#عفافگرایی
⚠️#مدگرایی_افراطی، آفت جامعه اسلامی
🔶مد و #مدگرایی، نه ارزش است و نه ضدارزش و گرایش به مد نیز، هم میتواند مثبت و اخلاقی باشد و هم منفی و غیراخلاقی.
🔷اما از آنجا که در فرهنگ دینی ما، هرگونه پدیده جدید، با معیارها و ارزشهای دین مبین اسلام سنجیده و پذیرفته میشود؛ اگر گونه ای از مد، با هنجارها و #ارزشهای_دینی جامعه مغایر باشد، ضدارزش به شمار میرود.
🔶چه بسا مدگرایی با بینش و خط مشی های جدید، عاملی برای ایجاد تفکر نو در انسان و رشد و توسعه جوامع بشری باشد و حتی تغییرات سریع مدها، نشاط و شادمانی را در جوامع موجب شود.
🔷اما آنچه در جامعه ایرانی شاهد آن هستیم، پیروی و #تقلید_کورکورانه از ظواهر غربی، گاه در حد افراطی آن است که به عنوان یک امر #ضدارزشی و #ضدهنجاری شمرده می شود.
🔶مدگرایی افراطی، تنها در پوشش و لباس و استفاده از محصولات و تولیدات جدید خلاصه نمیشود؛ بلکه دامنه آن به تغییرات در #رفتار و بدن نیز کشیده می شود.
📌مدگرایی افراطی گاه موجب #بی_حیایی میشود و #بی_عفتی را در جامعه فراگیر میکند.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
🔶#عزت_نفس بینیازی از دیگران را در پی دارد و فقدان آن #احساس_کهتری.
🔶عزت نفس #کنترل_هوای_نفس را در پی دارد و همچنین شکست ناپذیری و توان مقاومت در مقابل سختیها.
🔶عزت نفس از دیدگاه اسلام با عزت نفس از دیدگاه بشری متفاوت است. عزت نفس در اسلام جنبه الهی دارد و مبنای آن #خدامحوری است. #احترام به خود نیز، یکی از مؤلفههای عزت نفس از دیدگاه اسلام است.
🌿#عزت_نفس_و_تربیت_جنسی_کودکان
1️⃣#بعد_خودشناسی
🔺والدین میبایست به دختر و پسر خود بگویند که شما #موهبت_الهی هستید و بین #دختر و #پسر فقط از نظر ظاهر تفاوت وجود دارد و این تفاوت برای ادامه نسل و تکمیل کردن هم و در نتیجه عزت هر دو جنس است. اینکه این موضوع در چه مقطعی و چطور بیان شود، متفاوت است.
2️⃣#بعد_خداشناسی
🔺آموزش این موضوع که مالک همه چیز خداست و نباید به آنچه متعلق به خداست (مانند بدن) آسیب رساند نیز، در افزایش عزت نفس مؤثر است. در #قرآن بیان شده که به کودکان، #شکر از نعمتهای خدا و #دعا را آموزش دهیم. مثلاً "خدایا مرا دختر خوب یا پسر خوب برای جامعهام قرار بده".
🔺وقتی #دعا را به کودک یاد میدهیم، بهصورت روانی، سدی در ذهنش ایجاد میشود که سراغ #خطا نرود.
3️⃣#بعد_خانوادگی و اجتماعی
🔷#کودکان قبل از اینکه #محبت خدا را نسبت به خود حس کنند، محبت اطرافیان خصوصاً پدر و مادر را حس میکنند و وقتی #محبت کافی را کسب نکنند، احساس کهتری میکنند و محبت را از بیرون طلب میکنند و این کمبود محبت و نوازش، حتی در دوران #جوانی هم ممکن است، منجر به #بزه_جنسی شود.
👤دکتر علیرضا رسولی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#چشم_همیشه_بهار
#غض_بصر
🍃استاد پرسید: "امروز چندم است؟"
🌱من هم نگاهی به ساعت انداختم و گفتم: "هجدهم!"
🍃بعد استاد ساعت را از من گرفت و گفت: "ساعت چند بود؟"
🌱من کمی مِن مِن کردم و گفتم: "فقط تاریخ را خواندم"!
