eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸ضرورت‌ ارائه #نظریه_بومی_در_زمینه_آموزش_جنسی 🔻 گزارشی از نشست«جستاری پیرامون #زیست_جنسی_ایران» #محسن_بدره: 🔹برخی سیاست‌مداران از لفظ آموزش جنسی #برداشت می‌کنند که این آموزش‌ها در جامعه ما باید همانند #غرب انجام شود. 🔹آنچه که در حال حاضر به عنوان آموزش جنسی در جامعه وجود دارد، برساخت‌های اجتماعی است و می‌تواند #تغییر کند. چراکه واقعیت سنتی امر جنسی #جامعه_سنتی به رسمیت شناخته نمی‌شود. 🔹جریان‌های جدید تلاش می‌کنند که تعریف جدیدی از #زنانگی و #مردانگی را ارائه دهند که این امر باعث #نابرابری می‌شود. 🔹آموزش‌های جنسی چندگانه در شرایط فعلی، دستور کار‌های جدیدی را برای برخی از #گروه_های_هویتی خاص فراهم کرده است. 🔹نظریه #تربیت_جنسی باید مطابق با #هنجار‌ها باشد که آسیب‌های آن حداقلی شود. مشروح گزارش در سایت وسائل 🌐 vasael.ir/0003rf https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تظاهرات هزاران نفری علیه لایحه و همجنس‌باز در را ببینید. 🔻ده‌ها هزار فرانسوی روز یکشنبه در اعتراض به لایحه جدیدی که به زنان مجرد و همجنس‌باز، اجازه می‌دهد تا از طریق لقاح مصنوعی باردار شوند، کردند! 🔻این لایحه اولین اصلاحات اجتماعی بزرگ توسط دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه به شمار می‌آید و به زنان مجرد و همجنس‌باز اجازه می‌دهد تا با استفاده از لقاح مصنوعی شوند! 🔻لایحه جدید، ماه گذشته میلادی در مجلس فرانسه تصویب شد و برای آن‌که به قانون تبدیل شود باید در سنا نیز تصویب شود. اقدام دولت مکرون برای تصویب این لایحه باعث شد تا روز یکشنبه ده‌ها هزار نفر از به خیابان‌های پاریس بیایند. 🔻معترضان عمدتاً گروه‌های کاتولیک، فعالان راست‌گرا، مستمری‌بگیران، زوج‌های دارای فرزند و سایر گروه‌های مخالف بودند. آنها شعار می‌دادند: . 🔻بسیاری از معترضان در تظاهرات بزرگی که سال۲۰۱۳ صورت گرفت، حضور داشتند. قانونی که آن سال در این‌باره به تصویب رسید، موجب بروز تظاهرات‌های گسترده‌ای شد که ماه‌ها به طول انجامید. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #حجاب #حجاب، هم #چتر نجات است، هم #کشتی! 🔻 چتر است به وقت سقوط... 🔻 و کشتی است آن‌گاه که بخواهی دست غریقی را بگیری... https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥⭕️لطفاً ببینید. 👆🌺فلسفه از زبان لبنانی ... 👤مریم از کی می خوایی داشته باشی؟ مگر من 5 سالم نیست؟ از همین حالا می خوام حجاب داشته باشم. 👤نمی خوایی تا 9 سالگی صبر کنی؟ نه، ... 👤کی گفته حجاب داشته باشیم؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
☝🏻 حق الناس فقط زدن جیب مردم نیست ... گرفتن و نابودی تعهد و 💔 همه حق الناس هایی است که به واسطه و و بر گردن برخی هاست😔💔 https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #عفت_بینایی #عفت_در_روابط امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «آیا کسانى که به پشت زنان می نگرند (چشم شان به دنبال ناموس مردم است)، آیا نمی‌ترسند زنان شان هم به این نگاه های آلوده مبتلا شوند؟!؟ (چشم دیگران به دنبال ناموس آنها باشد؟) منبع: کلینی، الاصول من الکافی، ج‌۵، ص۵۵۳ https://eitaa.com/umefafgaraei
