eitaa logo
کشکولِ غیرِ سیاسیِ احمدیاسر وافی
1.2هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3هزار ویدیو
53 فایل
@ahmadyaservafiyazdi شماره ایتا و واتساپ: ۰۹۱۲۷۴۶۳۱۴۴
مشاهده در ایتا
دانلود
رُوِيَ عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ إِلَى مَسْجِدِ الْكُوفَةِ،وَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (صَلَوَاتُ اللَّهِ وَ سَلاَمُهُ عَلَيْهِ)يَكْتُبُ بِإِصْبَعِهِ وَ يَتَبَسَّمُ فَقُلْتُ لَهُ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ، مَا الَّذِي يُضْحِكُكَ؟ فَقَالَ: عَجِبْتُ لِمَنْ يَقْرَأُ هَذِهِ الْآيَةَ وَ لَمْ يَعْرِفْهَا حَقَّ مَعْرِفَتِهَ فَقُلْتُ لَهُ:أَيُّ آيَةٍ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؟ فَقَالَ: «قَوْلُهُ تَعَالَى: اَللّٰهُ نُورُ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكٰاةٍ الْمِشْكَاةُ مُحَمَّدٌ(صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) فِيهٰا مِصْبٰاحٌ، أَنَا الْمِصْبَاحُ فِي زُجٰاجَةٍ الزُّجَاجَةُ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ كَأَنَّهٰا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ وَ هُوَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبٰارَكَةٍ : مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيّ زَيْتُونَةٍ : جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ لاٰ شَرْقِيَّةٍ : مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ لاٰ غَرْبِيَّةٍ : عَلِيُّ بْنُ مُوسَى يَكٰادُ زَيْتُهٰا يُضِيء : مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نٰارٌ : عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ نُورٌ عَلىٰ نُورٍ : الْحَسَنُ ابْنُ عَلِيٍّ يَهْدِي اللّٰهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشٰاءُ : الْقَائِمُ الْمَهْدِيُّ وَ يَضْرِبُ اللّٰهُ الْأَمْثٰالَ لِلنّٰاسِ وَ اللّٰهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ » تفسیر برهان، جلد ۴ ص ۷۲
💠بخوانيد و لذت ببريد ✔ . جابر بن عبد الله انصاری روایت فرموده: وارد مسجد کوفه شدم، مولا امیر المومنین علیه السلام را دیدم که با انگشت مبارکش می نویسد و تبسّم می‌کند. . عرضه داشتم: ای امیر المؤمنین، چه چیز سبب لبخند شما شده است؟ . فرمودند: «تعجب می کنم از کسی که این آیه را می خواند ولی معرفتِ اصلی را ندارد (و از حقّ معرفت و باطن این آیه غافل است)» . عرض کردم: چه آیه ای یا امیر المؤمنین؟ . حضرت فرمودند: «فرمایش خداوند متعال -آيه۳۵/نور- . 🔸️اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ ۖ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُّورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ ۚ...🔸️ . فرمودند: ﴿مشکات﴾ در این آیه، حضرت محمد (ص) است، ⚘ ﴿مصباح﴾ من هستم، ⚘ ﴿زجاجه﴾ حسنین علیهما السلام هستند، ⚘ ﴿کوکب درّی﴾ علی بن الحسین ⚘ ﴿شجره_مبارکه﴾ محمد بن علی ⚘ ﴿زیتونه﴾ جعفر بن محمد ⚘ ﴿لا شرقیَّه﴾ موسی بن جعفر ⚘ ﴿لا غَربیّه﴾ علی بن موسی ⚘ ﴿یکاد زیتها یضیئ﴾ محمد بن علی ⚘ ﴿و لو لم تمسسه نار﴾ علی بن محمد ⚘ ﴿نور علی نور﴾ حسن بن علی ⚘ و ﴿یهدی اللّه لنوره من یشاء﴾ مهدیِ قائم است ⚘ 📚 تفسیر برهان، ج۴، ص۷۲؛
عُلَما جمله، تلامیذِ مَنَند اَنَا بینَ العُلَما، کَالخورشید! یوسف از چشم زلیخا افتاد چون که وصفِ رُخِ وافی بشنید! لیک هر کس که مرا دید، بسی به من و شعر جَفَنگم خندید! احمدیاسر وافی یزدی
اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند 😓😓😓😓😓
امشب تلویزیون به گونه ای قضیه تخریب آلونک زن بندرعباسی را مطرح کرد که گویا این برخورد یک استثنا و تخلفِ مأموران بوده است در حالی که هر کس با شهرداری ها و مأموران مالیات و عوارض و سدّ معبر، اندک آشنایی داشته باشد، به خوبی می داند که انسان حساب نکردنِ شهروندان یک روال عادی در شهرداری هاست لعنة الله عليهم
مهرِ تو را به عالَمِ اِمکان، نمی دهم گنجِ محبّت تو را ارزان نمی دهم حس می کنم که شعر مرا گوش می کنی فریادِ آتشِ مرا خاموش می کنی با هر نَفَس که می کِشَم، دیدارت آرزوست عشقِ به تو، سرمایه ی ایمان و آبروست وقتی به یاد غیبت تو، غصه می خورم دل از هر آنچه در کف دنیاست، می بُرَم بس که گناه، قلب مرا تیره کرده است گویا ولیّ امر خدا، پشت پرده است امّا تو هستی حاضر و ناظر، ولی چه سود دنیا به سمتِ خود، دلِ وادادگان رُبود ما خسته ایم از همه، ای صاحب الزمان لطفی کن و به جان ضعیفان، مَدَد رسان حُبّ تو و مَوَدّتِ آباء تو، مرا قطعاً نجات می دهد از وَرطه ی جزا مَستم کن از پیاله ی جامِ محبّتت ای جان فدای رحمت و الطاف و رَأفَتَت وصفِ تو، از شنیدن و گفتن فَراتر است باید شنید از لب زهرا (س) که مادر است در روزگارِ ظُلمت و ظلمِ ستمگران مهدی بیا که ما همه هستیم بی امان یا رب، دعای خسته دلان را روا نما دردِ جهان، به آمدنِ او، دوا نما
مدح مولا امیرالمومنین علیه السلام..wav
20.88M
🌹مدح مولا امیرالمومنین علی علیه السلام.🌹 عبارت، قاصر از مدحِ تو باشد کجا مخلوق در سطحِ تو باشد؟!؟ لبانَت را چو از هم وا کُنی تو میان خطبه ها، غوغا کُنی تو یگانه یاور و جانِ رسولی تو تنها کُفوِ زهرای بتولی امیرِ مؤمنان و فخرِ دینی امام و حُجَّتِ روی زمینی مرا با یک نگاهت کن بهشتی نجاتم ده، سوارم کن به کشتی یَدِ تو، دستِ رحمان و رحیم است عَدُوَّت، ساکنِ قعرِ جَحیم است ندای لافتی از آسمان ها نموده لانه در اعماقِ جان ها یکی بود و یکی هم خواهد آمد علیّ و مهدیِ آل محمد (ص) 📜شاعر📜 احمد یاسر وافی. 🎤مداح 🎤: کربلایی علی امینی.
من خاکِ کفِ پای غلامان تو هستم عمری است سَرِ سفره ی جود تو نشستم بد هستم و بد کرده ام، اما تو کریمی دلسوزِ منی مثل رفیقان صمیمی یکبار مرا از دَرِ این خانه نراندی یکبار مرا عاصی و بیچاره نخواندی نورت همه جا هست و من از دیدن آن، کور هستی تو سلیمان و نظر کن به مَنِ مور ای مُنجیِ دین، پرده ز رخسار بیَفکن با اذن خداوند بِکَن ریشه ی دشمن دارم عطشِ دیدنِ رخسارِ چو ماهت خواهم که شوم خادمِ افرادِ سپاهت از بس که گنهکارم و پرونده سیاهم ترسم نکنی با کَرَم و لطف، نگاهم رحمی کن و راهم بده در زمره ی خوبان لبریز کن از شوقِ وصالِ تو، دل و جان ای حُجَّتِ ثانی عشر و شمسِ عدالت تعجیل نما تا برود ظلم و رذالت برنامه ی دین با تو شود کاملاً اجرا با آمدنت شاد شود حضرت زهرا (س) یارانِ تو در غیبتِ تو، خواب ندارند غیر از تو، انیسِ دل و ارباب ندارند احمدیاسر وافی یزدی
