eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻بر روی درب خانه های قدیمی، از جدا بوده است. 🌻ارتفاع کوتاه درب خانه، باعث میشد که افراد، موقع ورود به خانه، سرشان را ناخودآگاه پایین بیندازند. 🌻تورفتگی در ورودی خانه، باعث می شود تا هم ورودی درب سایه باشد و هم موقع باز کردن درب، خانه حفظ شود و شخصی که درب را باز میکند، از اطراف دیده نشود. @umefafgaraei
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شأن آور بودن حجاب 🟠حجاب راحتی نیست... حجاب شأنیته. 🟢خدا نامحرم نیست، ولی وقت نماز باید چادر سرت باشه. 🔴برخی می گویند مهم قلب انسانه... 🔵اما نصف شخصیت هر کس در ظاهرشه. ⚫من به عنوان استاد نمی توانم در دانشگاه کت نپوشم، تیشرت بپوشم و یا کت قرمز را با پیراهن زرد و شلوار سبز بپوشم و... 🎈چون شأن و جایگاه مهم است. 🎙دکتر سعید عزیزی @umefafgaraei
🔴!! 🍂دخترانی در نوبهار زندگانی خود، عکسهایی در شبکه های اجتماعی می گذارند که حتی حیوانات هم از آن شرم می کنند. 🔵!! 🍂پدران و مادران به غذا و لباس فرزندان اهمیت می دهند اما فراموش می کنند که بذر ارزشها و اخلاق را در وجودشان بنشانند. 🟣!! 🍂مردان، همسران و دختران و خواهران خود را می بینند لباسهایی می پوشند که برجستگی های بدنشان را آشکار می کنند اما به نمی آیند و با ادعای اینکه آنها روشنفکر، آزاداندیش و متمدن هستند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند!! ✍ناصح سعدی (با تلخیص) 🌾🌱🌾🌱🌾 @umefafgaraei
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیامد نگاه های تحريک آمیز 🟢 به نظر شما نگاه تحریک آمیز با مردها چه می کند؟!؟ 💥هزاران دومینویی که در خیابان یا مجالس، به وسیله خانمهای بدپوشش ریخته می شود و هزاران تنوع طلبی و از هم پاشیدن زندگی های مشترکی که به سردی ختم می شود... @umefafgaraei
📝 پژوهشگران دانشگاه چمران اهواز در سال 1398، در پژوهشی با عنوان "بررسی تفاوت ها و شباهتهای و اجتماعی (کمرویی)" به این نتیجه رسیدند که حیا و اضطراب اجتماعی اگرچه هر دو منبعث از احساس هستند و وجوه مشترکی دارند، اما سازه های و متفاوتی هستند و الگوهاي پيشايند و پيامدهاي يکساني ندارند. 🔷این پژوهش که با تکمیل پرسشنامه در بین ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید چمران صورت پذیرفت، نشان داد که متغیر از ارزیابی، اعم از منفی و مثبت، به عنوان نقطه مشترک احساس شرم در و اجتماعی نقش مهمی دارد. همچنین عامل کلیدی تفاوت حیا و کمرویی می باشد و حیا معلول خودکنترلی و کمرویی معلول عدم خودکنترلی می باشد. 🔷 خودکنترلي مي تواند به عنوان نقطه عطف در تفاوت حيا و کمرويي مدنظر قرار گيرد. چرا که خودکنترلي بالا پيش‎بيني کننده حياي بالا و بالعکس است. مي توان اذعان کرد منشأ و درواقع تفاوت اصلي حيا و کمرويي مي تواند همين باشد. 🔷 به عبارتي حيا و کمرويي هر دو موجب احساس در افراد مي شوند؛ اما شرم ناشي از حيا، معلول يک و کنترل کننده است؛ در حاليکه شرمِ ناشي از کمرويي معلول و عدم کنترل آن مي باشد. @umefafgaraei
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انیمیشن بی کلام قلب 🌷 🌷 🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀 🍁سامان آشیانه ی ما را به هم مزن... @umefafgaraei
🔶 به گفتم: "لعنت بر شیطان!" 🔷 لبخند زد. 🔶 پرسیدم: "چرا می‎خندی؟" 🔷 پاسخ داد: "از تو خنده‎ام می‎گیرد". 🔶 پرسیدم: "مگر چه کرده‎ام؟" 🔷 گفت: "مرا می‎کنی، در حالی که هیچ بدی در حق تو نکرده‌ام". 🔶 با تعجب پرسیدم: "پس چرا زمین می‎خورم؟!" 🔷 جواب داد: " تو مانند اسبی است که آن را رام نکرده‌ای. نفس تو هنوز است و تو را زمین می‎زند". 🔶 پرسیدم: "پس تو چه کاره‎ای؟" 🔷 پاسخ داد: "هر وقت آموختی؛ برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز!" @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿آمده است که جوان گنهکاری نموده و به سوی کارهای نیک کشیده شد. 🌿 او یک دفتر جیبی همراه خود داشت که اگر روزی گناهی از او سر می‎زد (به زبان یا دست یا پایش)، آن را ثبت می‎کرد. 🌿سحرها در خانه، آن گناه را به یاد می‎آورد و از صمیم قلب می‌گفت: "". 🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱 🌿عادت این ، چندی این بود، تا اینکه یک وقت گناهی از او سر زد... 🌿دفتر را از بغلش درآورد که بنویسد، دید تمام صفحه‎هایی که گناهانش را در آن نوشته بود، است و به جایش این آیه قرآنی نوشته شده بود: 🍃🌺🍃 "اولئک یبدّلُ اللهُ سَیّئاتِهم حَسَناتٍ" ✅ "هر کس توبه کند، نه فقط خدا پاکش می‎کند (گناهانش را می‎بخشد) بلکه علاوه بر آن، به جایش ثبت می‎شود". 📚 بازگشت از بیراهه نوشته رحيم كارگر محمدياري @umefafgaraei
📣 هشتمین نشست در سال 1402 🔔 💬 با عنوان: «هم‎اندیشی در مورد هویت‎بخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» 5⃣ 👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه 🔲پرده اول: 🔰روایت تجربه هیئت کودکانه: گامی در تربیت حسینی کودکان 🔖به همراه معرفی محصولات و محتوای آموزشی مناسب تربیت حسینی کودکان 👤با ارائۀ دکتر اعظم محمدزاده قصر؛ دانش‎آموخته و مدرس مدعو دانشگاه فردوسی مشهد 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 📆زمان: چهارشنبه 1 شهریور، ساعت 16:00 🎥پخش مستند ساعت 15:50 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei
(س) (ع) 🌿غصه حجاب من را نخوری بابا جان... 🌿چادرم سوخته، اما به سرم هست هنوز... 🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂 🍂، سالروز شهادت سیدالشهدا حضرت علیه‎السلام، بر تمامی و تسلیت باد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هم‎اند
🔰هفتمین نشست 💬 با عنوان «هم ‎اندیشی در مورد هویت‎ بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشران‎های عفاف در دانشگاه)» ⏰چهارشنبه 18 مرداد ساعت 16:45 🎧 به‌صورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی برگزار شد. 🔶پس از اینکه، دکتر اکبر امراهی به ارائه خلاصه ای از نشست حلقه سوم پرداختند، اعضای حاضر در نشست به ارائه نظرات خود در خصوص هویت بخشی به دانشجویان پرداختند. 👤محمدرضا سهندی: 🍃خرد، فرآیند و مسیری است که در آن فکر و تأمل می‌شود؛ درست است؟ ما می‎خواهیم فرزندان و جوانان ما، نسبت به آنچه از رسانه، دوست، دشمن و هر منبعی می‌شنوند و می‎بینند، براساس ، بیاندیشند و خوب را از بد جدا کنند. ولی این فرآیند توسط ، دستکاری شده است. یعنی آن چیزی که از دوستان و نسل جدید می‎خواهیم، محقق نمی‌شود. آن طور که می خواهیم فکر نمی‎کند، تأمل نمی‎کند و اش با مبانی فکری ما فرق میکند. درنهایت نتیجه گیری اش هم فرق میکند. آنجایی که میخواهیم براساس هدفگذرای هدایتش کنیم، فکر نمی‎کنم به انجام برسد. یعنی آن ، که باید بواسطه آن، تعامل برقرار شود، با تلاش دشمن، به سدی بین ما و فرزندان ما مبدل شده است. به طوری که فرزندان از ما حرف شنوی ندارند. یا احیاناً اگر فضایی ایجاد شود که بتوانیم با هم صحبت کنیم، اصلاً ما را قبول نمی‎کنند؛ با این موضوع چه کنیم؟ @umefafgaraei
👤دکتر سعیدی رضوانی: 🌱 بهتر است برخی بحث‎ها دقیقتر شود. مثلاً وقتی می‎گوییم "امیدآفرینی کنیم"، یعنی چه؟ برای مثال برخی روزنامه ها، حتی به تعبیری روزنامه های اصولگرا و یا منتسب به نهاد رهبری و...، تیترهای قابل تأملی را کار می‌کنند. برای مثال روزنامه خراسان، نوعی القای ناامیدی در هر چیزی که فکر کنیم را به مخاطب دارد. البته شاید خیلی از آنها به واقعیت هم نزدیک باشد و برای خود توجیهاتی هم دارند، اما چرا اینگونه منتقل می‌شود. مثلاً سرتیتر می‎زنند: "مهاجرت این بار در دانش بنیانها"؛ "تأخیر در رسیدگی به جاده مرگ"؛ "هزار وعده خوبان، یکی وفا نکند" و اگر صحبت از امید داشته باشند، از قول رهبری بیان می‌کنند. مثلاً "امیدآفرینی وظیفه اول ماست"؛ اما در خود روزنامه نوعی انتقاد همیشه وجود دارد. اما برای چه کارهایی را می‎توان انجام داد؟ مصادیق آن چیست؟ تأمل روی این موضوع، مهم است. آیا اینگونه تیترها خلاف فرمایش رهبری است؟ این مورد، به بحث این جلسه خیلی مرتبط است. 🌱 مورد دیگر، است. مختلفند. برای مثال، فرم لباس بچه ها ساختار است، نوع حرف زدن ما با همدیگر تا نوع معماری. اخیراً دبیرستان دخترانه ای (نوبت اول و دوم) را در نزدیکی منزل ما، به مکانی انتقال داده اند، که حدود 25 آپارتمان و 70 پنجره، به حیاط این مدرسه اشراف دارند. آیا این دختران زنگ تفریح، ورزش و... ندارند؟ آیا دختر متدین ما، باید با چادر ورزش کند؟ در صورتی که در همان منطقه، مثلاً دبستانی وجود دارد که یک نفر هم به حیاط آن مشرف نیست. @umefafgaraei