eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
412 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮🎷شبهه محرم پيامی برای مسلمانان در ماه محرم: بیایید به جای پرداخت ميلياردها تومان به مداحان برای گرياندن خود، آن را هزينه خنداندن کودکان بی سرپرست کنيم!!!😳 پاسخ👇👇👇👇 ✍ 1⃣ مسلمان بصیر بنا به امر قرآنی(سوره حجرات) هر پیامی زود بازنشر نکرده و دستان کریه و پنهان ابن ابوالعوجاء ها و ابوهریره ها که هر ساله با آغاز محرم با پخش شبهات و استفاده ابزاری از الفاظ زیبا به دنبال شهادت ارزش های حسینی هستند می بیند..! ⭐️بارها عرض کرده ام: عزیزان زیبا صحبت کردن با صحبت زیبا کردن تفاوتی از فرش تا عرش دارد 2⃣ از تکنیک های نخ نما در عملیات روانی، ارزش گذاری ناصواب یا برجسته کردن یک ارزش یا هنجار با هدف تخطئه و تضعیف دیگر ارزش هاست. همانگونه که برخی مسافران آنتالیا در موعد قهرمان داستان بینوایان شده و بر طبل کمک به مستمندان می کوبند و یا در روز قدس برخی وطن فروشان و نامردنیوزان به صورت کاملا اتفاقی!وطن پرست می شوند. موضوع فوق هم از این قاعده مستثنی نیست و در کشوری که متاسفانه در اسراف،جراحی زیبایی بینی،تورهای ترکیه ، تجمل گرایی و... رکوردشکنی کرده است شاخک های برخی باز هم به صورت کاملا اتفاقی! فقط در آستانه محرم برای کمک به مستمندان حساس می شود!! البته حافظ زیبا پاسخ اینان داده: برو این دام بر مرغ دگر نه/ که عنقا را بلند است آشیانه.. 3⃣ شبهات اینچنینی مانند همان مثل معروف است که شهید مطهری به آن می تازد و می نویسد که چرا می گویند: می بخور ، منبر بسوزان، مردم آزاری نکن!! مگر نمی توان می نخورد و منبر هم نسوزاند و مردم آزاری هم نکرد؟؟! 👌⭐️گریه برحسین(ع)جای خود و کمک به یتیم هم جای خود؛ این دو ارزش نقیض هم نیستند! محرم هم ماه گریستن و هم ماه نگریستن، محرم هم ماه شور است و هم ماه شعور. دو کار خوب و نیکو را در مقابل هم قرار دادن است. 4⃣ به شهادت آمار، نوکران حسینی بیشترین خدمت به خلق و محرومان می کنند. حماسه سازان ۸ سال دفاع مقدس و مدافعان حرم همان عاشقان حسینی بودند که جان خود را برای امنیت و نشاندن گل لبخند بر لبان کودکان وطن هزینه کردند. شهید در این موضوع هم حجتی بود برای همگان! 5⃣ البته نگارنده با افراط مخالف بوده و معتقداست گر چه عملکرد برخی مادحین اهل بیت در استفاده از برخی اشعار بی محتوا و تاکید بر برهنه شدن عزادران قابل نقد است(البته زمان، مکان و میزان نقد شرط است)؛ لیکن اکثر مداحان محترم کشور بلبل های دلسوخته ای هستند که با نوای خود صرفا ظلم یزدیان و مظلومیت حسینی را بازگو می کنند و گریه اهل بکاء به دلیل شعله ور شدن حرارتی و آن شعله دلدادگی است که به استناد حدیث پیامبر(ص)در قلوب مومنین است. 6⃣امام خمینی(ره): روضه سیدالشهداء برای حفظ مکتب سیدالشهداء است…، این گریه ها و این روضه حفظ کرده مکتب را! 7⃣ آنتوان بارا(نویسنده مسیحی): اگر حسین از ما بود،در هر سرزمینی برای او بیرقی برمی افراشتیم و در هر دیاری برای او منبری برپا می نمودیم و مردم را با نام حسین به مسیحیت فرا میخواندیم!! 8⃣ : دوستان؛ آتش سهمگین توپخانه رسانه ای دشمن علیه دستگاه عزاداری مولاحسین(ع)نشان از اهمیت و قدرت و انتخاب مسیر درست عزادران دارد و امسال به کوری چشم نووهابی های روشنفکرنما، محرم را با شور و شعور بیشتری برگزار خواهیم کرد. انشاء الله 👇 @wittj2
🔮🎷دعایی که در زمان غیبت بایدهر روز خوانده شود 🍀اللهُمَّ عَرِّفنیِ نَفْسَکَ، فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفنی نَفْسَکَ لَمْ اَعرِفْ رَسُولَکَ، اَللهُمَّ عَرِّفنی رَسُولَکَ، فاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعرِّفْ حُجَّتَکَ، اللهُمَّ عَرِّفنی حُجَّتکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَْم تُعَرِّفنی حُجَّتکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینیِ .🍀 ⭐️ دعای غریق 👇👇👇 🎯 دعای تثبیت ایمان دراخرالزمان یا اَللَّهُ یا رَحْمن یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِیِ عَلی دِینک إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 🌻 👇 @wittj2
