#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤دکتر سعیدی رضوانی:
🌿 پیامد اختلاط دانشجویان در دانشگاه نیز، قابل تأمل است. ساختار چیده شده در دانشگاه، به گونه ای است که مشکلات را تقویت میکند. در جریان لایحه حجاب، که به برخی مشکلات ساختاری اشاره داشتم، اشاره هایی مبنی بر عدم بیان این مشکلات ساختاری بود. یک حالت مرعوبیتی در این خصوص در بین مسئولان وجود دارد. یکی از مشکلات در دانشگاه فردوسی مشهد، مسئله خوابگاه ها است که در گذشته، در زمان ساخت و ساز، نسبت به آن بی توجهی شده است. چراکه خوابگاه های دختران و پسران در داخل فضای دانشگاه است. تریاهای دانشگاه هم به گونه ای است که مشکلاتی را ایجاد میکند، اما از #تغییر_ساختار این اماکن، به رغم اهمیتی که دارد، به لحاظ هزینه بر بودن، استقبال نمیشود. در بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه ها، جلوگیری از اختلاط دانشجویان به عنوان یک راهبرد برای حل مشکلات نوشته شده است. اما در جزئیات هیچ اشاره ای نشده و فقط به تیتر اکتفا شده است.
👤سیدرضا محروقی:
🌿 برای تسلط اساتید به سؤالات غیرعلمی دانشجویان، مدیریت فرهنگی باید بیشتر ورود کند. متأسفانه ما نتوانستیم عقل اساتید را فعال کنیم تا نسبت به داده های عقلی خود هشیار باشند و دوم اینکه، این عقل خداسو نشده است. در صورت خداسو شدن عقل، فرد عملی را انجام میدهد که باعث قرب به خدا شود. بعضاً اساتید ما در این خصوص مشکل دارند؛ در این صورت چگونه میتوانند جواب دانشجو را بدهند؟ دعوت از اساتید برجسته، میتواند به ابهامات و سؤالات اساتید پاسخ دهد تا آنها هم برای دانشجویان، پاسخهای درخوری داشته باشند.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤دکتر عباس قائمی:
🍃 سؤال اول: باید تکلیف ما معلوم باشد که #ولایتمدار هستیم یا نیستیم؟ وقتی آقا موضوعی را مطرح میکنند، ببینیم که نگاه مان همسو با ولایت هست یا نه؟ خیلی از همکاران ما میگویند: "خب حالا آقا فرمودند"! در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه ها هم همینطور. به دوستان گفتم اگر حکم تغییر کرده به بنده هم بگویید. در استفاده بانوان از دوچرخه، مسئله تبرج نیست و نشستن بر صندلی دوچرخه مطرح است. سؤال دوم: آیا میخواهیم #وظیفه خود را انجام دهیم یا خیر؟ و سؤال سوم: آیا میتوانیم یا نمیتوانیم؟
🍃 پیشرانهای گسترش عفاف دو دسته اند: پیشرانهای اساتید و دانشجویان. چند مدل قابل بررسی است: مدل همکلاسی، جنگجویان کوهستان و فراکتالیسم. در مدل فراکتالیسم، ما بهم ولایت داریم، در هر ردیفی. یعنی من با شما ارتباطم خوب است و در یک سطح میتوانیم بهم کمک کنیم. در طرح فراکتالیسم، اگر توانستیم #خانواده را درست کنیم، میتوانیم محله و شهر را درست کنیم. مورد چهارم هم #امر_به_معروف_امرا و پیگیری از مسئولان، برای انجام وظایفشان است.
🍃 چندجلسه، با دانشجویی مکشفه صحبت کردم. تجربه زیسته منفی، آسیب دیدن از برخی افراد مسلمان، همراهی با تمایلات شخصی، فضای اجتماعی زاویه دار با احکام اسلامی و درک ناقص و اشتباه از احکام الهی، باعث #کشف_حجاب او شده است. بیاییم از نگاه فردی که آسیب دیده، به مسائل نگاه کنیم، تا پاسخی بیابیم. مراقب باشیم تا طبق حدیث پیامبر (ص)، که با بیانش بغض کردند، به روزی نرسیم که جای معروف و منکر عوض شود.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤 دکتر فهیمه ریوادهای:
🌱 دانشجو بهتر است دانشگاه را مانند خانه خود بداند، اما دختر و پسر ما کمی از این فضا فاصله گرفته اند. افزایش #سواد_رسانه_ای دانشجویان هم مهم است. اگر درستِ اطلاعاتی را که دانشجو از فضای مجازی خود به دست می آورد را، بنده در اختیار دارم، خوب است که در فضاهایی که او می بیند، برای مثال در ایستگاه های اتوبوس داخل دانشگاه، به او عرضه کنم.
👤 زهرا رسوخی:
🌱 نگاه تک بعدی به موضوعات، خصوصاً مباحث عفافگرایی و قشری مثل دانشجویان، جای سؤال دارد. ورود به هر حوزه ای، مستلزم دانستن #شبکه_مسائل است. چراکه #اقناع_فکری برای دانشجویان مهم است. برای مثال، حتی طیف مداحان هم، دو جناح مقابل شده اند. برخی مداحان، در برنامه هایی در ماه محرم، با یک جمله، چالشهای فکری ای را در بحث عفاف و حجاب پیش آوردند. بنابراین نگاه شبکه مسائلی (اجتماعی، اقتصادی، سیاسی) به موضوعات مهم است. آوردن یک سری چهره ها هم پای کار، کمک کننده است. در قضیه اغتشاشات پاییز 1401، فعالترین قشر، #اساتید بودند و دو جبهه مقابل هم شدند. بنابراین برای احیای پیشرانهای عفاف در بین دانشجویان، اول باید این تقابل برداشته شود. همچنین، با کمک گرفتن از افرادی که در کف جامعه فعالیت دارند، حوزه نظر و اجرا را بهم نزدیکتر کنیم. اگر #نگاه_تربیتی در دانشگاه باشد، میطلبد که رابطه استاد و دانشجو، به صورت متربی و مربی و ادامه دار باشد.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه جهت بهرهبرداری علاقهمندان تقدیم است:
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/RjDjebwtGFxToaj
@umefafgaraei
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥رابطه حجاب و بنیان خانواده
#نگاه_به_حجاب_از_زاویه_ای_دیگر
🔴می گوید به شما چه مربوط؟ اصلاً می خواهم گناه کنم (حجاب نداشته باشم).
🟦خیلی خوب؛ گناه کن! بین تو و خدا یک رابطه است، بین تو و مردم یک رابطه دیگر.
❎اما در جامعه حق نداری؛ چون اینجا به بقیه هم #صدمه میزنی.
🔴می گوید اصلاً می خواهم بروم جهنم؛
🟦می گوییم خب برو! اما
🔥چرا می خواهی جامعه را جهنمی کنی؟
🔥چرا می خواهی بقیه را هم با خودت ببری جهنم؟
🔥چرا می خواهی خانواده های دیگر را متلاشی کنی؟
❎وقتی که برهنه و نیمه برهنه بیرون می آیی، فضای عمومی جامعه را #فضای_جنسی می کنی.
⚠وقتی جاذبه زنانگی را بیجا مصرف کنی، #خانواده ها را #متلاشی می کنی.
🎙استاد رحیم پور
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#برنامه_برای_عفاف
#برنامه_برای_حجاب
✴مگر میشود آدم بیبرنامه را به #عفاف متقاعد کرد؟!؟
🔴 گام اول برای متقاعد شدن به دینداری و #ترک_گناه، این است که خودمان را به #زندگی_بابرنامه متقاعد کنیم. اینکه آدم بپذیرد زندگیِ بابرنامه داشته باشد، مقدمۀ متقاعدشدن به #ترک_گناه است.
🟡 مثلاً وقتی به کسی میگویید #نگاه_حرام_نکن! ببینید این را به چه کسی دارید میگویید؟ این را باید به کسی بگویید که حاضر است برای #نگاهکردنِ خودش #برنامه داشته باشد!
🟢 کسی که حاضر نشده برای نگاه کردن خودش #برنامه بپذیرد، وقتی به او میگویی "نگاه حرام نکن"، زورش میآید و برایش #سخت است بپذیرد؛ لذا ممکن است تو را #مسخره کند و حتی ناسزا بگوید!
🔵 آدمی که شخصیتاً برای هیچچیزی نمیخواهد برنامه داشته باشد؛ منجمله برای #لباس_پوشیدن؛ چطور میخواهید او را برای #حجاب متقاعد کنید؟! وقتی او را به حجاب، توصیه میکنید، طبیعتاً زورش میآید بپذیرد!
🟣 بنابراین اول باید بپرسید: "آیا شما اصلاً برای #زندگی خودت برنامه داری؟ این برنامه را روی چه #اصولی طراحی کردهای؟"
👤استاد پناهیان
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی_کودکان
🎬سکانسی از سریال #به_کجا_چنین_شتابان
👤دنیا با سرعت نور پیش میره و بچهها باید اونقدر #آزاد باشن که بتونن خوب و بد رو خودشون تشخیص بدن!
💥تصاویر پر از قباحت به بچهها نشون دادن، اسمش آزادیه؟؟
⚠️این زبون بستهها دارن با طناب ما میافتن توی #چاه_بی_فرهنگی و وقاحت...
♨️این نگاه شما، صد تا جنایت و #بزهکاری به بار میاره.
👤فعلاً که با نگاه بنده، اونها دارن دنیا رو میگردونن و به خودشون میگن جهان اول و به ما میگن جهان سوم!
✅اونها با #فرهنگ، جهان اول نشدن...
📌سالهاست که صدای #از_هم_پاشیدن_خانواده هاشون به گوش میرسه...
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥#نماهنگ_اصالت
🌻با موضوع عفاف و حجاب
🌷هنوز باور ما، مثل چشمـه پاکـه
🌷هنوز ریشه هامون، تو این آب و خاکـه
🌷نجابت با چشمــای مردم رفیقه
🌷حیا بین ماها یه حس عمــیقه
🌷برای همـین نقشه دارن برامون
🌷خدا رو بگیرن از باورامـون
🌷ولی کــور خوندن، چون ما اصیلیم
🌷اصالت یعنی چادر مادرمـون
🎶آهنگساز و خواننده: پویا بیاتی
✍ترانه سرا: محمد جواد الهی پور
🎙کاری از معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا
@umefafgaraei
#عفافگرایی
🔖وظایف ما درباره حجاب
#اینفوگرافی
🍃حل شبهات
🍃تقویت روحیه تعبد و ولایت پذیری
🍃توجه به احکام مرتبط با حجاب
🍃توجه به اهمیت نمادها
🍃آشنایی با فلسفه حجاب
🍃توجه به آثار مثبت حجاب برای فرد و جامعه
🍃توجه به آثار منفی بی حجابی
🍃توجه به علاقه دیرینه دشمن به بی حجابی
🍃مدیریت محیط و فضای زندگی
🍃یادگیری احکام دین و عمل به آنها
🍃پندپذیری
@umefafgaraei
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥 حجاب امری واقعی یا ارزشی؟!
#حجاب
🟣 #حجاب امری واقعی است، نه ارزشی و اخلاقی...
🔵 چرا مردم، حجاب را امر غیرواقعی میدانند!؟!
🟢 خیلی زشت است که هنوز روی حجاب بحث میکنیم! چرا ما 40 سال است نتوانستیم این #واقعی_بودن را جا بیندازیم و این مسئله حل شود!
🔴 علما کمی سرشان را از کتابها بیرون بیاورند.
📌 حجاب در دسته بندی علم، در کدام رسته قرار میگیرد؟!
⚠ مبلغان اسلام... به داد #اسلام برسید!
🎙 استاد پناهیان
@umefafgaraei
#عفافگرایی
💫رابطه «حجاب» و «عفاف»
🗣برخي از مخالفان حجاب میگویند:
👈"آنچه که مهم است «عفت» است و «حجاب» غیر از عفت است".
🌴این حرف که عفت و حجاب دو مفهوم متفاوتند، سخني درست است؛ ولی این بدان معنا نیست که کسی که بیحجاب است، داراي عفت است؛ بلکه پوشش خاص و حجاب داشتن حالت ظاهری است که مرتبۀ بالاتر آن و صعودیافتۀ آن، «عفت درونی» است و صعودیافتۀ عفت، «حیای حضور» در محضر حق است.
🌴به تعبيري عامتر، سبک زندگی (از جملة مقولة پوشش) عبارت است از «رفتارهای نهادینه شده و سازمانیافته»اي که متأثر از اخلاقیات و ملکات نفسانی و صفات درونی و بلکه تحقق يافته و حالت نمادين و بيروني آنهایند.
✅بنابراين، نميتوان اين ادعا را پذيرفت که فلان فرد، هرچند در ظاهر، رفتارهاي ناهنجار و ساختارشکنانهاي دارد، اما داراي باطني عفيف است! مگر نه آنکه «از کوزه همان برون تراود که در اوست»؟
✍احمدحسين شريفي
@umefafgaraei
#عفافگرایی
📜واقعیتهای حجاب در جامعه امروز ایران
📝#پژوهش_حجاب
🔖انتشار گزارش تحلیلی - آماری انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران درباره واقعیتهای حجاب در جامعه امروز ایران بر اساس نظرسنجی
@umefafgaraei