یعنی اینکه هر وقت خواستم بیایم سراغِ و و و ... جواب قانع کننده‌ای برای این سؤال که ات را در کردی؟؟ داشته باشم!! https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 فسادهای فرهنگی امروز از کجاست!؟ 🔺 چرا در قدیم به اندازه امروز طلاق نبود؟ 🔺 از وقتی که غرب زنان را نیمه عریان، از منزل به بیرون کشاند ... 🔺 نیز به راه افتاد. 🔺 اگر دختران و زنان بر از منزل خارج می شدند هیچ اتفاقی نمی افتاد. 🔺 اما باید جلوی این نیمه عریانی را گرفت؟ با چه ای و با چه ؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی ⭕️ #مرد، #زن را #نگه می دارد. ✅اگر می بینیم امروزه ‌زنانی هستند که #حیای خود را ارزان فروخته اند و بدحجابی می کنند، بدانیم هیچ مردِ #غیرت_داری را ندارند که رگ #غیرتشان برای #ناموسش باد کند. #غیرت https://eitaa.com/umefafgaraei
نشست تخصصی #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در تاریخ های 3 و 10 مهر 1398 با عنوان: "نگاه به لباس و حجاب از منظری دیگر (تبیین قرآنیِ انواع لباس و #اضطرار_به_پوشش_عفیفانه از دیدگاه عملیات)" و ارائه جناب آقای حسن #پرسا https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔺جناب آقای پُرسا: در دعاي عرفه، تدبير و اختيار و اضطرار به تصویر کشیده شده است. از فرازهای این دعا، مرکب هاي انسان و راه طولاني او و مرکب هاي مقرب در سلوك اسلامي، قابل استخراج است. در مبحث عفاف و عفافگرايي می خواهیم به مباحث خطرها و تهديدها و قرآن و روايات بپردازیم و نمونه هاي موفق تحقيقي - علمي را ارائه بدهیم. 1. خطرها و تهديدها: این مبحث شامل مواردی از جمله نگاه ساده انديشانه (قلمداد شدن عفاف صرفاً به معناي حجاب)، عمليات گستردة فرهنگي دشمنان، شيطان، رهبران جريان هاي شرك و نفاق و گروه هاي سودجوي (از مهمترين موضوعات امنيت ملی)، تداوم سطحي نگري و ساده انگاري مسئولان و نخبگان (مواجهه به صورت غيرعميق، نگاه غيرجامع، اتكاء صرف به اقدامات فيزيكي، توسل به نظامات علمي دنياي غرب به عنوان نسخه هاي علمي بدون مطالعات و تحقيقات راهبردي و نمونه این مورد: آموزش هاي جنسي مقطع دبستان) و دور بودن از معارف وحياني (تكرار اشتباهات وحشتناك دنياي غرب و نابودي نظام توحيدي و اسلامي) می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا: 2. قرآن و روايات: این مبحث شامل تعاریف واژه هایی همچون حیا، عفاف و حجاب می گردد. تعریف حیا: حفظ نفس از ضعف و نقص و دوري از عيب و پليدي و سوء با طلب سلامت و حيات که ضد وقاحت می باشد (حیا اصلي ترين لازمه عفاف و عفاف، نتيجه حيا). تعریف عفاف: حفظ و نگهداري نفس از تمايلات و شهوات (گرايش هاي دنيايي) نفساني. ساختار معنايي عفاف در قرآن رؤیت می گردد (در سوره های بقره/273؛ نساء/6؛ نور/33؛ نور/ 6) عفاف حفظ نفس از اشتغال به تمايلات دنيايي و پست است كه موجب بهره مندي از فضل الهي و بي نيازي نسبت به نيازهاي مادي و دنيايي مي شود (كرامت نفس) و در نهايت، رفتاري داراي حُسن را در فرد بروز مي دهد. عفاف با منظومه واژگان صيانت در