eitaa logo
یادگاه (فصل آگاهی)
109 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
3.1هزار ویدیو
168 فایل
لینک ناشناس
مشاهده در ایتا
دانلود
خبر خوش😁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دیدن این چشم اندازهای عربستان برای آینده میتوانید بخشی از علل توافق فی‌مابین را اگر‌تاکنون‌.دریافت‌نکرده اید ، پی ببرید. عربستان تا بیست سال آینده باید امنیت پایداری را تجربه کند که ناامنی های داخلی ،همجوار و‌ منطقه‌ای افت برپائی آن است اما قرار نیست این معادله یکطرفه باشد بلکه تامین امنیت او‌نیازمند رشد اقتصادی و کاهش چهل درصدی تورم‌در ایران در پنج سال آینده است که تبادلات تجاری ،اقتصادی و فناوری ایران با عربستان و چین باید آنرا تامین کند و پیمانهای اقتصادی موجود در منطقه همین را گواهی می‌دهد و اگر کشور عربستان در این میانه فریبکارانه عمل کند متضرر اصلی چین و عربستان هستند که بعید است کشور چین با حوزه های مناقشه اش در پنج سال آینده چنین تمایلی را دنبال کند . البته مدیریت چشم‌انداز روابط در‌کشور‌و‌ایجاد تعادل و‌ حفظ استقلال در آن بسیار مهم است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیسی: مشکلات در جامعه به‌جای مطرح‌کردن در رسانه‌ها به جلسات کارشناسی در دستگاه‌ها نیاز دارد تا سریع رفع شود.
من فکر می کنم شرط ازدواج ، در متون دینی ،عشق نیست . اما شرط عشق ، در اخلاق، ختم به ازدواج شدنه ، نه اینکه هر دوره ی عمر که نظر فرد پخته تر شد ، انتخاب قبلی خودشو بد حساب کنه و چشمش عشق های بهتر رو ببینه و اونو بخواد و باقبلی کات کنه. پانوشت: اینها نظرات شخصی من هستند . استدلال های من هستند . منطق من هستند . شما خودتون این نظرات را با معیار حقیقت آیات و روایات و عقل ، مطابقت بدید و ارزیابی کنید ببینید آیا من نظراتم تابع حقیقته یا حقیقت را دارم به سمت نظراتم کج می کنم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ سلام بر تو اي پاک نهاد و اي هراسان از آشوب دوران
اعتراف خوبی ⁩ کرده بود. حجاریان می‌گفت: ⁧⁩ به خود من همواره می‌گفت که شما از ⁩ هم بدتر و خطرناک‌تر هستید. می‌گفت دوراندیش نبود خیلی زود دست خود را رو کرد، اما شما خودتان را برای آینده آماده کرده‌اید و منتظر فرصت هستید تا شرایط به نفع شما مهیا شود. رهبر انقلاب امام خامنه ای: شهید لاجوردی، از اول انقلاب تا هنگام شهادتشان، همیشه در صراط مستقیم حرکت کردند و ذره ای از طریق مستقیم و خط صحیح انحراف پیدا نکردند.
