#عفافگرایی
#بهترین_زنان
🔰قالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام خَیْرُ نِسَائِکُمُ الْخَمْسُ قِیلَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ وَ مَا الْخَمْسُ قَالَ الْهَیِّنَةُ اللَّیِّنَةُ الْمُؤَاتِیَةُ الَّتِی إِذَا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تَکْتَحِلْ بِغُمْضٍ حَتَّی یَرْضَی وَ إِذَا غَابَ عَنْهَا زَوْجُهَا حَفِظَتْهُ فِی غَیْبَتِهِ فَتِلْکَ عَامِلٌ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ وَ عَامِلُ اللَّهِ لَا یَخِیب.
🔰اميرمؤمنان امام علی عليه السلام می فرمایند:
✳️بهترين #زنان شما #پنج دسته اند.
1️⃣زنان ساده و بى آلايش
2️⃣زنان دل رحم و خوش خو
3️⃣زنان هم دل و همراه
4️⃣زنى که چون شوهرش به خشم آيد، تا او را خشنود نسازد، خواب به چشمش نيايد.
5️⃣ و زنى که در نبود شوهرش از او دفاع کند.
چنين زنى کارگزارى از #کارگزاران خداوند است و کارگزار خدا هرگز خيانت نمى ورزد.
📘 منبع: کافی، جلد ۵، ۳۲۵
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#رحلت_حضرت_خدیجه_(س)
🔷مشهورترین لقب حضرت خدیجه (س) در عصر جاهلیت، #طاهره بود. زیرا ایشان #عفیفترین بانوی آن دوران بودند.
#حیاورزی
🔷#عفت و #حیا برای هر انسانی شایسته و لازمۀ رسیدن به #کمال است، این ویژگی شخصیتی در حضرت خدیجه (س) بسیار بارز بود. آن بانوی مکرمه در تمام مراحل زندگی به ویژه در برخورد با #نامحرم، همیشه از پشت پرده و حجاب صحبت می کردند، حتی در جلسۀ #خواستگاری.
#عفاف_معیار_انتخاب
🔷حضرت خدیجه (س) در مورد انتخاب همسر آینده خویش، ملاکها و اصولی را مطرح می کنند. هنگامی که ایشان پیشنهاد #ازدواج به #حضرت_محمد (ص) می دادند و علت شیفتگی خود را به آن وجود گرامی اعلام می نمودند، با تأکید بر فضائل اخلاقی آن بزرگوار، افکار پاک و #اندیشه_های_عفیفانه خود را چنین بیان کردند: "به خاطر خویشاوندیت، بزرگواری و امانتداری تو در میان مردم، اخلاق نیک و راستگوئیت، مایلم با تو ازدواج کنم".
#همسرداری
🔷اسلام برای حفظ #حریم_عفاف راهکارهای مختلفی را بیان کرده است که از جمله آنها ارتباط ویژۀ خانمها با همسرانشان می باشد. حضرت خدیجه (س) در فرصتهایی مناسب به #همسر گرامی خویش ابراز علاقه و محبّت می کردند. ایشان در قالب اشعاری زیبا دربارۀ پیامبر (ص)، مکنونات قلبی خویش را چنین ابراز می نمودند: "اگر تمام نعمتهای دنیا و سلطنتهای پادشاهان را داشته باشم و ملک آنها همیشه از آن من باشد، به نظر من به اندازه بال پشه ای ارزش ندارد، زمانی که چشم من به چشم تو نیفتد".
🌴#دهم_رمضان سالروز #وفات_حضرت_خدیجه_کبری (س)، بر تمامی #عفافگرایان تسلیت باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 سومین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399
💬 عنوان نشست: "تأملی در مبانی لباس و بایستههای پوشش؛ با نگاهی به: جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگیهای آن در مراحل بلوغ انسان"
👤ارائه دهنده: جناب آقای مهندس حسن پُرسا، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین
⏰ زمان: چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17
🎧 آدرس اتاق:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_نگاه
#امام_صادق_علیه_السلام می فرمایند :
🔰"ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا يُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالي إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلي قَلْبِهِ مُشاهَدَة الْعَظَمَةِ وَ الْجَلالِ".
