6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_تصویری
✍سخنرانی حاج آقا عالی
💠موضوع: هیچ یک از اتفاقات زندگیت بی حکمت نیست
📚 کاری که تمام گناهان را محو میکند حتی اگر آسمانها را سیاه کرده باشد
🌕 میگویند در حدیث قدسی، خداوند فرمود:
ای موسی (ع) گمان نکن مادرت برای تو مهری داشت، اگر من مهر تو را در دل او جای نمی دادم او هرگز برای شیردادن تو نیمه شب ،خواب شیرین را رها نمی کرد.
🌕 ای موسی (ع) از میان بندگان من اگر بنده ای چنان گنهکار باشد که از گناهان او آسمان به رنگ سیاه در آمده باشد، فقط به خاطر یک کارش من تمام گناهان او را می بخشم و وارد بهشت می کنم و برای این کار از هیچ کس ابایی ندارم و اجازه نمی گیرم. موسی (ع) عرض کرد، خدایا آن عمل چیست؟
➖ حضرت حق فرمودند:
کسی که برای رضایت من قلب یک بنده مؤمن مرا شاد گرداند . او آن گاه مرا شاد کرده است و سزای کسی که مرا چنین خرسند کند، بخشش همه گناهان اوست
1 صفر
3 ـ شروع جنگ صفّین (4)
پس از بی نتیجه ماندن نامه ها و موعظه های امیر المؤمنین علیه السلام به معاویه در ماه محرّم، در روز چهارشنبه اوّل صفر سال 38 هجری لشکر امیر المؤمنین علیه السلام در مقابل لشکر شام صف کشیدند.
لشکر حضرت 90 هزار نفر و لشکر معاویه 85 هزار نفر بودند. (5)
لشکر کفر، آب را بر لشکر حضرت امیر المؤمنین علیه السلام بستند، ولی پس از گرفتن و باز نمودن آب توسط امام حسین علیه السلام لشکر حضرت مانع از رسیدن آب به لشکر معاویه نشدند. (6)
حضرت پس از شهادت تعدادی از اصحابشان یکباره با ده هزار نفر از طائفه ی ربیعه به لشکر معاویه حمله کردند و صفوف آنان را بر هم ریختند و تا قبّه معاویه رسیدند و فرمودند :
ای معاویه، برای چه مردم را به کشتن می دهی ؟ بیا با من مبارزه کن تا هر کدام از ما کشته شود خلافت از دیگری باشد !
عمرو عاص به معاویه گفت :
علی با تو به انصاف سخن گفت.
معاویه گفت :
امّا تو در این مشورت انصاف ندادی، چه اینکه هر کس به مصاف او بیرون رود به سلامت باز نگردد !
از اینجا بود که معاویه عمرو عاص را به اجبار به جنگ حضرت فرستاد. حضرت همینکه او را شناخت شمشیر را بلند کرد تا او را به درک بفرستند، ولی عمرو عاص حیله کرد و عورت خود را مکشوف ساخت.
آن حضرت رو از آن بی حیا بر گردانید و آن خبیث فرار کرد. (7) سر انجام با حیله چند برگ از قرآن بر سر نیزه کردند، و ماجرای حکمین پیش آمد.
📚 منابع :
4. توضیح المقاصد: ص 5. و ... .
5. تتمة المنتهی : ص 23.
6. بحار الأنوار : ج 44، ص 266. و ... .
7. بحار الأنوار : ج 32، ص 512 _ 585، 599، ج 33، ص 230. و ... .
#واکسن_نمیزنیمها! پاسخ بدهند:
تفاوت شما صاحبان این تفکرات ، با تفکرات بدحجابان و بی حجابان چیست؟؟
آنها محترمانه وغیرمحترمانه میگویند ما قانون حجاب را و خودحجاب را قبول نداریم.
سرکشی میکنند و زنان ودختران دیگرراهم علنا و یا با ابزار تصویروهنر و... به بی حجابی وکشف حجاب و بدحجابی میکشانند ... خودتان شاهدید دیگه!
شماهم که رفتارتون عینا همون رفتاره!!
شمارا باهم چه شباهت رازآلوده ای هست درتفکرات و رفتار؟؟
پاسخی منطقی و اقناعی و غیرتوجیهی که مصادره به مطلوب نکرده باشید اگر دارید بیان کنید. باجان و دل می شنویم.
☘👈
#بازخوانی_مفهوم_فرهنگ_ایثاروشهادت
"فرهنگ ايثار و شهادت، به معني صف كشيدن براي كشته شدن نيست، بلكه در حال حاضر،اين فرهنگ در تلاش براي خدمت به مردم، همبستگي مليّ، تحقّق عدالت، اطاعت از رهبري و سوق دادن كشوربه سوي پيشرفت و تكامل معني پيدا ميكند. و در بُعد خارجي با اتكاء به اين فرهنگ مي توان نقشه هاي دشمنان را خنثي نمود و تهديدها را به فرصت تبديل كرد".(ارغندی، 126،1374)
#آرزوی_شهادت_داری؟
ایثار در لغت به معنای «بذل کردن، دیگری را بر خود ترجیح دادن و سود او را بر سود خود مقدم داشتن و نیز قوت لازم و مایحتاج خود را به دیگری بخشیدن است. »
در اسلام، ایثار ،فی النفسه دارای ارزش نیست، آنچه به آن ارزش می دهد هدف و جهت ایثار است که کدام جهت و برای چه هدفی باشد. در همه فرهنگ ها، ایثار وجود دارد مهم ماهیت و محتوای عمل است نه صورت عمل.
#برای_خدا
یوثرون (ایثار میکنند) علی انفسهم ولوکان بهم خصاصه(با اینکه خود نیازمندند) و من یوق شح نفسه(هرکه بر ترس از فقر و ترس ازدست دادن وباختن چیزی به دلیل ایثار مال یا جان یا علم یا... غلبه کند) اولئک هم المفلحون
در زبان فارسی ، و میان پارسیان، این فرهنگ بنام #ازخودگذشتگی است. ازخودگذشتن هم یعنی فداکاری .
مثلا دهقان فداکار یا...
انسان فداكار، از علائق خويش در راه هدف هاي متعالي، مي گذرد، تا به معبود خویش دست یابد. «و من الناس من يشري نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد » بعضي از مردم جان خود را در برابر خشنودي خدا مي فروشند و خداوند نسبت به بندگانش مهربان است.(سوره بقره 207)
#احیای_مفاهیم #فرهنگ_ایثار
#شهادت_چیه_دیگه!
گر فرد مرگی را انتخاب کند
که دارای دو ویژگی باشد، در فرهنگ اسلام از او به عنوان شهید یاد می کنند:
در راه خدا کشته شود( کشته شدن فی سبیل الله)
مرگ او مرگی آگاهانه باشد.
پس شهادت در مفهوم اسلامی عبارتست از: مرگی که انسان با توجه به خطرات احتمالی یا ظنی یا تعیینی فقط به خاطر هدفی مقدس و انسانی و به تعبیر قرآنی(فی سبیل الله) از آن استقبال میکند.
جانش را به خطر می اندازد تا مفاهیم احیاگری مثل ایثار و مثل شهادت جان بگیرند. می داند که ممکن است بمیرد و احتمال خطرات زیادی هم برایش وجود دارد اما همه مخاطرات را به جان می پذیرد.
شهید سه خصوصیت دارد: یکی اینکه در راه #هدف مقدس کشته می شود، دیگر اینکه #جاودانگی می یابد، سوم آن چیزی که آنها محیط پاک میدهند.
گفتم مقدس نگفتم بزرگ. ممکن است مقصد بزرگ و با اهمیت باشد ولی مقدس نباشد.
شهید کسی است که به خون خود ارزش و ابدیت و جاودانگی داده است.
آن کس که مال خود را صرف خدمت و بنای خیر میکند به مال خود ابدیت و ارزش میدهد.
آن کس که اثر علمی باقی میگذارد، به فکر خود
و آن کس که اثر صنعتی و فنی باقی میگذارد، به هنر خود،
و آن کس که فرزند خود یا دیگران را تربیت میکند، به عمل خود ارزش و ابدیت میدهد،
شهید به خون خود ارزش و ابدیت می دهد.
این تفاوت میان شهید و دیگران است که شهید ، #پاکباخته است و «سودا چنین خوش است که یکجا کند کسی ».
اما عالم یا منفق (انفاق کننده و خیرین ) یا معلم یا مربی یا هنرمند #قسمتی از ما یملک خود ارزش و ابدیت میدهد.
خون شهید به زمین نمی ریزد بلکه هزار برابر می شود و به دیگران تزریق میشود و در رگ های دیگران برای همیشه جریان می یابد. (بنابراین احیاگر مفاهیم مرده ی فرهنگ هستند)
و این است معنی جاوید شدن خون شهید و این است معنی اینکه شهدا حماسه آفریدند.
و به همین جهت پیشوایان آرزوی شهادت میکردند، و به همین جهت اسلام در هر زمانی نیازمند به شهید است.
شهادت را نه در جنگ با جنگ افزارهای سخت ، بلکه ، در مبارزه با جنگ آفرین ها و جنگ افزار سازها میدهند . در مبارزه علمی می دهند.در مبارزه عقیدتی می دهند. در مبارزه فرهنگی می دهند.
ما هنوز شهادتی بی درد می طلبیم غافل که شهادت را جز به اهل درد نمی دهند.
#احیای_مفاهیم #فرهنگ_شهادت
میگم : مرجع دین تاییدکرده که مقلدین و مردم واکسیناسیون انجام بدن
میگه : متخصص نیست!
میگم : درباره ترکیبات واکسن که نظر نداده و حکم وفتوا صادرنکرده که تخصص بخواد. لابد حالیشه که از معتمدین و اهل فن پژوهش وتحقیق کنه و بعد فتوا به امری بده که منافع اسلام ومسلمین در اون باشه و حالیشه که اگر سود برای اسلام نداره دخالت نکنه .
میگه : قال المعصوم : همه علم نزد اهل بیته. علمی که واکسن ازدلش در اومده ضددینیه . دوم اینکه در این موارد اصلا دین اجازه تقلید نداده !!! هرکس مسئوله خودش تحقیق کنه. مثل اعتقادبه خدا و.... منم بالتحقیق واکسن نزدن را ترجیح میدم.
گفتم : برفرض محال که تشخیص دادی علم غیردینیه و واکسن نزنی. نزدن واکسن را توصیه نکن. وقتی توصیه میکنی درجمع که واکسن نزن ودعوتشون به این امر کنی ، انگیزه ات چیه؟ رضای خدا؟ برای دین؟
تو که سطح علمت از مرجع علم دین کمتره ، آیا مردم به حرف تو گوش کنن ونظر تو دراین باره حجت برای عده ای بشه که جونشون بخطر بیفته ، طوری نیست؟ اون مراجع علم دین که دعوت به واکسیناسیون کردن توسط تو که مقلد همون مراجعی تکفیر میشه و متهم به اینکه تخصص ندارن پس نظرشون هم اعتبارنداره بعد نظر تو اعتباردارتره؟
گفت : کریم ! تومسلمون نیستی😁
اگر زودتر از این ها واکسیناسیون سرعت و شتاب میگرفت
شاید مسیر اربعین هم در حد حسرت دوباره ی ما باقی نمونده بود.
اختلافات موافقین ومخالفین واکسیناسیون از یک طرف ، و اهمال کاری عمد یا سهو مسئولین مربوطه هم از طرف دیگر
و مخالفت ها و اختلافات داخلی عراق بین حشدالشعبی و دولت الکاظمی و مسائل امنیتی و بهداشتی داخلی عراق
بر بسته شدن راه و بسته ماندن مرزها و حسرت مشتاقان زیارت اربعین ختم شد .
دود این اختلافات در چشم مشتاقان زیارت هم رفته.
من که مسبب اختلافات و کسانی که مانع تسریع واکسیناسیون عمومی شدند را بخاطر امام شهید حلال نمی کنم. اگر برحق نبوده باشند.
رسمه به والله تو ماها
ناز یتیمو میخرن
یتیم که بی تابی کنه
لگد بهش نمی زنن😭😭😭
بر موهاش از زمین بلندش نمی کنن بکوبونن زمین😭😭
سیلی به سر و صورتش نمی زنن که یه جای سالم در بدنش نمونه😭😭😭
رسمه به والله تو ماها
ناز یتیمو می خرن
یتیم که بی تابی کنه
براش عروسک می برن
اما بگم از بعضیا ... از شامیا
با ماها خیلی فرق دارن
یتیم که بی تابی کنه
کتکش می زنن😭😭 سرباباشو می برن😭😭
میگن بیا اینم سر بابات.
گریه کنی باز میزنیمت انقدرمی زنیمت تاساکت بشی😭😭