▪▪▪▪▪
#سفینة_النجاة
#شماره_۱
🔹روز دوم محرم ؛ رسیدن کاروان عشق به #کربلا
▪در زمان رسیدن به سرزمین کربلا امام حسین علیه السلام از همراهانشان پرسیدند؛ نام این مکان چیست؟
گفتند: کربلا.
▪حضرت فرمودند؛ هست کرب و بلا! پدرم هنگام رفتن به صفین (جنگ صفین رویارویی امیرالمومنین علیه السلام با معاویه علیه اللّعنة) از این مکان گذشت و من همراهش بودم که ایستاد و درباره ی آن سئوال کرد و چون نامش را شنید فرمودند؛ اینجا (کربلا) فرودگاه رکابشان است، اینجا ریزشگاه خونهایشان!
و چون درباره آن سئوال کردند.
▪حضرت علیه السلام فرمودند: گرانمایگانی از آل بیت محمد صل الله علیه و آله و سلم در اینجا فرود میآیند.
و بعد حضرت سیدالشهدا علیه السلام مشتی از خاک کربلا را برگرفتند و بوییدند، سپس فرمودند: به خدا سوگند! این همان سرزمینی است که جبرئیل علیه السلام به رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم گفت؛ که من در آن کشته میشوم!
▪مورّخین گویند؛ حضرت امام حسین علیه السلام سپس دستور دادند بارها را زمین بگذارند و آن در روز چهارشنبه اول محرم یا پنج شنبه دوم محرم سال ۶۱ هجری بود.
▪حضرت علیه السلام هنگامی که در کربلا فرود آمد به محمدبن حنفیه و گروهی از بنی هاشم نامه نوشت: اما بعد، گویا دنیا هرگز نبوده است و گویا آخرت همواره ثابت است.
📚معالم المدرستین ج۳، ص ۹۹ ؛ اثر ارزشمند علامه سید مرتضی عسکری قدس سره.
@vaghfeahlebeyt
▪▪▪▪▪
#سفینة_النجاة
#شماره_٢
🔹ورود عمر بن سعد ملعون به کربلا.
▪طبری و دیگران می نویسند؛ روز بعد از آمدن امام حسین "علیه السلام" به کربلا، عمر بن سعد با چهار هزار نفر به آنها پیوست. او قرار بود ابتدا به فرمان عبیدالله بن زیاد با چهار هزارنفر به سوی دسْتَبا برود و با دیلمیان که آنجا را تصرّف کرده بودند؛ مقابله کند.
▪ابن زیاد فرمان حکومت ری را برای او نوشت و دستور حرکتش داد و او در منطقه حمام اعین اردو زد که بحث آمدن حسین "علیه السلام" به کوفه پیش آمد، و ابن زیاد او را خواست و گفت: به سوی حسین برو که چون از کار او فارغ گشتیم به محل مأموريت خود برو.
▪عمر سعد گفت: خدایت رحمت کند اگر ممکن است مرا معاف دار!
▪عبیدالله گفت؛ آری ، بشرط آنکه فرمانمان را به ما بازگردانی !
▪عمر سعد با شنیدن این سخن گفت؛ امروز مهلتم بده تا بیندیشم! و رفت تا با خیرخواهان خود مشورت کند.
▪عمر بن سعد با هر که مشورت می نمود؛ او را از مقابله با حسین "علیه السلام" نهی میکرد.
▪در ادامه عبد الله بن یسار جهمی گوید: هنگامی که عمر سعد مأمور شد تا به سوی حسین "علیه السلام" برود نزد او رفتم. گفت: امیر دستورم داده به سوی حسین بروم و من نپذیرفتم به او گفتم خدا راهنمایت باشد و هدایتت کند آری، مکن و به سوی حسین مرو!
▪عبدالله گوید: از خانه او بیرون آمدم که یکی نزد من آمد و گفت: عمر سعد مردم را برای مقابله با حسین دعوت می کند! نزد او بازگشتم مرا که دید روی بر گردانید، دانستم که عزم رفتن دارد و از نزد او بیرون آمدم....
▪عمر سعد با چهار هزار نفر حرکت کرد و روز بعد از فرود حسین علیه السلام در نینوا به کربلا رسید.