🔰هيچ غنيمتي مانند غنيمتي كه آدمي از راه #كنترل_چشم به دست ميآورد، نيست. زيرا ديدگان از #نگاه به نامحرم فروبسته نميشود، جز آنكه در قلب او #عظمت و #جلال الهي مشاهده ميشود.
📚 منبع: مصباح الشريعة، ص ۹
🔰Imam Sadeq (a.s) “There is no glory like the glory that a person gains through controlling his eyes. When the eyes are closed from looking at the forbidden, it shows the greatness and divine glory in ones heart.”
https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🔷دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 برگزار شد. 🔷نشست "هماندیشی؛ حال چه باید کر
🎧 #جلسه_دوم_کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
🔷 لینک جلسه برگزار شده "هماندیشی؛ حال چه باید کرد؟" با ارائه آقای دکتر #مرتضی_مغربی
👇👇👇
https://vroom.um.ac.ir/p50fbdq5b8q/
📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#تربیت_جنسی
#تربیت_جنسی_خانواده_محور
#پیشگیری_از_بلوغ_زودرس
🔺فرزند تا رسیدن به سن #بلوغ، باید در فضایی تربیت شود که آلوده به #مسائل_جنسی نباشد. زیرا در این دوران حساس، اگر مسائل جنسی به کودکان آموزش داده شود، آنها گرفتار #بلوغ_زودرس جنسی می شوند و ناخواسته وارد مسائلی می شوند که هنوز آمادگی لازم برای هضم آن را ندارند و قطعا دچار #انحرافهای_اخلاقی خواهند شد.
☑️ مسائل جنسی باید در نزدیکی سن #بلوغ، آنهم توسط #والدین_همجنس، به فرزندان شروع شود. پدر برای آموزش به پسر و مادر برای آموزش به دختر.
☑️#والدین، بهترین #مربی برای آموزش مسائل جنسی به فرزندان هستند. باید والدین را آگاه کرد و آموزش داد، نه کودکان و فرزندان را؛ و این نکته مهمی است.
☑️مادری که در سن بلوغ بصورت #محرمانه و خصوصی مسائلی را برای دخترش بازگو می کند و او را در زمینه قاعدگی، رفتار جنسی، ارتباط با نامحرم، پوشش و حجاب آموزش می دهد، به وظیفه مادری خود عمل کرده است.
☑️ پدری که فرزند پسر خود را در آغوش گیرد و با او ارتباط صمیمی برقرار کند، میتواند در سن بلوغ مسائلی در رابطه با میل جنسی، کنترل رفتار جنسی، شناخت محرم و نامحرم، غسل جنابت و مسائل دیگر را بصورت خصوصی با فرزندش در میان بگذارد. در اینصورت فرزند هم یاد می گیرد که این مسائل خصوصی است و اینها را در جایی بازگو نمی کند، ولی آموزش دیده است.
🔵 متأسفانه اشکال کار در اینجاست که فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه، کار را خراب کرده اند و متأسفانه بعضاً فرزندان ما با دیدن فیلمها و عکسهای نامناسب، آلوده به مسائل غیراخلاقی و #بلوغ_زودرس_جنسی شده اند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#زندگی_عفیفانه
💠 بی عفتی های بزرگ بر دو نوع هستند.
