eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
192 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم ادمین کانال زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ابعاد شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها1⃣ ابتدا باید دانست که «زینب کبرى داراى شخصیت چند بُعدى است» و این ابعاد را به‌وضوح در سیره ایشان می‌بینیم: اوّل اینکه زینب کبری « و خبیر و داراى معرفت والا و یک انسان برجسته است.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ در ماجرای عاشورا «می‌داند این جمع براى یک جهاد بى‌فرجام می‌رود - بدون یک فرجام دنیایى و ظاهرى _ در عین حال با این‌ها حرکت می‌کند.» ۱۳۶۵/۱۰/۱۵ همچنین «می‌داند اگر برادرش حسین‌بن‌على(علیهماالسلام) را از میان این جمع بردارند، دیگر کسى نیست شایسته رهبرى و سرپرستى و اداره این جمع باشد ... [اما] ظرفیت نشان می‌دهد و وارد این میدان بسیار پیچیده و دشوار می‌شود.» ۱۳۶۵/۱۰/۱۵ لذا، در درجه اوّل «ارزش و اهمیت زینب کبرى به معرفت و آگاهى‌اش بود؛ به این بود که می‌فهمید دارد چه کار می‌کند.» ۱۳۶۶/۱۱/۲۷ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
زن، خانواده و سبک زندگی
#حضرت_زینب_سلام_الله_علیها #سبک_زندگی_اسلامی #حضرت_امام_خامنه_ای_روحی_له_الفدا ابعاد شخصیت حضرت ز
ابعاد شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها2⃣ دوم اینکه «زینب کبرى از لحاظ علمى، یک معروف به علم در جامعه اسلامى آن روز بود.» ۱۳۷۴/۷/۱۲ «زینب، زنى نبود که از علم و معرفت بى‌بهره باشد؛ بالاترین علم‌ها و برترین و صافى‌ترین معرفت‌ها در دست او بود.» ۱۳۷۰/۸/۲۲ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
زن، خانواده و سبک زندگی
#حضرت_زینب_سلام_الله_علیها #سبک_زندگی_اسلامی #حضرت_امام_خامنه_ای_روحی_له_الفدا ابعاد شخصیت حضرت ز
ابعاد شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها4⃣ چهارم، زینب است. مقایسه حضرت زینب و جناب آسیه، همسر فرعون، این بُعد شخصیت حضرت را به‌خوبی نشان می‌دهد. آنجا که آسیه زیر شکنجه‌های فرعون فغان آورد و گفت: «و نجّنى من فرعون و عمله؛ من را از دست فرعون و عمل گمره‌کننده فرعون نجات بده... امّا در مقابل همه این مصائب، زینب به پروردگار عالم عرض نکرد: «ربّ نجّنى»؛ نگفت پروردگارا! من را نجات بده. در روز عاشورا عرض کرد: پروردگارا! از ما قبول کن.» ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
زن، خانواده و سبک زندگی
#حضرت_زینب_سلام_الله_علیها #سبک_زندگی_اسلامی #حضرت_امام_خامنه_ای_روحی_له_الفدا ابعاد شخصیت حضرت ز
ابعاد شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها5⃣ پنجم اینکه زینب کبری (سلام الله علیها) اهل و بود، زیرا «یکى از عوامل مولد این روحیه و این صبر در زینب کبرى... صدق است؛ صادقانه با پیمان خداى متعال برخوردکردن، دل را صادقانه به راه خدا سپردن.» ۱۳۹۲/۸/۲۹ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درخشش زینب کبری سلام الله علیها در عاشورا1⃣ اوج درخشش جوهره زینب کبری در کربلا بود. زینب کبری در تمام حوادث مربوط به عاشورا «به‌عنوان یک ولى الهى آن‌چنان درخشید که نظیر او را نمی‌شود پیدا کرد.» ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ اگر حادثه عاشورا را به چند مرحله تقسیم کنیم، زینب کبری «در تمام مراحل، نقش یک حکیمِ شجاعِ قدرتمندِ پرجذبه قاطع را تا آخر ایفاء می‌کند؛ گویى برنامه‌اى را در ذهنش از پیش طراحى‌کرده و قدم‌به‌قدم طبق این برنامه حرکت می‌کند؛ با حوادث، غافل‌گیرانه مواجه نمی‌شود.» ۱۳۶۵/۱۰/۱۵ یعنی « موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین (علیه السلام) به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانى روز عاشورا و هم موقعیت حوادث کُشنده بعد از شهادت امام حسین را و طبق هر موقعیتى یک انتخاب کرد.» ۱۳۷۰/۸/۲۲ این مراحل را به اجمال مرور می‌کنیم:👇👇👇 Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
درخشش زینب کبری سلام الله علیها در عاشورا2⃣ 🔰 قبل از حرکت به کربلا: «قبل از حرکت به کربلا، بزرگانى مثل ابن‌‌عباس و ابن‌‌جعفر و چهره‌‌هاى نامدار صدر اسلام که ادعاى فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگى داشتند، گیج شدند، نفهمیدند چه‌کار باید بکنند. زینب کبری گیج نشد، فهمید که باید این راه را برود که امام خود را تنها نگذارد.» ۱۳۷۰/۸/۲۲ چون «رهبر آن حرکت از او خواست و او هم بی‌قید و شرط، اطاعت کرد... همه چیز را برای انجام این تکلیف بزرگ و فداکارانه... رها کرد.» ۱۳۷۴/۷/۱۲ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
درخشش زینب کبری سلام الله علیها در عاشورا3⃣ 🔰 هنگامه طوفان کربلا: در این مرحله نیز زینب کبری «امام زمان خود -یعنی امام سجاد(علیه السلام)- را مانند یک مادر مهربان آرامش و تسلا می‌بخشد... با کودکان برادر و بچه‌های پدر از دست‌داده آن حادثه عظیم، در میان آن طوفان شدید، مثل سد مستحکمی برای آن‌ها امنیت و آرامش و تسلا ایجاد می‌کند.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ این رفتار حضرت «نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست؛ زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.» ۱۳۸۹/۲/۱ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
درخشش زینب کبری سلام الله علیها در عاشورا4⃣ 🔰 دوران اسارت: «صبر فوق‌العاده خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری و امام سجاد (علیه السلام) بود که توانست حادثه کربلا را ماندگار کند و به‌معنای واقعی کلمه این تبیین مکمل آن فداکاری بود.» ۱۴۰۰/۷/۵ اگر زینب کبری و امام سجاد (علیه السلام) «مجاهدت نکرده بودند، نگفته بودند، نکرده بودند، حقایق را افشا نکرده بودند... واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده و مشتعل باقى نمی‌ماند.» ۱۳۶۸/۶/۲۹ لذا، باید گفت «تلاش حضرت زینب فقط این نیست که از امام بیماری در کربلا حراست و پرستاری کرده است. حضرت زینب از روح کلی اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستاری کرد؛ پرستاری بزرگ او آن‌جاست.» ۱۳۸۰/۵/۳ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
درخشش زینب کبری سلام الله علیها در عاشورا5⃣ 🔰 بعد از اسارت: پایه‌گذاری کنگره آمدن زینب کبری به زیارت کربلا در اربعین، آغاز یک کنگره جهانی شد: «شاید این سیاستِ ولایی هم که زینب کبری اصرار کرد که برویم به کربلا -در مراجعت از شام- به‌خاطر همین بود که این اجتماع کوچک اما پرمعنا، در آنجا حاصل شود.» ۱۳۸۷/۱۱/۲۸ این زیارت و «این حرکت به‌معناى این است که نباید اجازه داد که انگیزه‌هاى خباثت‌آلودى که قصد دارند مقاطع عزیز و اثرگذار و مهم را از یادها ببرند، موفق بشوند.» ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ و اربعین جهانی امروز «همان پیام عاشوراست که از حلقوم اباعبدالله و حلقوم زینب کبری در نهایت غربت و تنهایی صادر شد و امروز فضای عالم را فراگرفته است.» ۱۳۹۸/۶/۲۷ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
زینب؛ الگوی زنان مسلمان بر این اساس، باید گفت که «شخصیت زینب کبرى منحصر در بُعد غم‌گسارى و پرستارىِ آن بزرگوار نیست. زینب کبرى یک نمونه کامل از زن مسلمان است.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ حتی «اگر فرض می‌کردیم که حادثه کربلا اصلاً نبود... باز زینب کبرى ، یک شخصیت برجسته، یک انسان بزرگ و یک زن قابل تبعیت و پیروى محسوب می‌شد.» ۱۳۷۴/۷/۱۲ لذا، «زینب کبرى براى زنان ما در طول تاریخ یک الگوست؛ و ، و شجاعت، شور و عاطفى، صراحت زبان، متانت دل، استوارى روح؛ درعین‌حال، مادرانه، خواهرانه، با همه انسان‌ها برخوردکردن، در محیط خانه شمع محبت را روشن نگه داشتن، همسر و فرزندان را بر سر سفره محبت و عاطفه خود دورهم جمع‌کردن؛ این‌ها خصوصیات زن مسلمان است.» ۱۳۸۴/۳/۲۵ «زینب نشان داد که می‌توان و زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.» ۱۳۸۹/۲/۱ خلاصه اینکه «زن مسلمان، از هر طرف که ملاحظه کند، زینب کبرى را شاخص می‌بیند.» ۱۳۷۴/۷/۱۲ Mohsenzade.com/zmWomanfamily.irhttps://www.aparat.com/woman_family@woman_familyhttps://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش شدید حجت الاسلام عالی به نویسنده‌ای که تعریف حلال‌زادگی را تحریف کرد: تو غلط میکنی چنین نظری میدی... @Afsaran_ir https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🥀 🍃🌸🍃 @woman_family 🥀🍃🌸🍃🥀🍃 ✨🥀🍃🌸🍃🥀🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 ای اهل ایمان! اگرفاسقی خبری برایتان آورد، خبرش را بررسی و تحقیق کنید تا مبادا از روی ناآگاهی، گروهی را آسیب و گزند رسانید و بر کرده خود پشیمان شوید. (حجرات۶) 🖋 رهبر انقلاب روحی له الفدا: اهمیت فضای مجازی به اندازه ی اهمیت انقلاب اسلامی است. 📌 درفضای مجازی سرباز امام زمانت باش✌ کانال پاسخگویی به شبهات و شایعات 👇👇 @radeshobahatt
زن، خانواده و سبک زندگی
🎥 دنیای مردانه #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی https://eitaa.com/joinchat/2018574369C239935
ویدئوی دنیای مردانه رو از کانالتون دیدم. واقعیت این هست که بلکه از تمام آسیب ها و اختلالات‌ جسمی، روحی و روانی که مطرح شده، است. به عبارت دیگه عامل تمام این ها، فاصله گرفتن از آموزه های وحیانی و در پیش گرفتن مدل زندگي مادی و سکولار هست. وقتی در غرب این مدل پیاده شد آثار خودش رو گذاشت و بعد که به جوامع اسلامی و کشور ما سرایت کرد هم به تدریج همان عوارض مشاهده می شه. و بدبختی این جاست که اون وریا دارن کم کم هوشیار می شن و آسیب های اون سبک رو متوجه شدن و دارن به سمت اصلاح می رن اما ما تازه داریم راه به بن بست رسیده آن ها رو طی می کنیم. خلاصه راه حل، است که باید در مقیاس خرد و کلان و در آموزش‌های خانوادگی و رسمی و... ترویج بشه. اين خیلی مهم است و به نظرم‌ خوبه در کانال بهش اشاره کنید. تشکر
❌ فرزند زیاد یا تربیت خوب⁉️ یه اشتباهی که در بحث فرزندآوری صورت گرفته، اینه که دو راهی به اسم زیاد بودن یا خوب بودن ترسیم شده و بحث رفته رو اینکه بین این دو کدومو انتخاب کنیم⁉️ اساسا ترسیم چنین دوراهی خودش فرهنگ غلطیه که امروزه رواج پیدا کرده. بنا نیست مسلمان مخیر بشه که یا نسلتو زیاد کن یا با کیفیت تربیت کن. یعنی این مبنا پذیرفته شده که با کیفیت امکان نداره مگر با کم بودن. درحالیکه اصلا تلازمی بین کم بودن و خوب بودن نیست همونطور که تلازمی بین زیاد بودن و بد بودن نیست. 👈 خوب و بد بودن تربیت انسان به عوامل بسیار زیادی بستگی داره که کم و زیاد بودن یا شلوغی و خلوتی خانواده هیجکدوم از اون عوامل نیست. اگه والدینی دغدغه و مهارت تربیت فرزند داشته باشن، اتفاقا تعداد زیاد شاید بشه گفت در تربیت بهتر، مفید هم هست و اگه والدینی این دغدغه و مهارت رو نداشته باشن، یکی هم داشته باشن می تونه فاسد بشه. 🔰 اما روایات: اولا تشخیص مطلق و مقید بودن روایات به این نیست که ما یه روایت رو ببینیم و قضاوت کنیم. گاهی در مجموعه روایات یه روایتی یه جایی اومده که اطلاق داره بعد یه روایت دیگه یه جای دیگه در کتابی دیگه یا جلد دیگه از یه مجموعه اومده که روایت دومی مقید کننده روایت اول هست. ما هم اینو خوب می دونیم همون دینو مکتبی که روایات درباره# تکثیر نسل داره، روایات زیادی هم درباره خوب کردن داره. 👈 نباید فراموش کنیم که یه بعدی تکلیف گرا نباشیم بلکه همه ابعاد مسلمانی و همه مصادیق تکلیف رو باید در نظر بگیریم. به همون اندازه که مکلف هستیم نسل شیعه رو زیاد کنیم، مکلف هستیم تربیت کنیم.👌 دوما: روایت معروفی که نقل شده متنش خودبخود مقید کننده اطلاقش هست. چون داره میگه: «اباهی بکم الأمم» مرجع ضمیر «کم» امت مسلمان و شیعه هست دیگه. یعنی فرض روایت اینه که شما هرچی نسل زیاد کنید شیعه هستن. یعنی در نظر گرفته که هم زیاد کنید هم خوب تربیت کنید. همونی که اول کلام عرض کردم که اصلا تخییر بین این دو تصویر غلطیه. ما مکلف هستیم که هم نسل شیعه رو زیاد کنیم و هم خوب تربیت کنیم. هر دو با هم. اگه نمی تونیم خوب تربیت کنیم بریم علمشو یاد بگیریم دغدغشو پیدا کنیم، مهارتشو بیاموزیم نه اینکه بگیم چون نمی تونیم خوب تربیت کنیم پس دوتا بچه بیشتر نیاریم. اونی که نمی تونه خوب تربیت کنه همون دوتا بچه رو هم بد تربیت می کنه👌 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 🐣 🍃👧🌸 @woman_family 🌸🍃🌸🍃👶 ✨🌸🍃👧🌸🍃👶🌸👼
🔴 حاشیه پر رنگ تر از متن در روزهای اخیر شاهد واکنش های مختلفی به اظهارات نویسنده فیلمنامه فیلم سینمایی «نمور» که در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد هستیم. خانم نوشین معراجی، نویسنده فیلمنامهٔ این فیلم، در نشست خبری پس از نمایش فیلم در جشنواره، اظهاراتی کرد که موجب واکنش های متفاوتی از طرف جامعه و شخصیت های فرهنگی و دینی و... شد. اما عجیب اینجاست که همه به این اظهارات توجه داشتند، ولی فراموش کردند این مطالب در مقام دفاع از وقایعی بود که در فیلم «نمور» بیان شده است. آیا منتقدین متوجه بودند در فیلم، داستانی روایت شده که خانم معراجی در دفاع از آن مجبور به بیان آن مطالب سخیف و غیرشرعی شده؟ چرا به اصل فیلم پرداخته نمی شود و مورد اعتراض قرار نمی گیرد؟ در فیلم دختر خانواده بعد از ارتباط.... با پسری که به او علاقه دارد، باردار شده، اما پسر او را رها کرده به خارج از کشور می رود، برادر بزرگ خانواده برای حفظ آبروی خانواده فرزند را از خواهر جدا کرده و او را به عقد رفیقش در می آورد و فرزند این رابطه... را با خود به خارج از کشور می برد. خانم نوشین معراجی برای توجیه حلال زادگی این فرزند و دفاع از بیان این نوع رابطه در فیلم، چنین اظهاراتی کرده است. مسولین جشنواره اول باید پاسخ دهند چگونه این فیلم با این نوع نگاه غیرشرعی و فمینیستی به جشنواره فجر راه یافته و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمده و آیا قرار است این فیلم که به اذعان منتقدین سینما بسیار ضعیف ساخته شده که حتی موجب تمسخر تماشاچیان و منتقدین بوده و با هدف القاء افکار فمینیستی و زیر سوال بردن غیرت خانواده های ایرانی ساخته شده، در سینماها به اکران درآید؟ چرا کسی به نمایش فیلم و محتوای آن که قرار است در برابر چشمان دختران و پسران و جوانان این جامعه که ارزش های دینی الویت آن است، اعتراض نمی کند و فقط به دفاع بلاوجه نویسنده فیلم پرداخته می شود؟ این پرداختن به حاشیه و غفلت از اصلِ فاجعه نیست؟ رها کردن اصل که ترویج تفکرات فمینیستی و زیر سوال بردن روابط اخلاقی و شرعی در خانواده مسلمان ایرانی مهمتر است یا اظهارات نویسنده در دفاع از آن؟ آیا با عذرخواهی خانم نویسنده اکران این فیلم هم در آینده ممنوع می شود یا باید شاهد نمایش فیلم در سینماهای سراسر کشور باشیم؟ البته به گمان من ساخت فیلم با این موضوع، و راه یافتن آن به جشنواره فجر با وجود ضعف های فاحش در ساخت و اظهارات نویسنده در دفاع از قبح شکنی فیلم، هدفدار بوده و پررنگ کردن حاشیه(اظهارات نویسنده) برای دور شدن اذهان از اصل ماجرا(داستان فیلم) است که قرار است در آینده‌ به‌نمایش در آید. چه بسا همین حاشیه کنجکاوی مخاطبان برای تماشای فیلم را دو چندان کرده و به فروش گیشه آن کمک کند. https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73 ✍️ فاطمه میرزاییان