@vaghfeahlebeyt
🔸🔸🔸
#اندیشه_های_مهدویّت
🔺اهداف مشترک قیام های حسینی و مهدوی
#شماره_۱
▪بررسی و مطالعه اهداف و انگیزه های قیام عاشورا بیانگر عظمت و ارزش آن نهضت جاویدان است. شعار ها، خواسته ها و انگیزه هایی که در انقلاب حماسی کربلا مطرح شد و تا آخرین نفس پی گیری گردید، دقیقا همان موضوعاتی است که قیام جهانی امام زمان "عجل الله تعالی فرجه الشریف" برای اجرای آن به وجود خواهد آمد.
▪با توجه به ارتباط عمیق حادثه عاشورا و نهضت جهانی حضرت مهدی در این فرصت برخی از وجوه مشترک و اهداف و انگیزه های این دو قیام را بررسی می کنیم.
🔹اهداف و ویژگی های مشترک🔹
▪مهم ترین هدف هر دو قیام، ترویج و احیای فرهنگ قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام می باشد. حاکمیّت دین، گسترش فضایل، نابودی فساد و فحشا و خصلت های ناپسند، از جمله ره آوردهای این دو قیام الهی می باشد.
در اینجا به برخی از اهداف و ویژگی های مشترک این دو قیام اشاره می نمائیم:
⬅ ترویج ارزش های الهی.
✨امام حسین "علیه السلام" در تبیین فلسفه انقلاب کربلا فرمود:
"خدایا! ما می خواهیم نشانه های دین تو را در جامعه حاکم کرده و در شهر های تو اصلاحات نمائیم. تا بندگان ستم دیده ات امنیت یابند و واجبات و سنت ها و احکام تو عمل شود."
▪#برقراری_حاکمیّت_دین و ترویج #ارزش_های_الهی نقطه مشترکی است که در هر دو قیام به شدت به آن تاکید می شود.
✨امیر مومنان علی "علیه السلام" در مورد مهم ترین هدف قیام امام زمان می فرماید:
"(حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ) خواسته (های مردم) را هماهنگ با هدایت ( آسمانی دین) قرار می دهد، هنگامی که هدایت را تابع هوس ( های خویش) قرار داده اند، و در حالی که قرآن را تابع (خود) می کنند، آن حضرت رأی (و نظر انسان ها ) را تابع قرآن می سازد."
⬅ دفاع از محرومان و مستضعفان.
▪قیام عاشورا در راستای دفاع از اقشار ضعیف و درمانده و مظلوم به وقوع پیوست. از مهم ترین شعار های امام حسین علیه السلام احقاق حقوق از دست رفته بیچارگان و محرومان بود.
▪در عصر ظهور این مبارزه به ثمر خواهد نشست و خبر های نوید بخش و سرور آفرینی در میان مظلومان و محرومان منتشر خواهد شد.
✨امام حسین "علیه السلام" در این زمینه می فرماید:
"تمام خیر و نیکی ها در آن زمان است که قائم ما قیام کند و همه زشتی ها و فسادها، نا عدالتی ها و اعمال ضد انسانی را ریشه کن می سازد."
📚کتاب بحار الانوار، تحف العقول، نهج البلاغه، ملحقات احقاق الحق، کلمات الامام الحسین، کتاب الغیبة، به نقل از سالنامه عارفان.
@vaghfeahlebeyt
▪▪▪▪▪
#سفينة_النجاة
#شماره_٣
▪عمر بن سعد پس از آمدن به کربلا عزرة بن قیس را خواست و به او گفت؛ نزد حسین برو و بپرس برای چه آمده و چه میخواهد؟
عزره که از نویسندگان دعوت نامه به امام حسین علیه السلام بود ، حیا کرد و از رفتن عذر خواست.
▪عمر سعد این مأموريت را به دیگر سران سپاه که از دعوت کنندگان حسین علیه السلام بودند، عرضه کرد که آنها نیز بی میلی نشان دادند و نپذیرفتند.
▪سرانجام کثیربن عبدالله که مردی بی باک بود و از هیچ کاری ابا نداشت، برخاست و گفت؛ من به نزد حسین میروم و بخدا سوگند اگر بخواهی او را ترور می کنم.!
▪عمر سعد گفت: نمیخواهم او را ترور کنی ولی برو و از او بپرس برای چه به اینجا آمده؟
کثیربن عبدالله حرکت کرد و ابوثمامه ساعدی او را دید و به حسین علیه السلام عرضه داشت که ؛ یا اباعبدالله! خدا سلامتت بدارد که شرورترین و بی باک ترین و خون ریزترین فرد روی زمین به سوی تو می آید.
