eitaa logo
๛ وارستگی ๛
1.2هزار دنبال‌کننده
202 عکس
50 ویدیو
17 فایل
❖ وارستگی ๛ گلاسنهایت ๛ رهایی ๛ انقطاع ❖ ادمین: @alirooholamin (نقل مطالب، با ذکر لینک کانال بلامانع است) برچسب‌ها: عرفان | فلسفه | آوینی | انقلاب اسلامی | هایدگر | نیچه | گادامر | فردید | داوری اردکانی | فوکو | کانت | هگل | دکارت | هرمنوتیک | ملاصدرا
مشاهده در ایتا
دانلود
صوت جلسات رسمی گفتگوهای سُها (با حضور حجت‌الاسلام نجات بخش) در کانال @soha_sima منتشر می‌شود ولی جلسات غیررسمی را منتشر نمی‌کنند اما چون در این گعده‌ها بعضا نکات نابی مطرح می‌شود بنده حیفم می‌آید که منتشر نشود برای همین اگر حضور داشته باشم ضبط می‌کنم و پس از حذف اضافات در کانال بارگزاری می‌کنم.
دوستانی که مدت‌هاست با آثار دکتر داوری و استاد طاهرزاده مانوس هستند متوجه می‌شوند که بعضا نکاتی که در این جلسات طرح می‌شود چقدر راهگشاست و تفکر را از رفتن در بی‌راهه‌ها باز می‌دارد. در کل ترکیب "مطالعه کتب دکتر داوری" و "گوش دادن این صوت‌ها"، ما را وارد نسبتی اصیل در برابر پدیده‌ها می‌کند.
الحمدلله سایت سها به نشانی soha-sima.ir بالا اومده و درحال تکمیل آرشیو جلسات هست. اگر از طریق کانال سها نتوانستید صوت‌ها را پیدا کنید در سایت دسترسی راحت‌تری از طریق منو فراهم شده است. (به ذهنم آمده که صوت‌ها و متن‌های کانال وارستگی هم در بخش مجزایی از سایت سها یا یک سایت مستقل منتشر کنیم. شاید هم یک اپلیکیشن طراحی کنیم که دسترسی راحت‌تری بر اساس موضوع ارائه دهد.) نظری داشتید در خدمتم: @alirooholamin ‌ ‌
نسبت ما با قرآن و شعر در اشارات دکتر داوری.mp3
47.18M
‌ ‌ 🎧 نسبت ما با قرآن و شعر در اشارات دکتر داوری 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۱۱۰ دقیقه 🗓 دهم اسفند ۱۴۰۲ 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
پیامدهای عدم توجه به توسعه در عرصه فکر، فرهنگ و اقتصاد.mp3
46.49M
🎧 پیامدهای عدم توجه به توسعه در عرصه فکر، فرهنگ و اقتصاد 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۹۵ دقیقه 🗓 پنجم اسفند ۱۴۰۲ 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
ایمان بشر جدید.mp3
5.37M
🎧 ایمان بشر جدید 🎙 استاد طاهرزاده ⏱ زمان: ۹ دقیقه 🗓 هشتم اسفند ۱۴۰۲ 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
๛ وارستگی ๛
#پادکست #برش_کوتاه 🎧 ایمان بشر جدید 🎙 استاد طاهرزاده ⏱ زمان: ۹ دقیقه 🗓 هشتم اسفند ۱۴۰۲ 🔺 @varaste
‌ ‌ دلبر برفت و دلشدگان را خبر نکرد یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد یا بخت من طریق مروت فروگذاشت یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم چون سخت بود در دل سنگش اثر نکرد شوخی مکن که مرغ دل بی‌قرار من سودای دام عاشقی از سر به درنکرد هر کس که دید روی تو بوسید چشم من کاری که کرد دیده من بی نظر نکرد من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد @varastegi_ir «حافظ» ‌ ‌
๛ وارستگی ๛
#گعده_غیر_رسمی 🎧 زبان متافیزیک و پدیدارشناسی 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۶۷ دقیقه 🗓 نیمه‌شب ششم
