eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‌ونهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "هم‎اندیشی: حال چه باید کرد؟!؟" 👤با ارائه جناب آقای دکتر مرتضی مغربی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و فعال حوزه عفاف و حجاب ⏰ زمان: چهارشنبه 20 اسفند ماه ساعت 15:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
💍 مقایسه آمار ازدواج و طلاق در سال 99 و 98 🌾🌻🌾🌻🌾 @umefafgaraei
💍 چه تعداد از زنان ایران دوباره می‌کنند؟ 🔶 بر اساس بررسی‌های انجام شده، در یک دهه اخیر میزان در کشور افزایش یافته است. 📛 طبق گزارش سازمان ثبت احوال در سال 98، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۱ هزار و ۷۳۳ مورد، خراسان رضوی ۱۸ هزار و ۳۸۰ و فارس با ۱۰ هزار و ۹۳ طلاق بوده است. ✅ البته باید دانست که طلاق فقط به جدایی ختم نمی‌شود و خانوار به اشتغال، تأمین مسکن و... نیازمند است. ♨️ این امر می طلبد تا سازمان های مربوطه بیش از پیش به ازدواج از بعد روان، مشاوره، مهارت آموزی و... اهمیت دهند. هرچند وضعیت دوباره در بین افراد مطلقه در جامعه ما جای تأمل دارد. ✴️ بر اساس آمار سازمان ثبت احوال 40 تا 45 درصد از بانوان مطلقه پس از گذشت 5 سال امکان برای آنها فراهم می‌شود. 👤 تقی رستم‌وندی رئیس سازمان امور اجتماعی 👇 https://www.rahenou.ir/Fa/News/235985/ @umefafgaraei
❇️، دنباله وجودی و به منزله ادامۀ وجود و است و بر همین اساس بهترین چیزی که پدر برای فرزند به می گذارد، همان اوست. ❇️کودک، از همان آغاز تولد، دارد و بر همین اساس، وظیفه را چنین عنوان می‎کنند: 🔺تو فقط یک کار بکن و آن این است که این فطرت را کن؛ رو به رشد ببر. والّا خود او دارد، نمی‎خواهد تو برای او سرمایه فراهم کنی، چه در بعد الهی، چه در بعد انسانی. 📌این حرف بدان معناست که ما تنها کافی است که مسیر صحیح الهی کودک را منحرف نکنیم. 🔺تحمیلی نیست که تو بخواهی به او بگویی. فقط وقتی به دنیا آمد، خراب کاری نکن. خواهشی که از تو داریم این است که تو به این بچه ضربه نزن. تو به این خیانت نکن! 🔺انسان سوای از مؤمن بودن، اگر بخواهد انسانیتش را حفظ کند، باید نسبت به فرزندش غیرت داشته باشد؛ یعنی بُعد انسانی و الهی او را حفظ کنید. 📚حاج آقا مجتبی ، مجموعه ادب الهی، کتاب تربیت فرزند 🌺حاج‌حسن، پدر که در سال۹۶ در ٩٥ سالگی درگذشتند و فاطمه سلیمانی، مادر که در سال 92 در 90 سالگی دار فانی را وداع گفتند، در 20 اسفند سال 1335، صاحب فرزندی شدند و چنان او را تربیت کردند که تمام نقشه ‌های دشمن را برهم زد و حماسه‌ها آفرید. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سی‌وپنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 💬 با عنوان: "عف
🔷گزارشی از سی‎و‌پنجمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان " در ادب و (5): اکران و تحلیل برخی از کلیپ انیمیشنهای مروج در فضای مجازی" ⏰در تاریخ چهارشنبه 8 بهمن ساعت 15:15 👥👥این جلسه به صورت و با مشارکت اعضای محترم کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی، به‎صورت وبینار و همچنین حضوری، برگزار گردید. 🌿برخی از کلیپ انیمیشن هایی که در جلسات عفاف در ادب و هنر پخش می شود، به تعبیری است و برخی با تولید می شود و هدف ما از این نقدها این است که موارد ساخته شده واقعاً مناسب مخاطب هستند یا خیر. در جلسه گذشته که 4 فیلم کوتاه و کلیپ پخش شد، به این نتیجه رسیدیم که بخشی از فیلمهای مروج واقعاً دارای اشکال هستند. در فیلم و کلیپ‎های امروز نیز، قصد سازندگان بوده است. هدف اصلی این جلسه این است که از طریق این نقدها، به یک ها، سناریوهایی و به تعبیری به یک هایی برسیم که از سوژه های حاضر قوی تر باشد. 👤دکتر سعیدی رضوانی @umefafgaraei
1️⃣ اکران و تحلیل : جواهر 🍀پیام انیمیشن خیلی واضح و بیان شد؛ اما بد نبود. برخلاف فیلم کوتاه مزاحمت که جلسه قبل اکران و تحلیل شد، که دو پسر در خیابان مزاحم یک دختر شدند و دختر دوم با بازی شعاری و مصنوعی دلیل این مزاحمت را دختر اول بیان کرد. ‎های شخصیت خانم تقریباً خوب بود. البته بهتر بود که چنین پیام‎هایی در و ضمنی باشد. 🍀البته اگر تولیدات هنری با کیفیت خوبی تهیه شوند، بیان مستقیم پیام هم می‎تواند تأثیر خود را بر مخاطب بگذارد. قالب انیمیشن در خصوص این محتوا از فیلم بهتر به نظر می رسد. چون حجاب بد خانم را راحتتر می‌توانند نمایش دهند و های کمتری دارد و جنبه زنندگی کار کاهش می‌یابد. در کل انیمیشن جواهر نکات مثبت و قابل توجهی داشت. 👤دکتر شیبانیان 🍀 و بدل که در انیمیشن بیان شد، جالب بود. بیان این موضوع قبل از طرح موضوع اصلی، آن هم در کلیپ های کوتاه، تأثیر خوبی را بر مخاطب می‎گذراد؛ اما نقطه ضعف و درواقع بخشی از انیمیشن که برای بنده به نظر رسید، بخشی بود که وارد مغازه شدند و آقا به ایشان کردند. در این سکانس، این احساس به وجود آمد که جلوی حرم ایستادند و به (ع) سلام می دهند. 🍀 این موضوع با واقعیتی که ما در جامعه داریم، خیلی ندارد. هرچند درست است که افراد مختلفی در جامعه وجود دارند و برخی برای احترام قائلند و یقیناً کسی که حجاب را انتخاب کرده برای رفتار اطرافیانش نبوده؛ اما به نظرم این بخش انیمیشن تصنعی بود. 👤خانم روضه @umefafgaraei
🌿بنده این انیمیشن را در دبیرستانها برای دختران پخش کرده ام و دو از سمت مخاطبان وجود دارد. برخی دختران با دیدن انیمیشن تلنگری می‎خوردند و فکر می‎کردند و برخی هم می‎گفتند که این محتوای بیان در انیمیشن در وجود ندارد. به اعتقاد دختران نوجوان، ازقضا اگر باحجاب وارد جامعه و مغازه ها شویم، کمتر ما را تحویل می‎گیرند. حتی گاهی صمیمت زیاد و رفتار و برخورد فروشنده با خانم بدحجاب به قدری زشت و زننده است که ما هم ناراحت می‎شویم. 🌿درست که برخی افراد مانند شخصیت آقا در جواهرفروشی چنین برخوردهایی دارند، اما همه اینگونه نیستند. البته این انیمیشن‎ها می‎تواند تلنگری حتی برای باشد که چه رفتاری با خانم‎های باحجاب و بدحجاب داشته باشند. متأسفانه آقایانی را دیده ام که طرفدار حجاب هستند و حجاب را تأیید می‎کنند؛ اما در مواجهه و صحبت و رفتار با خانم بدحجاب، رفتاری را دارند که مطابق با دیدگاه و نظرات آنها در خصوص حجاب نیست. 👤خانم سرابی 🌿نکته خوب این کلیپ استفاده از کلمه و محیط طلافروشی و بدل فروشی بود. درست است که در جامعه ما چادر به عنوان پوشش برتر مطرح است، اما اظهارات همکاران نیز صحیح است. چراکه به عنوان یک فرد محجبه با ورود به بازار و مجموعه های فروشگاهی، هیچگاه نگاه و رفتار مرد مغازه دار در این انیمیشن را درک نکردم و حتی شاید برعکس به نظر برسد. این جسارت را نسبت به همه نمی‌کنم، اما در کل در جامعه ما، این نگرش طبق بنده وجود ندارد و حتی است. 👤خانم نظری فرد @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀این کلیپ و کلیپ‎های پیشین، ناظر بر حقایق هستند نه واقعیت. چراکه تفاوت واقعیت با حقیقت این است که چیزی است که باید باشد و چیزی است که هست. بنده هم موافقم که رفتارها نسبت به ، نسبت به خانم‎های کم حجاب خصوصاً در بازار و خصوصاً از سوی فروشندگان جوان، تر نیست و پذیرش این موضوع برایم سخت است. 🍀ما نمی‎توانیم موضوع احترام را به عنوان یک برای حجاب معرفی کنیم و به دخترانمان که در مرحله انتخاب پوشش هستند و یا برای خانمهای محجبه آن را ارائه دهیم. جلسه قبل هم اذعان کردم که آیا واقعاً اگر خانمی چادری در کنار خیابان بایستد، ماشینی برایش بوق نمی‌زند؟ شاید خود خانمها بهترین در این خصوص باشند که در فروشگاه ها چقدر تفاوت در رفتار را از سوی درک کردند. به نظر من این کلیپ از این جهت نمی‌تواند معرف و متمایز کننده حجاب نسبت به بی حجابی باشد. 👤دکتر فرع شیرازی 🍀باید روی ساخت هر فیلم یا انیمیشن تمرکز کرد. قصد این انیمیشن بیان است که سعی شده با پوشش کامل و پوشش ناقص مقایسه شود و به این هدف هم رسیده و باقی مسائل که در جامعه چه اتفاقی می افتد و چه برخوردهایی مطرح می‌شود، مورد توجه این انیمیشن نیست. حتی از مخاطب این انیمیشن هم انتظار نداریم که در خود رویه بدهد. چراکه این فرایند است و ممکن است که ده ها بار با مسائل مشابهی روبه رو شده باشه و بعد از گذر زمان و تکرار چنین مواردی به این برسد که وجودش یک گوهر است و باید گوهر خود را کند. 👤آقای ابوترابیان @umefafgaraei
🌿آیا نیاز است که تغییر سریع پوشش شخصیت خانم بدحجاب را در انیمیشن نشان دهیم؟ ایشان هم خیلی زود شدند، هم خیلی زود حجاب برتر (چادر) را کردند و این کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد. شاید اگر پوشش مانتو و روسری خود را ارتقا می دادند بهتر و واقعی تر بود تا اینکه بلافاصله برای خود را انتخاب کنند. 👤خانم غلامی 🌿دو نکته قابل عرض است. یکی اینکه بحث جواهر مورد پسند قرار گرفت و دوم اینکه اکثراً تأکید داشتند که این انیمیشن نسبت به 4 کلیپ جلسه قبلی بهتر بود و شاید اگر کارهای قبلی اکران نشده بود، این انیمیشن با نقد دیگری همراه می‌شد و به هر حال شرایط باعث شد که این انیمیشن هم بیشتر به چشم بیاید و مورد حمایت قرار بگیرد. پیشنهاد بنده این است که این گونه کارها با فکر رفتن شخصیت برای تغییر نوع پوشش خود به اتمام برسد و بهتر است که تغییر را نشان ندهند تا جنبه پیدا نکند. 🌿شاید تفاوتی بین گذاشتن، گرفتن و کردن وجود داشته باشد. اگر محتوا در کلیپ به این صورت تغییر کند که خانمی که ابتدا وارد مغازه می شود، به او احترام گذاشته شود و تحویل گرفته شود، اما دچار نگاه بد شود، اما به آن خانم محجبه دیگر چنین بدی نشود، شاید بهتر باشد. یعنی به آن صورت او را تحویل نگیرد، اما نگاه بدی هم نداشته باشد. درواقع مرد فروشنده قصد ایجاد صمیمت به معنای بد را با خانم بدحجاب می داشت و چنین قصدی را در خصوص خانم محجبه نمی داشت هم خوب بود. یعنی تحویل گرفتن و نگرفتن، به نگاه بد و خوب تغییر داده شود. 👤دکتر سعیدی رضوانی @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2️⃣ اکران و تحلیل : قلب 🍀مثل اینکه اگر ما کمتر بزنیم، امور بهتر پیش می‎رود! این انیمیشن با اینکه بود، اما خیلی از نکات مربوط به موضوع را در بر داشت و خیلی جالب بود. اینکه ما مدام تذکر می‎دهیم که اگر بی حجابی در سطح جامعه رواج پیدا کند، باعث سستی بنیاد خانواده ها می‌شود و ممکن است نگاه برخی آقایان نسبت به خانم‎های خود در مقایسه با برخی زنان بدحجاب کند و میزان و صمیمت در خانواده کم شود، در این انیمیشن مشخص بود. البته کمی داشت و به محض دیدن خانمها، آقایان خانم خود را فراموش می‎کردند و بهتر بود که با دیدن خانم‎های متعدد این اتفاق می افتاد؛ اما باز هم پیام خود را رسانده بود. 🍀در کتاب راز عشق و گلپوش هم به این مطلب اشاره شده که اگر بدحجابی ها در جامعه باشد، دسته ای از آقایان متأهل که سستی دارند، زندگی خود را ازدست می‎دهند. احتمالاً برخی از دختران معتقدند که چرا به آقایان تأکید نمی‎شود که نگاه خود را کنترل کنند و در پاسخ به آنها گفته می شود که بالاخره درصدی از آقایان وجود دارند که به دلایلی ازجمله ضعف ایمان، نگاه های متعدد این چنینی، در روح و روان آنها تأثیر منفی می‎گذارد و باعث می‎شود که نسبت به همسر خود ‎شوند و مشکلات خانوادگی پیدا ‎کنند و آنها تضعیف شود. 👤خانم سرابی @umefafgaraei
🌿به نظر می‎رسد که این انیمیشن توهین به است و این میزان از ضعیف تصور کردن آقایان صحیح نیست. 👤 آقای نیما 🌿با توجه به اتفاقاتی که در جامعه در حال روی دادن است، این انیمیشن توهین به آقایان محسوب نمی‎شود و اصلاً راجع به همه آقایان نیست. این انیمیشن به درصدی از آقایان جامعه اشاره می‌کند که در و مراقبت خود کمی ضعیف هستند و دیدن خانم‎های کم حجاب به مرور در آقایان تأثیر خود را می‎گذارد. بالاخره یک آقا ممکن است از صبح که منزل خارج می‎شود تا شب که به منزل برمی‎گردد چندین مورد بدحجابی و بی حجابی را مشاهده کند و ممکن است آن خانمها با رنگ و لعابی که به خود داده اند، از آن آقا زیباتر به نظر برسند و اگر آن آقا ایمان قوی نداشته باشد، کم کم نسبت به روابط خود و همسرش سرد می‎شود. بنابراین نه تنها توهین به آقایان نیست، بلکه حمایت از آنها محسوب می‎شود. 👤خانم سرابی 🌿قالب این انیمیشن کاریکاتور بود و مبنای کاریکاتور بزرگنمایی است و همیشه یک ویژگی خاص را بزرگ می‎کند و اتفاقاً به خاطر این بزرگنمایی و ساده انگاری منشأ تأثیر می‎شود. در کاریکاتور باید این اتفاق بیفتد. این قالب مرا به یاد کاریکاتورهایی انداخت که در مترو به نمایش درمی‎آید. در آن فیلمها هم بزرگنمایی وجود دارد؛ اما به خاطر اینکه از قطار فاصله گرفته شود، مواردی به نمایش درمی‎آید که اصلاً در واقعیت امکان روی دادن آن وجود ندارد. منتها با دیدن فیلم، این پیام در ذهنش هک می‎شود که از قطار فاصله بگیرد چون در صورت عدم رعایت نکات ایمنی ممکن است دچار شود. 👤دکتر شیبانیان @umefafgaraei
🍀کاریکاتور الزاماً به معنای خنده دار بودن نیست. کاریکاتور واژه ای فرانسوی به معنای بزرگنمایی است. در کاریکاتور پیامی که بارها شنیده شده و کشف سختی ندارد، را انتخاب و روی آن کار می‌کنند. یعنی تولید اندیشه ای که همه از آن خبر دارند. 🍀این انیمیشن با این قالب و در چند قسمت با موضوعات مختلف در حوزه حجاب و خانواده، مناسب پخش در است و پخش مکرر آنها در اماکن عمومی می‎تواند تأثیر مثبت خودش را در ناخودآگاه افراد بگذارد. این انیمیشن به خانم‎ها اشاره داشت و طبیعتاً آقایان هم از آن منتفع می‌شوند؛ اما پیشنهاد می‎شود انیمیشن‎هایی هم در موضوعاتی ساخته شود که مخاطبانش آقایان باشند. 🍀در خصوص جمله انتهایی فیلم، برخلاف موارد دیگر که پیام مستقیم را مناسب نمی‎دیدم، در نظرم بد نیامد. اما با توجه به اینکه قالب انیمیشن ساده بود و تلاش فکری زیادی را از مخاطب برای دریافت پیام نمی‎طلبید و مخاطب حین دیدن این انیمیشن انگار تفریح انجام می‎دهد، بهتر بود که اشاره نشود؛ اما از یک بعد دیگر، می‌تواند باعث تعمیق بیشتر کار شود. هرچند بخش پایانی متن در این انیمیشن جایگاهی نداشت. 👤دکتر شیبانیان 🍀در ابتدای انیمیشن قلبی که به دنبال خانم اول راه افتاده بود، وقتی که از دفتر ازدواج بیرون آمد دیگر دیده نشد و این سؤال پیش آمد که آن قلب چه شد؟ اما در انتهای انیمیشن که قلب‎های سرگردان نمایش داده شد، جواب سؤال خودم را گرفتم. 👤خانم رضایی @umefafgaraei
🌿در غرب طبق مقالات و اسناد و تحقیقات بررسی شده، برخی از بیلبوردها و تبلیغات خیابانی، باعث کاهش خانمها می‎شود. چون زنان به مقایسه بدن و ظاهر خود با مانکن‎های تصویر شده می‌پردازند که معمولاً فتوشاپی و یا افراد خاصی با شرایط خاصی هستند. دوم اینکه باعث این می‎شود که خانمها به دلیل مشاهده این تبلیغات احساس کنند. واقعیت این است که نوع پوشش خانمها نه تنها روی آقایان و بلکه روی خانمها هم تأثیرگذار است. 🌿سست شدن بنیان خانواده به واسطه پوشش نامناسب خانمها در غرب هم، با پژوهش‎ها و مقالات بسیاری اثبات شده است و بدحجابی و برهنگی در غرب باعث عادی شدن این موضوع نشده و مشکلات همچنان روزافزون است. اخیراً در مقابل برخی مانکن‎های تبلیغاتی که به واسطه غذا نخوردن، بالا آوردن غذا به دلیل چاق نشدن و یا عمل‎های جراحی، بدن‎های تراشیده ای دارند، روی این کار می‎شود که خانم‎ها به این برسند که من با بدن خودم راحتم. درخصوص رابطه پوشش بد و میزان تجاوز و اذیت زنان رابطه مستقیمی وجود دارد. برای مثال در کشور سوئد، از هر پنج زن یک نفر دچار می‎شود. در فروپاشی خانواده ها هم خانمها بیشتر می‎شوند. 👤دکتر صابری فتحی 🍀افراد این انیمیشن، همه از یک قشر خاص و از نظر ظاهر و پوشش در یک سطح بودند و المان‎های روی بینی و یا سبک ریش آنها، تا حدودی به هم شبیه بود. افرادی نشان داده شدند که بنیان خانواده اصلاً برای آنها مهم نبود و آشفتگی انتهای انیمیشن، در جامعه بود و با توجه به اینکه نبود، بسیار جالب بود. 👤خانم عباسپور @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💥اگر به این نکته مهم توجه نکنیم؛ قطعاً در مطالبه گری شکست می خوریم. 📖انّ اللهَ تبَارکَ و تعالَی یقُول: وَ عزَّتی و جَلالِی و مَجدِی و ارتِفاعِی عَلی عَرشِی لأقَطِّعنَّ أملَ کلِّ مؤمِّل غَیرِی بِالیَأسِ ✍️ خدای تبارک و تعالی می فرماید: به عزت و جلال و بزرگواری و رفعتم بر عرشم سوگند که آرزوی هرکس را که به غیر من امید بندد، با ناامیدی قطع می‎کنم. 📚اصول کافی، ج 3، ص 108 📌مواظب باشیم به کسی جز خدا نبدیم که ناامید خواهیم شد. @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چگونه امر به معروف کنیم؟ ✴️ درباره امربه‌معروف می‌گویند: "بگویید و بروید"؛ ♨️ اما ما می‌ایستیم و دعوا می‌کنیم! ✅ اگر دغدغه مندان حجاب به حرف رهبری گوش می دادند، حجاب اینگونه نبود. ⚠️ این روش باعث می‎شود. 👤 محبی، دبیر ستاد امربه‌معروف @umefafgaraei
🌐جلسه برخط با عنوان تأثیرات فضای مجازی بر امنیت اجتماعی خانواده 👤 با حضور دکتر امیرحسین بانکی پور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس 🗓زمان: دوشنبه 25 اسفند ساعت 20:00 🎧 لینک ورود به جلسه 👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/majazi_es/gofteman 🌿🌺🌺🌺🌿 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿بخشی از مناظره روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه که به همت مجموعه دختران انقلاب برگزارشد ... 👈با موضوع الزام یا التزام حجاب 👤با حضور سرکار خانم دکتر 👤و مهدی 🍃🌸🌸🌸🍃 @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهلمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: " هم‎اندیشی: کشف وظیفۀ عفاف‌گرایان" 👤با ارائه جناب آقای دکتر مرتضی مغربی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و فعال حوزه عفاف و حجاب ⏰ زمان: چهارشنبه 27 اسفند ماه ساعت 15:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، پژوهشکده مطالعات اسلامی، ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پذیرای تعداد محدودی از علاقه‌مندان (با اطلاع قبلی) برای جلسه حضوری نیز، می‎باشد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) 🍃«لو کان الحیاء صوره لکان الحسین» 🍃«اگر حیا به شکل تصویری در بیاید می‎شود حسین». 📚منبع: مئه منقبه من مناقب امیرالمؤمنین والائمه، ص۱۳۵ ✅این کلام، کنایه از نهایت حیای عیه السلام دارد. 💠علاوه بر سایر ویژگی‎های نیک، ، و ، نزد حضرت اباعبدالله الحسن، در اوج خود قرار داشت. 🍀 یکی از ارزش‎های اخلاقی است که امام حسین به عنوان یکی از مصادیق حقیقی، آن را در و و در قبال و بروز می‎دادند. ⚠️اما متأسفانه در جامعه امروز شاهد بی حیایی هایی بی اندازه ای هستیم که حتی برخی از افراد بدون هیچ نگرانی و با بی باکی تمام، مبادرت به کارهای قبیح در حضور دیگران می نمایند. ♨️پوشش های نامناسب، چشم چرانی ها و... همه از مصادیق بی حیایی در جامعۀ امروز است. این بی حیایی ها در حالی در جامعه اتفاق می افتد که خود را و ارادتمند به اباعبدالله الحسین می‎دانیم. ایشان که صفت در وجود نازنین‌شان موج می‎زند و تاریخ زندگانی ایشان از کودکی تا صحنه کربلا، شاهد این مدعاست. 🌺سوم شعبان سالروز میلاد ، بر همه و تهنیت باد. @umefafgaraei
💠براي هر بيماري، نخست بايد علت و سبب آن‌را يافت و سپس به مداواي آن پرداخت. 🔷كساني كه به روي مي‌آورند، انگيزه‌هاي متفاوت دارند. به بيان ديگر، كسي كه بدحجاب است، دست‌كم يك و يك ، او را بدحجاب كرده است. ✅بنابراین براي درمان بدحجابي، نخست بايد علل و انگيزه‌هاي آن‌را يافت و سپس به مداواي آن پرداخت. 💥علل و 💥 🍁شيك و زيبا‌پوشي 🍁تنوع‎طلبی 🍁تربيت خانوادگي و پيروي از بزرگان خاندان 🍁تأثيرپذيري از محيط و اجتماع 🍁تأثيرپذيري از دوستانِ نابهنجار 🍁تقليد و پيروي از مسئولان و خانواده‌هاي آنان 🍁ابراز اعتراض، مخالفت و لجاجت 🍁خودنمايي 🍁فخر فروشي، برتري‌جويي و شهرت‌طلبي 🍁غرب‎زدگي 🍁دشواری رعایت حجاب 🍁محدودیت‌آوریِ حجاب 🍁ترس از تمسخر و استهزاء 🍁خواستگاریابی 🍁روسپي‌گري و خود فروشي 🍁لذت‌جويي جنسي 🍁عادت به بدحجابی 🍁بهانه قرار دادن رفتارهای غیرعفیفانه برخی از حجاب‎داران 🍁اشكال‌ها و ايرادهاي بي‌پاسخ دربارۀ حجاب 🍁تأثیرپذیری از برخی فیلم‎ها و سریال‎های داخلی و خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای و حجاب‌هراسی 🍁ضعف اعتقاد به خدا و معاد 🍁فشار، اجبار و تهدید 🍁و... 📚 درسنامه عفاف نوشته فرید محمدی مقدم @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بی‌عفتی‌های کوچک را سبک نشماریم!!! ♨️چراکه مقدمۀ بی‎عفتی‌های بزرگ هستند. 💥🔥🔥🔥💥 🍃امیرالمؤمنین علیه‎السلام مى‌فرمایند: 🍃"بدترین گناهان، آن است كه صاحبش آن را كوچك بشمرد". 📚منبع: كلمة التقوی، ج2، ص294 🌱🌾🌱🌾🌱🌾🌱🌾🌱 🔸اگر كسى سنگى را به سوى ما پرتاب كند، اما پشیمان شود و كند، ممكن است او را ببخشیم؛ اما اگر سنگ ریزه‏اى را به ما بزند و در مقابلِ ما بگوید: 📛"این كه چیزى نیست، اصلاً مهم نیست و شما زیادی حساس هستید و..." ⚠️او را نمی‏بخشیم!. ✅زیرا این كار، از روح استكبارى او پرده برمى‎دارد و بیانگر آن است كه او گناهش را مى‎شمرد. @umefafgaraei
(ع) ✴️ چرا امیرالمؤمنین (ع) با جناب (س) نمودند؟ 🔰 مرحوم ملاّ آقا دربندی در «اسرار الشّهادة» می‎نویسد: 🌿روز عاشورا زهیر بن قین، نزد عبدالله بن جعفر بن عقیل آمد و گفت: "برادرم! پرچم را به دست من ده". عبدالله گفت: "مگر من در حمل آن کوتاهی کرده ام؟" 🔶زهیر گفت: "خیر، ولی به آن نیاز دارم". پس پرچم را گرفت و نزد رفت و عرض کرد: "ای فرزند امیرالمؤمنین! می‎خواهم حدیثی برایت نقل کنم. 🍃ای اباالفضل، بدان! قبل از آن که پدرت امیرالمؤمنین (ع) با مادرت امّ البنین (س) ازدواج کند، برادرش عقیل را خواست و عقیل کسی بود که از انساب عرب، کاملاً آگاهی داشت. پس به عقیل فرمود: "برادرم! می‎خواهم زنی را برای من کنی که از خاندانی و با حسب و نسب و معروف به باشد تا از او فرزندی به دنیا آید که شجاع باشد و بتواند فرزندم را در یاری کند و جانش را فدای او نماید." 🔶پس زهیر عرض کرد: "(ای اباالفضل!) پدرت تو را برای چنین روزی خواسته بود، پس در از همسران برادرت و برادرانت کوتاهی نکن. 🌿در این هنگام حضرت عبّاس (ع) با شنيدن اين سخن به جوش آمد و چنان پا در ركاب زد كه تسمه ركاب پاره شد و فرمود: "اى زهير! آيا با اين سخن مى‎خواهى به من دهى؟ سوگند به خدا، خود را به گونه اى ابراز كنم كه هرگز نظيرش را نديده باشی!" 📚 مرحوم شیخ محمّدمهدی حائری؛ معالی السبطین، ج 1، ص 428-429 🌺ولادت باسعادت حضرت بر عفافگرایان تهنیت باد. @umefafgaraei