eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️زیبایی و احساس زیبایی در افراد تا حدی جنبه دارد. در واقع تمام افراد تمایل به جذابیت دارند تا دیگران به آنها کنند و به این ترتیب و اطرافیان را به خود جلب کنند و میزان و نوع آن در افراد متفاوت است. در عین حال و نیز، به میزان زیادی در تمایل افراد به و دخالت دارد. 🔥اما چرا شبیه کردن خود به حیوانات، در میان مردم باب شده است؟!؟ ♨️گوش الاغی، چشم گربه ای، لب شتری، دماغ خوکی و ... 🔴این انتخابها، ناشی از چیست؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 (رويکردي اسلامي و روان‌شناختي) ✍️نوشته مسعود میانجی 🔸 هنگامي که با نگاهي آسيب ‌شناختي به مي‌نگريم، ساية شوم مشکلات و و عدم تأمين رضايت‌بخش نيازهاي جنسي را بر پيکرة مي‌بينيم. بسياري از همسران با پديده‌اي به نام "بي‌سوادي جنسي" و "بي‌مهارتي در عملکرد جنسي" مواجه‌اند. 🔸 محتواي اين کتاب، با رويکرد و با تحليل‌هاي برآمده از آموزه‌هاي اسلامي (به‌ويژه قرآن و حديث) و اندوخته‌هاي روان‌شناختي به رشتة تحرير درآمده است. 🔸 این متن هم علمي است و هم کاربردي. در نگارش کتاب، کوشش شده است که مطالب کاربردي و مهارتيِ قابل فهم، بر مبناي پژوهش علميِ کاملاً مستند و مستدل استوار شود. قلم به‌گونه‌اي است که هم مي‌تواند مورد استفادة عملي قرار گيرد و هم اندوخته‌هايي براي فعاليت‌هاي علمي و داشته باشد. به‌عبارت‌ديگر، در کنار تحليل‌هاي علمي، مطالب و راهکارهاي کاربرديِ مهارت‌محور و تکنيک‌وار هم آمده است. برخی مطالب، با توضيح متفاوت آمده که به‌منظور روشن شدن بهتر مطالب و استفادة بيشتر همسران است. 🔸 فهرست فصول كتاب: 1️⃣مسائل جنسي همسران و سلامت و اختلال آن (کليات و مفاهيم) 2️⃣ويژگي‌ها و تفاوت‌هاي رفتار جنسی در همسران 3️⃣نظام فقهي، حقوقي و اخلاقي خانواده و نقش آن در سلامت جنسي همسران 4️⃣دانش جنسي و مهارت‌هاي سلامت‌بخشي به آن 5️⃣اختلالات جنسي؛ انواع، عوامل و رهنمودهاي درماني 6️⃣انحرافات جنسي همسران؛ انواع، عوامل و رهنمودهاي مقابله‌اي https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴توجیهات کارگردان مجموعه ، در برنامه «شب صحبت» در شامگاه دوشنبه 18 فروردین ♨️شوخی با "همسفر" و "قیصر"، غیر شرعی نبود! 👤سیروس در پاسخ به انتقادهای وارده به ادای دین این سریال، به فیلم‌های سینمایی قبل از انقلاب توضیح داد: 🔺این یک شوخی بود که در فصل‌های قبلی "پایتخت"، با فیلم‌های ایرانی و خارجی و موسیقی‌های مختلف شده بود. اگر با یک فیلم شوخی کردیم، هیچ اقدام خلاف شرعی صورت نگرفت و بین رحمت و زنش سوار بر موتور، کیف گذاشته بودیم. همچنین هنگام آزادی ارسطو از زندان که با فیلم "قیصر" شوخی شد، هیچ اتفاق غیر قانونی و غیر عرفی در این سکانس نبود!. https://www.khabaronline.ir/news/1373713/ 🔺ظاهراً روز جمعه ساعت 13، شبکۀ من و تو، همسفر را پخش کرده و همان شب هم، قسمت آخر سریال پایتخت به نمایش گذاشته شد. ⁉️⛔️ به نقل از فارس، غیر عمدی بودن پخش همزمان این فیلم از شبکه من‌وتو، با "پایتخت" از شبکه یک را به سختی می‌توان پذیرفت. https://www.khabaronline.ir/news/1373725/ ✍️جلیل ، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در واکنش به سکانس پایانی سریال پایتخت: 🔥اگر بی تفاوت از کنارش بگذرید، یک روز بقیه سکانس قایق را هم می‌سازند و در همین تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‎کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴لیلی رشیدی، از راه و رسم زندگی با کودکان، در می‎گوید!!! 😔🙄😡 🔷هنوز مدت زیادی از شخص مذکور، در دفاع از دوستان هنرمند خود نمی‌گذرد!. ☹️ 🔷رشیدی مدتی پیش، در صفحه اینستاگرامش، با انتشار عکسی بدون حجاب از خودش در کنار داوود رشیدی، از کشف حجاب همکارانش در عرصه هنر، جواهریان و اسکندری در ترکیه و کانادا، حمایت کرد. ✍️ او نوشت: عکس های بی حجاب نگار و ستاره در فضای مجازی به صورت پنهانی منتشر شد؛ اما اکنون لیلی، با انتشار عکس بی حجابش در اینستاگرام، اعلام کرد که هم عقیده دیگر همکارانش در عرصه هنر و بازیگری است. 📌 آیا کشور ایران، با برخورداری از هزاران استاد، معلم و مربی و و متعهد به اصول اسلامی و اخلاقی، نیاز است که از چنین الگوهایی، جهت آموختن راه و رسم زندگی، به ما، بهره‌ گیرد؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در بخشی از کتاب "سرباز کوچک امام (ره)" به روایت مهدی طحانیان، نوجوان سیزده ساله ای که در عملیات بیت المقدس، به اسارت دشمن بعثی درآمد، میخوانیم: 🔹یک مرتبه چشم به رویم قفل شد. سرهنگ محمودی تا متوجه نگاه زن شد، مثل کسی که صاعقه او را زده باشد، در جا خشکش زد. 🔹زن دست بردار نبود و محمودی مثل اسپند بالا و پایین می پرید تا او را منصرف کند اما زن خبرنگار سمجتر از این حرفا بود. محمودی وقتی دید اصرار برای منصرف کردن زن فایده ندارد، آمد بالای سرم؛ پای آبرویش وسط بود، چشم از رویم بر نمیداشت. 🔹زن خبرنگار هندی آمد روبرویم و پرسید: "اسم شما چیست؟" 🔹جوابش را ندادم. انگار صدایی از درون به من میگفت: "مهدی، ناسلامتی تو سرباز امام زمان (عج) و رزمنده امام خمینی (ره) هستی. چه جوری راضی میشی با یک صحبت کنی؟" 🔹گفتم: "چون شما حجاب نداری، من باهات حرفی ندارم." 🔹زود گفت: "اما من هستم". 🔹 گفتم: "اگر خواهر منی چرا بی حجابی پس؟" 🔹محمودی یک مرتبه براق شد و گفت: "آخه این فضولی ها چه ربطی به تو داره بچه؟ اینجا این همه آدم بزرگ تر از تو هستند". 🔹زن گفت: "اگر من گرفت، شما با من حرف زد؟" 🔹گفتم: "بله" 🔹گفت: "چند سالته؟" 🔹هنوز جوابش را ندادم که محمودی با صدای بلند گفت: "چرا جواب نمیدی مهدی؟ جواب بده". 🔹لحن محمودی میگفت، یعنی مهدی لال شو. 🔹بدون اینکه به روی خودم بیاورم، منظورش را گرفتم و گفتم 16 سال. 🔹دیدم محمودی کفرش در می آمد، اگر سن واقعیم را میگفتم. همیشه میگفت تو خیلی داشته باشی 9 سال داری. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌱سیزده بار زمین خورد دلم 🌱سیزده مرتبه افسرد دلم 🌱دفعه‌ی چاردهم مرد دلم 🌱ناگه از قبر خودش دل پا شد 🌱بخت من نیمه‌ی شعبان وا شد 🔸 از دعاهای منسوب به امام عصر (عج)، دعای معروف "اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ..." است که به زیبایی هر چه تمام و در فرازهایی کوتاه، از اقشار و صنوف مختلف را بیان کرده و راه و رسم زندگی به سبک را نشان می دهد. 🔸 حضرت حجت (عج) در ادامه فرازهای نورانی این دعا بیان می کنند: 🍃"وَ عَلَى النِّسَاءِ بِالْحَيَاءِ وَ الْعِفَّة"؛ 🍃"بر زنان و عنایت كن". 🔸 به عنوان نیمی از جمعیت جامعه، نقشی مهم و بی بدیل در فلاح و صلاح آن دارند؛ لذا طبیعتاً، که آنها برای زندگی برمی گزینند و هایی که به تناسب آنها فکر و عمل می کنند، نیز در حرکت جامعه به سوی یا تأثیرگذار است. در این میان زنان برای آنکه نقش مادری و همسری را در جامعه به درستی ایفا کنند، باید به سلاح هایی مجهز شوند که از مهمترین آنها " و " است. . 🌷 https://eitaa.com/umefafgaraei
🔶 : آن چیزهایی که نشان می دهد یک فرد است. 1️⃣ : ✅ حجاب ✅مدیریت نگاه (علاوه بر یک عامل تقویت کننده، نیز هست) 🔺: بستن چشمها و : کوتاه کردن نگاه و ادامه ندادن آن و لذت نیاوردن در آن 🌱روایت: برای سنجش یک فرد به او نگاه کنید. 🔺 نگاه در مرد است و در زن 🔺تحقیقی توسط آمریکایی ها در مورد خانمهایی که به آنها تعرض جنسی شده بود، صورت گرفته بود، از مردان متجاوز پرسیده شده بود که چرا ؟ بیش از 67 درصد از مردها اعلام کردند که آن خانم طوری بود که من گمان کردم او هم موافق این رابطه است. در صورتی که خانمها اذعان داشتند که چنین قصدی نداشتند. وقتی خانمی نگاه ادامه داری دارد، گاردش را باز کرده است. ✅عفت در کلام 🔺 ، نشان دهنده ذهنیت های باز و بی حیای متکلم است. پس اگر فردی شروع به استفاده این کلمات نمود، از عدم استحکام خودش خبر می دهد. ✅ازدواج بهنگام ✅امر به معروف در حوزه مباحث عفیفانه (علامت عفت و خویشتن داری خود فرد را می رساند). ✅غیرت ورزی ✅ پرهیز از رسانه های اغوا کننده (عدم استفاده از نرم افزارهای خاص و عدم استفاده از فیلترشکن) 2️⃣ ✅التزام به منزل بانوان (عدم اصرار برای خروج از منزل و عدم لذت از حضور اجتماعی) ✅معماری عفیفانه ✅مدیریت خلوت و اختلاط ✅واسطه گری در امر ازدواج ✅جایز بودن ازدواج موقت و مجدد در جامعه (خیانت نداستن این ازدواجها( 🔺این ازدواجها در موقعیت های خاص ضرورت دارد. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 (علیه السلام)، از آن (صفورا) چه دید؟! که حاضر شد، برای او، ده سال از عمرش را کند! ✅جواب را خداوند 📖 در ذکر کرده است:👇 💠 "فَجاءَتْهُ إِحْداهُما تَمْشِي عَلَي اسْتِحْياءٍ... " ♦️ يکي از آن دو زن که به راه مي رفت نزد او (موسي) آمد... 🔷 صفورا، نمونه و الگوي و حسن انتخاب بود. ولي با حالت آزرم و حيايي که داشت پيش موسي آمد و اظهار داشت: "پدرم تو را دعوت مي کند تا پاداش آن آبياري که براي ما کردي بپردازد". 🔷 با اينکه موسي مردي تهيدست و فاقد شغل و مقام است، اما معيار صفورا براي انتخاب مردم توانايي و است. با آن حيايي که دارد اينچنين به پدر خود پيشنهاد ميکند: 💠 "يا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ " ♦️ اي پدر، اين مرد را به کار بگمار که بهترين کسي که بايد به خدمت برگزيد آن است که توانا و باشد. به دنبال اين اظهار کمال از سوي صفورا، شعيب به موسي پيشنهاد با دخترش را ميکند: 💠 إِنِّي أُرِيدُ أَنْ أُنْکِحَکَ إِحْدَي ابْنَتَيَّ هاتَيْنِ عَلي أَنْ تَأْجُرَنِي ثَمانِيَ حِجَجٍ... " ♦️ من می‌خواهم یکی از این دو را به تو درآورم به این شرط که برای من کار کنی و اگر آن را تا ده سال افزایش دهی، محبّتی از ناحیه توست؛ 🔷 نتيجۀ حياي صفورا در دعوت مردي به نزد پدر و حسن معيارش در ، به جايي ميرسد که پيغمبري چون موسي حاضر ميشود براي خاندان شعيب، خدمت کند. 📚سوره قصص، آیات 25 و 26 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 🌱 چادرت ای ماه من...، آغاز صبحی دیگر است. 🌱 ابروانت زیر ابرِ روسری، زیباتر است. 🌱 سخت گیری نیست چادر...، ابتدای راحتی ست. 🌱 دخترم! این بهترین، ارثیۀ یک مادر است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻شما کفش هم که می پوشید، بالاخره پایتان گیر می‎کند. 🔻آدم پا برهنه راه برود راحت تر است، اما تیغ در پایش می‎رود. ✔️کفش بار است، اما این بار را باید کشید. چون که هم بار است و هم . ✔️لباس بار است، حجاب بار است، اما است. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿دخترها مثل سیب‌های، روی درخت هستند. 🌿و بهترین‌‌شان در بالاترین نقطه درخت قرار دارند. 🌿همه مردان بهترینش را نمی‎خواهند؛ چون می‎ترسند در ازای به دست آوردنش، آسیب ببینند و متحمل زحمت بشوند. 🌿بنابراین، آن‎هایی که روی زمین افتاده و به‎دست آوردنش مشکل نیست را، انتخاب می‎کنند. 🌿اما گاهی، سیب‎های قلۀ درخت، فکر می‎کنند که مشکل از آن‎هاست. 🌿در حالی که آن‌ها فوق‎العاده‎اند... 🌴در حقیقت آن‎ها باید صبوری کنند تا مرد درست از راه برسد. مردی که شهامت چیدن سیب را، از بالاترین نقطه درخت، داشته باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 عصر یکی از روزها، وقتی از سرکار به خانه می‌آمد، نگاهش به افتاد که با مشغول صحبت بود. 🗣 🔺 چند روز بعد دوباره این ماجرا تکرار شد. دختر سریع رفت و ابراهیم در مقابل پسر قرار گرفت. 🔺 ابراهیم شروع کرد به سلام و علیک کردن. 