#نفوذ_زنان (۴ )
@women92
سلسله جریانهای نفوذ در زنان تحصیلکرده را درکانال مطالعات اسلامی زنان دنبال کنید.......
✍ میرجعفری
دکتر صدیقه وسمقی
وسمقی نویسنده و تحلیلگر مسایل سیاسی، اجتماعی و فقهی در مطبوعات از جمله روزنامه اطلاعات و مجله سروش و بسیاری از سایتهای فارسی زبان است. او کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه تهران بوده است.
با پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۷۶ او نیز به طور فعال پا به عرصه سیاست گذاشت و در اولین و آزادترین انتخابات شورای شهر تهران که در سال ۷۷ برگزار شد با ۲۱۰۳۰۳ رای به عنوان نماینده مردم این شهر انتخاب شد. او از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ نماینده مردم تهران در شورای شهر اول بود و همچنین به عنوان سخنگوی این شورا برگزیده شد.وسمقی مدتی نیز عضو هیئت منصفه مطبوعات بود.
صدیقه وسمقی سالهای مدیدی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و با درجه استادیار به تدریس فقه اسلامی اشتغال داشت.
وسمقی در سال ۲۰۱۱ و با ژست فعالیت روشنفکران و منتقدان، ایران را ترک کرد و به عنوان استاد میهمان در دپارتمان اسلامشناسی دانشگاه گئورگ آوگوست-گوتینگِن آلمان مشغول به فعالیت شد. او در همین زمینه با دانشگاه اوپسالا در سوئد نیز همکاری داشته است. صدیقه وسمقی از چهرههای شاخص نواندیش دینی در ایران محسوب میشود و دیدگاههای او در مورد حجاب . پوشش زنان و برخی مسایل فقهی دیگر چالشبرانگیز بوده است.
صدیقه وسمقی در تاریخ ۲۲ مهر ۹۶ به ایران بازگشت و به منزل برادرش رفت و در تاریخ ۳۰ مهر در بازداشت شد.
ادامه دارد.......
@women92
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
دیالوگ ماندگار
درس ولایتمداری
🍃عمـــــره همســـــر مختــــار گفـت
تفاوت من با دختران همسن خودم این بود که؛
آنها در پی شوهر بودند و من در پی همسفر🍃
آنان هم بالین میخواستند
ومن همراه🍃
.
👈من به دنبال مرامی بودم که مریدش باشم...
مرامی که مریدش
حب علی است.🍃🌸
#پ.ن:
زن اگر عاشورایی باشد مرد را تا مقام شهادت بالا میبرد✌🏻🍃
#همسفر_بهشتی
#مرید_علی
@women92
#نفوذ_زنان (۵)
خانم_دکتر_صدیقه_وسمقی
برخی از سخنان ایشان:
در طول دوران #تحصیل و تدریس فقه، دربسیاری از موارد نحوه #استدلال_فقها مرا #مجاب نمی ساخت.
در #تحقیقات خود به این #نتیجه رسیدم که اصول و #مبانی_فقه اسلامی با #مشکلات جدی مواجه است.
#مبانی نظری و کلامی که فقه بر آن استوار شده بسیار قابل #مناقشه است.
#تفسیر بسیاری از آیات قابل #قبول نیست.
🔥1- #روحانیت یک دستگاه #مردانه است و خود را بی هیچ دلیل موجهی متولی دین می داند . این دستگاه در طول تاریخ آداب و تشریفاتی برای خود ساخته و #قدرتی کسب کرده است که #تاثیرات_منفی بسیاری بر زندگی و عقاید مردم داشته است.
#زنان و حقوق آنان همواره توسط این دستگاه تهدید شده اند . من معتقدم زنان باید به دانش دینی مجهز شوند و از حقوق خود دفاع کنند و اجازه ندهند که با #استفاده_ابزاری از شریعت ، حقوق آنان پایمال شود.
🔥2- #دستگاه_روحانیت در طول تاریخ به یک دستگاه #قانون گذاری تبدیل شده است و مدعی است قوانینی را که وضع می کند #قوانین_الهی است. زنان از ناحیه قوانینی که روحانیت همواره علیه آنان وضع کرده آسیب فراوان دیده اند . این شرایط در جوامع اسلامی زمانی به طور اساسی حل خواهد شد که مردم به ویژه زنان باور کنند که دستگاه روحانیت ، #شارع نیست .
