eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔴 بازداشت مدیران ٣ رستوران مشهور در تهران، به جرم ایجاد با شئونات اخلاقی و مذهبی 💠 به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، مدیر هتل فردوسی و مدیر داخلی رستوران این هتل، به واسطه بی‌مبالاتی در جریان و رقص زن و مرد در این مکان، بازداشت شدند. 💠 همچنین مدیران و خوانندگان دو سفره‌خانه‏ شبستان و دیوان نیز به دلایل فوق و دستگیر شدند. 💠 انتشار فیلمهایی در فضای مجازی که نشان می‌داد عوامل رستوران ترمه هتل فردوسی و سفره‌خانه‌های شبستان و دیوان، با فراهم آوردن فضای مغایر با شئون دینی، باعث به قوانین و حدود اسلامی شده‌اند، برای مدیران این اماکن دردسرساز شد. 💠 گروهی از شهروندان دغدغه‌مند با ارسال این فیلمها به سامانه دادسرای جرائم امنیت اخلاقی، درباره برگزاری مجلس رقص گروهی از افراد بی‌توجه به قوانین اسلامی، خواستار برخورد مناسب با عوامل این مسأله شدند. 💠 دادسرای جرائم امنیت اخلاقی پس از دریافت گزارش‏های مردمی، با شناسایی عوامل خاطی، اقدام به بازداشت آنها و پلمب رستوران و دو سفره‌خانه مبادرت کرد. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/11/21/2200245/ https://eitaa.com/umefafgaraei
#انتخاب #زندگی_ما_حاصل_انتخاب_ما_است #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی #انتشار_روزانه (1398/11/22) #تأمل_بیست_و_نهم ✍️ آیا عدم تعامل فرهنگی با غرب، مخالف پیشرفت است؟(2) 🧐🙄 💢 شواهد التزام حداکثری! به اسنادی نظیر 2030# نشان دهندۀ حس #تسلیم_پذیری در #سفرای_فرهنگی کشور ما است. 😔🙄😲 💢 در حالی که پیشرفت واقعی در گرویِ #استقلال و "عدم تقلید و خودباختگی" در مردم یک کشور است. 🤔🙂 💢 تعامل با غرب هنگامی برای #پیشرفت مفید است که: 1️⃣خود باخته و مقلد صفت نباشیم. 2️⃣تفکر دقیق و عمیق داشته باشیم. 3️⃣به #بار_ارزشی، #آثار_جانبی (Side effects)، #پیامهای_پنهان و حقّه بازی های مندرج در پیش‌نویس اسناد بین المللی #توجه کنیم و با امضای آن ها، کشوری را آسیب زده نکنیم. 4️⃣به وعده های نصرت الهی #باور راستین بیابیم که ان تنصروا الله ... 😊🙂 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این #تأمل_ها با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 خلاصه ای از سی و پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1398 💬 عنوان نشست: "#عفاف و حجاب: #سلامت_و_امنیت_اجتماعی (همراه با ارائه گزارش های میدانی)" 👤ارائه دهنده: آقای دکتر سید غلامرضا #حسنی_درمیان، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 18 دی ساعت 15:15 🔺 در این نشست دکتر حسنی درمیان، به تبیین جنبه‎های جامعه‎شناختی بدپوششی پرداختند و بیان کردند نوع پوشش افراد در اجتماع، بر روی یک طیف از پوشش کامل تا پوشش ضعیف قرار دارد و هر چه پوشش ضعیف‌تر می‌شود، به عرفی شدن نزدیک‎تر می‎گردد. شیوع عرفی شدن در دو دهۀ اخیر مسأله‌ساز شده و آن چیزی که لطمه دیده است، باورهای مردم اجتماع است که در انتخاب نوع پوشش آن‎ها، بروز نموده است. ایشان ضمن مهم دانستن تأثیرات اذهان و رفتار بر روی یکدیگر، آن را تنها عامل ناهنجاری‌های پوششی ندانستند و نقش ساختار جامعه و شاخص توسعه را نیز مهم تلقی نمودند و به مواردی از جمله تفاوت ارزش‌ها در جامعه، کم‌سو شدن ارزش‌های سنتی، غلبه فردگرایی بر خانواده محوری، رحجان یافتن ارزش‌های مادی بر ارزش‌های معنوی و اعتقادی، شکاف بین بلوغ جنسی و اجتماعی، تغییر نظام پاداش دهی و تغییر فرهنگ جامعه، اشاره نمودند. دکتر حسنی در بخش دوم جلسه، به ارائه گزارشی از نتایج پژوهش میدانی خود که در بین مردم مشهد صورت گرفته بود، پرداختند و بیان نمودند مردم مشهد، تهدیدات و آسیب‌های مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بیشتر از مسائل سیاسی عنوان نمودند و در تهدیدات فرهنگی نیز، برای اثرات نامطلوب بدپوششی، سهم بیشتری قائل بودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢دکتر حسنی درمیان 🔺 پوشش می تواند، جنبه دینی، قانونی و هم شرعی پیدا کند. اگر از نظر جامعه شناختی بخواهیم تبیین کنیم، از نظر مطالعات دینی و فقهی پوشش تعریفی دارد. در واقعیت اجتماعی، در اصل الگو می‌بینیم. اگر از لحاظ قانونی و شرعی، پوشش رعایت شود، پوشش کامل می شود. بی حجابی محض و پوشش صفر وجود ندارد. بخاطر اینکه با نگاه اعتقادی به آن نگاه می کنیم. اکثر افرادی که پوشش کامل ندارند نیز، در مراسم تشییع سردار حاج قاسم سلیمانی حاضر بودند و نمی توان گفت که این افراد، بی دین و بی اعتقاد هستند. اگر کسی در جامعه، دچار اختلال در رفتار هنجاری همچون پوشش شود، تنزل پیدا می‌کند. چرا این اتفاق افتاده و سلامت اجتماعی جامعه مختل شده است؟ 🔺 طی تحقیقی در یکی از دانشگاه های خارج از کشور، سکولاریزم را عامل کاهش اعتقادات خود دانسته بودند. جامعه گواهی را نیز در نظر داشتند که شامل افرادی بود که دانشگاه نرفته بودند. اما کاهش اعتقادات و افول در جامعه گواه بیشتر بود! دلایل افول در سطح ساختاری چیست؟ کاهش فرزندآوری و کاهش حجاب تا چه حد به ساختار اجتماعی بستگی دارد؟ قبل از پرداختن به فرد، باید به ساختار و توسعه پرداخت. توسعه با رویکرد خانواده محوری است یا فرد محوری؟ در توسعه جهانی مبنا فرد است یا خانواده؟ خانواده به عنوان یک نهاد مطرح است ولی به عنوان شاخص توسعه مطرح نیست! وقتی که در جامعه، مجرد بودن ارزش می‌شود، فردگرایی باعث می‌شود که آرمان‌های فردی غالب شود و ازدواج خود به خود کنار می رود و متأسفانه فرد در این ساختارها به دنیا آمده و بزرگ شده است. صدا و سیما، رسانه ها و تمام بخش ها، شومن هایی برای تست زنی و موفقیت می آموزند. اینها باعث شده که کم کم نمادهای مادی در جامعه رشد کند. 🔺 ارزش های مادی، بر ارزش های معنوی و اعتقادی، در جهان غلبه پیدا کرده است. در اروپای توسعه یافته امروز، ۴۰ درصد کودکان در روابط غیر ازدواج حاصل می‌شوند. شکاف بین بلوغ جنسی و اجتماعی و روابط آزاد، حاصل ساختار توسعه جامعه می باشد. سایتی معتبر، افزایش لحظه ای سقط جنین را نشان میدهد! در توسعه خانواده محور و فرد محور دو مورد متفاوت است. در یکی از مصاحبه های پخش شده در رسانه، هنگامی که با پوشش خانمی برخورد می شود، خانم پاسخ می دهد که من این لباس را از همین شهر و مغازه های همین شهر خریداری کردم. زمانی که لباس ها در کشور تولید می‌شود یا وارد می شود، اگر فروشنده آن لباسها را نفروشد، قادر به تأمین هزینه های خود نخواهد بود. بنابراین نمی توان بعد از گذر از مراحل توافق ورود، تولید و توزیع پوشاک نامناسب، به شهروندان بگوییم که آنها را نپوشند! آیا نباید بین اقتصاد و فرهنگ جامعه رابطه ای باشد؟ فیلم ها و شخصیت های آن ها، برخی ارزش ها را تولید و بازتولید می کنند و این در پوشش آیندگان بسیار موثر است و ارزش ها و آرمان های جدید را بازگو میکند. توسعه اگر فرد محور باشد، تأثیر آن در الگوهای رفتاری و حتی فرزندآوری می باشد. یکسان کردن خدمات اقتصادی برای خانوارهای ۴ نفر به بالا در ایران، چه چیزی را می رساند؟ یعنی اینکه جامعه و ساختار آن، از فرزندآوری حمایت نمی کند! آیا اشتغال و تحصیلات زنان ضرورت است؟ و آیا این مسئله، خانواده محوری را می رساند؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