▪ابوثمامه برخاست و به سوی کثیر رفت و گفت: شمشیرت را تحویل بده.! او گفت ؛ نه بخدا سوگند که این بی حرمتی است. من تنها یک پیام آورم. اگر گوش کنید پیامم را به شما می رسانم و اگر نپذیرید باز میگردم.
▪ابوثمامه به او گفت : پس من قبضه شمشیرت را میگیرم و تو خواسته ات را بیان کن.
▪کثیر گفت : نه، بخدا سوگند. دستت به آن نمی رسد.
▪ابوثمامه: پیامت را به من بگو تا بجای تو ابلاغ کنم، چون تو بدکار و تبهکاری و من نمی گذارم به حسین علیه السلام نزدیک شوی !
راوی گوید: کثیر بن عبدالله در نهایت نزد عمر سعد بازگشت و ماجرا را بیان کرد.
@vaghfeahlebeyt
▪▪▪▪▪
#سفینة_النجاة
#شماره_۴
🔹بهره نجستنِ فرستاده ی عمرسعد از ارشادِ حبیب بن مظاهر.
🔹رسیدن به مقام عزت و کرامت در پرتوی یاری کردن امام علیه السلام در کلام حبیب بن مظاهر.
▪عمر سعد پس از بازگشت بدون نتیجه ی کثیربن عبدالله، قرة بن قيس را دوباره خواست و به او گفت: وای برتو ای قرة! به دیدار حسین برو و از او بپرس برای چه آمده و چه میخواهد؟
▪قره بن قیس حرکت کرد و چون چشم امام حسین علیه السلام به او افتاد، فرمودند: او را می شناسید؟
▪حبیب بن مظاهر گفت: آری؛ این مرد تمیمی و از تیره حنظله و از خواهرزاده ی ماست. من او را نیک رأي و خردمند میدانستم و باور نداشتم کارش به اینجا بکشد.!
▪قرة بن قیس آمد و رسید و بر حسین علیه السلام سلام کرد و پیام عمر سعد را به حضرت رسانید.
▪امام علیه السلام به او فرمود: مردم شهر شما ، همین شهر، به من نوشتند که به سوی ما بیا. اکنون اگر نمی خواهند و مرا نمی پسندند، بازمیگردم.
▪سپس حبیب بن مظاهر به قرة، فرستاده ی عمر سعد گفت: وای بر تو ای قرة بن قیس! کجا میروی؟ نزد این قوم ستمگر ؟ این مرد (امام حسین علیه السلام ) را یاری کن که خدا بوسیله پدرانش تو و ما را باهم #عزت و کرامت بخشد!
قرة گفت: نزد فرمانده ام میروم و پاسخ پیامش را می رسانم و تصمیم میگیرم.
▪قرة بن قیس نزد عمر سعد بازگشت و پیام امام علیه السلام را رسانید و عمر سعد به او گفت: امیدوارم که خداوند مرا از جنگ و قتال با حسین رهایی بخشد.
@vaghfeahlebeyt
#سفینة-النجاة
#شماره-۵
🔹مکاتبه عمر سعد به ابن زیاد لعنة الله عليهما و انتخاب راه شقاوت
◾عمر سعد به ابن زیاد نوشت! بسم الله الرحمن الرحیم. اما بعد ، من به محض رسیدن به حسین، نماینده ام را نزد او فرستادم و پرسیدم؛ برای چه آمده و چه میخواهد و چه می طلبد و او گفت: مردم این بلاد به من نامه نوشتند و نماینده های آنان نزد من آمدند و از من خواستند که بیایم و آمدم. اینک اگر مرا نمیخواهند و از پیامی که رسولانشان برای من آوردند، پشیمانند، من هم باز میگردم.
◾هنگامی که این نامه به ابن زیاد رسید ، گفت؛
اکنون که چنگال های ما به او آویخته امید رهایی دارد، ولی راه رهایی نیست.
ابن زیاد به عمر سعد نوشت؛ بسم الله الرحمن الرحیم. نامه ات را دریافتم و پیامت را فهمیدم. به حسین پیشنهاد کن تا خود و همه ی یارانش با یزید بن معاویه بیعت کنند. اگر چنین کرد تصمیم خود را میگیریم. والسلام.
◾عمر سعد با دیدن پاسخ ابن زیاد گفت ؛ احتمال میدادم که عبیدالله عافیت را نپذیرد.
