eitaa logo
عقلانیت انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
672 عکس
205 ویدیو
56 فایل
انقلاب اسلامی به زعامت امام خمینی، محصول حکمت و عقلانیت اجتماعی متفکران انقلاب اسلامی است که نمونه‌ی آن کتاب‌های «اصول فلسفه و روش رئالیسم» علامه طباطبایی و شهید مطهری و «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» اثر آیت الله خامنه‌ای است. @Taha_121
مشاهده در ایتا
دانلود
مسئولیت اجتماعی در پرتو نهضت عاشورا ج۱۰.mp3
زمان: حجم: 21.79M
📌مسئولیت اجتماعی در پرتو نهضت عاشورا 🎙سخنران: حجت الاسلام سید مهدی موسوی 🔹جلسه دهم و آخر: شام عاشورا ۲۶ تیر ۱۴۰۳ 🔸تهران، نارمک، هیأت محبین الرضا علیه السلام (دبیرستان کمال) ۳۶ دقیقه 🔹محورهای بحث ۱. تفاوت «محب اهلبیت بودن» با «شیعه بودن»؛ ۲. «شیعه بودن» مسئولیت است و هر محبی وارد منزل و مقام شیعه بودن نشده است. ۳. مسئولیت «شیعه بودن». ۴. «شیعه بودن» نیازمند مطالعه مداوم و مستمر معارف اهلبیت و کتابهایی نظیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و کافی است. ۵. پایان عزاداری‌ها آغازی بر مطالعه عمیق معارف اهلبیت و انس با روایات معصومین است. ۶. «شیعه بودن» با کیفیت کار و مسئولیت انسان و میزان عقلانیت و علم‌آموزی انسان شناخته می‌شود. ۷. مشکل بزرگ جامعه اسلامی بعد از رسول اکرم در انحراف از کرامت انسان و مسئولیت‌های اجتماعی مسلمین بود. سقیفه موجب شد که به تدریج کرامت انسان تضعیف شود و حقیقت مسئولیت‌های اجتماعی به نوعی حق عشیره‌ای و ریاست عامه تبدیل شود. ۸. امام حسین علیه السلام در خطبه منا حدود دو سال قبل از نهضت عاشورا، به آسیب شناسی جامعه اسلامی پرداختند و ریشه‌های انحراف را تبیین فرمودند و رسالت علما و خواص را یاد آور شدند. ۹. در فراض پایانی خطبه به چهار اصل مسئولیت اجتماعی و وظیفه حاکمیت اسلامی اشاره کردند: «هدف ما آن است که: ۱. نشانه های دین تو را آشکار سازیم و ۲. اصلاح و درستی را در همه بلاد بر ملا کنیم و ۳. بندگان مظلومت در امنیت و آسودگی باشند و ۴. فرایض و سنّت ها و احکامت مورد عمل قرار گیرد.» https://eitaa.com/usul121/1502
📌 مسئولیت اجتماعی در پرتو نهضت عاشورا ❇️ جمع بندی و برخی از مطالبی که فرصت تبیین و تفسیر آنها در ده شب اول محرم ۱۴۰۳ فراهم نشد: ۱. هدف از خدمت انسان، رشد و کمال جامع و سعادت ابدی است. فعلیت به کرامت و شرافت ذاتی انسان است که در بدو خلقت بالقوه است و در معرض غفلت و تضعیف است. ۲. این دنیا ظرفیت و لیاقت وجود انسان را ندارد چرا که انسان فطرتا میل به کمال نامحدود زیبایی مطلق رفاه و آزادی مطلق دارد و این جهان محدود، متغیر و قلیل است. ۳. این جهان چون محدود است با تعارض منافع و تضادهای اجتماعی همراه است که موجب رشد کمالات انسان می‌شود. جوهره‌ی انسان در شرایط سخت و ناگوار شکوفا می‌شود. این جهان محل ابتلائات و آزمایش‌های مختلف است تا انسان ساخته شود و بهترین‌ها گزینش شود. ۴. هرچقدر جامعه پیچیده‌تر و متکثرتر شود بر حجم و عمق این ابتلائات و سختی‌ها افزوده می‌شود. دنیا با زرق و برق‌هایش وجذابیتهایش انسان را به خود مشغول می‌کند و از حقیقت عالی و کرامت و شرافت باز می‌دارد و از همین جا، زیاده‌خواهی ها، اختلافات، ظلم‌ها، جنگ‌ها و کشتارها بیشتر و گسترده‌تر می‌شود. تلاش برای سیری و سرشارشدگی از لذت‌های مادّی منتهی به سطحی عمیق از بی‌معنایی و حس تهی‌بودگی می‌شود. ۵. در برابر ابتلائات و سختی‌ها و مشکلات نباید بی طرف و بی تفاوت بود بلکه باید کنشگر فعال بود و تلاش کرد از میزان ابتلاءات و سخنی‌ها کم کرد و محیط زندگی