💢دکتر حسنی درمیان 🔺 در گذشته ازدواج، خصیصه اجتماعی داشت و یک تصمیم اجتماعی بود و فرد برای ازدواج خود به تنهایی تصمیم نمی‌گرفت و خانواده و اطرافیان صلاح می‌دانستند که اکنون وقت ازدواج او است. هر چند که خدمت سربازی را نگذرانده بود! اما اکنون اگر جوانی قبل از اتمام تحصیلات و دوره سربازی، قصد ازدواج داشته باشند، خانواده و اطرافیان او را منع می‌کنند. شرایط حاضر، انگاره خانواده را تغییر داده است و می‌خواهد ارزش‌های سنتی را کنار بگذارد. تغییر نظام پاداش دهی در جامعه روی داده است و کسانی که به نوعی هنجارشکنی می کنند دریافت کننده پاداش هستند و در جامعه دینی به تدریج برخی از الگوها، سمبل ارزش های نوین شده است. 🔺 در گذشته اقتصاد در مسائل اجتماعی، کمترین تأثیر را داشت و الان بیشترین تأثیر. اگر امروز با کمبود سرمایه مواجه هستیم، الگوی مصرف ما غلط می باشد. ارزش های اجتماعی نیز همین طور است. هنجارها وقتی ریزش می کنند می توانند ارزش‌ها را تنزل بدهند. برای مثال الان بهترین مدرسه، مدرسه ای است که تست زنی بهتری برای کنکور را آموزش می‌دهد. ارزش ها در اجتماع تغییر کرده است. حتی خانواده‌های متدین فرزندان خود را به مدارسی می‌فرستند که موفقیت تحصیلی در آنها بیشتر است. در جامعه امروز اعلام داشتن دوست جنس مخالف، مثبت ارزیابی می شود! و نوعی شجاعت و کلاس به حساب می آید. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢دکتر حسنی درمیان 🔺 در گذشته، ازدواج افراد در سنین پایین صورت می‌گرفت و فاصله بین بلوغ جنسی و ازدواج بسیار پایین بود و مشکلات ناشی از این فاصله، حداقل بود. اما الان اگر ازدواج در سن پایین صورت بگیرد، قضیه کودک همسری مطرح می شود. امروز فرصت تربیتی کم شده است. فرصت تعامل فرزندان با والدین در روز به ۵ دقیقه می رسد. در کنش ها می باشد که ارزش ها انتقال می یابد. وقتی تئوری ها را از غرب می‌گیریم، باید آنها را بومی ‌کنیم. خانواده اکنون به جای دغدغه پوشش کامل فرزند خود، درگیر تحصیلات و درآمد و شغل او است. حتی اولین سؤالی که از خواستگاران در جلسات خواستگاری از سوی والدین صورت می‌گیرد، درآمد و شغل آنها است؟ 🔺 چند درصد توانسته ایم نقش‌آفرینی کنیم؟ در گذشته مرجعیت دانسته‌های فرزندان ما، پدربزرگ، مادربزرگ، پدر و مادر و اطرافیان بود و الان مرجع فکری همه اینترنت شده است! الان الگوهای فرزندان ما چه کسانی هستند؟ متأسفانه دخترانی که پوشش کاملی در مدرسه دارند، مورد فشار هنجاری هستند! ۵۸ میلیون نفر بعد از انقلاب اسلامی متولد شده اند. چه برنامه ای برای آنها در خصوص پوشش مطلوب در نظر گرفته شده است؟ پوشش برنامه‌ای برای سلامت اجتماعی و امنیت اجتماعی است. اخلاقیات در خلأ توسعه نمی یابد، بلکه در کنش ها و روابط متقابل شکل می گیرد. امروزه نمی توان مشکلات به وجود آمده و ناهنجاری های پوششی و رفتاری را صرفاً با کمک مراکز مشاوره حل نمود. چرا که کار از حد فرد گذشته است. برای مثال وقتی که باغ میوه را تالار و مجلس عروسی می‌کنند و اندرونی و بیرونی را یکی می کنند، می توان از فرد انتظار داشت که حریمها را حفظ کند؟ ساختار تغییر کرده است. در ساختار های امروزی، رعایت حجاب سخت می شود. عدم رعایت حجاب، امروزه مانند عبور از چراغ قرمز شده و دیگر یک ناهنجاری محسوب نمی شود! 🔺 چقدر خانواده محوری را به فرزندان خود انتقال می دهیم؟ حتی خود ما به فرزندان مان می‌گوییم که ازدواج نکن! زود بچه دار نشو! و فعلاً به تفریح بپرداز و به سفر برو و پول جمع کن!. اومانیزم چیزی را تولید می کند که می خواهد. 🔺 در تحقیقی که در سال 94 در مشهد و بر روی ۱۵۰۰ نمونه سرپرست خانوار انجام شد و با مصاحبه های نیمه عمیق در مناطق ۱۲ گانه مشهد صورت گرفت (۴۱ درصد مصاحبه شوندگان زن و ۵۹ درصد مرد) و در بین اقشار مختلف شهر مشهد انجام شده بود، در طی سؤالاتی تهدیدهای مختلف و آسیب های اجتماعی موجود در شهر، از مصاحبه شوندگان پرسیده شده بود. بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات، مشخص گردید که مردم شهر مشهد، تهدیدها و مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی را فراتر از مسائل سیاسی می دانند. در صورتی که به گونه‌ای وانمود می گردد که مسائل سیاسی برای مردم اولویت بیشتری دارد. این اذعان در سطح نخبگانی مطرح می باشد. در این پژوهش، میزان تهدید مسائل فرهنگی اجتماعی اقتصادی و سیاسی سنجیده شد و نتایج نشان داد که پاسخگویان، تهدید مسائل فرهنگی را بسیار زیاد و زیاد عنوان نموده اند و در آسیب ها و تهدیدهای فرهنگی، ۲۰ درصد افراد، پوشش نامناسب را یک آسیب تلقی کرده بودند و ۱۸ درصد آنها تضعیف ارزش های اخلاقی و مذهبی را و ۱۵% تجمل گرایی را آسیب دانسته بودند. آسیب ها و تهدیدهای اجتماعی نیز، از دید شهروندان، شامل کاهش اعتقادات، سرقت، طلاق، زورگیری و غیره بود. اگر توصیف خوبی از مشکلات نکنیم، طبیعتاً تبیین خوبی هم نخواهیم داشت. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده‌ای از برخی سوالات و نظرات اعضای حاضر در کارگروه 🔷آقای دکتر تقی پور: وقایع و رخدادهای پیش بینی شده و پیش بینی نشده را در نتایج در نوع پوشش و رفتار های افراد جامعه، تا چه حد ارزیابی می‌کنید؟ 🔷آقای دکتر اسلامیان: ارائه شما صرفاً توصیف بود. آیا مدل یا الگویی برای خروج از این معضلات دارید؟ آیا برای آموزش و پرورش یا نهادهایی مثل صدا و سیما مسئولیتی را تعریف می کنید؟ کدام بخش مقاله شما جدید بود؟ مرز مسائل اجتماعی فرهنگی و سیاسی بسیار سخت می باشد. 🔷آقای دکتر حسنی: پژوهش صرفاً داده جدید نمی‌دهد، بلکه اطلاعات را نیز مستند می کند. 🔷آقای دکتر صابری فتحی: نظریه دکتر حسنی در این یک ساعت و زمان اندک درک نمی شود. توضیح اساس علمی پژوهشی، وابسته به مطالعه مقالات و پژوهش های صورت گرفته می باشد و در این زمان کم، ارائه تمام آنها امکان پذیر نمی باشد. 🔷آقای عطاری: موضوعی من را دچار تعارضاتی کرد. شما فردگرایی و جمع‌گرایی را کاملاً تفکیک می کنید، اما این تفکیک به آن معنا امکان ندارد. شما فرمودید که برای حل معضل ترافیک که یک مشکل جمعی می باشد، خودتان به تنهایی اقدام کردید و زودتر از وقت موعود، از منزل به سمت دانشگاه حرکت کردید؛ پس چطور می توان برخی مسائل را جمعی حل نمود؟ شما فرمودید اول باورها و انگاره‌ها آسیب می بیند و بعد در رفتارها نمایان می‌شود؛ اما چرا باورها قبلاً آن گونه بوده و الان این گونه شده است؟ آمارهای شما نیز برای چهار سال پیش بوده و جامعه در این ۴ سال متفاوت شده است. به عقیده بنده آمارها با فرضیه شما تناقضاتی داشت. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷آقای دکتر باغیشنی: شما فرمودید که باید از خانواده شروع کنیم؛ در دانشگاه که دانشجویان نیز مانند فرزندان ما هستند، چه راهکاری برای آنها دارید؟ حال که ساختار جامعه این وضعیت را خواسته، آیا باید همه چیز را رها کنیم؟ 🔷آقای محمدی مقدم: مسائلی را بیان نمودید که با پژوهش، شکل علمی تری به خود گرفته بود. مقام معظم رهبری نیز این دغدغه ها را دارند و تمام این موارد را در سال ۱۳۹۱ در خراسان شمالی اشاره نموده بودند. در بیانیه گام دوم انقلاب نیز، سه سطر در خصوص سبک زندگی اسلامی ارائه نمودند. سبک زندگی فردی شهدا نیز مورد تأکید رهبری می باشد. 🔷آقای دکتر سعیدی رضوانی: سؤالی را که دارم قادر به تبیین درست آن نیستم. یک معما در این بین مطرح است. ساختارها بسیار پیچیده هستند. فرهنگ ما ساختاری است که در آن زندگی می کنیم. برای مثال می گویند فردی که یکی از بستگانش فوت می شود، دیگران برای آنها غذا تهیه کنند و این سبک زندگی اسلامی است. اما آیا ما می توانیم به اطرافیان در این شرایط بگوییم که برای ما غذا تهیه کنید و یا این قضیه برعکس است؟ باید با این ساختارهای پیچیده چه کرد؟آقای دکتر حسنی از دریچه ای نگاه کردند که می‌توانند ساختارها را دقیق بررسی کنند. معماری محیط و غیره نیز ایجاد کننده ساختار هستند. وقتی ساختارها دارند به ما آموزش می دهند، چه می توان کرد؟ کتاب تا شهادت زندگی افرادی است که برخلاف انتظاری که از آنها می رفته زندگی کردند. جو و محیط باعث می‌شود که افراد تحت تاثیر قرار بگیرند. مثل حضور بدحجابان و گریه و شیون آنها در مراسم تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢آقای دکتر حسنی: 🔺 فردگرایی و جمع گرایی نمی‌توانند به طور مطلق غالب گردند. شهید بالاترین سطح دیگرخواهی است که خود را فدای دیگران می کند. برای انسان تردید به معنای مطلق وجود ندارد. اگر در پژوهشی مشخص کرد که از هر ۱۰۰ نفر پنج نفر دارای پوشش نامتعارف هستند، باید آن ۵ نفر را به مرکز مشاوره ارجاع داد. اما زمانی که این تعداد بیشتر گردد، دیگر مشکل فردی نیست که با ارجاع آنها به مرکز مشاوره مشکل را حل نمود. چرا که برای مثال، افرادی که در فرآیند ترک اعتیاد قرار می گیرند، مجدداً پس از مدتی به چرخه اعتیاد بازمی‌گردند! مسئله این است که اگر فرد گرایی و فردیت بود که دیگر او به اعتیاد برنمی گشت. مسئله این است که خانواده، محله و محل کار، چقدر او را پذیرفته اند؟ 🔺 دوباره اجتماعی کردن افراد بسیار سخت‌تر از جامعه پذیر کردن آنها می باشد. از نظر جامعه شناسی، ساختار، شامل نحوه ترکیب ارزش ها، باورها، قوانین و مقررات می باشد. تاریخ آزمایشگاه علوم انسانی است. طبق تحقیقات صورت گرفته از میان فارغ التحصیلان در سراسر دانشگاه‌های ایران و تمام رشته ها، ۶۰ درصد دانشجویان دختران و ۴۰ درصد پسران هستند. بنابراین در گذشته آینده ای نه چندان دور، ۲۰ درصد دختران باید با پسران با تحصیلات کمتر از خود، ازدواج کنند. هرکس به اندازه ظرفیت خود، باورها و ارزش ها را از آن خود می‌کند و شهید سلیمانی ظرف بزرگی داشت که توانست ارزش های بیشتری را در خود جای دهد. https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/24) ✍️ و گاهی ملی!! با "" چه می‎کنند؟ 🧐🙄 1️⃣عوض کردن معنا: 😳😲 👈 عوض کردن معنای آموزش از مقاومت و ایستادگی برابر متجاوزان به یادگیری آموزش توسعه پایدار 2030😠😔 2️⃣افزودن ناروا به : 😳😲 👈 قلب مفهوم "" نمادِ زحمتکشی و کسب مال حلال با استفاده از واژۀ "کارگر جنسی" برای عمل شنیع "..." ! 