🔮🎷 انقلاب‌های زیادی در قرآن نام برده شده است که به شکست منجر شده‌اند. یکی از اینها انقلاب حضرت موسی (ع) در مقابل فرعون است. 👌فرعون با تمام قدرتش نتوانست کاری بکند. پس چرا انقلاب حضرت موسی شکست میخوره؟ 🎯1. فساد اقتصادیِ قارون 🎯2. فساد فرهنگی-اجتماعیِ سامری هر دو هم در قرآن نام برده شده‌اند و نکته جالب اینجاست که این دو ارتباطی با فرعون ندارند. (کان من قوم موسی) این دو نفر در خود انقلاب بودند. 👌✨رسول خدا میفرماید اتفاقاتی که برای بنی‌اسرائیل افتاد برای شما پیش می‌آید. هیچ شکی در آن نیست. رودهن، ۱۰دی۹۶ استاد علی اکبر رائفی_پور🌻 👇 @wittj2
📗انتظار عامیانه عالمانه عارفانه استاد پناهیان🌻 لطفا عکس باز شود👆 @wittj2
Hamed Homayoun - Om Almasaeb.mp3
8.19M
⭐️ام المصائب 🎷حامد همایون 👇 @wittj2
Mahmood Karimi - Arbabe Khobam(UpMusic).mp3
3.36M
⭐️ارباب خوبم 🎷محمود کریمی 👇 @wittj2
علامه مروجی سبزواری🌻 نکته‌ی دیگری که در مورد مقام فقر لازم است گفته شود این است که انسان تا به مقام فقر نرسد، محبت خدا را پیدا نمی‌کند، و مجذوب خدا نمی‌گردد. مادامی که انسان در حالت حیوانیت به سر بَرَد و دارای نفس حیوانی و اماره باشد، اولاً مجذوب دنیاست و ثانیاً محبّ دنیاست. مجذوب دنیاست یعنی به دلیل سنخیتی که بین او و دنیا وجود دارد، مرتب از سوی دنیا بر او جذبه وارد می‌شود. زیرا انسان در این مرتبه، از نفس طبیعی با خصوصیات ماده برخوردار است. همچنین محبّ دنیا هم هست. زیرا انسان -و به طور کلی هر موجودی- خودش را دوست دارد. چون دنیا به درون وجود انسان نفوذ کند، و تبدیل به انسان شود، یا انسان تبدیل به دنیا شود، پس انسان دنیا را هم دوست دارد. حال اگر انسان توانست در طی سفر اول که بر مبنای ریاضات و مجاهدات است خودش را از دنیا خالی کند، پس اولاً دیگر جذب دنیا بر او اثری ندارد، و ثانیاً دنیا را دوست نمی‌دارد. ما به طور خلاصه می‌گوییم سفر اول بر مبنای نوافل و مستحبات است. ⭐️در روایت قرب نوافل، غایت و نتیجۀ نوافل را محبت خدا دانسته؛ یعنی خدا او را دوست می‌دارد. «وَ إِنَّهُ لَیَتَقَرَّبُ إِلَیَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّه» عبد من به من نزدیک می‌شود با نوافل «تا این‌که دوستش می‌دارم». (کلمۀ حتی برای غایت و نتیجه است.) انسانی که در سفر اول، با نفس اماره و حیوانی در بیفتد و با مجاهدات و ریاضات او را بکشد، در این جا به جایی می‌رسد که خدا او را دوست می‌دارد، و چون خدا او را دوست بدارد آن‌گاه 👌✨«چشمش می‌شود که با آن ببیند، و گوشش می‌شود که با آن بشنود و دستش می‌شود که با آن کار انجام دهد». (فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ کُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِی یَسْمَعُ بِهِ وَ بَصَرَهُ الَّذِی یُبْصِرُ بِهِ وَ لِسَانَهُ الَّذِی یَنْطِقُ بِهِ وَ یَدَهُ الَّتِی یَبْطِشُ بِهَا). این که خدا انسان را دوست می‌دارد به آن معناست که خدا او را در تحت جذب خودش قرار می‌دهد. چرا که این شخص خود را تخلیه کرده و سبک شده، این شخص روح شده، و روح انسان روح خداست، پس با خدا اشدّ سنخیت را دارد و لذا جاذبۀ خدا بر او تأثیر کرده و او را به سوی خود می‌کشد و این است که می‌گوییم این سفر دوم، سفری بر مبنای جذب است. لذا این که فرمود عبد رو به نوافل می‌آورد و جهاد اکبر می‌کند و ریاضت می‌کشد و عبادت می‌کند، تا جایی که تخلیه می‌شود و از نفس حیوانی و ثقالت و کثافت نفس حیوانی پاک می‌شود و در نتیجه «من او را دوست می‌دارم». از سوی دیگر انسان هم خدا را دوست می‌دارد. چرا که وقتی خدا انسان را در تحت جذب خود قرار می‌دهد معنایش این است که خدا وجود انسان را پر می‌کند و چون انسان خودش را از خدا پر دید و به هر گوشه و زاویه‌ای از وجود خودش که نگاه کرد خدا را دید، از آن‌جا که انسان خودش را دوست می‌دارد، پس اکنون خدا را دوست می‌دارد و این شد که وقتی مرید وارد آغاز سفر دوم می‌شود، این مرید هم فقیر می‌شود، هم مجذوب می‌شود و هم محبوب؛ این که می‌فرماید: «یحبهم و یحبونه» مائده ۵۴🌻 (خدا بندگان را دوست دارد و بندگان هم خدا را دوست دارند). برای همین است که سفر دوم را ⭐️سیر حبی نیز می‌گویند. علمی عرفانی👇 @wittj2