قرآن ارتباط دارد. تعریف حجاب: حائل دو چيز، مانع تلاقي و اثرگذاري بر هم (مادي يا معنوي، يكي مادي و ديگري معنوي مانع، مادي يا معنوي) پوشيدن بدن و زينت ها، از مصاديق مهم و عيني عفاف می باشد. ارتباط با منظومه واژگان صيانت در قرآن؛ ابعاد مختلف عفاف در زندگي انسان به شرح زیر است: تقوا (كنترل نفس)، حیا (دوري از نقص و عيب و طلب سلامت و حيات)، حجر (حفظ نفس از طريق محدوده سازي)، حرس (مراقبت از نفس)، حریم (منع كردن از منظر عقل و شرع)، حفظ (در امان قرار دادن از نابودي)، حصن (خود را در مقام حفظ قراردادن)، سور (دفع دشمن به واسطة اعتلاء و ارتفاع)، عفو (صرف نظر كردن از يك چيز)، کفاف (منع كردن نفس از شهوات نزديك)، لباس (پوشيدگي به عنوان حفظ كردن)، امساک (حبس كردن همراه با حفظ و حسن)، وعایت (حفظ از طريق همراه نمودن با يك چيز ديگر)، رعایت (حفظ همراه با مديريت و مسئوليت) و مراقبت (محافظت به قصد تحقيق و اشراف). عفاف، مبين ساختاري معرفت شناسانه و هستي شناسانه می باشد که ايجاد كننده بستري متناسب و هم سنخ براي نزول هر حقيقت و رحمتي است. عفاف حفاظتي آگاهانه براي كرامت بخشي به نفس انسان و جامعه است. دين الهي، دركي عميق و راهبردي نسبت به عفاف را معرفی می کند و ارائه كنندة منشوري جامع در خصوص عفاف و حجاب به جوامع بشري می باشد. برنامه هاي دين شامل تبيين آيات الهي به جهت شكوفا نمودن تعقل، به كارگيري قدرت تفكر، فعال نمودن خيرگزيني و آخرت گرايي و ... می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا: 3. نمونه هاي موفق تحقيقي-علمي: سه منبع مهم از نمونه هاي موفق تحقيقي-علمي شامل كتاب، پايگاه ايترنتي و شبكه هاي اجتماعي می شود. معرفی کتاب: کتاب اول با عنوان عفاف، جاودانه خواهي لذت می باشد که با محوريت سوره نور و تدبر روشمند است. اهميت این کتاب از جهت موضوع، روش پژوهش، برنامه ريزي، طراحي، عمليات و توليد محصولات فرهنگي می باشد. کتاب دوم بايسته هاي بيان مسائل جنسي بر اساس احكام الهي نام دارد. عناوين فصل هاي این كتاب شامل عفاف؛ مديريت كننده اميال و لذت ها، بايدها و نبايدهاي آگاهي از مسائل جنسي، چگونگي آموزش مسائل جنسي، ضرورت پاكسازي محيط و تفاوت نگاه قرآن با رويكردهاي انحرافي غربي در حوزه مسائل جنسي می گردد. کتاب سوم نیز تدبر در ساحت بيت نام دارد که شامل سه بخش فاتحه: نگاهي به مختصات بيت؛ فصول: فصل اول: شامل رحم و رحمت، فصل دوم: زوج و زوجيت، فصل سوم: رحم، فصل چهارم: ارحام و فصل پنجم: شامل حريم و حرم و خاتمه: اهل بیت، می گردد. معرفی پایگاه اینترنتی: مجمع مدارس دانشجويي قرآن و عترت (ع) به نشانی http://quranetratschool.ir/ معرفی شبکه های اجتماعی: گروه آداب عمليات در پيام رسان بله به آدرس ble.im/join/ZmM4YjQyZG و كانال اولوا العلم در پيام رسان هاي «بله» و «سروش» به آدرس های زیر فعال هستند. ble.im/ololElm_ir sapp.ir/ololElm_ir آداب عمليات شامل اسباب و باور به باطن اتفاقات می گردد که دنیا (ارتباط دهندة انسان با اسباب) نیز در این میان مطرح می باشد. آداب عمليات به سه حیطه وسعت و قلمرو عمليات، اثر و جريان سازي و لباس عمليات تقسیم