🍃استاد گفت: "#غض_بصر یعنی همین! یعنی ببینی، اما دقت نکنی!"
🔰خداوند در آیات 30 و 31 سوره مباركه نور خطاب به رسول خود چنین می فرماید:
👈به مردان مؤمن بگو: چشمان خود را (از آنچه حرام است مانند دیدن زنان نامحرم و... ) فرو بندند... و به زنان باایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند...
💭اگر استاد ساعت را دست فردی میداد که از قضا چند لحظه قبل لنگ این بوده که بداند ساعت چند است و چشمش روی دیوارهای اتاق دویده تا ببیند ساعت دیواری هست یا نه؛ حتماً وقتی ساعت را میدهند دستش، نگاهی هرچند کوتاه به ساعت میاندازد تا زمان دستش بیاید.
🔍راهکار چیست؟
👅وقتی تشنهای و چشمت در خیابان دو دو میزند برای پیدا کردن آب سردکن...
👣وقتی نیاز به دانستن زمان داری و در به درِ یک ساعت مچی یا دیواری هستی...
📌حالا اگر مثلاً خوردن لیوان آب و دید زدن ساعت دیواری که مال تو نیست، بد باشد و ممنوع، جنگیدن با این #نیاز سخت میشود.
1️⃣پس راه اول #رفع_نیاز است
2️⃣راه دوم هم این است که آموخته باشی که فقط به #اندازه_نیاز از هر چیزی استفاده کنی. وگرنه حتی اگر سیر هم باشی، باز چشمت حریص نوشیدن آب و دید زدن ساعت روی دیوار مردم است.
🌸#اعتدال کلمه خیلی خوبی است. مثل فصل #بهار که معتدل و خوب است. دلمان که بهار باشد، خود به خود «#غض_بصر» حاصل میشود.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#اسوه_عفاف
#پرستار_ارزشها
#حضرت_زینب (س)
🌺پنجم جمادی الاولی، (5/5/5) سالروز #ولادت با سعادت صدف دریای ایثار، پرورش یافته دامان ولایت، محبوب مصطفی (ص)، نور دیده مرتضی (ع)، عطر خوش زهرا (س)، سکان دار کربلا، عابده آل علی (ع)، عقیله بنی هاشم، #الگوی_عفاف و پاکی و حیا، الگوی شکیبایی و تقوا، بانوی فداکار و قهرمان کربلا، #حضرت_زینب_کبری (س) میباشد.
🌻این ایام فرصت مناسبی است تا در کلاس #اخلاص_زینبی بنشینیم و #بردباری بیاموزیم و از خورشیدی نور بگیریم که از پس #پرده_عفاف، #جوانمردی و #نجابت را به عالم آموخت.
💐میلاد مظهر شکیبایی و تجسم عینی علم و #عفاف و پرستار تمام ارزشهای زخم دیده در تاریخ شیعه، #حضرت_زینب_کبری_سلام_الله_علیها بر تمام #عفافگرایان تهنیت باد.
🌹در خجسته روز میلاد بانوی کربلا، پرستار دلهای داغ دیده خرابههای شام و در فرخنده روز گرامیداشت مقام #پرستار، یاد تمام پرستاران صحنه جهاد و نبرد، از دیروز تا به امروز #گرامی باد.
🍃🌷✨🌷✨🌷🍃
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کشف خانه وحشت
#ربایش و #آزار_دختران
♨️ سعید ایروانی: قاتل و شکارچی دختران فراری
🔥اسرار #خانه_وحشت که در آن یک #دختر_فراری به قتل رسیده و دختران دیگری نیز زندانی شده بودند، زمانی برملا شد که مأموران پلیس برای دستگیری یک سارق وارد آنجا شدند. اما آنها به جای سارق، با جسد دختری جوان و ۲ دختر دیگر با دست و پای بسته، درحالیکه یکی از آنها داخل کمد دیواری زندانی شده بود، روبهرو شدند.
📃مشروح گزارش👇
https://shahraranews.ir/fa/news/91406/
🍂🍁🍂🍁🍂
❇️ به زعم مصطفی اقلیما رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران: دخترانی که از خانه #فرار میکنند، درنهایت به اعتیاد، توزیع مواد مخدر، دزدی، فساد و فحشا روی میآورند.