🔶 #بی_عفتی_های_علنی و #بی_عفتی_های_مخفیانه
💠 بی عفتی های #علنی از قبیل:
✅ رقص (نمایش در سریال های تلوزیون)
✅ قیادت؛ واسطه گری در خصوص روابط نامشروع (به صورت اپلیکیشن موبایل)
✅ رابطه دختر و پسر
✅ مجالس لهو و لعب
✅ تشبّه به جنس مخالف
💠 بی عفتی های #مخفیانه از قبیل:
✅ لواط، خود ارضایی، مساحقه، زنا، لمس و بوسه
💠 #نتیجه_علنی_شدن_بی_عفتی_ها:
1️⃣ قبح آن در جامعه شکسته می شود و جامعه کم کم برخی از این موارد را از دایره بی عفتی خارج می کند. مثل رقص یا شراب
2️⃣ فراوانی تعداد گناهان جنسی. از آنجایی که موارد علنی ذکر شده به شدت تحریک کننده هستند، افراد را، برای انجام اصل التذاذ جنسی (هر چند مخفیانه) آماده می کنند.
3️⃣ افراد وقیح جرأت می کنند از ارتکاب علنی گناهان جنسی سخن به میان آورند. مانند طنزپردازی ها در تلوزیون و سینما و فضای مجازی و...
4️⃣ مقابله با بسیاری از بی عفتی ها، به صورت رسمی و حکومتی سخت می شود.
💠 #مراحل_علنی_شدن_بی_عفتی_ها در جامعه
1️⃣ انجام علنی مراتب مقدماتی بیعفتی
2️⃣ کثرت عدم قبح اجتماعی
3️⃣ کثرت گناهان جنسی مخفیانه
4️⃣ جرأت طرح علنی مفاسد جنسی
5️⃣ تضعیف گفتمان عفاف در جامعه
6️⃣ عدم توان حکومت برای مقابله رسمی
7️⃣ قفل شدن گفتمان
📌 در نتیجه باید ریشه بی عفتی را بیابیم.
✍️ #حجت_الاسلام_مهدی_بیاتی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#پوششی_به_رنگ_کعبه
🍃#پروردگارا...
🍃برای رسیدن به تو، راه های زیادی وجود دارد.
🍃اما زیباترین راه، #همدل و #همرنگ شدن با توست. 😊
🍃یک بار همرنگِ تو و یک بار هم دل با تو... 😇
🍃من همرنگِ آن #مکعبِ_پر_انرژی_مشکی، میپوشم و لبیک گویان، انتظار میکشم... 😇
🍃تا در نهایتِ دلدادگی با تو یکی شوم. 😊
🍃دلِ من آنجاست. 😌
🍃آن جایی که مهمانت شوم و سفید پوش، هفت دور دیوانگی را به جشن بنشینم. 😌
https://eitaa.com/umefafgaraei
📚#معرفی_کتاب
#حجاب_بی_حجاب
✍️نوشته #محمدرضا_زائری
#انتشارات_آرما
✳️این اثر که بخشی از آن قبلاً طی دو کتاب مجزا با عناوین "حجاب با حجاب" و "حجاب بی حجاب" منتشر شده بود، حالا در یک جلد مفصل تر به آسیب شناسی #صریح و بی پرده #سیاست_گذاری های مرتبط با مسئله #حجاب در ایران پرداخته است.
✳️مخاطب کتاب #بانوان و دخترانی نیستند که به حجاب اعتقاد و التزامی ندارند و کتاب نمیخواهد آنان را به این فریضۀ الهی دعوت کند؛ بلکه مخاطب این کتاب کسانی هستند که قرار است دربارۀ این موضوع به چارهاندیشی و سیاستگذاری بپردازند یا کتابهای ترویجی و تبلیغی را برای مخاطبان #بی_حجاب بنویسند.
✳️در بخشی از کتاب آمده است:
"#حجاب، یک التزام فردی و #شخصی نیست که بتوان مثل #نماز در خلوت و خفا خواند و یا مثل #روزه بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی #علنی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گستردهای نیز بر آن مترتب میشود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا میکند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام #پژوهش و چه در مقام آسیبشناسی و سیاستگذاری برای ترویج و #تبلیغ از زاویه #حیثیت_اجتماعی و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد".
..........
🔸 جهت سفارش کتاب و #مشاوره:
@sefaresh_ketab
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🚨 #سقط_جنین_ارمغان_بی_عفتی
🚨 #سقط_جنین_بدترین_نوع_قتل_نفس
🔹#رسول_گرامی_اسلام (ص) می فرمایند: "از نظر #خداوند سرکش ترین بنده کسی است که خون بی گناهی را بریزد و دل انسان قاتل چنان واژگون می شود که دیگر کار خوب را خوب، و کار بد را بد نمی داند (به کفر نزدیک می شود) و باز می فرمایند: "اگر همه دنیا نابود شود، نزد خداوند اهمیتش کمتر است از اینکه خونی به ناحق ریخته شود.
📚منبع: (چکیده چند روایت میزان الحکمه، ج9، ص288-292)
🔹وقتی خداوند #قاتل انسان غیرمعصومی که مستحق مردن نیست را این چنین تهدید می کند و در کمین او می نشیند تا انتقام بگیرد، باید تکلیف کشتن #جنین روشن باشد. جنینی که:
🔻اولاً: هنوز هیچ گناهی مرتکب نشده است و خداوند درباره او و #نوزادان_بی_گناه زنده بگور شده فرمود: " وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ * بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ" "و هنگامی که از نوزادان سؤال خواهد شد که به کدامین #گناه کشته شدند"( سوره تکویر، آیه 8 و9).
🔻ثانیاً: هیچگونه ظلم و ستمی علیه قاتل خود مرتکب نشده، قتل چنین نفسی از ناحیه کسی که هیچگونه بدی از سوی او به قاتل نرسیده و بلکه از ثمره وجود خود اوست، فطرتاً بسیار منفور و غیرانسانی تر می باشد.
🔻ثالثاً: جنایت علیه کسی صورت گرفته که به هیچ وجه قادر به دفاع از خود نبوده و #مظلومانه کشته شده و از ناحیه کسی صورت گرفته که از او توقع محبت و عطوفت می رفته است. به همین دلیل در آیه 33 اسراء مقتول مظلوم را خداوند منصور (یاری شده) لقب داده که به معنای انتقام قطعی و حتمی می باشد.
✍️#دکتر_امانی_فر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#فرزندآوری
🔵سال ۹۸؛ کمترین میزان تولدها در ۵۰ سال اخیر!
🔶کمیته رصد و پایش سیاستهای جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آذر 1398، گزارشی را از وضعیت فعلی جمعیت و #میزان_موالید کشور منتشر کرده است که برآیند آن آمار بی سابقه #کاهش_موالید درسال 98 طی 50 سال اخیر به حساب می آید.
🔶در این گزارش آمده است که از سال 80 تا 94 در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است، اما پس از سال 94، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال 97 میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از 8 درصدی مواجه شده که در دو دهه اخیر بیسابقه بوده است. ضمن این که در شش ماه اول سال 98 نسبت به شش ماه اول سال 97 این تعداد با 13 درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از 92هزار تولدی را به همراه داشته است.
🔵#دو_نمونه_مشوق_فرزندآوری_در_بلاتکلیفی
🔸نمونه اول قانون #تسهیل_ازدواج_جوانان است که در سال 84 برای رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان توسط مجلس به تصویب رسید؛ اما با گذشت 14 سال از تصویب هنوز اجرایی نشده است و در بایگانی ها خاک می خورد.
🔸نمونه دوم نیز موضوع مرخصی 9 ماه فرزندآوری است که در بخش های مختلف به ویژه در مجموعه تأمین اجتماعی اجرا نمی شود.
🔥بنابراین چه از موضوع تشویق برای فرزندآوری خوشمان بیاید یا نیاید؛ باید بدانیم که کشور در آینده نه چندان دور دچار کهن سالی و پیری می شود؛ اگر به همین رویه پیش رود.
