فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ هوادار باغیرت و واقعی جمهوری اسلامی اینه که خارج از کشور و با وجود همه تهدیدات و زیر بار هتاکی و تهدید و ناسزای یه مشت خناس مزدور و آدم کش بیاد به جمهوری اسلامی رای بده و آرمانش ایران قوی و سرافراز باشه.
ولی از نظر جماعت احمق ، چون حجابش ناقصه، ایشون میره جهنم ولی اینا که به همه تهمت میزنند و مردمو از همه چی ناامید کردند میرن بهشت.
https://eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
هدایت شده از غدیر شناسنامه شیعه
🚫وَ أَطيعُوا اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرينَ [انفال، 46]
و از خدا و پيامبرش اطاعت نماييد و با يكديگر نزاع نكنيد، كه سست مىشويد و قدرت [و شوكت] شما از ميان مىرود! و صبر و استقامت كنيد كه خداوند با صابران است.
قال النبی :
ألمؤمن للمؤمن کالبنیان المرصوص یشد بعضه بعضا.
پیامبر اکرم :
مؤمن نسبت به مؤمن مانند بنای استواری است که اجزای آن، یکدیگر را استحکام می بخشند.
صحیح مسلم، جلد 4، ص 1999 نهج الفصاحه، حدیث 3103
هدایت شده از غدیر شناسنامه شیعه
اختلاف و تفرقه دلیل اصلی شکست
پیامبرخدا ( صلی الله علیه و آله و سلم) :
اختلاف نکنید، آنان که قبل از شما بودند اختلاف کردند و هلاک شدند.
لا تختلفوا، فإن من کان قبلکم اختلفوا فهلکوا.
کنز العمال، حدیث 894
امام علی ( علیه السلام) :
اختلاف، بنیاد «اندیشه درست» را درهم می ریزد.
ألخلاف یهدم الرأی.
نهج البلاغه حکمت .215
امام علی ( علیه السلام) :
... بخدا سوگند! گمان دارم اینان قدرت را از شما بگیرند، زیرا آنان بر باطل خویش، وحدت دارند و شما در حق خود پراکنده اید، آنان از رهبر خود در مسیر باطل اطاعت می کنند و شما از رهبر خود در راه حق فرمان نمی برید.
و إنی و الله لأظن أن هؤلاء القوم سید الون منکم باجتماعهم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم و بمعصیتکم إمامکم فی الحق و طاعتهم إمامهم فی الباطل.
نهج البلاغه، خطبه .25
امام علی ( علیه السلام) :
پس بنگرید، چگونه بودند «قوم بنی اسرائیل» زمانی که جمعیتها گرد آمده، و اندیشه ها با هم و دلها یکسان و دستها یاور هم و شمشیرها کمک یکدیگر و بینش ها ژرف و تصمیمات یکی بود، آیا در اطراف زمین «شهرها» ، بزرگ و بر همه جهانیان حاکم نبودند؟
.. فانظروا کیف کانوا حیث کانت الاملاء مجتمعة و الاهواء مؤتلفة و القلوب معتدلة و الایدی مترادفة، و السیوف متناصرة و البصائر نافذة و العزائم واحدة ألم یکونوا أربابا فی أقطار الأرضین و ملوکا علی رقاب العالمین.
نهج البلاغه، خطبه 192
امام علی ( علیه السلام):
پس بنگرید به آخر کارشان «قوم بنی اسرائیل» آن هنگام که بین آنها تفرقه افتاد، و مهربانی و الفتها بهم خورد و سخنها و دلها مختلف و گروه گروه شدند و بجان هم افتادند و پراکنده گشتند و با هم جنگیدند، پس خداوند، لباس عزت را از تن آنها برکند و فراوانی نعمتش را از آنها گرفت و آنچه باقی مانده، سرگذشت آنان است تا مایه عبرت، عبرت گیرندگان باشد شود.
.. فانظروا إلی ما صاروا الیه فی اخر أمورهم حین وقعت الفرقة و تشتت الألفة و اختلفت الکلمة و الأفئدة و تشعبوا مختلفین و تفرقوا متحاربین قد خلع الله عنهم لباس کرامته و سلبهم غضارة نعمته و بقی قصص أخبارهم فیکم عبرا للمعتبرین.
نهج البلاغه، خطبه .192
امام علی ( علیه السلام) :
شگفتا و عجبا! بخدا سوگند، وحدت اینان در راه باطل خود، و پراکندگی شما از راه حق، مایه دلمردگی و فزونی غم و اندوه است.
.. فیا عجبا! و الله یمیت القلب و یجلب الهم من اجتماع هؤلاء القوم علی باطلهم و تفرقکم عن حقکم.
نهج البلاغه، خطبه .27
امام علی ( علیه السلام) :
دست خدا بر سر جماعت است، از تفرقه بپرهیزید، زیرا شخص تکرو، شکار شیطان است همانگونه که گوسفند تکرو، طعمه گرگ است.
.. فإن ید الله علی الجماعة و ایاکم و الفرقة فإن الشاذ من الناس للشیطان، کما أن الشاذ من الغنم للذئب.
شرح نهج البلاغه، جلد 8، ص 112
امام علی ( علیه السلام) :
سینه اینان (خوارج) از دشمنی با حکومت من انباشته است و تا آن هنگام که بیم از هم پاشیدن جماعت (امت) نباشد، صبر می کنم، براستی اگر اینان بر این اندیشه سست ادامه دهند، نظام مسلمانان از هم خواهد گسست.
إن هؤلاء قد تمالؤوا علی سخطة إمارتی و سأصبر ما لم أخف علی جماعتکم فإنهم إن تمموا علی فیالة هذا الرأی إنقطع نظام المسلمین.
نهج البلاغه، خطبه .169
امام باقر ( علیه السلام) :
هان ای گروه مؤمنان، مأنوس و متحد باشید و به هم مهربانی کنید.
.. یا معشر المؤمنین تألفوا و تعاطفوا.
الکافی، جلد 2، ص ۳۴۵.
امام باقر ( علیه السلام) :
مؤمنان در نیکی و شفقت و مهربانی به یکدیگر مانند یک پیکرند که اگر به عضوی از آن آسیبی برسد تمام اعضاء در تب و بیخوابی گرفتار آیند.
ألمؤمنون فی تبارهم و تراحمهم و تعاطفهم کمثل الجسد، إذا اشتکی تداعی له سائره بالسهر و الحمی.
بحار الانوار، جلد 71، ص .234
امام زمان فرمودند:
اگر شیعیان ما -که خداوند آنها را در راه پیروی از خود موفّقشان دارد-، دلهایشان در وفا به پیمانى که با ما دارند، یکپارچه بود، از فیض ملاقات ما محروم نشده و سعادت دیدار با معرفتشان با ما زودتر فراهم میشد، این دیدار به تأخیر نمیافتد، مگر برای اخبار ناخوشآیندى که از آنان به ما میرسد...؛
لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا.
طبرسی، احمد بن علی، الاحتجاج علی أهل اللجاج، محقق، خرسان، محمد باقر، ج 2، ص 499، مشهد، نشر مرتضی، چاپ اول، 1403ق.
رقیب با تفرقه انداختن بین خودی ها، با تحریک قومیت ها و تحریک جنسیت ها سعی می کند ضعف قوای خودش را جبران کند.
🔰 رقیبهراسی نکنید؛ کشور ضرر میکند.
✅ ما در گذشته هم هر وقتی که نامزدها در مناظرات تلویزیونی و غیره روش اهانت و توهین و تهمت و تخریب طرف مقابل و ترساندن مردم از رقیب را دنبال کردند، کشور به نحوی از انحاء ضرر کرد؛ در گذشته هم این جور بوده.
این جوری نباشد که مردم را از رقیب بترسانیم که اگر او بیاید چنین خواهد شد، چنین خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی
۱۴۰۰/۰۳/۰۶
🔹 امام راحل بعداز عزل بنی صدر فرمودند:
« ما يك سيلى خورديم از اشتباه،ما همه اين نابسامانيهايى كه الآن داريم براى اينكه اشتباه كرديم، نبايد اشتباه تكرار بشود. دنبال اين باشيد كه يك نفر صد در صد مكتبى اسلامى،در خط اسلام، براى رياست جمهور انتخاب كنيد.»
📚صحيفه امام، ج15، ص: 28
🔴 رأی دادن تقلیدی نیست مگر...
امام خمینی:
❇️ احدی شرعاً نمیتواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق رأی بدهد. و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروهها نظر موافق داشتند ولی رأی دهنده تشخیصش بر خلاف همه آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست، و نزد خداوند مسئولیت دارد.
[صحیفه امام خمینی ره ج۱۸ ص۳۳۷]
❇️ مردم مختارند. فرض بکنید که اگر همه کسانى که در رأس [هستند] بروند پیشنهاد بکنند که فلان آدم را شما وکیل کنید. لکن شما به نظرتان درست نباشد، جایز نیست بر شما تبعیت کنید. باید خودتان تشخیص بدهید که آدم صحیحى است تا اینکه بتوانید رأى بدهید.
صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۲۸۴
✅ "هیچ کس تحت تأثیر دیگری نیست. بله اگر چنانچه اشخاص مطمئنی باشند که آنها تشخیص بدهند، شهادت بدهند که فلان آدم جهات مختلفش همه خوب است، آن وقت مانعی ندارد که کسی به واسطه تشخیص آنها و اطمینان به اینکه این صحیح است رأی هم به آنها بدهد"
صحیفه امام، ج۱۸، ص ۲۸۵
💠 سوال: اگر #اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می توانیم در #انتخابات شرکت نکنیم؟
✅ جواب: در تشخیص فرد اصلح می توانید از کسانی که به لحاظ تعهد دینی و بصیرت انقلابی مورد اعتمادند، کمک بگیرید و در هر صورت #شرکت_در_انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک #وظیفه_شرعی است.
💎 امتحان امّت اسلامی
خطبه ۱۶ نهجالبلاغه هنگامى كه در مدينه با امیرالمؤمنین بيعت كردند:
آنچه مى گويم بر عهده من است و من خود ضامن آن هستم. آن كس كه حوادث عبرت آموز روزگار را به چشم ببيند و از آن پند پذيرد، پرهيزگاريش او را از آلوده شدن به كارهاى شبهه ناك باز مى دارد.
بدانيد كه بار ديگر همانند روزگارى كه خداوند، پيامبرتان را مبعوث داشت، در معرض آزمايش واقع شده ايد. سوگند به كسى كه محمد را به حق فرستاده است، در غربال آزمايش، به هم درآميخته و غربال مى شويد تا صالح از فاسد جدا گردد. يا همانند دانه هايى كه در ديگ مى ريزند، تا چون به جوش آيد، زير و زبر شوند. پس، پست ترين شما بالاترين شما شود و بالاترينتان، پست ترينتان. واپس ماندگانتان پيش افتند و پيشى گرفتگانتان واپس رانده شوند. به خدا سوگند، كه هيچ سخنى را پنهان نداشته ام و دروغ نگفته ام كه من از چنين مقامى و چنين روزى آگاه شده بودم؛
و من كلام له (علیه السلام) لما بُويِعَ في المدينة و فيها يخبر الناس بعلمه بما تئول إليه أحوالهم و فيها يقسمهم إلى أقسام:
ذِمَّتِي بِمَا أَقُولُ رَهِينَةٌ وَ أَنَا بِهِ زَعِيمٌ، إِنَّ مَنْ صَرَّحَتْ لَهُ الْعِبَرُ عَمَّا بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْمَثُلَاتِ حَجَزَتْهُ التَّقْوَى عَنْ تَقَحُّمِ الشُّبُهَاتِ، أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ (صلی الله علیه وآله)، وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ وَ لَيَسْبِقَنَّ سَابِقُونَ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا سَبَقُوا، وَ اللَّهِ مَا كَتَمْتُ وَشْمَةً وَ لَا كَذَبْتُ كِذْبَةً وَ لَقَدْ نُبِّئْتُ بِهَذَا الْمَقَامِ وَ هَذَا الْيَوْمِ.
رشد اجتماعی
بسیاری از مسائل اجتماعی است که اگر سرپرستهای اجتماع افراد بشر را هدایت و سرپرستی نکنند گمراه میشوند، اگر هم بخواهند ولو با حسن نیت (تا چه رسد به این که سوء نیت داشته باشند) به بهانه این که مردم قابل و لایق نیستند و خودشان نمیفهمند و لیاقت ندارند آزادی را از آنها بگیرند این مردم تا ابد بیلیاقت باقی میمانند.
مثلا انتخابی مانند انتخاب وکیل مجلس میخواهد صورت بگیرد. ممکن است شما که در فوق این جمعیت قرار گرفتهاید حسن نیت هم داشته باشید و واقعا تشخیص شما این باشد که خوب است این ملت فلان فرد را انتخاب کند، و فرض میکنیم واقعا هم آن فرد شایستهتر است.
اما اگر شما بخواهید این را به مردم تحمیل کنید و بگویید شما نمیفهمید و باید حتما فلان شخص را انتخاب کنید، اینها تا دامنه قیامت مردمی نخواهند شد که این رشد اجتماعی را پیدا کنند.