🤗 پسر ترسیده بود😥 اما ابراهیم مثل همیشه لبخندی بر لب داشت. ☺️ 🔺 قبل از این که دستش را از دست او جدا کند، گفت: "تو محلۀ ما این چیزها سابقه نداشته؛ من تو و خانواده‎ات را کامل می‎شناسم، اگر واقعاً این دختر رو می‎خوای من با پدرت صحبت می‌کنم که..." 🔺 پسر گفت: "تو رو خدا به بابام چیزی نگو، اشتباه کردم، ببخشید و...🙈" 🔺 ابراهیم گفت: "منظورم رو نفهمیدی! پدرت خونه بزرگی داره و تو هم که تو مغازه او مشغول کار هستی. امشب تو مسجد با پدرت صحبت می‌کنم که انشاءالله بتونی با این دختر کنی"😃 🔺 جوان خجالت زده گفت: "بابام اگه بفهمه خیلی عصبانی میشه".😱 🔺 ابراهیم جواب داد: "حاجی را می‌شناسم. آدم منطقی و خوبیه". 🔺 شب بعد از نماز 📿، ابراهیم با پدر جوان صحبت کرد. 🔺 از ازدواج گفت و اینکه اگر کسی شرایط ازدواج داشته باشه و همسر مناسبی پیدا کنه، باید ازدواج کنه❤️ و این بزرگترها هستند که باید جوانها را کمک کنند.💪 🔺 فردای آن روز هم، مادر ابراهیم با مادر آن جوان صحبت کرد و... 🔺 یک ماه گذشت. ابراهیم وقتی از بازار برمی‌گشت شب بود.🌚 🔺 آخر کوچه چراغانی شده بود. 🎊🎉 🔺 بر لبان نقش بسته بود. 📚 کتاب "از یاد رفته،جلد ۲" https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ‏ کریم تکلیف می‏‌کند که برای ورود به اتاق اذن بگیرد، در حالی که به یکدیگر هستند. امّا برخی افراد، دختر بچه‌ای را که هنوز بالغ نشده است، نیمه عریان در ملأعام می‌‏آورند. 🙄🤭 🔹اگر کسی هم به این گونه رفتار، اعتراض کند، پاسخ می دهند او که هنوز مکلف نشده است! 😟🤫 📌 درحالی‏ که توجّه نمی‏‌کنند در حال فرزندشان هستند و این‏ گونه او را بی‌حیا بار می‌آورند. 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔲 شوخی و رعایت حیا 🔺بزرگ‎ترین آسیبی که در مسأله شوخی کردن وجود دارد، عدم رعایت و خارج شدن از دایره و رفتار است که منجر به ترویج ادبیات جنسی و رفتاری در جامعه خواهد شد. این امر منفی، گاهی به قدری شایع می‌شود که متأسفانه از تریبون مهم‎ترین مراکز اشاعه فرهنگ، یعنی رسوخ می‌کند و فرهنگ غلطی را در بین مردم جامعه نهادینه می‌کند و نیز زمینه را برای قُبح‎شکنی فراهم می‌کند. 🔺در این راستا (ع) سالیان قبل، تلویحاً این خطر را گوشزد کرده بودند که فرمودند: 📛خداوند عزوجل دوست دارد کسى را که در میان جمع شوخى کند؛ به شرط آنکه در آن رعایت شود و ناسزا نباشد؛ 🔰"إِنَّ اللّه عَزَّ وَ جَلَّ یُحِبُّ المُداعِبَ فِى الجَماعَةِ بِلا رَفَثٍ". 🔺بنابراین شایسته است که در شوخی‎ و مزاح، حد و حدود شرعی و اخلاقی رعایت شود و برای خنداندن دیگران دست به هر عملی نزنیم. 📚 منبع: كافى - ط-الاسلامیه -، ج2، ص663، ح4 🔺مسأله بعدی رعایت جنس مخالف است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که اهل‎بیت (ع) ما را از صحبت و مراوده زیاد با پرهیز داده‎اند. 🔺 (ص) در این خصوص می فرمایند: 🔰"مَنْ فَاکهَ امْرَأَةً لَا یمْلِکهَا، حُبِسَ بِکلِّ کلِمَةٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار"؛ 📛کسی که با زن نامحرمی کند، در مقابل هر کلمه ای که در دنیا به او گفته است، هزار سال در دوزخ حبس می شود. 📚 منبع: ميزان الحكمه، ج ۱۲، ص ۴۲۵ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعد از به مدارس 😂 🍀🍀🍀🍀🍀 🔶 (ع) در مورد شاد کردن دل مؤمن، می فرمایند: 🔰 "فَإِنَّهُ لَيْسَ شَيْ‏ءٌ مِنَ‏ الْأَعْمَالِ‏ عِنْدَ اللَّهِ‏ عَزَّ وَ جَلَّ بَعْدَ الْفَرَائِضِ أَفْضَلَ مِنْ إِدْخَالِ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِنِ" 🔷 "بعد از انجام واجبات، نزد خدا عملی با ارزش تر از شاد کردن قلب مؤمن نیست" 📚 منبع: بحار الانوار، ج 75، باب مواعظ الرضا، ص 347 🔶شاد کردن دل مؤمن، محدوده وسیعی را در بر میگیرد، از مزاح با مؤمن و شاد کردن دل او، تا راهنمایی و و و خیرخواهی برای او☺️ 🔶چنان که امام رضا (ع) در حدیث دیگری می فرمایند: 🔰 "مَنْ‏ فَرَّجَ‏ عَنْ‏ مُؤْمِنٍ‏، فَرَّجَ‏ اللَّهُ‏ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ" 🔷 "هر کس اندوه مؤمنی را برطرف کند، خداوند روز قیامت اندوه را از دلش برطرف می سازد" 📚 منبع: كافي، ج‏3، ص 510 🔶وقتی بیکار است، وقتی نیاز به دارد؛ ولی پول و سرمایه کافی ندارد، وقتی کسی گرفتار مواد مخدر شده، وقتی کسی شده و احساس آلودگی می کند و ... کمک کردن به آنها و برطرف ساختن مشکلات مالی و غیرمالی آنان و شاد کردن دل آنان، از وظایف و است. 🔶 بنابراین وقتی مؤمنان جامعه اسلامی و ، با چهرۀ بشّاش، به دور از بذله گویی های نامتعارف، با هم برخورد کنند؛ بی تردید بر های همدیگر اثر مثبت گذاشته و این روحیۀ مثبت، بر زندگی تک تک افراد و به تبع آن جامعه، تأثیر مطلوب خواهد گذاشت. ☺️ https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؟!؟ 🔺سلطه باورنکردنی و گسترده بر افکار و فرهنگ و زندگی ایرانیان، واقعاً وحشتناک است. ❌ اینستاگرام‌ موریانه ای است که مخفیانه و از درون، در حال جویدن ریشه ایرانی و انقلابی و اسلامی است. 🔺باید چند سال آنطرف آب زندگی کنید تا بدانید پورنوگرافی و محصولات پورن در هیچ کشوری به این اندازه، بدون محدودیت سنی و به راحتی و رایگان قابل دسترسی نیست‼️ 🔺حتی تلویزیون های ویژه با کانال های خصوصی هم، برای دسترسی به محصولات پورن، هزینه اشتراک ماهانه گزاف جداگانه از متقاضیان دریافت می کنند‼️ 🔺تلویزیون های دولتی هم از ساعت ۱۰ شب به بعد، فقط در بعضی کانال های خصوصی، فیلمهای تریلر و یا زرد را پخَش می کنند. ❌و اما در کمال تعجب در ایران اسلامی، درصد بسیار بالایی از اعضای خانواده ها؛ از کوکان دبستانی تا سالمندان ۶۰- ۷۰ ساله تا مادرها و پدرها با آزادی کامل و در خلوت خود، به راحتی و بدون هزینه، در حال دیدن صحنه های پورن واضح، آموزش های جنسی، حیوان بازی و... هستند‼️ 🔺از ترویج بی حجابی و خانه های مد که پوشش بی حیایی را تبلیغ می کنند ننویسم بهتر است. ‌‌از مسابقه های خودنمایی دختران دانشجو و محصل و زنان شاغل و خانه دار، در صفحه های مثلاً شخصی و از جولان دهی سلبریتی های بیسواد و غربزده... 📌آیا واقعاً فریادرسی نیست؟!؟ ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزارش مختصری از چهلمین نشست در سال 1398 💢 عنوان نشست: "چگونگی تحقق جریان‎سازی و ایجاد گفتمان در حوزه ، سبک زندگی و خانواده" 💢 ارائه دهنده: آقای علی جمعه، دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد 💢 زمان: چهارشنبه 23 بهمن ساعت 15:30 🔸 در این نشست، آقای شریف ضمن معرفی مختصر مجموعه نهاد رهبری و فعالیت‎های فرهنگی ویژه دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، به ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه خود در خصوص امر پرداختند و برخی از نتایج فعالیت‎ها و طرح‎های پیشنهادی خود را بیان نمودند. ایشان طبق طرحی که دارند، قصد بهینه نمودن شرایط و ایجاد زمینه آسان‎تر ازدواج دانشجویان مجرد و تحکیم زندگی دانشجویان متأهل را در دستور کار خود قرار داده‌اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔸 آقای شریف 🔺 پانزده سال توفیق خدمت در دانشگاه را دارم. گزارش چهار ساله دبیری ستاد ازدواج دانشجویی را ارئه میکنم که اعم از، خدمات مشاوره ای، خدمات آموزشی و خدمات همسرگزینی است. همه این کارها در سطح دانشگاه فردوسی انجام شده است. اما متأسفانه امر ازدواج در سومین دانشگاه کشور، فقط با چند نفر صورت می پذیرد! کار فرهنگی کار دراز مدتی است و انتظار بازخورد سریع نداریم، اما توان جلوگیری از راه درروها را نیز نداریم. باید رویکردها را به سمت مردمی شدن سوق دهیم. ادعا و قرار ما چیست و الان در چه مرحله‌ای هستیم؟ در این مدل ارائه شده، اگر در ابتدای امر، تنها یک رشته را در یک دانشکده در نظر بگیریم و در آن رشته، یک مقطع را بررسی کنیم، کار بهتر می شود. مثلاً ببینیم در مقطع کارشناسی و رشته فلان، چند نفر دختر و چند نفر پسر هستند و وضعیت آنها از نظر سن و تأهل و تجرد چگونه است. بنابراین برای رسیدن به هدف، از میان کل دانشکده‎ها در دانشگاه فردوسی مشهد، در مرحله اول دانشکده علوم اداری و اقتصادی را با پنج گروه اقتصاد، مدیریت، حسابداری، حقوق و علوم سیاسی، انتخاب کردیم و از میان دانشجویان نیز، دانشجویان رشته اقتصاد (در مجموع 563 نفر) و از بین دانشجویان این رشته نیز مقطع کارشناسی (مجردها 272 نفر و متأهل‎ها 27 نفر) را برگزیدیم. متأسفانه ۸۰ درصد دانشکده علوم اداری و اقتصادی درگیر روابط دوستی با جنس مخالف هستند. 🔺 ما در این مدل خود روی اعضای هیئت علمی خیلی حساب باز کردیم، اما نکته مهم این است که بیشتر دغدغه مدیران و اساتید دانشگاه، سطح علمی است و روی موفقیت علمی وقت می‌گذارند. فقر گفتگویی شدیدی در این زمینه وجود دارد. جریان‌سازی نیاز به وقت گذاشتن و پیگیری مستمر دارد. اما اکثر اساتید بر این باورند که این مسئله (ازدواج دانشجویان) به ما ربطی ندارد و ستاد ازدواج دانشجویی به شکست می انجامد و فایده ای ندارد (تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اداری، 79 نفر می باشد). ما برای متأهلین که قهرمانان ملی به حساب می آیند، چه کرده‌ایم؟ اگر در این سطح نتوانیم نمونه موفق داشته باشیم، در جاهای کلان تر نیز نمی‌توانیم. چرا ما حال زوجین را خوب نمی کنیم تا از ازدواج خود رضایت داشته باشند و دیگران را نیز به این امر مقدس تشویق کنند؟ برای پایداری ازدواج در دانشکده علوم اداری و اقتصادی، ارزشی به عنوان محور دیده نشده است. متأسفانه برای دانشگاه سبز استیکر طراحی و تعبیه می‌شود! اما برای ازدواج خیر. از طرح‎ها و پروژه‌های عملیاتی انجام شده می‎توان به طرح مدرسه زندگی، کافه گفتگو، اردوهای تفریحی فرهنگی سلام زندگی، خوشه‎بندی زوجین دانشکده، گوش شنوای من باش و طرح واسطه‎گری ازدواج اشاره نمود، که شامل دانشجویان مجرد، دانشجویان متأهل و والدین می‌گردد. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از برخی نظرات اعضای حاضر در کارگروه: 🔺 آقای عطاری: بنده معتقدم که برای پر باری زمین، اول باید آن را از حالت شوره زاری درآورد و پربار نمود. متأسفانه در دانشگاه، روابط خاصی در خصوص هیئت علمی ها حاکم است و اگر برخی از این رابطه ها، در بین آنها وجود نداشته باشد، مشکل ساز است! گاهی دیده می شود برخی از اساتید متأهل، با دختران و پسران دانشجو، روابطی فراتر از رابطه استادی و شاگردی دارند. متأسفانه یکی از هزینه‌های تهاجم فرهنگی همین است. دشمن میلیاردها تومان در این عرصه خرج می‌کند، در حالی که ما ریالی در این خصوص هزینه نمی‌کنیم. کار جهادی، کار هیئتی و خیریه‌ی و غیره از عهده نهاد رهبری بر می آید و می توان از این ظرفیت استفاده کرد. دوم اینکه بعد از پاکسازی زمینه، به کسانی که همراه این مسئله هستند امتیاز داده شود. ضمناً حدود 200 استاد حق التدریسی داریم که بعضاً شنیده‌ام، برخی از آنان به دانشجویان می گویند که چگونه رفتار کنید (نوع پوشش، گویش و رفتار) که مورد توجه اساتید در نمره دهی و ... قرار بگیرید. 🔺 آقای دکتر تقی پور: یکی از اشکالات نهاد این است که در خیلی از موضوعات ورود کرده، اما اثر لازم را ندارد و این کار را سخت می‌کند. اگر روزی درب معاونت آموزشی و نهاد رهبری هر دو بسته شود، بسته شدن نهاد چه تنشی در دانشجویی ایجاد میکند؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم دکتر شیبانیان: دغدغه مندی شما قابل تقدیر است. اما نقش نهاد رهبری بسیار کمرنگ است. در مواردی که شخصاً در جریان هستم؛ دانشجو از موارد فساد اخلاقی به نهاد مراجعه کرده اما اقدامی از سوی نهاد نشده است! ظاهراً نهاد، قدرتی در دانشگاه ندارد. اساتید در دانشگاه نقش الگو را ایفا می کنند و