@vaghfeahlebeyt
#سفینة-النجاة
#شماره-۶
🔹رسیدن سپاه دشمن به بیست هزار نفر در روز ۶ محرم الحرام در جنگ با امام حسین علیه السلام
◾ابن زیاد برای جنگ علیه امام حسین علیه السلام فراخوان عمومی داد و شبانه روز ، گروه های بیست نفره و سی نفره و پنجاه نفره و صد نفره را، از منطقه نخیله به کمک عمر سعد میفرستاد.
◾در کتاب مثیرالاحزان آمده که شمار نیروهای دشمن در ششم محرم به بیست هزار نفر رسید.
◾بلاذری از علمای مکتب خلفا در کتابش به نام انساب الاشراف می نویسد؛
ابن زیاد، دیده بانها را بر دروازه های کوفه گماشت تا مبادا کسی از افراد رزمنده از آنجا بگذرد و به یاری حسین علیه السلام برود. و پیرامون کوفه را با نگاهبانان مسلح مسدود کرد و فرماندهی آن را به زحر بن قیس سپرد.
@vaghfeahlebeyt
#سفینة_النجاة
#شماره-۷
◀ هفتم محرم الحرام؛ در روزی که گذشت
بستن آب به روی عترت رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم
◀ تحقق نفرین سیدالشهدا علیه السلام بر دشمن دین خدا
⬛ از حمیدبن مسلم روایت شده است که؛ ابن زیاد به عمر سعد نوشت؛ امابعد، حسین و یارانش را از دسترسی به آب محروم کن. نباید قطره ای از آن بنوشند.
⬛ عمر سعد نیز عمرو بن حجاج را با پانصد سوار مأمورشریعه فرات کرد تا درآنجا موضع بگیرند و بین حسین علیه السلام و یارانش با آب فاصله بیاندازند که نتوانند قطره ای از آن بنوشند.!
این اقدام سه روز قبل از کشته شدن حسین علیه السلام( روز هفتم محرم) بود.
⬛ دراین هنگام عبدالله بن حصین فریاد زد؛ حسین! آیا این آب را نمی بینی که چون گستره آسمان ،صاف و گسترده است؟ بخدا سوگند قطره ای از آن را نمی نوشی تا تشنه بمیری!
راوی پس از گستاخی دشمن دین خدا، نقل میکند که حضرت امام حسین علیه السلام به پروردگار متعال عرضه داشتند:
خدایا! او را تشنه بمیران و هرگز نیامرز ......
⬛ حمیدبن مسلم در ادامه نقل میکند که؛ بخدا سوگند پس از واقعه کربلا در بیماری عبدالله بن حصین به دیدارش رفتم و به خدای یگانه بی همتا سوگند که دیدم آب می نوشید تا باد میکرد و سپس آن را بالا می آورد و دوباره مینوشید تا پرآب میشد و سیراب نمی شد.
این روند ادامه یافت تا این بیماری جانش را گرفت.
📚معالم المدرستین، ج ۳ ص ۱۰۷ علامه عسکری قدس سره
@vaghfeahlebeyt
#سفینة_النجاة
#شماره-۸
🔹نمایشی دلاورانه حضرت ابوالفضل علیه السلام و همراهانش ،پس از بستن آب به روی اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
🔹وفاداری نافع بن هلال با وجودتشنگی زیاد
◼ هنگامی که تشنگی بر یاران امام حسین علیه السلام دشوار آمد، حضرت برادرش عباس سلام الله علیهما را خواست و او را با سی نفر سواره و بیست نفر پیاده و بیست مشک ، مأمور آوردن آب کرد.
آن ها شبانه رفتند تا نزدیک آب شدند. نافع بن هلال با پرچم پیش رفت....
◼ عمرو بن حجاج (مأمور عمر سعد که با ۵۰۰ سواره شریعه فرات را به روی امام حسین علیه السلام و یاران بسته بود) گفت؛ که هستی پیش بیا ببینم، برای چه آمده ای؟
نافع: آمده ایم از این آب که بر روی ما بسته اید بنوشیم...
عمرو بن حجاج:؛ بنوش که گوارایت باد.
نافع بن هلال: نه، بخدا سوگند تا آنگاه که حسین علیه السلام و یارانش تشنه باشند قطره ای از آن را نمینوشم...
ناگهان همگی بر او ظاهر شدند.
عمرو گفت؛ نه، اینها نباید از این آب بنوشند. ما را در اینجا گذاشته اند تا آن ها را از آن محروم کنیم....
◼ درنهایت ماموران امام علیه السلام پیش آمدند و به پیاده ها گفتند: مشک های خود را پرکنید. و آنها نیز به سرعت آب برداشتند
به عمرو بن حجاج و یارانش به آنها حمله ور شدند و حضرت عباس علیه السلام و نافع بن هلال به مقابله پرداختند و از پس آنها برآمدند و با مشک های پر بازگشتند.....
@vaghfeahlebeyt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴
#فرزندِ_فاطمه_سلام_الله_علیها
◼ مقتل خوانی علامه عسکری قدس سره در رابطه با شهادت حضرت عباس علیه السلام
🏴🏴🏴🏴🏴
فرارسیدن تاسوعای حسینی روز منصوب به علمدار کربلا حضرت ابوالفضل علیه السلام تسلیت باد.
@vaghfeahlebeyt
🔸🔸🔸
#اندیشه_های_مهدویّت
🔺اهداف مشترک قیام های حسینی و مهدوی
#شماره_۲
🔹عدالت خواهی
▪حضرت سیدالشهدا علیه السلام تلاش می کرد، تا تبعیض و ناعدالتی را از جامعه مسلمانان، ریشه کن نموده و عدالت و مساوات را در میان مردم برقرار سازد. آن حضرت علیه السلام بر این باور تاکید کرده و می فرمود:
"به جان خودم سوگند! امام نیست مگر کسی که بر اساس #کتاب_خدا حکم کند، برای #عدالت قیام کرده و متدیّن به #دین_حق باشد و جان خود را در راه خدا گرو بگذارد."
▪امام حسین علیه السلام در مورد قیام عدالت خواهانه امام زمان می فرماید:
"هفتمین فرزند از نسل پسرم محمدبن علی که همان حجّة بن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد... همان پیشوایی است که مدتی طولانی غائب می شود؛ آنگاه ظهور کرده و روی زمین را از قسط و عدل پر می کند، همانگونه که از ستم و ناعدالتی پرشده است."
🔹فرهنگ شهادت.
▪در نظام ارزشمند اسلام، شهادت در راه خدا یکی از معیارهای معنوی و از مهم ترین عوامل سعادت است. شهادت از دیدگاه و حیاتی قرآن نه تنها نابودی و خسارت نیست، بلکه #اتصال به یک زندگی شیرین و جاودانه است.
▪امام حسین علیه السلام آرمان شهادت طلبی را از ارکان #قیام_جاودانه خود می دانست و در ضمن یک دعوت عمومی از تمامی آزادگان، این مهم را بیان می کرد:
" هر کس حاضر است تا در راه ما از خون خویش بگذرد و جان خود را در راه لقای پروردگار نثار کند، آماده حرکت با ما باشد که من صبحگاهان حرکت خواهم کرد، ان شاء الله. "
▪ در عصر ظهور نیز روحیه #شهادت_طلبی و فرهنگ ایثار و جهاد، مهم ترین #رمز_پیروزی_مردان_الهی و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.
▪امام صادق علیه السلام شهادت طلبی را یکی از ویژگی های همراهان امام زمان بیان کرده و در مورد یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می فرماید:
"آنان آرزوی شهادت در راه خدا را دارند و می خواهند در این راه کشته شوند. شعارشان #یا_لثارات_الحسین است."
📚کشف الغمة، اثبات الهداة، نهج البلاغه، مستدرک الوسائل، کلمات الامام الحسین. به نقل از سالنامه عارفان.
@vaghfeahlebeyt
▪▪▪▪▪
#سفینة_النجاة
#شماره_٩
🔹#اتمام_حجت امام حسین علیه السلام.
▪از هانی بن ثبیت که شاهد حسین علیه السلام بوده روایت کنند که گوید: حسین، عمرو بن قرضه را نزد عمر سعد فرستاد و گفت : "شبانه بین دو لشگر با من دیدار کن"
عمر سعد با بیست سوار و حسین نیز با همین تعداد برون رفتند و چون به هم رسیدند، حسین به یارانش گفت از او دور شوند و عمر سعد نیز چنین کرد. گوید: به قدری دور شدیم که نه سخنشان را می شنیدیم و نه صدایشان را، و گفت و گوی آنان تا پاسی از شب به درازا کشید. سپس هر یک به مقرّ خود بازگشتند.
▪از عقبة بن سمعان گوید:
همراه حسین شدم واز مدینه تا مکه و از مکه تا عراق با او رفتم و از او جدا نشدم تا کشته شد و همه ی گفت و گوهایش با مردم را شنیدم و هیچ جمله ای نیست که او در مدینه یا در مکه یا در طول راه یا در عراق و یا در لشگر گفته باشد و من نشنیده باشم.
