هدایت شده از آموزش سنگ مصنوعی فرناز
✅نکات مهمی در مورد دستکش ها و میزان مقاومت در برابر کرونا ویروس و اثر ضد عفونی با اتانول در مقاومت دستکش ها
🔻دستکش نیتریل
به رنگ آبی مقاومت خوب در برابر ویروس کرونا و قابل استفاده برای مدت حدود ۸ ساعت و ضد عفونی با اتانول
🔻دستکش ونیل
بی رنگ است و قابلیت نفوذ ویروس حدود یک سوم و در صورت ضد عفونی قابلیت نفوذ ویروس بیشتر میشود .(پس نباید با ضد عفونی مجدد استفاده شود)
🔻دستکش نایلونی مقاومت برای نفوذ ویروس مناسب نیست و در صورت ضد عفونی با اتانول میزان نفوذ بسیار بالاتر میرود.
🔻دستکش لاتکس
بهترین نوع دستکش برای مقاومت در برابر ویروس کرونا و قابل ضد عفونی با اتانول و استفاده طولانی حدود ۱۶ ساعت
🔻در صورت عدم دسترسی به دستکش بهترین روش برای مقابله با کرونا ویروس شستشوی مرتب دست ها هر بار به مدت ۲۰ ثانیه است .
👤دکتر اکرم مروتی
💕 @havadeserooz 💕
هدایت شده از آموزش سنگ مصنوعی فرناز
🔸این زن غساله که همیشه ترس از دیدن جنازه داشت از روزهایی می گوید که راهی غسالخانه شد و اکنون فوت شدگان کرونایی را غسل می دهد
🔸او میگوید خدمت رسانی را از بیمارستان آغاز کردم، وقتی احساس کردم جنازه مسلمانان روی زمین مانده راهی غسالخانه شدم، دیدم که شستن میت قضیهای خاص است و هرکسی وارد این مقوله نمیشود. با خودم گفتم که برای کمک به بیماران داوطلبان دیگری حضور پیدا میکنند اما برای غسل دادن فوتیها هرکسی راضی به حضور نمیشود.
❤️درود براین فرشته مهربان روی زمین برای سلامتیش صلوات ❤️
لینک کامل مطلب
https://www.shahrekhabar.com/social/158496708050454
💕 @havadeserooz 💕
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 جایگاه طب سنتی در سیاستهای کلی «سلامت»
🔹 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاستهای کلی «سلامت» را ابلاغ کردند.
📝 متن بخش مرتبط با #طب_سنتی در سیاستهای کلی سلامت که به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده، به شرح زیر است:
۱۲- بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران.
۱-۱۲- ترویج کشت گیاهان دارویی تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی و حمایت از توسعه نوآوریهای علمی و فنی در تولید و عرضه فرآوردههای دارویی سنتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.
۲-۱۲- استانداردسازی و روزآمد کردن روشهای تشخیصی و درمانی طب سنتی و فرآوردههای مرتبط با آن.
۳-۱۲- تبادل تجربیات با سایر کشورها در زمینه طب سنتی.
۴-۱۲- نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ارائه خدمات طب سنتی و داروهای گیاهی.
۵-۱۲- برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای همافزایی تجربیات و روشهای درمانی.
۶-۱۲- اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه.
📅 ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
#طب_سنتی
#سیاست_کلی_سلامت
@Manahejj
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔺استعمار فرانو
🔸در عصر جدید،دیگر برای معاهدات استعماری، زیر پرچم انگلیس،آمریکا و اسرائیل ، تعهد و امضا گرفته نمیشود،امروزه استعمارگری در غالب «سازمان های به اصطلاح بین المللی» برنامه ریزی و اجرایی می شود.
⬛️صهیونیست بینالملل، به این اشکال ظهور پیدا کرده است:
🔯 فائو FAO(سازمان جهانی خواربار و کشاورزی)
🔯 یونسکو UNESCO(سازمان جهانی آموزش فرهنگ)
🔯 یونیسف UNICEF(سازمان جهانی کودکان)
🔯 بهداشت WHO (#سازمان_جهانی_بهداشت)
🔯 گات WTO (سازمان جهانی تجارت)
🔯 یاتا IATA(سازمان جهانی حمل و نقل)
🔯 ایزو ISO (سازمان جهانی استاندارد)
🔯 ان اس ای NSA (سازمان جهانی امنیت)
🔯 صلیب سرخ و هلال احمرCRC(سازمان امداد جهانی)
🔯 حقوق بشرUNHRC(شورای حقوق بشر ملل)
🔯 آیوسان IUCN(اتحادیه بینالمللی حفاظت از محیط)
✡️ و..
@howzehenghelabi
هدایت شده از جهش ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یعنی این گربه ها از کشورهای اروپایی متمدنترن🤦♂😂
با ما همراه باشید💗
😃 @montakhabtanz
🔴🔴🔴🔴🔴🔴
#پاسخ به یادداشت روز ششم فروردین دکتر سعید نمکی وزیربهداشت در توهین به طب اسلامی
سلام علیکم : ... یکی از علوم اسلامی ،طب اسلامی است که نیازمند تشکیلات و مقررات است و آنچه که از آیات و روایات معتبر و شبه معتبرِ طب اسلامی بدست می آید آن است که دست آوردهای طب اسلامی مغایر با تجارب طب سنتی و طب مدرن نیست . آقای وزیر بهداشت - دکتر سعید نمکی باید کمی افق دید خویش را بالاتر ببرد . #ما نیز به آتش کشیدن کتاب طبی هاریسون توسط ... را محکوم کرده و می کنیم و بیانیه هم دادیم ولی این دلیل نمی شود که زحمات و تلاش های کسانی را که در طب اسلامی کارکرده اند و بر طب سنتی و مدرن نیز آگاهی وافر و یا حتی تخصص دارند نادیده بگیریم و نسبت به خدمات آنها ناسپاسی کنیم. اگر شیّادی برخی از افراد در اقدام به طب اسلامی را بخواهیم (همانند آقای دکتر سعید نمکی) محکوم و ملامت کنیم و وجود چنین کسانی را مضر محسوب نماییم همچنین باید از برخی پزشکان عرصه طب مدرن نیز که تعهدی ندارند و جان افراد را به خطر می اندازند باید ملامت و نیز مؤاخذه نمود . #شاهد زنده اینکه در سال 98 (در حدود چهار-پنج ماه پیش)در قم یک خانواده ای که ساکن پردیسان قم است ، پسر دبیرستانیش که دچار سرماخوردگی طبیعی شده بود به دکتر می برند و متاسفانه با داروهایی که پزشک داده بود بعد از مصرف کردن دچار بیهوشی و ... و نهایتا از دست دادن حافظه و .... می شود و قادر به ادامه تحصیل نمی باشد و حتی خانواده این عزیز شکایت ها در مراکز مختلف کردند ولی هنوز هم شکایت شان نتیجه ای نداده و بواسطه حادثه ای که برای عزیزشان رخ داده مدام نگران و ناراحتند و هزینه از جیب خود می پردازند!!! . باید به آقای دکتر سعید نمکی گفت که جناب نمکی عزیز شما کمی حوصله کنید و تحقیق نمایید تا ببینید که چقدر افراد و خانواده هایی هستند که به جهت بی توجهی برخی پزشکان طب مدرن عزیزان شان یا فوت کردند و یا کور شدند و یا آسیب های جدی دیگری دیدند و چه بسا قادر نیستند و نمی توانند حق ضایع شده خود را بدست آورند !!! . آقای نمکی عزیز بدانید که طب اسلامی نیز در جامعه ایرانی و اسلامی ما طرفدارانی دارد و حتی در سطح مراجع نیز شخصیت هایی همانند آیت الله علوی گرگانی و آیت الله نوری همدانی و آیت الله جوادی آملی و ...و خیلی از طلاب و فضلاء عزیز و ... ...به طب اسلامی توجه دارند .... شما و امثال شما بجای کوبیدن طب اسلامی بیایید به عزیزانی که در این رشته (طب اسلامی) کار کرده اند و تخصص پیدا کرده اند و مهارت های شایانی دارند کمک کنید و نقائص را بر طرف سازید نه اینکه تیشه به ریشه طب اسلامی بزنید و یا محکوم و یا توهین کنید!!! آقای تبریزیان اشتباه بزرگش این بود که کتاب طبی هاریسون را آتش زد و برخی اشتباهات دیگر هم داشت ولی تجارب بسیار بالایی در طب اسلامی و سنتی داشت و شاگردهای خوبی هم پروررش داده بود و اکنون نیز افراد ماهری در طب اسلامی وجود دارد ولی متاسفانه وزارت بهداشت قبلا و اکنون نیز حمایت تشکیلاتی و غیره به آنها نکرده و نمی کند و چه بسا آنها و طب اسلامی را تخریب هم نموده اند و می کنند و برخی از فضلاء هم اظهار نظرهای غیر دقیق مطرح کرده و می کنند . باید بدانیم که همه رشته های علمی مثل علوم پزشکی و طبیعیات و ریاضیات و غیره از اول که کامل نبوده بلکه با نقد و اشکال ها و تحقیقات و تلاش های پیوسته و مستمر و ... به رشد و شکوفایی رسیده اند . طب اسلامی که هنوز تازه داشت در کشور عزیز ما ایران رشد می نمود نیز اگر از سوی وزارت بهداشت و ... حمایت شایسته مادی و معنوی می شد و دارای تشکیلات و ضوابط و پروتکل می شد می توانست و می تواند شکوفا شود و در خدمت مردم باشد . در بحث های فقهی و اصولی هم گاهی یک حدیث باعث شده که علماء یک کتاب و یا چندین جلد کتاب در باره آن حدیث بنویسند . در بحث های اصولی مثل بحث استصحاب که بسیار دامنه دار و دقیق و ظریف و ذی شُعَب است ، یکی ، دو روایت باعث شده که دنیایی از بحث ها و تحقیقات و کتاب ها تحقق یابد که از جهاتی شگفت آور است .!!! پس باید کار کرد و نباید همه ادله و روایات طب اسلامی را مردود اعلام کنیم کما اینکه متاسفانه برخی ها چنین کم لطفی و یا کم مِهری و یا حتی رفتار زننده و گفتار ناصحیح و غلط در این باره انجام دادند . سخن آخِر اینکه باید به طب اسلامی بها و ارزش داده شود و شیّادی برخی ها را سوژه کوبیدن برای طب اسلامی قرار ندهیم و ندهیدو بدانیم که در هر علم و فنّی و در هر امری ، شیّادانی نیز وجود دارد حتی در مقدسات و امور دینی و در رابطه با نبوت و پیامبری و امامت نیز شیّادانی وجود داشته و دارد و ادعاهای کذبی کرده و می کنند و باعث فریب و زیان به خود و جامعه شدند و می شوند . وجود شیّادان در مقدسات دلیل نمی شود که انیباء راستین و ائمه معصومین (ع ) مورد حمایت قرار نگیرند !!! . #آقای سعید نمکی - آقای وزیر بهداش
ت - لطفا خلط مبحث و نیز مغالطه نکنید. به طب اسلامی جفا نکنید و چهره های متعهد و آگاه به طب اسلامی را تخریب ننمایید . افق دید خود را در باره طب اسلامی و حامیان متعهد به آن وسیع تر نمایید و تنگ نظر نباشید و نباشیم . والسلام .
#سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی
#ششم فروردین 1399 . از شهر مقدس قم)
http://nasimemarefat.ParsiBlog.com/Posts/5152/
🌹وبلاگ نسیم معرفت👆🏾
هدایت شده از سید کمال جمالی
🔴 #یک_نکته_حدیثی 🔴
🔶 الفاظ ادعیه موضوعیت دارد و نباید در آن تغییر ایجاد کرد.
🔸 يُونُسَ بن عبدالرّحمن عن عبد اللّه بن سِنانٍ قال:
قَال أبو عبد اللَّه ع: سَتُصِيبُكُم شُبهَةٌ فَتَبقَونَ بِلا عَلَمٍ يُرَى وَ لا إِمَامٍ هُدًى وَ لا يَنجُو مِنهَا إِلَّا مَن دَعَا بِدُعَاءِ الغَرِيقِ.
قُلتُ: كَيفَ دُعَاءُ الغَرِيقِ؟
قَال: يَقُولُ «يَا اللَّهُ يَا رَحمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّت قَلبِي عَلَى دِينِك».
فَقُلْتُ: يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الأَبصَارِ ثَبِّت قَلبِي عَلَى دِينِك.
قَال: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ مُقَلِّبُ الْقُلُوبِ وَ الأبصار،
و لكِن قُل كَمَا أقُولُ لَك: يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلبِي عَلَى دِينِكَ.
📚 كمال الدين و تمام النعمة، شیخ صدوق؛ ج2؛ ص351
🔵 در این حدیث، امام علیه السلام دعای غریق را به راوی یاد میدهند اما راوی در همان جا دعا را با تغییراتی در متن می خواند.
امام علیه السلام اجازه نداده و میفرمایند: با این که سخن تو درست بود ولی «قُل کما أقولُ لک» یعنی همانطور که گفتم بگو.
✅ این نشان می دهد که الفاظ دعاهای مأثور نباید تغییر یابد حتی اگر مطلب خوب و صحیحی باشد؛ و باید به همان شکل که وارد شده خوانده شوند.
🎉🎈 عیدانه صبح صادق🎈🎉
💥 به مناسبت اعیاد شعبانیه 💥
🟢 و روز پاسدار 🟢
🇮🇷 وصیت نامه سردار دلها را بخوانید در مسابقه شرکت کنید و جایزه بگیرید 🇮🇷
📣 از نهم فروردین ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار تا یازدهم فروردین ولادت امام سجاد(ع)
🔆 به زودی در کانالهای هفته نامه صبح صادق در شبکه های مجازی به آدرس @ssweekly
@ssweekly
بسم الله الرحمن الرحیم
نگاهی از زاویه دیگر به این بهار و ویروس
لطیفی می گفت:
بهار نیست، رستاخیز است
بیماری نیامده است، بیداری آمده است. ظاهرا ویروس نیست اسرافیل است، ناپیدا و نادیدنی؛ شهر به شهر و خاک به خاک و اقلیم به اقلیم می رود و در صورش می دمد تا بیدار شوند مردگانی که نامشان زندگان بود.
بهار نیست، رستاخیز است...
بشر تا همین اواخر فکر می کرد عمده راهی را که باید برود رفته و کار چندانی باقی نمانده. حتی کسی مثل فرانسیس فوکویاما حکم کرد که تاریخ با لیبرال دموکراسی به پایان رسیده و از این بعد، کاری جز تکرار این نسخه ندارد. حالا سرو کله یک ویروس پیدا شده و همه دارایی ها، آرزوها و ادعاهای انسان مدرن را در معرض آزمونی بی سابقه قرار داده. دولت های بزرگ که تا دیروز بر سر اینکه کدامشان باید کل جهان را اداره کند در نزاع بودند حالا در تامین ماسک و تخت بیمارستانی و محلول ضد عفونی کننده درمانده اند. سیاستمدارانی که می گفتند کلید حل همه مشکلات در جیب آنهاست، از ترس کرونا معلوم نیست کجا پنهان شده اند، علم مدرن که به مرتبه مقدسات ارتقا داده شده بود، با وجود ابتلای نیم میلیون نفر در جهان هنوز حتی درست نمی تواند بگوید این ویروس در هوا می ماند یا روی زمین می نشیند یا چه؛ شرکت های فرامیلتی بدل به بنگاه های خیریه شده اند و مسابقه اهدای ماسک گذاشته اند، رسانه ها هم به جای آرامش و اعتماد، ترس و تردید می پراکنند. این جهانی که یک موجود ذره بینی اینچنین تعادل آن را بر هم زده نمی تواند داعیه های بزرگ بکند؛ سازندگان و معماران آن نیز. امیدوارم کرونا باعث شده باشد دنیای مدرن و انسان های مدرن حد خود را بشناسند و لااقل از ادعاهای گزاف دست بردارند.
(روی تابلو نوشته اند در 2020 فکر می کردیم ماشین ها پرواز خواهند کرد اما فعلا داریم به مردم یاد می دهیم چطور دست هایشان را بشورند!)
@mahdi_mohammadi61
هدایت شده از شریف مهاجر
🚨 #تایتانیک_غرب با کرونا سوراخ شد!
💠 چهل سال، دشمنان ما مثل حیوان درندهخو به جان انقلاب افتادند، هشت سال کشور ما را درگیر جنگ کردند، انقلاب ما را با امپراتوری رسانه با شبهات، دروغ، وارونهسازی حقایق، لجنپراکنی، تمسخر، کوچک کردن محسّنات بزرگ و بزرگنمایی عیوب کوچک و انواع و اقسام ظلمها و تحریمها مورد هجوم قرار دادند و از آن طرف خودشان را مثل کشتی تایتانیک با عظمت و ابهّت نشان دادند.
🔻امّا معجزهای انقلاب و اسلام و خون شهدا را الان به چشم خود میبینیم که در یک معرکه و #میدان_جنگِ_مشترک که هم ما و هم آنها با هجوم کرونا مواجه شدهایم در این تقابل برابر (از لحاظ مهاجم) میتوان قدرت و توان تمدّنها را محکزد. تمدّن غرب از یک طرف و تمدّن انقلاب اسلامی ما از طرف دیگر. با اینکه ما هنوز درگیر مسئولین غربزدهی داخلی هستیم امّا اینجاست که نشان میدهد امیدهای فراوان رهبرمان به نیروهای جوان مومن و مردم صبور و فهمیدهی کشورمان بیجهت نبود.
🔻 بله #کشتی_تایتانیک_تمدّن_غرب با یک کرونا سوراخ شد آبروی تمدّن بزک کردهی غرب رفت. چهرهی تمدّن زشت و حیوانصفت و سانسور شدهی آنها با دعوا بر سر دستمال توالت، وحشیگری در فروشگاهها، به حال خود رها کردن افراد بیمار مسن و به سرقت بردن ماسکهای یکدیگر برای جهانیان برملا شد.
🔻و چه زیبا مشخص شد که انقلاب ما ریشهدار و دارای باطن زیبای اسلامی و قرآنی است. حال تصوّر کنید اگر جریانهای لیبرال داخلی نباشند ایران اسلامی با این پتانسیل ارزشمند خود به چه قلّههای رفیعی در دنیا خواهد رسید.
✍ ابرقویی
🚨تخریبچی، کانال اخبار خاص
🆔 @takhribchi110
🆔 @takhribchi110
▪️اول جمهوری چک ماسکهای متعلق به ایتالیا رو بلوک کرد
🏴☠️بعد ایتالیا کشتی حامل الکل طبی به مقصد تونس را
🏴☠️حالا هم لهستانیها محموله ژل ضدعفونی کننده متعلق به نروژ رو مصادره کردند.
(کارمند رادیوفردا هم مشغول مسخره کردن بیمارستان صحرایی ارتش ایران).
#فریبکاری_رسانه_ای
🌷 @IslamLifeStyles
☘☘☘☘☘☘☘☘☘
از سید مهدی حسینی:
#موریانه_ی_کرونا
✅عجب روزگاری شده، نفت ایران را تحریم کردند، نفت جهان هم با کرونا ۲۱ دلار شد، انگار نفت هم بدون ما قیمتی ندارد😊
✅ایران در تحریم داروست، انوقت در بیمارستان های آمریکا، از پلاستیک زباله لباس پرستاری می سازند🤔
✅می گفتند ایرانی فقط می تواند آفتابه بسازد اما حالا مدیران بحرانشون برای رفع قحطی دستمال توالت، آفتابه ایرانی را تجویز کردند🤔
✅ قم و ایران را مرکز کرونای جهان اعلام کردند اما حالا نام امریکا بر صدر جدول کرونا است🤔
✅ یک عمر، هالیود فیلم ساخت که امریکا، جهان را نجات می دهد اما حالا آمربکا به کل جهان میگه به من عاجز بی نوا کمک کنید😃
✅به صف های ۲۰ متری ما
می خندیدند، اما حالا موندن صف ها شون رو چطور کیلومتر بزنند🤔
✅ دعا و قرآن مارو مسخره
کردند اما حالا خودشونم روز ملی دعا و نیاش اعلام کردند،🤔
✅ شاید اگر ما ایرانی ها دست از خودتحقیری برداریم، کمی صبر کنیم و در خانه بمانیم، این موریانه کرونا هرچه قطعنامه و تحریم صادر کردند را هم از بین ببرد.....
☘☘☘☘☘☘☘☘☘
#حرف_های_خودمانی
👤 سال هاست از سوی بی خردان و شیطان صفتان "دعوای بین #علم و #دین" مطرح می شود تا به همه بفهمانند همیشه #مذهب از #دانش عقب است و مذهبی ها افرادی جاهل و نادانند.!
با آمدن #ویروس_کرونا 🦠 باز عده ای بر طبل این دشمنی می کوبند و با نشان دادن حمله به #حرم_حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها برای باز کردن حرم این عمل را تایید گفته های خود نشان می دهند
🕌 درحالی که چند قدم آن طرف تر از این اجتماع درست روبه روی در صحن مطهر اشعاری بر بالای مطب "#شفا_الدوله" بوده که این #پزشک_دین_باور پوچی و پوکی این افکار و افراد را این گونه به بیماران خویش گوشزد می کرد :
🌹 رواق حکمت اینجا، کاخ سبط مصطفی آنجا
🌹 بشارت دردمندان را دوا اینجا، شفا آنجا
🌹 در اینجا طب یونانی و تشریح اروپایی
🌹 فرامین و الهیات و آیات خدا آنجا
🌹 سبب اینجاست، یعنی حکمت و تقدیر و دانایی
🌹 توانایی است یعنی حکم و تقدیر و قضا آنجا
🌹 "شفا " از نبض، اینجا می دهد تشخیص علت را
🌹 خداوند "شفا " دارد ید معجز نما آنجا
ڪانال رسمے دکتر احمد لقمانے
🆔 @beheshtbinesh
🔔#مسابقه "من کیستم؟"🔔
🔴برگزاری #بازی و #مسابقه در #منزل
💎در فایلی که خدمت شما عزیزان تقدیم می گردد متنی پیرامون آشنایی با زندگانی امام حسین علیه السلام قرار داده شده است.
💥 برخی کلمات در متن حذف و جای آن نقطه چین قرار گرفته که فرزندان شما با استفاده از کلماتی که در ابر ها قرار گرفته باید جاهای خالی را پر نمایند تا به پاسخ سوال من کیستم دست یابند..
🌞تهیه شده توسط: گروه فرهنگی تبلیغی هدیه آسمان🌈
🔰فایل مسابقه👇
هدایت شده از افق حوزه
🔆نزاع علم با دین مسیحیت یا با برخی روحانیون مسیحی در اروپا در ایام شیوع کرونا در این قاره⬆️
📢به گزارش خبرگزاری یورونیوز:
🔹انتشار تصاویر تعدادی از کشیشان ارتُدُکس رومانیایی در حالیکه به رسم معمول با قاشق طلای مشترک میان ایمانداران نان مقدس توزیع میکنند، واکنش رسانهها و مقامات این کشور را برانگیخت.
🔹این تصاویر که متعلق به مراسم یکشنبه در شهر کلوژ این کشور است نخستین بار از سوی یک وبسایت خبری محلی منتشر شد. این درحالی است که یک روز پیش از آن رومانی، محدودیتهای سفتوسختی را برای پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا اعمال کرده بود.
🔹بوگدان تاناس، رئیس انجمن پزشکان رومانی در این باره گفت: «بسیاری از کشیشان متوجه نشدهاند که اوضاع از چه قرار است و با توجه به این نکته که سراسقف مسئول نیز به آنها دستورات لازم را نداده بود، به شکل معمول عمل کردهاند.» وی افزود: «این کارها تأثیرش را میگذارد و اگر ۱۰۰ نفر جمعیت در کار باشد، احتمال آنکه یکیشان مبتلا باشد بالاست.»
📡 https://farsi.euronews.com/2020/03/25/romanian-priests-give-communion-with-shared-spoon
*️⃣اعمال و رفتارهای خلاف علم، ممکن است توسط طلبه مسلمان یا کشیش مسیحی یا عالم هر دینی انجام شود اما باید مشخص شود که آیا تعالیم آن دین، این رفتارها را توصیه می کند یا این اعمال برخاسته از سلیقه شخصی روحانی آن دین است نه توصیه آن دین خاص.
در صورت دوم، نمی توان رفتار دینداران را مساوی با دین تلقی کرد و دین را مخالف علم معرفی کرد و بر طبل تعارض علم و دین کوبید.
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از ،
شبهاتِ ادبیِ نمازِ مقام معظّم رهبری بر پیکر شهدای واقعه بغداد.pdf
354.1K
موفقیت پروتکلهای درمانی طب سنتی در درمان بیماران کرونایی + فیلم- اخبار اجتماعی - اخبار تسنیم - Tasnim
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/01/16/2235963/%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%AA%DA%A9%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B7%D8%A8-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85?utm_source=Najva&utm_campaign=673378-20200407&utm_medium=push
هدایت شده از ،
#شُبهه شماره #سوّم
🔍مقام معظّم رهبری در فرازِی: {اِنَّ هولاء المُسَجّون قُدّامَنَا عِبَادُکَ}، از نمازِ میّتی که بر شُهدای واقعه بغداد خواندند، تعبیر { #المُسَجّون} را به صورت { #المُسَجُّون} -مضمومُ الجیم- بیان نمودند در حالی که طبقِ ظاهر این فراز، تعبیر { #المُسَجّون}، می بایست به صورتِ { #المُسَجَّون} -مفتوحُ الجیم- خوانده شود زیرا طبق قاعده 《۸》 صرفی، اصل تعبیر مذکور، { #المُسَجَّیُون} ---> { #المُسَجَّاون} می باشد و سپس با توجّه به قاعده 《10》صرفی، {الف} موجود نیز حذف می گردد و تبدیل به { #المُسَجَّون} می گردد #به_عبارتی_دیگر این تعبیر طبق ظاهر آن، اسم مفعول است و طبق قاعده، اسم مفعول نیز به صورت { #المُسَجَّون} می باشد به همین جهت بر نماز میّتی که رهبری بر شهدای واقعه بغداد خواندند، از این حیث نیز اشکال ادبی وارد می گردد و چه بسا می توان گفت: نماز میّتی که رهبری خواندند، محکوم به غلط است.
📚رجوع کنید: صرف ساده، ص۱۱۱ و ۱۱۲، نوبت چاپ: ۸۷-ویرایش ۱۳۹۳-تابستان:۹۴، ناشر: انتشارات دار العلم.
💢💯#کپی با ذکر منبع و #فوروارد مجاز است.
✳️ ❌ ✳️
http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28
✳️ ❌ ✳️
هدایت شده از ،
#بیان_مقدّمه
🔍قبل از بیان پاسخ شُبهه مذکور، لازم است مقدّمه ای ذکر گردد و آن این که علمای علم ادبیات، در مورد سماعی و قیاسی بودن وُرود موادّ به ابواب مزید و همچنین استعمال آن ها در جهت بیان معنایی از معانی ابواب، دو مبنا را اتّخاذ نمودند:
🔸۱) برخی همانند محقّق رضی معتقدند، هم وُرود مادّه در ابواب مزید، سماعی می باشد و هم اراده معنای هر یک از ابواب در مورد آن مادّه؛ یعنی در مثلِ مادّه {نَصر} گفته است: {این چنین نیست که بتوان هر مادّه ای را در هر بابی از ابواب مزید، به کار برد و آن را نیز استعمال کرد؟! بلکه باید هم نسبت به ورود این مادّه به آن باب، سماع اهل لسان عربی را مدّنظر داشت و هم استعمال آن مادّه در آن باب به جهت اراده معنایی از معانی آن باب} #قال: {فَلَیسَ لَکَ اَن تقُولَ مَثَلَاً فِی ظَرف، اَظرَف و فِی نَصر، اَنصَر ... بَل یحتَاجُ فِی کُلِّ بَاب اِلی سمَاعِ استِعمَالِ اللَّفظِ المُعَیَّن و کَذَا استِعماله فی المَعنَی المُعیَّنِ}.
📚رجوع کنید: شرح شافیه ابن الحاجب [لِلرّضی]، ج۱، ص۸۴، دارالکتب العلمیّه، نوبت چاپ:۱.
🔸۲) در مقابل برخی دیگر معتقدند در صورتی که موادّی کثیر، در بابی از ابواب مزید، کثیراً وُرود پیدا کرده باشد، می توان موادّ غیر مستعمَل را بر آن ها قیاس کرده و در جمیع موادّ، سرایت داد؛ به تعبیری دیگر این عدّه از علماء در بحث ما نحن فیه گفته اند: اگر مادّه ای، کثیراً در بابی از ابوابِ مزید استعمال شده است و معنایی از معانی آن باب اراده شده باشد، آن گاه می توان موادّی که اهل لسان عربی در آن باب استعمال نکرده اند را در آن باب استعمال کرد مثلاً اهل محاور مادّه {فَکَّر} که باب #تفعیل می باشد را به معنای {تَفَکَّر} که باب #تفعُّل است، به کار برده اند به همین جهت می تواند مادّه ای که اهل محاوره در باب #تفعیل استعمال نکرده اند را هم از حیث ورود آن در آن باب و هم از حیث استعمال آن در آن باب به جهت اراده معنایی از معانی باب تفعیل، به کار برد #قَالَ: {الَّذِی نَرَاهُ اَنَّهُ اذَا کَثُرَ وُروُدُ امثِلَه لِصیغه مِن هَذِهِ الصیغ فِی معنًی مِن هَذِهِ المَعَانِی، کانَ دَلیلاً عَلی اَنَّهُ یَسُوغُ لَکَ اَن تبنی علی مِثالِ هَذِهِ الصیغه لِافادهِ هذا المعنی الَّذی کَثُرَت فِیهِ و اِن لَم تَسمُعِ اللَّفظَ بِعَینهِ}.
📚رجوع کنید: شرح شافیه ابن الحاجب [لِلرّضی]، ج۱، ص۸۵، ادامه پاورقی شماره:۱، دارالکتب العلمیّه، نوبت چاپ:۱.
💢💯#کپی با ذکر منبع و #فوروارد مجاز است.
✳️ ❌ ✳️
http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28
✳️ ❌ ✳️
هدایت شده از ،
👤برخی از #صاحب_نظران در پاسخ از شُبهه مذکور، به گونه دیگر، درصدد جواب دادن برآمده اند یعنی گفته اند:
👈عَلَی الظَّاهر نماز میّتی که رهبر معظّم انقلاب بر پیکر شهدای واقعه بغداد خواندند، باید با بیان و کلامِ سابقِ ایشان ملاحظه شود یعنی در خصوص این که ایشان تعبیر { #المُسَجّون} را به صورت { #المُسَجُّون} -به ضمّ جیم- خواندند نیز می توان از همان بیانی که مطرح کرده اند، قرینه ای گرفت و وجه آن را کشف کرد به این صورت که مقام معظّم رهبری در آن قرینه و پیام فرمودند:
✍ «سال ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم و سال ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.»
💪با مدّ نظر داشتنِ تعابیر فوق و همچنین قرائن حالیه دیگری که در طول زندگی جهادی سپهبد سلیمانی وجود داشت، چنین نتیجه گرفته می شود که سردار «خود اش دنبال شهادت بود».
🤔لازم به ذکر است زمانی که متکلّمی بگوید: {سَجَّی شخصٌ المیتَ بِالثَّوبِ}، در حقیقت درصدد بیان این مطلب می باشد: {شخصی، میّت را با لباس پوشاند}؛
🔺اسم مفعول بودنِ تعبیرِ { #المُسَجّون}، می شود: {المُسَجَّی} -به فتح جیم- یعنی میت پوشانده شده است؛
🔺اسم فاعل آن نیز می شود: {المُسَجِّی} -به کسر جیم- یعنی شخصِ پوشاننده میّت؛
📚با توجّه به مطالب فوق گفته می شود:
🔸اکنون اگر میّت «ناخواسته بمیرد» دیگران او را می پوشانند. یعنی دیگران می شوند اسم فاعل و میّت می شود اسم مفعول #اما اگر میّت «خود طالب شهادت بوده باشد»؛ در این صورت چون خود اش سبب اقوی است و مقدّمه را خود فراهم کرده لذا مجازاً می توان به آن گفت: {فاعل خود اش است و مفعول هم خود اش است} یعنی «سجّی المیتُ نفسَه».
👏با این حساب وجه تعبیر اسم فاعلی، برای سردار روشن خواهد شد که همان «در پی شهادت بودن» می باشد.
💢💯#کپی با ذکر منبع و #فوروارد مجاز است.
✳️ ❌ ✳️
http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28
✳️ ❌ ✳️
هدایت شده از ،
#اشکال بر پاسخی که برخی از صاحب نظران بیان نمودند:
🙏در ابتداء لازم است، از پاسخی که مطرح نمودید، تشکر نماییم🌹 چرا که رشدِ تحقیق، در گروِ بیان پاسخ های متعدّد و همچنین نقد کردن علمی آن پاسخ ها می باشد؛
👈و امّا بیان نقد:
📝اگر چه از جهت امکان، وجهی که ارائه فرمودید، قابلیّت تطبیق را دارا می باشد و لکن خلاف ظاهر است زیرا آن چه که این تعبیر، ظهور در آن دارد، این است که شهداء اسم مفعول بوده یعنی کفن پوشانده شده و این نیز با تفسیری که در ابتداء بیان گردید، سازگاری دارد یعنی از اسم فاعلِ { #المُسَجُّون} اراده باب #تفعُّل شده شود یعنی کفن شده.
🤔اساسا به نظر می رسد، تمسُّک به قرینه ای که مطرح نمودید، محلّ بحث و مناقشه می باشد چون در اذکار نماز میّت حیثیّت میّت دیده می شود نه کیفیّت موت او.
👆👈دلیل مطلب فوق نیز این است که متن نماز، برگرفته از ادعیّه ای می باشد که در متون روایی بیان شده است یعنی #توقیفی می باشند و البته در متون روایی تعبیر به صورت مفرد یعنی { #المُسَجَّى} به صیغه اسم مفعول ضبط شده است کما این که ظاهراً متن موجود در ادعیّه نیز همین صیغه اسم مفعول را تایید می کند؛
😍لکن همان گونه که گفته شد، از آن جایی که تعبیر { #المُسَجُّون} به صورت جمع به هیئت اسم فاعل به کار رفته است اگرچه به مقتضای صیغه مفرد یعنی { #المُسَجَّى} باید به صورت اسم مفعول یعنی { #المُسَجَّون} آورده می شد ولی به همان صیغه اسم فاعل هم درست می باشد کَمَا مَرَّ تَوضِیحُهُ چون می توان آن را به معنای باب #تفعُّل در نظر گرفت کما این که در مثل (#فکّر) و (#ولّى) و (#قدّم) به اعتراف اهل ادبیات واقع شده است و اساسا به سبب وجود این مثال ها یکی از معانی باب #تفعیل را همان معنای لازمی باب تفعُّل شمرده اند #فلذا متکلّم می تواند از { #المُسَجُّون} معنای باب #تفعُّل را اراده کند یعنی کفن شده.
💢💯#کپی با ذکر منبع و #فوروارد مجاز است.
✳️ ❌ ✳️
http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28
✳️ ❌ ✳️