eitaa logo
یا ابالفضل العباس(ع) (ح.آزادی)
20 دنبال‌کننده
675 عکس
1.5هزار ویدیو
84 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از طلاب الکریمه
✔️ شعر نابی از شیخ بهایی گر نبود خنگ مطلی لگام زد بتوان بر قدم خویش گام ور نبود مشربه از زر ناب با دو کف دست، توان خورد آب ور نبود بر سر خوان، آن و این هم بتوان ساخت به نان جوین ور نبود جامهٔ اطلس تو را دلق کهن، ساتر تن بس تو را شانهٔ عاج ار نبود بهر ریش شانه توان کرد به انگشت خویش جمله که بینی، همه دارد عوض در عوضش، گشته میسر غرض آنچه ندارد عوض، ای هوشیار عمر عزیزیست، غنیمت شمار #️⃣
هدایت شده از حوزه انقلابی
درنگی در چرایی تاخیر در بازگشایی درب حرم های مطهر 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 تحلیل عملکرد دولت در مواجهه با مناسک دینی و محدودیت در فعالیت اماکن مقدس، در شرایط فعلی ممکن نیست اما اجمالا نکاتی قابل ذکر است: ۱) از ابتدای شیوع ویروس منحوس، برخوردهای نامناسب با مسایل مذهبی، مشهود بود. این برخوردهای گاه حاشیه‌ساز گاه ریشه در بی‌اطلاعی از مناسبات مذهبی و فرهنگ دینی مردم داشت و گاه از بی‌اعتنایی و بی‌دقتی نشأت می‌گرفت. متأسفانه سیاسی کاری نیز گاه مزید بر علت می‌شد و بر پیچیدگی ماجرا می‌افزود. ۲) گرچه التزام به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا امری ضروری بود و هست اما تلاش برخی جریان‌های حوزوی در تقدیس این تصمیمات موجب بسته شدن دهان نخبگان از خوف برچسب ضدیت با یک امر دینی شد و عملا راه را برای نقد و ارزیابی این تصمیمات و ارائه ایده های جدید بست. ۳) مخالف خوانی های شتابزده و بدون پشتوانه فکری عمیق با تصمیمات ستاد کرونا نیز به مثابه تکمیل پازل حذف نخبگان حوزوی، عمل کرد و بهانه‌ای شد برای تحکیم مواضع دولت. ۴) فعالیت جریان‌های خرابکار خصوصا در تبدیل مسائل مذهبی به موضوعات سیاسی/امنیتی ۵) فعالیت تیم عملیات روانی با تمرکز بر حوزه، روحانیت و گسل های مذهبی برای تحریک آستانه حساسیت متدینین. آنان در سال های گذشته برای انحراف افکار عمومی از مذاکرات یواشکی و ناکارآمدی مفرط سیاسی/اقتصادی و ایجاد بن بست برای مطالبه گری، استفاده کرده اند که خود موضوع یادداشت مجزایی است. ۶) بی‌اعتنایی مطلق دولت به حوزه و عدم مشارکت دادن نهادهای عالی حوزوی در تصمیمات راهبردی. ۷) انفعال و کم کاری نهادها و جریان‌ها و نخبگان حوزوی (از ایده پردازی گرفته تا ایجاد گفتمان و تلاش مؤثر و تشکیلاتی برای حضور در اتاق فکر تصمیم‌سازی ستاد مقابله با کرونا) همیشه پاک کردن صورت مسئله و خانه‌نشینی به بهانه حمایت از ستاد، آسان ترین راه است که برخی شدیدا بدان گرایش دارند. ۸) نادیده گرفتن تلاش‌های نخبگانی حوزوی و عدم وجود انسجام و اجماع ۹) کارشکنی‌های بی‌وقفه جریان حوزوی متمایل به دولت که در برخی مجاری راهبردی لانه کرده است و در بزنگاه ها ضربه‌های شدیدی به وجهه حوزه وارد می‌کند. ۱۰) حضور جهادی طلاب عزیز در میدان، در شکستن توطئه قم هراسی و روحانیت ستیزی نقش اساسی داشت و صدالبته همراهی و حمایت بزرگان حوزه، خصوصا مدیریت محترم حوزه، در تقویت و پیشرفت این جریان بسیار مؤثر بود. ۱۱) به نظر می‌رسد امتناع دولت از بازگشایی حرم های مطهر علی‌رغم اعلان متخصصین مبنی کم‌خطر بودن آن نسبت به سایر اماکن عمومی، عادی نیست. وگرنه چه وجهی داشت دولت پارک ها را بازگشایی کند اما امکان مقدسه را به تأخیر بیاندازد؟ ۱۲) سخنان چند روز قبل روحانی در مورد این موضوع و اشاره او به حضور مدیر حوزه و نسبت دادن تغییر تصمیم دولت (تعطیلی تا پایان اردیبهشت) به دلیل جلب نظر جناب آقای اعرافی، به نظر یک اقدام کاملا سیاسی است که به مخاطب چنین القا می کند که حوزویان در تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تأثیرگذاری داشته و موجب بازگشایی حرم ها (۱۵ روز قبل از تصمیم اولیه دولت) شده اند! این مسئله ممکن است یک نوع تله‌گذاری سیاسی برای حوزه باشد که به شدت باید نسبت به آن هوشیار بود. اگر دولت واقعا برای حرف حوزویان احترام قایل بود می توانست در ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، یک کمیته حوزوی ایجاد کند تا تصمیمات با جلب نظر یا لااقل شنیده شدن تصمیمات نخبگان حوزوی گرفته می‌شد. حالا برای جامعه مذهبی که روزها درد و داغ دوری از بارگاه مطهر حضرات را تحمل کرده‌اند، گرچه سخت است اما ادامه محدودیت ها نیز غیرقابل تحمل نیست لذا نباید اجازه داد دولت روغن ریخته را نذر حوزه کند! همچنان که نباید اجازه داد با تصمیمات تحریک آمیز فعلی و احتمالا آتی، با محوریت متدینین و خصوصا حوزویان، حاشیه‌پردازی طراحان اتاق فکر عملیات روانی به نتیجه برسد. حوزویان به امر رهبر عزیز در میدان حضور دارند، و نسبت به هر نوع حاشیه‌پردازی تیم‌های عملیات روانی داخلی و خارجی و خرابکاری ، به شدت هوشیارند. @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 انتقاد به مسئولین = تقویت نظام اسلامی 🔸رغم‌ أنف متحجرینی که انتقاد از دستگاه ها را فورا أنگ ضدیت با ولایت میزنند 🔸و رغم أنف سکولارهای غربزده که آهنگ جدایی از اسلام و انقلاب کرده اند 🔸و رغم أنف کسانی که منتقدین را متحجر و سویه دیگر التقاطیون میدانند ✅هشدار علامه مصباح یزدی حفظه‌الله ✅ @howzehenghelabi
ره وقتى كه براى تو ثابت شد كه ، اول دين و آخر آن و ظاهر و باطن آن مى‏‌باشد، پس پيشى بگير به مجاهده و با جديّت تمام مشغول شو، از اول بلند شدنت از خواب تا شب هنگام وقت خوابت، در تمام اوقاتت تا وقت خوابيدنت و در حضور مقدس حق تعالى ملازم ادب شو و بدانكه تو با تمامى اجزاى وجودت اسير قدرت او هستى و حرمت شرافت حضور او را مراعات كن، و خدا را آن طور عبادت كن مانند آن كه او را مى‌‏بينى، كه اگر تو او را نمى‌‏بينى، او تو را مى‌‏بيند و همواره به عظمت او و پستى خود و بلندى او و كوچكى خود و عزّت او و ذلّت خود و بى‌‏نيازى و نيازمنديت متوجه باش، و از بدى غفلتت از مقام او جلّ‏ جلاله غافل مباش، با اين كه او همواره متوجه توست و در پيش روى او مانند بنده ذليل ضعيف بايست و زير قدم‏هايش مانند اظهار كوچكى سگ ضعيف نزد صاحبش اظهار كوچكى و ذلت كن، و آيا كفايت نمى‌‏كند تو را براى شرافت و فخر پيدا كردن اين كه خداوند به تو اجازه داده كه اسم بزرگش را با زبان كثيفى كه معصيت‏هاى آلوده آن را نجس كرده، ياد كنى. منبع: ، ج‏۴، ص۲۹۱. 👇👇👇 ✨ @gharar_a
✍️ بیانیه مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی درباره روزه‌داری امسال ◽️۱- افرادی که از توانایی و سلامت جسمی برخوردارند، واجب است فریضه روزه ماه رمضان را بجای آورند. ◽️۲- کسانی که مبتلای به بیماری کرونا هستند، با توجه به لزوم مراعات توصیه‌های پزشکی و مراقبت‌های ویژه و عدم توانایی روزه‌داری، بالطبع روزه بر آنها واجب نیست. ◽️۳- کسانی که از سلامت و توانایی کامل برخوردار نیستند، اگر روزه برای آنها ضرر دارد، نباید روزه بگیرند. امّا درمورد خوف ابتلای به بیماری کرونا که در فتوای برخی از مراجع تقلید نیز به آن اشاره شده؛ یادآوری سه نکته حائز اهمیت است:🔻 ◽️اولاً: ترس از مبتلا شدن به بیماری کرونا باید مستند به روزه گرفتن باشد؛ پس اگر خوف، ارتباطی به روزه نداشته باشد و در غیر ماه رمضان هم که بنای روزه‌داری نیست، چنین خوفی وجود داشته باشد، این خوف اعتباری ندارد و مجوز روزه خواری نیست؛ ◽️ثانیا:ً ترس باید منشأ عقلایی داشته باشد؛ یعنی عقلای این امر، باید این خوف را معتبر بدانند؛ یعنی روزه را سبب ابتلای به بیماری کرونا یا عدم بهبودی آن یا طول کشیدن درمان یا شدت آن یا بازگشت آن بدانند. در حالی که پزشکان حاذق نظری غیر از این دارند و مدعی هستند که روزه برای افراد سالم نه تنها سبب تضعیف سیستم دفاعی بدن نمی‌شود، بلکه سبب تقویت آن نیز خواهد شد. لذا افراد سالم باید روزه بگیرند و ترس از ابتلای به بیماری کرونا که روزه سبب آن نیست مجوز روزه‌خواری نمی‌شود؛ ◽️ثالثاً: چنانچه شخص خاصی بداند یا احتمال عقلایی بدهد که روزه گرفتن برای او ضرر دارد نه تنها روزه بر او واجب نیست بلکه صحیح هم نخواهد بود و این یقین یا احتمال شخص، مجوز روزه خواری برای عموم نیست. ❗️توجه! چنانچه فرد یا افرادی به هر دلیلی روزه بر آنها واجب نباشد، شرعاً مجاز به روزه خواری علنی در ملأ عام نیستند و این عمل حتی برای افراد معذور نیز حرام قطعی است. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/news/896842 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌷اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 ✳️مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم🇮🇷 لینک کانال: @basij_asatid_qom لینک ادمین کانال: @ostad_basiji .
هدایت شده از حسنلو
*آیت الله محمد شجاعی (ره)*: *🔺آداب تلاوت (قسمت اول)* براى تلاوت قرآن در مراتب مختلف مراقبه، آداب خاصى هست. در مرتبه اول مراقبه كه كلام ما در آن است، لازم است سالك به هنگام تلاوت قرآن آداب زير را كه از آيات و روايات بر می‏آيد، مراعات كند. الف: درحال طهارت، و با وضو به تلاوت قرآن بپردازد. ب: در حالى كه مسواك كرده است قرآن را تلاوت كند. ج: با صوت زيبا تلاوت كند. د: به هنگام تلاوت قرآن گريه كند، يا حالت گريه داشته باشد. ه: با جهر متوسط بخواند، نه با صداى آهسته باشد، و نه با صداى بسيارى بلند. و: در حال تلاوت، با ادب و با طمأنينه، و رو به قبله باشد، چه نشسته و چه ايستاده، و اگر نشسته میخواند، چهار زانو ننشيند و تكيه نكند. ز: از روى «مصحف» تلاوت كند، كه نگاه در «مصحف» و تلاوت از روى آن حساب خاصى دارد، و در روايات روى اين موضوع تأكيد به عمل آمده است. در روايتى كه رسول اكرم صلى الله علهى و آله و سلم نقل گرديده كه فرمود: «ليس شى‏ء أشد على الشيطان من القرائة فى المصحف نظراً» يعنى «چيزى براى شيطان سخت‏تر و كوبنده‏ تر نيست از تلاوت قرآن از روى مصحف و بانگاه كردن در آن». در روايات وارده در اين باب به بركات خاصه تلاوت از روى مصحف اشاره‏ ها رفته است كه به لحاظ اختصار از ذكر آنها صرف نظر مى‏كنيم، و طالبين میتوانند به بحار، ط ج، ج 92، باب 23 مراجعه كنند. ح: قبل از شروع به تلاوت قرآن استعاذه كند، و سپس بسم الله الرحمن الرحيم بگويد، و بعد به تلاوت بپردازد، تا با حفظ خداى متعال از دخالتهاى شيطانى محفوظ بماند. در آيه 98 سوره نحل می‏فرمايد: «فاذا قرأت القرآن فاستعذ بالله من الشيطان الرجيم - انه ليس له سلطان على الذين آمنوا و على ربهم يتوكلون». يعنى «وقتى قرآن را تلاوت میكنى، پناه ببر به خداى متعال از شيطان مطرود - البته شيطان را بر آنان كه ايمان آورده و به پروردگارشان توكل مى‏كنند، تسلط و سيطره‏ اى نيست». قبل از شروع مى‏گويد: «أستعيذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم» يا مى‏گويد: «أعوذ بالله السميع العليم من الشيطان الرجيم» و بعد مى‏گويد: «بسم الله الرحمن الرحيم» و سپس تلاوت را شروع مى‏كند. ط: ترتيل را مراعات نمايد. و ترتيل عبارت ازاين است كه حروف و كلمات را روشن ادا كند، و وقفها را رعايت نمايد. در بيان ديگر، آنچنان تند نخواند، كه حروف و كلمات، و وقوف و فواصل به خوبى ادا نشود، و نيز فاصله زياد و غير صحيح در ميان حروف و كلمات ندهد، به نحوى كه حروف و كلمات جدا از هم و غير مرتبط باشند، و در مجموع، بايد حروف و كلمات را خوب، روشن، ودر عين حال، متصل و مرتبط به هم ادا كند، و وقوف و فواصل آيات را هم مراعات نمايد، و طورى بخواند كه قلوب را به حركت آورد، و دلها را تكان دهد. در آيه سوم سوره مزمل، خطاب به رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم می‏فرمايد: «ورتل القرآن ترتيلا». يعنى «و قرآن را با ترتيل مناسب آن بخوان». حضرت موسى بن جعفر از پدران بزرگوار خود صلوات الله عليهم اجمعين نقل میكند كه از رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم در خصوص آيه «ورتل القرآن ترتيلا»سؤال شد، و آن حضرت در توضيح و تفسير آيه فرمود: «بينه تبياناً، ولا تنثره نثر الرمل، و لا تهذّه هذّا الشعر، قفوا عند عجائبه، و حركوا به القلوب، ولا يكون هم أحدكم آخر السورة». يعنى «قرآن را روشن و واضح تلاوت كن، و حروف و كلمات آنرا جدا از هم و پراكنده مساز، مانند پراكنده ساختن دانه‏ هاى ريگ از يكديگر، و آنرا سريع و تند تلاوت نكن، همانند تند خواندن شعر، وقتى به عجايب قرآن میرسيد، توقف كنيد و به تدبر و تأمل بپردازيد، و با تلاوت آن دلها را به حركت آوريد، و با شتاب و بى تأمل نخوانيد، به نحوى كه بخواهيد زود به آخر سوره برسيد». ى: به هنگام تلاوت قرآن به چيز ديگرى فكر نكند، و متوجه آيات قرآن باشد. ك: تدبر در آيات قرآن بكند، كه در اين صورت، از انوار و هدايتها، از حقايق و معارف، و از دقايق و اسرار قرآن كريم به اندازه خود بهره‏ مند خواهد شد. تلاوتى كه در آن تدبر نباشد، آنچنان كه بايد، عوايد نخواهد داشت. البته اين بدان معنى نيست كه اگر كسى از اهل تدبر نباشد، يعنى معانى آيات را حتى در حد ترجمه نداند تا بتواند لااقل در حد خود به تدبر در آيات بپردازد، از تلاوت قرآن نتيجه‏اى نخواهد برد. چنين كسى هم با مراعات آن قسمت از آداب تلاوت كه در امكانش هست، بهره خود را خواهد برد. منبع: کتاب مقالات ج 3 آیت الله محمد شجاعی
8.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴احمدرضا جلالی پزشک عمومی و فوق تخصص پزشکی هسته ای ، عامل شهادت دانشمندان هسته ای کشورمون که گرفتار سرویس اطلاعات موساد شده بود و لیست ترور دانشمندان هسته ای را به موساد میداد دستگیر شد . ‼️ البته دستگیری نامبرده قبلا بوده ولیکن بعد از تخلیه اطلاعاتی ، به تازگی رسانه ای شده است. 🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹🔷🔹
‍ ‍ 🍃🌸🍃🌸🍃 🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🔵 🔵 ✅✍شستشوی چشم 👀 با عرق رازیانه 🍃به مدت چهل شب(ابتدا عرق رازیانه را جوشانده و سپس مصرف شود) ✅✍چکاندن ترکیبی از اسانس رازیانه یک قطره با ۱۴ قطره آب مقطر مخلوط کرده و روزی یک بار به مدت ۱۰ تا ۴۰ شب مصرف شود. ✅✍چکاندن یک قطره آب لیموی🍋ترش تازه به داخل هر چشم به مدت چهل شب و بعد از آن یک قطره عسل🍯 چکانده شود. ✅✍حجامت پشت گوش(ماستوئید)و بعد از دوهفته حجامت ناحیه گیجگاهی. 🔴دکتر حسین خیراندیش🔴 🔅 طب الائمه 🔅 @tebbolaema 🌸 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸🍃
علی علیم و علی عالم و علی اعلم علی ولی و علی والی و علی والا است علی حقیقت روح و تمام عالم جسم علی سفینه نوح و همه جهان دریا است علی مدرس جبریل در شناخت حق علی معلم آدم به علم الاسما است علی تمامی دین بغض او تمامی کفر علی ولی خدا خصم او عدوی خدا است علی است حج و علی کعبه و علی زمزم علی صفا و علی مروه و علی مسعا است علی صراط و علی محشر و علی میزان علی بهشت و علی کوثر و علی طوبی است علی اذان و اقامه علی رکوع و سجود علی قیام و قعود و علی سلام و دعا است علی وصی و دم و لحم و نفس پیغمبر علی ابو الحسنین است و شوهر زهرا است علی محمد و فرقان و نور و کوثر ، قدر علی مزمل و یاسین و یوسف و طه است من و جدا شدن از مرتضی خدا نکند که هر که گشت جدا از علی جدا ز خدا است https://hammihan.com/post/2348977