دیشب یکی از اقوام از شهرستان زنگ زد گفت: شما آخوندها کی می خواهید از این مملکت برید؟ گفتم هیچ سلطان و پادشاه و حاکمی خودش از مملکتش نرفته پهلوی دوم هم با فشار مردم بیرون رفت گفت: خب ما اگه شما آخوندها را نخواهیم باید چی کار کنیم؟ گفتم باید قیام و انقلاب کنید گفت: چند بار که قیام کردیم ولی سرکوبمان کردید گفتم عرضه نداشتید که زود صحنه را خالی کردید از انقلابیون سال پنجاه و هفت یاد بگیرید که تا پای جان ایستادگی کردند گفت خب قیام کنیم بازداشت و زندانی می شیم گفتم: مگر انقلابیون دهه پنجاه بازداشت و زندانی و شکنجه و تبعید نشدند؟ گفت: مردم گرسنه کِی حوصله قیام و دردسر دارند؟ گفتم: اتفاقاً گرسنگانِ به ستوه آمده قیام می کنند. معلومه که هنوز به اینجاتون نرسیده و گر نه به اعتراض لفظی اکتفا نمی کردید و از بازداشت و زندان نمی هراسیدید گفت: حالا دوتا استخاره برام بگیر که کار دارم! من هم با تسبیح دو استخاره برایش گرفتم و هر دو بد آمد فکر کنم اولی را برای قیام می خواست و دومی را برای خودکشی😄 خدا رو شکر که هردوش بد اومد! احمدیاسر وافی یزدی
محمد بن علی بن ابراهیم می گوید: دستانمان خالی و روزگارمان سخت شده بود، پدرم به من گفت: ما را نزد این مرد - امام حسن عسکری - که وصف بخشش و سخاوت او را شنیده‌ایم ببر، به او گفتم: آیا او را می شناسی؟ گفت: او را نمی شناسم و تا کنون او را هرگز ندیده ام. ما نیز به قصد دیدار امام راه افتادیم در میانه راه پدرم گفت: چقدر خوب است که ایشان به ما پانصد درهم عطا کند؛ دویست درهم برای پوشاک، دویست درهم برای خوراک (آرد) و یکصد درهم برای مخارج. من هم با خود گفتم: ای کاش! به من نیز سیصد درهم ببخشد؛ با صد درهم الاغی بخرم و با صد درهم مخارج خود را تأمین کنم و صد درهم دیگر را خرج پوشاک کنم و به سوی منطقه «جبل» بروم. هنگامی که به خانه حضرت رسیدیم، خادم ایشان بیرون آمد و گفت: علی بن ابراهیم و فرزندش محمد داخل شوند، همینکه وارد شدیم و بر حضرت سلام کردیم ایشان به پدرم گفتند: یا علی! چرا تا کنون نزد ما نیامده ای؟ پدرم گفت: آقای من از اینکه شما را با این حال دیدار کنم خجالت می کشیدم. اندکی درنگ کردیم و سپس خارج شدیم. خادم حضرت به دنبال ما آمد و به پدرم کیسه ای پول داد و گفت: این پانصد درهم است؛ دویست درهم برای پوشاک، دویست درهم برای خوراک (آرد) و صد درهم برای مخارج. سپس کیسه ی دیگری به من داد و گفت این سیصد درهم است صد درهم را برای الاغ خریدن خرج کن و صد درهم برای پوشاک و صد درهم برای مخارج. به سوی «جبل» نیز مرو بلکه به «سوراء» روانه شو. من نیز راه سوراء را پیش گرفتم و در آنجا وضع مالی ام خوب شده از توانگران علوی گشتم»  کشف الغمه، ج ۳، ص ۲
برخی از مردم در اعتراض به وضع موجود، وقتی می خواهند از شاه سابق سخن بگویند، تعبیر (شاهِ خدا بیامُرز) را به کار می برند! این در حالی است که حتی سلطنت طلب ها و وطن پرست ها باید شاه را نفرین کنند چرا که او در حساس ترین زمان، وطن را ترک و پشت ارتش را خالی کرد! طبیعی است وقتی ارتش ببیند فرمانده کلّ قوا کشور را در بحرانی ترین وضعیت ترک کرده، دیگر انگیزه ای برای دفاع از سلطنت نخواهد داشت شاه اگر یک وطن دوستِ واقعی بود و انقلابیون را یک مشت شورشیِ تحریک شده می دانست، باید در وطن می ماند؛ حتی اگر به قیمت جانش تمام می شد در این صورت اگر توسط انقلابیون دستگیر و اعدام هم می شد، نامش در تاریخ ایران به عنوان شاهی که تا پای دار پایداری کرد، ثبت می شد و فقط در این صورت، امروز طرفدارانش حق داشتند به او خدا بیامرز بگویند جالب است که هنگام فرار و قبل از سوار شدن بر هواپیما، علت ترک ایران را اینگونه بیان کرد: (((مدتی است احساس خستگی می‌کنم و احتیاج به استراحت دارم))) خاک بر سر شاهی که به خاطر خستگی و استراحت، فرار را بر قرار ترجیح داده و با این کار خود، مملکت کوروش! را دو دستی تقدیم آخوندها کند! احمدیاسر وافی یزدی
