eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
155 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر در دیده‌ی مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی . . آقای مکرون فرانسوی های گرامی برای دهه ها روشنفکران صاحب تریبون و رسانه در ذهن ما شرقی های بدبختِ جهان سومیِ عقب مانده تصویر رویایی از پاریس ساخته اند. پاریس و آن خیابان‌های زیبا، آن کافه های گفتگو، آثار ممکلت آلبر کامو، ژان پیر و کشور آزادی، کشور اعتصابات، مهد آزادی، برابری برداری، محل وقوع انقلاب کبیرتان، سال‌هاست در دانشگاه های ایران سر کلاس علوم سیاسی استادها به ما میگفتند: مادر انقلاب‌ها انقلاب فرانسه است. اما حال در این پنج شبانه روز تصاویری که از فرانسه با این اینترنت دست و پا شکسته ایران به دستمان می رسد تمام آن ذهنیت رویایی خودش را برهم زده است. چرا مردمتان فروشگاه ها را غارت می کنند؟ مگر فقیر دارید! در ایران هم اعتراضات بود همان اعتراضاتی که رئیس جمهور مکرون آن را انقلابِ جوانان ایران خواند و به مصیح علینژاد وقت ملاقات داد اما در تهران مردم ما فروشگاه های زنجیره ای را از سرگرسنگی غارت نکردند! اقای مکرون، تحلیل رائفی پور ما این بود که بازی های رایانه ای، مواد روان گردان و شبکه های اجتماعی از عوامل تشدید خشونت بود، شما هم که حرف او را می زنید!؟ فَن ایشان شده اید؟ از این ها بگذریم، جریان غربگرا در داخل کشور حاضر نیست تصاویر فرانسه را بپذیرید. هنوز تلاش دارند با کوبیدن ایران، عیب غرب را حُسن ببینند. دلیل مشخص است: اگر در دیده‌ی مجنون نشینی به غیر از خوبی لیلی نبینی آقای مکرون تصویر رویایی از فرانسه در ذهن مغلوبِ انسانِ شرقی بهم خورده است. با چند تصمیم پوپولیستی دوباره ما را فریب دهید تا مجذوب غرب باقی بمانیم. علیرضا_زادبر
👓خبری کاملا واقعی: فرانسه بجز شبکه‌های اجتماعی، بازی کندی‌کراش را هم مسدود کرد! 🔴رئیس دادگستری فرانسه: 🔻از هیچ جرمی نمیگذریم/هرکس در اعتراضات حضور یابد خود و حتی خانواده او 2 سال زندانی خواهند شد پ.ن:آزادی بیان به سبک غربی ها👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥انتشار قدیمی‌ترین فیلم نویافته از حرم حضرت علی (ع) برای نخستین بار 🔹در این فیلم قسمت کوتاهی از شهر کوفه دیده می‌شود، و پس از آن درگاه ورودی حرم مطهر نمایان شده که زائران در حال ورود به حرم هستند. این ورودی هم اکنون با عنوان باب امام رضا علیه السلام شناخته می‌شود که قبل از این نام‌های دیگری داشته است.
📌غدیر در سیره اهل بیت علیهم السلام 🌻امام (ع) در سالگرد روز عید ، تدارک دیده بود که امیرمؤمنان (ع) به همراه شیعیان و غنی در آن شرکت کردند. 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص758. 🌻امام (ع) فرمود: دشمن خدا، چهار بار ناله کرد: روزى که مورد لعن خدا واقع شد، روزى که به زمین هبوط کرد، روزى که پیامبر اکرم(ص) مبعوث شد و روز عید .  📚حمیری، قرب الاسناد، ص۱۰. 🌻امام (ع) ضمن سفارش به قبر امیرمؤمنان (ع) در شب ، خود نیز در روز عید غدیر های نو پوشیده و برای دوستان و هدایای فراوان ازجمله و آماده می نمود. 📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج6، ص24؛ 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد، ج2، ص752. 🎆🎆🎆🎆 📌جشن غدیر در مصر و مغرب برای اولین بار در هیجده ذی الحجه سال 362 قمری جمع فراوانی از اهل و برای دعا جمع شده و آن روز را اعلام کردند. در این جشنها که سالهای پیاپی برپا می گشت، ، ، آزادی بندگان، پخش کردن و توسط انجام می گرفت. ، ، و ابتدا در مسجد شهر جمع شده و سپس این در قصر خلیفه فاطمی انجام می گرفت. اعتقاد به قداست روز غدیرخم آنقدر والا بود که مُستعلی بالله فاطمی در سال 488 قمری همزمان با روز غدیر بر مسند نشست. 📚مِقریزی، اتعاظ الحنفاء، ج1، ص276، 273، 142؛ 📚همو، المواعظ والاعتبار بذکر الخطط والاثار، ج2، 255، 91، 74، ج3، ص96؛ 📚ابن تغري بردي، النجوم الزاهرة في ملوك مصر والقاهرة، ج5، ص143.
مسیر حرکت پیامبر (ص) به غدیر.pdf
13.63M
| PDF 📌 منطقه جغرافیایی فعلی غدیر خم ✍🏼 تنظیم: ┅┅❅❈❅┅┅
🔰 تاریخچه عید و جشن غدیر ▫️مسلمانان و به‌خصوص شیعه از دوره‌های نخست، روز غدیر را یکی از عیدهای بزرگ می‌دانسته‌اند و این روز در میان ایشان به عید غدیر معروف و مشهور است. مسعودی (متوفای ۳۴۶ق) تاریخ نگار قرن چهارم قمری در التنبیه و الاشراف نوشته است که فرزندان و شیعیان امیرالمؤمنین این روز را بزرگ می‌دارند.[1] کلینی (متوفای ۳۲۸ق) محدث قرن چهارم نیز در روایتی جشن گرفتن شیعیان را نقل کرده است. [2] ▪️پیش از آن نیز فیاض بن محمد بن عمر طوسی روایتی نقل می‌کند که امام رضا(ع) روز غدیر را عید می‌گرفته است.[3] و در سال ۴۸۷ق بیعت با مستعلی بن مستنصر (از حاکمان مصر) در روز عید غدیر خم صورت گرفته است.[4] در مصر خلفای فاطمی عید غدیر را رسمیت دادند و در ایران از سال ۹۰۷ق که شاه اسماعیل صفوی به سلطنت رسید، عید غدیر از اعیاد رسمی است. ▫️در قرن‌های اخیر برگزاری جشن عید غدیر از شعائر شیعه محسوب می‌شود. در نجف همه ساله در روز عید غدیر مراسمی در حرم علوی برگزار می‌شود و رجال و علمای شیعه و سفرای کشورهای اسلامی در آن حضور یافته، خطابه‌ها و قصائد غدیریه خوانده می‌شود. در یمن شیعیان زیدی روز غدیر را با جشن و چراغانی برگزار می‌کنند. شب عید غدیر نیز در میان مسلمانان از شب‏‌های معروف شمرده می‌شود.[5] ⤴️1. مسعودی، التنبیه و الاِشراف، ص۲۲۱ ⤴️2. کلینی، کافی، ۱۴۰۷ق، ج۴، ص۱۴۹. ⤴️3. مجلسی، بحار الانوار، ج ۹۵، ص۳۲۲ ⤴️4. ابن خلکان، وفیات الاعیان، ۱۳۶۴ش، ج۱، ص۱۸۰ ⤴️5. ثعالبی، ثمارالقلوب، ۱۴۲۴ق، ص۵۱۱
✍ مقالهٔ «نقش‌ یهود در تحریف غدیر خم»: 👉 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/israiliyyat/6903
20130623092322-9430-18.pdf
153.4K
💡عنوان: {مدیریت فرهنگی با استناد به } يكی از نكاتی كه در واقعه غدير مورد توجه قرار می‌گيرد، اين است كه شخصی كه در منصب جامعه اسلامی به عنوان جانشين پيامبر اكرم (ص) قرار می‌گيرد، بايد از هر نظر دارای شرايط لازم برای احراز پست مديريت باشد. او يک نمونه كامل و تمام عيار بوده و از سجايای بلند اخلاقی و صفات عالی انسانی برخوردار است.
‍ 📌 شمایل نامه در مدح امیرالمومنین علیه السلام 👤 منتسب به قمرتاج (اکرم الحاجیه)، دخت میرزا محمدحسین خان فخیم الملک کسروی. ┅┅❅❈❅┅┅
ریشه اعتراضات در فرانسه را باید در این نقشه جستجو کرد. این نقشه بیانگر کشورهایی است که فرانسه در استعمار اولیه و ثانویه آنها را مستعمره خود کرد. آبی رنگها مربوط به دوره دوم فرانسه استعماری است یعنی تقریبا نصف آفریقا تحت استعمار فرانسه است طبیعی است که مهمترین کار استعمارگران چپاول و استثمار منابع کشور هدف است. از جمله منابع کشورها، منابع انسانی است که فرانسوی ها بسیاری از جوانان با استعداد آفریقایی مخصوصا جوانان مراکشی، الجزایری و کشورهای غرب آفریقا را با خود به فرانسه بردند و به آنها تابعیت دادند تا درخدمت دولت فرانسه باشند. اما اختلاف شدیدی بین فرانسویان اصیل با این مهاجرین است اختلافات نژادی، مذهبی، قومیتی، رنگی، زبانی، فرهنگی، زیستی و غیره... گلوبالیست های لیبرال اما سالها تلاش کردند تا با ایجاد یک هویت تحمیلی مبتنی بر آموزه های لیبرالیستی، این اختلافات را به حداقل برسانند و یک هویت یکپارچه شکل دهند لکن طبیعی بود که ملی گرایان فرانسوی و اروپایی که خودشان را نژاد برتر می دانند هرگز این مهاجرین را به عنوان فرانسوی اصیل نپذیرند و همین گونه هم شد. حال آرام آرام وقتی مهاجرین احساس کردند که بریده ای زائد و درجه دو از نژاد فرانسوی هستند و به حاشیه رانده شدند و کم کم با تاریخ گذشته و جنایات فرانسوی ها بر پدرانشان آشنا شدند، نزاع نژادی و قومیتی شکل گرفت و منتظر جرقه هایی برای شعله ور شدن است اضافه کنید به این مطالب مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی که حتی فرانسوی های اصیل را نسبت به دولت لیبرال موجود منتقد جدی کرده است.
🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 🔶🔷🔶🔷🔶🔷 🔶🔷🔶🔷🔶 🔶🔷🔶🔷 🔶🔷🔶 🔶🔷 🔶 🔸«حدیث غدیر»🌱در میان خیل احادیثی که به برتری و ولایت امام علی علیه السلام حکایت می کند در واقع آخرین و مهم ترین دلیل است که پذیرش آن به طور ضمنی# اعتراف به حقانیت شیعه را دارد. از این رو جستجو و مشاهده مشاهدات دانشمندان و مورخان اهل سنّت با چنین واقعه ای داده های فراوانی را در تحلیل تاریخی پیش رو قرار می دهد. 🔸آن چه مسلّم است پذیرش واقعه غدیر و پذیرش مبانی فکری اهل سنّت دوگانه ی مقسمی است که توجیهات و پاسخ های آن و پذیرش هر دو از خود این دوگانه غریب تر به نظر می آید و البته چون راهی غیر از گفتن چنین سخنانی باقی نمی ماند، پس برای محقّقان تاریخی قابل پیش بینی است. 🔶 درهر صورت رویکرد بزرگان آنان به سه بخش تقسیم می شود 🔸1. افرادی که «حدیث غدیر »🌱را ذکر می کنند و به تواتر آن هم اشاره می کنند. 🔸2.افرادی که به جزئیات این حدیث اشاره می کنند ولی در هنگام نقل حدیث سکوت می کنند. 🔸3. افرادی که در مورد حدیث کاملا سکوت می کنند، یا انکار می کنند که البته با وجود کم بودن تعداد دسته ی سوم ولی می توان آن ها را قربانی سانسور چه از طرف خودشان و چه بقیه دانست. مانند طبری با وجود نوشتن کتاب الولایه فی طرق حدیث الغدیر مفصلا به این اسناد حدیث می پردازد اما با توجیه مختصری کلا از نقل واقعه حدیث برخلاف روال متداول تاریخ نویسی خود رد می شود. او حتی حجه الوداع را ذکر می کند و می گوید که در مقابل شکایتی که کاروان یمن از حضرت علی علیه السلام داشته اند، اتفاقاتی افتاده است و پیامبر در غدیر از علی دلجویی کرده است. -----------❀❀✿❀❀--------