.
نرجس خاتون مدت کوتاهی بعد از تولد امام زمان(عج) از دنیا رفت.
◀️ولادت پنهانی:
بخاطر حفظ جان حضرت، ولادت وی پنهانی بود. اما برخی #شیعیان قم و دیگر مناطق شیعی از تولد وی آگاه شدند.
◀️القاب:
#مهدی، بقية الله، حجت، صاحب الزمان، #قائم، #منصور و...
وی تا هنگام ظهور، #زن و بچه ای ندارد.
2⃣ #شمايل حضرت هنگام #ظهور:
◀️شبیه #رسول_خدا(ص)،
صورتی گندمگون، پیشانی بلند، بینی کشیده دارد و هنگام ظهور، شبیه مرد چهل ساله است.
◀️هنگام ظهور برخی از اولیاء الهی #رجعت کرده و امام #حسين(ع) او را هنگام وفات #غسل می دهد.
3⃣ #غیبت و #امامت امت.
◀️در سال۲۶۰ به امامت رسید و دو دوره غیبت صغرا و #کبرا دارد.
◀️غیبت صغرا از سال۲۶۰ تا سال۳۲۹ به مدت۶۹ سال طول کشید.
📌 امام #صادق(ع) فرمود: #فلسفه_غیبت را جز خدا کسی نمی داند.
4⃣ #زمینه_های ظهور:
◀️ #ناامیدی مردم از نیامدن امام زمان،
◀️فراگیر شدن #ظلم و ستم.
5⃣نشانه های هنگام #ظهور:
◀️#ندای_آسمانی که همه میشنوند،
◀️خروج #سفیانی،
◀️فرو رفتن سپاه سفیانی در محلی بنام #بیداء،
◀️قتل انسانی پاک در #مکه،
◀️و به نقلی خروج شخصی بنام #یمانی.
📚تمامی منابع شیعه و سنی.
📌 #وهابیت دربرابر نیمه شعبان
در سال 327 قمری #شیعیان قصد احیای شب #نیمه_شعبان را داشتند که پیروان حسن بن علی بَربَهاری پیشوای #حنابله با آگاهی یافتن از این امر، تصمیم گرفتند تا به شیعیان تعرض کنند، اما در نهایت اقدامات آنان عقیم ماند.
📚 محمدبن یحیی صولی، اخبار الراضی بالله و المتقی بالله، ص135.
🔰پرسش:
وقتی سخن از پیشرفت می کنیم و می گوییم نظام حمهوری اسلامی استقلال و پیشرفت دارد اما عملا بسیاری از مردم نظام فعلی را با حکومت های حوزه خلیج فارس بعد و پس از انقلاب مقایسه میکنند و زمانی این همه مدرنیته را در دبی می بینیم چگونه پیشرفت در ایران را توجیه کنیم حتی در دوره پهلوی نیز پیشرفت خوبی در صنعت و راه اهن داشتیم؟
✅پاسخ :
🔵 قبل از جواب به این سوال بایستی بگویم خود این پرسش دقیق نبوده و دارای نکات انحرافی و غلط اندازی می باشد.
یک نکته این است که کسانی که اینگونه به مسائل نگاه میکنند چه" عیاری" و چه خط کشی برای بررسی دارند ؟ اصولا در حرفهای کلی و نقل های بدون عدد و رقم می شود هر چه خواست ، گفت و چون سند و آمار و میزانی نیست ، کسی هم پاسخگو نیست !
کشور عربستان و سایر کشورهای خلیج فارس چه پیشرفت واقعی و دست آورد علمی و دانشگاهی داشته و دارند!! که بخواهند با ایران مقایسه شوند! کدام صنعت مادر و یا زیر ساخت ملی پیشرفته ای داشته اند که بتوان به آنها حسرت خورد ؟!
پیشرفت و توسعه یکی از ابعادش اقتصاد است ولی ابعاد مهمتر توسعه در سیاست و فرهنگ هم متجلی است :
حتی برخی صاحب نظران موفقیت در توسعه اقتصادی را معلول توسعه سیاسی و فرهنگی می دانند ؛ کدامیک از این کشورهایی که حسرت مدرنیته شان را می خورند مشارکت سیاسی در حد و اندازه ایران دارند؟ اکثر این کشورها دارای رژیم های پادشاهی و امیر نشین های قرون وسطی هستند و مطبوعات آزاد و یا نهادهای مستقل مدنی که لازمه توسعه است را دارا نمی باشند.
ایران فعلی علیرغم همه آسیب های مدیریتی و بین المللی و مشکلات عدیده داخلی هنوز هم قدرت اول منطقه است و عربستان و اسرائیل هر زمانی که بخواهند کمی با ایران سرشاخ و یا رویارویی نمایند خیلی زود به دامن بزرگترشان یعنی امریکا فرار میکنند۰ انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرا منطقه ای و یک عامل تاثیر گذار جهانی است و شما این عظمت را در سطح دشمنی با ایران میتوانید مشاهده کنید ۰
🔴البته عظمت ذاتی و تاریخی انقلاب اسلامی دلیلی بر ضعف مدیران و توحیه برخی سیاست ها نیست و اصولا این خبط ها عرضی بوده و به ذات انقلاب اسلامی مربوط نمیشود. نکته آخر این است که بین پیشرفت و توسعه با تکامل و رشد بایستی تفاوت قائل شد.
دکتر موسی نجفی
📌فعالیت ها و مقام علمی نواب اربعه امام زمان(عج)
محمدبن عثمان و حسين بن روح که از عالمان و حتی دارای کتابهای فقهی بودند، در کنترل انحرافات عقیدتی فعالیت خوبی داشتند.
حسین بن روح، عالمی بود که #شیعیان کتاب #التکلیف #شَلمَغانی را بر وی عرضه کردند تا صحت و سقم آنرا ارزیابی کند.
زمانی شیعیان درباره گفتار #مُفَوِّضَه و عقاید آنان از محمدبن عثمان استفسار کردند، وی در پاسخ، نظریات مُفَوِّضَه را در نسبت دادن خلق و رزق به ائمه اطهار(ع) #تکذیب کرد و آنها را از شئؤن ذات مقدس الهی برشمرد.
محمدبن عثمان نیز به مبارزه با غالیان می پرداخت.
📚شیخ طوسی، الغیبه، ص390، 363.
📚شیخ طوسی، الغیبه، ص409.
📚 شیخ طوسی، الغیبه، ص294.
📚شیخ طوسی، الغیبه، ص398.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جمعیت قدرت می آفریند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آنقدر آیین چراغ برات برای خراسانیها پررنگ و ملموس است که نمیتوان باور کرد تقریبا در دیگر نقاط ایران از آن خبری نیست
🔹اهالی خراسان به سه شب قبل از فرا رسیدن نیمه شعبان، «شبهای برات» یا «شبهای چراغ برات» میگویند. در این ایام مردم بر مزار رفتگان خود شمع میافروزند و برای شادی روحشان دعا میخوانند.
🔹خصوصا بــــرای امواتی که در همان سال فوت کرده اند
🔹ابوریحان بیرونی، دانشمند بزرگ ایرانی، در مورد چراغ برات گفته است که «سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه شعبان ایامالبیض نام دارد و شب پانزدهم ماه، شب بزرگی است که به آن لیلهالبرات میگویند. عوام بر این عقیدهاند که در این شبها خداوند چهره کسانی را که در آن سال مقدر است بمیرند به ملکالموت نشان میدهد».
🔹مردم خراسان ایام برات را روزهایی ویژه بهشمار میآورند که در آن روزها مردگان آزادند و اعمال ما را میبینند. زندگان نیز با روشن کردن چراغ انفاق و احسان تلاش میکنند تا برات آزادی مردگانشان را از آتش دوزخ با توسل به امام عصر(عج) به دست آورند.
🔸چـراغ_بـرات، فرهنــگ اعتــــقاد عــــمــــیــــق مــــردم خــــراســــان بــــه مــــعــــاد را بــــه نــــمــــایــــش مــــی گــــذارد، گــــویــــی در ایــــن روز امــــوات چــــشــــم انــــتــــظــــار مــــحــــبــــت زنــــدگــــان انــــد و اڪــنــــون ڪــه دســــتــــشــــان از زمــــیــــن و زمــــان ڪــوتــــاه اســــت، چــــشــــم انــــتــــظــــار بــــرات زنــــده ها هســــتــــنــــد.
📌تولدی با برکت
ابو غانم خادم گويد:
چون خدا به امام #عسکری(ع) پسرى داد، نام او را #محمد(عج) نهاد و روز سوم او را به #اصحاب خود نشان داده و فرمود:
بعد از من ايشان #صاحب_امر شما و خليفه من است؛ او همان قائمى است كه همه در انتظار ظهور او بوده و چون زمين پر از جور و #ظلم شود، ظهور كند و آن را پر از عدل و داد كند.
از أَبِي جَعْفَرٍ الْعَمْرِيِّ نقل شده است:
چون آقا امام زمان(عج) متولد گرديد، امام حسن #عسكرى(ع) فرمود: عثمان بن سعيد را بخوانید. ایشان خطاب به وی فرمود: از جانب من نان و گوشت زیادی خريده و ميان بنى هاشم تقسیم كن، و چند رأس گوسفند هم براى او عقيقه نما.
📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج2، ص243.
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست
🔻 #حضرت_مهدی (عج) منتظر #آمادگی ما هستند، منتظر اين كه دلهای ما از پردهی غيب در آيد. اين نكتهی بسيار مهمی است که در عين #حتمیبودن #ظهور ، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعهی اسلامی دارد. همينطور که در عين حتمیبودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به #اعمال ما بستگی دارد، هر اندازه انسانها به #ورع نزديک شوند و نظرها به آن #امام_معصوم معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر میشود.
🔸 اگر سطح #فرهنگ_انتظار را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنیترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب میاندازيم. با #سطحیشدن انتظار عملاً از حضرت میخواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما میکنيم بپذيرند و اين موجب میشود جلوی ظهور گرفته شود.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنیترین بُعد هستی»
دیالکتیک امید و ایمان
برخی از الهیدانان تأکید میکنند که بدون ایمان و معرفت ایمانی، امید تبدیل به یک اتوپیای مبهم و نامعلوم می¬شود، و بدون امید هم ایمان پاره پاره شده، و تبدیل به باوری ضعیف و زبون (fainthearted) و ایمانی مرده (dead faith) میگردد. تنها از طریق ایمان است که می توان راهی به سوی زندگی حقیقی پیدا کرد و تنها از طریق امید است که فرد می تواند خود را در چنین طریقی حفظ نموده و در آن استوار بماند.
از این نظر، اگر ایمان منوط به امید میشود، آنگاه گناه بیایمانی در ناامیدی نیز معلوم می-گردد. در واقع خدا با وعدهای که به انسان میدهد او را گرامی میدارد، ولی آنگاه که انسان چنین وعده ممکن در آینده را باور نمیکند، دچار گناه شده و باور خود را در معرض بیایمانی قرار میدهد. در این بیان، ناامیدی برخاسته است از انتظار عجولانه و بی حساب از آنچه که خدا وعده داده ولی هنوز به نقطه کمال لازم نرسیده است. هر دو شکلِ ناامیدی که گاه به صورت توهم کمال ظاهر می-شود و گاه به صورت سرخوردگی خود را نشان میدهد، موجب میشود که امید کارکرد موثر خود را از دست بدهد و اساسا ایمان نیز از وجود آدمی رخت بربندد.
این مضمون از «امید» و نسبت بین ایمان و امید و ربط بین کفر و ناامیدی در قرآن کریم نیز آمده است آنجا که میفرماید: «لا تیأسوا من روح الله انه لا ییأس من روح الله الا القوم الکافرون» (87 / یوسف). هرچند این آیه در مورد برادران حضرت یوسف علیه السلام است، لیکن تعبیر «انه» اشاره به کبرای کلی و اصل دینی دارد که شامل همه در همه زمانها و مکانها میشود.
شایان ذکر است اساسا «قلمرو احتمالات و امکانات» در این دنیا با «قلمرو امید به تغییرات و تحولات» ملازم و منطبق است. هر میزان امید بیشتر و هرکجا خوشبینی به آینده عمیقتر باشد، تحولات و تغییرات رو به رشد هم بیشتر و رهایی از مشکلات ممکنتر خواهد بود. از سوی دیگر، هرمیزان ناامیدیها (با تصور اینکه امور به پایان رسیده است) بیشتر شود، ممکنها تبدیل به ناممکن میشود و بنیان هرتغییر و تحول بزرگی هم ویران میگردد.
امیدهای بزرگ به تحولات بزرگ و به رهایی از مشکلات بزرگ راهی خواهد بود برای تغییرات بزرگ در عرصۀ جهانی. چنین امیدی مبتنی بر ایمانهای بزرگی است که میتواند در میان مردم بزرگ و یا انسانهای بزرگ ظاهر شود و حرکتها و جسارتهای بزرگ و تطورات تاریخی را در مقیاس جهانی موجب شود. در مقابل، ناامیدیهای بزرگ و یأسهای کبیره نیز عملا اقدامات کلان را ناممکن نموده و راههای دشوار را عملا به راهی محال تبدیل میکند.
تمدنی بودن مسئلۀ «امید» از همینرو حائز اهمیت است که تمدنها همواره در بسترهای بحرانی و در نقطههای بزرگی از دشواریها و سختیها بروز و ظهور پیدا میکنند و اساسا گذر از این دیوارههای ضخیمِ انباشته از ترس و یأس، جز با «ایمان و امید» شدنی نیست. بدینسان، در فرایند تمدن دینی باید بتوان امید را در مقیاس جهانی و در اندیشۀ معطوف به این جهان و مسئلههای دنیوی ایجاد کرده و فرد و جامعه را نسبت به کنشگری در عرصههای تمدنی جسورتر و توانمندتر ساخت.
بابایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 این فرد توضیح میدهد که کتابی نوشته که در آن به محل زندگی امام دوازدهم شیعیان اشاره کرده است / سپس میگوید : کتاب را قبل از جنگ عراق نوشتم و حالا سربازان ما در آن منطقه هستند / بعد توضیح میدهد که محلی که مهدی از آنجا قیام خواهد کرد کجا خواهد بود...
بر خلاف تصور خیلی ها نگاه آمریکایی ها ، صهیونیست ها و قبیله ی سعودی هزار هزار برابر بیشتر از چیزی که تصور میکنید آخرالزمانی است.
✳️ تمدنِ غرب، تمدنی نیازآفرین!
🔻 شهید آوینی از قول روژه گارودی در کتاب «هشدار به زندگان» این نکته را آورده که: «اقتصادِ آزاد، به شیوهٔ غربی، برای رفع احتیاج بازار نیست بلکه برای ایجاد بازارِ احتیاج است»!
🔸 آوینی میگوید: مصرف بیشتر برای تولید بیشتر، ضرورت حتمی اقتصاد امروز است، چرا که اگر کالاهای تولیدشده مصرف نشوند امکان توسعهٔ تولید، یعنی امکان توسعهٔ اقتصادی، وجود نخواهد داشت. بنابراین، برای تولید بیشتر که ضرورت توسعهٔ اقتصادی است باید مردم را به مصرف هرچه بیشتر ترغیب کرد و بدین علت است که تبلیغات یکی از ارکان اساسی توسعه به شیوهٔ غربی است.
🔺 روژه گارودی نیز همین مسئله را با بیانی دیگر مورد توجه قرار داده است و میگوید: تبلیغات تجاری، به شیوهٔ غربی، بیش از آن که مایهٔ تباهی طبیعت باشد موجب هلاکت انسان است. تصور این که مردم دنیا حتی برای لحظهای به نیازهای حقیقیِ خویش و الگویی متناسب با حوائج واقعی انسان بازگردند، برای یک اقتصاددان وحشتناکترین چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. اگر حتی برای یک لحظه چنین اتفاقی در دنیا بیفتد و مردم فقط برای یک لحظه، درست به اندازهٔ نیاز واقعی خویش مصرف کنند، ادامهٔ روند کنونیِ توسعهٔ صنعتی دچار مخاطرات و بحرانهایی خواهد شد که تصور آن بسیار دشوار است.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 از کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱
🔴-در 53 روز ابتدایی سال 2023 حدود 6278 نفر در اثر خشونت با اسلحه در آمریکا جانشان رو از دست دادن(116 مرگ در هر روز)
-حدود 56% ازین آمار خودکشی بوده
-در بین جان باختگان، 227 نوجوان و 36 کودک دیده میشه..
👆🏼 این یکی از هزاران واقعیت غرب هست که به مردم ما گفته نمیشه.
کافیه یک دهم این تعداد توی ایران کشته میشدن اونوقت ببینید چه جنجالی در رسانه های جهان درست میکردن!