✅ هیچکس از بدو تولد، معتاد، روانی، دزد یا روسپی نبوده است؛ بلکه #شرایط مختلف خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و...، فرد را به این سمت و سو سوق می دهد.
@umefafgaraei
✉️شما هم دعوتید ️
👈به جلسه مجازی با عنوان👇
🔷🔹آنچه بر طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی از آغاز تا کنون گذشت.
👤ارائه دهنده:حجه الاسلام کرباسی
(سخنگوی ستاد راهبری فضای مجازی حوزه های علمیه)
⏰زمان یکشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۹:۳۰
🎧لینک ورود به جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/davami139/motalebe
@umefafgaraei
#وبینار_علمی
#هفته_پژوهش
🔰 دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار میکند:
💬 سخنرانی با عنوان: "چالش میان تربیت حداقلی و حداکثری در امر جنسی"
👤 با ارائه: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار گروه برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد
📆 زمان: یکشنبه 21 آذر ساعت 9:45
🎧 لینک حضور مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 بیستونهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «راهبرد سه پایه در مدی
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_29
#راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش
🔰29مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان "راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران"
👤با ارائه دکتر سید مجید امامی؛ استادیار فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور
📆در تاریخ چهارشنبه 17 آذر، بهصورت وبینار برگزار شد.
👤 #دکتر_امامی در این نشست، به بیان راهبرد سه پایه مد نظر خود، به جهت #مدیریت_بحران پوشش و آرایش در ایران پرداختند و پس از ارائه مباحث، به برخی از سؤالات و انتقادات حاضران در جلسه پاسخ دادند و از پیشنهادات ارائه شده، استقبال نمودند. ایشان فعالان و #دغدغه_مندان_عرصه_عفاف و حجاب را چشم و چراغ کارگروه ساماندهی مد و لباس دانستند و تمایل خود را برای شنیدن کلیه #پیشنهادات در این حوزه ابراز نمودند.
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_29
#راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش
🔶به عنوان یک معلم علوم اجتماعی و سیاستگذاری عمومی عرض میکنم، ماجرای #حجاب_و_عفاف، انتهای مسیر بسیار صعب و دشوار فهم #سیاستگذاری_فرهنگی در ایران است و در این مسیر صعب و دشوار، برخی پل ها و جاده ها وجود ندارد (یا ساخته نشده و یا خراب شده). بنابراین به سادگی نمیشود در این خصوص صحبت یا ادعاهایی را مطرح کرد.
🔷 اما انصافاً این #آخرین_ایستگاه، جامعِ تمام ابعاد و زوایای یک امر #سیاست_فرهنگی میباشد؛ از امر اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و ماجرای نسبت شرع و عرف گرفته تا ادبیاتی در خصوص نظریه سیاستگذاری و اینکه چه کسی سیاستگذاریها را میسازد و سیاستها کی و چگونه ساخته میشوند و همه اینها طبعاً پشت سر این ماجرا قرار میگیرد و عرصه بسیار مهمی است.
🔶به لحاظ تحلیلهای روانشناسی جنسی و #روانشناسی_عفاف، بعضی پژوهشهای دوستان و همکاران ما نشان میدهد، چالشهای ما در این عرصه، به شدت با #گونه_های_فوق_ناهنجار در مسئله حجاب مرتبط است و ما حق نداریم این را یکی کنیم و هرچند که عملاً این اتفاق می افتد؛ درست نیست که آن را جزء #معضل_حجاب بدانیم.
📌درست است که این موضوع، در وضعیت پوششی و آرایشی و رفتارِ بدن نما و نیمه برهنگی خودش را نشان میدهد، اما جزئی و عضوی از #مقاومت در مقابل حجاب در جامعه ایران نیست.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_29
#راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش
🔶ما با این یکی پنداری (مساوی دانستن حجاب اجباری با تمام مخالفتها و مغایرتها با پوشش تراز در ایران) و یکی دیدن گونه های بسیار نابهنجار حجاب (متهتک)، برنامه دقیق مداخلات روانشناختی، بالینی و فرهنگی و حتی انتظامی برای آنها را وا مینهیم و یا در وهله دوم می گذاریم و میگوییم اینها جزئی از #مقاومان_حجاب هستند.
🔷 جامعه به گونه ای شده که عده ای رو به برهنگی و عده ای رو به پوشیدگی حداکثری هستند و حتی مایلند چشمانشان را نیز پشت پوشیه پنهان کنند و اصلاً با مردان حرف نزنند؛ چه برسد به اینکه با مردان در مسائل اجتماعی مراوده داشته باشند.
🔶این #فاصله آنقدر عمیق شده که جامعه به لحاظ نموداری، دچار #شکاف عمیق شده است و این شکاف، مناسب #تغییر طبیعی توسط #عرف نیست. قاعده #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر این است که جامعه، خود خودش را حفظ کند و #رشد دهد. در این فضاست که نمیشود تذکراتی را ارائه داد و یا باید تذکرها را گفت و درگیر نشد و رفت.
✅سعی مدیریت جدید بر این است تا گروه های نابهنجار جدی گرفته شود.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_29
#راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش
🔶راهبرد سه پایه که جان مایه آن توسط #فعالان_عفاف_و_حجاب مطرح شده است، به عنوان یک #طرح_کوتاه_مدت مطرح است. وظایف معینی طبق مصوبات و قوانین در حوزه عفاف و حجاب، برای کارگروه ساماندهی مد و لباس برشمرده شده است که پیگیری آنها از #وظایف ماست.
🔷 استراتژی سه پایه معتقد است، سه رشته عملیاتی باید انجام شود، اما قبلش دو سیاست اجرایی جدی وجود دارد.
🔶سیاست اجرایی اول این است که این طرح جایگزین هیچ طرح دیگری نیست (تذکر لسانی و امر به معروف و... در جای خود همه انجام میشود) و نکته دیگر اینکه توأمان بودن را مدنظر دارد.
🔷 در این #راهبرد_سه_پایه سعی بر رفع موانع است تا #اثربخشی کار بیشتر شود. انجام این سه راهبرد به همراه هم، باعث افزایش تمرکز در این #سرمایه_اجتماعی میشود.
✴️راهبرد سه پایه به شرح زیر است، که اگر هر یک نباشد سه پایه زمین میخورد:
1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده؛ به کمک گفتمان سازهای حاکمیت و دستگاه های گفتمانی
2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه (ساماندهی تولیدکنندگان پوشاک)
3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇
🌿آقای محروقی: با نگاهی به قانون مد و لباس و وظایف دستگاه های اجرایی، چند دستگاه مغفول مانده اند؛ نظیر آموزش و پرورش، گردشگری و... و اینکه شما هر چند ماه یکبار #گزارش دستگاه ها را دریافت میکنید؟ و در صورت تخلف، قدرت کافی را برای برخورد با آنها دارید؟ سوم اینکه آیا فقیهی هم در کارگروه شما حضور دارند که از منظر مسائل شرعی به شما کمک کنند و همچنین از لحاظ امنیتی و انتظامی و سیاسی؟ ضمن تشکر، اگر قول بدهید که هر شش ماه یکبار، جلسه ای به همین صورت داشته باشیم و ضمن ارائه گزارش، نظرات دوستان را هم دریافت کنید، امری شایسته خواهد بود.
🌿دکتر شیبانیان: یکی از آسیبهای جدی در بحث عفاف و حجاب در جامعه، ناشی از #بحران_ارزشگذاری است و اگر این بحران حل نشود، مردم نیز رویه خود را عوض نخواهند کرد. طرز فکر جوانهایی که وارد اجتماع میشوند، با ارزشگذاری در جامعه ساخته میشود و تا زمانی که #عفاف_و_حجاب یک ارزش به حساب نیاد، این مسئله تغییر نمیکند و ازطرف دیگر #رسانه ها نیز هجمه وارد میکنند. چه فکری به حال این بحران ارزشگذاری شده و با چه ابزراهایی برای درمان این مسئله چاره اندیشی میکنید؟ آیا پژوهش و یا تدبیری در این خصوص انجام گرفته است؟
🌿دکتر مغربی: به نظر روی مشارکتهای مردمی خیلی کار نشده است. چیزی که از نظر دولت و شما سخت و ناممکن است، برای مردم خیلی ساده است. ما در رزمهای خیابانی خود موفق عمل میکنیم و پاسخهای درخور برای ارائه به افراد را آماده داریم. #مردمی_بودن امور کارها را تسهیل میکند.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_29
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇
☘️دکتر اسلامیان: با نظر به اینکه رئیس جمهور در جلسه آبان ماه، به #ارتقای_فرهنگ اشاره کردند و به کلیدواژه #ایرانی_اسلامی اشاره کردند و خودشان هم به این موضوع (هنر اشتراک گذاری ارزشهای اسلامی و ایرانی) پایبند هستند و بروز آن در رفتارهای ایشان در سفرهای استانی و... باعث خوشحالی است؛ شما تا چه اندازه توانسته اید این دو کلیدواژه را با هم همراه کنید؟ چراکه پاشنه آشیل مسائل فرهنگی در کشور این است که بسیاری از رسانه های معاند، این دو کلیدواژه را در مقابل هم قرار میدهند.
☘️خدیجه بهبودی: نهی از منکر، دو بخش دولتی و مردمی دارد و آنچه که پیش میرود بخش مردمی است که به صورت کمرنگ و حداقلی است. در بخش نهی از منکر دولتی، #نظارت بر تولید و واردات و اصناف مطرح است و تا این موارد برطرف نشود، اصلاً کارهای دیگر از ناحیه مردمی فایده ندارد. مورد بعد اینکه باید از شیوه خود دشمن استفاده کرد و #پوشش_ناهنجار را با عنوانهایی چون بی کلاسی و بی شخصیتی معرفی کرد. اما متأسفانه در رسانه و سینمای ما، شخص پولدار، باشخصیت و باکلاس، بدحجاب است و این علل بسیاری از ناهنجاریهای امروز است. تنها اعتراض به وضع بی حجابی مطرح نیست، بلکه موضوع ناهنجاریهای نمایشی جنسی در جامعه است. بستر رشد این مسائل، جامعه است که تحت تأثیر #فضای_مجازی داخلی و خارجی میباشد.
☘️خلیلی: سلبریتی ها بسیار مهم هستند. باید برای آنها جلسات اعتقادی بگذارید و این موضوع دست وزارت ارشاد است. چراکه آنها الان الگوی نوجوانان و جوانان هستند.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_29
👈گزیده ای از سؤالات، انتقادات و نظرات حاضران در جلسه👇
🌱زهرا سادات سهروردی: نهادهای متولی فرهنگی بعضاً خودشان ضدفرهنگی عمل میکنند. پس مانده های تفکر لیبرالیستی و سکولاریستی از دولت قبل باید #پاکسازی جدی شود و هیچگونه تسامح و تساهلی در این زمینه پذیرفتنی نیست.
🌱خانم زاهدی فر: عوامل ریل گذاری عفاف و حجاب اهمیت دارد. آقای دکتر را جزء جامعه مؤمنین میدانیم؛ اما اولین اقدام ایشان این بود که، دبیر کارگروه شان را فردی گذاشتند که با این بیانات زیبایی که فرمودند منافات دارد و این موضوع موجب سلب اعتماد جامعه مؤمنین میشود.
🌱فاطمه رضائی: نظارت بر تولید پوشاک و واردات پوشاک به شدت مغفول واقع شده است. عرضه انواع مُد و پوشاک در عرصه فضای مجازی مسئله مهمی است که نباید از آن غفلت کرد. نباید به #نگاه_تساهلی، برچسب نگاه اجتماعی نامناسب بزنیم. مدت مدیدی است که فرهنگ عفاف و جامعه #آسیب جدی دیده است.
🌱دکتر زرین دخت امامی: شخصاً به دنبال چرایی و راه حل این معضل هستم؛ ولی دردناکتر از همه این است که نسل جدید، به ویژه دانشجویان که همسن بسیاری از فرزندان ما هستند و حتی در فرزندان همکاران، علیرغم پایبندی اصولی خانواده به حجاب، فرزندان، هم حجاب گریز و هم متأسفانه نمازگریزند. چاره چیست؟
🌱نظری: به نظرتان چند سال زمان نياز است تا بتوانيم به حالت #تعادل و پايدار برسيم؟
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/LAHmsBDn6j8s5Ly
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#کارگروه_عفافگرایی #گزارش_نشست_29 #راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش_و_آرایش 🔶راهبرد سه پایه که ج
#عفافگرایی
📣📣📣سخنی با فعالان عرصه عفاف و حجاب
❇️پیرو جلسه برگزار شده در کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی با حضور #دکتر_امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و #مسئول_کارگروه_ساماندهی_مدولباس کشور، به درخواست ایشان و همچنین برگزاری جلسه ای به منظور نقد و بررسی رویکرد آن کارگروه، آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات عفافگرایان ارجمند در خصوص «استراتژی سه پایه» مطرح شده توسط دکتر سیدمجید امامی، در زمینه «مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران» هستیم.
🔵 خواهشمند است در صورت امکان، انتقادات و پیشنهادات خود را تا روز یکشنبه (28 آذر 1400) به آیدی @gholami35 ارسال نمایید.
🔴 ضمن دعوت کلیه دغدغه مندان فرهنگی به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در این عرصه، از کیفیت نه چندان مطلوب فایل جلسه بارگذاری شده #عذرخواهی میگردد.
✅ضمن بارگذاری فایل صوتی جلسه، سعی شد گزارش مختصری ازجلسه نیزارائه شود. 👆
✍️با تقدیم احترام: محمود سعیدی رضوانی
@umefafgaraei
📣📣📣 سی امین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان: «پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد»
👤با ارائه آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
⏰ زمان: چهارشنبه 24 آذر ماه ساعت 14:45
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:30
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، سالن شورای شماره 1
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#امر_به_معروف
🎥اصل هشتم قانون اساسی
🍂اگر #امر_به_معروف کنیم، هیچکس از ما حمایت نمیکنه!
🍃یعنی میخوایی بگی #اصل_هشتم_قانون_اساسی رو نشنیدی؟!
@umefafgaraei
#نشست_مطالبه_گری
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر
📣همایش آموزشی "مطالبهگری و امر به معروف و نهی از منکر: بایسته ها و چالش ها"
✅به صورت حضوری و وبیناری
🎤 سخنران: دکتر علی غلامی عضو هیئت علمی و رئیس دانشگاه معارف اسلامی و حقوق دانشگاه امام صادق(ع)
📆 زمان: پنجشنبه ۲۵ آذرماه
⏰ ساعت: ۹ الی ۱۱
🕌 مکان: مشهد مقدس، بزرگراه كلانتري، حدفاصل ميدان جمهوري اسلامي و تقاطع جهاد، مجتمع فرهنگي آيه ها
🎧مجازي: سامانه ال ام اس 2 به آدرس
https://farhangi.lms2.hozehkh.com/ws/defa
📱همچنین به صورت لایو از شبکه شاد
@moflehoonmedu
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی امین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «پیشرانها و چالشهای رعای
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_30
#پیشرانها_و_چالشهای_رعایت_عفاف
🔰30مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان "پیشرانها و چالشهای رعایت عفاف در دانشجویان پسر دانشگاه فردوسی مشهد"
👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد
📆در تاریخ چهارشنبه 24 آذر، بهصورت حضوری و وبینار برگزار شد.
✴️ #دکتر_سعیدی_رضوانی در این نشست به ارائه پژوهش اخیر انجام شده پرداختند. پژوهش ایشان به واکاوی #چگونگی_روابط_پیش_از_ازدواج پسران دانشجو و کشف پیشرانها و چالشهای #رعایت_عفاف پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کاربردی، که با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناختی انجام گرفته، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بود که 48 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی، با نمونهگیری هدفمند «باحداکثر تنوع»، مورد مصاحبۀ نیمهساختاریافته قرار گرفتند و اطلاعات به دست آمده، به روش کدگذاری سه مرحلهای استراوس و کوربین تجزیهوتحلیل شدند.
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_30
#پیشرانها_و_چالشهای_رعایت_عفاف
❇️عبارتهای بیانشده از سوی مشارکتکنندگان، در قالب 858 مفهوم، 62 مقوله و 14 مضمون دستهبندی شدند. با بررسی #تجارب_زیسته افراد، یافتهها با اندکی اغماض، در سه محور به شرح زیر جای گرفتند.
1️⃣ #دلایل_ورود به روابط نامشروع،
2️⃣ #دلایل_ترک روابط نامشروع و
3️⃣ #دلایل_دوری از روابط نامشروع
✅مضامین استنباطشده در #محور_اول شامل:
1️⃣ مذهب اباحهگری،
2️⃣ افول هویت بومی،
3️⃣ غلبه نیاز جنسی،
4️⃣ مسائل روانشناختی،
5️⃣ بستر اجتماعی رسانهای محرک،
6️⃣ خودفریبی
7️⃣ و رؤیای دستنیافتی ازدواج بود.
✅مضامین #محور_دوم مشتملبر
1️⃣ معنویتگرایی،
2️⃣ غیرتورزی
3️⃣ و پیامداندیشی بود.
✅چهار مضمون #محور_سوم نیز
1️⃣ آسیبزا بودن روابط نامشروع،
2️⃣ تأمین نیاز جنسی از سایر روشها،
3️⃣ نبودن شرایط روابط نامشروع
4️⃣ و انتخاب مسیر عفاف نیز، مشخص شد.
📚 پاورپوینت نمایش داده شده: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/FMMYcJT75sKJtLq
📃مقاله چاپ شده در فصلنامه علمی پژوهشی مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/Nq3rAJk5QaQmskH
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/JzyYLzXEra49WzD
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#شهادت_حضرت_زهرا
🔰رسول خدا صلیاللهعلیهوآله میفرمایند:
◼️«إنَّ فاطِمَةَ اَحصَنَت فَرجَها فَحَرَّمَ اللهُ ذُرَّیَّتَها عَلَی النّارِ»
◼️همانا فاطمه بهشدت #عفاف ورزید در نتيجه خداوند فرزندانش را بر آتش حرام نمود.
🔲آری اگر خداوند به مریم علیهاالسلام بهخاطر #عفافگرایی و #پاکدامنی، عیسی مسیح را عنایت فرمود، به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها نیز بهخاطر #عفاف_ورزی، فرزندانی پاک و معصوم از گناه عطا نمود که مقام برخی از آنها بهمراتب از عیسی علیهالسلام برتر است.
✔️نمونههایی از #عفافگرایی شدید حضرت زهرا سلام الله علیها:
🍁وقتی براساس تقسیم کار بنا شد کارهای بیرون از خانه به امیرمؤمنان علیه السلام و کارهای داخل خانه به ایشان واگذار شود حضرت زهرا سلام الله علیه بسیار مسرور شدند؛ زیرا بر اساس این تقسیم کار، از معاشرت با مردان جهت خرید کالا و... معاف گشتند.
🍁حضرت زهرا سلام الله علیه خود را از مردی نابینا پنهان نمودند تا خدای نکرده بوی بدنشان به مشام او نرسد.
🍁ایشان در گفتار و در عمل معتقد بودند که بهترین چیز برای زن آن است که نه مردی او را ببیند و نه او مردی را.
🍁به هنگام ایراد خطبة فدکیه در مسجد، میان ایشان و مردان پردهای کشیده شد تا مردی او را نبیند.
🍁ایشان حتی برای بعد از وفات خود نگران بودند که نکند چشم نامحرمی به جنازه ایشان بیفتد، لذا سفارش کردند پیکر مبارکشان در تابوت لبهدار قرار گیرد.
📚منبع درسنامه عفاف، ص 104
🍂فرا رسیدن ایام فاطمیه و #شهادت_حضرت_زهرا سلام الله علیها بر تمام #عفافگرایان تسلیت باد.
Kanoon-amin.ir
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#مطالبه_گری
🔰 درخواست عدم حضور آقایان در اتاقهای عمل زنان و زایمان
📜 این عریضه جهت دفاع از #حقوق_زنان_مسلمان این کشور اسلامی نوشته شده است.
🔶 زن مسلمان و با حیایی که از قضای روزگار گذرش به بیمارستانهایی میافتد و ناگهان متوجه میشود که انگار به جایی خارج از این کشور مراجعه کرده است.
🔷 زنی که تا آن زمان کاملاً مواظب بود که گوشهای از #حجب و حیایش فرو نریزد، حجابش کامل باشد و متانتش خدشهدار نگردد، ناگهان وارد اتاق عمل بیمارستانی میشود که پر از پرستاران و پزشکان مرد است.
🔶 در اتاق عمل زایمانش پزشک مرد هم دیده می شود. پرستاران مرد دائماً در رفت و آمدند. کلاهی به او میدهند که در حالت فرمالیته چیزی بر سر داشته باشد. به محوطه اتاق عمل اجازه ورود با #پوشش_کامل داده نمی شود. پوشش کامل که چه عرض کنم، حتی پوشش معمول.
🔷 کوتاه سخن اینکه ما زنان این مرزوبوم حق داریم به بیمارستانی برویم که خودشان چادر در اختیار بیماران بگذارند. محوطه خانم ها و اقایان جدا باشد و... مگر کم پرستار و پزشک زن داریم که حتماً باید در اتاق زایمان نیز مردان رفت و آمد داشته باشند؟!
📌این #حق من مادر است که فرزندم را در محیطی #عاری_از_گناه به دنیا آورم. این حق منِ مادر است که #حجاب و پوشش و حیایم خدشهدار نگردد.
👈 لطفاً حمایت بفرمایید👇
https://farsnews.ir/my/c/108102
@umefafgaraei
#وبینار_علمی_اجتماعی
✅ مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (ص) با همکاری #انجمن_مطالعات_اجتماعی حوزه برگزار می نماید:
🔹نشست "تجرد، اجبار یا اختیار" (نگاهی تخصصی به مسئله تجرد در ایران)
🔹ارائه دهندگان:
👤حجت الاسلام و المسلمین دکتر بستان
👤دکتر سید محمد حسین چاوشیان
👤دکتر فاطمه قاسم پور
📝دبیر علمی: دکتر سارا طالبی
📆زمان: سه شنبه 30 آذر ماه، ساعت 9:30
🏢مکان: تهران، مؤسسه آموزش عالی حوزوی رفیعه المصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم)
🎧حضور مجازی:
https://www.skyroom.online/ch/rafieh110/pajoohesh-rafieh
@umefafgaraei
#وبینار_علمی_تربیتی
#عزت_نفس
📣واحد پژوهش حوزه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) گناباد برگزار میکند:
🔰 کنفرانس علمی با عنوان
🔹" عوامل مخدوش شدن عزّت نفس از منظر نهج البلاغه"
✍️مقاله شایسته تقدیر در چهاردهمین فراخوان آثار پژوهشی خراسان رضوی
🎤ارائه کننده: سرکار خانم زهره اکرامی 👉
🎤 با حضور استاد ناقد: آقای دکتر روح الله پورعابدین 👉
🗓زمان:"دوشنبه: ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰"
⌚️ساعت:" ۱۱:۴۵"
🔹"به دو صورت حضوری و مجازی"👇
🏢مکان: سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزّهرا (سلام الله علیها) گناباد
🎧لینک مستقیم ورود به جلسه 👇
https://azg.lms2.hozehkh.com/ws/rr8o2lge5cv
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@umefafgaraei
📣📣📣 سی و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان: «بررسی و نقد برنامه های تربیت جنسی رایج دنیا»
🎤 ارائه دهندگان:
👤آقای دکتر سید محسن اصغری نکاح؛ روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
👤آقای دکتر زبیر صمیمی؛ روانشناس و پژوهشگر پسادکتری دانشگاه فردوسی مشهد
📆 زمان: چهارشنبه 1 دی ماه ساعت 14:45
🎥همراه با پخش مستند ساعت 14:30
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، مقابل مسجد امام رضا (ع)، اداره کل امور شاهد و ایثارگر
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei