eitaa logo
دیالکتیک علم و عرفان ناب
415 دنبال‌کننده
3هزار عکس
268 ویدیو
114 فایل
کوانتوم(علم فیزیک جدید) وتعالیم عرفانی،دلنوشته ها و اشعارم وسخنان و اشعار بزرگان اهل علم و ادب تلاشی در حد توان تقدیم به وجود مقدس صاحب الزمان .عج. و تمامی شهدای اسلام❤ 👈نشر باذکر شریف صلوات بر محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم❤
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮🎷انفجار بزرگ اثبات شد!خدا وجود دارد! ✍رامین فخاری - جمعه، ۱ فروردین ۱۳٩۳ در 13.8 میلیارد سال قبل انفجاری تحت نام انفجار بزرگ یا بیگ بنگ رخ داد که در آن جهان ما متولد شد.در ابتدا دمای انفجار به یک حد بسیار بزرگی رسید که قابل تصور نبود و بعدا جهان رو به سردی گذاشت و کهکشانها و ستاره های امروزی متولد شدند.برای مطالعه بیشتر در مورد مهبانگ می توانید به این لینک و این لینک مراجعه بفرمایید.380 هزار سال بعد از انفجار بزرگ اولین نور به وجود آمد خداوند در آیه اول سوره نور به وجود آمدن تاریکی بعد از روشنایی اشاره می کند: الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ بِرَبِّهِم یَعْدِلُونَ ﴿ نور۱﴾ سپاس خداوندى را که آسمانها و زمین را آفرید و تاریکى و روشنایى را پدید آورد، آنگاه کافران براى پروردگارشان شریک قائل مىشوند﴿ نور۱﴾ بعد از آن مرحله نیز آسمان بصورت گرد گاز و غبار بود و ستاره ها از به هم پیوستن گرد و غبار به وجود آمدند.[منبع این سخن] در سوره فصلت آیه ۱۱ نیز نوشته شده است: ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ کَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ ﴿۱۱﴾سپس به آسمان پرداخت که به صورت دودى [/بخارى] بود، به آن و به زمین فرمود خواه یا ناخواه رام شوید، [به زبان حال] گفتند البته رام و تسلیم هستیم. روز دوشنبه سایت خبری گاردین اعلام کرد که موفق شده است امواج گرانشی انفجار بزرگ را که در نظریه نسبیت انشتن پیش بینی شده بود مشاهده نماید.و افرادی که موفق به این کار شده اند به طور یقین موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیک خواهند شد با این کشف نظریه انفجار بزرگ که قبلا بصورت یک تئوری بود بصورت یک فکت علمی در آورد و هیچ شکی نماند که کائنات 13.8 میلیارد سال قبل از هیچ آفریده شده است. در ابتدا تاریکی بود و بعد بنگ،از تولد تا پایان،زمان و ماده و فضا گسترش یافت حالا فراتر از حد تصور ما، فراتر از محدودیت های وجود ما ،در جایی که ما کیهان صدایش می زنیم. هیچ چیز نمی تواند هیچ چیز را بی آفریند!قبل از اینکه کائنات شروع شود چیزی باید وجود داشته باشد! آن انرژی هست انرژی ابدی است اولین قاتون ترمودینامیک به این موضوع اشاره می کند. انرژی نمی تواند درست شود یا نابود شود نه شروعی داشته باشد نه پایانی این تعریف ترمودینامیک است. همچنین شما نمی توانید ادعا کنید که این انرژی همیشه در کائنات وجود داشته است چن علم می گوید کائنات همیشه وجود نداشته است! قبل از اینکه کائنات شروع شده باشد منبع انرژی تامین شده بود به گونه ای که هیچ کس نمی تواند تصور آن را بکند. با توجه به این که انتقال انرژی به ترلیون ها ستاره و بیلیون ها کهکشان از یک منبع انرژی خارج از کهکهشان وجود دارد که انتقال یا تبدیل آن انرژی به کائنات را انجام داده است این به این معناست که خالق این انرژی بزرگ: خداست. سوالی که به ذهن یک انسان خرد مند در مورد انفجار بزرگ می رسد این است که انرژی مورد نیاز برای انفجار بزرگ از کجا تأمین شده است ؟ چگونه ممکن است بدون حضوری خالقی هوشمند از هیچ ماده و انرژی و زمان پدید بیایید؟ خداوند در آیه 35 سوره طور نیز این سوال را مطرح می نماید :   أَمْ خُلِقُوا مِنْ غَیْرِ شَیْءٍ أَمْ هُمُ الْخَالِقُونَ آیا از هیچ خلق شدهاند؟ یا آنکه خودشان خالق [خود] هستند؟ یا در مورد منبع انرژی تامین شده خداوند در سوره الذاریات آیه 47 اشاره کرده است: وَالسَّمَاء بَنَیْنَاهَا بِأَیْدٍ وَإِنَّا لَمُوسِعُونَ ﴿۴۷﴾ما آسمان را با قدرت بنا کردیم و همواره آنرا وسعت میبخشیم! خداوند در قسمت این آیه به قدرت اشاره کرده است و در قسمت دوم به مساله گسترش کائنات اشاره کرده است که یکی از اصول مهم کیهان شناسی است و که توسط ادوین هابل با مطاله موج زمینه تابشی به جا مانده از انفجار بزرگ کشف شده است.ادوین هابل مشاهده کرد که جهان هستی با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش است و دانشمندان به این نتیجه رسیدند که اگر در طول زمان به عقب باز گردیم جهان هستی در نهایت در زمان انفجار بزرگ در یک نقطه جمع خواهد شد! در سوره انبیا آیات 30 و 104 خداوند به این موضوع اشاره کرده است: أَوَلَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ أَفَلَا یُؤْمِنُونَ ﴿۳۰﴾ آیا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم ؟، و هر چیز زندهای را از آب قرار دادیم، آیا ایمان نمیآورند!  یَوْمَ نَطْوِی السَّمَاء کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ کَمَا بَدَأْنَا أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِیدُهُ وَعْدًا عَلَیْنَا إِنَّا کُنَّا فَاعِلِینَ ﴿۱۰۴﴾روزى که آسمان را همچون در پیچیدن صفحه نامه ها... @wittj2
در می پیچیم همان گونه که بار نخست آفرینش را آغاز کردیم دوباره آن را بازمیگردانیم وعده اى است بر عهده ما که ما انجام دهنده آنیم ایراداتی که توسط خداناباوران به این موضوع گرفته می شود وجود خلا کاذب است که قوانین فیزیکی در آن پایه ریزی شده یا انتقال تکینگ ها از یک کائنات دیگر به کائنات ما جهان به وجود آمده است. بیل برایسن در کتاب بسیار پر ارزش تاریخچه تقریبا همه چیز نوشته است: در یک فرضیه گفته می شود احتمالا تکینگی که باقیمانده از یک کائنات متلاشی شده پیشین بوده است-بدین معنی که که ما فقط یکی از کائنات های موجود در چرخه ابدی کائنات های ایجاد شونده و گسترش یابنده هستیم مانند کیسه هوایی روی یک دستگاه اکسیژن برخی دیگر انفجار بزرگ را به چیزی به اسم خلا کاذب یا یک میدان عددی یا انرژی خلا نسبت می دهند کیفیت یا چیزی که باعث بوجود آمدن مقدار ناپایداری در آن هیچی شده وجود دارد اینکه بتوان چیزی را از هیچ بدست آورد غیر ممکن است. اما اینکه زمانی هیچ چیز وجود نداشته ولی اکنون یک کائنات وجود دارد دلیلی بر این مدعاست که چنین چیزی شدنی است.این امکان وجود دارد که کائنات ما صرفا بخشی از چندین کائنات بزرگتر باشد برخی با ابعاد متفاوت و انفجار های بزرگ در همه اینها رخ داده است. با این احتمال پیش می رود که زمان قبل از انفجار بزرگ روی هم شکل های دیگری داشته است شکل های بس بیگانه تر از آنچه قابل تصور باشد و انفجار بزرگ یک مرحله انتقالی است که در آن کائنات از شکلی که برای ما قابل درک نیست به شکلی که برای ما قابل درک تر است تبدیل می شود. دکتر آندری لیند کیهان شناس در دانشگاه استنفورد به روزنامه نیویورک تایمز گفت:((این ها مسائلی بسیار نزدیک به مسائل مذهبی هستند. نظریه انفجار بزرگ نه به موضوع انفجار بلکه به چیزهایی که پس از انفجار رخ داده است البته نه خیلی پس از انفجار.دانشمندان با انجام محاسبات بی پایان و مشاهده فعل و انفعالات دقیق درون دستگاه های شتاب دهنده به این نتیجه رسیده اند که در زمان 10 به توان -43 ثانیه کائنات به قدری کوچک بود که برای مشاهد و پیدا کردنش باید از میکروسکوپ استفاده کرد. رابرت دایک در نظریه انبساطمی گوید:کائنات در کسری از یک ثانیه پس از سپیده دم آفرینش ناگهان چنان دچار گسترش خارق العاده و ناگهانی شد یعنی عملا به همراه خودش سرعت گرفت و ابعادش در هر 10به توان -34 ثانیه دو برابر شد کل این واقعه ممکن است در چیزی بیش از 10 به توان -30 یعنی یک میلیون میلیون میلیون میلیون میلیونیم ثانیه به درازا نکشد ولی آن را به چیزی دست کم 10,000,000,000,000,000,000,000,000,000 بار بزرگتر تبدیل کرد. آنچه از دیدگاه ما خارق العاده می سازد نظم از کار آمدن چنین کائناتی است اگر شکل کائنات به اندازه نوک سوزن با شکل کنونی آن تفاوت پیدا می کرد اگر جاذبه به مقداری کمتر یا بیشتر بود اگر سرعت گسترش مائنات مقداری بیشتر یا کمتر بود امکان نداشت که ماده و عناصر پایدار پدید بیایید و ما و شما امروز بروی این کره خاکی وجود داشته باشیم. دو معجزه دیگر نیز در هنگام بیگ بنگ رخ داده که دانشمندان اتئیست از جواب دادن به آن عاجز هستند. ماده و ضد ماده همیشه به مقدار برابر تولید می شوند و در صورتی که در انفجار بزرگ مقدار ضد ماده و ماده با هم برابر بود جهان شکل نمی گرفت ولی در انفجار بزرگ ضد ماده شانزده دقیقه به دام افتاد و مقدار ماده تولید شده از ضد ماده بیشتر بود! بر طبق قوانین ترمودینامیک همیشه همه انفجارها به سوی بی نظمی می روند ولی انفجار بزرگ تنها انجفاری بود که بطور منحصر به فرد به سمت آفرینش و نظم رفت! انفجار بزرگ و آفرینش کائنات بخش اول دکتر فریدون صحافی  @wittj2
دکتر فریدون صحافی
🔮🎷برابر نبودن مقدار تاریکیها و نور جهان ✍رامین فخاری - شنبه، ۱٦ خرداد ۱۳٩٤ یکی از جنبه های زیبای اعجاز قرآن کریم،به کار بردن دقیق واژگان و کلمات در کنار هم است،مثلا در سوره الرعد آیه 16 نوشته شده است : بگو چه کسی پروردگار آسمانها و زمین است ؟ بگو الله!بگو آیا اولیا غیر از او برای خود برگزیدهاید که مالک سود و زیان خود نیستند  بگو آیا نابینا و بینا یکسان است ؟ یا تاریکیها و نور برابرند؟ آیا آنها شریکانی برای خدا قرار دادند بخاطر اینکه آنان همانند خدا آفرینشی داشتند و این آفرینشها بر آنها مشتبه شد؟! بگو خدا خالق همه چیز است و او است یکتا و پیروز!  در این آیه خداوند از تاریکی یاد نکرده است،و تاریکی را جمع بسته ولی از نور بعنوان نور به عنوان یک کلمه مفرد استفاده کرده است،حال دلیل این ترکیب بندی چیست؟ 73 درصد از تمام جرم و انرژی کیهان از چیزی که انرژی تاریک از آن نامبرده می شود تشکیل شده است و 23 درصد آن از ماده تاریک تشکیل شده است و کل جهان قابل مشاهده 4 درصد است،و از همه نورهای گاما و اشعه ایکس و مادون قرمز و فروسرخ و نور مرئی تنها طیف نور مرئی برای چشم بشر قابل مشاهده است.و همانطور که قرآن اشاره کرده است مقدار نور وتاریکی در جهان برابر نیستند،واصلا مقدار نور در قابل با تاریکی ها که انواع مختلفی از جمله ماده تاریک و انرژی تاریک را دارند،قابل مقایسه نیست. [1]انرژی تاریک از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد :کیهان‌شناسی، انرژی تاریکنوعی انرژی فرضی است که همه ی فضا را در بر می گیرد و سرعت انبساط جهان را می‌افزاید.[۱] انرژی تاریک مقبولترین فرضیه برای توضیح‌دادن مشاهدات اخیر است که می‌گویند جهان با آهنگ رو به افزایشی (با شتاب) منبسط می‌شود. در مدل استاندارد کیهان‌شناسی بنابر هم ارزی جرم-انرژی، جهان شامل حدود 26.8% ماده تاریک،68.3% انرژی تاریک (در مجموع 95.1%) و 4.9% ماده ی معمولی است [2]ماده تاریک از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد :ماده تاریک(به انگلیسی: Dark Matter)، نوعی از ماده است که فرضیه وجود آن دراخترشناسی و کیهان‌شناسی ارائه شده‌است تا پدیده‌هایی را توضیح دهد که به نظر می‌رسد ناشی از وجود میزان خاصی از جرم باشند که از جرم موجود مشاهده‌شده درجهان بیشتر است. ماده تاریک به طور مستقیم با استفاده از تلسکوپ قابل مشاهده نیست. @wittj2
ای محو راه گشته از محو هم سفر کن چشمی ز دل بر آور در عین دل نظر کن دانم که برشکستی، تو محو دل شدستی در عین نیست هستی یک حمله دگر کن مولانای جان🌻 @wittj2
من می عشق نوشم کان ببرد هوشم تو جلوه گری کردی زان دگر مدهوشم آذر عشقت کرده دلم را راهگشای حق ای نور هدایتگر بردی هوس و شورم اسماء🌻 اردیبهشت۹۷ @wittj2
تو جان جان ماستی، مغز همه جانهاستی ازعین جان برخاستی،ما راسوی ما می‌کشی ماییم چون لاسرنگون وز لا تومان آری برون تا صدر الا کشکشان، لا را بالا می‌کشی مولانای جان🌻 @wittj2
👌🍂خوشیها و لذتها بر سه درجه است؛ ⭐️اول آنکه پست تر است مثل شکم و زیر شکم، خلق بیشتر آن بدانند و بدان مشغول باشند و دلیل پستی این است که همه حیوانات با وی در این امر شریک بلکه غالبند! همچون مگس و مور و کرم. ⭐️دوم لذت غلبه و ریاست است که بعضی حیوانات با وی شریکند، همچون شیر و پلنگ. ⭐️سوم لذت علم و حکمت و معرفت حق تعالی که این را هیچ جانوری ندارد. امام محمد غزالی🌻 @wittj2
⭐️مروارید درون تن آدمی چیزی است که خواهی نخواهی نابود خواهد شد، اما چیزی در این قالب هست که ماندنیست.. مرواریدی در این صدف است که خواستنی است.. هستی، طالب این مروارید است.. همین مروارید هست که میگوید : انا الحق این مرواید پاره ای ازخداست، نفخه الهی‌است.. غواصی که به این مروارید دست پیدا کند با اقیانوس هستی به وحدت میرسد.. آنگاه، او در هر حباب و موج، دریا را میبیند. 👌⭐️بگذار این ذکر مدام تو باشد: هرچه هست ،اوست من نیستم. هرچه هست اوست، من درمیان نیستم @wittj2
برگی از معرفت🍂 عطار نیشابوری در تذکرة الاولیاء نوشته است؛ شبلی گفت که شبی به سر تربت حلاج شدم و تا بامداد نماز کردم. سحرگاه مناجات کردم که؛ الهی! این بندۀ تو بود. مؤمن و عارف و موحّد. این بلا با او چرا کردی؟ خواب بر من غلبه کرد. قیامت را به خواب دیدم و خطاب از حق شنیدم که: این از آن با وی کردم که سرّ ما با غیر ما در میان نهاد. ⭐️حافظ با توجه و استفاده از همین سخن عطار است که چنین می سراید: گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند جرمش آن بود که اسرار هویدا می کرد! @wittj2
🔮🎷حدیث رسول اکرم(ص) درباره عظمت جهان هستی ✍رامین فخاری - جمعه، ٥ تیر ۱۳٩٤ همانطور که می دانید بنا به فرضیه جهانهای موازی ممکن است بی نهایت جهان در موازات ما وجود داشته باشد،که فرضیه جهان های موازی نیز حالات مختلفی دارد که دو حالت از آن را در اینجا مطرح می کنیم: ⭐️در حالت اول:ممکن است جهان های موازی را بصورت حباب هایی در نظر گرفت که از سطح یک اقیانوس در یک فضای لایتناهی بی نهایت رها می شوند،و این جهان ها نیز گاهی با همدیگر برخورد می نمایند. ⭐️در حالت دوم،که دانشمندی بنام پروفسور نیکود پاپلاوسکی پیشنهاد کرده است،جهان ما در درون سیاهچاله یک جهان دیگر قرار گرفته است،و آن جهان نیز در درون یک سیاهچاله جهان دیگر قرار گرفته است و این سیر تا بینهایت ادامه دارد.ناگفته نماند که  جهان ما دارای تعداد میلیاردها کهکشان است که در داخل هر کهکشان تعداد زیادی سیاهچاله وجود دارد،حال تصور کنید که در درون هر سیاهچاله جهانی نهفته باشد.[1] ⭐️در حدیث شماره 310 از رسول اکرم (ص) را درباره عظمت جهان هستی نقل شده است: ..و آسمان دنیا و آنچه در آن و بر آن است در برابر آنچه که بالای آنست همچون حلقه ای در بیابان خالی میباشد، و این دو آسمان در برابر آسمان سوّم همچون حلقه ای در بیابان تهی است و این سوّمی با آنچه در آن و بر آن است در برابر آسمان چهارم همچون حلقه ای در فلات تهی است. به همین منوال تا آسمان هفتم. و این هفت آسمان با آنچه در آن و بر آن است در برابر دریایی که از ساکنان زمین پوشیده شده، همچون حلقه ای در بیابان تهی است . و هفت آسمان و دریای پوشیده در برابر کوه سرد چون حلقه ای در بیابان تهی است. - با اندکی دقت می توان دریافت که این حدیث مصداق بارز نظریه دوم است،و تنها کافی است که حلقه ها را بعنوان سیاهچاله های تو در تو در نظر بگیریم.و رسول اکرم (ص) در زمانی که فیزیک نظری و اختر شناسی همانند امروز پیشرفته نبود درک درستی از عظمت جهان هستی داشتند. -یک توصیه بنا به حدیث دیگری عرض بهشت به اندازه این هفت آسمان که ممکن است بینهایت بار از کائنات ما بزرگتر باشد،است که طول آن نیز بدون تردید حداقل دو برابر عرض آن است که اندازه آن تقریبا در ابعاد بی نهایت و غیر قابل تصور برای انسان باشد و حتی ممکن است بهشت در یک جهان موازی دیگر قرار داشته باشد،همه این جهان و هرچه در داخل آن است،ارزش از دست دادن وجبی از آن را ندارد،برادران و خواهران توجه داشته باشند بخاطر عمر محدود پنجاه شصت ساله دنیا که شاید زمان خوردن یک وعده غذا در آخرت هم نباشد،عذاب جهنم را بر خود نخرند.کل این جهان و اتفاقات بدی که در آن برای ما رخ می دهد شاید تنها یک کابوس باشد و روزی از خواب برخیزیم و ببینیم تنها یک کابوس بد دیده ایم که خودمان در قسمت هایی از آن مختار بوده ایم،بخاطر یک کابوس بد جهان آخرت را از دست ندهیم. @wittj2
🔮🎷بحث حرکت و لرزش ذرات در قرآن کریم ✍رامین فخاری - پنجشنبه، ۱ امرداد ۱۳٩٤ بر طبق تئوری ریسمان ها هر ذره بصورت تابعی خطی انرژی در نظر گرفته می شود و همه جهان و محیط اطراف بصورت یک گیتار در نظر گرفته می شود،که ارتعاش یک ذره کل محیط و ذرات محیط را به ارتعاش وادار می کند،یعنی یک ذره می تواند بر کل محیط اطراف خود و جهان تاثیر گذار باشد.بر طبق تئوری ابر ریسمان نیز این مساله تایید شده است و هر ذره تابعی از طبیعیت است. حال با یک سفر به دنیایی اتم نیز این مساله بصورت یک فکت علمی در می آید زیرا همه اتم های عناصر با توجه به پیوند مولکولی بین آنها حرکات مختلفی دارند،که به سه دسته عمده از جمله انتقالی،چرخشی و ارتعاشی دارند. در حرکت انتقالی ذرات از یک جا به جای دیگر حرکت می کنند،مثلا ذرات آب یا گاز که پیوند میان آنها سست تر است دارای حرکت انتقالی هستند،ولی ذرات جامد دارای حرکت انتقالی نیستند.در حرکت چرخشی ذرات به دور خود می چرخند و در حرکت ارتعاشی ذرات در مکان خود ارتعاش می کنند. ارتعاش و حرکت ذرات بر ذرات مقابل نیز تاثیر گذار است،مثلا در حرکت ذرات باعث می شود که ذرات به هم برخورد کنند و بقیه ذرات در نتیجه برخورد به حرکت در بیاییند،در ارتعاش ذرات نیز ذره ذره های محیط اطرف خود را به ارتعاش وا می دارد و در نتیجه همه ذرات محیط ارتعاش می کنند. در سوره النازعات آیات ششم و هفتم نوشته شده است : یَوْمَ تَرْجُفُ الرَّاجِفَةُ ﴿۶﴾تَتْبَعُهَا الرَّادِفَةُ ﴿۷﴾ آن روز که لرزنده بلرزد﴿۶﴾و از پى آن لرزهاى [دگر] افتد﴿۷﴾ هرچند برداشت سطحی از این آیه ممکن است مفهوم زلزله را بدهد،ولی در آیه ششم به لرزیدن یک لرزنده اشاره شده است،و بعد از آن در آیه هفتم به تبع آن به لرزش تمام اتمها اشاره شده است.این مساله در فرآیند فروپاشی جهان نیز ممکن است کاملا صادق باشد و لرزش از ابتدا از یک ذره آزاد و به همه ذره های محیط اطراف و جهان سرایت بکند و جهان دچار نابودی شود،ولی در حالت عادی نیز صادق است زیرا وقتی یک ذره می لرزد از پی آن سایر ذرات نیز دچرا لرزش می شوند. @wittj2
برگی از معرفت🍂 مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می‌فرمود: ابتدا که وارد راه شدم، به من گفتند رساله عملیه را بخوان و عمل کن. هرچه خواندم، همه امر و نهی بود. بعد از مدتی فرمودند: کتب اخلاقی را بخوان و اجرا کن. هرچه خواندم، امر و نهی بود. بعد از مدتی گفتند: مراقب قلبت باش و لحظه‌ای از خدا غافل مشو. این مسئله خیلی دشوار بود. روزی، با ناراحتی گفتم: «خدایا بگو بمیر، چرا این‌قدر دسدس می‌کنی». فرمود: «اتفاقاً از اول همین را می‌گفتم، اما تو متوجه نمی‌شدی. اکنون بمیر...». ⭐️مولوی چه زیبا سرود: جان بسی کندی و اندر پرده‌ای زانکه مردن اصل بد نامرده‌ای تا نمیری نیست جان کندن تمام بی‌کمال نردبان نایی به بام @wittj2
عاشق که باشی دیگر فریب نخواهی خورد...فریب دسیسه هارا فریب شیطان را اصلا سکان دارت عشق میشود و تو را به بهترین مقصد رهنمون میگردد... دیگر خام هوس های زودگذر نخواهی شد دیگر همه چیز تحت تسلط نیروی عشق و توست. اسماء🌻 اردیبهشت۹۷ @wittj2
🔮🎷تاثیر ستارگان بروی زمین از دیدگاه امام صادق(ع) ✍رامین فخاری - سه‌شنبه، ۱٥ اردیبهشت ۱۳٩٤ دانشمندان و ستاره شناسان معتقد هستند که هر چیزی در جهان هستی از جمله ستارگان و انفجارهای ابرنواختری حتی در فواصل دورتر از خورشید نیز بروی زمین تاثیر گذار است،و در گذشته نیز انفجارهای ابرنواختری(انفجار ستارگان)اثراتی بروی زمین داشته است و حتی از فواصل دور نیز باعث انتشار اشعه های گاما و اشعه ایکس به سوی کره زمین شده است.[1][2]در زمان پیدایش زمین نیز ابرنواختر را بروی باکتری های باستانی تاثیر داشده اند[3] و یکی از علل تنوع زیستی در زمین نیز انفجارهای ابرنواختری است.[4] ابرنواخترها زمانی رخ می دهند که یک ستاره از درون منفجر بشوند و نور آنها تا فواصل بسیار دوری منتشر می شود.  امروزه ستاره شناسان قادر هستند با تلسکوپ های پیشرفته خود نوری را که از فواصل میلیاردها سال نوری به بعد به زمین می رسد را رصد بنمایند،در نتیجه می توان نتیجه گرفت که ستارگان جهان تنها برای سیارات اطراف خود نمی درخشند و نور آنها همه جهان هستی را تحت تاثیر قرار می دهد. در حدیثی از امام صادق(ع) نوشته شده است: نور مؤمن براى آسمانیان مى درخشد ، همان گونه که ستارگان آسمان براى زمینیان مى درخشند .[الکافی : ج 2 ص 170 ح 5 .]  شاید در نگاه اول حدیث بسیار ساده به نظر بیایید،ولی ولی همه ستارگان در آسمان شب برای زمینیان قابل مشاهده نیستند در حالی که اشعه آنها به زمین نیز می رسد و همانند خورشید بروی زمین تاثیر گذار است و اشعه های آنها همانند خورشید به زمین به مقدار کمتر می رسد،این سخن در حالی گفته شده است که در آن دوران تنها تعداد محدودی از ستارگان را در آسمان شب بدون آگاهی از تاثیرات آنها بر زمین مشاهده می کردند. @wittj2
🔮🎷کاهش غلظت بزاق عنکبوت در دفعات بعدی بافتن تور ✍رامین فخاری - پنجشنبه، ٢٤ اردیبهشت ۱۳٩٤ بسم الله الرحمن الرحیم یکی از جاندارانی که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و حتی سوره ای نیز بنام این حشره نام گرفته شده است،عنکوبت است،در آیه ای که در سوره عنکوبت مطرح شده است نوشته شده است که خانه عنکبوت سست ترین خانه هاست،ولی در حالی که تارهای عنکبوت جزو محکم ترین الیاف آن است و کاربردهای مختلفی از جمله ساخت جلیقه ضد گلوله و تورماهیگیری و حتی صنعت هواپیمایی دارد،در این پست قصد داریم به اعجاز قرآن در این آیه بپردازیم. عنکبوت ها از تارهای خود بعنوان طعمه و تور شکار استفاده می کنند،و شاید اجداد ما ایده استفاده از تور ماهیگیری را ابتدا از عنکوبت گرفته باشند،ولی هنگامی که عنکبوت تور خود را می بافد در هر بار بافتن تارها نسبت به بار قبل شل تر بافته می شود،یعنی هر اتصال زیرین نسبت به اتصال بالایی در عنکبوت شل تر می شود.[1] ضعیف تر شدن تارهای عنکوبت در دورهای بعد نیز نسبت به بار اول ممکن است ناشی از کاهش ترشح بزاق عنکبوت باشد. ⭐️ در سوره العنکبوت آیه ۴۱ نوشته شده است :  کسانی که غیر از خدا را اولیاء خود برگزیدند، همچون عنکبوتند که خانهای برای خود انتخاب کرده و سست ترین خانهها خانه عنکبوت است اگر میدانستند!  همانطور که در آیه مشاهده می کنید،آیه به خانه ها اشاره کرده است نه به خانه،و در ادامه به سست ترین اشاره کرده است که همانطور که در بالا اشاره شد،زمانی که عنکبوت برای خود تارهای متعددی می سازد در هر بار تارها شل تر و شل تر می شوند. @wittj2
🔮🎷تفاوت معروف و معبود عارفان با دیگران ... حق تعالی زمینه ساز عبادت واقعی عارفانه و عاشقانه است و زمینه ساز عبادت غیر حقیقی اهل خوف و طمع . انسان غیر عارف با استدلال مفهومی و علم حصولی به وجود خدا و اسماء و صفاتش پی می برد ، اما از خداوند چیزی جز تصویری ساختگی در ذهن به دست نمی آورد و آن تصویر ذهنی چون مَصنوع و مخلوق خود اوست ، فروتر از اوست . این خدای ذهنی نه تنها مقوّم وجود نفس نیست ، بلکه خود قائم به نفس عالم است و بالتبع چنین تصویری نمی تواند عبادت کننده را به مقام محبت و فناء رهنمون شود . از این رو عبادت این گروه جز به طمع دستیابی به لذت یا رهایی از رنج و عقاب اخروی و تحصیل بخشی از مشتهیات نفسانی نخواهد بود ، در حالی که چون به وجود خدای واقعی پی می برد و حضور و ظهور جهان شمول او را با جان خود ادراک می کند ، بی درنگ منقطع و فانی و دلبسته و وابسته به او شده و در نتیجه عبادتش نمود محبت و کرنش در برابر عظمت و جمال آن یکتای بی همتاست . عبادت غیر عارفان که فرع بر شناخت حقیقی معبود و معبود حقیقی نیست ، تنها با تفضّل الهی مورد قبول قرار می گیرد : «لو لا فضل الله علیکم و رحمته ما زکی منکم من احد ابدا» (سوره نور ، آیه ۲۱) ، و گرنه چنین عبادتی در خور پذیرش و پاداش نیست ، اما عارفانی که برای خدا خالص و مخلَص شده اند ، توجهشان در عبادت نه به سمت الفاظ و مفاهیم است و نه به سمت معانی آنها ، بلکه تمام توجهشان صرفا به خدای سبحان است . برای ‌همین تنها کسانی که می توانند خدای سبحان را وصف کنند همین مخلَصین اند که به شناخت حقیقی حق بار یافته اند : «سبحان الله عما یصفون الا عبادالله المخلَصین» . (سوره صافات ، آیات ۱۵۹ - ۱۶۰) منبع : (تحریر رسالة الولایة علامه طباطبایی ، محرّر : آیت الله جوادی آملی) ، ج ۲ ، ص ۲۴۱ ، ۲۴۲ @wittj2