https://www.eghtesadonline.com/
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷نشست "تأملی در #مبانی_لباس و بایستههای پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگیهای آن در مراحل #بلوغ انسان"
👤با ارائه جناب آقای مهندس #حسن_پرسا، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین
⏰در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17
🎧بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در ابتدای این نشست، آقای مهندس پُرسا، به بیان مباني لباس و بايستههاي پوشش پرداختند و #پوشش را نعمتی براي زيباترين شكل عبوديت الله و همچنین وجوه امتياز انسان، بر ديگر موجودات دانستند که نمايان كنندة اعتقادات، باورها، جهانبيني و سبك زندگي امتها میباشد. ایشان به ذکر انواع #لباسهای_مادي_معنوي، از جمله تقوا (حفاظت و امنيت)، شب (پوشانندگي) و زن و شوهر (حفظ كننده اسرار و زينت يكديگر) پرداخته و آنها را از عوامل ايجاد كننده حريمهاي الهي، اركانهای مهم امنيت در زندگي فردي و اجتماعي و از ابزارهاي تسلط مستكبران و شيطان بر مردم دانستند. ایشان ضمن اشاره به بیان اهميت لباس و کارکرد آن در زندگي، انواع و مراتب پوشش را به تناسب تعدد مواجهات انسان و بسترهاي فعاليت او و دورههاي مختلف رشد و بلوغ تقسیم نمودند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷مهندس پُرسا با بیان اینکه هر عضو بدن، نیازمند لباس متناسب با خود میباشد، مباني لباس و بايسته هاي پوشش را با استناد به آیات و روایات، از جمله آیه 26 سوره مبارکه اعراف و روایتی از امام صادق علیه السلام، تشریح نمودند. ایشان ضمن بیان منظرهاي توجه به لباس، به مصداق هایی از لباس نماز، لباس جهاد و حج اشاره کردند. سخنران کارگروه عفافگرایی، زينت حيا را، رعايت حدود در پوشش و عامل حفظ زيباييها تعریف نمودند و لباس را زمينهساز الفت و معنويت و عامل سلامت رواني و جسمي افراد برشمردند. این پژوهشگر و مدرس حوزه دین و عفاف، ضمن بیان انواع لباس زوجيت در روايات، به دلیل اهمیت دوران بلوغ، به بحث لباس در مراحل بلوغ و پوشش و زينت متناسب با مراحل رشد انسان اشاره کردند. ایشان با توجه به تقسیمبندی هفت ساله در روایات اسلامی، لباس هفت سال اول را #حيا، لباس هفت سال دوم را #خير، لباس هفت سال سوم را #حُسن و #عفاف، لباس هفت سال چهارم را #الفت و لباس هفت سال پنجم را #تدبير خواندند و به تشریح هر یک پرداختند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷لینک جلسه برگزار شده "تأملی در مبانی لباس و بایستههای پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگیهای آن در مراحل بلوغ انسان"
👇👇👇
https://vroom.um.ac.ir/p3t6hd0gvxi/
📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 چهارمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399
💎با همکاری کارگروه راه کارهای روان شناختی پیشگیرانه مقابله با کرونا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد
💬 عنوان نشست: "دعا، سرمایۀ مغفول در امر تربیت"
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه
⏰ زمان: چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17
🎧 آدرس اتاق:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد.
💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔷 سهل انگاری در مواجهه منطقی با #بدحجابی، کار را به جایی رسانده که برخی گفته اند: "کاش همه گناهان، بی حجابی بود! بروید جلوی #گناهان_بزرگتر را بگیرید!"
📌 با چه ملاکی بدحجابی را گناهی کوچک شمردید؟!
🔷 در شریعت اسلامی، ملاکهایی برای بزرگترین گناهان بیان شده که اختصاص به مصداق خاصی ندارد و وجود یکی از آنها در هر گناهی، آن را به #بزرگترین_گناه تبدیل میکند. متأسفانه، بیشتر و بلکه تمامی این ملاکها، در بدحجابیهای امروز وجود دارد.
❇️ اما این ملاکها کدامند:
1️⃣ کوچک شمردن گناه: بیشتر کسانی که مرتکب بدحجابی میشوند، آن را #گناهی_ناچیز میشمارند و یا احیاناً گناه نمیدانند.
2️⃣ اصرار بر گناه: مرتکبان بدحجابی، اصرار دارند و #تکرار_روزمره رفتار آنان، حاکی از عدم پشیمانی آنهاست.
3️⃣ مداومت بر گناه: بی شک کسی که گناهی را یکبار مرتکب میشود با کسانی که آن گناه را دائماً مرتکب میشوند یکسان نیست. چگونه یک #زن_مسلمان، میتواند بپذیرد که یک گناه را برای #مدتی_طولانی، لحظه به لحظه تکرار کند؟
4️⃣ شاد شدن و افتخار به گناه: گاهی مشاهده میشود که بعضی افراد، نه تنها به بدحجابی خود خورسندند؛ که آن را مایه #فخر_فروشی قرار داده اند و به تعبیر عامیانه، با آن "کلاس" میگذارند!
5️⃣ آشکار کردن گناه: قطعاً گناه کسی که در پنهان مرتکب کار زشتی میشود با آن کس که در #معرض_دید_عموم مرتکب آن میشود یکسان نیست.
✍️ #دکتر_عابدی_سرآسیا، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#پیامبر_خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند:
🍃"حَرامٌ على كُلِّ قَلبٍ عزّي بِالشَّهَواتِ أن يَجُولَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ"؛
🍃بر هر دلى كه به شهوتها آرام گرفته باشد، حرام است كه در ملكوت آسمانها گردش كند.
📚منبع: تنبيه الخواطر: ج۲، ص۱۲
♨️فرق میان #شهوت و #لذت کجاست؟
🔺اولیاء خدا هم، مثل من و شما در این دنیا میخوردند و میخورند، میآشامیدند و میآشامند، آنها هم استراحت داشتند، امّا تمام اعمالشان #نیت دارد. حتّی خوردن آنها هم نیّت دارد و نیّتشان این است: «قَوِّ عَلَى خِدْمَتِكَ جَوَارِحِي». به این نیّت که خوشمزه است، نمیخورند اصلاً این لذایذ برای آنها لذّت نیست.
🔷البته شهوات هم کلّی است، همین که انسان به دنیا و مافیها #علقه پیدا کند.
🔺 شهوت را نباید فقط شهوت جنسی تلقی کرد. لذا یکی از مطالب شهوات، همین است که انسان به شکمش بپردازد و #شهوت_شکم داشته باشد. #شهوت_قدرت هم از دیگر شهوات است. #شهوت_جاه و مقام، #شهوت_ثروت و...
🔺اصلاً تمام دنیا و مافیها، نزد اولیای خدا، مقدّمه ای برای رسیدن به آن #لذت_حقیقی است که #اتصال_به_پرودگار عالم است. لذا اسم اینها را شهوت میگذارند، نه لذّت.
🔺لذا در فرق شهوت و لذّت، می توان گفت، صورت ظاهرش لذّت، ولی نهایتش نکبت است. امّا لذّت آن است که اصلاً در آن، شهوت نیست و هر چه میگذرد، به اوج لذّت میرسد.
🔺بنابراین وقتی انسان به آن لذّت حقیقی رسید، آن وقت ذکر قلبی که صدق و صفاست معلوم میشود و کسی به شهوات #گرفتار باشد، آن لذّت را درک نمیکند.
✍️#آیت_الله_روح_الله_قرهی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
#عفت_در_نگاه
🍀رمز #بی_حجابی بعضی از دختران #چشم مردان است. اگر دختر بداند که مرد نگاهش نمیکند این طور نمیگردد.
🍀این دختر میبیند که شما نگاهش میکنید، لوس میشود.
🍀#مرد_عفیف آن است که زن را با عفت کند. #زن_عفیف میتواند مرد را با عفت کند.
