✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (١)
1⃣ حکمرانی یهودی است که اتباع او مسیحی شدهاند و وی با خشونت به قلعوقمع ایشان مشغول است:
🔸 بود شاهی در جهودان ظلمساز
🔸 دشمن عیسی و نصرانیگداز
🔹 عهد عیسی بود و نوبت آنِ او
🔹 جان موسی او و موسی جان او
🔸 شاه از حقد جهودانه چنان
🔸 گشت اَحْوَل، کالأمان یا رب امان
🔹 صد هزاران مؤمن مظلوم کُشت
🔹 که پناهم دین موسی را و پُشت
2⃣ این کشتارها نتیجه نمیدهد و روز به روز بر شمار گروندگان به آئین مسیح افزوده میشود تا سرانجام وزیر او خدعهای میاندیشد. وزیر به شاه توصیه میکند که به وی اتهام مسیحیشدن وارد کند و به این بهانه گوش و دست او را ببُرد و بینیاش را بشکافد و برای اعدام به پای طناب دار ببرد و سپس با شفاعت آزادش کند. بدینسان، وزیر به جایگاهی چنان احترامآمیز دست مییابد که بتواند در مسیحیان نفوذ کند و حتی در رأس ایشان جای گیرد:
🔸 گفت ای شه گوش و دستم را ببُر
🔸 بینیام بشکاف اندر حکم مُر
🔹 بعد زآن در زیرِ دار آور مرا
🔹 تا بخواهد یک شفاعتگر مرا
🔸 آن گهم از خود بران تا شهرِ دور
🔸 تا دراندازم در ایشان شرّ و شور
3⃣ شاه طبق نقشهی فوق عمل میکند و وزیرِ دست و گوش بریده و بینی شکافته را به اتهام مسیحیشدن به میان نصرانیان میراند و وزیر خود را قربانیِ گروش به دین عیسی و عالِم به اسرار آن جا میزند:
🔸 پس بگویم من به سِرّ نصرانیم
🔸 ای خدای رازدان میدانِیَم
🔹 شاه واقف گشت از ایمان من
🔹 وز تعصب کرد قصد جان من
🔸 گر نبودی جان عیسی چارهام
🔸 او جهودانه بکردی پارهام
🔹 بهر عیسی جان سپارم سَر دهم
🔹 صد هزاران منّتش بر خود دهم
🔸 جان دریغم نیست از عیسی ولیک
🔸 واقفم بر عِلم دینش نیک نیک
🔹 حیف میآید مرا کآن دین پاک
🔹 در میان جاهلان گردد هلاک
🔸 شکر ایزد را و عیسی را که ما
🔸 گشتهایم آن دین حق را رهنما
🔹 از جهود و از جهودی رستهام
🔹 تا به زُنّاری میان را بستهام
🔸 دور دور عیسِي است ای مردمان
🔸 بشنوید اسرار کیش او به جان
4⃣ بدینسان، یهودیِ خدعهگر در میان مسیحیان جایگاهی رفیع مییابد:
🔸 صد هزاران مرد ترسا سوی او
🔸 اندک اندک جمع شد در کوی او
🔹 او بیان میکرد با ایشان به راز
🔹 سرّ انگلیون و زِنّار و نماز
🔸 او بهظاهر واعظ احکام بود
🔸 لیک در باطن صفیر و دام بود
🔹 دل بدو دادند ترسایان تمام
🔹 خود چه باشد قوّت تقلید عام
🔸 در درون سینه مِهرش کاشتند
🔸 نایب عیسیش میپنداشتند!
5⃣ وزیر ۶ سال در میان مسیحیان زیست و با تزویر به مولا و مقتدای ایشان بدل شد. تا سرانجام شاه به او پیام داد که: "وقت آمد، زود فارغ کن دلم."
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (٢)
1⃣ در این زمان مسیحیان به ١٢ گروه تقسیم میشدند که در رأس هر دسته امیری بود و جملگیِ ایشان و قومشان وزیر را رهبر معنوی خود میدانستند.