😠😔 👈 قلب مفهوم "" به عنوان ‏‎ترین پیمان الهی با سوءاستفاده از واژۀ "ازدواج سفید" برای عمل شنیع "همباشی سیاه"!😠😔 👈 قلب مفهوم "" به عنوان افراد مورد احترام جامعه یعنی "اقلیت‏های مذهبی" با استعمال اقلیت جنسی (جنسیتی) برای حمایت از افراد به شدت منحرف "همجنس..."! 😠😔 3️⃣تقلیل وسعت مفهوم: 😳😲 👈 تخصیص اصطلاح به رفتار صرفاً دارای بهداشت جسمی وَ غفلت عامدانه!! از مشروعیتِ رابطه جنسی😠😔 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻 در نگاه نخست شاید ایجاد رابطه بین و عجیب به نظر برسد؛ اما عزت نفس یکی از مؤثرترین عوامل در تربیت جنسی است. 🔻 عزت نفس واکنش کلی یک فرد در ارزیابی احساسی و ذهنی اش در مورد است. 👈 در صورتی که شخصی "عزت نفس" خود را کاملاً بر طبق دستورات الهی تحصیل کند، دارای می شود. در واقع، در صورت حصول همان "نفس مطمئنه" حاصل شده است. 💠 اثرات عزت نفس سالم 1️⃣شأن خود را با شأن دیگران یکسان دیدن 2️⃣در خواست کمک از دیگران در صورت نیاز به کمک 3️⃣مقاومت در مقابل تأثیرپذیری و سوء استفادۀ دیگران قرار گرفتن 4️⃣اعتقاد به برخی ارزشها و اصولها 5️⃣اطمینان به انتخاب 6️⃣مسئولیت اجتماعی 💠 برخی از نتایج عزت نفس کم 1️⃣خود انتقادی شدید و نارضایتی از خود 2️⃣دو دلی و ترس مبالغه آمیز از اشتباه 3️⃣حساسیت شدید نسبت به انتقاد و خشم در برابر منتقدان 4️⃣میل شدید به سرگرمی و عدم تمایل به فعالیت و تلاش 5️⃣کمال گرایی 6️⃣گناه عصبی، اغراق در گناهان گذشته 7️⃣بدبینی 8️⃣حسادت 9️⃣خصومت ورزی 🔻 براي تقويت عزت نفس فرزندمان، گاه روي شانه او بزنيم و بگوييم که چقدرعزيز است. 🔻 در آغوشش بگيريم و بگوييم: "دوستت دارم" و اسم او را با اضافه كردن "جان" و یا "آقا" و "خانم"، صدا كنيم. 🔻 توجه و ابراز عشق والدین، اولين منبع است. https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گزارش به روز از برخی جامعه حاضر، در خصوص دوستی با غیرهمجنس 🔻 تا به حال چند به شما داده شده است؟!؟ 👈صدتا...، هزار تا...، خیلی...، زیاد...، یادم نمیاد...، ده هزار بار... 🔻 تا به حال چند و ازدواج به شما داده شده است؟!؟ 👈سه چهار تا...، پنج شش تا...، دو تا...، هیچی... 🔻 به نظر شما چرا این قدر تفاوت وجود دارد؟!؟ 👈شرایط جامعه و مسائل اقتصادی، عدم مسئولیت پذیری، تنوع طلبی آقایان، دسترسی آسان تر به خانمها و ... https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 یعنی این‌که از سفرۀ حضرت ابوالفضل (ع) برسیم به سفرۀ ولنتاین!!! 😔🙄😠 💔ولنتاین افسانه ای برای فروپاشی 💔 📛 "ولنتاین"یک مناسبت غربی و می باشد که متأسفانه چند سالی است بین جوانان باب شده و همه ساله در روز ۲۵ بهمن مطابق با ۱۴ فوریه، همراه با هدیه دادن و عشق به برگزار می شود ⬅️که در واقع فرصتی است تا از طرف متولیان ابتذال، پیدا کند! https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️ تنها جایی که خداوند به جان پیامبر قسم خورد، در مورد گناه قوم لوط بود. «لَعَمْرُکَ إِنهمْ لَفِي سَکْرَتهمْ يعْمَهُون» «به جان تو سوگند، اين‌ها در مستی خود سرگردانند (و عقل و شعور خود را از دست داده‌اند)». 🔰 سوره حجر، آیه ۷۲ 🔴 چگونه به مبتلا شدند؟ 📜 قوط لوط بهترين قومى بود كه خداوند آفريد. به‌طورى‌كه وقتى براى كار از خانه خارج مى‌شدند، همۀ مردان خارج مى‌شدند و تنها زنان باقى مى‌ماندند. به عبادت آن‌ها مى‌كرد و وقتى كه به خانه بازمى‌گشتند، كارهاى آن‌ها را برهم مى‌زد. 🔹 مردم شب به كمين نشستند تا بفهمند چه كسى كارهاى آن‌ها را خراب مى‌كند؛ پس متوجه شدند پسركى بسيار زيبا اين كار را انجام مى‌دهد؛ شب او را نزد يكى از مردها گذاشتند تا روز بعد او را اعدام كنند. شب هنگام پسرک گريه سر داد و گفت: پدرم مرا روى شكم خود مى‌خوابانيد! شيطان مرد را كرد و او مرتكب گناه لواط شد و روز بعد به قوم خود از عمل خود خبر داد. مردم از آن عمل تعجب كردند اما كم كم به آن روى آوردند. 🔹 كه نقشۀ خود را در بين مردان موفق ديد، به سراغ زنان رفت و گفت: مردان شما به يكديگر مشغولند و از شما روی‌گردان شده‌اند؛ شما نيز می‌توانيد با يک‌ديگر چنين كنيد و در نتيجه زنان نيز به روى آوردند. 🔸 اما موعد رسید و تمام اهل شهر به زمين فرو رفتند. ♨️ و امروزه مجدداً این قوم در گسترۀ تمدنی و با پشتوانه‌های مالی و غیرمالی که از دریافت می‌کنند، در حال بازتولید هستند. 😔😡 🔺أَلَيْسَ الصُّبْحُ بِقَرِيب؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/25) ✍️عوارض و فهم نادقیق از پذیرش چیست؟ (1) 🧐🙄 💢 واژه gender غالباً به‎جای واژه sex به‎کار می‌رود تا تنوع جنسیتی را به شناخته و آن را کند!. 😲😡 💢 کشورهای توسعه‌یافته و دفاتر سازمان ملل متحد که دائماً برای ترویج حقوق LGBT (مخففی برای زنان هم‌جنس‌باز، مردان هم‌جنس‌باز، دوجنسیتی‌ها و تراجنسیت‌ها) فشار می‌آورند، عبارت جنسیت را در SDG به شکلی تفسیر خواهند کرد که بتوانند حقوق و همچنین سایر انواع جنسیت را، مانند هر کدام از ۵۰ نوع جنسیت شناخته‌شده در فیس‌بوک، گسترش دهند. 😳😲😡 💢 به‎عنوان مثال، هدف فرعی 5-ج در SDG از دولت‌ها می‌خواهد سیاست‌ها و قوانین اجرایی را به‌منظور گسترش تساوی جنسیتی اتخاذ کنند. هنوز بسیاری از دولت‌ها از این موضوع اطلاع ندارند که این هدف فرعی، چطور می‌تواند برای ترویج حقوق LGBT تفسیر شود. 😔🙄 🔎تراجنسیت یعنی این‎که یک فرد که خود را به‏صورت زن، مرد، دوجنسه، یا بی‌جنسیت ببیند؛ ولی دیگران، آن فرد را از لحاظ ظاهری یا ژنتیکی به‎صورت دیگر ببینند. 😳😲😡 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/26) ✍️عوارض و فهم نادقیق از پذیرش چیست؟ (2) 🧐🙄 💢 هدف فرعی 4- الف در (اهداف توسعه پایدار) را در نظر بگیرید که خواستار با ، و است. 🙄🤔 💢 بسیاری از دولت‌ها شاید فکر کنند که این یعنی ایجاد مدارسی متناسب با و . 🤨😳 💢 با این ‌وجود سند "ساخت یک با محیط مناسب برای جنسیت" که یک سند موردِ حمایت و است، تعریف گسترده‌تری از جنسیت را شامل می‌شود و می‌گوید: 👈 "... در بحث پیرامون موضوع جنسیت در ارتباط با مؤسسات آموزشی به‌منظور رشد و پرورش همه یادگیرندگان، در نظر گرفتن همه جنسیت‌ها و هویت‌های جنسیتی اهمیت دارد... و ترویج حقوق همه افراد جدا از و ، باعث تقویت این جایگاه می‌گردد". 😨🤭😳😲 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 هرچند خانم طباطبایی اصرار دارند که خودداری کردن نوجوان افغان، از لمس کردن و در آغوش گرفتن ایشان را پای بنویسند، اما خود نوجوان، با اشاره کردن به عبارت "" این را می‌فهماند که خودداری کردنم به‌خاطر خجالت نیست، بخاطر چیزیست که شما از نداشتن آن هیچ‌گونه اِبایی ندارید. معصومیتی که شاید در سینما از بین برود!! https://eitaa.com/umefafgaraei
🌱 🌻به مناسبت ایام ولادت (س) و هفته بزرگداشت ⏰ زمان برگزاری 26 الی 29 بهمن از ساعت 9 الی 17 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، حدفاصل درب شمالی و میدان علوم 🎈مقدمان گلباران https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 🌻به مناسبت ایام ولادت (س) و هفته بزرگداشت ⏰ زمان برگزاری 26 الی 29 بهمن از ساعت 9 الی 17 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، حدفاصل درب شمالی و میدان علوم 🎈مقدمان گلباران https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 به اطلاع همراهان گرامی و اعضای محترم کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی می‎رساند که نشست کارگروه، چهارشنبه این هفته (30 بهمن) به دلیل تقارن با ایام انتخابات برگزار نمی‎گردد. 🌺 با امید به پیروزی ملت انقلابی ایران در انتخابات https://eitaa.com/umefafgaraei
(1398/11/27) ✍️عوارض و فهم نادقیق از پذیرش چیست؟ (3) 🧐🙄 💢 با وجود این‎که سند جدید "اقدام برای تساوی جنسیتی" در "تایوان" که سندی اجرایی است و حکم می‌کند که برنامه آموزشی تساوی جنسیتی باید شامل جنسی و آموزش هم‌جنس‌بازی زنان و مردان گردد. 🤔🤔 💢 اما متأسفانه بسیاری از کشورها نسبت به عبارت ، حق رزرو نکرده‌اند و دیدن اعلام‌شده توسط برخی از کشورها نیز، تقریباً غیرممکن است و انگار آن‌ها به ضمیمه نشده‌اند. به‌احتمال‌ زیاد این مسأله عمداً از سوی کشورهای توسعه‌یافته‌ای صورت پذیرفته است که به‏دنبال گسترش حقوق (مخففی برای زنان هم‌جنس‌باز، مردان هم‌جنس‌باز، دوجنسیتی‌ها و تراجنسیت‌ها) هستند. 😨🤭😳😲 🔊لطفاً با انتشار انتخاب، در این با ما همراه شوید💐 📚منبع: نشست‌های تخصصی کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی https://ishm.um.ac.ir/index.php?option=com_k2&view=itemlist&task=category&id=391:2019-09-22-09-05-20&Itemid=745&lang=fa https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 یاد مرگ اثر بسیاری بر دارد. ●به قبرستانها زیاد سر بزنیم. ●اگر می توانیم مردگان را غسل دهیم. ● دفن شده در قبرستان، نمی دانستند که وقت مرگشان کی بوده و سرمست بوده اند. 🙄😲 ●اطرافیان ما بخاطر دلتنگی بعد از مرگ ما گریه می کنند و بعد فراموش میکنند و ما می مانیم و خودمان. 🙄😲 ●حضرت عزرائیل روزی 260 بار به ما نگاه میکند و منتظر فرمان برای قبض روحمان. 😔 💠 بعد از مرگ کسی قادر به انجام کاری برای ما نیست و خیلی زود متوجه های واهی خود به این و آن خواهیم شد. 😔 https://eitaa.com/umefafgaraei
در : ، غرور و قدرت من! 🔻 تبلیغات روی اتوبوس های شهری در کانادا خبرساز شد. بنرهای تبلیغاتی که تصویری از یک زن باحجاب را نشان می دهند، توسط بانوان "مجمع اسلامی آمریکای شما" (ICNA) طراحی و اجرا شده است. 👤 آشا صدیقه یکی از اعضای این مجمع در مورد هدف تبلیغات حجاب می گوید: 🔻 را به عنوان شیوه ای برای بیان ایمان و شیوه زندگی ام استفاده می کنم: 🔻 "در حقیقت کلمه به معنی و است. این یکی از قوانین زندگی من است که به من راه صحبت کردن، راه رفتن، فکر کردن و نحوه ارتباط با جامعه را یاد می دهد. این فقط یک تکه نیست." 🔻 "انتخاب من، غرور من و قدرت من" شعاری است که روی این بنرهای تبلیغاتی نوشته شده است. صدیقه درباره این شعار نیز توضیحاتی بیان می کند: 🔻 "این انتخاب من است"، بیانگر من برای انتخاب است. شاید برایتان جالب باشد که وقتی من شروع به پوشیدن کردم، دیدگاهم درباره آزادی تغییر کرد. چرا که من را از برده داری _آرایشی و مدرن میلیارد دلاری آزاد کرد". 🔻 "غرور من" به من اشاره دارد. در واقع پوشیدن حجاب یعنی من به دینی ام افتخار میکنم. 🔻 "قدرت من" نیز نشان دهنده شجاعت کسانی است که را می پوشانند تا در مقابل هنجارهای اجتماعی ایستادگی کنند و خود را حفظ نمایند. https://eitaa.com/umefafgaraei