#حجت_الاسلام_قرائتی
# ويكتورهوگو شاعر، داستاننویس و نمایشنامهنویس فرانسوی:
🌿#وجاهت توأم با #وقار و #عفت، به زن قدرتي ميدهد كه قويترين مردان را ياراي #مقاومت در برابر او نيست و آنها را به خضوع و تعظيم در مقابل خويش وادار ميسازد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حضرت_امام_علی (علیه السلام) میفرمایند:
🍃"اصلُ المُروءَةِ الحَياءُ وَ ثَمَرَتُهَا العِفَّةُ"؛
🍃"ريشه مردانگى #حيا و ميوه اش #پاكدامنى است".
📗عیون الحکم و المواعظ (لیثی)، ص 112، ح 2449
🔺#ریشه_حیا لوتی گری، لوتی منشی و مردانگی است. انسانی كه نسبت به جامعه اش حساس است را #جوانمرد می گویند. پس حیا را ابداً نمی توان در خلوت ها و غارها و عزلت ها پیدا كرد. چرا كه جوانمردی ریشه حیاست و این صفتی است كه فقط و فقط در جامعه می توان آن را یافت. پس وقتی انسان جوانمردی نشان می دهد، به حیا می رسد.
🔺 امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) خطاب به جوانها و کسانی که دنبال زیبایی هستند فرمودند: "اگر میخواهید زیباییهای دنیا را ببینید، #حیا داشته باشید و اگر حیا نداشته باشید زیباییهای دنیا را نمیبینید".
♨️اصولاً بیحیایی انسان را بهطرف لجن پرستی میکشاند. به این معنا که در اثر بیحیایی، دیدگاه انسان نسبت به #زیبایی عوض میشود. سلیقه آنهایی که بهطرف بیحیایی میروند، باسلیقه انسانهای باحیا بسیار فرق دارد.
✍️#حجت_الاسلام_انجوی_نژاد
🌴#بیست_و_یک_ماه_رمضان، مصادف است با سالروز #شهادت ابرمردی که برای آمدنش، خانه خدا شکافت و برای رفتنش، فرق مبارکش.
🍁#شهادت_امام_علی_علیه_السلام_بر_تمام_عفت_پیشگان_و_حیاورزان_تسلیت_باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جای_خالی_عفاف_در_هنر
#تطهیر_حرام_زادگی_در_طلا
🎧 فیلم سینمایی ″طلا″ درحال اکران آنلاین
🎥 سینمایی "طلا " به تهیهکنندگی رامبد جوان و محمد شایسته، مانند ساخته های پیشین شهبازی، حول محور جوانانی است که در وضعیت امروز اجتماع ایران دچار مشکل شده و یافتن راه خروج از بحران برایشان ناممکن است.
💳 فیلم روایتگر داستان 4 جوانی است که قصد دارند با راه اندازی یک مغازه سوپ فروشی، به درآمد و کسب و کار مستقل برسند اما در این راه با مشکلاتی مواجه می شوند. نگار جواهریان در نقش دریا، هومن سیدی در نقش منصور و طناز طباطبایی در نقش لیلا.
💠 در این فیلم، لیلا، برای تأمین سرمایه کسب جدید، از محل کارش سرقت میکند. منصور قصد درمانِ برادرزادهاش، طلا را در خارج از کشور دارد و دریا که با او همخانه است برای کمک به منصور، از پدرش دزدی میکند. با ورود پلیس به ماجرا منصور فرار کرده، در مرز توسط قاچاقچیان کشته میشود و دریا که از او باردار است، به دلیل تنهاییاش، تصمیم به حفظِ #جنین_نامشروع میگیرد! 🙄😡
🔥 نکته قابل توجه این است که منصور درعین همباشی با دریا، در پی اثبات خیانتِ همسر برادرش است! 😳
📌 متأسفانه سینمایی طلا در اقدامی وقیحانه، عشق را با #گناه_همباشی به تصویر کشیده و در پی عادی سازی اینگونه روابط است! 😔
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔥عادیسازی #گناه_شنیع_همجنس_بازی با مجوز رسمی وزارت ارشاد اسلامی! 😡🙄😱
🔴 در معرفی کتاب همجنس گرایی نوشته شروین وکیلی که بصورت رایگان در دسترس افراد قرار می گیرد، آمده است:
