eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
552 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
770 ویدیو
1.4هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم آیه الله سید محمد مهدی موسوی خلخالی رضوان الله تعالی علیه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه بخش اول حضرت آیت الله حاج سید محمد مهدی موسوی خلخالی فرزند سید فاضل در سال 1304 شمسی مصادف با 1344 هجری قمری در شهر رشت متولد شدند. تحصیل ایشان پس از گذراندن دوران کودکی جهت تحصیل در حوزه علمیه در سال 1320 شمسی عازم نجف اشرف می شوند و در دروس سطح و سطح عالی (رسائل، مکاسب و کفایه) از محضر اساتید برجسته ای چون آیت الله شیخ مجتبی لنکرانی، آیت الله میرزا حسن یزدی، آیت الله شیخ مرتضی طالقانی و آیت الله شیخ محمد تقی ایروانی استفاده می کنند. اساتید ایشان سپس در درس خارج فقه و اصول از محضر آیت الله العظمی حکیم، آیت الله شیخ حسین حلی و به خصوص آیت الله العظمی خوئی (از سال 1325 شمسی تا سال 1339) استفاده می کنند و جزء خصصین و شاگردان برجسته ایشان قرار می گیرند. آیت الله خلخالی همچنین در درس فلسفه آیت الله شیخ صدرا بادکوبه ای و درس تفسیر آیت الله العظمی خویی شرکت می کردند. ایشان هم بحث آیت الله شهید شیخ مرتضی بروجردی بودند و در درس خارج با بزرگانی همچون حضرات آیات سیستانی، وحید خراسانی، میرزا علی فلسفی، میرزا جواد تبریزی، شهید صدر، سید علی شاهرودی، اسحاق فیاض و محمد تقی جواهری هم دوره و هم درس بودند. آیت الله خلخالی در ایام حضور خود در نجف اشرف به تدریس سطح و سطوح عالیه (ادبیات، لمعه، معالم، رسائل، مکاسب و کفایه)مشغول می شوند و پس از 18 سال تحصیل و تدریس در آن حوزه، در سال 1339 شمسی عازم ایران می شوند و در شهر تهران اقامت می کنند و به انجام برنامه های علمی و تبلیغی خود می پردازند. ایشان در تهران سال ها به تدریس سطوح عالی (رسائل، مکاسب و کفایه) و درس خارج فقه و اصول جهت طلاب و روحانیون و امامت جماعت مسجد جامع صدریه می پردازند و در این مدت به تاسیس کتابخانه عمومی و حوزه علمیه در تهران اهتمام می ورزند. آیت الله خلخالی پس از رحلت مرحوم آیت الله العظمی فلسفی در سال 1385 به درخواست جمعی از فضلا و طلاب عازم و ساکن مشهد مقدس می شوند و به تدریس درس خارج اصول در مدرسه آیت الله العظمی خوئی مشهد مشغول می شوند. درس خارج اصول این فقیه فرزانه از دروس پررونق حوزه علمیه مشهد محسوب می شد و طلاب بسیاری از محضر ایشان کسب فیض می کردند. ادامه دارد... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه بخش دوم آثار از ایشان کتاب هایی از جمله: 1.دوره فقه الشیعه (تقریرات خارج فقه آیت الله العظمی خوئی) 2.کتاب فقهی الرضاع 3.الانفال 4.حاکمیت در اسلام (در مورد ولایت فقیه بصورت فارسی و عربی) 5.شریعت و حکومت 6.تحریف ناپذیری قرآن 7.تقریرات کامل اصولی آیت الله العظمی خویی 8.