باید آزادشان گذاشت تا فکر کنند، تلاش کنند، آن که میخواهد وکیل شود تبلیغات کند، آن کسی هم که میخواهد انتخاب کند مدتی مردّد باشد که او را انتخاب کنم یا دیگری را، او فلان خوبی را دارد، دیگری فلان بدی را دارد. یک دفعه انتخاب کند، به اشتباه خودش پی ببرد، باز دفعه دوم و سوم تا تجربیاتش کامل شود و بعد آن ملت به صورت ملتی دربیاید که رشد اجتماعی دارد.
والّا اگر به بهانه این که این ملت رشد ندارد و باید به او تحمیل کرد، آزادی را برای همیشه از او بگیرند، این ملت تا ابد غیر رشید باقی میماند.
رشدش به این است که آزادش بگذاریم ولو در آن آزادی ابتدا اشتباه هم بکند. صد بار هم اگر اشتباه کند باز باید آزاد باشد.
📕استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۳۱۷
✅ 📹 رهبر انقلاب در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: یکی از مهمترین خصوصیات آقای رئیسی مردمی بودن بود. این باید برای همه مسئولان دولتها الگو باشد. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: حضرت امیر(ع) در عهدنامه مالک اشتر بر توجه به توده مردم و دوری از نورچشمیها و ویژهخواران تاکید دارند. شهید رئیسی در این مسیر حرکت میکرد. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: شهید رئیسی به تواناییهای داخلی عمیقاً اعتقاد و باور داشت. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: شهید رئیسی در بیان مواضع انقلابی و دینی کاملاً صریح بود و دوپهلو سخن نمیگفت. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: یکی از خصوصیات بارز شهید رئیسی خستگیناپذیری و کار و تلاش شبانهروزی بود. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: شهید رئیسی هیچگاه از زخمزبانها مایوس نمیشد. رنج میکشید اما مایوس نمیشد. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: شهید رئیسی در سیاست خارجی هم اهل تعامل بود و هم اهل رعایت عزتمندی کشور و ملت. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: شهید رئیسی جداً صبور و اهل مدارا بود. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
📹 رهبر انقلاب: خصوصیات شهید رئیسی میتواند الگوی مدیریتی کشور باشد. ۱۴۰۳/۴/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
26.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیگران چگونه در مورد ایران قضاوت می کنند
کارشناس اردنی:
*کشورهای عربی منطقه باید به حال ایران حسرت بخورند!*
"بگذارید صریح بگویم، درحالی که برخی در منطقه با چالشهای موجودیتی درگیرند، ایران پس از ۵۰ روز انتخابات را برگزار و ثابت کرد حتی در بدترین شرایط هم میتواند امور خود را اداره و جایگاه خود را تثبیت کند و به نظرم کشورهای عربی باید به حال ایران حسرت بخورند."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست
وین چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست
🔻صحبتهای فوقالعاده «شورانگیز» و شنیدنی کشیش برجسته آمریکایی، پدر «کِنِث جی. فلاورز» درباره جاذبه الهی حرم اباعبدالله الحسین (ع)
#امام_حسین
✔️ انقلابیگری
ما اگر بخواهیم تفسیر درستی از انقلابیگری داشته باشیم باید به سخنان رهبری مراجعه کنیم؛ فصل الخطاب در مباحث سیاسی برای ما ، آقا [رهبر معظم انقلاب] است، باید ببینیم نظرات ما مطابق با نظرات ایشان است یا خیر. اینکه یک گروهی به اسم انقلابی چگونه فکر میکنند مهم نیست. مهم این است که بدانیم نظر رهبری چیست. تفسیر انقلابیگری صحیح گفتمان رهبری است.
خب ببینیم نظر آقا درمورد اصلاح طلبی چیست که بین انقلابی ها به فحش تبدیل شده است.
رهبری اواخر سال ۱۳۷۹ هم در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر میفرمایند:
اصلاحطلبى، يک تكليف و يک مجاهدت است. دولت و ملت موظفاند اصلاحطلب باشند؛ البته اجازه ندهند كه اصلاحطلبى را ديگران براى آنها تعريف كنند. امروز یکی از واژههای رایج، واژهٔ «اصلاحطلبی» است. من در نماز جمعه هم گفتم، بارها هم تکرار کردهام؛ بنده معتقدم اصلاحطلبی، جزو ذات انقلاب است. اصلاً انقلاب، یعنی یک حرکت بزرگ و رو به جلو، که این حرکت هرگز ایستایی ندارد و بهطور دائم پیشرونده است. اصلاحطلبی، یک تکلیف و یک مجاهدت است.