را برای رشد و تعالی فراهم کرد. همین فلسفه‌ی وجودی «مسئولیت اجتماعی» است که نسبت به اقربا بر اساس «احسان» است و نسبت به عموم جامعه بر پایه «عدالت و قسط» است. هدف از عدالت در جامعه، ایجاد تعادل و توازن در همه‌ی بخشهای زندگی است تا محیط رشد و کنش‌گری مسئولانه‌ی همه‌ی آحاد جامعه فراهم شود. ۶. در چنین شرایطی مسئولیت اجتماعی بر دوش همه‌ی افراد جامعه بار می‌شود. بخصوص خواص جامعه، دانشمندان و عالمان ، صاحبان منزلت اجتماعی . ۷. امام حسین در خطبه‌ی منا به خوبی این مسئولیت بزرگ را شرح داده است. ۸. ایشان با اشاره به تجربه قوم بنی اسرائیل و استناد به آیات قرآن کریم، مسیر امروز ما را مشخص کرده است. ۹. قیام و نهضت امام حسین علیه السلام تحقق این مسئولیت اجتماعی بزرگ بود. قیام برای خدا و اعاده سنت رسول کرم (ص) بود. «اَللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ إِنَّهُ لَمْ یَکُنْ مَا کَانَ مِنَّا تَنافُساً فِی سُلْطان وَ لا التماساً مِنْ فُضُولِ لْحُطامِ، وَ لکِنْ لِنَرَیَ الْمَعالِمَ مِنْ دِینِکَ، وَ نُظْهِرَ الاِصْلاحَ فِی بِلادِکَ، وَ یَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِکَ، وَ یُعْمَلُ بِفَرَائِضِکَ وَ سُنَّتِکَ وَ أَحْکامِکَ؛ خداوندا! تو می دانی که آنچه از ما صورت گرفت، به خاطر رقابت در امر زمامداری و یا به چنگ آوردن ثروت و مال نبود، بلکه هدف ما آن است که ۱. نشانه های دین تو را آشکار سازیم و ۲. اصلاح و درستی را در همه بلاد بر ملا کنیم و ۳. بندگان مظلومت در امنیت و آسودگی باشند و ۴. فرایض و سنّت ها و احکامت مورد عمل قرار گیرد.» ۱۰. نهضت حضرت زینب (سلام الله علیها) و امام سجاد علیه السلام و اسرای کربلا در جهت امتداد این نهضت بزرگ و مسئولیت اجتماعی بود البته در سنگر تبیین و تبلیغ و رسانه. ۱۱. امروز هیئت‌های ما و شیعیان آن امام همام باید در صدد تبیین و تحقق آن چهار اقدام بزرگ باشند. ۱۲. در مکتب عاشورا، انسان به عنوان یک انسان متعهد و مسئول شناخته می‌شود که در پرتو تآمل در عاشورا و سیره و سنت امام حسین و یاران او، معیت و همراهی می‌یابد . در این نگرش قرار نیست همچون مسیحیت گناهان ما با خون شهدا شسته شود، بلکه از رهگذر عقلانیت و تأمل در الگوی زندگی شهیدان کربلا و التزام و تعهد به اخلاق دینی و اصول معنوی‌ و اجتماعی، آدمی بتواند راه صلاح و سعادت را برود و گناهان فردی و اجتماعی را از بین ببرد. ۱۳. عزاداری و بخصوص اشک، مقدمه ای برای رقت قلب، احساس تعلق خاطر و همراهی با امام حسین در جهت پذیرش این مسئولیت بزرگ است. چرا که زیر بار مسئولیت‌های بزرگ به الگو متعالی و پشتیبانی فکری، روحی و معنوی نیازمند است. ۱۴. در منطق قرآن و مکتب اهلبیت (ع) مسئولیت اجتماعی چند ویژگی مهم دارد: ۱- هماهنگ با سعادت و رشد جامع و مصالح واقعی است. ۲- ضرر و زیانی در آن نیست. ۳- در برابر نعمت‌ها و فرصت‌هایی است که در اختیار انسان است لذا گزاف نیست. ۴- به اندازه مقدورات و امکانات انسان است تکلیف ما با یطاق نیست. ۵- مسئولیت اجتماعی انسان، همگانی، جمعی و عمومی و مردمی است و صرفا شخصی و فردی نیست. (سوره توبه آیه ۸۲) وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَٰئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ
📌 فلسفه بکا و تباکی برای حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) ◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. ◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. ◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. ◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ https://eitaa.com/usul121/1504