کتبی پیرامون مهدویت به چاپ رسیده است. آیت الله خلخالی در دوران انقلاب اسلامی همواره از مدافعین نهضت امام خمینی (ره) بوده و از مشاورین در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بشمار می آمدند. ایشان همیشه با تجلیل از مرحوم امام )ره) یاد می کردند چنانچه در درس خارج خود در مشهد مقدس فرموده بودند: ما علمای زیادی را دیدیم که شب تا صبح مشغول مطالعه و تحقیق بودند و به مقام فقاهت رسیدند، اما در بین علما از زمان شیخ طوسی تا الان کسی در همت عالی مانند مرحوم امام خمینی نبود. همت امام (ره) بر این بود که اسلام را در تمام دنیا مانند پیغمبران ترویج دهد و همانطور که پیغمبران دشمنانی داشتند، امام هم دشمنانی داشته اند و لذا نتوانستند دین را به تمام دنیا برسانند. آیت الله خلخالی در سخنانی پس از شرکت در یکی از انتخابات با تاکید بر اصل ولایت فقیه فرموده بودند: امام خمینی (ره) ولایت فقیه را که همان نیابت از امام زمان (عج) است تاسیس نموده اند. آنچه را که امام (ره) و انقلاب به ما الهام کردند وحدت است و اگر خواستار حفظ این وحدت هستیم باید مسیر انقلاب را ادامه دهیم. خداوند نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به ما عطا کرده است و تاکنون نیز بزرگان زحمات زیادی برای حفظ آن کشیده اند. توصیه ایشان به طلاب این بود که طلبه ها باید به عمر و جوانی خود اهمیت بدهند و آن را هدر ندهند. همه طلاب باید درس بخوانند و تحلیل کنند تا به مقام فقاهت برسند و اسلام را ترویج و تبلیغ کنند. پایان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
رفتار والدین بر فرزندان وقتی کودک با یکی از والدین به مجلس یا محلی می رود، بعد از برگشت، هرگز از او نپرسیم که چه خبر؟ یا مثال کودکی که با پدرش به مجلسی رفته است، اگر مادر بپرسد: بگو بینیم چه خبر در مجلس بود؟ چه دادند خوردید؟ چه کسانی اونجا بودند؟ خانه شان چطور بود؟ و.... از این کار به شدت پرهیز کنیم، چون باعث می شود فرزند خود را ناخواسته به فضولی و کنجکاوی بی مورد و نیز خبرچینی تشویق کنیم.حتی اگر کودک مان خبری از آن مجلس اگر به ما داد او را دعوت به سکوت کنیم تا بداند انسان هر مجلسی رفت اسرار و دیده ها و شنیده های خود را در آن مجلس رها می کند. @feiz114
اصول فقه کاربردی قضایی - جزایی - جلسه 4.mp3
12.87M
💠 (قضایی-جزایی) جلسه چهارم 99 🔶 استاد علیدوست 💠💠💠💠 چکیده نکات : - ضمان جانی نسبت به خسارات مازاد بر دیه - ضمان جانی نسبت به از کارافتادگی - اقوال در مسئله تاریخ جلسه : 99/03/20 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📌 وقتی استادی پژوهش‌گر نباشد، طلبه‌اش هم دنبال پژوهش نمی‌رود! تا ما نیرو و برنامه برای تربیت فضلای حوزه، جهت توانمندی در پژوهش نداشته باشیم، نیازهای جامعه هم برطرف نمی‌شود. وقتی استادی پژوهش‌گر نباشد، طلبه‌اش هم دنبال پژوهش نمی‌رود؛ چون در این کار تربیتی، طلبه متأثر از روحیات و توانایی‌های استاد است. اگر استادی در دانشگاه مقاله علمی-پژوهشی منتشر نکند، نه تنها پیشرفت نمی‌کند، حتی بعدها از دانشگاه اخراج هم می‌شود. بنابراین باید کار پژوهشی بکند. چرا در حوزه استادان را رتبه‌بندی نمی‏‌کنیم؟ نمی‌گویم به پیروی از دانشگاه، استادان را با عنوان‌های مربی، استادیار و استاد تمام رتبه‌بندی کنیم؛ بلکه حوزه باید برای خودش عنوان درست کند و ارتقای اساتید براساس کارهای پژوهشی‌ اساتید باشد. کار پژوهشی‌شان هم باید در راستای نیازهای پژوهشی جامعه باشد، نه مسائلی که گره‌ای از جامعه باز نمی‌کند. 📚گفتگوی حجت الاسلام خسروپناه با رهنامه، ش۶، ص ۲۸_۲۷ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