2⃣ وزیر بهدستور شاه ابتدا برای هر یک از سران ١٢گانهی فوق طوماری از احکام عیسی نوشت که با طومار دیگری متناقض بود و بدینسان در میان مسیحیان تفرقه انداخت و ایشان را به ١٢ جناح معارض و معاند بدل کرد:
🔸 ساخت طوماری بهنام هر یکی
🔸 نقش هر طومار دیگر مسلکی
🔹 حکمهای هر یکی نوعی دگر
🔹 این خلاف آن ز پایان تا به سر
🔸 در یکی راه ریاضت را و جوع
🔸 رکن توبه کرده و شرط رجوع
🔹 در یکی گفته ریاضت سود نیست
🔹 اندرین ره مَخلَصی جز جود نیست
🔸 در یکی گفته که جوع و جود تو
🔸 شرک باشد از تو با معبود تو
3⃣ چون وزیر از طریق این طومارهای متناقض اسباب تفرقه در مسیحیان و انشعاب ایشان به فرقهها و جناحهای متخاصم را فراهم ساخت، مکر نهایی را آغاز نمود:
4⃣ او بهناگاه دست از موعظه برداشت و در خلوت به ریاضت نشست. روزها گذشت، مریدان به تب و تاب افتادند و از فراق وی لابه و زاری سر دادند:
🔸 خلق دیوانه شدند از شوق او
🔸 از فراق حال و قال و ذوق او
🔹 لابه و زاری همی کردند و او
🔹 از ریاضت گشته در خلوت دو تو
5⃣ سرانجام، مریدان دست تضرع به سوی او برداشتند که ما را از فیض خود محروم نکن:
🔸 از سر اکرام و از بهر خدا
🔸 بیش از این ما را مدار از خود جدا
🔹 ما چو طفلانیم و ما را دایه، تو
🔹 بر سر ما گستران آن سایه، تو
🔸 ما به گفتار خوشت خو کردهایم
🔸 ما ز شیر حکمت تو خوردهایم
🔹 الله الله این جفا با ما مکن
🔹 خیر کن، امروز را فردا مکن
6⃣ وزیر پاسخ میدهد که جانم با شماست لیک این خلوت و ریاضت بهدستور عالم غیب است و چارهای ندارم:
🔸 من نخواهم شد از این خلوت برون
🔸 زآنک مشغولم به احوال درون
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (٣)
1⃣ اصرار سران ١٢گانهی مسیحیان مکرر میشود و اِبرام وزیر در نشکستن خلوت و ریاضت استوار و پا برجا است. تا سرانجام به مریدان پیام میدهد که قصد رخت بربستن از این جهان و سفر به نزد عیسی دارد:
🔸 که مرا عیسی چنین پیغام کرد
🔸 کز همه یاران و خویشان باش فرد
🔹 روی در دیوار کن، تنها نشین
🔹 وز وجود خویش هم خلوت گزین
🔸 الوداع ای دوستان من مردهام
🔸 رَخت بر چارُم فلک بر بُردهام
🔹 پهلوی عیسی نشینم بعد از این
🔹 بر فراز آسمان چارُمین
2⃣ وزیر سپس یکایک رهبران دوازدهگانه مسیحیان را فرامیخواند، در تنهایی هر یک را خلیفهی خویش میکند و فرمان میدهد که هرکسِ دیگر مدعی خلافت شد او را بیهیچ تردید بکُش یا زندانی کن:
🔸 وآنگهانی آن امیران را بخواند
🔸 یک به یک تنها به هر یک حرف راند
🔹 گفت هریک را بدینِ عیسوی
🔹 نایب حق و خلیفه من تویی
🔸 وآن امیرانِ دگر اتباع تو
🔸 کرد عیسی جمله را اشیاعِ تو
🔹 هر امیری کو کِشَد گردن، بگیر
🔹 یا بکُش یا خود همی دارش اسیر
🔸 لیک تا من زندهام این وا مگو
🔸 تا نمیرم این ریاست را مجو
3⃣ سپس، وزیر چهل روز دیگر در خلوت نشست و سرانجام خود را کشت:
🔸 بعد از آن چل روز دیگر در ببست
🔸 خویش کُشت و از وجود خود بِرَست
4⃣ بعد از مرگ وی غوغا و فتنه در میان مسیحیان افتاد و اُمَرا و اتباعشان، که هریک خود را طبق فرمانها و طومارهای وزیر، خلیفهی بر حق میدانستند، به قتل و هدم یکدیگر مشغول شدند:
🔸 چونک خلق از مرگ او آگاه شد
🔸 بر سر گورش قیامتگاه شد
🔹 خلق چندان جمع شد بر گور او
🔹 مو کنان جامه دران در شور او
🔸 بعدِ ماهی گفت خلق: ای مهتران
🔸 از امیران کیست بر جایش نشان
🔹 یک امیری زان امیران پیش رفت
🔹 پیش آن قوم وفااندیش رفت
🔸 گفت اینک نایب آن مرد، من
🔸 نایب عیسی منم اندر زمن
🔹 اینک این طومار برهان مناست
🔹 کین نیابت بعد از او مال مناست
🔸 آن امیر دیگر آمد از کمین
🔸 دَعویِ او در خلافت بُد همین
🔹 آن امیرانِ دگر یک یک قطار
🔹 برکشیده تیغهای آبدار
🔸 هر یکی را تیغ و طوماری بهدست
🔸 در هم افتادند چون پیلانِ مست
🔹 صد هزاران مردِ ترسا کشته شد
🔹 تا ز سرهای بریده پُشته شد
🔸 تخمهای فتنهها کو کشته بود
🔸 آفت سرهای ایشان گشته بود
5⃣ بدینسان، انهدام مسیحیان، که با سرکوب و جنگ و خونریزیِ «شاه یهودیه» ممکن نشده بود، با خدعهی وزیر او به فرجام رسید!
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (۴)
🎯 یهود؛ بازندهی نهایی
1⃣ مولانا، بهرغم این مکر شیطانیِ عجیبِ شاه و وزیر #یهودی، ایشان را احمق و جاهل و بازندهی نهاییِ بازی میداند که بهظاهر در آن برندهاند، زیرا از حکمت و "سببسوزی" خداوند غافلاند:
🔸 همچو شَه نادان و غافل بُد وزیر
🔸 پنجه میزد با قدیمِ ناگزیر
🔹 با چنان قادرْ خدایی کز عدم
🔹 صد چو عالَم هست گرداند به دَم
🔸 صد چو عالِم در نظر پیدا کند
🔸 چون که چشمت را به خود بینا کند
🔹 صد هزاران نیزهی فرعون را
🔹 درشکست از موسیئی با یک عصا
🔸 صد هزاران طبِّ جالینوس بود
🔸 پیش عیسی و دَمَش افسوس بود
🔹 صد هزاران دفتر اشعار بود
🔹 پیش حرف امییاش عار بود
🔸 با چنین غالبْ خداوندی کسی
🔸 چون نمیرد گر نباشد او خَسی
🔹 بس دل چون کوه را انگیخت او
🔹 مرغ زیرک با دو پا آویخت او
🔸 چند گویی من بگیرم عالَمی
🔸 این جهان را پُرکنم از خود هَمی
🔹 گر جهان پُر برف گردد سر به سر
🔹 تابِ خُور بگدازدش با یک نظر
🔸 وزر او و صد وزیر و صد هزار
🔸 نیست گرداند خدا از یک شرار
🔹 عین آن تخییل را حکمت کند
🔹 عین آن زهرآب را شربت کند
🔸 آن گمانانگیز را سازد یقین
🔸 مِهرها رویاند از اسباب کین
🔹 پرورد در آتش ابراهیم را
🔹 ایمنیِ روح سازد بیم را
🔸 از سببسوزیش من سوداییم
🔸 در خیالاتش چو سوفسطاییم
.
✡ مولانا و داستان «وزیر یهودی» (۵)
🎯 وظیفهی ما چیست؟
1⃣ و سرانجام، پیام حکیمانهی مولانا توجه به "موش"هایی است که مدام، انبارِ اندوختهها و حاصل تلاش ما را تهی میکنند!
2⃣ ما بیتوجه به ایشان، باز انبار خود را پر میکنیم و دگر باره آن را تهی مییابیم!
3⃣ بهعبارت دیگر، "دفع شَرّ موش" اولویّتی است که بدون انجام آن نمیتوان به هیچ اقدام سازنده پرداخت:
🔸 ما درین انبار گندم میکنیم
🔸 گندمِ جمعآمده گم میکنیم
🔹 مینیندیشیم آخر ما به هوش
🔹 کین خلل در گندمست از مکر موش
🔸 موش تا انبار ما حفره زدست
🔸 وز فنش انبار ما ویران شدست
🔹 اوّل ای جان دفع شَرّ موش کن
🔹 وآنگهان در جمع گندم جوش کن
✅ اندیشکده مطالعات یهود
📚 عناوین مجموعه کتب: «تاریخ فرهنگی قبیلهٔ لعنت»، نوشتهٔ: «استاد اسماعیل شفیعی سروستانی»
1⃣ بنمایهٔ رویگردانی از خدا
2⃣ کاهنان معبد جادو
3⃣ بنیاسرائیل و پیامبری
4⃣ الیگارشی حاخامی، تلمود و کابالا
5⃣ ادوار رفته بر مسیحیت
6⃣ شوالیههای معبد و بنیانهای فراماسونری
7⃣ فراماسونری در صحنهٔ حیات سیاسی، اجتماعی ملتها
8⃣ ایلومیناتی؛ سیزده خاندان تاجدار، سیزده خط خونین
✍ مجموعه کتب فوق، از بهترین مراجع «یهودشناسی» به زبان پارسی است که یک دوره از آن توسط مؤسسه فرهنگی موعود و استاد شفیعی سروستانی به اندیشکده مطالعات یهود هدیه شده است. خرید این مجموعهٔ نفیس را به دوستان کانال سفارش میکنیم.
👈 ان شاء الله خلاصهٔ مطالب مهم این کتب به مرور در سایت و کانالهای اندیشکده منتشر خواهد شد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز یکشنبه
🌞 ١٣ بهمن ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ٧ جمادیالثانی ۱۴۴۱ قمری
✝ ٢ فوریه ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٧ شواط ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ مرگ #هربرت_ساموئل، اولین کمیسر عالی در فلسطین و از فعالان برجسته و نامدار یهودیت صهیونیستی، ملقّب به شاه ساموئل! (١٩۶٣م)
2⃣ مرگ #برتراند_راسل، فیلسوف انگلیسی خداناباور (١٩٧٠م)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴نابودی #ایران مهمترین قدم برای بازگشت مسیح(دجال)!!
🔹ببینید گوشه ای از نظرات صهیونیست ها را درباره ایران و نقش مهم و تاثیرگذار ایران برای مقابله با طرحها و
اهداف شوم صهیونیزم جهانی!
🔹اعتراف صریح صهیونیست ها :
مایک پمپئو یک مسیحی متعصب(اونجلیست)است که برنامه ترور (شهید)سلیمانی یکی از اهداف آخرالزمانی آنها بود!!
✡ هربرت ساموئل و بهائیت
1⃣ پس از پایان جنگ اوّل جهانی، شورای عالی متفقین، قیمومیّت فلسطین را به دولت بریتانیا واگذارد و در ٣٠ ژوئن ١٩٢٠ سِر #هربرت_ساموئل بهعنوان نخستین کمیسر عالی #فلسطین در این سرزمین مستقر شد. ساموئل از اندیشمندان و فعالان برجسته و نامدار #صهیونیسم بود و به خانوادهٔ یهودی معروف ساموئل-مونتاگ تعلق داشت.
2⃣ در دوران پنج ساله حکومت مقتدرانه #شاه_ساموئل (*) در فلسطین دوستی و همکاری نزدیکی میان او و #عباس_افندی وجود داشت؛ و در اوایل حکومت ساموئل در فلسطین بود که دربار بریتانیا عنوانِ «شهسوار طریقت امپراتوری بریتانیا» را به عباس افندی اعطا کرد. اعطای این نشان بهپاس قدردانی از خدمات #بهائیان در دوران جنگ بود.
3⃣ اندکی بعد، کودتای ٣ اسفند ١٢٩٩ #رضاخان میرپنج و #سیدضیاءالدین_طباطبایی در ایران رخ داد. در کابینهی سیدضیاء یکی از سران درجه اوّل بهائیان ایران بهنام #علیمحمدخان_موقرالدوله وزیر فواید عامه و تجارت و فلاحت شد. این مقام نیز بهدلیل خدمات بهائیان در پیروزی #کودتا به ایشان اعطا شد.
4⃣ موقرالدوله پدر #حسن_موقر_بالیوزی، بنیانگذار بخش فارسی رادیو بی.بی.سی. است كه در سالهای ١٩٣٧-١٩۶٠ ریاست محفل ملّی روحانی بریتانیا را بهدست داشت. در سال ١٩۵٧ #شوقی_افندی، رهبر بهائیان، بالیوزی را بهعنوان یکی از «ایادی امرالله» منصوب کرد.
5⃣ #خاندان_ساموئل در کودتای ١٢٩٩ ایران نقش جدّی داشت. طبق پژوهش نگارنده، کودتای ١٢٩٩ و صعود رضاخان و سرانجام تأسیس #سلطنت_پهلوی در ایران، در اساس، طرحی بود که #شبکه متنفذ #زرسالاران_یهودی بریتانیا بهکمک سازمان اطلاعاتی حکومت هند بریتانیا در ایران، در زمان فرمانفرمایی سِر #روفوس_اسحاق یهودی (لرد ریدینگ) در هند، تحقق بخشیدند.
6⃣ #روحیه_ربانی (ماری ماکسول)، همسر آمریکایی شوقی ربانی، مینویسد:
👈 موقعی که سِر هربرت ساموئل از کار کناره گرفت، [شوقی] نامهای مملو از عواطف ودّیه برای او مرقوم و ارسال فرمودند که هر جملهای از آن حلقهی محکمی گردید در سلسله روابط حسنه بین مرکز امر و حکومت این کشور. در این نامه از مساعدتهای عالیه و نیّات حسنهٔ آن شخص محترم اظهار قدردانی میفرمایند و گوشزد مینمایند که ایشان در مواقع مواجه شدن با مسائل و غوامض مربوط به دیانت بهائی همهگاه جانب عدل و شرافت را میگرفتند که بهائیان جهان در هر وقت و هر مکان از این ملاحظات دقیقه با نهایت قدردانی یاد میکنند.
(*) وینستون چرچیل در برخی از نامههای خود به شوخی از سِر هربرت ساموئل با عنوان «شاه ساموئل» نام برده است. دایرةالمعارف یهود مینویسد: ساموئل «اولین #یهودی بود که پس از ٢٠٠٠ سال بر سرزمین #اسرائیل حکومت کرد.» در دوران پنج ساله حکومت ساموئل بر فلسطین شمار #یهودیان این سرزمین از ۵۵ هزار نفر به ١٠٨ هزار نفر رسید.
✍ استاد عبدالله شهبازی
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-sects/bahai/8809
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ فیلسوف یا نظریهپرداز قتلعام جمعیتی؟!
1⃣ اجرای برنامهی بزرگ تغییرات جمعیتی، نیازمند تدوین مبانی مستحکم فکری بود. به همین خاطر نظریهپردازی فلسفی و تحکیم مبانی این عقاید خطرناک، توسط #فلاسفه_اجتماعی تراز اول غرب انجام شد.
2⃣ از جمله این افراد میتوان به فیلسوف شناختهشده بریتانیایی #برتراند_راسل اشاره کرد. راسل بلافاصله پس از پایان جنگ دوم، در سال ١٩۵٢ در کتاب «تأثیر علم بر جامعه» جملاتی صریح در این زمینه مینویسد:
✍ «من وانمود نمیکنم که #کنترل_بارداری تنها راه جلوگیری از #افزایش_جمعیت است؛ همانطور که پیش از این نیز اشاره کردم #جنگ تاکنون در این رابطه ناامیدکننده ظاهر شده است، البته شاید #جنگ_باکتریایی مؤثرتر باشد. اگر بتوان در هر نسل، یک بار #مرگ_سیاه (اپیدمی طاعون) را در سراسر جهان گسترش داد، بازماندگان میتوانند آزادانه و بدون اینکه جهان، بیش از حد پر شود، تولیدمثل کنند.»
3⃣ بسیار جالب است که راسل نمیتواند از اهداف غایی این طرح سخنی نگوید. او در همین کتاب حول ایدهی #حکومت_واحد_جهانی نظریهپردازی میکند و در بخش «نتیجهگیری» همین کتاب مینویسد:
✍ «میخواهم اینگونه نتیجهگیری کنم که یک جامعه علمی تحت شرایط خاصی میتواند پایدار باشد:
🔹 نخستین آنها یک وجود «دولت واحد در تمام جهان» است که نیروهای مسلح در انحصار اوست و از اینرو قادر به اجرای صلح هست.
🔹 شرط دوم گسترش یک موفقیت عمومی است، طوریکه هیچ فرصتی برای حسادت بخشی از جهان به بخش دیگر وجود نداشته باشد.
🔹 شرط سوم (که فرض دوم را برآورده میکند) کمبود تولّد در همه دنیاست، طوری که جمعیت جهان ثابت شود یا یک چنین چیزی.
🔹 شرط چهارم مهیا کردن زمینه برای ابتکارات فردی در هر دو مورد کار و بازی است، و با گسترش وسیع قدرت همساز و با حفظ چارچوب سیاسی و اقتصادی.
👈 جهان با تحقق این موارد فاصله زیادی دارد، بنابراین باید پیش از ثبات، تحولات گسترده و مصائب وحشتناکی را انتظار داشته باشیم.»
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/jewish-and-science/jews-and-hygiene/8428
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ فیلسوف و ریاضیدان یا جاسوس؟!
1⃣ نام ٣ فیلسوف بزرگ قرن بیستم در کادر رهبری بزرگترین عملیات #جاسوسی تاریخ معاصر به چشم میآید: لُرد برتراند راسل، جیمز برنهام و ژاک مارتین.
2⃣ آنان از سال ١٩۴٨ میلادی به #سازمان_سیا ملحق شدند.
3⃣ #برتراند_راسل (۱۸۷۲ - ۱۹۷۰)، فیلسوف، منطقدان، ریاضیدان، مورخ و جامعهشناس بریتانیایی بود که در قرن بیستم میزیست.
4⃣ این مشهورترین فیلسوف #یهودی و ملحد جهان، وقتی در سال ١٩۵٠ جایزه #نوبل_ادبیات را گرفت، سازمان سیا نیز او را به ریاست افتخاری #کنگره_آزادی_فرهنگی برگزید که در مقام اصلیترین سازمان #روشنفکری برای فروپاشی بلوک شرق عمل میکرد.
5⃣ راسل تا سال ١٩۵٢ با نظر #شورای_برنامهریزی_روانی در مقام خود ابقا گشت و سپس برای یک دوره ۴ ساله دیگر در سمت خود باقی ماند.
6⃣ وزارت خارجه انگلستان یک بار روی پرونده راسل نوشت: «یکی از موذیترین خُلهای کشور»!
📚 منبع: پیام فضلینژاد، ارتش سِرّی روشنفکران، تهران: شرکت انتشارات کیهان، چاپ پنجم، ص١۵٢ به نقل از:
📚 A) Baldwin, Paul. “Bertrand Russell aide wins libel damages”. The Guardian, 10 November 1999.
📚 B) Saunders, Frances. The Cultural Cold War: The CIA and the World of Arts and Letters, p 373.
🌐 برای مطالعه اظهارنظر وزارت خارجه انگلیس و دیگر اسناد درباره برتراند راسل، نک:
📚 Barry Feinberg & Ronald Kasrils. Bertrand Russell’s America: His Transatlantic Travels and Writing. Vol. i. London: 1973.
📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده:
👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5610
✅ اندیشکده مطالعات یهود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد حسن عباسی: فلسطین بهانه است! مقصود اصلی آمریکا از طرح معامله قرن، نه فلسطین بلکه #ایران است.
◽️حرف اصلی آمریکا در ایران را محمود سریعالقلم به عنوان عامل آمریکا در ایران گفت.
◽️آمریکا طرح #معامله_قرن را با الهام از «معامله بزرگ قرن بیستم» طراحی کرد.
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز دوشنبه
🌞 ١۴ بهمن ۱۳۹۸ هجریشمسی
☪ ٨ جمادیالثانی ۱۴۴۱ قمری
✝ ٣ فوریه ۲۰٢٠ میلادی
🕎 ٨ شواط ۵۷۸۰ عبری
🌍 مناسبتهای میلادی
1⃣ مرگ #وودرو_ویلسون بیستوهشتمین رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا (١٩٢۴م)
2⃣ استودیوی انیمیشن #پیکسار توسط #استیو_جابز در کالیفرنیا تأسیس شد (١٩٨۶م)
🌍مناسبتهای عبری
1⃣ آغاز هفتهٔ برگزاری جشن #ایلانوت (درختکاری)
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ روچیلدها و وودرو ویلسون (١)
🌍 سال ١٨٨٠ / زمینهچینی برای آینده
1⃣ در این سال عوامل #روچیلدها به یک سری #قومکشی بهخصوص در روسیه، لهستان، بلغارستان و رومانی دامن میزنند.
2⃣ این قومکشیها باعث میشود تقریباً دو میلیون #یهودی اغلب به نیویورک، شیکاگو، فیلادلفیا، بوستون و لسآنجلس فرار کنند.
🌐 قبلاً به این مسأله تحت عنوان اسطوره پوگرومها پرداختیم:
👉 http://jscenter.ir/jewish-methods/jews-and-politics/6175
3⃣ علت بهراه انداختن این قومکشیها، ایجاد پایگاه بزرگی از #یهودیان در آمریکا بود! در زمان ورود این مهاجران #یهودی، به آنان آموزش داده میشد بهعنوان رأیدهندهٔ طرفدار #حزب_دموکرات نامنویسی کنند.
4⃣ حدود ٢٠سال بعد، این اقدام منجر به ایجاد پایگاهی بسیار قدرتمند از دموکراتها در ایالات متحد میشود که انتخاب نمایندگان روچیلدها همچون #وودرو_ویلسون به ریاستجمهوری آمریکا و سپس پیروی از اوامر روچیلدها را در پی داشت.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، ص۶٩-٧٠
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ روچیلدها و وودرو ویلسون (٢)
🌍 سال ١٩١٣ / حق السکوت!
1⃣ در ۴ مارس، #وودرو_ویلسون بهعنوان بیستوهشتمین رئیسجمهور ایالات متحد انتخاب میشود.
2⃣ مدت کوتاهی بعد از شروع به کار رسمی، یک یهودی #اشکنازی بهنام #ساموئل_آنترمایر از دفتر حقوقی «گوگنهایم، آنترمایر و مارشال» در کاخ سفید با ویلسون دیدار میکند.
3⃣ او تلاش میکند تا در مورد رابطهٔ نامشروعی که ویلسون در زمان فعالیتش بهعنوان استاد در دانشگاه پرینستون با همسر یکی از اساتید آن دانشگاه داشته بود، مبلغ ۴٠هزار دلار از او حقالسکوت دریافت کند.
4⃣ رئیسجمهور این مبلغ را در اختیار ندارد؛ بنابراین آنترمایر داوطلبانه حاضر میشود تا این مبلغ را از جیب خود به آن خانمی که رئیسجمهور ویلسون با او رابطهٔ نامشروع داشته پرداخت نماید!
5⃣ به شرط آنکه ویلسون قول بدهد تا نامزد پیشنهاد شده از سوی آنترمایر را در اولین پست بلاتصدی #ریاست_دیوان_عالی ایالات متحد منصوب نماید که ویلسون با این شرط موافقت میکند.
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، ص٨١
✅ اندیشکده مطالعات یهود
✡ روچیلدها و وودرو ویلسون (٣)
🌍 سال ١٩١۶ / نوبتِ برندیس
1⃣ در ۴ ژوئن، #لوئیس_برندیس، یهودی #اشکنازی، بر اساس توافق انجام شده بر سر پرداخت حقالسکوت به #ساموئل_آنترمایر، از سوی رئیسجمهور به سِمَت رئیس دیوانعالی منصوب میگردد. قاضی برندیس همچنین از سال ١٩١۴ در سِمَت رئیس کمیتهی اجرایی امور #صهیونیسم مشغول به فعالیت میشود.
2⃣ اواسط جنگ اول جهانی است. آلمان با حمایت مالی بیشتر از سوی #روچیلدها نسبت به فرانسه، ایتالیا و انگلستان، در حال پیروزی در جنگ است. این حمایت گستردهتر فقط به این خاطر است که روچیلدها تمایلی به پشتیبانی از #تزار روسیه ندارند و روسیه در جبههٔ فرانسه، ایتالیا و انگلستان است؛ کمی بعد حادثهای مهم اتفاق میافتد.
3⃣ در ١٢ دسامبر آلمان به انگلستان اعلام آتشبس میدهد. روچیلدها مشتاق هستند تا مطمئن شوند انگلستان این آتشبس را قبول نمیکند؛ چرا که آنان در ارتباط با علت بهراه انداختن این جنگ هیچ برگ برندهای در دست ندارند.
4⃣ در حالیکه انگلستان مشغول بررسی پیشنهاد آلمان است، عامل روچیلدها یعنی لوئیس برندیس هیئتی #صهیونیستی را به انگلستان اعزام میکند تا به آنان وعده دهد آمریکا به طرفداری از انگلستان وارد جنگ خواهد شد؛ بهشرط آنکه انگلستان #فلسطین را به روچیلدها واگذار کند!
5⃣ روچیلدها بهمنظور محافظت از منافع عظیم تجاریشان در شرق، نیازمند سرزمینی مثل فلسطین بودند. آنان همچنین تمایل داشتند تا کشور خود را همراه با نیروی نظامی مستقل در آن سرزمین بر پا نمایند تا از آن نیروی نظامی بهعنوان نیروی متجاوز در برابر هر کشوری که منافعشان را به خطر میاندازد استفاده کنند.
6⃣ کمی بعد، انگلستان معامله در ازای فلسطین را میپذیرد و صیهونیستها در لندن با همتایان خود در آمریکا تماس میگیرند و این خبر را به آنان اطلاع میدهند.
7⃣ ناگهان روزنامههای اصلی در آمریکا که تا آن زمان به طرفداری از آلمان مطلب مینوشتند، در چرخشی ١٨٠ درجه، تبلیغاتی را بهراه انداختند تا افکار عمومی آمریکا را بر ضد آلمانها تحریک نمایند؛ تبلیغاتی مثل این که «سربازان آلمانی در حال کشتار پرستاران صلیب سرخ هستند» و «سربازان آلمانی دستان کودکان را قطع میکنند»!
8⃣ جالب اینکه وودرو ویلسون در همین سال بار دیگر بهعنوان رئیس جمهور انتخاب میشود. شعار انتخاباتی او این جمله است: «فردی را دوباره انتخاب کنید که فرزندانتان را درگیر جنگ نخواهد کرد»!!
📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، ص٨۴-٨۵
✅ اندیشکده مطالعات یهود