📌 درآمدی بر عقلانیت اجتماعی انقلاب اسلامی ❇️ مدعا: ✔️بزرگترین بحران جامعه ایران: تشتت فکری ومعرفتی و از هم‌گسیختگی اجتماعی است. ✔️ریشه اساسی آن ضعف عقلانیت اجتماعی وغفلت ازعقلانیت انقلاب اسلامی است. ✔️حل بحران در گرو بازخوانی عقلانیت انقلاب اسلامی براساس آثار و اندیشه‌های امام خمینی ومتفکران اصیل انقلاب و عرضه‌ی آن به عنوان یک ، و است. ❇️ شرح: 🔹 براساس «جامعه‌شناسی متعالیه»، بنیاد جامعه بر سطحی از عقل و نوعی از عقلانیت استوار است که به واسطه‌ی آن الگویی ازمناسبات انسانی و ساختارهای اجتماعی ساخته می‌شود که اگر هویت بینااذهانی وعمومی به خود بگیرد به «فرهنگ» تبدیل می‌شود. 🔸 «فرهنگ» روح حاکم بر جامعه است که همچون هوا امکان زیستن در منطقه‌ای را برای انسان فراهم می‌سازد. هر فرهنگی حاوی مجموعه‌ای از معانی، آرمانها و ارزشهاست که نوع خاصی از زیستن وزندگی انسان را پیشنهاد و امکانات آن را فراهم می‌سازد. از این رو، هر جامعه‌ای یک «جهان معنایی» است که قوام آن به فرهنگ است و زیرساخت آن را فکر و اندیشه‌ی ناظر به عمل و زندگی تشکیل می‌دهد. 🔹 در درون یک جهان معنایی و براساس یک دستگاه محاسباتی و عقلانیت اجتماعی، نوعی از مناسبات انسانی شکل می‌گیرد. بهترین جامعه، جامعه‌ای است که بیشترین ظرفیت را برای اخوت و همبستگی اجتماعی همه‌ی آحاد جامعه را فراهم کند و از اختلافات و تقابلهای فکری و سیاسی بکاهد. 🔸 این مهم نیازمند به یک دستگاه منطقی و عقلانی توانمند است که توان تبیین «وحدت» و «کثرت» را به نحو «تشکیکی» و سلسله مراتبی داشته باشد به نحوی که امکان جمع سالم میان همه‌ی لایه‌های هستی و سطوح مختلف زندگی را فراهم سازد. این دستگاه منطقی و عقلانی باید بتواند تضادها و تعارض‌های اجتماعی را به درستی تبیین کند و ضمن ریشه‌یابی و تبیین چرایی آن، راه‌های خروج از تضادها و تعارض‌های اجتماعی را در مسیر تعالی و پیشرفت جامعه تجویز کند. 🔹 «عقلانیت» برآیند جمعی و منسجم و واحد مجموعه‌ای از دغدغه‌ها، نیازها، دانش‌ها، تجارب ناظر به زندگی و کنش‌گری انسان است که گاه به یک فرد و گاه به یک جامعه و تمدن نسبت داده می‌شود. از این رو، «عقلانیت» را نباید همان «عقل» پنداشت و آن را به سطح فلسفه و دانش و یا نظریه و فرضیه فروکاست. بلکه عقلانیت آن روح حاکم و نرم‌افزار محاسباتی حاکم بر ذهن فرد و یا فرهنگ جامعه است که به زندگی معنا و به کنش‌ها و تصمیم‌های انسان نظم می‌دهد. 🔸 انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، محصول یک «عقلانیت» منسجم و جامع است که برآیند معارف اسلامی(قرآن و حدیث)، علوم اسلامی (منطق و فلسفه، اخلاق و عرفان، فقه و اصول، تاریخ و تراجم) و تجارب اجتماعی و سیاسی عالمان و مردم ایران بخصوص از دوران صفویه تا انقلاب اسلامی است. امام خمینی (ره) و برخی از شاگردان ایشان همچون آیت الله شهید مطهری، آیت الله شهید بهشتی، آیت الله شهید باهنر، آیت الله شهید مفتح، آیت الله خامنه‌ای و ده‌ها شخصیت دیگر توانستند با استفاده از همه‌ی این معارف، علوم و تجارب، الگویی از عقلانیت اجتماعی و دستگاه محاسباتی را طراحی و عرضه کنند که انسان مسلمان ایرانی بتواند نسبت خود را با «سنت و تجدد»، «گذسته و آینده»، «شرق و غرب»، «علم و تمدن»، «استبداد و استکبار» به درستی تبیین کند و از همه‌ی ظرفیت‌های ممکنِ فکری، علمی، انسانی، اداری و رسانه‌ای در جهت تعمیق و ترویج این عقلانیت در حوزه‌ی عمومی استفاده کند. 🔹 با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی و تدوین قانون اساسی، به تدریج و خیلی آرام در برخی از بخشهای جامعه، این عقلانیت نادیده گرفته شد و هرچقدر جلوتر آمدیم، آثار و اندیشه‌های سازنده‌ی انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شد و تفکرات دیگر جایگزین شد. دولت‌ها نیز یکی پس از دیگری آمدند و علی رغم تذکرات امام و رهبری در عقلانیت و متفکران اصیل انقلاب اسلامی، به اندیشه‌ها و شخصیت‌های دیگری مراجعه کردند و بر آن اساس تصمیمات کلان و خرد جامعه را ریل‌گذاری کردند. 🔸 این تغییر جهت‌ها وجایگزین‌سازی‌ها، لزوما محصول لجاجت وخیانت نبوده است بلکه دربسیاری ازمواقع نتیجه‌ی جهل به آثار واندیشه‌ی رهبران ومتفکران انقلاب اسلامی وبدفهمی‌ها و شعارزدگی‌ها بوده است. انصافا ما نسبت به مکتب فکری وعقلانیت انقلاب اسلامی بسیار کم کاری کرده‌ایم و با شعارزدی وسطحی‌انگاری عمق مکتب فکری و عقلانیت انقلاب اسلامی و رهبران آن را نشناخته‌ایم ونتوانسته‌ایم آن رابه عنوان یک دستگاه محاسباتی و نرم‌افزار تصمیم‌گیری وکنش‌گری به جامعه عرضه کنیم. 🔹بازخوانی این عقلانیت وچگونگی جمع سالم میان همه‌ی علوم ونیروها در عین استفاده ازعلوم وتجارب بشری درسایر کشورها در فرآیند انقلاب اسلامی و گام اول انقلاب، یک ضرورت اساسی برای حرکت همه‌ی مجموعه‌های انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی است.
📌 سوز و گداز خوارجی بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مكرر این جمله‌ی امیرالمؤمنین را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان كردم كه فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». میدانید، سختی پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائی را میزد كه دوست میزند؛ همان نماز جماعت را كه تو اردوگاه امیرالمؤمنین میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند. حالا شما باشید، چه كار میكنید؟ به شما میگویند: آقا! این طرفِ مقابل، باطل است. شما میگوئید: اِ، با این نماز، با این عبادت! بعضی‌شان مثل خوارج كه خیلی هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خیلی. امیرالمؤمنین از تاریكی شب استفاده كرد و از اردوگاه خوارج عبور كرد، دید یكی دارد با صدای خوشی میخواند: «أمّن هو قانت ءاناء اللّیل»- آیه‌ی قرآن را نصفه شب دارد میخواند؛ با صدای خیلی گرم و تكان دهنده‌ای - یك نفر كنار حضرت بود، گفت: یا امیرالمؤمنین! به به! خوش به حال این كسی كه دارد این آیه را به این قشنگی میخواند. ای كاش من یك موئی در بدن او بودم؛ چون او به بهشت میرود؛ حتماً، یقیناً؛ من هم با بركت او به بهشت میروم. این گذشت، جنگ نهروان شروع شد. بعد كه دشمنان كشته شدند و مغلوب شدند، امیرالمؤمنین آمد بالاسر كشته‌های دشمن، همین طور عبور میكرد و میگفت بعضی‌ها را كه به رو افتاده بودند، بلندشان كنید؛ بلند میكردند، حضرت با اینها حرف میزد. آنها مرده بودند، اما میخواست اصحاب بشنوند. یكی را گفت بلند كنید، بلند كردند. به همان كسی كه آن شب همراهش بود، حضرت فرمود: این شخص را میشناسی؟ گفت: نه. گفت: این همان كسی است كه تو آرزو كردی یك مو از بدن او باشی، كه آن شب داشت آن قرآن را با آن لحن سوزناك میخواند! اینجا در مقابل قرآن ناطق، امیرالمؤمنین (علیه افضل صلوات المصلّین) میایستد، شمشیر میكشد! چون بصیرت نیست؛ بصیرت نیست، نمیتواند اوضاع را بفهمد. ۱۳۸۸/۰۵/۰۵ بیانات در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر https://eitaa.com/usul121/1506