51.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹فیلم آموزشی "روش طرح نامه نویسی" استاد حجت‌الاسلام و المسلمین دهقان مخاطب: طلاب و دانشجویان در آستانه نگارش پایان‌نامه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📗 مستنبطات الأعلام فی شرح مستثنیات الأحکام ✔️ کتاب ارزشمند «مستنبطات الأعلام فی شرح مستثنیات الأحکام» اثر ابتکاری مرحوم آیت‌الله حاج سید احمد زنجانی برای نخستین بار توسط انتشارات مرکز فقهی امام محمد باقر (ع) چاپ و منتشر شد. 🔹 کتاب مستنبطات الاعلام، شرح مزجی، تفصیلی و استدلالیِ مؤلّف بر کتابِ مستثنیات الأحکام خویش است. مرحوم آیت‌الله زنجانی در رساله مستثنیات الاحکام حدود ۷۰۰ مورد از مواردی که از احکام شرعی کلی استثنا شده‌اند گردآوری نموده است و در این کتاب خود بیش از ۵۰۰ مسئله از مسائل رساله مستثنیات را با ادله تفصیلی شرح نموده است. ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/039677 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
🍁☘🍁☘🍁☘🍁 : ✅ در ۲۲ جلسه مدرّس: 📌 اشاره: این جلسات که در ماه رمضان سال ۱۳۸۶ در قم، مدرسه علمیه مرحوم آیت الله لنگرودی (ره) برگزار شده است، مروری است بر: ـ سیر پیدایش علم فقه ـ تحولات کلان علم فقه در مسیر تاریخ ـ سبک‌های مختلف استنباط حکم فقهی ـ معرّفی فقهاء برجسته و تألیفات مهمّ و مؤثّر فقهی آنان ـ تبیین ۵ دوره برای علم فقه و مراحل هر کدام 📌 توصیه: بر حسب تجربه‌ی به دست آمده، استماع این جلسات برای دانشجویان و پژوهش‌گران علم فقه علاوه بر فوائد عدیده‌ی علمی، از جهات انگیزشی نیز بسیار مؤثر است. 📌 تذکّر: صوت این جلسات را می‌توانید با هشتک در کانال دروس (تلگرام) به آدرس Alamolhoda_org دنبال کنید. 👇👇👇👇 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
e (1) Tarikhe Feqh 86 Alamolhoda_org.mp3
11.66M
معنای لغوی و اصطلاحی فقه تعریف حکم فقهی تعریف و موضوع ادوار فقه فوائد علم تاریخ و ادوار فقه چهار مقدّمه آرشیو/ رمضان ۱۳۸۶ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
دوستان خود را برای استفاده بیشتر و رشد فزاینده علمی و پژوهشی با کانال وارثین آشنا کنید لینک پیوستن به گروه👇👇👇 @valiasrk •••✾•🌿🌺🌿•✾•••                                                 ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💢 پاسخ مراجع تقلید به استفتائات در زمینه احکام مالی مدارس غیرانتفاعی ✔️ در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدت پیش آمده برای مدارس،‌ ابهاماتی در مورد وجه شرعی مسائل مالی مابین مدیران مدارس غیرانتفاعی،‌ معلمان و کارکنان و اولیاء دانش آموزان پیش آمده است. 🔹 مراجع تقلید حضرات آیات صافی گلپایگانی، سیستانی و مکارم شیرازی به استفتائات واحد فقه و احکام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی در زمینه احکام مسائل مالی مابین مدارس غیرانتفاعی و اولیاء دانش آموزان، در ایام شیوع ویروس کرونا پاسخ گفتند. متن استفتاء و پاسخ آن👈 https://b2n.ir/826167 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk