👆 السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا التَّقِیةُ النَّقِیةُ
السَّلامُ عَلَیک یا مَنْ ظَهَرَتْ مَحَبَّتُها لِلْحُسَینِ الْمَظْلُومِ فی مَواردٍ عَدیدَةٍ وَ تَحْمِلُ الْمَصآئِبَ الْمُحْرِقَةِ لِلْقُلُوبِ مَعَ تَحَمُّلاتٍ شَدیدَةٍ السَّلامُ عَلَیک یا مَنْ حَفَظَتِ الْامامَ فی یوْمِ عاشُورآءِ فی قَتْلی وَ بَذَلَتْ نَفْسَها فی نَجاةِ زَینِ الْعابِدینَ فی مَجْلِسِ اشْقَی الْاشُقِیآءِ وَ نَطَقَتْ کنُطْقِ عَلِی عَلَیهِ السٍّلامُ فی سُکک الْکوفَةِ وَ حَوْلَها کثیرٌ مِنَ الْاعْدآءِ السَّلامُ عَلَیک یا مَنْ نَطِحَتْ جَبینُها بِمُقَدَّمِ الْمَحْمِلِ اذا رَأتْ رَأسَ سَیدِ الشُّهَدآءِ وَ یخْرُجُ الدَّمَ مِنْ تَحْتِ قِناعِها وَ مِنْ مَحْمِلِها یحْبِثُ یری مِنْ حَوْلِها الْاعْدآءِ السَّلامُ عَلَیک یا تالِی الْمَعْصُومِ السَّلامُ عَلَیک یا یا مُمْتَحَنَةً فی تَحَمُّلاتِ الْمَصآئِبِ کالْحُسَینِ الْمَظْلُومِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْبَعیدَةُ مِنَ الْاوْطانِ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْاسیرَةُ فِی الْبُلْدانِ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْمُتَحَیزَةِ فی خَرابِهِ الشّامِ السَّلامُ عَلَیک ایتُهَا الْمَتَحَیرَةِ فی وُقُوفِک عَلی جَسَدِ سَیدِ الشُّهَدآءِ وَ خاطَبْتِ جَدَّک رَسُولُ اللهِ بِهذَا النِّدآءِ صَلّی عَلَیک مَلیک السٍّمآءِ هذا حُسَینٌ بِالْعَرآءِ مَسْلُوبُ الْعِمامَةِ وَالرِّدآءِ مُقَطَّعُ الْاعْضآءِ وَ بَناتُک سَبایا وَ الَی اللهِ الْمُشْتَکی وَ قالَتْ یا مُحَمَّدُ هذا حُسَینٌ تُسْفی عَلَیهِ ریحُ الصَّبا مَجْذُوذُ الرَّأسِ مِنَ الْقَفا قَتیلُ الْاوْلادِ الْبَغایا وا حُزْناهُ عَلَیک یا ابا عَبْدِاللهِ السٍّلامُ عَلی مَنة تَهَیجَ قَلْبُها لِلْحُسَینِ الْمَظْلُومِ الْعُریانِ الْمَطْرُوحِ عَلَی الثَّری وَ قالَتْ بِصَوْتٍ حَزینٍ بِابی مَنْ نَفْسی لَهُ الْفِدآءِ بِابی الْمَهْمُومِ حَتّی قَضی بِابی الْعَطْشانِ حَتّی مَضی بِابی مَنْ شَیبَتُهُ تَقْقُزُ بِالدِّمآءِ السَّلامُ عَلی مَنْ بَکتْ عَلی جَسَدِ اخیها بَینَ الْقَتْلی حَتّی بَکا لِبُکآئِها کلُّ عَدُوٍ وَ صَدیقٍ وَ رِأی النَّاسُ دُمُوعَ الْخَیلِ تَنْحَدِرُ عَلی حَوافِرِها عَلَی التَّحْقیقِ السَّلامُ عَلی مَنْ تَکلَّفَتْ وَاجْتَمَعَتْ فی عَصْر عاشُورآءِ بَناتِ رَسولِ اللهِ وَ اطْفالِ الْحُسَینِ وَ قامَتْ لَهَا الْقیامَةُ فی شَهادَةِ الطِّفْلَینِ الْغَریبَینِ الْمَظْلُومَینِ السَّلامُ عَلی مَنْ لَمْ تَنَمْ عَینُها لِأجْلِ حِراسَةِ الِ اللهِ فی طَفِّ نَینَوا وَ سارَتْ اسیراً ذِلیلًا بِیدِ الْاعْدآءِ السَّلامُ عَلی مَنْ رَکبَتْ بَعیراً بِغَیرِ وَطآءٍ وَ نادَتْ اخیها ابَاالْفَضْلِ بِهذَا النِّدآءِ اخی ابَاالْفَضْلُ انْتَ الَّذی رَکبْتَنی اذا ارَدْتُ الْخُرُوجَ مِنَ الْمَدینَةِ السَّلامُ عَلی مَنْ خَطَبَتْ فی مَیدانِ الْکوفَةِ بِخُطْبَةٍ نافِعَةٍ حَتّی سَکنَتِ الْاصْواتُ مِنْ کلِّ ناحِیةٍ السَّلامُ عَلی مَنِ احْتَجَّتْ فی مَجْلِسِ ابْنِ زیادٍ بِاحْتِجاجاتٍ واضِحَةٍ وَ قالَتْ فی جَوابِهِ بِبَیناتٍ صادِقَةٍ اذْ قالَ ابْنُ زیادٍ لِزَینَبِ سَلامُ اللهِ عَلَیها کیفَ رَأیتِ صُنْعَ اللهِ بِاخیک الْحُسَینِ قالَتْ ما رَایتُ الّا جَمیلًا السَّلامُ عَلَیک یا اسیراً بِایدِی الْاعْدآءِ فِی الْفَلَواتِ وَ رَایتِ اهْلَ الشّامِ فی حالَةِ الْعَیشِ وَ السُّرورِ وَ نَشْرِ الرّایاتِ السَّلامُ عَلی مَنْ شُدَّ الْحَبْلُ عَلی عَضُدِها وَ عُنُقِ الْامامُ زَینِ الْعابِدینَ وَادْخُلُوها مَعَ سِتَّةِ عَشَرَ نَفَرٍ مِنْ آلِ رَسُولِ اللهِ وَ هُمْ کالْاسرآءِ مُقَرَّنینَ بِالْحَدیدِ مَظْلُومینَ👇
👆 وَ قالَ عَلِی بْنُ الْحُسَینِ لِیزیدَ یا یزیدُ ما ظَنُّک بِرَسُولِ اللهِ صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ الِهِ لَوْ رَانا عَلی هذِهِ الْحالَةِ ثُمَّ قالَتْ امُّ الْمَصآئِبِ زَینَبُ لَهُ قآئِلًا فَاهَلُّوا وَاسْتَهَلُّوا فَرَحاً ثُمَّ قالُوا یا یزیدُ لاتَشَلْ مُتَنَحِیاً عَلی ثَنایا ابی عَبْدِاللهِ سَیدِ شَبابِ اهْلِ الْجَنَّةِ تَنْکثْها بِمَحْضَرَتِک ثُمَّ قالَتْ وَ لَئِنْ جَرَتْ عَلَی الدَّواهی مُخاطَبَتُک وَ انّی لَاسْتَصْغِرُ قَدْرَک وَ اسْتَعْظِمُ تَفْریعَک وَ اسْتَکثِرُ تَوْبیخَک لکنَّ الْعُیونَ عَبْرا وَالصُّدُورَ حَرّا الا فَالْعَجَبُ کلَّ الْعَجَبِ مِنْ اقْدامِک لِقَتْلِ حِزْبِ اللهِ النُّجَبآءِ بِحِزْبِ الشَّیطانِ الطُّلَقآءِ وَ لَئِنِ اتَّخَذْتَنا مَغْنَماً لَتَجِدْنا وَشیکا مَغْرَماً حینَ لاتَجِدُ الَا ما قَدَّمَتْ یداک وَ ما رَبُّک بِظَلّامٍ لِلْعَبیدِ وَ الَی اللهِ الْمُشْتَکی وَ عَلَیهِ الْمُعَوَّلْ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخآءِ فَکدْ کیدَک وَ اسِعْ سَعْیک وَناصِبْ جَهْدَک فَوَاللهِ لاتَمْحُوا ذِکرَنا وَ لاتُمیتُ وَحْینا وَلاتُدْرِک امَدَنا وَ لاتُرْحَضُ عَنْک عارَها وَ هَلْ رَأیک الّا فَنَداً وَ ایامُک الّا عَدَداً وَ جَمْعُک الّا بَدَداً یا یزیدُ اما سَمِعْتَ قَوْلَ اللهِ تَعالی وَ لاتَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ امْواتاً بَلْ احْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ وَ حَسْبُک بِاللهِ حاکماً وَ بِمُحَمَّدٍ خَصْماً وَ بِجِبْریلَ عَدُوّاً ثُمَّ قالَتْ الْحَمْدُللهِ الَّذی خَتَمَ لِاوَّلِنا بِالسَّعادَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ وَ لِأخِرِنا بِالشَّهادَةِ والرَّحْمَةِ انَّهُ رَحیمٌ وَدُودٌ وَ هُوَ حَسْبُنا وَ نِعْمَ الْوَکیلُ وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ وَ اهْلِ بَیتِ الطّاهِرینَ الْائِمَّةِ الْمَعْصُومینَ امینَ یا رَبَّ الْعالَمینَ♥️
💞 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
🍃 Mohsenzade.com/zm
💞 Womanfamily.ir
♥️ https://www.aparat.com/woman_family
💞 @woman_family
🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
#معرفی_مقالات
برای دریافت پی دی اف فایل "حضرت موالتنا عالمة غیر معلّمه، عقیلة بنی هاشم، زینب الکبری سلام الله علیها: مفسّر و مبیّنِ حقیقت حضرت قرآن" کلیک کنید:
💠 http://mohsenzade.com/zm/1-24/
📃 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
📃 Mohsenzade.com/zm
📃 Womanfamily.ir
📃 https://www.aparat.com/woman_family
📃 @woman_family
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها5️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن6️⃣1️⃣
#برابري
🔰 تحلیل شواهد
د. تحقير زنانگي
يکي ديگر از مشکلات و انحرافات فرهنگ غرب که نهتنها در عوام مردم، بلکه در آرای انديشمندان و فيلسوفان، با صراحت تمام ديده ميشود، تحقير زن و زنانگي است: در اين فرهنگ نهتنها #جنسيت، بزرگنمايي ميشود، بلکه #تفاوتهاي_جنسيتي همواره داراي نوعي بار ارزشي است و زنان بهدليل تفاوتي که با مردان دارند، #تحقير ميشوند.
بزرگترين شاهد و نمايندة اين طرز تفکر تقابلهاي دودويي است که مرد را به همراه مجموعهاي از صفات متعالي، چون: #نور، #خوبي، #قدرت و #عقل، در مقابل زن، همراه با صفاتي متضاد، يعني #پستي، #بدي، #ضعف و #احساس و مانند آنها قرار ميدهد؛ بنابراين تفاوت زن غربي به معناي پستي و بيمقداري او بود؛ لذا صفات و نقشهاي زنانه همواره تحقير و تضعيف ميشدند.
طبيعي است که زنان نتوانند اين #تحقير_رسمي و نهادينه شده را تحمل نمايند؛ اما در اينجا نيز راديکالها به جاي حل مسئله، #صورت_مسئله را پاک کردند؛ يعني به جاي تعريف و تبيين #ارزش صفات و #نقشهاي زنانه، اصولاً منکر آنها شدند؛
چنانچه #اسمه_وینه_سيسون بهدرستي خاطرنشان کرده است: «زنان بهدليل عدم دسترسي به #فلسفه يا #مذهبي که بتواند خطمشي صحيح را به آنها نشان دهد، به جاي اينکه برداشت سوء مردان ـ و بهطورکلي فرهنگ ـ نسبت به زن، #عاطفة زن و زنانگي را اصلاح کنند، با پیگیری شعارهاي فمينيستي خودشان، هيزم بر آتش اين معرکه ريختند و بر تحقير زنانگي توسط مردان صحه گذاشتند و در عوض، راه آزادي خود را در نفي زنانگي ديدند».
#سيسون تأکيد ميکند: با تحقير فراگير و تاريخي مردان، نسبت به صفات مقدس زنانه، هيچ جاي تعجب نيست که زن امروزي بخواهد از زنانگي خويش فاصله بگيرد؛ هرچند اين فاصله گرفتن باعث بدبختي او و جامعه شود.
📚 اسمه وينه سيسون؛ «بازگشت خداي بانو»؛ ترجمة سوگند نوروزیزاده؛ ناقد، ش 1، ص 186-190.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#زن_غربی
📄 تحقیر زن در اندیشه غربی، از دیرباز تاکنون
💠 https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=48843
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
هدایت شده از تمدناسلامی|محمدرضاباقرزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ کسانی که هنوز سه ماه از دولت انقلابی گذشته انتظار دارند همه خرابه های هشت سال دولت تدمیر آوار برداری و بازسازی شود.
@MohamadRezaBagherzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عشق فاطیما😍
وصف امیرالمومنین امام علی علیه السلام به زبان پاکستانی💔
#به_عشق_علی
#به_نیت_فرج
#روز_خوبی_داشته_باشید
#به_برکت_صلوات_بر_محمد_و_آل_محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم♥️
💞 #موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
🍃 Mohsenzade.com/zm
💞 Womanfamily.ir
♥️ https://www.aparat.com/woman_family
💞 @woman_family
🍃 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
هدایت شده از سید کاظم روح بخش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
731
پاسخ به آقای مولوی گرگیج:
برای اثبات حقانیت عمر رفتید سراغ شهربانو
چرا برای رد حقانیت و غصب خلافت ابوبکر و عمر نریم سراغ حضرت زهرا (س) ؟؟!!!
سیدکاظم روح بخش
ساخت کلیپ با ما انتشارش با شما🙏🌹
@poshtybanman
https://poshtybanman.ir
زن، خانواده و سبک زندگی
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها6️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن7️⃣1️⃣
#برابري
🔰 رابطة تفاوتهاي طبيعي با برابري يا تفاوتهاي حقوقي
پس از بررسي تفاوتهاي طبيعي دو جنس، اين سؤالات پيش ميآيد که:
چگونه بايد با تفاوتهاي دو جنس برخورد کرد⁉️ آيا ميتوان تفاوتها را باعث برتري، ارزشمندي و تعالي يکي از دو جنس نسبت به ديگري دانست⁉️ آيا قابل قبول است که تفاوتها علت پارهاي از محروميتهاي اجتماعي، اقتصادي و... شوند⁉️ آيا اين تفاوتها بايد باعث تفاوتهاي قانوني و حقوقي شود⁉️ در اين صورت آيا برتري حقوقي توجيهي دارد يا تنها گزينة مورد نظر تفاوت در عين برابري است⁉️ ديگر اينکه کداميک از تفاوتها، در چه محدودهاي و تا چه حدي ميتواند و يا لازم است در قانون لحاظ شود⁉️
#فمينيستها در مسئلة نحوة برخورد با #تفاوتهاي دو جنس، راهکارها و پيشنهادهايي را ارائه دادهاند.
👈 راهکار #فمينيسم_ليبرال که در کتاب انقياد زنان اثر #جان_استوارت_ميل آمده است، اين است که ازآنجاکه بسياري از تفاوتهاي زنان و مردان محصول اجتماع و شرايط نابرابر و در نتيجه، غيرطبيعي است، لذا نبايد منشأ تفاوتهاي حقوقي شود؛ بلکه برخورد کاملاً #برابر قانون با هر دو جنس ميتواند زمينهها و فرصتها را براي ظهور صفات حقيقي افراد فراهم آورد.
👈 راهکار ديگري که در #فمينيسم_راديکال، خصوصاً توسط #فايرستون مطرح شد، اين است که تفاوتهاي زنان، هرچند #طبيعي باشد، عامل بدبختي و فرودستي زنان است؛ پس بايد تفاوتهاي طبيعي نيز به کمک پيشرفت حاصله در دانش و تکنولوژي توليد مثل، نابود شوند.
👈 در مورد راه حل پيشنهادي #ميل، به نظر ميرسد لحاظ نکردن تفاوتهاي دو جنس در قانون، به بهانة عدم دسترسي به تفاوتهاي حقيقي و تشخيص آنها از #تفاوتهاي_ساختگي، بهمثابة پاک کردن صورت مسئله است؛ چراکه نشناختن تفاوتهاي حقيقي به معني نبودن آنها نيست. اگر در حقيقت و واقعيت، تفاوتهايي در استعدادها و تواناييها وجود داشته باشد ـ که شواهد علمي حاکي از آن است ـ ايجاد موقعيت کاملاً #يکسان و عدم لحاظ اين تفاوتها در قانون، مستلزم اجبار زن و مرد به کارهايي است که مناسب تواناييهايشان نيست و يا به معني دستکم گرفتن تواناييهاي ويژة هریک است و مسلماً منشأ بروز اختلالهايي در سازمان خانواده و اجتماع خواهد شد.
📚 جان استوارت ميل؛ انقياد زنان؛ ترجمة علاءالدین طباطبایی؛ ص 23ـ30. و ر. ک به: آرای فايرستون، بخش گرايشهاي فمينيستي.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها7️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن8️⃣1️⃣
#برابري
🔰 رابطة تفاوتهاي طبيعي با برابري يا تفاوتهاي حقوقي
تجربة دنياي غرب نشان ميدهد ايجاد #شرايط_متفاوت، ميتواند تغييراتي در صفات و حالات زنان و مردان ايجاد کند.
👈 ويل دورانت در اين زمينه گفته است:
گويا براي حل اين معنا (آيا زنان قادر به انجام امور مردان هستند⁉️) لازم بوده است عدة زيادي از زنان به زندگي متغير و متنوع صنعتي مردان راه يابند تا معلوم شود اين اشتغالات وسيعتر، به چه عمق و سرعتي ذهن و خوي اين زنان را تغيير ميدهد.
تمام انگلستان و نيمي از امريکا صحنة اين آزمايش بزرگ گشته است. کارخانهها و ادارهها و مشاغل ديگر به روي زن و مرد، به يکسان باز شده است.
نتيجة اين آزمايش بزرگ چه بوده⁉️ نتيجة تغييرات در اين زنان آزاد شده چنان بود که ذهن عالمي از تحير بازماند.
در طي سه نسل، اين خادمان نوين صنعت، در هر ميداني که #قدرت_جسماني ضروري نبود، راه خود را باز کردند و در تمام اين ميدانها صفات اخلاقي و ذهني مردان را به دست آوردند تا آنجا که وعاظ اخلاقي عالم مسيحيت از #مرد_شدن_جنسي که در گذشته ضعيف و لطيف خوانده ميشد به ناله درآمدند...
📚 ويل دورانت؛ لذات فلسفه: پژوهشی در سرگذشت و سرنوشت بشر؛ ترجمة عباس زریاب؛ ص146.
اما بهراستي، کداميک از اين خصوصيات، طبيعي و کدام ساختگي است⁉️
خصوصياتي که پيش از تغيير شرايط به زنان نسبت داده ميشد يا صفاتي که در شرايط امروزي ظهور کرده است⁉️
آيا صرف اينکه زنان بتوانند از عهدة امور مردان برآيند، نشانگر #تناسب آن امور با استعدادها، تواناييها و طبيعت آنان است و ميتواند توجيهي براي واقعي و طبيعي بودن آن امور و صفات قرار گيرد⁉️
يا اينکه بايد ديد همراه با اين تغيير نقشها، چه تحولاتي در روان و جسم زن و بهتبع او، خانواده و سپس اجتماع پديد ميآيد⁉️
حتي شايد آثار سوء آن در درازمدت آشکار گردد؛ در اين صورت چه کسي مسئول خواهد بود⁉️
حقيقت اين است که مسئلة تشخيص #تفاوتهاي_ساختگي از #اصيل، مسئلهاي نيست که بهآساني با فکر و استدلال بشري حل شود؛ چراکه مستلزم درکي همهجانبه از تمام ابعاد وجودي زن و مرد است؛ نگاهي #مافوق و برتر که به حقيقت ذات بشري قبل از تأثير هرگونه عامل خارجي، احاطه داشته باشد؛ و البته مسلم است که چنين احاطهاي براي خود انسان غيرممکن است و تنها در حيطة علم و قدرت #خالق_انسان میگنجد.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها8️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن9️⃣1️⃣
#برابري
🔰 رابطة تفاوتهاي طبيعي با برابري يا تفاوتهاي حقوقي
مشاهده ميشود که ديگربار اعتماد و تکية بيجا به تواناييهاي محدود عقل بشري و دخالت بشر در قلمرويي که از حيطة تواناييهايش خارج است، سبب بروز اين ضعفها و فسادها در نظريه و عمل ميشود؛ درحاليکه استمداد از سرچشمة لايتناهي علم آسماني، يعني وحي، ميتواند بهترين رهنمون براي تشخيص اين تفاوتها باشد.
در انديشة ناب #توحيدي، انسان نميتواند حقوق بشر ـ از جمله زن ـ را تعيين کند؛ چراکه قدم اول در تعيين #حقوق_بشر، #شناخت_انسان است.
بايد ميان نيازهاي راستين و دروغين انسان فرق نهاد؛ درحاليکه شناخت انساني گرفتارِ جهل، سهو، محدوديت و ناتواني در تطبيق، گرفتار تمايلات نفساني و منافع شخصي، اختلافنظر و ديگر مفاسد است؛ لذا اعتماد مکاتب الحادي و بهتبع آنها #فمينيسم، به توانايي بشر در تعيين حقوق بشر، غيرقابل قبول و تا حد قابلتوجهي تحت تأثير جهانبيني مادي فرهنگ غرب است.
ادامه دارد👇👇👇
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀
#فمینیسم
#نقد_فمینیسم
2️⃣ نقد آموزهها9️⃣1️⃣
❌ نقد فرودستی زنان و منشأ آن0️⃣2️⃣
#برابري
🔰 رابطة تفاوتهاي طبيعي با برابري يا تفاوتهاي حقوقي
برخي از فمينيستها صراحتاً ويژگيهاي #طبيعي و زيستشناختي وجود زن را ريشة تمام مشکلات او ميدانند و رهايی زنان را در گرو محو و نابودي اين تفاوتهاي طبيعي تلقي ميکنند.
👈 #سيمون_دوبوار در کتاب #جنس_دوم با ذکر شواهد پزشکي بهتفصيل توضيح ميدهد که چگونه بدن زنان تا حد زيادي براي عمل توالد سازمان يافته و خصوصيت توليد مثلي زن، اکثر ارگانهاي بدن او را تحت تأثير قرار داده است.
او در ادامه، اين #جبر_زيستشناختي_بدن_زنان را عنصر مسئلهآفرين و بحرانساز زندگي آنان دانسته است و چاره را در اين ميداند که زنان تا جايي که ممکن است از لوازم زيست و طبيعت خود فرار کنند. عدم قبول نقشهاي مادري، پرورش کودکان بهطور دستهجمعي، از بين بردن موانع #سقط_جنين و کنترل باروري، راههايي است که دوبوار براي جنگ با خصوصيات طبيعي و زيستشناختي زنان پيشنهاد ميکند.
👈 سالها بعد از دوبوار، #فايرستون نيز در ادامة راه دوبوار طبيعت را ظالم و بدن زن را منشأ فرودستي او دانست؛ اما با توجه به پيشرفتهايي که در زمان او در تکنولوژي صورت گرفته بود، اعلام نمود:
بايد با کمک تکنولوژي (مادري آزمايشگاهي، باروري مردان و...) به جنگ طبيعت زنانه رفت. در اينجا اين سؤال مطرح ميشود که آيا ميتوان ظلم و ستم را به طبيعت نسبت داد و طبيعت را ظالم دانست⁉️ آيا طبيعت ميتواند به خودي خود منشأ ستم باشد⁉️ در اينصورت چرا طبيعت با زنان سر جنگ داشته است و از مردان جانبداري ميکند⁉️ آيا در اين ميان، ضرورتي وجود داشت⁉️ در اين صورت آيا ميتوان از الزامها و ضرورتهاي طبيعي گريخت⁉️
📚 اليزابت فاليز؛ «نقدی بر جنس دوم»؛ ترجمة ماهرخ دبیری؛ مجله زنان، ش 1، ص 31ـ32. در مورد آراي فايرستون ر. ک به همين کتاب، بخش گرايشهاي فمينيستي.
اين اعتقاد فمينيستي بهطور مستقيم به مباني #الحادي و دينگريز فرهنگ غرب بازميگردد که طبيعت را فارغ و تهي از ارادة حکيمانه خالق ميبيند و لذا هيچگونه هدفمندي و حکمتي در پس آن نمييابد و در نتيجه، هيچ تقدس و اصالتي براي قوانين طبيعي قائل نميشود؛ درحاليکه در جهانبيني توحيدي، هدفمندي و حکمت و ارادة نهفتة خالق در طبيعت، تفاوتها را توجيه مينمايد؛
ازهمينروست که حتي فمينيستهايي که تا حدودي پايبند به #دين هستند، مانند #فمينيستهاي_انجيلي يا #زنگرا و #خانوادهگرا، تفاوتهاي زنان از جمله مادري را امري مقدس ميشمارند.
با مطالعة اصول جهانبيني توحيديِ حاکم بر تفاوتها و تأثير حکمت و جايگاه تفاوتها در نظام خلقت، تأثير مباني الحادي غرب در آموزههاي فمينيسم بهتر نمايان ميگردد.
#موقوفه_مجازی_زن_خانواده_و_سبک_زندگی
https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813
👩🎤
🍂👩🎤🥀 @woman_family
🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤
✨🥀🍂👩🎤🥀🍂👩🎤🥀