🔥3- به عقیده من #جهان_اسلام نیازمند #اصلاح_شریعت یعنی تعریف دوباره شریعت و کوچک کردن دامنه آن است. من #قوانین جزائی و مدنی را #جزء_شریعت نمی دانم . قانون گذاری کاری #بشری است . چرا که قانون در هر جامعه ای مرتبط با شرایط زندگی مردم در همان جامعه است.
🔥4- من فکر می کنم که #اسلام یک #دین_فردی و #اخلاقی است و باید آن را از قدرت منفک نمود . این نگاه، #اسلام را از #حوزه_قانون گذاری نیز دور خواهد کرد .
🔥5- این #استدلال_فقها که می گویند #تمامی قول و فعل و تقریر پیامبر #کاشف از حکم شرعی است و برای ما حجت است قابل #نقد_جدی است و اساس محکم عقلی و شرعی ندارد.
🔥6- بسیاری از آداب و #سنن_مسلمانان اولیه تحت عنوان #احکام_امضائی و تقریری به فقه اسلامی راه یافته و احکام شرعی خوانده شده است. در حالی که این سنت ها و قوانین از پیش از اسلام در میان #اعراب_حجاز رایج بوده و پس از اسلام نیز جریان داشته و فقط مختص به مسلمانان نیز نبوده است.
🔥7- مثلا #شهادت_زن در میان #یهودیان و مشرکان نیز قابل قبول نبود و یا #دیه_زن فقط در میان تازه مسلمانان نصف دیه مرد نبود، بلکه در #اکثر_قبائل حجاز اعم از یهودیان ، مشرکان و تازه مسلمانان وضعیت چنین بود. این که #تازه_مسلمانان با این قوانین زندگی می کردند و #پیامبر به این قوانین #اعتراض نکرد نمی توان گفت مفهومش این است که پیامبر این قوانین را #امضا کرده و در نتیجه همه انسان ها در همه اعصار و جوامع #ملزم به رعایت آنها هستند، با اینگونه استدلالها نمی توان اثبات کرد که این قوانین #احکام_شرعی هستند.
🔥8- من معتقدم #سنگسار یک قانون غیر اسلامی و #مخالف_قرآن است. #حکم_شرعی یعنی حکم و #دستور_خداوند. فقها با حکم شرعی که به نظر من بار سنگینی دارد بسیار #راحت برخورد کرده اند. مثلا قرآن برای #زنا و لواط مجازات های دیگری را به مخاطبان خود یعنی مسلمانان اولیه پیشنهاد نموده و برای هیچ جرمی مجازات #سنگسار را تعیین نکرده است.
#فقها براساس روایات و #داستان های تاریخی و با استدلال هائی غیر قابل قبول مجازات سنگسار را وارد فقه کرده و #حکم_شرعی خوانده اند. آنان در این رابطه داستان های تاریخی و روایات سست را به آیات قرآن #ترجیح داده اند.
🔥9- در مورد #حجاب ، فقها بینش، فرهنگ و #تعصبات خود را در مورد پوشش زنان دخالت داده اند. #آیات قرآن صراحت ندارد که زنان موظفند #موی_سر خود را بپوشانند.
مراجعه به بسیاری از روایات و #تاریخ زندگی مسلمانان صدر اسلام نیز حاکی از آن نیست که پوشاندن #موی_سر و همه بدن بطور کامل بر زنان #تکلیف شده باشد . آنچه معلوم است اینست که قرآن و پیامبر اسلام مردم را به #استفاده از لباس دعوت کرده اند. چرا که همه ی تازه مسلمانان با لباس که یک پدیده مدنی است #آشنا نبودند .
https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
منبع : گفتگوی شرق پارسی – سال 92
صدیقه وسمقی کیست؟
☄️صدیقه وسمقی (زادهٔ ۱۳۴۰ تهران) اسلام پژوه، ساکن سوئد است. او استاد دانشگاه تهران بوده است. ایشان به فاصله کوتاهی پس از انقلاب جذب «حوزههای علمیه خواهران» در مدرسه شهید مطهری شد. سه سال در این مدرسه به تحصیل علوم مذهبی پرداخت. در سال ۶۲ اما وارد دانشگاه تهران شد و تا دریافت درجه #دکتری در رشته «فقه و مبانی اسلام» در آنجا ادامه داد.سپس به سوئد رفت و عقاید خودرا به نام عقاید اسلام واقعی انتشار داد.
@women92
معلم روز اول مدرسه
به اصغر میگه : آرزوت چیه ؟
اصغر : دوس دارم درس بخونم پولدار
شم ازدواج کنم زنمو بفهمم .
براش همه چی بخرم دنیامو ب پاش بریزم
نزارم دس ب سیاهو سفید بزنه !
معلم : رضا آرزوی تو چیه ؟
رضا : زن اصغر بشم 😂😂😂😂😂
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_انگیزشی
زمین خوردن مهم نیست ...
دوباره بلند شو! همین!
@women92
اگر دشمنان مختار فضای مجازی داشتن چه اتفاقی می افتاد😔😔😔
@women92
،،،
وصل شیرین نشود گر نـبُوَد دردِ فراق؛
نمڪِ عشق بجـُز
رنج و غمِ هجراݩ نیست...!!!🌿
@women92
#اللهماجعلناشفاعهالحسینیومالورود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛
⭕️ اینجا خواستن معنایی ندارد..
🎥 صحبت های تکان دهنده عضو سازمان #منافقین
مجری می گوید : فرض کنید شما می خواهید یک صفحه موسیقی یا یک کتاب بخرید، عضو جدا شده حرف او را قطع می کند و می گوید : نه خیر ، خواستن که اساسآ معنایی نداشت. خواستن اساسآ ممنوع بود و ما (برای مواردی که سازمان داشتن آنها را برای ما مجاز می دانست.) سهمیه ای داشتیم./ مجری : پس اینها را حتمآ بنویسید.
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نامش ستوده است
ستایــــــش بر او
محمــــد(ص)
I Love Muhammad p.b.u.h
ما عاشق حضرت محمدیم
صلی الله علیه وآله و سلم
♥️@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا ابا عبدالله 😭😭😭
کیا دلشون کربلاست
التماس دعا
@women92
🔹امام حسین(علیه السلام)
💌 «محبت اهل بیت، سبب ریزش گناهان است؛ همانگونه که باد، برگ درختان را میریزد.»
@women92
📜 کتاب حیاة الامام حسین
🍃امام صادق علیه السلام فرمودند:
🍃به راستی حسین علیه السلام کسی را که برای او گریه میکند، میبیند و از روی رحمت و دلسوزی برایش طلب آمرزش میکند.
📗مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، ج۲۵، ص۳۷۶
#عکس_نوشته
#اشک_برحسین
#مغفرت
@women92
🌷﷽🌷
⏹ حکایت: دل به حکمت خدا بسپار
موسی علیه السلام درویشی را دید از برهنگی به ریگ اندر شده.
گفت: ای موسی! دعا کن تا خدا عزّوجلّ مرا کفافی دهد که از بی طاقتی به جان آمدم.
موسی دعا کرد و برفت.
پس از چند روز که باز آمد از مناجات، مرد را دید گرفتار و خلقی انبوه بر او گرد آمده.
گفت: این چه حالت است؟
گفتند: خمر خورده و عربده کرده و کسی را کشته، اکنون به قصاص فرمودهاند.
و لطیفان گفتهاند:
گربهٔ مسکین اگر پر داشتی
تخم گنجشک از جهان برداشتی
عاجز باشد که دست قوت یابد
برخیزد و دست عاجزان برتابد
و لو بسط اللهُ الرزقَ لعباده لبَغَوا فی الارض.
موسی علیه السلام به حکمت جهان آفرین اقرار کرد و از تجاسر خویش استغفار.
بنده چو جاه آمد و سیم و زرش
سیلی خواهد به ضرورت سرش
آن نشنیدی که فلاطون چه گفت
مور همان به که نباشد پرش
پدر را عسل بسیار است ولی پسر گرمی دار است.
آن کس که توانگرت نمیگرداند
او مصلحت تو از تو بهتر داند.
(گلستان سعدی)
#حکمت_خدا
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ کجایند آنها که ادعا میکردند حضرت آقا هنوز دستور مستقیم نداده اند !!
⬅️ ما همان مردمی هستیم که ادعا میکنیم اگر زمان امامان معصوم بودیم ایشان را یاری میکردیم !!
❌ گستاخیهای امروز امثال آذریجهرمی، حاصل کمگذاشتن مدعیان ولایتمداری در تبیین و حتی پوشش فرمایشات امام خامنهای در حوزه فضای مجازیست...
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عشق عجیب کشیش مسیحی به اهل بیت علیهم السلام @women92
🔻نیمی از قلبم برای حضرت فاطمه (س) است و نیمی دیگر برای حضرت زینب (س)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا حضرت آقا نگران مهد کودکهاست؟ 👇👇👇 تو کرج مهدکودک زدن، بچهها رو گرسنه نگه داشتن، بهشون گفتن منتظر باشید تا مهدی براتون غذا بیاره. بعد از چهار ساعت لباس زورو تنِ یکی از بچهها میکنن و با یه کیک میفرستنش داخل، میگن مهدی نیومد، به جاش زورو براتون غذا آورد وقتی مسئولین کشور خواب هستن، مسیحیها و بهاییان میان مهد کودک میزنن و ذهن بچه شیعه رو اینطور که میخوان میسازن. من هرگز پستهای چالش برانگیز یا سیاسی نمیزارم اما تو این جریان واقعا داره کوتاهی میشه https://eitaa.com/women92#سند ۲۰۳۰ #بهاییان در بدنه انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#یا_امام رضاجان💚
تمام آنچیزی که...
دربارهی تو در دلم هست...
تنها، دو کلمه است:
#دوستت_دارم!
#السلام_علیک_یاعلی_بن_موسی الرضاhttps://eitaa.com/women92
نفوذ زنان (6)#
نقد سخنان خانم صدیقه وسمقی :
در ادامه به بررسی اجمالی اظهارات صدیقه وسمقی از چند نظر میپردازیم. مطلب نخست حقوق زن در اسلام و مبنای تبعیض حقوق زن و مرد در نظام فقه سنتی است. مطلب دوم میزان تطابق آرای فقها با حقیقت دین است و اینکه روایت و خوانش فقیه از دین تا چه میزان با دین اینهمانی و انطباق دارد. مطلب سوم، جایگاه عقل در نظام قانونگذاری است و اینکه آیا آساساً اتخاذ رویکرد حداکثری به دین، مجالی برای تفکر و تعقل و خردجمعی باقی میگذارد؟
@women92
حقوق زن در اسلام
مسئله حقوق زنان یکی از چالشهای اساسی است که در عصر حاضر، فقه شیعی را به مصاف فراخوانده است و شاید تصور شود حفظ موجودیت فقه معطوف به فائق آمدن به این مسئله است. یقینا اندیشه زن معاصر نسبت به قبل به میزان قابل ملاحظهای تغییر یافته و زن امروز به هیچ وجه محدودیتها و تکالیفی که پیشتر در دین اسلام نسبت به زنان روا داشته میشد را برنمیتابد و نیازمند توسعه دایره حقوق و آزادیهای فردی و اجتماعی خویش است.
تساوی دیه زن و مرد، ورود زنان به ورزشگاه، صلاحیت زنان برای منصب ریاست جمهوری، استفاده زنان از موتورسیکلت، حق حضانت، حق خروج از کشور، حق طلاق، انتخاب نوع پوشش و حجاب و ... تنها نمونهای از مسائل جدیدی است که در اعصار گذشته هیچگاه مسئله مردم نبوده است، اما امروزه به نوعی دغدغه و مطالبه اجتماعی بدل گشته است. سؤال اساسی اینجاست که واکنش فقه به این مطالبات و انتظارات چیست؟ آیا با همان نگاه سنتی و همان دلایل و توجیهات سابق میتوان اذهان عمومی را در این حوزه قانع ساخت؟
سؤال این بود که فقه شیعی در مواجهه با مسائل جدید در حوزه زنان چه راهکارهایی پیش رو دارد و آیا در درون خود فقه، سازوکاری برای اصلاح و دگراندیشی در این حوزه تعبیه شده است یا خیر؟ خوشبختانه پاسخ مثبت است. قبل از اشاره به این سازوکارها در فقه شیعی، لازم است به سازوکار فقه اهل سنت در این زمینه اشاره شود.
در فقه اهل سنت، عرصه فراختری پیش روی عقل بشری گسترانده شده که این امر هم میتواند به عنوان نقطه قوت عمل کند و هم نقطه ضعف. با وجود این سه راهکار «قیاس»، «استحسان» و «مصالح مرسله» زمینه بازاندیشی در فقه را فراهم میسازد و برپایه این سه امر، امکان بازخوانی شریعت در مسائل مستحدثه میسر میشود. با وجود اینکه تمسک به به این راهکار، از منظر فقه شیعه به شدت مورد نهی قرار گرفته است، اما مایه تأسف آنجاست که در استفتائاتی که گاه از سوی برخی فقهای شیعی منتشر میشوند، ردپایی از استحسان قابل مشاهده است!
راهکار فقه شیعی برای بازاندیشی در احکام فقهی متعدد است. مهمترین راهکار مسئله «ضرورت» است. هرگاه ضرورت فردی و اجتماعی ایجاب کند، میتواند به تغییر موقت احکام فقهی دست زد. چالش اصلی در تعریف و ترسیم چهارچوب «ضرورت» است. مثلاً آیا میتوان مطالبه عمومی و جمعی، در شرایطی که بیم بروز آسیبهای بزرگتر وجود دارد را به عنوان «ضرورت» برشمار یا خیر؟ راهکار دوم تمییز احکام از یکدیگر است؛ برای مثال، تمییز احکام ولایی، قضائی و شرعی. پیامبر اسلام شئون مختلفی داشتند که بر پایه آن میتوان میان روایات صادره از ایشان قائل به تفکیک شد. به عنوان نمونه، طرح این احتمال معقول به نظر میرسد که برخی از روایاتی که در مسائل قضایی و کیفری صادر شده است ناظر به یک مورد خاص بوده باشد و نه یک حکم شرعی همهزمانی. راهکار سوم تمییز احکام اولی و ثانوی است. حاکم اسلامی شرعاً اختیار دارد انجام برخی احکام شرعی را به عنوان ثانوی در برخی مقاطع زمانی بر اساس مصالح اجتماعی متوقف سازد. تنقیح مناط، قیاس اولویت و قیاس منصوصالعله، دفع افسد به فاسد ... نمونههای دیگری از راهکارهای متعدد فقه شیعی برای بازاندیشی در احکام شرعی است. ادامه دارد .... صبور باشید
@https://eitaa.com/women92 women92
#اطلاعیه_مهم
🌺شروع ثبتنام در هشتمين آزمون مشترک فراگير🌺
قابل توجه مخاطبین محترم کانال استخدام طلبه به اطلاع همه متقاضيان ثبتنام و شركت در هشتمين آزمون مشترک فراگير دستگاههای اجرايی کشور سال 1399 می رساند كه ثبتنام این آزمون از روز پنجشنبه مورخ 99/06/20 در درگاه اطلاع رسانی اين سازمان آغاز و روز شنبه مورخ 99/06/29 پایان خواهد یافت.
📨 سامانه سنجش :
✅ http://www.sanjesh.org
(1) متقاضیان می توانند در مهلت مقرر براي شركت در آزمون مذکور ثبتنام نمايند. این مهلت به هیج وجه قابل تمدید نخواهد بود.
(2) دفترچه راهنمای ثبتنام در هشتمين آزمون مشترک فراگير دستگاههاي اجرايي کشور سال 1399 همزمان با شروع ثبتنام از طريق درگاه اطلاع رساني اين سازمان قابل دسترس خواهد بود
@women92
*رسالت روشنگری و مطالبه گری زینبی زمان و مکان نمیشناسد *.................
✍میرجعفری
http://iranzanan.com/?p=2292
.این روزها عالمیان عزادار حسین علیه السلام و خاندان مطهرش هستند. قیام امام حسین در تاریخ جاودانه شد اما حماسه عاشورایی تمامی شدنی نیست تاریخ بارها حوادث و فتنه هایی را رقم میزند که نیاز به روشنگری و مطالبه گری زینبی وار دارد. پس از شهادت امام حسین علیه السلام رسالت سنگین زینب کبری سلام الله علیها آغاز شد. او در سخت ترین شرایط جسمی و روحی، بزرگ ترین و خطیرترین مسئولیت ها را به عهده گرفت و با موفقیت کامل آن را به انجام رساند.
حضرت زینب سلام الله علیها پس از شهادت امام حسین علیه السلام چهار وظیفه و رسالت مهم بر عهده داشت که به طور خلاصه ذکر می کنیم:
1. پرستاری از امام زمانش و حمایت و دفاع از جان آن حضرت در برابر تعرضات و تهاجمات دشمن:در موقع آتش زدن خیمه ها و در جلسه ابن زیاد قصد کشتار امام سجاد را داشتند که حضرت زینب با دفاع از حضرت و صحبت با دشمنان، آنها را از این عمل بازداشت. (لهوف، ص 228)
2. حمایت و دفاع از زنان و کودکان اهل بیت: سعی و تلاش زینب سلام الله علیها در محافظت از اسرا به حدی بود که به لقب «امنیة الله» ملقب شد. چرا که اسرا امانتهایی بودند، که بدست آن حضرت سپرده شده بودند. آن حضرت در مجلس یزید اجازه نداد فاطمه دختر امام حسین علیه السلام را به کنیزی ببرند و با جدیت جلوی این کار را گرفت(مقتل الحسین مقرم، ص366)
3. مسئولیت پیام رسانی خون شهیدان و بیدادگری و آگاه بخشی به مسلمانان: یکی از وظایف اصلی حضرت زینب سلام الله علیها در جریان حادثه کربلا، پیام رسانی بود. آن حضرت و امام سجاد علیه السلام میبایست پیام خون شهدای کربلا را به گوش همگان برسانند. تا این قیام برای همیشه ماندگار شده و درس آموز باشد و یزید و یزیدیان رسوا شوند وحضرت با خطبه خوانی در کوفه و شام این عمل را انجام داد.
4. عزادرای برای امام حسین علیه السلام : حضرت زینب سلام الله علیها علاوه بر این که در خطبههای خویش به مصیبت بزرگ شهادت امام حسین علیه السلام اشاره می کرد و با سخنان جانسوز خویش همگان را به گریه می انداخت، تلاش می کرد در هر فرصتی با یادآوری مصائب امام حسین علیه السلام در ماندگاری این حماسه عظیم نقش ایفا کند. درحقیقت روشنگری و مطالبه گری تمامی ندارد و الگوگیری از حضرت زینب زن و مرد نمیشناسد . در طول تاریخ هر انسان آزاده ای که در جهت امربمعروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی و مطالبه گری گام برمیدارد رهرو این مکتب و این خاندان است اما بنظرم درس مهم آن حضرت به زنان جوامع اسلامی این است که باتوجه به موقعیت زمان خویش به رسالت همان عصر بپردازند گاهی جهاد همسر داری و پرورش نسل انقلابی از واجبات آن عصر میگردد گاهی مشارکت در جریانهای انقلابی و تجهیز همسران ، فرزندان و تقویت روحیه آنان و گاهی هم روشنگری و مطالبه گری پس از ظهور فتنه ها . اهمیت این مساله آن جاست که همچون زینب سلام علیها حواسمان باشد که فتنه ها در تمامی اعصار وجود دارد تاحدی که ممکن است شناخت مسیر حق از باطل دشوارگردد . زنان آگاه وبصیر وانقلابی نباید رسالت زینب گونه خود را فراموش کنند. زینب سلام علیها بما ثابت کرد هیچگاه فرصت تبیین گری ازدست نمی رود حتی درزمانی که انحرافات فکری عقیدتی رسانه ای دستگاههای لیبرال آنقدر در جامعه زیاد می شود که حق و باطل جای هم را عوض می کنند بحدی که کشتن آیت حق از نظر منحرفین عبادت محسوب می شود نباید فکر کرد جریان حق تمام شدنی است و فرصت تمام شده بلکه باید زینب گونه روشنگری کرد حتی اگر مردان از این وظیفه خود غفلت ورزند.
پژوهشگر حوزه زن و خانواده
: http://iranzanan.com/?p=2292