می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا: مفهوم و انواع لباس در دعاي بعد از استغفار حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام: "اللهم اعم عني قلوب اعدايي و کل من يبغيني بسوء ضربت بيني و بين اعدائي" 1 . حجاب الحمد و آيه الکرسي 2 . و ستر الم ذلک الکتاب ال ريب فيه هدي للمتقين 3 . و کفايه الم اهلل ال اله اال هو الحي القيوم ال تأخذه سنه و ال نوم 4 . و عزَّ المص 5 . و سُور الم 6 . و منع المر 7 . و دفع الر 8 . و حياطه کهيعص 9 . و رفعه طه 10 . و عُلُوَّ طس 11 . و فالح يس و القرآن الحکيم 12 . و علوَّ الحواميم 13 . و کَنَفَ حم عسق 14 . و برکه تبارک 15 . و برهان قل هواهلل احد 16 . و حرز المعوذتين 17 . و امان انا انزلناه في ليله القدر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺جناب آقای پُرسا: مفهوم و انواع لباس بر اساس دعاي حضرت امير عليه السلام شامل حجاب (حائل، پوشش و حفاظتي براي نشكستن و آسيب نديدن، جلوگيري از اختلال و ...؛ حمد و آيه الكرسي)، ستر و پوشش (لباسي براي درحريم بودن و حرمت داشتن؛ الم ذلك الكتاب لا ريب فيه هدي للمتقين، سوره بقره)، كفايت (لباسي براي توانمندشدن و نيروگرفتن؛ الم االله لا اله الا هو الحي القيوم لا تأخذه سنه و لا نوم، سوره بقره و آل عمران)، عزت (لباسي براي شكست ناپذيرشدن و قطعي شدن نتايج؛ الم االله لا اله الا هو الحي القيوم لا تأخذه سنه و لا نوم، سورة اعراف)، سور (لباسي براي تشخص یافتن و ممتاز شدن؛ الم)، منع (لباسي براي جلوگيري از خطرات؛ المر، سورة رعد)، دفع (لباسي براي برطرف كردن موانع؛ الر، سوره هاي يونس، هود، يوسف، ابراهيم و حجر)، احاطه (لباسي براي ارزيابي، مراقبت، آينده نگري و عاقبت گرايي؛ كهيعص، سوره مريم)، رفعت (لباسي براي داشتن مقام و موقعيت هاي برتر؛ طه، سوره طه)، علّو (لباسي براي غلبه و فتح هاي آشكار؛ طس، سوره نمل)، فلاح (لباسي براي شكوفايي و حيات دوباره؛ يس والقرآن الحكيم، سوره يس)، علوّ (لباسي براي ساماندهي و جريان سازي؛ الحواميم، سوره هاي غافر، فصلت، شوري، زخرف، دخان، جاثيه، احقاف)، كنف (لباسي براي اتصال به غيب و نيروهاي غيبي و ملائكه عظام؛ حم عسق، سورة شوري)، بركت (لباسي براي باقي شدن و داشتن خيرات فراوان؛ تبارك، سورة ملك) و برهان (لباسي براي عبوديت خالص؛ قل هو االله احد، سورة توحيد) می گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از برخی نظرات اعضای کارگروه در جلسه اول (3 مهر): 🔺آقای دکتر تقی پور: ما به عنوان یک معلم چطور اضطرار را در جوانان ایجاد کنیم؟ لطفاً در این زمینه بیشتر توضیح بفرمایید. 🔺آقای دکتر بنای رضوی: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که جوانان آن مخصوصاً دختران، در هجمه های مختلف شیطانی ای از طریق فضاهای مجازی هستند که اساساً اضطرار را از آنها گرفته اند. جالب است همه این جوانان در مراسم سینه زنی و عزاداری ائمه نیز شرکت می‌کنند. اما در عین حال به دیدن هر فیلمی نیز تن می‌دهند و یا عقاید به خصوصی دارند. نکته بعدی اینکه لطفاً مصداق آیات لباس کفایت و بقیه نیز را بفرمایید تا بهتر برای ما تبیین گردد. ضمناً بر روی هر عملیاتی که می‌خواهد انجام شود، می بایست یک دیدگاه سیستمی حاکم باشد. دیدگاه سیستمی چهار مرحله دارد. ورودی، فرایند، خروجی و بازخورد لازم است که تحلیل صورت بگیرد که شامل پارامترهای نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصتها و تهدیدها می گردد (swot). برای عملیاتی شدن حجاب و عفاف در جامعه باید در قسمت‌های مختلف این تحلیل انجام بگیرد و می‌بایست مباحث ریزتر باز شود تا بتوان به جوانان امروزی ارائه کرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺سرکار خانم شیرزاده: مدل شما به گونه ای است که در نگاه اول تفکیک مشکل است و اگر با تعامل بیشتر مطرح شود، بهتر است. لطفاً سوره حمد و آیه الکرسی را نیز توضیح بفرمایید که چرا به عنوان لباس مطرح است. در ضمن شما فرمودید که با تدبر در قرآن می توان عفاف گرا بود؛ اما استادی را می شناسم که روحانی می باشد. ایشان هر روز قرآن می خواند و حافظ قرآن است و اصلاً در دانشگاه تدبر در قرآن را تدریس می کند، اما خطاهای فاحشی از او دیده و شنیده شده که عوام در جامعه کمتر مرتکب آنها می شوند. چه چیز در اینجا مغفول مانده است که این گونه شده است؟ چرا که این فرد هم قرآن را کامل می شناسد و هم به کلیه امور آگاه است مرتکب خطای این چنینی می گردد. 🔺حجت الاسلام صادقی: این که فرمودید شیطان در اولين عملياتش قصد بيرون كردن لباس را داشت و سپس فرمودید هر اغوايي در قالب خروج از لباس صورت می گیرد را لطفاً توضیح بفرمایید. 🔺جناب آقای محمدی مقدم: بنده برخی از واژه های انتخاب شده شما را نپذیرفتم. حاضرم جلسه ای را با شما داشته باشم تا در خصوص تک تک واژگان به بحث و بررسی بپردازیم. 🔺آقای دکتر صابری فتحی: به نظر می‌رسد باید در مورد واژگان تبیین بیشتری صورت بگیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
گزیده ای از برخی نظرات اعضای کارگروه در جلسه دوم (10 مهر): 🔺آقای دکتر صمدی: این مباحثی را که مطرح نمودید، را می توان از طریق کتاب، درسنامه، فیلم و یا موارد دیگر به دست آورد و در دسترس داشت؟ چون با خلاصه برداری و یادداشت کردن، نمی توان عمق مباحث را درک نمود و نیاز به در اختیار داشتن منبع احساس می گردد. 🔺جناب آقای سهندی: تعاریفی را که شما در عملیات ارائه نمودید، دارای اولویت هستند و یا اتفاقی پشت هم آمده بودند؟ بسیار مایل بودم که مصداق هر لباس را ارائه می دادید تا اثر و درصد هر لباس کاملاً مشخص گردد. 🔺آقای دکتر بنای رضوی: باید جلسات متعددی در این خصوص گذاشته شود تا به ریز مباحث به طور مشروح پرداخته شود. اینکه فرمودید مقصد شناسی اضطرار می آورد، درست است؛ اما آیا راهکاری را برای ارائه به جوانان پیشنهاد دارید؟ 🔺جناب آقای پُرسا: آیا واقعاً حس می کنیم که به اضطرار رسیدیم یا با همان یافته های قبلی پیش می رویم؟ عملیات به معنای همان اضطرارهای پیش روی ما است. هدف باز کردن چشم انداز و نو ع نگاه تازه به همه مسائل است. وقت بازگشت به قرآن، منبع عظیم معرفتی و وحی است. متأسفانه حق خوابیده است و تکان نمی خورد و باطل سر و پاست. اگر حق کمی سرش را بالا بیاورد، کلیه حباب های باطل خواهد ترکید. بنابراین اگر کمی به سمت قرآن برویم باطل فرو می ریزد. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #کنترل_نفس #خویشتنداری همه طرح ها، نقشه‌کشی ها و کارهای یک اداره را #رئیس آن اداره #امضا می کند. اگر رئیس امضا نکند، همه فعالیت ها و مقدمه‌چینی های کارمندان #بی_اثر می باشد. 💎ما هم برای انجام #عادت_های_بد خود (خدای ناکرده چشم چرانی، خودارضایی و یا هر چیز دیگر) مثل آن #رئیس هستیم. درست است که کلی عوامل و شرایط دست به دست هم می دهند تا ما را #مجبور به انجام اعمال #ناشایست و دور از شأن یک فرد #عفیف کنند، اما در نهایت کسی که امضا می کند و #راضی به انجام #عمل_غیرعفیفانه می شود، فقط #خودمان هستیم. #مراقب_خودمان_باشیم. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻سلام بر ستاره‏های سوخته بر اندام دشت 🌻سلام بر بدن‏های چاک چاک 🌻سلام بر خورشیدهای بر نیزه 🌻سلام بر مظلومیت بر خاک مانده 🌻سلام بر لحظه‏های غریب وصال 🌻سلام بر لحظه‏ای که تو را از عطر خوش بهشتی‏ات باز شناختم 🌻سلام بر پیراهنی که بوی غربت مادر را می‏دهد 🌻سلام بر اجساد مطهری که غریب، بر خاک رها شدند 🌻سلام بر حنجره خشک و تشنه علی اصغر 🌻سلام بر خیمه‏های سوخته 🌻و سلام بر بدن‏های جدا شده از سر 🌻سلام بر اربعین ضمن عرض عذرخواهی به استحضار کلیه می رساند 📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی 💬 به دلیل اکثر اعضای کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی به در ⏰ تاریخ چهارشنبه 24 مهر ماه برگزار نمی گردد. 💐با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 ترویج #گناه_همجنس_بازی برای کودکان را به صورت نرم در #انیمیشن‌ها می‌گنجانند تا عادی‌سازیِ این گناه در کودک و نوجوان را از سنین پائین، رقم بزنند و شرایط و افکار عمومیِ آینده را برای تصویب ازدواج (هم‌باشیِ) همجنس‌بازان عرصه‌سازی کنند! 📍بخشی از لایه‌های پنهان #سند۲۰۳۰یونسکو که کمتر به آن توجه می‌شود، #آموزش_جنسی به کودکان در قالب انیمیشن‌های عامه‌پسند و جهانی است! 🔻به طور مثال، در انیمیشن جدید Toy Story 4 (داستان اسباب‌بازی ۴) از این ترفند استفاده شده و در دقیقه‌ی ۱۱ این انیمیشن، دو همجنس‌باز را می‌بینید که کودک‌شان را در بغل گرفته‌اند و فیلیمو نیز به عنوان یک سایت قانونی، بدون سانسور آن‌را پخش می‌کند!! 🔻در ابتدای اکرانِ جهانیِ این انیمیشن، مؤسسه‌ی آمریکاییِ «یک میلیون مادر» کمپینی برای تحریم انیمیشن Toy Story 4 به راه انداخته بودند و بیش از دوازده هزار مادر آمریکایی، به آن کمپین پیوست و خواستار جلوگیری از پخش این انیمیشن به خاطر نمایش محتوای مربوط به #گناه_همجنس_بازی شدند! ♨️ اما مایه تأسف است که خانواده‌های ایرانی، #هیچ_نظارتی بر بازی‌ها و انیمیشن‌های کودکان‌شان ندارند و به تبع آن، هیچ اعتراضی نسبت به پخش و فروش علنی این انیمیشن در شبکه‌ی نمایش خانگی در ایران هم انجام نشد!!! https://eitaa.com/umefafgaraei
