eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
154 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️ آیا امام حسین (ع) در فتح ایران حضور داشتند؟ 🔻 دکتر زرینکوب: 🔸 خیر. آن دست روایات تاریخی که از حضور امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در فتح ایران سخن می‌گویند، معتبر نیستند. ایراد دارند.
20.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 موکب محله مسیحیان شهر «صور» لبنان در ماه محرم اهالی محله در شهر «صور» در جنوب لبنان با برپایی موکبی با توزیع آب و نوشیدنی از عزاداران حسینی، پذیرایی کردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احوال امروز جهان را از هوش مصنوعی خواستند که ترسیم کند . خیلی جالب و دقیق ترسیم کرد. جالبه گویا این وضع خراب کل دنیا را فراگرفته.
📢 حکم بی‌سابقه دادگاه فرانسه: همه زنان افغان می‌توانند از حق پناهندگی بهره‌مند شوند ◀️ دادگاه ملی حقوق پناهندگی فرانسه که به اختصار (CNDA) نامیده می‌شود، روز پنج‌شنبه ۱۱ ژوئیه طی حکمی اعلام کرد «تمامی زنان افغان» که به دلیل اقدامات تبعیض‌آمیز طالبان علیه آنها از افغانستان فرار می‌کنند می‌توانند به وضعیت پناهندگی دست یابند. _
📌شعر زیبای ناصرالدین شاه درباره حضرت علی اکبر(ع) 📚دیوان ناصرالدین شاه، تحقیق و اهتمام حسن گل محمدی/ص۱۲۷
🔻 شهید، قلب تاریخ است ▫️كسانی كه مرگ سرخ را به دست خويش به عنوان نشان دادن عشق خويش به حقيقتی كه دارد می‌ميرد و به عنوان تنها سلاح برای جهاد در راه ارزش‌های بزرگی كه دارد مسخ می‌شود انتخاب می‌كنند، شهيدند حی و حاضر و شاهد و ناظرند، نه تنها در پيشگاه خدا كه در پيشگاه خلق نيز و در هر عصری و قرنی و هر زمان و زمينی. و آنها كه تن به هر ذلتی می‌دهند تا زنده بمانند، مرده‌های خاموش و پليد تاريخند، و ببينيد كه آيا كسانی كه سخاوتمندانه با حسين «علیه‌السلام » به قتلگاه خويش آمده‌اند و مرگ خويش را انتخاب كرده‌اند، در حالی كه صدها گريزگاه آبرومندانه برای ماندنشان بود، و صدها توجيه شرعی و دينی برای زنده ماندنشان بود، توجيه و تأويل نكرده‌اند و مرده‌اند، اينها زنده هستند؟ آيا آنها كه برای ماندنشان تن به ذلت و پستی رها كردن حسين «علیه‌السلام » و تحمل كردن يزيد دادند؟ كدام هنوز زنده‌اند؟ هركس زنده بودن را فقط در يك لش متحرك نمی‌بيند، زنده بودن و شاهد بودن حسين «علیه‌السلام » را با همه وجودش می‌بيند، حس می‌كند و مرگ كسانی را كه به ذلت‌ها تن داده‌اند، تا زنده بمانند، می‌بيند. آنها نشان دادند، شهيد نشان می‌دهد و می‌آموزد و پيام می‌دهد كه در برابر ظلم و ستم، ای كسانی كه می‌پنداريد: «نتوانستن از جهاد معاف می‌كند»، و ای كسانی كه می‌گوييد: «پيروزی بر خصم هنگامی تحقق دارد كه بر خصم غلبه شود»، نه! شهيد، انسانی است كه در عصر نتوانستن و غلبه نيافتن، با مرگ خويش بر دشمن پيروز می‌شود و اگر دشمنش را نمی‌كشد، رسوا می‌كند. و شهيد، قلب تاريخ است، همچنان‌كه قلب به رگ‌های خشك اندام، خون، حيات و زندگی می‌دهد. جامعه‌ای كه رو به مردن می‌رود، جامعه‌ای كه فرزندانش ايمان خويش را به خويش از دست داده‌اند و جامعه‌ای كه به مرگ تدريجی گرفتار است، جامعه‌ای كه تسليم را تمكين كرده است، جامعه‌ای كه احساس مسئوليت را از ياد برده است، و جامعه‌ای كه اعتقاد به انسان بودن را در خود باخته است، و تاريخي كه از حيات و جنبش و حركت و زايش بازمانده است، شهيد همچون قلبی، به اندام‌های خشك مرده بی‌رمق اين جامعه، خون خويش را می‌رساند و بزرگ‌ترين معجزه شهادتش اين است كه به يك نسل،‌ ايمان جديد به خويشتن را می‌بخشد. شهيد حاضر است و هميشه جاويد. [اما] کی غايب است؟! (از کتاب حسين وارث آدم، نوشته علی شریعتی)
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف دقیق و درست از یک آمریکایی! درباره اهمیت دانستن گذشته
در سخنان رهبر معظم انقلاب: اردیبهشت سال ۱۳۶۹ : اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت - که همان عبودیت و انس به خدا و تسلیم در مقابل اوست - مورد توجه قرار نگرفت، آن وقت خطرهاى گوناگونى در سر راه انسان قرار مى‌گیرد، که تحجر یکى از آنهاست. [پس تحجر بخاطر عبادت ناقص است.] سال ۱۳۷۶ : راه ميان تحجر و خودباختگى، راهى بود كه امام انتخاب كرد. اين، درس بزرگ امام بود و توانست اين انقلاب را نجات دهد. سال ۱۳۷۹ : آن‌هایی كه به ارزشها توجه می‌كنند و تحول و تغییر و پیشرفت را ندیده می‌گیرند، خطر تحجر تهدیدشان می‌كند؛ باید مراقب باشند. سال ۱۳۸۱ : معنای تحجر این است كه از هر آنچه كه به‌صورت یك باور در ذهن انسان وارد شده، بدون این‌كه پایه‌های استدلالی و استناد مستحكمی داشته باشد، بی‌دلیل و متعصبانه دفاع كردن. سال ۱۳۸۳ : به نام صلابت، دچار تحجر نشویم و روشهایی راکه امتحان کرده‌ایم و غلط از آب درآمده ، برآن پافشاری نکنیم. سال ۱۳۸۴ : تحجّر بد است. طرفدار تحجر نیستم؛ طرفدار نوگرایی هستم. نوگرایی در روشهاست. سال ۱۳۹۵ : نه بی‌برنامه‌گی و ولنگاری فرهنگی، نه جزم اندیشی و تحجّر و استبداد فرهنگی؛ هیچ کدام از این دو طرف قضیّه را قبول ندارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📰مجموعه «روزنامه های اموی» 📍پ.ن: در برخی روزنامه ها و خبرگزاری ها این جنس تیتر ها متداول است! و جبهه بنی امیه را دریافت سازی و تئوریزه میکنند هرروز و روزگاری را کربلاهاییست... 🔻دریافت فایل با کیفیت: https://eitaa.com/revagh_khj/377 مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی خراسان جنوبی | رواق