سخنرانی حجت الاسلام میراشرفی.mp3
47.8M
📍امام در باور ها، منطقی یا منفعتی
⬛شب ششم محرم
🎙️صوت کامل سخنرانی
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @yaa_karim
سینه زنی . کربلایی محسن عباسپور.mp3
41.36M
⬛کربلایی محسن عباسپور
🎙️سینه زنی
🎙️#خلاصه_سخنرانی شب ششم محرم
🗓️١۴٠٠/٠۵/۲۳
📌 موضوع:امام در باور های ما
📝اعتقادات رکن مهمی در زندگی انسان است.
اگر اعتقادات ما با ضابطه و شاخصه مناسب دریافت نشوند،مردم از جامعه مدنظر اهل بیت فاصله می گیرند.
جامعه ما فقط از بیرون خوب دیده می شود و اعتقادات ما فقط ظاهری است،متاسفانه رنگ و بوی جامعه ما در رفتار دارد مثل زمانه ی اموی ها
می شود.
ما در این جامعه آرام آرام در حال تغییر هویت،و در نهایت تغییر اعتقادات هستیم،و چون به اعتقادات خود دقت نمی کنیم،متوجه این تغییر نیستیم.
دین درست و کامل،اصل و اساس آن اعتقادات است نه احکام.دین واعتقادات ما باید کامل باشد و همه ی مسائل را در بگیرد،اما اعتقادات باید در اولویت قرار بگیرد و ما چون آن را در اولویت قرار نمی دهیم،نمی دانیم اعتقادات جامعه اموی چه بوده است.
اولویت قرار ندادن اعتقادات باعث می شود که رفتار و تربیت جامعه تغییر کند و فقط به آن پوشش دین می زنند و آن را علوی جلوه می دهند.در چنین جامعه ای مومنان دیگر نمی توانند زندگی کنند،زیرا لطمات سختی می خورند.
در جامعه علوی باید آنچه دین می گوید اجرا شود؛نه آنچه که مصلحت و منفعت دارد.
#امام_در_باور_های_ما
#منطقی_یا_منفعتی
#اعتقادات_صحیح
🆔️@yaa_karim
🆔️@mirashrafi118
📎پی نوشت
🔹روایت امام سجاد در مورد طبقات مردم
📝حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ بُطَّةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِیُّ عَنْ أَبِیهِ یَرْفَعُهُ إِلَى زُرَارَةَ بْنِ أَوْفَى
متن روایت:
قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع فَقَالَ یَا زُرَارَةُ النَّاسُ فِی زَمَانِنَا عَلَى سِتِّ طَبَقَاتٍ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ کَلْبٍ وَ خِنْزِیرٍ وَ شَاةٍ فَأَمَّا الْأَسَدُ فَمُلُوکُ الدُّنْیَا یُحِبُّ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ أَنْ یَغْلِبَ وَ لَا یُغْلَبَ وَ أَمَّا الذِّئْبُ فَتُجَّارُکُمْ یَذُمُّونَ إِذَا اشْتَرَوْا وَ یَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا وَ أَمَّا الثَّعْلَبُ فَهَؤُلَاءِ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ بِأَدْیَانِهِمْ وَ لَا یَکُونُ فِی قُلُوبِهِمْ مَا یَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ أَمَّا الْکَلْبُ یَهِرُّ عَلَى النَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ یُکْرِمُهُ النَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ وَ أَمَّا الْخِنْزِیرُ فَهَؤُلَاءِ الْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لَا یُدْعَوْنَ إِلَى فَاحِشَةٍ إِلَّا أَجَابُوا وَ أَمَّا الشَّاةُ فَالْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ تُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ یُؤْکَلُ لُحُومُهُمْ وَ یُکْسَرُ عَظْمُهُمْ فَکَیْفَ تَصْنَعُ الشَّاةُ بَیْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ کَلْبٍ وَ خِنْزِیرٍ.
📌زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش طبقهاند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"!
اما "شیر"، حاکمان و پادشاهانی هستند که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند و ظلم کنند، ولی احدی در برابر فسادشان ایستادگی نکند".
اما "گرگ"، تجار و کسبهای هستند که در وقت خریدن جنس، آن را مذمّت میکنند تا ارزانتر بخرند، ولی برای فروش، آن را میستایند تا گران بفروشند".
اما "روباه"، کسانی هستند که دین را وسیلهای برای دنیایشان قرار دادهاند و آنچه را به زبان میآورند در دل قبول ندارند".
اما "خوک"، مردانی که شبیه زن هستند و رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که ذلیل و اسیر شهوتند و به هرعمل زشتی که دعوت میشوند پاسخ مثبت میدهند".
اما "سگ"، انسان بد زبان و فحاش است به طوری که مردم از ترس زبانش او را احترام میکنند.(در واقع کسی که جلوی زبانش را نمیگیرد و حرفهای زشت از دهانش بیرون میآید و مردم از ترس آن که مبادا به آنها فحاشی یا بد زبانی کند او را احترام کنند و یا اینکه در منزل همیشه سروصدا میکند و سر زن و بچههایش داد و فریاد میکشد! این شخص گرچه در ظاهر شکل آدم است ولی در باطن سگ است و خوی و خصلت آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ وارد محشر میشود".
و اما "گوسفند"، شخص با ایمانی است که مانند گوسفند افراد شرور موی او را میبُرند و گوشت او را میخورند و استخوانش را میشکنند".و از گوسفندى که میان شیر و گرگ و روباه و سگ و خوک گرفتار است چه ساخته است؟
الخصال (شیخ صدوق)،جلد۱ صفحه ۳۳۸