! اول دهه شصت که به انتخاب زنان شد و بعد به صورت درآمد، نوعی حجاب ناقص هم در پسندیده شد و آن اینکه زنان در مانتو و پایین بدن پوشش مناسب داشتند و حتی سر می‌کردند ولی بخشی از خود را می‌گذاشتند. چرا آن وقت کمی نکردند که این حریم الهی زیر پا گذاشته نشود؟ مگر امام صادق (ع) نفرمودند: إِنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ نَهَى عَنِ الْقَنَازِعِ وَ الْقُصَصِ وَ نَقْشِ الْخِضَابِ عَلَى الرَّاحَةِ وَ قَالَ إِنَّمَا هَلَكَتْ نِسَاءُ بَنِي إِسْرَائِيلَ مِنْ قِبَلِ الْقُصَصِ وَ نَقْشِ الْخِضَابِ امیرالمؤمنین زنان را از بیرون گذاشتن بخشی از موی سر و موی جلوی پیشانی و رنگ کردن کف دست خود با حنا کرد و فرمود: زنان بنی‌اسرائیل به خاطر بیرون گذاشتن موهای جلوی سر و رنگ کردن دست خود هلاک شدند. شاید را کج گذاشته‌ایم که وضعیت امروز این گونه شده است! منبع حدیث : وسائل الشیعه، ج 20، ص 186 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 برای زندگی چیست؟ 🔺مازلو به این سؤال جواب داده است و هرمی را طراحی کرده است. 🔺اول نیازهای فیزیولوژیک و بعد امنیت، دوستی، عزت نفس و اخلاق 🔺اما امروزه طبقه دیگری نیز به اضافه شده است که اگر نباشد ادامه زندگی ممکن نیست! 🔺چرا برای بعضی خانم ها از هم واجب تر شده! 🔺گردش مالی لوازم آرایش و بهداشتی کشورمان بیش از 65 هزار میلیارد تومان اعلام شده! 🔺حدوداً 140 میلیون زن در خاورمیانه زندگی می کنند که از این تعداد حدوداً 14 میلیون نفر ایرانی هستند و این 14 میلیون نفر یک سوم لوازم آرایشی خاورمیانه را می کنند! 🔺 ایران در سطح جهانی را در مصرف لوازم آرایشی به خودش اختصاص داده است. 🔺میزان توسعه یافتگی کشورها با میزان مصرف لوازم آرایشی نسبت دارد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸 🔹برخی از فقیهان بزرگوار، از «تغییر جنسیت» ارائه نداده‌اند. شاید دلیل این امر، بداهت و وضوح معنای این اصطلاح باشد. در این حالت، منظور آنان از «تغییر جنسیت» همان معنای موجود در نزد است؛ یعنی تبدیل مرد به زن یا تبدیل زن به مرد. 🔹برخی از فقیهان در تعریف واژه فوق، تنها به مرد به زن بسنده کرده اند و از تبدیل زن به مرد سخنی به میان نیاورده اند؛ البته این نوع اخیر نیز، مورد نظر آنان بوده است، هرچند بدان تصریح نکرده اند. عده دیگری از فقیهان، تغییر جنسیت را شامل تبدیل مرد به زن و برعکس می‌دانند و درباره تغییر جنسیت فرد خنثی به مرد یا زن اظهار نظر نکرده اند. 🔹به نظر می‌رسد واژه «تغییر جنسیت» در مفهوم اعم و گسترده آن، شامل تبدیل خنثی به مرد یا تبدیل زن به مرد نیز می‌شود، ولی در تعریف اخص و محدود آن، تنها شامل تبدیل مرد به زن، یا تبدیل زن به مرد است. 🔹از آنجایی که در عمل جراحی پزشکان، گاه افراد به مرد یا زن تبدیل می‌شوند، باید تعریف فقهی به گونه‌ای باشد که شامل این قسمت از تغییر جنسیت هم بشود. 🔹بنابراین، تعریف فقهی بیان شده از سوی فقیهان بزرگوار، جامعه افراد نیست و تنها شامل بخشی از میان پزشکان جراح است. مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی وسائل 🌐 vasael.ir/0003tV https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لطفاً ببینید 🔰 شدن برای ! 😳 🔸زمانی که در اماکن عمومی به ، پرخاشگری می گردد، کسی به نشانه از آن دختران نمی کند اما واکنش مردان روسی نسبت به پرخاشگری و مزاحمت نسبت به کاملاً است. https://eitaa.com/umefafgaraei