💐امام خامنه ای: در میدان هنر و ادبیّات، شهید آوینی، ‌ مرحوم سلحشور، مرحوم طالب‌زاده. البتّه اینها آخر عمرشان سنّشان بیشتر بود، امّا در همین جوانی خیلی کارها کردند،... در میدان علم و تحقیق، 🌷شهید تهرانی‌مقدّم، 🌷مرحوم کاظمی‌ آشتیانی، 🌷شهید مجید شهریاری، 🌷شهید رضایی‌نژاد، 🌷شهید احمدی روشن. جوانهای ما اینها هستند دیگر. این رشته تا امروز هم ادامه دارد، ...  در همین زمان معاصر شما، 🌷شهید حججی، 🌷مصطفیٰ صدرزاده، 🌷آرمان علی‌وردی، 🌷روح‌الله عجمیان. ... همه‌ی شما، یکایک شما، باید این‌جوری باشید. نمیگویم شهید بشوید، خدا کند شهید نشوید ــ البتّه در پیری اشکال ندارد؛ هفتاد هشتاد سالتان که شد، آن‌وقت شهید بشوید، امّا فعلاً تا جوانید کارتان داریم، شهید نشوید، امّا مثل شهیدها زندگی کنید،‌ واقعاً مثل اینها زندگی کنید، مثل اینها حرکت بکنید.»  ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
🚨چگونه «لباس‌های تحریک‌آمیز» بر مغز تأثیر می‌گذارند ❇️ شواهد کنونی نشان می‌دهد که برانگیختگی، یا میل جنسی مولفه‌های شناختی زیادی فراتر از ویژگی‌های فیزیکی اولیه دارد.زمانی که ما چیزی را مشاهده می کنیم، قشر جلوی مغز ما آن را تجزیه و تحلیل می کند و در صورت تحریک آمیز بودن، توجه ما به سمت آن معطوف می شود و فرآیندهای هیجانی و انگیزشی از طریق آمیگدال و قشر سینگولیت قدامی ما فعال می شوند. 🔹می‌توان استدلال کرد که مردان در مقابل تحریک جنسی از نظر ظاهری آسیب‌پذیر هستند، زیرا شواهد نشان می‌دهد برانگیختگی مردان ماهیتی بصری‌تر از برانگیختگی زنانه دارد .  🔹 یکی از دلایل اینکه مردان عنصر بصری قوی تری برای برانگیختگی جنسی خود دارند این است که ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن تصاویر برهنه زنان برای مردان در همه جا وجود دارد. 📌 در اسلام به مردان دستور داده شده که نگاه های خود را کنترل کنند, اما زن ها هم موظف هستند با پوشش مناسب در محیط های اجتماعی حاضر شوند, زیرا پوشش نامناسب و زننده باعث تحریک طبیعی مردان میشود. 🖥منبع: خبرگزاری گاردین https://www.theguardian.com/science/brain-flapping/2018/jan/25/how-provocative-clothes-affect-the-brain-and-why-its-no-excuse-for-assault
هدایت شده از یادگاه (فصل آگاهی)
🔴 فضیلت شگفت انگیز خواندن ۱۰۰ مرتبه سوره قدر در عصر جمعه 🔵 امام کاظم علیه السلام درباره قرائت این سوره در روز جمعه می فرماید: 🌕 برای خداوند در روز جمعه هزار نفحه رحمت است که هر بنده ای به اندازهای از این رحمت عطا می کند و هر کس این سوره را بعد از ظهر جمعه صد بار قرائت نماید خداوند همه آن هزار نفحه رحمت را به او خواهد داد. 📚 الامالی، صدوق، ص ۷۰۳ 🔷 البته در مفاتیح الجنان آمده است که خداوند آن هزار رحمت را مضاعف میکند( دو هزار رحمت ) و به او عطا میکند. 🔴 همچنین حاج آقا رحیم ارباب می گوید : آسيد جمال گلپایگانی نامه‌اي براي من نوشته و درآن نامه سفارش كرده که : 🔺 در طول هفته هر عمل مستحبي را يادت رفت، اين را يادت نرود كه عصر جمعه صد مرتبه سوره قدر را بخوانی.
صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی.mp3
3.06M
اگر از هر عملی در عصر جمعه غافل شدیم از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل نشویم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ اللّهم عجل لولیک الفرج 🌍🤲
🔺 شبکه‌های اصلی سیما در ۶ ماه اخیر فیلم سینمایی‌های تولید کدام کشورها را پخش کرده‌اند؟ 1️⃣ ۳۶ درصد فیلم‌های آمریکایی 2️⃣ ۲۰ درصد فیلم‌های ایرانی 3️⃣ ۷ درصد فیلم های هند و انگلیس 4️⃣ ۶ درصد فیلم‌های فرانسوی 5️⃣ ۲ درصد فیلم های چین، کره، ژاپن، آلمان 6️⃣ حدود ۱ درصد فیلم‌های اسپانیا، استرالیا، نروژ، بلژیک، هنگ‌کنگ و روسیه ✍️ آیا با این سبد مصرف رسانه ای، گرایش به سبک زندگی غربی عجیب است؟! اینها خوراکی است که خود ما با کمال میل به خورد خانواده ایرانی می دهیم؛ خوراک رسانه ای که نوجوان و جوان ایرانی، خودش از سایر رسانه های غیررسمی و یا غیرمجاز تأمین می کند هم بماند به جای خود! / رسانه شریف ▫️لازم است در کنار این نگاه کمی، دقت کیفی را هم اضافه کنیم، مثلا سریال های جواهری در قصر و جومونگ به تنهایی به اندازه چندین و چند سریال دیگر در جامعه ایرانی اثرگذار بودند و کی‌درام با همین مجموعه ها در ایران جا باز کرد؛ حال سریال های ایرانی که عملا نمی توانند در کمیت از رقبای رسانه ای خود جلو بزنند، می توانند با بالاتر بردن ضریب نفوذ و جاذبه های داستانی و بصری، این ضعف نهادی خود را (در کنار افزایش تولیدات) جبران کنند. 🔹یادمان نرود که بخشی از مردم ما در شبکه های ماهواره ای مشغول تماشای سریال های ششصد و هفتصد قسمتی کره ای و ترکیه ای و کلمبیایی هستند! 🔻
نظر شهید بهشتی درباره مسئله حجاب و قانونی بودن آن چیست؟ آیا اگر زنی خواست برهنه بیاد باید آزاد باشد؟ 🔹 سخنان شهید بهشتی: «درست است که اگر افراد رشدیافته و رسیده به مراحل بالای کمال را در میان انگیزه‌های رنگارنگ فساد رها کنی، اختیار خودشان را می‌توانند داشته باشند. خوب باید بگوییم که اینها چند درصدند؟ چند در هزارند؟ برای اینکه بقیه انسانها حاکم بر هوای‌شان بمانند، باید بکوشیم محیط هم طبیعی باشد که از در و دیوارش انگیزه فساد نبارد و به محض اینکه ما خواستیم محیط را از این آلودگی‌ها پاک کنیم، خودبه‌خود مقداری از آزادی‌ها گرفته می‌شود. 🔹اگر به آن خانم گفتند، خانم شما آزادی فریاد برای آزادی هم برآورید، درست؛ اما خانم مسلمان در کوچه و خیابان که می‌آیی لباس و پوشش شما ساده باشد، اندام‌های بدن و موی سر شما پوشیده باشد، آنچه با پوشش ساده نه دل‌فریب و سخن گفتن و نحوه برخورد با این و آن و طرز راه رفتن همه آنها باوقار و سنگین و متین باشد، درخور پاکدامنی بانوی والاقدر مسلمان پیوسته به خدا باشد، خوب در اینجا اگر این را به او گفتند و شنید باز هم آزادی او حفظ شده چون خودش آزادانه شنیده است. 🔹اما اگر نخواست آزادانه بشنود بگوید این چیزهایی که شما می‌گویید خوب است ولی من دلم می‌خواهد نیمه برهنه از خانه بیرون بیایم، با آرایش تمام عیار در خیابان ظاهر بشوم در اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را حفظ و رعایت کند و به او بگوید آزادی خانم؟ ما حرف خودمان را به شما زده‌ایم، شما می‌خواهی گوش کن یا گوش نکن آزاد هستی؟ گوش کردی خوشا به سعادتت، گوش نکردی عذابش دامن خودت را می گیرد؟ 🔹نخیر در آنجا ما نهی از منکر می‌کنیم. در این صورت خودبه‌خود مقداری از آزادی این خواهرها را از دستش می‌گیریم. و نه به خاطر اینکه دشمن آزادی او و آزادی بشریت باشیم، به خاطر اینکه دوست و خواستار آزادی او و آزادی بشریت هستیم. 🔹تو ای خانم! بنشین با خودت بیاندیش در درونت چه انگیزه‌ای هست که تو را وامی‌دارد به جای پوشش باکرامتی که اسلام برای تو در نظر گرفته است، می‌خواهی بدون این پوشش به خیابان‌ها و کوچه‌ها بیایی؟ آیا خودآگاه یا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمایی و میل به خودنمایی و نماش دادن خویشتن در برابر دیگران تو را به این گناه وانمی‌دارد؟ و اگر تو نتوانستی این تمایل و یا جهل و یا هرچیز دیگر را در خودت مهار کنی و دوباره خواستی اینگونه بیرون بیایی، باید به شما بگوییم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعی اش تحمل نمی کند»./ منبع: جاودانه تاریخ، گفتارهای ۲، ص ۱۹۷-۱۹۸ .
ویروس آندلس 31-6-1401.pdf
3.11M
🔞 کتابی که جهادی چاپ و منتشر شد، کتابی که رایگان منتشر شد، کتابی که استقبال فوق العاده ای داشت اما هیچ وقت رسانه های زرد و صورتی از آن یاد نمی کنند! 🌐کتاب بعد از روی کار آمدن دولت مردمی، مجوز چاپ را دریافت نمود و اکثر چالشهای فرهنگی را ریشه یابی و برای آنان راهکار ارائه نموده. 🌏 برای مبارزه دقیقتر و موثرتر با ریشه های تهاجم فرهنگی و با نفوذی های بی ریشه حتما این کتاب را مطالعه کنید. 🇮🇷 🇮🇷
یوگنی در روسیه کوتاه آمد بخاطر منافع ملت و کشورش.... اما در فتنه ۸۸ و جنگ احزابی که موسوی و کروبی و خاتمی راه انداختند ۹ ماه کشور متلاطم ماند و با نصیحت های رهبری باز هم کوتاه نیامدند و شد آنچه نباید میشد!!
طرز تفکرش قراره بچه‌هاتو بزرگ کنه، نه قد و هیکلش پس درست انتخاب کن :) ✍️ سیمون حق گفته ... 👏
♦️؛ حجاب مهم نیست باید قلب پاک باشد. 🔻جــــــــــــــــــــــواب: 1⃣نخست، رفتار‌های اجتماعی تاثیرات خودشان را دارند و شکل ظاهری ما بر دیگران تاثیر می‌گذارد. 2⃣دوم، آدمی که در مقابل حکم صریح خدا نافرمانی می‌کند قلبش از چه چیزی می‌خواهد پاک باشد؟ 3⃣سوم، اگر فقط پاک بودن دل کفایت می‌کرد ‌‌، خداوند چرا را واجب کرد؟ 🎙آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍روایت داریم آدمی که تو محیط غفلت زده و در بین افراد غافل خدا رو به یاد دیگران می اندازه ؛ "داره جهاد می کنه"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁨خداوند نخواهد کذشت!! تا الان شنیده‌اید که رهبر معظم انقلاب بگویند خدا از فلانی نخواهد گذشت؟!؟ پس مسئله خیلی مهمه که آقا اینجوری صحبت می‌کنند...
👌🖤 🌷توسل کنید و حاجت بگیرید. 🌷شهادت امام پنجم ماست. به حق این امام عزیزمان همه حاجت روا باشید. ان شاءالله. 🌷از امام محمد باقر (ع) نقل شده که هر کس حاجت مهمی دارد دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز بگوید: 🌷یا اَبْصَرَ النّاظِرینَ وَ یا اَسْمَعَ السّامِعینَ وَ‌ یا اَسْرَعَ الْحاسبینَ اِقْضِ حاجتی و بعد حاجت خود را از خدا بخواهد.
🍃عجیب است گاهی ما به کسی که در پُست و مقام یا ثروت از ما پیشی گرفته میورزیم اما هنگامی که کسی: در صف اول نماز یا در حفظ قرآن ازما پیشی گرفته، نمیخوریم و علت آن بسیار واضح است و آن عشق به دنیا و است. •{ بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ وَأَبْقَى }• 🍃بلکه شما زندگی دنیا را بر آخرت ترجیح میدهید، در حالی که آخرت بهتر و پایندتر است.
این یک مکالمه است!! شما چطور مکالمه میکنید؟ وَ قَالَ لَهُ نَصْرَانِيٌّ :أَنْتَ‏ بَقَرٌ . قَالَ :لَا أَنَا بَاقِرٌ . قَالَ أَنْتَ ابْنُ الطَّبَّاخَةِ. قَالَ:ذَاكَ حِرْفَتُهَا. قَالَ :أَنْتَ ابْنُ السَّوْدَاءِ الزِّنْجِيَّةِ الْبَذِيَّةِ . قالَ إِنْ كُنْتَ صَدَقْتَ غَفَرَ اللَّهُ لَهَا وَ إِنْ كُنْتَ كَذَبْتَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ قَالَ فَأَسْلَمَ النَّصْرَانِي‏. مردى نصرانى به او گفت تو بقر(گاو)هستى. فرمود:نه من باقرم ! گفت:فرزند زنى آشپزى. فرمود:اين شغل او بوده. گفت:تو فرزند يك سياه حبشى نابكارى؟ فرمود :اگر راست ميگوئى نابكار بوده خدا از او بگذرد اگر دروغ ميگوئى خدا از تو بگذرد، نصرانى مسلمان شد. قسمت اول مکالمه: ما اگر در اولین قسمت این مکالمه قرار بگیریم چه کار میکنیم؟ عبارت های زشتی همچون: نگذار آن روی سین گاف من بلند بشه! و... حکایت از وضعیت ما دارد. قسمت دوم: عبارت بی معنایی که حتّی بین برخی از مذهبی ها هم رایج است: وقت اسم مادرم را آورد دیگر نفهمیدم، من هم هر چه از دهانم بیرون آمد به او گفتم.... فحشِ ناموسی داد، من هم دیگر نفهمیدم.... قسمت سوم مکالمه: چند نقطه می گذارم.... کمی تامل کنیم... رفیق هیاتی! بچّه شیعه،با شما هستم... شما که عاشق اهل بیت هستی و سینه زن و گریه کن... اگر تو هم فحش بدهی و ناسزا بگویی... اگر فحش هایِ زشتِ رایج در جامعه و فضای مجازی را تو هم تکرار کنی، پس چه اقتدایی به امامت کرده ای!!؟؟
تندروی کنید...  امام خامنه ای تُندرو کسی است که پایبند انقلاب است میانه رو کسی است که در مقابل خواسته های دشمنان تسلیم است امروز از همه تندرو تر بنظر آنها بنده حقیر هستم! انقلابی را میگویند تندرو!  غیرانقلابی را میگویند میانه رو ! تُند رفتن در صراط مستقیم که چیز بدی نیست. سابِقُوا إِلی‌ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ، جلـــوتر بـــرید... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
*امام راحل ازنگاه سیمین دانشور* *قسمت دوم* افراد شرکت کننده در آن دیدار هر کدام از زاویه و منظری، آن دیدار را روایت کرده‌اند و در خاطرات مرحوم سعیدی سیرجانی و دیگران نیز به آن اشاره شده است. به محض ورود امام (ره) و نشستن در اتاق، سایه معنوی سنگینی بر جمع حاکم می‌شود و نویسندگانی که آمده بودند تا به امام (ره) در مورد مطالبات خود هشدار و انذار بدهند، مبهوت روحیه ملکوتی و دلنشین امام (ره) می‌شوند و از سخن گفتن بازمی‌مانند. ظاهراً قرار بوده سیمین دانشور هم به دلیل توجه خاص امام (ره) به مرحوم جلال، مطالبی را بیان کند. اما با کمال تعجب همه می‌بینند که سیمین خانم نزدیک امام (ره) نشسته و محو حضور ایشان شده و غرق در خود است. به هر حال برخی از نویسندگان در حد احوالپرسی و تشکر از امام (ره) برای اختصاص وقت ملاقات، یکی دو جمله می‌گویند و دیگر حرف خاصی زده نمی‌شود و امام (ره) چند دقیقه‌ای درباره مسئولیت نویسنده در جامعه اسلامی سخن می‌گویند و جلسه تمام می‌شود. وقتی نویسندگان دیدار کننده به خانه سیمین خانم برمی‌گردند و هر یک در گوشه‌ای از اتاق می‌نشینند، شروع به انتقاد و اعتراض به یکدیگر می‌کنند که دیدید جلسه چه طوری شد و هیچکس عرضه بیان دو کلمه حرف حساب در حضور امام (ره) را نداشت؟! یکی به دیگری می‌گوید: «فلانی تو که همه جا زبانت دراز است، چه شد که به لکنت افتادی و یک جمله صاف و درست نتوانستی بگویی؟» دیگری جواب می‌دهد: «تو خودت چرا صدا در گلویت خفه شده بود و یک کلمه هم از دهانت بیرون نیامد؟» و خلاصه هر کس به دیگری اعتراض می‌کند که چرا مطالبات و خواسته‌های نویسندگان از امام (ره) مطرح نشد و دست خالی برگشتیم! در این گیر و دار، سیمین خانم مشغول آماده کردن ناهار و سفره انداختن شده و حالت شادی و شعف عجیبی در چهره او نمایان بوده است. در میانه آمد و رفت سیمین خانم به آشپزخانه و اتاق و تدارک وسایل سفره، یکی از آقایان با ناراحتی می‌گوید: «خیلی خوشحالی سیمین خانم! رفتیم دیدار و دست خالی و بی نتیجه برگشتیم. آن وقت تو این طور خوشحالی؟ مگر این جلسه چه چیزی داشت که تو از شادی در پوست خود نمی‌گنجی؟»
*امام راحل از نگاه سیمین دانشور* *قسمت اخر* مرحوم سیمین خانم با خنده رو به جمع و آن فرد می‌گوید: «من چه کنم که میان شما یک مرد وجود نداشت تا حرف‌های‌تان را بزند و خواسته‌هایتان را بگوید؟» به محض گفتن این جواب از زبان سیمین خانم، جمع آقایان نویسنده به جوش می‌آید خصوصاً که سیمین خانم خنده‌هایش تشدید می‌شود و بیش از پیش به آقایان برمی‌خورد! یکی از آقایان برای اینکه جوابی دندان شکن به سیمین خانم بدهد می‌گوید: «تو دیگر حرفی نزن سیمین خانم، رفتی توی جلسه نشستی کنار امام (ره)، من حواسم بود دو دستی گوشه عبای امام را چسبیده بودی و محو و مات او شده بودی، آخر خدای ناکرده تو زن جلالی و امام هم تو را می‌شناسد، لااقل تو دو کلمه حرف می‌زدی؟ این چه رفتاری بود که داشتی؟ چرا این قدر مات و مبهوت شده بودی؟ اصلاً یادت بود برای چی به این ملاقات آمده بودیم؟ می‌شود بفرمائید در آن حالت بهت و شعف داشتی به چی فکر می‌کردی؟» سیمین خانم ناهار را می‌آورد و می‌گوید: «بفرمائید آبگوشت تا برایتان بگویم به چی فکر می‌کردم. من آن قدر از دیدن امام خوشحال بودم و محو او شده بودم که همه چیز از یادم رفت و در این حالت در دنیای خیالاتی خودم سیر می‌کردم و با خودم می‌گفتم یعنی می‌شود امام به من عنایت کنند؟» ارادت سیمین به امام عمومِ روایات و خاطراتی که از این دیدار به جای مانده نشانگر علاقه زایدالوصف سیمین دانشور به حضرت امام است. شمس آل احمد، برادر کوچک‌تر جلال روایت می‌کند که «در آن زمان گروهی از اعضای کانون نویسندگان ایران که من در اول انقلاب با دیدن مسائلی از آن استعفا کرده بودم به خدمت آقا رفتند که خبرش در مطبوعات منعکس شد. در آن جلسه امام به خانم سیمین دانشور عنایت کرده بودند و چند کلمه هم با ایشان صحبت می‌کنند. در آن روزها به آنهایی که خدمت امام رفتند حسودیم می‌شود و خانم دانشور هم به من پُز می‌داد که من رفتم امام را دیدم و شما ندیدید!» مهاجرانی هم در مستندی که شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی درباره سیمین دانشور تهیه کرده است می‌گوید: «خانم دانشور می‌گفت: «وقتی امام را دیدم، تحت تأثیر او قرار گرفتم. آن قدر که این پیرمرد با شکوه، آرام و لطیف بود، نمی‌توانستم در برابر اشتیاقی که پیدا کردم مقاومتی کنم، خم شدم و عبای ایشان را بوسیدم.» سیمین دانشور، کمتر از یک ماه پس از آن دیدار، در یادداشتی که کیهان منتشر کرد، نوشت: «من، حضرت خمینی رهبر انقلاب مردم ایران را کلمه الحق می‌دانم. مردی می‌دانم که با کلام و کتاب به میدان آمده و با چنین سلاحی بر چنان زرادخانۀ کم نظیری مستولی گردیده و کاری کرده است کس نکرد و کارشان. مردی می‌دانم مظهر تاریخی نو، فضایی نو و اخلاقی نو، مردی که الهامات خود را باور دارد و ایمانش به یقین پیوسته است و احتمالاً دعای نیمه‌شبان امام به تعبدش چنین بوده است که ای ایمان یقین را به من ارزانی دار… و دعایش مستجاب گشته و چنین است که اینگونه بر خود مسلط و برخوردار از اعتماد به نفس است. و چنین مردی بارها و بارها گفته است که مسؤول نسل آینده است و آرزویش نظام حکومتی است اسلامی و ایرانی که حافظ استقلال و دموکراسی باشد.»
*امام راحل از نگاه سیمین دانشور* *قسمت اول* سیمین به دیدار امام خمینی می‌رود سیمین، امام را از همان سال‌های مبارزات پیش از انقلاب می‌شناخت. در لابه‌لای نامه‌های رد و بدل شده میان او و جلال، نام آیت‌الله خمینی هم دیده می‌شود. در یکی از این نامه‌ها، سیمین خطاب به جلال می‌نویسد: «جلال جان! این حرفت مرا به فکر فرو برد که نکند بی‌کار کردن تو درست در این ایام، به علت روابطت با آیت‌الله خمینی بوده است. تو چند بار به قم رفتی و یک بار هم در نامه‌های اخیرت نوشته بودی آیت‌الله در دروس تحت نظرند و رفتم ایشان را ببینم آژان‌ها نگذاشتند.» دانشور، هنگام وقوع قیام پانزدهم خرداد، در آمریکا سکونت داشته است اما به گواهی همین نامه‌ها، اخبار این واقعه را هم از همان راه دور دنبال می‌کرده است. با وجود این‌که جلال، موفق به دیدار با امام شده بود، اما تا آن زمان سیمین هنوز موفق به این دیدار نگشته بود. با پیروزی انقلاب اسلامی، سیمین دانشور از معدود نویسندگان و روشنفکرانی بود که علی‌رغم آنکه سبک زندگی مذهبیِ کاملی نداشت، از انقلاب و امام، حمایت و تمجید کردند. در بیست و هفتم بهمن‌ماه سال ۵۷، جمعی از اعضای «کانون نویسندگان ایران»، کانونی که با ابتکار جلال آل احمد و برای حمایت از حقوق نویسندگان در سال‌های پیش از انقلاب تأسیس شده بود، تصمیم می‌گیرند که دیداری با امام خمینی (ره) داشته باشند و در آن دیدار، صریح و رک حرف‌های خود را بزنند و خواسته‌های خود را با ایشان در میان گذارند و نسبت به محدودیت‌ها و جزمیت‌های احتمالی هشدار دهند. درخواست به مرحوم حاج سید احمد منتقل و وقت دیدار تعیین می‌شود. قرار می‌گذارند که ساعاتی قبل از دیدار با امام (ره)، در خانه مرحوم جلال حاضر شوند و بحث‌ها و مشورت‌های اولیه را بکنند و سپس عازم دیدار امام (ره) شوند. ابتدای صبح پس از حضور در خانه مرحومه دانشور، سیمین خانم به جمع می‌گوید: «تا من آبگوشتی برای ناهار ظهر و پس از برگشتن از دیدار امام (ره) بار بگذارم، شما حرف‌های‌تان را هماهنگ کنید.» خودش نیز گاه و بیگاه به جمع سرکی می‌کشد و اظهار نظری می‌کند. کارها انجام می‌شود و به سوی محل دیدار حرکت می‌کنند.