🔷گونۀ ما انسانها در میان پستانداران بزرگ، جوانترین گونۀ کرۀ زمین است و تنها کمتر از ۲۰۰ سال از عمرش می گذرد. در این فاصله دامنه ای از تنوع در #رفتار_جنسی انسان پدید آمده است و یکی از این رفتارها، همجنس خواهی است. پرسشهایی کلیدی در این زمینه وجود دارند که گاه در چارچوبهایی #نامعلوم و با روش شناسی هایی #مشکوک پاسخ می یابند. 😳😡
🔷پرسشهایی از این دست که همجنسگرایی رفتاری انتخابی، ارادی و موازی با دگرجنس خواهی است؟ یا آن که #اختلالی_زیست_شناختی و نوعی #بیماری به حساب میآید؟ باید آن را همچون #انتخابی_آزاد نزد شهروندانی آزاد به رسمیت شمرد، یا مانند نوعی بیماری و اختلال به آن نگریست؟ 😡☹️
🔷این پرسشها در این کتاب از منظر جامعه شناسی زیستی و با رویکردی سیستمی و میان رشتهای پاسخ می گیرند و طی این روند بخش بزرگی از #پیش_داوریهای_نادرست و همچنین #شعارهای_خردستیزانه که این رفتار را احاطه کرده، واسازی و نقد می گردند!!. 😡 😡 😡
🍁 🍁 🍁 🍁 🍁
🍃خدایا!
بلا بزرگ شده و آزمایش شدت یافته است. 😔
🍃خدایا!
رازها برملا شده و پرده ها افتاده است. 😔
🍃خدایا!
زمین تنگی می کند و آسمان خودداری. 😔
🍃خدایا!
در این حال و روز، شکایت جز به تو، به کجا می توان برد؟ 😔
🍃خدایا!
طاقت تمام شده و کارد به استخوان صبوری رسیده است. 😔
🍃 به فریادمان برس! ما را دریاب!
📚ترجمه ای از دعای فرج
https://eitaa.com/umefafgaraei
♨️#ترویج_عفافگرایی یا #ترویج_بی_عفتی در #روز_جهانی_خانواده
❇️ #خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی، #زیربنای_جوامع و #خاستگاه_فرهنگها می باشد.
🔺 هدف از گرامیداشت روز جهانی خانواده، اهمیت جوامع جهانی به خانواده به عنوان اصلیترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را #تهدید میکند.
🔺 علاوه بر آن، روز جهانی خانواده فرصت مناسبی است برای ارتقای #سطح_آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به #خانواده و بسط آن در جوامع مختلف.
🔺 اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود؛ یعنی افراد در #انتخاب_همسر، #معیارهای_ارزشی، #اخلاقی و #ایمانی را در نظر بگیرند، سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب خواهد بود.
🔺 #خانواده_مطلوب، خانواده ای است متشکل از #پدر_و_مادر.
🔺 این خانواده کانونی خواهد بود برای #پرورش_نسل آینده و #رسیدن_به_قرب_الهی
🔺 در ایران اسلامی نیز، همچون دیگر کشورهای جهان، با گرامیداشت روز جهانی خانواده، از کانون گرم خانواده #حمایت میگردد.
📛 عکس منتشر شده از سوی #معاون_سابق_رئیس_جمهور در امور #زنان و #خانواده در روز پانزدهم مه "روز جهانی خانواده" (25 اردیبهشت) چه چیز را می رساند؟ #سقوط_اخلاقی یا #فقدان_فهم_حداقلی_از_خانواده؟
📛 متأسفانه در این عکس، با نمایش دونماد #همجنسبازی، #ساختارهای_متفاوت_خانواده، بیان شده است.
منبع خبر:
http://www.jahannews.com/news/727801/
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 پنجمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399
💬 عنوان نشست: "پژوهش در کرونا: آموزهها در عفاف"
👤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مسئول کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
⏰ زمان: چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه ساعت 17
🎧 آدرس اتاق:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد.
💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei