eitaa logo
یادداشت های طلبگی
1.1هزار دنبال‌کننده
38 عکس
1 ویدیو
124 فایل
کانالی برای اشتراک گذاری یادداشتها و فیشهای تبلیغی، فقهی، اصولی، رجالی و ... . سید محمد رضا واعظی راه ارتباطی @smr_vaezi http://yaddashthayetalabegi.blog.ir @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">rezaqqaa@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
4. تحریف اسناد.mp3
27.54M
🎙درس جلسه چهام : تحریف در اسناد 📆 ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
4. تحریف.pdf
65.6K
🖋 متن درس جلسه چهار : تحریف در اسناد 📆 ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
◼️ -سلام الله علیها- 📚 در کتاب شریف بحارالانوار، ج ۴۸، ص ۳۱۶ آمده است : رأَيْتُ فِي بَعْضِ كُتُبِ الزِّيَارَاتِ حَدَّثَ عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع قَالَ قَالَ يَا سَعْدُ عِنْدَكُمْ لَنَا قَبْرٌ قُلْتُ جُعِلْتُ‏ فِدَاكَ قَبْرُ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى قَالَ نَعَمْ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ. 🖋 در تبیین «عرفان به حق حضرت معصومه -سلام الله علیها- دو تفسیر وجود دارد. ✅ تفسیر اول : حق به معنای حقیقت است یعنی حقیقت و حضرت فاطمه معصومه س را بشناسیم. جایگاه ایشان را درک کرده باشیم. آنچه مشخص است جایگاه بسیار والای ایشان در مقایسه با دیگر امامزادگان است. از تعابیر نقل شده در مورد این وجود نورانی چنین استفاده می شود که ایشان تالی تلو معصومین -علیهم الصلاه و السلام- بوده اند. ✅ تفسیر دوم : عرفان به حقی که این بانوی با کرامت بر گردن ما دارند. بدون ترديد نقش حضرت معصومه -سلام اللَّه عليها- در قم شدن قم و عظمت‌ يافتن اين شهر مذهبىِ تاريخى، يك نقش پر رنگ است. این مرقد مطهر، نقش به سزایی در شکل گیری حوزه علمیه و مرجعیت این شهر برای معارف حقه داشته است. اصل این حوزه و برکات آن -از جمله برکات بسیار فراوان این انقلاب اسلامی که برخواسته از حوزه علمیه قم است- مرهون حضور و عنایت این بانوی با کرامت است. @y_talabegi
5. تمرینات تحریف و بحث طبقات.mp3
15.74M
🎙درس جلسه پنجم : تمرینات تحریف در اسناد و مبحث طبقات 📆 ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
5. طبقات.pdf
112.6K
🖋 متن درس جلسه پنجم : طبقات 📆 ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
4. تمرین موضوع شناسی.mp3
24.73M
🎙درس جلسه چهارم : حل تمارین موضوع شناسی 📆 آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
🖋 روشن است که مهمترین برنامه بعد از براندازی، جنگ تمام عیار با دین و مظاهر دین _ مثل و عمامه _ است و ترویج حداکثری انواع فساد و فحشا. همین دلیل کافی است تا جانمان را فدای کنیم.
5. مساله شناسی (قسمت سوم).mp3
23.04M
🎙درس جلسه پنجم : ، قسمت سوم (مراحل محمول شناسی، پیش فرضها، مسائل مشابه و تجزیه مساله) 📆 ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
6. توحید مختلفات و تمییز مشترکات.mp3
24.72M
🎙درس جلسه ششم : راوی شناسی (توحید مختلفات و تمییز مشترکات) 📆 ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
6. توحید مختلفات و تمییز مشترکات.pdf
160.2K
🖋 متن درس جلسه ششم : راوی شناسی (توحید مختلفات و تمییز مشترکات) 📆 ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
💐 🔺چگونه می شود که گناه انسان را به کفر می کشاند؟ ✅ اگر انسان مومن بعد از ، پشیمان شد و واقعی رخ داد، از آلودگی پاک می شود. «التائب من الذنب کمن لا ذنب له». (کافی، ج۲، ص۴۳۵). ⛔️ اما اگر روحیه پشیمانی در او تضعیف باشد و به قبح گناه و اشتباه خود اذعان نکند، کم کم قبح و زشتی گناه نزد او از بین می رود و تکرار گناه برای او ساده می شود. در این حالت، تعارض بین باور (ایمان) و عمل رخ می دهد، چرا که عمل او بر خلاف ایمان اوست. 🚫 اگر به خاطر ، به قبح عمل خود اعتراف کند، باید نقص و عیب خودش را قبول کند، لکن ممکن است حب ذات و رهایی از عذاب وجدان مانع از این شود که ضعف خود را بپذیرد و از این جهت قبح عمل را انکار می کند. ❌ انکار قبح عمل با ایمان جمع نمی شود و در نتیجه دچار شبهه در ایمان می شود. کی گفته این فعل گناه است؟ کی گفته قرآن از سوی خداست؟ و ... . اینگونه می شودکه گناه انسان را به کفر می کشاند. ☀️ «ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوءَى أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَ كَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِءُونَ». (سوره مبارکه روم، آیه شریفه ۱۰). 📚 برگرفته از کلمات علامه مصباح –رحمه الله علیه- در کتاب به سوی او، ص۲۵۹. @y_talabegi
💐 به مناسبت میلاد وجود مقدس سلام الله علیها 💐 🍀 گاهی یک بیماری، مشکل مالی، فوت نزدیکان و امثال آن باعث شکسته شدن فرد و از دست دادن صبر می شود. 🍀 اما وجود مقدس حضرت زینب س در نهایت سختی ها و مصائب و مشکلات عاشورا و اسارت، نه تنها لحظه ای لب به شکوه نمی گشاید و را از دست نمی دهد، بلکه در اوج مقام رضایت است. 🍀 صبور کسی است که مشکلات و سختی ها را تحمل می کند. اما مقام برای کسی است که راضی به مشکلاتی است که مورد رضای خداست. «من از درمان و درد و وصل و هجران/ پسندم آنچه را جانان پسندد». 🍀 وقتی انسان می داند امور هستی به دست‏‎ ‎‏حاکم عادل مهربان حکیم است، از تصمیمات و احکام صادره از ناحیۀ او ناراضی و‏‎ ‎‏ناخشنود نمی گردد و می داند که هر چه او برایش مقدر کند، عین خیر برای اوست. چنین کسی راضی به مقدرات است و سپاسگزار خداوند به خاطر مشکلات است «الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى عَظِيمِ رَزِيَّتِي». 💐حضرت زینب س در اوج مقام رضا است و از این روی می فرماید «الهی تقبل منا هذا القربان» یا «ما رأیت الا جمیلا». 💐 علیهم السلام @y_talabegi
✍🏻 اگر چشم به داری، از فضای واقعی بی خبری. و اگر چشم به عالم محسوس داری، از بی خبری و خدایِ قادرِ مهربانِ حاضر در همه جا را نمی بینی.
6. جمع اقوال. قسمت اول.mp3
21.62M
🎙درس جلسه ششم : حل تمارین تجزیه مساله + ، قسمت اول 📆 ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
6. جمع اقوال. قسمت اول.pdf
355.9K
🖋 متن درس جلسه ششم : ، قسمت اول 📆 ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین علیه الصلاه السلام سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
7. حل تمارین توحید مختلفات و تمییز مشترکات.mp3
30.57M
🎙درس جلسه هفتم : حل تمارین توحید مختلفات و تمییز مشترکات 📆 ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
7. گامهای جمع اقوال و جمع ادله (قسمت اول).mp3
12.49M
🎙درس جلسه هفتم : ، قسمت دوم + ثمره نزاع + ، قسمت اول (راهکارهای کلی) 📆 ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
گام های جمع اقوال، ثمره نزاع و جمع ادله (قسمت اول).pdf
276.9K
🖋 متن درس جلسه هفتم : ، قسمت دوم + ثمره نزاع + ، قسمت اول (راهکارهای کلی) 📆 ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین علیه الصلاه السلام سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
8. ارزیابی راوی (قسمت اول).mp3
31.57M
🎙درس جلسه هشتم : ارزیابی راوی، قسمت اول (توثیق خاص و توثیق عامِ نقل اصحاب اجماع) 📆 ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
8. ارزیابی راوی (قسمت اول).pdf
142.9K
🖋 متن درس جلسه هشتم : ارزیابی راوی، قسمت اول (توثیق خاص و توثیق عامِ نقل اصحاب اجماع) 📆 ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه علمیه شهیدین _رحمه الله علیهما_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
💐 میزان‌ لذتی که از ، و می بریم به بهشتی بودن و میزان درجه ما در بهشت ارتباط دارد.
💐 توجه به تصورات و تصدیقات💐 🔹 برای شکل گیری اراده و عزم جدی بر انجام اعمال صالح، پاک کردن روح از پلیدی ها و سلوک الی الله، باید به منشأهای اراده توجه ویژه ای داشت، یعنی تصور و تصدیق به فایده. تصور 🔻 اگر نسبت به امری تصور و ذهنیت وجود نداشته باشد، اراده ای نسبت به انجام آن شکل نمی گیرد. به عنوان مثال کسی که مستحبات نماز را بلد نیست، اراده ای برای انجام آنها نخواهد داشت. 🔻کسی که با فیلم، کتاب، دوست ناباب، محیط آلوده، شبکه معاند، کانال فاسد و ... فقط گناه و پلیدی را می بیند و می شنود و در ذهن او این امور به تصویر کشیده می شود، به شکل طبیعی گرایش به این امور و اراده این افعال ناشایست را خواهد داشت. 🔹 در مقابل شخصی که به خاطر ارتباط با قرآن، دعا، افراد صالح، حضور در مجالس اهل بیت ع و مسجد، استفاده از شبکه ها و کانالهای مفید و ... اعمال پاک و اخلاق حسنه را می بیند و می شنود و تصور می کند، زمینه اراده اعمال صالح و دستیابی به اخلاق حسنه را در خود تقویت می کند. 🔸 فرق می کند انسان یاد خدا و اهل بیت ع باشد –که زمینه اطاعت الهی را شکل می دهد- یا یاد گناه و دنیا و مادیات. نقش شیاطین انس و جن در فضای حقیقی و مجازی این است که تصورات ما را به سمت امور پلید بکشانند و از یاد خدا و اهل بیت ع، ذکر مرگ و قیامت و توجه به اخلاق حسنه و اعمال صالح دور کنند. تصدیق به فایده 🔹از سوی دیگر صرف تصور برای تحقق اراده کافی نیست و تصدیق به فایده نیز لازم است. 🔻اگر انسان در معرض دیدن و شنیدن فوائد گناه و دنیا گرایی –مثل خانه خوب و ماشین خوب و مشهور بودن و ...- قرار گیرد، گرایش به گناه و دنیا در او تقویت می شود. 🔹اما اگر در معرض دریافت مطالب مفیدی در فوائد اخلاق حسنه، رفتار صالح، آخرتگرایی، سیروسلوک و ... قرار گیرد، زمینه برای اراده و عزم بر تهذیب نفس را خواهد داشت. @y_talabegi
💢 پیشنهادهایی به مبلغین با توجه به تجربه اغتشاشات اخیر : 🔹 با توجه به شرکت جمعی از نوجوانان در اخیر که عامل اصلی آن مشکل - اعم از هویت دینی، ملی، اجتماعی و ... دانسته شده است، این امور برای عدم تکرار چنین اغتشاشاتی توصیه می شود : 🌹 آشناکردن نوجوانان با جایگاه انسان، رابطه انسان با خدا، دین، دنیا، رابطه دین با آزادی و ... . 🍀 آشنا کردن نوجوانان با ماهیت و اهداف حاکمیت دینی، نظام اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی و حل شبهات ذهنی آنها در مورد مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی. 🌹 ایجاد ارتباط صمیمی با نوجوانان و برخورد ملایم و منطقی با آنان و توجه ویژه به عواطف و احساسات آنها. 🍀 آشنا کردن آنان با الگوهای رفتاری مطلوب -مثل شهدا-. 🌹 تلاش برای افزایش قدرت فکر و تحلیل با گفتگو و ارائه اخبار و تحلیلها و تشویق ایشان به مطالعه هدفمند. 🍀 ترغیب ایشان به پر کردن اوقات فراغت نوجوانان به شکل مناسب و دور شدن آنان از رسانه ها و کانالهای معاند و شبهه افکن. @y_talabegi
8. تمرین راهکارهای کلی و جمع آوری قواعد عمومی.mp3
22.18M
🎙درس جلسه هشتم : ، قسمت دوم (تمرین راهکارهای کلی + جمع آوری و بررسی قواعد کلی) 📆 ۱ دی ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین _علیه الصلاه السلام_ سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi
8. جمع آوری و بررسی قواعد کلی.pdf
448.6K
🖋 متن درس جلسه هشتم : ، قسمت دوم (راهکارهای جمع آوری و بررسی قواعد کلی) 📆 ۱ دی ماه ۱۴۰۱ 🏢 مدرسه عالی امام حسین علیه الصلاه السلام سیدمحمدرضاواعظی @y_talabegi