▪آگاه باشید! به خدا سوگند آنچه مردم نقل می کنند و می پندارند که، می خواسته دستش را در دست یزید بن معاویه بگذارد یا به سوی یکی از سر حدّات مسلمین تبعیدش کنند! نه، او چنین پیشنهادی نداده است؛ بلکه او گفت:
"مرا بگذارید تا در این سرزمین وسیع بروم و سرانجام کار این مردم را بنگرم".....
@vaghfeahlebeyt
▪▪▪▪▪
#سفینة_النجاة
#شماره_١٠
▪ابن مخنّف روایت کند و گوید: حسین و عمر سعد سه یا چهار بار باهم دیدار کردند و عمر سعد به ابن زیاد نوشت: "اما بعد، خداوند آتش این فتنه را خاموش کرد و وحدت کلمه پدید آورد و کار امت را اصلاح فرمود. این حسین است که به من پیشنهاد کرده تا (یا) به همان مکانی که از آنجا آمده بازگردد، یا به یکی از مرزهای مسلمین که خود می خواهیم تبعیدش کنیم و همانند یکی از مسلمانان باشد؛ هر چه به نفع آنهاست برای او، و هرچه به زیان آنهاست به زیان او هم باشد، یا به نزد امیر المومنین یزید برود و دستش را در دست او بگذارد و هرچه او نظر داد همان شود! این پیشنهاد باعث خشنودی شما و صلاح امت است".
▪گوید: ابن زیاد این نامه را خواند و گفت: "این نامه مردی است که خیرخواه فرمانده خود و و دلسوز کسان خویش است. آری پذیرفتم." در این حال شمر بن ذی الجوشن برخاست و گفت: "این را از او می پذیری، از او که اینک در سرزمین تو و در جنب تو فرود آمده ؟! به خدا سوگند اگر از محدوده تو برون رود و دستش را در دست تو نگذارد، البته که او به قوّت و عزّت شایسته تر و تو به ضعف و ناتوانی سزاوارتری! پس این جایگاه را به او مده که این کار ناشی از وهن و سستی است! بلکه او و یارانش باید تسلیم حکم تو باشند: اگر کیفر کردی صاحب اختیاری باشی، و اگر بخشیدی خویشتن دار! به خدا سوگند به من خبر رسیده حسین و عمر سعد در طول شب بین دو لشگر با هم می نشینند و گفت و گو می کنند!"
ابن زیاد به او گفت: " خیلی خوب فهمیدی، نظر صحیح نظر توست!"
📚ترجمه معالم المدرستین، علامه عسکری قدس سره.، ص ۱۰۹-۱۰۷.
@vaghfeahlebeyt
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
#سفینة_النجاة
#شماره-١۱
◼سخنان کوبنده و حماسی امام سجاد علیه السلام در مسجددمشق در زمان اسارت
◼ پس از شهادت سالارشهیدان و به اسارت رفتن کاروان عشق ....
کاروان اسرا ابتدا به کوفه برده شدند و سپس به شهر دمشق برای طرح نقشه های خبیث و شیطانی حکومت یزید منتقل شدند....
◼ امام سجادعلیه السلام پس از هتک حرمت سخنگوی یزید در مسجد جامع دمشق ، حمد و ثنای الهی را بجا آورد و فرمود: ای مردم ! ما شش خصلت داده شده ایم و هفت خصلت دریافت کرده ایم.
علم ، حلم، جوانمردی ، فصاحت ، شجاعت و محبت در قلوب مومنین از بخشوده های خداوند بر ماست.
و نیز وجود نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، صدیق ، جعفرطیار، اسدالله و اسدالرسول و سیده زنان هردوعالم فاطمه بتول و دوسبط این امت سرورانِ جوانانِ اهل بهشت، همگی از فضیلتهایی است که خدا به ما بخشیده است.
حال هرکه مرا می شناسد که می شناسد و هرکه مرا نمیشناسد، من از حسب و نسب خویش آگاهش میکنم....
- من فرزند مکه و مِنایم
- من زاده ی زمزم و صفایم
- من پسر کسی هستم که زکات را در گوشه ی ردایش میبرد و میپرداخت.
- من فرزند بهترین جامه پوش ردا بر دوشم.
- من زاده ی بهترین نعل پوش برهنه پایم....
- من پسربرترین طواف گرِ سعيْ نمايم.
- من فرزند آنم که حج گزارد و لبیک گفت..
فرارسیدن شب شهادت امام زین العابدین سجاد علیه السلام بر عموم محبین قرآن و عترت تسلیت باد...
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
@vaghfeahlebeyt
🔶🔶🔶
باسلام
آدرس مرکز پخش اصلی کتاب مسابقه در شهر مقدس #قم:
🔸 خ ارم، پاساژ قدس طبقه دوم پلاک ۱۸۲ کتابسرای نور الهدی آقای علیزاده.
09122531760
شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت مراجعه: ۱۲_ ۹ صبح و ۲۱ _ ۱۶ شب.
🔸آقای علیزاده در حال حاضر #تنها_نماینده_پست کتابهای مسابقه از #قم به #سراسر کشور هستند؛ لذا درصورت تمایل به شرکت در مسابقه و دریافت کتب، لطفا آدرس دقیق بهمراه کدپستی و مشخصات خود ( نام و کدملی ) را به #خط ایشان پیامک نمایید؛ پیگیری میشود.
باتشکر💐
@vaghfeahlebeyt
💥💥💥
✨با سلام و توفیق روز افزون به همه بزرگواران.
🔸برای #شرکت در #مسابقه_کتابخوانی_وقف_اهل_بیت_علیهم_السلام و #تهیه کتاب عقاید اسلام در قرآن کریم از آثار علامه عسکری قدس سره می توانید به یکی از دو روش زیر اقدام نمایید:
۱_ مراجعه حضوری به مرکز پخش کتاب در چند شهر هست، که متعاقبا اعلام خواهد شد.
۲_ برای باقی شهرهایی که نماینده جهت توزیع کتاب نیست، از طریق پست باید اقدام شود.
در نتیجه:
مشخصات (نام و نام خانوادگی و کدملی، آدرس دقیق بهمراه #کدپستی و #شماره همراه جهت پیگیری) را به نماینده های پستی آقای علیزاده و نصیری به شماره های زیر پیامک نمائید تا پیگیری نمایند.
09122531760
09102080885
درصورت هرگونه سوال و ابهام با شماره همراه زیر، مسئول طرح آقای نصیری تماس بگیرید.
باتشکر
09359343621
@vaghfeahlebeyt
[Forwarded from سروش]:
✨✨✨
#مسابقه_کتابخوانی وقف اهل بیت علیهم السلام.
🔶 منبع مسابقه:
کتاب، عقاید اسلام در قرآن کریم.
▫دوره ۳ جلدی این کتاب ۶۰ هزارتومان است، که با تخفیف ۳۵ درصد ۳۹ هزار تومان عرضه میشود.
#توجه
🔶 کتاب در قطع #وزیری جلد اول ۳۱۵صفحه، جلد دوم ۲۵۳ صفحه و جلد سوم ۳۸۶ صفحه دارد.
کتاب دارای متنی شیوا و روان و #بدون اصطلاحات پیچیده ی کلامی- فلسفی میباشد لذا در عین بهره بردن محققین و پژوهشگران، کتب قابل استفاده برای عموم علاقمندان قرآن و عترت میباشد.
💥💥💥
#امتیاز این مسابقه در این است که با تهیه یک دوره ۳ جلدی کتاب عقاید میتوانید، یک کارت قرعه کشی برای نفر دوم (۳۰۰۰تومان) تهیه و دونفر جداگانه در مسابقه شرکت نمائید.
☀️☀️☀️
🔷 فعالان فرهنگی و بزرگوارانی که تمایل به همکاری دارند، تا در شهر خود نمایندگی ثبت نام و توزیع کتب مسابقه را داشته باشند، #مشخصات خود به همراه درج کلمه #نمایندگی را به شماره همراه زیر مسئول طرح آقای نصیری پیامک نمایند.
09359343621
☀️☀️☀️
در صورت تقاضا برای #حداقل ۱۰ دوره علاوه بر حضور ۲۰ نفر در سیرمطالعاتی ، مجموعه فرهنگی حیات دانش ، کتب مسابقه را با پست رایگان ارسال مینماید...
#سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_عسکری_قدس_سره.
@vaghfeahlebeyt
هدایت شده از صرفا جهت اطلاع طلاب🇮🇷
فدایی سحر است و گل مناجات است/که بوسه از لب بابا فقط عبادت اوست
اگر کفن شده پیراهن اسیری او/قسم به عصمت کبری، نشان عصمت اوست
5صفر شهادت دردانه امام حسین علیه السلام،حضرت رقیه سلام الله علیها تسلیت باد...
#آب_حیات
▪امام حسن عسکری علیه السلام میفرمایند: نشانه های مومن وشیعه پنج چیزاست؛
۱-اقامه نمازِپنجاه و یک رکعت(نمازهای واجب یومیّه و نافله های آنها و نافله های شب)
۲-زیارت اربعین حسینی.
۳-انگشتر دردست راست کردن.
۴-سجده برخاک.
۵-بلندگفتن بسم الله الرحمن الرحیم.
📚 کتاب ارزشمند تهذیب اثرشیخ طوسی ره جلد۶ صفحه ۵۲
فرارسیدن #اربعین سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تسلیت میگوئیم.
@vaghfeahlebeyt
#آب_حیات
⬛ متن زیارت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
⏹التماس دعا از تمامی شما بزرگواران و دلدادگان حسینی
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
@vaghfeahlebeyt
مژده 🎉 مژده 🎉
👈با عرض سلام خدمت تمامی اعضای کانال و شرکت کنندگان مسابقه کتابخوانی وقف اهل بیت علیهم السلام به اطلاع میرساند. بدین جهت که شما سروران گرامی فرصت بیشتری برای مطالعه دوره ۳ جلدی عقاید اسلام در قرآن کریم داشته باشید ؛ زمان #شرکت در #مسابقه_کتابخوانی_وقف_اهل_بیت_علیهم_السلام تا 🇮🇷آغاز ایام الله دهه فجر، #۱۲_بهمن_ماه تمدید گردید....
برای اطلاع از جزئیات بیشتر همچنان همراه ما باشید..
@vaghfeahlebeyt
#آب_حیات
▪ #وصیت_پیامبر_خاتم برای امت اسلام در منابع مکتب خلفا
در سنن ترمذی ، مسند احمد بن حنبل، اسدالغابة ، مستدرک الصحیحین، خصائص نسائی، کنزالعمال که از معتبرترین کتب مکتب خلفا است، آمده که پیامبراکرم صل الله علیه و آله و سلم در اواخر عمر شریف خود فرمودند:
▪من چیزی را در میان شما برجای می گذارم که اگر به آن تمسک جویید، پس از من هرگز گمراه نمیشوید.
یکی از دیگری بزرگتر و با عظمت تر است.
کتاب خدا که ریسمانی است کشیده شده از آسمان به زمین
و عترت من ، اهل بیت من " علیهم السلام "
این دو هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند تا آنگاه که برحوض کوثر بر من وارد شوند.
بنگرید که چگونه سفارشم را درباره ی آن دو ( قرآن و عترت ) پاس میدارید...
عقاید اسلام در قرآن کریم جلد ۳ صفحه ۳۳۹
▪▪▪
فرارسیدن رحلت جانسوز پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد.
@vaghfeahlebeyt
#روشنگری
⏹ علت شعار حسبنا کتاب الله
⏹ برخی از عملکردها نسبت به وصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم
⏹ سیاست جداسازی قرآن از حدیث رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم
⬅ برخی از آیات قرآن کریم در نکوهش بزرگان قریش و کسانی نازل شده است که با رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم میجنگیدند و بخشی نیز در نکوهش قبایل برخی صحابه ی قریشی میباشد.
مانند آیاتِ ؛
🔹سوره مبارکه اسراء آیه ۶۰ (شجره ملعونه) درباره بنی امیه
🔹سوره مبارکه تحریم آیه ۴و ۵ درباره عایشه و حفصه زنان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله
و آیات دیگر در این زمینه.....
⬅ در برابر این آیات ، آیات دیگری است که در مدح و ستایش دیگران نازل شده است؛
مانند؛
🔸آیه تطهیر، سوره مبارکه احزاب آیه ۳۳ که درباره رسول خدا، علی و فاطمه، حسن و حسین صلوات الله علیهم أجمعین نازل گردیده.
⬅ بیان شأن نزول این آیات و غیرآنها که در حدیث رسول خدا صل الله علیه و آله و سلم آمده، با سیاست خلفای سه گانه مخالف بود.
☚بدین خاطر شعار "حسبنا کتاب الله" را اعلام کرده و قرآن را از حدیث رسول خدا، جدا ساختند...
📚برگستره کتاب و سنت صفحه ۴۵، علامه عسکری قدس سره
@vaghfeahlebeyt