فقط اونی که به طرز تابلویی، سیگارش را پنهان کرده است😃
حاج آقا حسین قمی در کربلا
حدیثی با شش راوی به نام فاطمه: فاطـمه دختر حضرت موسي بن جعفر(ع) از فاطمه دختر جعفر بن محمد امام صادق(ع) از فاطمه دختر محمد بن علي امام باقر(ع) از فاطمه دختر علي بن الحسين امام سجاد(ع) از فاطمه دختر ابوعبدالله الحسين(ع) از زينب دختر اميرمؤمنان(ع) از حضرت فاطمه زهرا(س) دختر رسول خدا(ص) از حضرت رسول اكرم(ص) كه فرمودند : ( أَلا مَن ماتَ عَلي حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ ماتَ شَهيداً ) آگاه باشيد كه هر كس با محبت آل محمّد بميرد ، شهيد از دنيا رفته است شاید منظور روایت این باشد که : کسی که به قدری عاشق اهل بیت است که اگر در زمان آنها بود ، حاضر بود جانش را فدایشان کند ، اکنون که زمینه ی شهادت برایش فراهم نیست ، اگر به مرگ طبیعی هم بمیرد ، شهید از دنیا رفته است . زیرا { إنّما الأعمال بالنیّات } و نیّت او این است که اگر در زمان امامان معصوم بود یا وقتی امام زمان (ع) ظهور کنند ، از جان خود دریغ نکند اللهم عجّل فی فرج مولانا و اجعلنا من المستشهدین بین یدیه خداوندا ، شهادت در رکاب حضرت بقیة الله را نصیب ما بگردان احمدیاسر وافی یزدی
به مناسبت یادروزِ حضرت معصومه سلام الله علیها این گزاره صحیح نیست: (((ارث زن در اسلام نصف مرد است))) برخی جاهلانه یا مغرضانه با استفاده از ناآگاهیِ مردم نسبت به احکام دین، با تکرار نمودن و پر رنگ کردنِ این گزاره نادرست، سعی دارند چنین القا کنند که: در دین اسلام، ارزش زن نصف مرد است این در حالی است که هر کس احکام ارث را مطالعه کند خواهد فهمید که سهم ارث زن و مرد بر سه گونه است: گاهی سهم زن و مرد مساوی و گاهی حتی سهم زن از مرد بیشتر و البته گاهی هم سهم او از مرد کمتر است مثالی می زنم که مورد اتفاق نظر تمام فقها است: اگر شخصی بمیرد و از خود، پدر و مادر و یک دختر باقی گذاشته باشد، مال او پنج قسمت می شود: یک قسمت مال پدر یک قسمت مال مادر و سه قسمت مال دختر مشاهده کردید که پدر و مادر سهم مساوی می برند و سهم زن و مرد در این مورد تفاوتی ندارد سهم دخترِ میّت با این که زن است از سهم پدر میّت با این مرد است، بیشتر است؛ آنهم سه برابر! آری گاهی هم سهم زن کمتر از مرد است مانند اینکه اگر میّت، دختر و پسر داشته باشد، سهم خواهر نصفِ برادر است اگر اسلام زن ستیز بود، سهم زن را در تمام موارد کمتر از مرد قرار می داد نه اینکه یک جا مساوی، یک جا بیشتر و فقط یک جا کمتر قرار دهد و این کمال بی انصافی است که برای بدبین کردنِ قشر زنان و دختران به دین و شرع، فقط قسمت سوم را در بوق و کُرنا کنیم و اصلا از دو قسمت اول سخنی به میان نیاوریم! احمدیاسر وافی یزدی
5fbe95161de07_37905639.mp3
3.35M
یا فاطمة اشفعی لنا فی الجنة
بانوان مدفون در جوار حضرت معصومه سلام الله علیها
PTT-20201127-WA0000.opus
160.3K
ای حَرَمَت قبله ی عالَم، حسین محو جمالت، بنی آدم، حسین یادِ تو، تسبیح و مناجات ما راهِ برآوردنِ حاجات ما حُبّ تو سرمایه ی ایمان ما ساده بگویم که تویی جان ما یک نَم از آن بَحرِ عطایت بس است نیم نگاهی به گدایت بس است فاطمه (س) را واسطه آورده ام دست مرا گیر که بد کرده ام از کَرَم و لطف جوابم بده یخ زدم از دست زمستان سرد یارِ بهاری، تو شفا دِه ز درد