همچنین سال ۱۳۸۳ در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی فرمودند:
“همهٔ كار پيغمبران عبارت بود از اينكه تا مىتوانند اصلاح كنند؛ يعنى فساد را در كشور از بين ببرند؛ اين معناى اصلاح واقعى است. اصلاحات برای هر نظامی لازم است؛ اصلاحات برای هر جامعهای جزو ضروریترین نیازهاست؛ ما هم به اصلاحات احتیاج داریم. اصلاحات یعنی اینکه نقاط مثبت و منفی را فهرست کنیم و نقاط منفی را به نقاط مثبت تبدیل کنیم.”
ایشان در سال ۱۳۸۳ هم در جمع خبرگان رهبری میفرمایند:
“بنده با شعار «اصلاح» صددرصد موافقم؛ اصلاح در روشها، اصلاح در شیوهها، و استقامت در هدفها و مبانی. در اهداف و مبانی، ملاك ما باید «فاستقم كما امرت» باشد. بههیچوجه عدول از مبانی و عدول از ارزشها جایز نیست؛ اهداف، اهداف الهی است و هیچ تردید، شك یا ارتدادی از این اهداف جایز نیست؛ اما در روشها بایستی تكامل، اصلاح، تغییر و رفع خطا، جزو كارهای دائمی و برنامههای همیشگی ما باشد؛ ببینیم كدام روش ما، ولو به آن عادت كرده باشیم، غلط است، آن را عوض و اصلاح كنیم. باید مراقب باشیم كه جای این تعبیرات عوض نشود؛ یعنی ما در زمینهٔ اهداف، میگوییم استقامت؛ باید جای «هدف» را با «روش» اشتباه نكنیم.”
ایشان در سال ۱۳۸۴ در جمع دانشجویان کرمان، بهصورت کامل این مطلب را بیان میکنند و میفرمایند:
“دو جناح برای این کشور مثل دو بالاند، که کشور با این دو بال میتواند پرواز کند.
بنده دعوای اصلاح طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیم بندی را غلط می دانم. نقطه ی مقابل اصولگرا، اصلاح طلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاح طلب، اصولگرا نیست. نقطه ی مقابل اصولگرا، آدم بی اصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است. یک روز منافع او یا فضای عمومی ایجاب می کند که بشدت ضد سرمایه گذاری و سرمایه داری حرکت کند، یک روز هم منافع اش یا فضا ایجاب می کند که طرفدار سرسخت سرمایه داری شود؛ حتّی به شکل وابسته و نابابش! نقطه ی مقابل اصلاح طلبی، افساد است. بنده معتقد به اصولگرای اصلاح طلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روش ها به صورت روزبه روز و نوبه نو.
ما باید روش ها را اصلاح کنیم. در روش ها اشتباه و نقص وجود دارد. گاهی به مرحله یی می رسیم که امروز دیگر جواب نمی دهد؛ باید مرحله ی دیگری را شروع کنیم. حفظ اصول و اصلاح روش ها، معنای اصلاح طلبی است.
✅ بنده دعوای اصلاحطلب و اصولگرا را هم قبول ندارم؛ من این تقسیمبندی را غلط میدانم. نقطهی مقابل اصولگرا، اصلاحطلب نیست؛ نقطه مقابل اصلاحطلب، اصولگرا نیست. نقطهی مقابل اصولگرا، آدم بیاصول و لاابالی است؛ آدمی که به هیچ اصلی معتقد نیست؛ آدم هرهری مذهب است.
نقطهی مقابل اصلاحطلبی، افساد است. بنده معتقد به اصولگرای اصلاحطلبم؛ اصول متین و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته، با اصلاح روشها به صورت روزبهروز و نوبهنو.
حالا شما تفکرات خودتان را با این سخنان تطبیق بدهید، اگر شما چنین فکر نمیکنید قطعا تفکراتتان هیچ سنخیتی با رهبری ندارد. برخی میگویند بله ما اصلاح طلبی را قبول داریم ولی فلان شخصیت اصلاح طلب را قبول نداریم، خب ما به اشخاص چیکار داریم؟! مگر همه ی شخصیت های اصولگرا، علیه السلام هستند؟! مگر شما همه ی اصولگرایان را قبول دارید؟! اصلاح طلبی و اصول گرایی یک روش است ، افراد که مهم نیستند. چون شیعه ها خرابکاری کردند ما تشیع را زیر سوال ببریم؟! اصلاح طلبی از اصول انقلاب است و باید همه ی ما اصولگرای اصلاح طلب باشیم گرچه هم بین اصولگرایان هم اصلاح طلبان آدم های نادرستی باشد.