📌 شکست جلیلی، خیانت یا جهاد؟؟؟ این روزها در فضای مجازی دو تحلیل متضاد از عملکرد سعید جلیلی و شکست وی در انتخابات ۱۴۰۳ علی‌رغم انواع و اقسام دوپینگ های سیاسی، مذهبی و ... ارائه می‌شود. برخی اقدامات وحدت شکنانه وی و بی‌اخلاقی‌ها و تخریب‌های گسترده‌ی هوادارانش را خیانت به جبهه انقلاب می‌خوانند و او را مسبب اصلی دولت حسن روحانی و دولت پزشکیان-ظریف می‌دانند. برخی دیگر رفتارهای جلیلی و هواداران وی را مصداق جهاد می‌خوانند و به تعریف و تبیین این جهاد منحصر به فرد می‌پردازند و درصدد توسعه‌ی آن به همه‌ی عرصه‌های اجتماعی هستند؟ اما این پرسش همچنان داغ است که شکست جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کدام یک از این دو است؟ پاسخ به این مهم نیازمند به داده‌های بیشتر و تحلیل‌های عمیق‌تر است. نباید با سطحی نگری، یک پدیده اجتماعی چند لایه و چند سطحی را به یک حیثیت آن تقلیل داد. https://eitaa.com/usul121/1507
هدایت شده از تأملات اجتماعی
این حرف رنانی، همان پشت پرده حرفهای داوری اردکانی در روزهای منتهی به انتخابات است و نشان می دهد در شرایطی که انقلابی ها در دوگانه ی جلیلی قالیباف دست و پا می زدند، دیگران برای چه زمانی داشتند برنامه ریزی می کردند. @taamollat
هدایت شده از محمدباقر قالیباف
3.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 قالیباف: دوقطبی‌های جعلی حل مشکلات را از مدار خارج می‌کند؛ به عقلانیت انقلابی نیاز داریم | نه با واداداگی به جایی می‌رسیم، نه با تحجر 🔖 محمدباقر قالیباف، در جمع فعالان ستادهای تهران در انتخابات ۱۴۰۳ 📮 کانال اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف ▫️ @Ghalibaf 🔗 Ghalibaf.ir
هدایت شده از محمدباقر قالیباف
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 تشکر قالیباف از علما و نخبگانی که در انتخابات از وی حمایت کردند | قالیباف: برخی که ادعای دینداری و انقلابیگری داشتند به این علما و نخبگان توهین کردند | مارپیچ سکوت شکسته شد | باید  روشنگری کنیم | تا کی باید تحت خفقان این تخریب‌ها باشیم 🔖 محمدباقر قالیباف، در جمع فعالان ستادهای تهران در انتخابات ۱۴۰۳ 📮 کانال اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف ▫️ @Ghalibaf 🔗 Ghalibaf.ir
تربیت سیاسی .mp3
زمان: حجم: 30.9M
📌الگوی تربیت سیاسی در بستر نظام اسلامی 🎙استاد: حجت الاسلام سید مهدی موسوی ۳۱ تیر ۱۴۰۲ قم: طلاب پاکستان https://eitaa.com/usul121/1511
زمان: حجم: 3.25M
📌تحلیلی از کلام امام خمینی (ره) در پاسخ به یک پرسش در باب انتخاب مردم تحلیل شما از این کلام حضرت امام خمینی(س) و نظایر آن چیست: «ما می‌گوییم که باید رئیس یک مملکتی را خود ما، خود جمعیت، خود ملت تعیین کند. قهراً وقتی که یک ملتی می‌خواهد یک کسی را برای سرنوشت مملکت خودش تعیین کند، این یک آدم صحیح را تعیین می‌کند نه یک آدم فاسدی را؛ و قهراً اشتباه در سی میلیون جمعیت نخواهد شد.» ۱۰ دی ۵۷ همچنین در بیانات مهم امام خمینی در جمع ایرانیان مقیم خارج جلد 5 - صفحه 319 https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/5/title/76 🎙 حجت الاسلام سید مهدی موسوی ۷ مرداد ۱۴۰۳ https://eitaa.com/usul121/1512
2.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍 قالیباف رئیس مجلس: امروز ما به استقرار یک دولت تراز با عقلانیت انقلابی نیازمندیم؛ دولتی که بتواند آرمان‌ها را مبتنی بر واقعیت‌ها دنبال کند 🔹تمامی ارکان و قوا باید عزمی جدید در تحول ادارۀ کشور داشته باشند و در این مسیر با قوۀ مجریه همراه شوند. 🔹مجلس در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور در کنار قوۀ مجریه خواهد بود 🆔 @ghalibaffan