‌ ‌ 🔸 متافیزیک همه چیز را می‌فهمد و رمزگشایی می‌کند. اما پدیدارشناسی، حیرت است. 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی 🎙 بُرشی از صوت «زبان متافیزیک و پدیدارشناسی» ‌ ‌ ‌ ‌
๛ وارستگی ๛
#گعده_غیر_رسمی 🎧 زبان متافیزیک و پدیدارشناسی 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۶۷ دقیقه 🗓 نیمه‌شب ششم
‌ ‌‌ ‌ 🔸 پرسش از وجود در دوره جدید، پاسخ (پایان) پیدا کرده و این جا نقطه بازخوانی از وجود است که آیا ما از وجود پرسیده‌ایم که پایان پیدا کرده یا از موجود؟ 🔹 اینجاست که پدیدارشناسی، به سراغ ما می‌آید. وقتی می‌بینیم دیگر پرسشی نیست، متوجه غفلتی می‌شویم که این توجه سرآغاز تفکر است... 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی 🎙 بُرشی از صوت «زبان متافیزیک و پدیدارشناسی» ‌ ‌
تاریخ و انسان (۲۸ بهمن۱۴۰۲).mp3
34.23M
‌ ‌‌ ‌ 🎧 نسبت تاریخ و انسان ▪️ مروری بر مجلس سوم کتاب «گفتگوهایی با سایه‌ام» 🎙 سید رسول فاطمی ⏱ زمان: ۶۹ دقیقه 🗓 ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی ‌ ‌
๛ وارستگی ๛
#گعده_غیر_رسمی 🎧 زبان متافیزیک و پدیدارشناسی 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۶۷ دقیقه 🗓 نیمه‌شب ششم
‌ ‌ 🔸 هایدگر راهی که ما در فلسفه می‌رویم را متافیزیک می‌داند که به نوعی راز زُدایی و رمزگشایی است. 🔹 سرآغازی برای تفکر در کجا ایجاد می‌شود؟ این‌جا است که پدیدارشناسی به عنوان یک راه آغاز می‌شود. 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی 🎙 بُرشی از صوت «زبان متافیزیک و پدیدارشناسی» ‌ ‌
๛ وارستگی ๛
‌ ‌ 💠 #تاریخی_بودن_فهم_و_خرد (۲) // ...ادامه قبل // 🔸 گفتم ولی همه مردم در سراسر روی زمین و از اقدم
‌ ‌ 💠 (۳) // ...ادامه قبل // 🔸 گفتم درک ما از چیزها چه ربطی به جهان دارد؟ مگر فهمی کی مثلاً یونانیان یا هندیان از آب‌وخاک داشتند با فهم ما ایرانیان متفاوت بوده‌است یا متفاوت است؟ 🔹 گفت چه خوب گفتی. آری، اکنون فهم ما از آب‌وخاک با فهم متقدمان متفاوت است. ما هم به همه‌چیز با نگاه تجدد (تجدد ضعیف و پریشان یا تجدد کم‌وبیش منضبط و قدرتمند) می‌نگریم. 🔸 آب دیروز آب بود، امروز هم آب است اما معنی و مقامی که آب در زندگی دیروز داشت با مقام امروزش متفاوت است. نسبت آدمیان با آب هم نسبت دیگری شده‌است. دیروز آب ما طی حیات بود، امروز در جنگ مصر و اسرائیل سد سینا را با آن می‌شکنند. امروزه آب یک مسئله بزرگ جهانی است و خطر خشکی، بسیاری از مناطق جهان را تهدید می‌کند. 🔹 حتی دانشمند امروز هم از آب درکی دارد که گذشتگان نداشتند. دانشمندان، مسائل فیزیک و بیومکانیک و و غیره را در سایه فهم زمان درک می‌کنند. 🔸 مطلب مشکل، فهمی است که درک‌ها را راه می‌برد. فهم این‌که کجا هستیم و چه می‌کنیم و از چه اصولی پیروی می‌کنیم. حتی شما هم دوباره ادراک و فهم را با هم در درهم آمیختید و گفتید درک یونانیان و هندیان و ایرانیان از آب یکی است، اما شاید در زمان‌های قدیم فهمشان یکسان نبوده و امروز دوباره براثر غلبه فهم تجدد، یکسان شده باشد. // ادامه دارد... // 🔺 @varastegi_ir ๛ وارَستِگی 📗 گفتگوهایی با سایه‌ام ✍🏻 دکتر داوری اردکانی 🔖 صفحه ۱۷۶ ‌ ‌ ‌ ‌