تأثیر این الگوها بسیار زیاد است. آیا نهاد می تواند با این الگوها برابری کند یا خیر؟! باید مشخص شود که مرزها و خط قرمز هایی در دانشگاه وجود دارد و این مسئله باید توسط نهاد پیگیری شود. حساسیت زدایی چند مرحله دارد. گفته می ‌شود که اساتید می‌بایست نقشی فراتر از آموزش داشته باشند، اما بعضاً اساتیدی که ۱۰ دقیقه از زمان تدریس خود را به امور غیر آموزشی اختصاص دهند و به نوعی نقش فرهنگی داشته باشند، برخی شاکی می‌شوند و مسئولین نیز از آن عدۀ قلیل حمایت می‌کنند. نهاد باید به فسادهای اخلاقی ورود کند، تا دانشگاه به خودش بیاید. به نظر نقش نهاد به یک نقش نمایشی تبدیل شده است. متأسفانه دیده شده که برخی از اساتید مشکل دار، برای تقویت رزومه و مطلوبیت وجهه خود، با نهاد همکاری‌های دارند! بنابراین نقش نهاد می بایست عمیق تر شود. 🔺 آقای بنده ئی: ضرورت ازدواج دانشجویی امری پسندیده است. آسیب‌های این طرح باید شناسایی شود. چراکه غول سنگین ازدواج، اشتغال و مسکن جلوی راه دانشجو است. ضمناً استفاده از خیران در این زمینه بسیار کمک کننده است. خیری را می شناختم که زمینه ازدواج ۷ هزار نفر را تسهیل کرده بود و نکته بعدی اینکه بهترین سفیران طرح شما، متأهلینی هستند که ازدواج موفقی داشتند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر اسلامیان: ارائه متفاوت و خوبی بود؛ اما این مسئله را که مطرح کردید مدل نبود. صرفاً یک ساختار تشکیلاتی بود. جریان سازی و گفتمان سازی هم نبود. اینکه شما فرمودید که ما هر استادی را برای سخنرانی ها دعوت نمی‌کنیم، چون دانشگاه فردوسی هستیم را نمی پذیرم. چراکه تصویر برخی آنانی را که در ارائه شما به عنوان نمونه دیدم، شایسته صحبت در خصوص ازدواج نسل دهه ۸۰ نیستند. ضمناً استراتژی راهبردی شما نیز اشتباه است. شما در هیئت اندیشه ورز جای خانواده و جامعه را تعیین نکردید. شما می خواهید چه بگویید؟ نکته بعدی اینکه اگر دعوت از والدین از سمت بیت المال باشد، باید پرسید که آیا واقعا این امر فایده ای دارد یا خیر؟ در نهایت اینکه، بنده شخصاً با گذاشتن یک هفته وقت و ۵۰ ساعت زمان، مدلی را برای کار در این زمینه ارائه خواهم داد. 🔺 آقای دکتر صابری: نقدها بعضاً وارد است. فکر نمی‌کنم طرح شما عملی باشد. سبک زندگی در این میان مطرح است و بحث ایدئولوژی. وقتی دروس پای پای غربی دارد و اساتید هم با اغماض پذیرفته شده‌اند و به دانشگاه ورود کردند، چه انتظاری می‌توان داشت؟ زندگی ها غربی شده است و دانشگاه سبز هم همینطور. شما در نهاد رهبری، نه در انتخاب اساتید و نه در انتخاب مدیران دخالتی نداشتید. متاسفانه در اثر برخی انتخاب‌های ناصحیح در دانشگاه، دانشجویان هم غربی می شوند. شما در میان سخنان خود، از واژه پایداری استفاده کردید؛ منظورتان را از این واژه متوجه نشدم. در ضمن دانشگاه ها هم با هم متفاوت هستند و وظیفه همه دانشگاه ها اشتغال آفرینی نیست. برای به دست آوردن هر چیزی باید ساختار و بستر وجود داشته باشد. اما گاهی استادی که خودش دانشجو را منحرف می‌کند، از او تقدیر می‌شود و از او می‌خواهند که دانشجو را نیز ارشاد کند! شما در چه بستری می خواهید کار کنید؟ آیا بستر فراهم است؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: فرض کنید آقای شریف، جریان سازی و گفتمان سازی را مطرح نکرده باشند، آیا باز هم طرح ایشان موفق خواهد بود یا خیر؟ 🔺 خانم خالق نیا: با توجه به انتقادهایی که مطرح است، کدام یک از بزرگواران حاضر هستند که هفته ای دو ساعت برای این مسئله وقت بگذارند؟ 🔺 آقای شریف: برای برخی انتقادها واقعاً پاسخی ندارم. اذعان دارم که مدیران و مسئولینی که چنین طرز فکرهایی را دارند سرعت ما را کند کردند. ما فوق العاده در این حوزه عقب هستیم. جنس مذاکرات ما در دانشگاه چهره به چهره است، اما من از وسط میدان اجرا صحبت می‌کنم. اگر تازه کار بودم، مطمئناً سریع کنار می کشیدم. چند نفر مثل من هستند که این مسئله (ازدواج دانشجویی) را مانند من پیگیری می‌کنند؟!؟ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴 پسر جوان با خشونت و پرخاشگری، در یکی از خیابان های مشهد، خواهرش را به دلیل فرار از منزل، به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد. 🔵 دختر 19 ساله، در دایره اجتماعی کلانتری، علت فرارش را از خانه چنین بیان کرد: 🔺 "خانواده ام بدلیل حساسیتی که روی من داشتند، درباره من سختگیری بیش از حدی به خرج می دادند. 🔺 همیشه بابت تبعیضی که والدینم بین من و برادرانم می گذاشتند، رنج می بردم. 🔺 با احساس دلتنگی و افسردگی بزرگ شدم. 🔺 پدر و دو برادرم حتی یک لبخند را از من دریغ می کردند". 🔺 حدود ۲ ماه قبل با برادر یکی از همکلاسی هایم آشنا شدم. شنیدن جملاتی مثل "" و "" از زبان این خیلی برایم جذاب بود. 🔺 من او را خوردم و این رابطه به سوءاستفاده ختم شد و از روی ترس فراری شدم. 🔺 "ای کاش به جای آن که از زبان جمله "دوستت دارم" را بشنوم، از زبان و و می شنیدم تا این مشکلات برایم به وجود نمی آمد". http://www.ghatreh.com/news/nn52386738/ 💠 در شرایطی به وجود می آید که تربیتی در خانواده وجود ندارد؛ خانواده از هم گسسته و ناسالم است و یا نقشهای صحیح و خود را اعمال نمیکنند. 🔥 هنگامی که دختری فرار میکند، خود، خانواده و جامعه را، تا شعاعی وسیع، در معرض آسیب های بسیار قرار میدهد. 🔥 فرار آغاز بی خانمانی و بی پناهی است و زمینۀ ارتکاب بسیاری از جرایم می باشد. 🔥 با فرار، جایگاه والای یک زن شکسته میشود و این عمق یک فاجعه است. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 اولین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💬 عنوان نشست:" تصویر بی روتوش غرب" 👤ارائه دهنده: جناب آقای دکتر سید مجید صابری فتحی، هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saberifathi 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔺 ضمناً در صورت درخواست بزرگواران، اطلاعات تکمیلی نیز، متعاقباً اعلام خواهد شد. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔴آیا بر و اثر دارد؟ 🔻 عامل Covid-19 از طریق پروتئین S مستقیماً به گیرنده‌های ACE2 وصل می‌شود و بر عملکرد آن اثر می‌گذارد. این گیرنده‌ها در بافت‌های چندین ارگان به وفور موجود و فعال هستند. از جمله ریه، کلیه و روده‌ها. از طرف دیگر اثبات شده است که هر دو پروتئین ACE1 و ACE2 در فیزیولوژی و پاتولوژی دستگاه تناسلی نیز اثر گذارند. 🔻 هرچند مطالعات دقیق‌تری لازم است؛ اما پژوهشگران در ووهان چین معتقدند، بیماری Covid-19 می‌توانند منجر به کاهش Libido (میل جنسی) گردند. 🔻 در مطالعات پیشین توسط محققان دانشگاه Zhejiang چین کشف شد که تغییرات در بیان آنزیم مبدل آنژیوتانسین-۱ و ۲ و ۳ می‌تواند یکی از دلایل مهم ناباروری در هر دو جنس مرد و زن باشد‌. البته در مورد ACE 3 بعنوان یک شبه ژن (Pseudogene) در انسان نیاز به تحقیقات بیشتری است. 🔻مطالعات دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌دهد داروهای مهار کننده رسپتور آنژیوتانسین-۲ می‌توانند موجب کاهش میل و فانتزی‌های جنسی شوند. 🔻 با توجه به مطالعات قبلی و همچنین با در نظر گرفتن نحوه عمل ویروس کرونا جدید که از طریق حمله به گیرنده‌های ACE2 عمل می‌کند می‌توان نتیجه گرفت که شاید با اتمام پاندمی Covid-19 در بیماران مبتلا، عوارضی همانند ناباروری و یا کاهش میل جنسی شایع‌تر باشد که چگونگی ابتلا و میزان شدت آن در افراد مختلف نیازمند مطالعه دقیق در آینده است. 🔻بنابراین ممکن است مراجعات به کلینیک‌های ناباروری افزایش یابد. ✍️ دکتر ، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی @HalalZadeha https://eitaa.com/umefafgaraei