فرهاد فتحی
تونی کروس بازیکن خاص و شاید تکرارنشدنی رئال مادرید بود که با باخت تیم ملی آلمان به اسپانیا تو یورو ۲۰۲۴ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.
اخیرا یه مصاحبه کرده که چند نکته داره و انتقاداتی به برخی سیاستهای کشور آلمان کرده و کنارش حرفهای #تربیتی هم زده و گفته نمیخواد دیگه توی آلمان زندگی کنه.
این بخشش جالبه بخونید:
«آلمان به خاطر مهاجرت انبوه، دیگر کشور ۱۰ سال قبل نیست. با مهاجرت انبوه شرایط کشور از کنترل خارج شده. ... مشکلاتی وجود دارد و همه جا خیلی شلوغ است.»
کروس درباره دلیل تصمیمش برای زندگی خارج از آلمان گفت: «ترجیح میدهم در اسپانیا بمانم چون میترسم که دخترم در شهرهای بزرگ آلمان بعد از ۱۱ شب، بیرون از خانه باشد!»
🌀تصویر ناقص حقیقت در آینه شکسته رسانه
بررسی سایت «لایف وب» درباره میزان تطابق نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 1403 نشان می دهد که تلگرام بیشترین و ایتا کمترین نزدیکی را با واقعیت جامعه داشته است. این همان تله حباب اطلاعات است که انحصار در استفاده از یک شبکه و بی اطلاعی از آنچه در شبکه های دیگر می گذرد افراد را به دام آن می اندازد و موجب شناخت ناقص از واقعیت های جامعه می شود. پیامد این شناخت غیرواقع بینانه، ارزیابی های نادرست و قضاوت های غیرمنصفانه نسبت به دیگران است. بعلاوه که فرد را از شناخت نقاط ضعف خود و اصلاح آنها محروم می کند.
💢 اگر به هر دلیل موجه یا ناموجه از پیام رسان های دیگر استفاده نمی کنید، دست کم در واقع نمایی پیام رسان خود همواره احتمال خطا را جدی بدانید و در گسترش آن به دیگر شبکه ها و به ویژه به فضای فیزیکی بیرونی بسیار احتیاط کنید.
چرچیل یک تفاوت بزرگ با هیتلر داشت. او مدام تاکید میکرد تمام اطلاعات جنگ را برایش ببرند تا با دید واقعی تصمیم گیری کند. شکستها، پیروزیها، امکانات، تلفات، میزان پیشروی و پسروی و سایر موارد اما هیتلر اینگونه نبود. او وقتی خبر ناگواری را می شنید آنقدر عصبانی می شد و افسرانش را سرزنش میکرد که به تدریج مسئولین گزارش دهنده، از ترس سرزنش، اخبار شکستها را نمیگفتند یا در گزارش، میزان شکست را کاهش میدادند تا جایی که هیتلر آنچنان از واقعیات میدانی دور شد که بعد از چندی چشمانش را باز کرد و متوجه شد متفقین به رهبری چرچیل و روزولت، آنقدر پیشروی کردند که در نزدیکی او هستند و سرآخر مجبور به خودکشی شد.
شیعه قسمتی از کیان خودش را با همین حَنینها و نالهها و فریادها و شکایت کردن از ظلمها حفظ کردهاست.
روضههایی که تا حالا بوده، آیا خیال میکنید نقشی در این انقلاب نداشت؟ همینها بود که از یزید و ابن زیاد و عمر سعد چنین چهرههایی ساخت، بعد ظالمها را در چهره یزیدها و ابن زیادها و عمر سعدها نشان داد و همین خودش منشأ حرکت در میان مردم شد.
📕استاد مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۱۹۸
💢عواقب ریاست طلبی
.
امام حسین(ع)، یکی از #یاران خود به نام «بریر بن حضیر» را نزد «عمر بن سعد» فرستادند تا او را نصیحت کند.
عمر سعد در #پاسخ به نصایح بریر گفت:
«می دانم هر کسی که با حسین بجنگد و او را بکشد در #آتش است !»
.
بریر پرسید:
«پس چرا می خواهی با او بجنگی؟!»
عمر سعد پاسخ داد:
«ای بریر! آیا می خواهی #حکومت ری را رها کنم تا آنجا به کس دیگری برسد؟!»
.
بریر نزد امام حسین برگشت و گفت:
«عمر سعد می خواهد برای رسیدن به #حکومت ری، شما را بکشد!»
.
📚الفتوح ، جلد ۵ ، صفحه ۱۷۱
.
حُب و شهوتِ ریاست آخرین و قدرتمندترین شهوت انسان است که او می تواند بر آن مسلط شود، #فهمیدن_محرم و امام حسین(ع) یعنی در جامعه اسلامی جاه طلبی و ریاست خواهی معنا ندارد
.
🏴📸 چهارم محرم الحرام | در کربلا چه گذشت...
▪️در این روز ابن زیاد با استناد به فتوائی که از شریح قاضی گرفته بود، در مسجد کوفه خطبه خواند و مردم را به کشتن امام حسین علیه السّلام حریص کرد.
⚫️فتواى شریح قاضى به قتل امام حسین علیه السلام
در این روز از سال ۶۱ هجری، ابن زیاد با استناد به فتوایى که از شریح قاضى گرفته بود، در مسجد کوفه خطبه خواند و مردم را به کشتن امام حسین علیه السلام تحریک کرد.
📓 الوقایع و الحوادث: ج 2 ص 124
⚫️ حكم قاضى شُرَيح؛ تمهيد قتال
لَعَنَ اللَّه الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْكِینِ مِنْ قِتَالِكُم
▪️ حکم شُرَیح، قاضی کوفه، در مورد حضرت اباعبدالله علیهالسلام به این شرح نقلشده:
«انّ حسین بن علیّ بن ابیطالب لقد شقّ عصی المسلمین و خالف امیرالمؤمنین و خرج عن الدّین ثبت عندی و حقّق عندی قضیت و حکمت بدفعه و قتله حفظا لشریعه سیّد المرسلین»
به یقین حسین بن علی بن ابیطالب موجب تفرقه در اجتماع مسلمین شده و با امیرالمؤمنین (یزید) مخالفت کرده و از دین جدش خارج گشته است. این امر نزد من ثابت و محقق شده، من به مبارزه با او و کشتن او حکم میکنم و رأی میدهم به خاطر حفظ شریعت سید رسولان!
▪️ در مورد این رأی تأملاتی چند لازم است:
۱- در اعتبار تاریخی این رأی و در حقیقت صحت وجود آن مناقشاتی وجود دارد.
۲- اگر وجود و صحت اسناد رأی به شُرَیح درست باشد؛
• محکومیت بدون محاکمه ظاهراً در دوره امويان رايج بوده است.
• حکومت مشروعیت برخی رفتارهای خطرناک را متكى بر آراى قضات مینموده، هرچند آن امور ماهیتاً قضایی نباشند.
• قتل امام حسین علیهالسلام آنقدر قبیح و غیرقابلتوجیه بوده که حکومت ناگزیر از توسل بهحکم قضایی بوده است!
• حکم قضایی ظاهراً اسباب مشروعیت تصمیمات ناصواب و ظالمانه تلقی میشده است!
• حکومت تدبیر کرده که همه ارکان خود را در این جنایت بینظیر سهیم کند.
• قاضی کهن که سابقه قضاوت او به دوره خلافت خلیفه دوم میرسیده خیلی آسان در خدمت ارباب قدرت قرار گرفته و تطمیع یا تهدید شده است و دین به دنیا فروخته است. گفتهشده که شُرَیح شاهد بیعت هفتاد تن از بزرگان کوفه با اباعبدالله بوده و خود نیز از زمره آنان بوده است!
• صرف عدم بیعت و مخالفت با امیرالمؤمنین از نظر امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهالسلام هرگز جرم تلقی نشده بود، شُرَیح با کدام سابقه از شریعت، مخالفت یا عدم بیعت را جرم انگاشته است و مستحق قتل؟
• چرا استدلال و پاسخ حسین بن علی بن ابیطالب در «منی»، در «مدینه»، در «مکه»، در منازل بین مکه تا کربلا، در ایام استقرار در کربلا، در روز عاشورا و تا لحظات آخر شنیده نشد؟
• این چه دادگاهی بوده که محکوم آن در همه احوال غایب بوده است و صدایش در هیچ مرحله و فرازی شنیده نشده است؟
• آیا در نحوه قتال و جنگ و نقض همه قواعد شریعت در قبل و حین و بعد از قتال و رفتار با کودکان و زنان و اسارت آنان بعد از شهادت امام و خاندان و اصحاب او علیهالسلام شُرَیح با صدور این حکم شریک و دخیل نیست؟!
۳- شريح آن روز كه در جمع نخبگان كوفه با امام بيعت كرده بود چه ديدگاهى نسبت به حسين بن على (ع) داشت؟
بيعت شكنى خود او با حكم و فتوايش خودش چه حكمى دارد؟
۴- آیا در ادبیات فارسی، بیجهت است که شُرَیح نماد هر نوع داوری و قضاوت ناعادلانه و مظهر قضاوت ظالمانه است؟
۵- قضاوت امر خطیری است، آثار آن گاهی الیالابد غیرقابلجبران است! بر جایگاه پیامبران تکیه نزنیم:
«يَا شُرَيْحُ قَدْ جَلَسْتَ مَجْلِساً لَا يَجْلِسُهُ إِلَّا نَبِيٌّ أَوْ وَصِيُّ نَبِيٍّ أَوْ شَقِيٌّ»
(کلام امیرالمؤمنین علی علیهالسلام خطاب به شُرَیح)
◾️ و آخر الکلام:
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ
فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْك وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً ظَلَمَتْك وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ
📌 #علی_اصغر...
📍اسم دیگر حضرت علی اصغر چیست؟
📍آیا حضرت علی اصغر در کربلا شش ماهه بوده است؟
📍حضرت علی اصغر چه زمانی به دنیا آمده است؟
📍 #پاسخ:
◀️بیشتر منابع تاریخی از طفلی به نام #عبدالله یا عبدالله #رضیع(شيرخواره) برای امام حسین(ع) نام برده اند.
🏴عبدالله بن #حسین(ع) که نزد ما به علی اصغر مشهور است بنا به نقل ابومخنف از امام #باقر(ع) به تیر "حرمله" یکی از بنیاسد در دستان پدرش #شهید شد. تعبیر بلاذری صریحتر و دلخراشتر است:
رَمى حرملةُ بن كاهل الوالبي [الاسدی] عبدَالله بن حسين(ع) بسهم فَذَبَحَهُ.
◀️طبری شیعی، نام او را علی #اصغر نهاده است.
◀️این منابع، درباره #سن او سخنی نگفته اند و تنها به عناوینی مانند:
#صبی، #صغیر، #طفل و #رضیع یعنی #شيرخواره اکتفا کرده اند.
◀️طبق برخی شواهد تاریخی کهن ازجمله #یعقوبی(م۲۹۲ق):
این طفل در #روز_عاشورا به دنیا آمده است.
◀️بلعمی متوفی قرن چهار، طفل شيرخواره را یک ساله دانسته است و سرانجام کسائی مروزی در شعری این طفل را ۵ ماهه معرفی کرده است. البته اخبار آنان بدون سند بوده و قابل اعتماد نیست.
◀️برخی هم ۳ساله ذکر کرده اند.
📍جمع بندی:
1⃣امام #حسین(ع) طفلی بنام عبدالله یا علی داشته و به جهت کوچک بودن به #علی_اصغر یا #عبدالله_رضیع مشهور گشته است.
2⃣منابع کهن و معتبر درباره سن دقیق علی اصغر سخن نگفته اند، از این رو #مورخان، عبارت عبدالله یا علی شيرخواره را بکار می برند.
3⃣در هیچ منبع کهنی به ۶ ماهه بودن علی اصغر اشاره نشده است.
اما در دو قرن اخیر و عمدتا بعد از صفویه روایت ۶ماهه بودن علی اصغر، بدون هیچ سندی در روضه ها خوانده می شود. بنابراین باید از ایشان به علی اصغر به عبدالله رضیع یاد کرد.
📚یعقوبی، تاریخ، ج۲، ص۲۴۵؛
📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۱۱۵؛
📚ذبيح الله صاحبکاری، سیری در مرثیه عاشورایی، ص۱۶۹؛
📚بلعمی، تاریخ نامه طبری، ج۴، ص۷۱۰؛
📚تسميه من قتل مع الحسين، فصلنامه تراثنا، ش۲، ص۱۵۰؛
📚خوارزمی، مقتل الحسين، ج۲، ص۳۷؛
📚طبری، دلائل الامامه، ص۷۱.